Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: distanta, viteza, consum
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
misu78
Evident ca nu! Era o intrebare retorica? biggrin.gif
DJMaxx
poate potentiometru de la pompa debenzina dela logan o merge? pe mine nu ma intreseaza maximu (ca fac plinu o data la 2 --- 3 luni) smile.gif)) maintreseaza minimu ca merg mai mult pe gol ca da e scumpa benzina smile.gif)))))))))
djasu82
faci si tu plinu si dupa aceea incarci dar nu depasesti km fara sa mai incarci ... distrugi pompa si sa vezi ce belele ai cu ea.
misu78
QUOTE(DJMaxx @ 31 Jul 2009, 09:02)
poate potentiometru de la pompa debenzina dela  logan o merge? pe mine nu ma intreseaza maximu (ca fac plinu o data la 2  ---  3 luni) smile.gif)) maintreseaza minimu ca merg mai mult pe gol ca da e scumpa benzina smile.gif)))))))))
*


E scumpa benzina si ieftin e GPL-ul! biggrin.gif Succesuri.
djasu82
misule si tot acolo ajungi ... la consum in oras fiindca multi ruleaza prin oras.
robyvol33
Bucuresti-Eforie Sud - 250 km 6%+aer conditionat
misu78
QUOTE(djasu82 @ 31 Jul 2009, 20:59)
misule si tot acolo ajungi ... la consum in oras fiindca multi ruleaza prin oras.
*


Nu cred! Facem calcule daca vrei, dar sunt convins ca le sti deja. La mine consumul in oras este de aprox. 9 litri la suta fata de 8 pe benzina. Niciodata nu voi cheltui la fel de multi bani in oras sau in afara ca cel care merge pe benzina. In 20000 km. am amortizat pretul instalatiei de GPL(1900 RON) + omologarea(100 RON). Consumul nu sare niciodata cu mai mult de 1 litru la suta mai mult pe GPL decat pe benzina. Si deasemenea chiar nu prea te mai intereseaza consumul sau drumurile asa mult. Eu stau in Voluntari si daca vreau sa ma duc pana in Militari sa duc un pix si am uitat pasta, nu conteaza mai fac un drum. biggrin.gif Care e problema? Succesuri.
ti3sto
succesuri succesuri dar cand va trebuie sa secmentezi motorul ..... apropo in ce stare se afla motorul?
misu78
De ce sa il segmentez? Nu e nevoie. Cat duce un motor pe benzina? 200k ? Pe GPL? Hai sa spunem la juma(cu bataie mare pt. ca duce mai mult). Cat economisesti in 100k? Daca e greu pt. calcule va spun eu: aprox. 14000 RON. Dupa parcurgerea acestor km. nu mai valoreaza masina banii astia. Si daca vreau sa o mai tin imi cumpar un motor nou nout direct din Franta(nu din Turcia) biggrin.gif
Inca odata succesuri maxime si drumuri bune.
dr_mKe
De la GPL nu segmentezi nimic expertule. GPL nu este miscibil cu uleiul, nu-l dilueaza in nici un fel, deci ungerea ramane optima. Singura problema mecanica pe care o poate face este legata de scaunele supapelor de evacuare.
In rest fiabilitate maxima.
djasu82
trebuie puse supape si scaune de la loganurile care au si gpl din fabrica si atunci poti spune km multi.
Tince1290
pai daca prezinta decat acest dezavantaj minor....de ce nu isi pune toata lumea? nedumerire.gif
misu78
1. Costa ceva. O investitie instantanee de 500 euro nu ,,coafeaza" pe nimeni.
2. Din cauza prejudecatilor? GPL-ul distruge motorul fiind cea mai cunoscuta dintre ele si deasemenea cea mai neadevarata.
3. Micsoreaza cu 10% din puterea motorului. Adevarat, dar la asemenea economie pe mine chiar nu ma mai intereseaza. Daca vroiam sportiva imi cumparam TDI din germanica biggrin.gif .
4. Din cauza prejudecatilor? Ce eu nu am bani sa merg pe benzina? Vrei sa rada vecinii de mine?(aceeasi care au TDI sh din germanica cu 300k la bord).
Succesuri. GPL up.gif
fory
@misu78 vreau sa te intreb si eu ceva: zici ca ai GPL, poti sa imi zici si mie cum se comporta motrul, adica pornirile cum le faci ca si stiu ca la berline era problema cu pornirea iarna sau trebuiea pornita pe benzina si dupa o treceai pe gaz...la supernova cum e? ai avut probleme cu ea din cauza gpl-ului...ai butelie in portbagaj sau on locul rezervei?
misu78
Pornirea este pe benzina, urca apa la 30 de grade si trece automat(la 1600 de ture) pe GPL sau o poti trece manual. Deci cu pornirea nu este nicio problema, daca porneste pe benzina, va porni in orice conditii si daca ai GPL. Rezervor toroidal nu se poate monta pe DSN(asa cum este pe Logan) din motive de securitate. Toroidalul se monteaza in locul rotii de rezerva si rezerva este sub porbagaj la DSN nu in portbagaj ca la Logan.
dr_mKe
700 km cu 40.12 litri de benzen >>> 5,73 %.
320 km Arad dus intors, 50 km Hunedoara dus intors, alti 70-100 km extra, restul in oras.
ti3sto
ok nu contrazic atunci pe nimeni de pe acest forum dar de ce oare un cielo din 98 pe gpl a fost secmentat de 2 ori iar unu din 99 niciodata pe benzina ..... mellow.gif
dr_mKe
SeGmentare in primul rand. GPL nu are legatura cu asta. Sunt baliverne de cartier, motoare care nu se stie cati km au in realitate, mecanici care lucreaza prost, intretinere si exploatare incorecte, etc, etc.
Ce legatura are asta cu consumul ?
adrian20ro
Supernova mea cosuma cam 7.5 8 in oras, in afara 6 si cva, sincer merita adica nu mi se pare mult la un motor de 1.4, dak ai dau in ficati sare instant la 11 poate mai mult...
x_dadu
fiind vorba de consum/benzina, intreb si eu aici, pentru a nu deschide un topic aiurea. Sunt un recent posesor de dsn, am alimentat pana acum de la petrom de la mine din oras, benzina top95 (daca nu ma inseala memoria); mai are si 99 si nu stiu daca aceea e buna pentru dsn sau nu. Sau ce alta benzina sa bag si o gasesc prin zona mangalia-constanta.
and_rei
este mai buna da 98 decat 95.si pt 3 lei in + la 10l eu zic ca se merita sa-i mai bagi din cand in cand
inchizitor
7.5 afara mers peste 120km/h si cam 8-9 in oras ,Bucuresti
SYL
QUOTE(misu78 @ 1 Aug 2009, 23:19)
1. Costa ceva. O investitie instantanee de 500 euro nu ,,coafeaza" pe nimeni.
2. Din cauza prejudecatilor? GPL-ul distruge motorul fiind cea mai cunoscuta dintre ele si deasemenea cea mai neadevarata.
3. Micsoreaza cu 10% din puterea motorului. Adevarat, dar la asemenea economie pe mine chiar nu ma mai intereseaza. Daca vroiam sportiva imi cumparam TDI din germanica  biggrin.gif .
4. Din cauza prejudecatilor? Ce eu nu am bani sa merg pe benzina? Vrei sa rada vecinii de mine?(aceeasi care au TDI sh din germanica cu 300k la bord).
*



AI uitat 2 amanunte "nesemnificative":
1) Se micsoreaza portbagajul care si asa nu e prea mare, plus ca se pierde modularitatea, adica degeaba ai bancheta fractionabila/rabatabila;
2) Sunt persoane care prefera sa nu se care cu "bomba" dupa ei.. sleep.gif

PS. De cand a ajuns instalatia doar 500 euro, ca era vreo 900 euro ?
misu78
Precizam deja intr-un alt post al meu ca butelia ocupa cam 1/3 din portbagaj. Practic pe mine nu ma deranjeaza. 90% din km parcursi sunt singur in masina sau cu un coleg in drum spre servici. Pana acum nu mi s-a intamplat sa am ceva de transportat si sa nu am loc. Cu parintii pe la tara sau cu sotia si copilul in concedii........ Si sotia cara bagaje nu gluma. Sa nu mai spunem de patut si carucior cand pustiu era mic. Dar...... Familia se va mari din primavara si neavand finante pentru o alta masina mai mare sunt acum in cautare de un box si bare transversale. Zic eu ca e o solutie buna pentru cateva drumuri pe an si ca va rezolva si problema spatiului.
,,Bomba" de fapt nu exista. D.p.d.v. tehnic(dar si practic si real) un rezervor de benzina in cazul unui accident sau incendiu este mult mai periculos decat butelia mea. Sistemele de siguranta si de omologare sunt mai stricte decat ar crede lumea. Invelis dublu, supape de siguranta si de evacuare a gazului in caz de incendiu, supapa de supraplin. O instalatie de gaz omologata si instalata de specialisti este o instalatie sigura.
Pretul unei instalatii cu STAG 300 (DSN, Solenta, Logan) in Praktiker saptamana trecuta era de 2300 RON+ 100 RON omologarea.
Succesuri.
dr_mKe
Daca nu parcurgi des distante mari poti opta pentru un rezervor toroidal de exerior si tii rezerva in porbagaj tongue.gif
Eu am vazut destule masini cu GPL facute praf, iar butelia esta cat se poate de intreaga. Exemplific cu niste poze facute in curtea Dacia Service Deva cu o SN lovita foarte rau.

[attachmentid=1627554213] [attachmentid=1627554214] [attachmentid=1627554215] [attachmentid=1627554216]
and_rei
doctoreee fiti-ar pozele ca m-am speriat cand am dat in jos si am vazut masina lovita la postul tau.am crezut ca e a ta da' pe urma am vazut ca e verde rolleyes.gif radmasa.gif
dr_mKe
radmasa.gif doamne apara si fereste de asa ceva. Era un taxi facut zob la care am remarcat stickerul cu GPL si am investigat problema icon_mrgreen.gif
misu78
Cu precizarea ca la masinile care au roata de rezerva in exterior(DSN, Solenza), nu se poate monta rezervor toroidal(in locul rotii de rezerva) dar exista diverse tipuri de diferite marimi, ceva de genul 30, 40 de litri care ocupa bineanteles mai putin loc. Sugestive si convingatoare pozele.
dr_mKe
post-336-1110552475.gif regulamentul.gif


Back on topic, ruta Bucuresti _ Buzau _ Vulcanii Noroiosi _ Nehoiu _ Lacul de acumulare Siriu _ Brasov _ Cheia _ Pitesti _ Bucuresti, cu cca 70-80 km in Bucuresti, 610 km cu 41 litri de benzen = 6.72 %.
Mentionez ca masina este deja incaltata cu gumele de iarna, am fost 3 persoane in masina, s-a mers foarte tare in special pe drumurile virajate.
SiLencE
nu stiu cum de scoateti voi consumurile astea de 5-5.5% , cand eu la drum intins sub 7 nu prea scot. mai ales acum vara.am facut un drum de aprox 290km si pe CB(ca deh am ceasuri de logan) imi arata 7.1%., bine cei drept ca am si forjat`o oleaca,4 oameni in masina si mers constatn cu 150-160km/h.anu trecut de Craciun am reusit un record in materie de consum la drum lung. undeva in jur de 5,8%.
djasu82
Schimba pinionul din treapta 5 de la cutia de viteza si mergi lejer cu 4,5-5% cu 110 km/h daca nu ma insel atunci sa vezi consum mic chestia e ca se diminueaza demarajul cand intri in depasiri si nu o mai poti face cu a 5 ci cu 4 sau 3.
catalin1984
QUOTE(djasu82 @ 28 Sep 2009, 22:35)
Schimba pinionul din treapta 5 de la cutia de viteza si mergi lejer cu 4,5-5% cu 110 km/h daca nu ma insel atunci sa vezi consum mic chestia e ca se diminueaza demarajul cand intri in depasiri si nu o mai poti face cu a 5 ci cu 4 sau 3.
*




Usor de zis greu de facut, chiar crezi ca se poate face asa usor? Ai auzit pe cineva care l-a schimbat?
djasu82
pai da dureaza dupa spuse maixim 1 ora biggrin.gif auzi la el usor de zis wink.gif) se face rost de pinion de la logane 1,5dci si se schimba rapid in service daca nu aveti prese pentru extras de pinioane . Asa ceva se practica de 3 ani poate si mai bine si se stie si pe forum de asa ceva si e bine sa stie si baieti care au super nove si vor sa aiba un consum mic la drum intins si pe benze plus viteza creste la o turatie mai mica a motorului. Din acest punct uzezi mai putin motorul - turatie mica zgomot mai mic creste viteza de deplasare scade si consumul...
dr_mKe
Cum scoatem consumuri de 5.5 ? Simplu, masina in stare tehnica buna si mers normal sau chiar rapid. Poti merge incet ca medie orara si sa consumi in draci. Depinde si de stilul de condus, evident.
catalin1984
QUOTE(djasu82 @ 28 Sep 2009, 22:41)
pai da dureaza dupa spuse maixim 1 ora biggrin.gif auzi la el usor de zis wink.gif) se face rost de pinion de la logane 1,5dci si se schimba rapid in service daca nu aveti prese pentru extras de pinioane . Asa ceva se practica de 3 ani poate si mai bine si se stie si pe forum de asa ceva si e bine sa stie si baieti care au super nove si vor sa aiba un consum mic la drum intins si pe benze plus viteza creste la o turatie mai mica a motorului. Din acest punct uzezi mai putin motorul - turatie mica zgomot mai mic creste viteza de deplasare scade si consumul...
*



o sa cercetez, dar pana una alta de ce nu au bagat ei din fabrica daca erau asa compatibile pinioanele?
dr_mKe
Pentru ca strici reprizele in a 5-a si doar la campie fara vant vei merge ok. Daca e putina urcare sau vant din fata o sa mergi in sarcina mare si consum in consecinta.
Da-i tu pace asa cum este, pune-i ce trebuie in motor si da-i bataie wink.gif
djasu82
hai dr ca nu e asa cum spui tu fiindca daca era asa ceva nu se mai schimba nu sunt pro nici contra cine face acesta modificare o face pentru consum mai mic . Te stim noi ca tu esti vitezoman biggrin.gif si o arzi .
dr_mKe
Nu poti avea o viteza a 5-a lunga pentru ture mici si sa mai vrei reprize bune. Pentru ca va trebui mereu sa schimbi in a 4-a la orice depasire consumul va fi mai mare in regim de drum national.
SN oricum are un consum foarte bun, drept urmare nu vad rostul unei modificari care va compromite dinamica si consumul deopotriva.
fiderzen
am vrut si eu sa fac schimbarea asta, insa am lasat-o balta, masina se simte bine si la 3500rpm chiar 4000:D si consumul nu este mare!... e reusita din punctul asta de vedere, cand am luat-o nu credeam ca mergi turat si ai si consum bun de benzina biggrin.gif dar m`am convins biggrin.gif
ti3sto
consumul de 5%-5,5% extraurban este o regula la dsn-ul meu ... cu conditia sa nu accelerez rapid si sa nu merg cu mai mult de 110-120km/h...
un drum de 340 de km bucuresti - motru unde ma duc eu la bunici i-l fac cu 19 litrii tongue.gif
dr_mKe
Drumul de intoarcere de la Bucuresti la Deva a reclamat un consum de 5.9%, pe autostrada am mers constant cu 150 kmh, iar in rest in functie de trafic, fara sa caut sa merg economic in mod expres. Masina este incaltata cu gumele de iarna deja excl.gif
c250ex
Salutare baieti,

De mult timp tot citesc acest forum (am si eu o SuperNova din 2002) iar acum m-am gandit sa va spun si parerea mea:

Distanta parcursa 1870 km doar prin Romania timp de 2 saptamani, in concediu. Am rulat pe diverse drumuri: sosele asfaltate, drum plin de gropi, drum de munte, etc... (dar mentionez ca toate drumurile au fost asfaltate). Viteza medie cu care am mers a fost de 90 - 100 km/h. Doar pe "faimoasa autostrada" a Soarelui am atins 150 de km/h dar pentru o scurta perioada de timp. Consumul calculat la sfarsitul calatoriei a fost de 5,6 l.
Consumul l-am calculat pornind din Cluj cu rezervorul plin, adunand bonurile de benzina + cel de la intoarcere in care am facut iarasi plinul.

Stiu ca poate nu veti crede ca am reusit un asemenea consum insa trebuie sa mentionez doua lucruri:
- nu am aer conditionat la masina
- nu obisnuiesc sa fortez masina (doar in depasirile in care este cu adevarat nevoie) + folosesc mult varianta scoaterii din viteza atunci cand te apropii de o portiune unde trebuie sa franezi. E mult mai economic decat frana de motor.
REPET: vorbesc de consum
evident ca daca discutam despre siguranta, atunci frana de motor este cea indicata.

dr_mKe
Masina nu se scoate din viteza excl.gif De frana de motor n-ai auzit ? Asta chiar contribuie la scaderea consumului. Partea cu frana de motor nu o dezbatem inca o data pentru ca s-au scris tone pe tema asta. Cat despre siguranta si frana de motor, esti iar pe langa.
Consumurile in jurul a 5.5 % la drum national sunt normale la SN ori SLZ.
c250ex
ba da, masina se poate scoate din viteza fara nici o problema. incearca si ai sa vezi ca vei reduce consumul...
(consumi mai putin daca o scoti din viteza decat daca folosesti frana de motor)
mihaicuc2000
Domnule c250ex daca te uiti la posturile mai anterioare chiar la inceput ai sa vezi unde am scris eu si ai sa vezi ca am scos un consum mai mic ca al tau, chiar daca am fost in afara tarii nu conteaza pentru ca acolo este tendinta de a calca acceleratia mai tare ca la noi, deci daca te uiti in cartea terhnica este acolo o recomandare care spune ca daca meri la o viteza de 120 km la ora o sa ai un consum mai mare cu 30 sau 40% nu mai tin minte, decat o viteza de 80 km la ora, deci !

Off Topiccc: da un search si vezi de ce este mai bine cu frana de motor decat fara, sau mai bine iti spun eu, cand esti in frana de motor sonda lambda opreste alimentarea cu benzina, iar daca scoti din viteaza nu o sa ai chestia asta ca masina sta la relantii, deci functioneaza motorul, deci consuma! nu mult dar o face!!
A si nu imi spune ca opresti motorul ca nu te cred! ca nu ai cum sa faci asta, nu ca nu ai putea sa nu ma inteleaga nimeni gresit, dar frana cam canci si directie la fel, mai ale sa ti se blocheze volanul ca i pus-o!
c250ex
eu nu-mi amintesc sa fi spus ceva de oprit motorul... (ar insemna sa fiu adeptul sporturilor extreme...)

cat despre frana de motor, am sa ma documentez putin (cerand parerea unor specialisti in domeniu) iar daca ai dreptate, atunci tot respectul!
dr_mKe
Specialisti in domeniu laugh.gif Eu zic mai bine sa te documentezi asupra modului in care functioneaza sistemele de injectie pilotate electronic wink.gif
ramtbb
@dr_mke: De ce nu se scoate masina din viteza? Eu scot cand stiu din timp (vreo 30m) ca urmeaza sa ma opresc (stop-uri, treceri de pietoni, etc) pentru a menaja ambreiajul..sa nu stau cu el apasat..si practic merg 30 metri pe liber. Ce nu e in regula?

PS. Sunt incepator si chiar vreau sa stiu.
dr_mKe
Cand eliberezi pedala de acceleratie complet ECU sisteaza injectia de benzina pana cand turatia scade in jur la 1200-1400 rpm, nu stiu valoarea exact, Ironick sau Einstein iti pot spune mai precis, moment in care reia injectia la debit de ralanti. Practic, daca esti in a 3-a la 50 la ora si ridici acceleratia, franezi cu frana de serviciu si abia cand ajunge turometrul la 1000-1200 rpm calci ambreijaul si o lasi scoasa din viteza, mergi gratis cativa zeci de metri. La drum intins distantele parcurse in frana de motor pot fi mai mari, gen coborari de dealuri, frana de motor lunga in a 5-a, etc, si se simte la consum.
ramtbb
Ok, asa o sa fac. Mersi!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.