Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tabla Logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2
cosmin_m
Sunt o multime de posturi in care lumea se leaga de tabla de pe masina : ca nu e groasa , ca se misca prea usor , ca x , ca y , ca z .
Din cate stiu eu la masinile moderne rezistenta la impact a masinii nu e data de tabla , ci de structurile special proiectate in acest scop .
Am un vecin cu Megan 2 . L-a pupat de curand cu un stalp , si am observat cu stupoare ca aripa fata e din fibra de sticla , sau ceva de genul . Probabil ca in viitor toata masina va fi din fibra de sticla ( ca Lotus-ul)
Ca atare , sigura problema legata de tabla ar mai fi rezistenta la coroziune . Dar iarasi , din cate stiu conteaza mai mult cum a fost tratata tabla ( la vopsire ) decat grosimea ei .

Deci , ce relevanta mai are grosimea tablei atunci ?

Cosmin
klaus
Mai conteaza la unele insonorizari...
maxx
e foarte buna tabla pt o dacie la inceput biggrin.gif
aveti rabdare mah oameni buni ca nici skoda nu avea pe felicia tabla GALVANIZATA smile.gif
cosmin_m
Pei si nu e mai rentabil sa insonorizezi cu solutii speciale date pe interior ? Sau cu izopren ca dsign ?
Tabla asta daca e prea grea se vede la performantele masinii si la consum , nu ?

Cosmin
bomicabomic
QUOTE(maxx @ 23 Feb 2005, 14:48)
aveti rabdare mah oameni buni ca nici skoda nu avea pe felicia tabla GALVANIZATA smile.gif
*


Asa este, dar pe urma si costul a crescut. Sa nu-ti inchipui ca Dacia nu putea s-o cumpere sau s-o foloseasca pe Logan sau oricare alta masina.
maxx
poate cu timpu vom avea si noi o tagie facuta dupa LAGUNA la fel ca cehii biggrin.gif
kostika
Tot ce nu e e structura de rezistenta pe o caroserie moderna este facut din tabla subtire (0,7-0,8 mm). Restu', din oteluri speciale, cu grosimi mari (vezi 3,5 mm la lonjeron fata Megane II) si sudate cu laser.

Daca tabla asta subtire are suprafata mare si exista riscul sa vibreze, se lipeste pe interior o folie insonorizanta (vezi fete de usi si pavilion logan).

Iar aripile alea fata din plastic sunt prea scumpe pentru Logan... sad.gif
musicall
cat costa o aripa ?
St
Dar pana la uma de unde e tabla asta?
bomicabomic
Din Slovacia.
maxx
nu POLONIA ???
razvanescu
Nici din Slovacia, nici din Polonia - din Cehia. Oricum de undeva din zona aia ca astia 3 sunt cam inruditi... biggrin.gif
Valentin V
cat de groasa e tabla
dizzy
Tabla subtire flambeaza si vibreaza.
Tabla groasa e grea si scumpa.
Asa ca se foloseste tabla groasa la structura si usoara la umpluturi.
Antivibratii se folosesc forme tip bombat care au proprietatea de a vibra la frecvente mai mari decat echivalentul plan.
Umpluturile cu spuma sunt destul de scumpe si cresc pretul.
Calitatea tablei e data de tratamentele la care a fost supusa si nu de grosimea ei.
Oricum garantia la tabla logan e de 6 ani asa ca va tine sigur 10
xhermesx
Calitatea tablei si rezistenta ei la coroziune este data intai de compozitia otelului din care este realizata, de modul in care au fost indeplinite criteriile tehnologice in modul ei de realizare (laminare, ambutisare etc), de tipul tratamentelor termochimice (daca au existat) aplicate ulterior, de tipul "bailor" anticorozive din fabrica si in ultima instanta conteaza (foarte putin e adevarat) si calitatea vopselei/lacului aplicate pe ea. Nu stim exact istoricul acestei table si nu cred ca Dacia sau firma producatoare il va face cunoscut. La pretul masinii as fi mirat sa se fi aplicat cele mai bune tratamente anticorozive si sa se fi utilizat un otel bun si o vopsea de calitate. Faptul ca tabla este subtire este clar mai mult un dezavantaj decat un avantaj (cu exceptia masinilor sport). Iar aripile din material "plastic" (nu cunosc exact din ce sunt realizate) de pe Renault (Megane, Clio etc) si de pe alte masini constituie clar un avantaj. Au o elasticitate mai mare la impacturi usoare si nu se corodeaza, in principal. In nici un caz nu sunt din fibra de sticla sau kevlar!
Prin urmare putem vorbi de cat de buna este aceasta tabla peste 4-5 ani la masini care nu stau in garaj. Pana atunci laudele exagerate stil placebo ale Loganistilor sau criticile nejustificate ale celorlalti sunt complet nefondate. Iar pronosticul rezistentei tablei in timp e o loterie.
Si nu uitati ca la Dacia din cate am inteles cei 6 ani de garantie la tabla se refera la coroziunea prin perforare (de la interior spre exterior). Daca masina e rosie de rugina la suprafata dar nu are "gauri", nu iti rezolva nimic pe garantie. Asa ca atentie si bafta!
collinro2
Cine stie exact cit e de bine tratata anticoroziv podeaua? Adica partea dinspre exterior a podelei, ca sa fiu exact!
maxx
nimeni nu stie cat de buna e tabla !!! decat cei care-au facut-o biggrin.gif
dar haieti totusi sa dam un vot pozitiv acestei "incercari de masina" pe nume LOGAN biggrin.gif
n.vasiliu
Eu la opel-urile astra problemele cu rugina incat sa se faca gaura au aparut din interior spre exterior... deci toate aveau o mica gaurica si cand te uitai pe partea cealalta era... dezastru... totul mancat. Deci garantia Dacia cred eu ca nu e asa rea, sau doar o manevra de marketing.
Kramer
QUOTE(bomicabomic @ 23 Feb 2005, 16:53)
Asa este, dar pe urma si costul a crescut. Sa nu-ti inchipui ca Dacia nu putea s-o cumpere sau s-o foloseasca pe Logan sau oricare alta masina.
*



Pretul Skodei Fabia la aparitie nu era mai mare decat al Feliciei cu acelasi nivel de echipare.
B_99_HIG
Sa punem o tarica punctul pe "i" in ceea ce priveste tabla avem cateva aspecte de lamurit.....
1. Tabla bruta suporta cateva tratamente chimice de dinaintea punerii in presa ce da forma ei...nu de alta dar altfel in presa s-ar sparge ca geamul...asta daca nu stiati..
2. Orice tabla care se pune pe un vehicul are niste tolerante de tensionare..
3. Tabla de pe autovehicule conform unor norme internationale privind straturile ce se aplica pe tabla, pana la vopsea(asta in cazul in care acel vehicul de se cheama si masina vrea sa circule pe drumurile publice) trebuie sa aiba intre 4 si 7 straturi...printre care minim 2 de vopse 1 de grund anticoroziv si 1 strat pt insonorizare (asta ca sa stie si Klaus)
4. Inclusiv pe LGN stratul de lac se aplica dupa ce a fost aplicata vopsea...nu ca pana acum cu vopsea in amestec cu lac care formau vopsea metalizata
5. Nu in tabla consta securitatea unui autovehicul...cat de groasa cate de dura etc...din contra cu cat e tabla mai dura cu atat se sifoneaza mai tare la un accident....so...daca e flexibila la accidente usoare se poate deforma dar culmea nu sare vopseaua de pe tabla...de ce ?..e simplu..pentru ca printre acele 7 straturi unul dintre ele la anumite autovehicule are un strat special aplicat inaintea vopselei ce confera o elasticitate a vopselei pe tabla iar vopsea logic nu crapa...bai mai mult tabla revine printr-o simpla lovitura aplicata cu mana sau cu ciocan de cauciuc....
In fine sunt cam multe de spus vis-a-vis de materialul "tabla"
Si inca ceva deformarea tablei pe profilele de securitate ale unui autovehicul sunt controlate prin (din) compozitia tablei, la fel cum si materialul folosit pentru elementele de securitate are marja de deformare controlabila.
P.S. - am mai spus eu....geometria Romaniei si si geografia in spatiu sunt grele ca si materii "prime" wink.gif ;D
bomicabomic
QUOTE(B_99_HIG @ 3 Mar 2005, 01:28)
Sa punem o tarica punctul pe "i" in ceea ce priveste tabla avem cateva aspecte de lamurit.....
1. Tabla bruta suporta cateva tratamente chimice de dinaintea punerii in presa ce da forma ei...nu de alta dar altfel in presa s-ar sparge ca geamul...asta daca nu stiati..
*


Da exemplu de un astfel de tratament chimic? care face ca tabla sa nu se sparga ca geamul. Pe MP.
Deci producatorul de tabla o da cu un anumit grad de dezoxidare care este specificat prin niste simboluri : calmat, necalmat, semicalmat.
Tratamentul chimic, protejeaza tabla la coroziune si poate fi : galvanizare, zincare, eloxare, etc.
In limbaj de uzina, la tabla care urmeaza a fi vopsita i se spune decapata.
A propos, tabla nu e casanta si nu se pune in presa ci in matrita de ambutisat. tongue.gif
Presa este utilajul care actioneaza o parte a matritei. In functie de marimea piesei si de grosimea tablei se alege si forta din ciocanul presei. Si asta ca sa nu fie forta prea mare si la racordari (indoiri) sa se subtieze grosimea materialului iar daca forta e mica, nu va avea efect, piesa nu va fi conform desenului.
Ce spui tu e eronat.
osirus

Corect!Ai dreptate la partea cu presa!Tabla nu se sparge ca geamul in matrita! radmasa.gif Ce aberatie.........in cel mai rau caz daca este groasa crapa la margini si asta in cazuri in care materialul e mai dur si indoitura este aproape egala sau mai mare de 90 grade!Iar vopseaua care are lac in ea e cea nemetalizata!Cea metalizata are lacul dat separat peste ea!Un lucru pot sa spun despre tabla de la lgn:este bunicica!Si vopseaua la fel!
B_99_HIG
Stimati colegi de forum se pare ca nu prea sa ma bine spus nu a-ti intrat niciodata intr-o fabrica constructoare de automobile....si nici nu a-ti vazut probabil ca de fapt matrita aia de vb voi este de fapt actionata de o presa...da de hai sa vb ca de aceea se cheama forum si nu carte de specialitate....nu cu compusi chimici luati din carti ma impresionez.. smile.gif mai mult ma inpresionam daca imi spuneati ceva legat de tehnologia de fabricatie dara nu aveti de unde sa stiti..ca de in fabrica nu intra decat cei care lucreaza acolo...hehe wink.gif
osirus

In primul rind invata si tu sa scrii ca ne scutesti si pe noi de durerile de ochi si chinuiala cu care incercam sa descifram ce scrii!In al doilea rind nu te baga in seama si vorbi aiurea ca vad ca nu prea ai tangente cu lacatuseria sau matriteria biggrin.gif !Habar nu ai cum functioneaza o matrita si cum se ambutiseaza o tabla.........upss....scuzati off topic-ul dar nu m-am putut abtine!
stm21st
Sunt la prima intrare pe forum si am si eu o intrebare legata de partea de caroserie care nu stiu daca se potriveste pe acest topic...dar incerc.
Cred ca de la un bulgare de zapada am tabla pe usa spate dreapta putin infundata, fara sa fi sarit vopseaua. Stie cineva daca se poate indrepta pe dinafara, insa fara sa fie nevoie de revopsire ulterioara a usii? Eu am intrebat la un singur service, ce-i drept, si au zis ca e nevoie neaparat de revopsirea usii.
Va multumesc anticipat daca ma puteti ajuta cu un raspuns!
klaus
O poza ar fi utila.
Sony
Tabla poate fi trasa cu un aparat cu ventuze. E posibil sa nu sara vopseaua.
Como
Exista si ceva numit "indreptare la rece", fara vopsire. De exemplu, mie mi-au fortat butucul de la usa, iar tabla din jurul lui a fost impinsa in interior cativa milimetri. Solutia data de inspectorul de asigurari si confirmata de service: indreptare la rece.
pedrovl
Nu ma pricep foarte bine dar din ce am citit prin diverse reviste, se spune ca tabla de pe Logan este aceeasi ca cea de pe Octavia. Nu am auzit sa fie luata la mishto Octavia.....iar suntem prosti si ne batem joc de orice ajutor primim. Logan a primit 3 stele la Euroncap pentru ca nu a avut ABS si ESP....deci nu au existat discutii despre calitatea sau rezistenta tablei. Octavia abia la a II a generatie cu toate draciile pe ea (si cu ce pret !!) abia se bucura de 4 stele.
DigitalScribe
Dupa ce o sa pocniti un Logan de un zid (cum am facut eu) si dupa aproape 4 saptamani aripa dreapta care-i zdrelita si polizata bine inca n-a ruginit... atunci o sa va convingeti de calitatea tablei.
In rest... da! daca te sprijini de masina risti sa o infunzi da asta pentru ca probabil e mai subtire sau poate si din cauza suprafetelor mari si nu prea curbe care sa actioneze ca o structura de rezistenta sa distribuie forta aplicata suprafetei catre marginile suprafetei.
hebron
http://www.crash-test.org/marques/resultat...mod=skooct_2001
Uite aici testul la Octavia in 2001.

[QUOTE]se spune ca tabla de pe Logan este aceeasi ca cea de pe Octavia
iar asta nu o cred... smile.gif
CosminM
QUOTE(pedrovl @ 6 Mar 2006, 11:48)
Nu ma pricep foarte bine dar din ce am citit prin diverse reviste, se spune ca tabla de pe Logan este aceeasi ca cea de pe Octavia. Nu am auzit sa fie luata la mishto Octavia.....iar suntem prosti si ne batem joc de orice ajutor primim. Logan a primit 3 stele la Euroncap pentru ca nu a avut ABS si ESP....deci nu au existat discutii despre calitatea sau rezistenta tablei. Octavia abia la a II a generatie cu toate draciile pe ea (si cu ce pret !!) abia se bucura de 4 stele.
*


Logan nu aprimit doar 3 stele pentru ca nu avut ABS si ESP. La EuroNcap testele sunt facute pentru a stabili urmarile unei ciocniri la o anumita viteza. Deci nu intra in discutie ABS-ul. Poate vrei sa spui ADAC.(unde intra in discutie si anvelopele).
ice cube
[quote=hebron,6 Mar 2006, 13:32]
[QUOTE]se spune ca tabla de pe Logan este aceeasi ca cea de pe Octavia
iar asta nu o cred... smile.gif
*

[/quote]

Ai vreun argument? Ca, de exemplu, DigitalScribe? Sau asa esti tu, sceptic, de la natura?
hebron
La o simpla examinare o sa constati acelasi lucru...o sa revin si cu o sursa de info ...Si oricum chiar daca tabla ar fi facuta la aceeasi fabrica, asta nu inseamna ca e si de aceeasi calitate. Banii vorbesc, ai uitat?
PS : Nu sunt sceptic de la natura, sunt doar realist cool.gif
QUASAR78
O chestia care mai deranjeaza oarecum la loganelul meu este zgomotul de tabla bosterea pe care-l fac pietrele aruncate de roti ... nu am auzit asa ceva la alte modele si sunt putin indignat si ma framanta o intrebare : de ce nu au pus un carenaj mai mare pe spate ?????

Datorita acestor pietre care ajung in contact cu tabla s-ar putea sa nu mai apucam sa vedem garantie "intreaga " la caroserie dry.gif
hebron
Dupa cum am promis:
QUOTE
Puțini furnizori au rămas autohtoni. Galațiul, din principal vînzător de tablă, a devenit abia al patrulea, fiind folosită tablă italiană. Iașul se poate mîndri că are o contribuție la Logan. Grupul Conex oferă piese presate, fiind singurul furnizor din zona Moldovei.
Repede pe profit, altfel...



Si sursa: http://www.evenimentul.ro/articol/metamorf...inei-dacia.html

Tabla la Skoda e mai groasa, dar problema nu este asta, calitatea nu consta numai in grosime.
DFA
Ideea este că nu se știe exact ce tablă se folosește la Dacia și la Skoda, cine o fabrică, unde se fabrică, ce caracteristici are fiecare, ce tratamente îi sunt aplicate, cum sunt rotiți furnizorii, etc.
Vorbim numai ca să ne aflăm în treabă...
IRONICK
Off-Topic
QUOTE(hebron @ 7 Mar 2006, 17:44)

Ce bomba de ziar. De Kaveo nu zice ca a obtinut o stea jumatate la EuroNCAP.
http://www.evenimentul.ro/articol/ambitii-...rolet-aveo.html
saruman
Ziaristul o fi fost un pic "stimulat" de cativa dealeri din Buc si provincie wink.gif
lucas007
Dezamagire totala ... calitatea tablei bratului stergatoarelor...acum dupa "dezghet"...rugina in jurul nitului de la brate...exact de ce m-am temut cand vedeam la berline bratele ruginite...speram ca la logan sa nu inceapa la fel...nu stiu daca este ceva f. important pentru ceilalti posesori de logan dar pentru mine incep sa apara semne de intrebare asupra calitatii materialelor de fabricatie...si unii dintre noi vroiau dvd-uri in tetiere si accesorii..inclusiv eu mia-m luat jenti si eleron ( investitie in estetic... radmasa.gif )si acum o sa ma lupt cu rugina...vai de mama ei de viata...scapa cine poate... sad.gif
ICET

Asta cu ruginitu am vazut si eu la loganul de la munca.Are doar 3 luni si e rugina la niturile alea,in schimb,la altele mai vechi nu am vazut.Sa se fi schimbat calitatea materialului??
G.R.
Sa vezi rugina la Espero si Cielo. Asta e, le dai jos si dai cu spray negru mat dupa curatare.
LUYgescu
legat de rugina la bratele stergatoarelor....a aparut si la mine in jurul niturilor(nu mult dar a aparut)......am masina de 2 luni si jumatate...

offffff

numai de bine...
13nov
Eu zic ca ar trebui sa deschidem un topic separat la probleme tehnice "Rugina la bratele stergatoarelor", sa vedem cum putem trata anticoroziv aceste elemente de caroserie. Poate le si antifonam, cine stie? radmasa.gif
lucas007
QUOTE(13nov @ 9 Mar 2006, 14:46)
Eu zic ca ar trebui sa deschidem un topic separat la probleme tehnice "Rugina la bratele stergatoarelor", sa vedem cum putem trata anticoroziv aceste elemente de caroserie. Poate le si antifonam, cine stie?  radmasa.gif
*



Nu neaparat sa le antifonam ...dar am avut un vw. golf din 88 si pana acum un an cand l-am vandut n-am avut pic de rugina nici macar la stergatoare ..asa ca e normal sa ma agit mai ales ca are 1 an masina....si am mai dat si 8700 euro.
Si daca nu esti atent la mici semnale....atunci poate ajungi cu masina ca in Fred si Barney fara sa bagi de seama...asa ca " scapa cine poate "
gonty
QUOTE(lucas007 @ 10 Mar 2006, 01:24)
Si daca nu esti atent la mici semnale....atunci poate ajungi cu masina ca in Fred si Barney fara sa bagi de seama...asa ca " scapa cine poate "
*


Si care ar fi aceste semnale? Bratele stergatoarelor sunt romanesti, deci nu ai ce sa le ceri (UAMT). Pe caroserie ai tabla ceheasca. Eu am deschis portiera mai brusc si am dat cu cantul intr-un parapet de beton. Bineinteles vopseaua s-a dus pana la tabla (asta s-a intamplat in decembrie). nu am binevoit sa iau putina vopsea sa acoper, insa pana acum nu a aparut rugina! 173.gif
pedrovl
Oameni buni, Nu vreau sa ma injurati dar cum naiba aveti voi rugina la masini de 2 luni????Pe unde mergeti cu ele???Am prieteni cu Logan din 2004 si sunt intacte, eu am avut DSN si SLZ fara sa apara macar un punct de rugina.....la golan nu am garaj, o spal cam la 2 saptamani (numai cu spuma activa) , are 3 luni....nu am vazut rugina pe nicaieri.....zau ca nu inteleg....
1,5dci
QUOTE(pedrovl @ 10 Mar 2006, 10:17)
Oameni buni, Nu vreau sa ma injurati dar cum naiba aveti voi rugina la masini de 2 luni????

pai cam asta ma intreb si eu ...de unde ?? in vasta mea familie sunt 3 loganuri , doua diesel si un benzinar, cel mai batran fiind din septembrie 2005 . am verificat stergatoarele si nu au nici un pctulet de rugina macar ! banuiesc ca cei la care a aparut deja rugina conduc foarte des in medii aglomerate , bara la bara , pe drumuri unde se arunca din belsug materiale antiderapante [ sare ] si mai departe ghiciti voi ce se intampla! un indiciu ar fi ca se goleste rapid rezervorul de lichid parbriz ....unsure.gif
LUYgescu
revin...

masina este cumparata pe 16 decembrie 2005(1.5dci preferance)...are 3100km parcursi dintre care aproximativ jumatate in ploiesti, in conditii meteo destul de grele(ger,umezeala)...

rugina nu am decat la niturile de la bratele stergatoarelor(zona are culoarea specifica ruginei), in rest nu am probleme cu tabla...un prieten mi-a ciobit vopseaua intr-un colt al portierei acum 2 luni si pana acum nu a aparut rugina in zona respectiva(am colorat zgarietura cu marker permanent care tine foarte bine cu toate ca am spalat de atunci masina de 3 sau 4 ori)....

o sa pun si poze cu bratele stergatoarelor...

numai de bine..
Highwayman
QUOTE(DFA @ 7 Mar 2006, 18:59)
Ideea este că nu se știe exact ce tablă se folosește la Dacia și la Skoda, cine o fabrică, unde se fabrică,......
*




QUOTE
We used Romanian steel, which is harder to shape than Western steel, so we had to go for simple steel body parts.


http://www.roconsulboston.com/Pages/InfoPa...es/Renault.html

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.