Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Saab aproape de faliment
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
klaus
Producatorul suedez de autovehicule Saab, filiala a grupului american General Motors, si-a prezentat declaratia de insolventa, inainte de falimentul propriu-zis. Deocamdata insa, Saab continua productia de autovehicule, informeaza agentia EFE.

Anuntul facut vineri de Consiliul de control al firmei Saab vine dupa ce statul suedez a refuzat din nou, miercuri, sa devina actionar. Guvernul a acceptat totusi sa acorde garantii pentru un imprumut de la BEI de 450 milioane de euro. Analistii estimeaza ca suma este insuficienta si ca Saab nu mai are decat doua posibilitati: sa vanda fie uzina, fie marca. De intreprindere nu este interesat nimeni, asa ca nu mai ramane decat marca.

Abandonat pe marginea soselei de gigantul american General Motors, Saab va fi, probabil, prima companie auto care va da faliment in urma crize actuale. De 20 de ani, firma inregistreaza aproape exclusiv pierderi.

Sursa Hotnews
adip
Cred ca e a doua in faliment, prima e parca Ssangyong.
Victoras2001
Pacat de masina asta. Imi placea mult. Era ceva deosebit. Totusi nu inteleg cum au mers 20 de ani in pierdere.
axabrt
fiindca masinile astea CONSUMA enorm. fiind in clasa premium va avea mult de suferit. Retea service inexistenta si piese de schimb la pret exorbitant.

<span class='edit'>20 Feb 2009, 13:26:</span>
cand zic ca consuma, stiu ce zic. am avut placerea (un 930), cam o luna. nu mi-a parut rau dupa el. Atunci aveam berlina 1310
adip
QUOTE(axabrt @ 20 Feb 2009, 22:25)
fiindca masinile astea CONSUMA enorm. fiind in clasa premium va avea mult de suferit
Ma indoiesc ca au intrat in faliment din cauza consumului, sincer smile.gif
Falimenteaza din cauza ca au mers in pierdere pozitionandu-se pe un segment de piata unde, din pacate pentru ei, nu mai aveau de mult ce cauta. Nu poti concura cu Audi sau Volvo aducand un Opel poleit si pozitionandu-l ca masina premium, e stupid. Calitatea si fiabilitatea in ultimii ani a lasat foarte mult de dorit si piata a reactionat, Saab avand o valoare de revanzare foarte slaba raportat la pretul de achizitie.
Dsign
QUOTE(adip @ 20 Feb 2009, 14:53)
... un Opel poleit ...
*




Esti sigur? Eu nu as da un Saab 9-3 nici pe 10 Opeluri Vectra sau Audi A4. Saab a fost/este pentru cunoscatori, ala cu burta iesita de sub maieu si care sparge seminte la colt sa ramana la Mercedes si Audi, ca oricum nu stie altceva...
bendix
La confort si siguranta, Saab-ul nu prea avea concurenta. Imi pare rau de aceasta firma ! sad.gif
os
bendix si Dsign:

citi km ati condus in Saab (vorbind de confort, ca despre siguranta nu pot sa ma pronunt - m-a ferit cel de sus pina acum sa testez pe propria piele), si citi in Mercedes sau Audi sau BMW - marci cu care Saab vrea sa se bata?

Nu de alta dar eu am condus (nu cazaturi, ci masini bune) si nu pot sa fiu de acord cu voi - asta asa ca sa nu vorbim din poze(*). Are ceva plusuri la capitolul "mers drept ca tramvaiul" dar cam atit. Sigur, mai are si o imagine exclusivista.

(*) pot sa si numesc ce nu mi-a placut prin comparatie, dar nu-i aici locul.
------
Apropos: ieri vineri Saab a depus actele de insolventa, si cauta solutii de supravietuire eventual in afara concernului GM. Se are in vedere o colaborare cu de exemplu Opel (daca pleaca si ei de la GM).

Hopa - scuze pentru reluarea chestiunii postate deja de klaus.
tudor.
Eu zic ca Saab nu avea concurenta asa cum ziceti voi pote acum 15-20 de ani.
Nu ma intelegeti grest, sunt masini foarte misto si acum. Am avut ocazia sa ma duc spre delta acum 2 veri cu un 9.5 2.3turbo cu 200 si ceva de cai. Foarte misto, n-am ce zice, masina imi place foarte mult dar nu este totul la superlativ la ea.
Serje
Noul Saab 9-3X - în premieră mondială la Geneva

[attachmentid=1627502459] [attachmentid=1627502460] [attachmentid=1627502461] [attachmentid=1627502462] [attachmentid=1627502463] [attachmentid=1627502464]
Solon
Masinile sunt remarcabile! Preturile insa sunt cam mari pentru ce ofera masina per ansamblu!
Iar ideea ca nu reducem preturile, pentru ca masina se vinde nu in numar mare ci in numar rezonabil pentru cei care apreciaza calitatea devine falimentara!
BlaueCorsa
Mie sincer imi place SAAB, si chiar imi doream sa vad un 9-1 la un pret de pornire mai normal, de vreo 15.000 de euro. Din pacate, la noi sunt putin cunoscute si apreciate.

@adip - pai daca o luam asa si A3 e un Golf poleit, A4 un Passat poleit... cam toti producatorii mari folosesc aceeasi platforma la mai multe marci (e drept, GM "exceleaza" in domeniu). Totusi, pana la preluarea de GM, SAAB au fost inovatori si au adus o multime de noutati pe care le apreciem si astazi. Faptul ca au devenit o anexa Opel n-a fost tocmai cel mai bun lucru.
Catalinmodena
Mie unul imi placea Saab,in special 9-3,pe care l-as prefera in fata unui 318,320 sau a unui A4.Si stiam ca-s destul de fiabile,acuma nu stiu ce sa zic.
Solon
De ramas vor ramane fiabile, cate s-or mai produce!
klaus
Datorita incidentei legii reorganizarii din cauza de insolventa, SAAB vrea sa devina independent, autosustenabil si "pregatit pentru investitii", dar acest lucru presupune fonduri independente importante ce ar trebui atrase.
De asemneea SAAB trebuie sa "repatrieze" in Suedia designeri, ingineri si unde este cazul si productia.
Ma rog, discutia e mai lunga, dar pe scurt SAAB vrea sa propuna creditorilor reorganizarea ca producator independent sub un administrator desemnat de tribunal.
GM a facut niste propuneri sa bage cca. 400 milioane USD in SAAB daca si guvernul suedez le da un imprumut de cca. 580 milioane USD, insa se pare ca nu au cazut la intelegere.
In opinia mea reorganizarea e de fapt o formula de a trage de timp cu falimentul , pt ca GM dorea sa inchida de tot SAAB-ul.
adip
QUOTE(Dsign @ 21 Feb 2009, 17:37)
Eu nu as da un Saab 9-3 nici pe 10 Opeluri Vectra sau Audi A4.  Saab a fost/este pentru cunoscatori, ala cu burta iesita de sub maieu si care sparge seminte la colt sa ramana la Mercedes si Audi, ca oricum nu stie altceva...
Faptul ca tu ai complexe anti-cocalar care iti influenteaza alegerea e fix problema ta. Eu, ca si "cunoscator", as da mai degraba banii pe o Honda Legend in loc de Saab 9-5
QUOTE(BlaueCorsa @ 21 Feb 2009, 20:12)
@adip - pai daca o luam asa si A3 e un Golf poleit, A4 un Passat poleit...
Eu zic ca e oarece diferenta intre vw si audi la solutiile tehnice si finisajele utilizate. Diferente care evident ca se reflecta in pret. Nu vreau sa fiu gresit inteles, eu nu mi-as lua nici Audi nici VW.
QUOTE(Solon @ 21 Feb 2009, 20:28)
De ramas vor ramane fiabile, cate s-or mai produce!
Vor ramane la fel de fiabile cum erau si pana acum wink.gif
parpanel
In ultimii 20 ani nu au schimbat prea mult design-ul exterior si asta conteaza foarte mult pe piata acum. Vezi Peugeot ...
os
"N-au schimbat designul" e un fel de a spune - in sensul ca tot patru roate are. Iata aici spre comparatie modele corespunzatoare (asa la "numai" 15 ani diferenta):

Mie unuia chiar imi pare rau ca au renuntat la forma lui 900 (si primele 9.3) - dar GM a vrut altfel (se pare).

900 si 9.3; 9000 si 9.5.

ydaniel
scumpe pt ce ofera.si na...suna mai bine:mi-am luat BMW,decat saab aero:)
Catalinmodena
Daca Saab nu a schimbat designul atunci ce sa mai spunem despre Porsche,gama 911?
șoferistul
Că e un clasic cu forma ideala gasita mult timp in urma.
Solon
QUOTE(parpanel @ 21 Feb 2009, 13:08)
In ultimii 20 ani nu au schimbat prea mult design-ul exterior si asta conteaza foarte mult pe piata acum.
*


Deci masina asta are design misto de 20 ani! E ceva! smile.gif
dacialover
Dar asta nu inseamna ca se duce in cap si Scania, nu?
aphophis
nu, pt ca scania are legaturi stranse cu vw..
daciafan
eu regret un singur lucru si a nume ca nu da GM insusi faliment
șoferistul
din punct de vedere tehnologic a fost o vreme în care Saab era in fața multor mărci. Parcă primul motor turbo de serie pe benzină a fost montat pe un autoturism de către SAAB, prin 1977. VW au reinventat roata cu al lor TSI.
os
TSI e "un pic" mai mult, dar fiindca e topicul despre Saab hai sa zicem ca nu-i.

Saab au avut alte minuni - de exemplu un motor cu raport de comprimare variabil. Din pacate acest motor n-a trecut de faza de prototip (sau a trecut si nu stiu eu?)

IRONICK
QUOTE(daciafan @ 22 Feb 2009, 10:51)
eu regret un singur lucru si a nume ca nu da GM insusi faliment
Ca sa faca si ei masini normale, nu basculante ...
R19/16v
http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile#Innovations


* 1958: The GT 750 is the first car fitted with headrests as standard.
* 1963: Saab becomes the first volume maker to offer diagonally-split dual brake circuits.
* 1969: Saab creates an ignition system near the gearbox, instead of behind the steering wheel like most cars.
* 1970: Saab introduces a 'world-first' - headlamp wipers and washers.
* 1971: Heated front seats are introduced, the first time in the world they are fitted as standard.
* 1971: Saab develops the impact-absorbing, self-repairing bumper.
* 1976: Saab was the first manufacturer to produce a turbo engine with wastegate to control boost.
* 1978: Saab introduces another 'world-first,' the passenger compartment air filter (pollen filter).
* 1980: Saab introduces Automatic Performance Control (APC), and an anti-knock sensor that allowed higher fuel economy and the use of lower grade fuel without engine damage.
* 1981: Saab introduces the split-field side mirror. This reduces the drivers blind spot.
* 1982: Saab introduces asbestos-free brake pads.
* 1983: Saab introduces the 16-valve turbocharged engine
* 1985: Saab pioneers direct ignition, eliminating the distributor and spark plug wires.
* 1991: Saab introduces a 'light-pressure' turbo.
* 1991: Saab is the first manufacturer to offer CFC-free air-conditioning.
* 1991: Saab develops its 'Trionic' engine management system, equipped with a 32-bit micro-processor.
* 1993: Saab introduces the 'Sensonic clutch' and the 'Black Panel', later to be called the 'Night Panel'.
* 1993: Saab develops the 'Safeseat' rear passenger protection system.
* 1994: Saab introduces the 'Trionic T5.5' engine management system, its processor is a Motorola 68332.
* 1995: Saab presents an asymmetrically turbocharged V6 at the Motor Show in Frankfurt, Germany.
* 1996: Saab introduces active head restraints (SAHR), which help minimize the risk of whiplash.
* 1997: Saab introduces Electronic Brake-force Distribution
* 1997: Saab fits ventilated front seats to their new 9-5.
* 1997: Saab introduces ComSense; an alert delay feature that reduces the risk of distraction by briefly postponing lower priority alerts when the brakes or indicators are activated
* 2000: Saab introduces Saab Variable Compression, an engine in which the compression ratio is varied by tilting the cylinder head in relation to the pistons.
* 2002: Saab developed ReAxs System provides crisp steering feedback and contributes to enhanced driving stability in curves
* 2003: Saab introduces CargoSET; automatic storage well retraction for the convertible, a two-step tonneau action for quicker soft-top deployment
* 2008: Saab introduces Cross-wheel drive, an advanced all-wheel drive system with eLSD.
os
Asa, si?

Nu spune nimeni ca e marca de rahat - caci desigur nu este. Dar orice marca de oarecare traditie o sa-ti dea o asemena lista (poate chiar mai lunga) - departamentele de Marketing trebuie sa faca ceva pentru piinea pe care o maninca. Sa cautam la Daimler-Benz? Sa cautam la Citroen? La Ford?

Mai interesant (si mult mai on-topic) o sa fie ceva anunturi de luni. Eu cred ca nu intimplator insolventa a fost depusa intr-o zi de vineri; pariez ca in Week-end (cind bursele sunt inchise) se cauta febril solutii ca sa poata luni sa zica "Evrika!" si actiunile sa nu scada si mai mult.
eugeniuz2004
si doua imagini (una de mai sus) alta din istoria complicata a marcii.

Pacat ca era un nume interesant pe piata auto dar de cand e o anexa (spusa de lux si exclusivitate) a GM.... uite-asa vine falimentul.
speedman
Salutare! am avut un Saab 9.5 aero din 2002 cu 250 cp si 155000 km. Este o supermasina. Sincer imi pare bine ca vor scapa de GM, poate va fi mai bine!
adi_saba
SAAB o sa ramana pentru ca este o marca puternica. La noi nu prea e apreciata..masinile nemtesti find la putere! insa in America altfel sta problema. Sunt fan SAAB de cand am condus prima masina la un drive-test. E o masina care iti da un sentiment aparte...de care ori te indragostesti ori o urasti! E, urmatoarea masina a mea va fi un Saab pentru multitudinea de dotari,scaunele superbe din piele..forma masinii,pana si contactul pozitionat intre scaune,numarul redus(nu vezi toata ziua un saab) o fac o masina exclusivista. Sunt multe masini cu mult peste SAAB,insa au si un pret pe masura... Pentru mine Saab va ramane Saab,o masina cu personalitate puternica . Si sa nu uitam ca saab a incercat sa aduca cate ceva din cokpitul avioanelor de vanatoare pe care le fabrica in habitaclul masinii-pentru ca un SAAB se piloteaza ,nu se nu conduce...UN SENTIMENT APARTE PENTRU SOSEA!
klaus
Sentimentul de "aparte" nu echivaleaza cu "marca puternica economic"
emil_t
QUOTE(Dsign @ 21 Feb 2009, 09:37)
Esti sigur? Eu nu as da un Saab 9-3 nici pe 10 Opeluri Vectra sau Audi A4.  Saab a fost/este pentru cunoscatori, ala cu burta iesita de sub maieu si care sparge seminte la colt sa ramana la Mercedes si Audi, ca oricum nu stie altceva...
*



saabul 9-3 e aceeasi masina cu vectra numai mai scumpa
M. TONY
Gresit Emil, condu un Saab 9-3 si vei vedea ca esti pe linga subiect. Difera mult de Vectra: calitatea interiorului si a fabricatiei, puntea spate autodirectoare setarea directiei si a trenului de rulare, confortul scaunelor, etc
adi_saba
wub.gif Duminica trecuta m-am plimbat cu un Saab 9-3 aero de 280hp...era full,trapa,navigatie,piele,etc..jante pe 18 ,comanda speciala,padele pentru schimbat vitezele de pe volan! e un vis..doamne cat de mult poate sa imi placa masina asta...pur si simplu te baga in scaun si nu te mai lasa sa iesi pana nu iei piciorul de pe acceleratie!
Dacia Linuxis
Spiegel Online a publicat in 17.04 un articol in care e data stirea cum ca GM ar fi dispus sa daruiasca SAAB oricarui investitor care ar fi dispus sa cumpere aceasta firma.

"GM is also prepared to hand over its Swedish brand Saab for free"

Dupa ce si-au batut joc de SAAB, neintelegandu-i filozofia, americanizandu-i designul, facandu-l pe aceeasi platforma cu Vectra si umplandu-l de piese Opel (fapt pentru care SAAB si-a pierdut o mare parte din fani iar imaginea i s-a deteriorat an de an - bineinteles si calitatea materialelor folosite in comparatie cu cele din modelele suedeze), acum a ajuns sa-i mai dea si aceasta palma... Sper din tot sufletul ca SAAB sa iasa de sub tutela GM si sa-si revina financiar intr-atat incat sa fie in stare sa dezvolte modele originale, fara piese de Opel, recastigandu-si astfel imaginea pierduta si fanii care de atatia ani isi ingrijesc cu mare pasiune vechile 900 si 9000 in asteptarea clipei cand SAAB va redeveni SAAB.

Articolul de la Spiegel Online l-am gasit in varianta engleza aici:

http://www.spiegel.de/international/busine...,619916,00.html
MihaiD
GM vinde SAAb la Koenigsegg rolleyes.gif


http://money.cnn.com/2009/06/16/news/compa...sion=2009061606


QUOTE
STOCKHOLM (Reuters) -- General Motors Europe said on Tuesday a preliminary agreement has been reached to sell the company's money-losing Swedish unit Saab to local sportscar maker Koenigsegg.

Koenigsegg, a small firm with just 45 staff that makes only a handful of high performance cars a year, came out of nowhere to emerge as a front-runner to buy Saab.

The deal would see Saab, which was put up for sale earlier this year, emerge from two decades under the umbrella of its U.S. parent which filed for bankruptcy earlier this month.

Sale terms were not disclosed but the agreement includes expected financing to be guaranteed by Sweden.

"The sale, expected to close by the end of the third quarter of this year, includes an expected $600 million funding commitment from the European Investment Bank (EIB) guaranteed by the Swedish government," GM Europe said in a statement on its website.

But the Swedish government, which has been wary of making a commitment on loan guarantees, said the issue of financing support was not yet resolved.

"We do not yet know if Koenigsegg group will need loan guarantees or not," Joran Hagglund, state secretary for Sweden's industry ministry, told Reuters.

Savaged by downturn
Saab Automobile had been in talks with two or three bidders in recent weeks.

Koenigsegg, founded 15 years ago by Christian von Koenigsegg, was until recently seen as an unlikely suitor. Analysts say it's unclear whether Koenigsegg has the expertise to run a larger company such as Saab or whether the two operations make a good fit.

Saab's sales comprised just over 1% of GM (GMGMQ)'s total sales volume last year. It has been hit hard by the economic downturn that has savaged sales on both sides of the Atlantic.

The company, one of Sweden's best-known brands, has said it needs $1 billion of financing to help it overhaul production and launch new models while absorbing expected losses of about $382 million this year.

The Saab Automobile/IF Metal workers' union welcomed the news.

"We're not negative to this. We think it is good that this finally got its solution," union representative Paul Akerlund told Reuters.

The union, and residents of Saab headquarters Trollhattan, in southwest Sweden, have been anxious to see a deal reached as Saab is the town's main employer.
aphophis
nu stiu daca saab va supravietui in urma acestui mariaj. Si e pacat. Din cauza ca o marca premium are nevoie de bani, de know how, de tehnologii cat mai noi si cat mai multe. Care nu pot fi acoperite la un nivel decent costuri/cheltuieli din doar 100.000 de masini produse
IsNa
Sub GM Saab n-avea cum sa supravietuiasca. Saab a fost intotdeauna o marca de top, de calitate, de performante, de tehnologie.
GM este un constructor in masa de produse submediocre. In SUA majoritatea sunt vazuta ca masini de unica folosinta.
Cum ar fi putut intelege si proteja filosofia Saab??

Acum am auzit ca ar putea fi luati de Koenigsegg. Hmmm, poate un e prea tarziu.

Intrebarea e daca nu cumva in era GM Saab si-a pierdut si specialisitii odata cu clientii?
marksman
Saab nu mai e ce-a fost. Imi aduc aminte un slogan de-al lor: "Nascut din avioane". Pana si mesajul afisat de CB dupa ce rasuceai cheia iti amintea acest lucru("Enjoy your flight" sau "Have a nice flight").
danyhhh
Nu stiu ce parere aveti voi despre Saab dar eu am vazut un model mai nou zilele trecute pe strada si pot zice ca arata bestial smile.gif Era ca si asta:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDeta...ng=&tabNumber=2
IsNa
dany, daca te impresioneaza cum arata, ar trebui sa vezi cum merg...

Serios, au fost intotdeauna in alta clasa fata de VW and co. Avioane de sosea intr-adevar....

Desi sunt departe de a-mi permite unul, mi-ar parea rau sa dispara Saab-ul de pe sosele...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.