Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Meganele mondial
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
mojorisin
"Exact acum 2 ani plecam in Germania sa imi iau un Opel Astra. Joi pe la 6 seara vin la mine niste prieteni si ne urcam intr-un BMW 525i din 93 si o taiem inspre Frankfurt. A doua zi, luam parcurile la purecat in cautarea unui Euro 3. Opel Vectra sau Astra , benzinar, minim 100 de cai. Cam a -2 a zi, ajungem la parcul auto al unui libanez si ma duce fix la Meganele care era precum calul lui Harap Alb - cocosat si murdar si mai ales... negerman.
I-am explicat omului frumos ca sunt in cautare de Opel dar nu avea niciunul. La urmatorul parc, un turc tine sa ne prezinte un Seat Leon, negru, frumos, din 2000, euro 4, benzina de 1.6 dar cam scump pt buget. Urmatoarea zi era vineri si ultima posibilitate de a mai inmatricula masini pt reintoarcerea in tara. Negasind niciun Opel, m-am dus trist la libanezu cu Meganu si am achitat masina ->3700 eur. Cu toate dotarile pe care le vroiam si cateva in plus (aer, suport lombar,satelit de comanda pt radio, 4 airbaguri,etc). Tovarasul cu care eram se decide sa isi ia Seatul - 6100 eur. Ne pornim inspre tara insa datorita unor neintelegeri cu GPS-ul ratacim ore bune prin muntii Germaniei ajungand de cateva ori in curtile oamenilor. In sfarsit pe autostrada, incep sa dezlantui motorul cu schimbari frumoase, rotunde numai dupa 5000. Prin Austria, ne oprim la o parcare si eu si omul meu cu Seatul si ma intreaba: Tu ce motor ai ? ca nu ma pot tine dupa tine cand pornim de pe loc smile.gif

Acum se implinesc 2 ani si vreo 30.000 de km parcursi cu Meganele mondial si in mare am o stare pozitiva in legatura cu masina pentru ca , asemeni calului lui Harap Alb, daca ii dai jaratec se transforma in cal inaripat.
"
"Am facut multe trasee de toate felurile prin tara si prin afara, atat on-road cat si off-road si masina nu ma dezamagit niciodata.
Inainte de Megane am condus o Skoda din 93 cu carburatie si vreo cateva mii de km intr-un Opel Astra H dizel de 100 de cai asa ca am avut ceva termeni de comparatie (in special la dizel ma refer). Motorul de 1.6 16v de pe Megane 1 este o mica bomba asociat cu masa mica a masinii - 1150 kg. Tinuta sus in ture poate sa tina capul sus in orice conditie de trafic chiar si in fata unor nume cu pretentii din industrie. Totusi, ce nu e Megane 1: Nu e o masina cu suspensii rafinate si stabilitate impecabila.
2:Nu e o masina cu finisaje bune
3:Nu e o masina dupa care sa intorci capul in trafic.
Cu toate asta nu mi s-a intamplat sa derapez in ciuda ruliului destul de mare dat de garda la sol de 27 de cm si de suspensiile lungi si comode si nici sa am probleme de a o controla la viteze de 180 km/h si chiar mai mult.
Va urma !"
Andy_ACS
Ce ai tu acolo, suv? Garda de 27 cm? Ori ai gresit ori ai schimbat ceva pe la masina, e mult mai mult decat in mod normal, e dublu.

Bafta!
mojorisin
am un Land Rover Freelander II in parcare chiar langa mine care are garda cam la fel (putin mai mica).
argon
daca mai stateai 2 ani, luai seatul cu mai putin de 3700 euro tongue.gif
mojorisin
[attachmentid=1627543559]

Da, dar Seatul nu avea labrador on board.

A se observa garda la sol !
argon
daca ai gume pe 15, 185/60 sa zicem, daca partea de jos a pragului ar fi la jumatea diametrului rotii, garda la sol ar fi 24 cm, dupa cum se observa e mai jos de jumate, deci ai mai putin de 24 cm.
ArtVandelay
poate are 185/65
argon
tot aia, la ce am zis eu se transforma din 24 in 24,8.
C a t a l i n
Eu cred că garda la sol e mai mică decât distanța sol - prag...
bmwh548
27cm nu are, dar am vazut si eu vreo doua Coach-uri (numere de Germania unul si Danemarca -parca- celalalt) si aveau garda mai mare decat Megane-ul normal (sedan).
C a t a l i n
QUOTE(http://www.carlist.com/autoglossary/autoglossary_76.html)
With the vehicle stationary, ground clearance is the measurement from the lowest-hanging point under the vehicle (usually a differential or the exhaust system) to the ground


Eu nu cred că pragul e mai jos decât catalizatorul de exemplu.
19vik
Nenea argon, n-ai calculat bine: 185/60/15 are raza ~30cm.
http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html
Din poza mie imi pare a avea rotile mai mari decat normale.
argon
37 cm janta pe 15, ai uitat de cauciuc..
19vik
Nu... sorry, am vrut sa zic 30cm raza anvelopei.
argon
la naiba, am uitat de jumatatea de sus biggrin.gif nu mai bine ia ruleta si masoara? nedumerire.gif
aphophis
sa stapanesti sanatos meganelul
Serje
Da ii SUV megane-ul? Are 12-13 cm garda la sol.
mojorisin
12-13 cm poate in stare flasca... blush.gif
cj98czh
mojorisin - si eu am Megane... dar tot nu are 27 cm garda la sol... este destul de inalta... dar nu atat de inalta.... sa fim seriosi...

Cel mai jos punct al masinii este sub motor.... masoara distanta dintre scut si sol... si vezi cat iti da...

P.S. ti-am pus o poza cu a mea... ti se pare ca are 27 cm garda la sol???


Astept o poza cu a ta cu o rigla care sa ne arata garda la sol de 27 cm...


Si spui ca are suspensiile lungi si comode... eu iti recomand sa-ti faci un test de amortizoare.... meganul din cauza ca nu are arcuri pe spate si presupunand ca amortizoarele sunt bune... este destul de rigida... ducand mai mult catre suspensie mai sport decat catre una orientata catre confort...
tatabobu
Da' lasa ma omul sa viseze!
Mojorisin, gaseste un paralelipiped de beton cu latura de 20 de centimetri si ia-l intre roti. Arata-le tu ce garda la sol are meganu' tau 04.gif
Serje
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Pai loganu' are garda 15 cm, si nu in stare fleasca, megane-ul cum sa aiba mai mult? Sau o fi vreo masina veritabila de offroad si noi nu ne-am dat seama inca radmasa.gif , 4x4 are?
adip
Acum aflu si eu ce super-masina cu super-garda la sol am avut. Cool smile.gif
mojorisin
Continuare:

Imediat dupa achizitie, imi planuiam sa trec pe la un magazin sa imi iau un mp3 player de masina. Cand ma aude libanezul de mp3, zice : "Stai asa !" iti dau EU un mp3... Se duce omu, aduce un mp3 arjintiu, din plastic de capac de roti...cu ceva beculete colorate cum ii placeau lui. Il refuz politicos, ii explic omului ca imi trebe o scula mai serioasa , zice : "nici o problema !" si se intoarce cu un AKAI arjintiu si el, probabil ceva model prototip cu mp3 de la inceputul anilor 90. Refuz din nou, bucuros ca ma duc la cumparaturi cand libanezu ma ia cu el la un dulap cu lacat. Deschide dulapul si inauntru erau, lejer vreo 30 de casetofoane si CD-playere si mp3-uri luate de pe masinile din parc. Pune mana pe un SONY frumusel si ma imbie cu el: "100 de euro !" Zic: "nene, la 100 de euro imi iau nou din magazin". Mi l-a lasat cu 80, l-am luat ca parea sa fie high end. Oricum, m-a facut sa ma simt obligat sa iau masina deoarece in dimineata respectiva venise o alta doamna interesata sa o cumpere iar el mi-a tinut-o mie. A jurat pe copilasul lui cu care avea poza trasa la imprimanta deasupra crestetului, pe perete. La final am semnat contractul pe 100 de euro ca sa nu aiba ce plati prea mult la impozit sleep.gif .
Am pastrat radio-casetofonul original mult timp pe masina si m-am obisnuit cu comenzile de la satelitul de comanda, dar cand am pus mp3-ul, din pacate am pierdut aceste comenzi. Am gasit ,insa , niste posturi pe forumul dacia unde niste meseriasi au reusit sa faca un soi de adaptor cu rezistente care sa traduca semnalul din satelitul original astfel incat sa fie inteles de un sony sau jvc. Am facut si eu un adaptor similar dar valorile redate erau total aiurea decat ce trebuia sa iasa smile.gif Daca m-oi plictisi pe viitor, insa, cine stie.... poate mai incerc !
Serje
Exista mufe adaptoare, doar ca sunt cam scumpe ..., exista si rama adaptoare pentru player.
iuliano_smile
Scump, domne scump. Mai bine o faci DIY si sti ca e facut de mana ta. Plus ca mai e si satisfacita.
Poti sa pui o poza cu "scula"?
mojorisin
Despre ce scula vorbim BOSSule ?

7 Aug 2009, 17:27:
[attachmentid=1627544078] [attachmentid=1627544080] [attachmentid=1627544081]

am pus niste poze cu "garda". In urma lor se spulbera mitul celor 27 de cm pe care eu ii masurasem pana la pragul vopsit. Observ ca la masca fata e cea mai mica dimensiune, undeva la 21 cm. Not bad ! Dupa cum vedeti masina e bleumarin, nu...negru wink.gif
argon
eu vad ca-s 21 peste tot..
mojorisin
Meganele is going green !

[attachmentid=1627544193] [attachmentid=1627544192] [attachmentid=1627544191] [attachmentid=1627544190]

De o jumatate de ora am schimbat filtrul de aer al masinii cu un Green-filter sport , o schimbare la care ma gandeam de mult. Iata ca zilele astea a venit filtrul si asta seara l-am si pus la treaba.
Impresii la cald:
Nu stiam exact la ce sa ma astept decat de un generic plus de putere si cuplu
Prima senzatie a fost aceea ca motorul functioneaza acum de parca l-as fi uns din belsug (si nu pt ca inainte nu ar fi avut ulei...) Fluxul de aer incepe sa creasca in jur de 2500-3000 de ture si acolo se simte ca respira mult mai usor, mai cursiv. Pana pe la 2000, oricum aspiratia nu e foarte puternica. Vorba unui coleg de pe alt forum care si-a schimbat filtrul: "parca esti tot timpul intr-o treapta inferioara chiar si intr-a I-a" biggrin.gif Pe mine m-a impresionat ca motorul se simte mai "uns"- de exemplu pe la 2500 de ture in a 3-a am dat a 2-a si ma asteptam instinctiv la smucitura aferenta frânei de motor. Surpriza ! pt ca nu a fost deloc asa. Turele au crescut imediat (de parca as fi dat eu talpa) iar smucitura a fost total absenta - din nou s-a simtit ca isi trage mult mai mult aer iar scaderea in viteza a fost lenta si rotunda. La relanti, motorul si-a fixat perfect turatia pe la 4-500 fara nici macar o umbra de oscilatie pe acul turometrului sau in masina. Daca pana acuma se simtea o mica vibratie data de o usoara oscilatie a relantiului, acum sta rotund si nu il mai auzi ,nici nu il mai simti. Ca si performante pot sa spun ca se simte o crestere de putere mica de vreo 5-6 cai . Ce se simte este felul in care lucreaza motorul - ca uns ! smile.gif Nu am mers mult insa dupa cateva minute a inceput sa se simta cum "Se lasa" filtrul si probabil ca fluxul de aer il va "formata" in scurt timp el functionand la randamentul lui maxim.

Deci, Go Green !
cj98czh
5-6 cai??? de efectul placebo ai auzit???
Serje
QUOTE(mojorisin @ 7 Aug 2009, 21:57)
La relanti, motorul si-a fixat perfect turatia pe la 4-500 fara nici macar o umbra de oscilatie pe acul turometrului sau in masina.
...
Ca si performante pot sa spun ca se simte o crestere de putere  mica de vreo 5-6 cai
*



Esti tu sigur ca is 4-500? Nu pe la vreo 750?

Da aia 5-6 cai is deaia frumosi sau ceva martoage? Cam cum aproximeti tu calutii aia? radmasa.gif La fel ca si garda la sol si turatia?
mojorisin
Baieti, e subcontrol wink.gif Unii au nevoie de 2 masini sa treaca de 100 wink.gif
argon
dupa logica matale, fara filtru deloc ar trebui sa ai 15 cai in plus probabil..
cj98czh
Iti dai seama ca daca ii pune si o toba sport... mai castiga vreo 15 cai... sa nu zic ca daca ii face si un chip se duce la peste 150 cai...

Mojorsin... relantiul sta la 750 nu la 4-500 rpm, caii putere cstigati cu un filtru sport sunt de 1 maxim 2... este normal sa simti ca trage masina mult mai bine cand pui un filtru de aer curat fie el normal sau sport.... cand l-ai schimbat ultima data ca care pare tare jegos...

si... intre cel mai jos punct al masinii si sol nu sunt decat maxim 15 cm... degeaba masori tu distanta la praguri si spoilere...

Cu suspensia confortabila cum este? ai facut un test de amortizoare?

Si tot spui ca ai luat masina de la un arab.... aia alaturi de turci si rusi sunt cei mai mari tepari si manaritori de masini... si vb. in cunostintade cauza pt. ca merg de cateva ori pe an incolo... sper sa nu fie cazul si la tine de tepe..
argon
zicea albanez, si in 2 ani isi dadea seama daca era teapa...
AR-18-MOS
QUOTE(mojorisin @ 7 Aug 2009, 20:57)
  mica de vreo 5-6 cai . Ce se simte este felul in care lucreaza motorul - ca uns ! smile.gif Nu am mers mult insa dupa cateva minute a inceput sa se simta cum "Se lasa" filtrul si probabil ca fluxul de aer il va "formata" in scurt timp el functionand la randamentul lui maxim.

*


radmasa.gif Bah, du-te pe patru tuning cu povesti d'astea afumate. In afara ca iti va cesrte consumul si zgomotul nu rezolvi nimic cu filtrul ala, pentru ca ECU nu stie ce s afaca cu surplusul de aer venit.
Andy_ACS
6 cai nu o castiga el, dar 2 cai frumosi tot castiga...

@mojorisin - tu de fapt inaint de schimbarea filtrelor aveai un motor care functiona deficitar, acum cu filtre noi motorul functioneaza corect. Proabil ai aproape toti caii scrisi in talon acum cu filtrele noi.

Bafta!
Dodone
Cati cai mai are fiecare motor, mai precis cat din puterea lor mai ajunge la roata se afla pe stand DYNO TEST. Restul e poezie. happy.gif
mojorisin
Am mers in w/e la un drum mai lung de vreo 600 de km si s-a confirmat ca masina e o masina mai buna cu acest filtru. Desi incarcata cu 4 persoane si bagaje , motorul s-a comportat agil si elastic. Nu stiu cati cai am castigat de la schimbarea filtrului imbacsit si cati de la montarea unui filtru sport, cert este ca e o masina mai buna. Mentionez ca nu i-a crescut zgmotul,dimpotriva,iar consumul in conditiile unui mers intre 80-120km/h cu 4 persoane si bagaje a fost in jur de 6.8 , o parte si cu aer conditionat. Am sesizat si faptul ca diferenta dintre rularea cu aer conditionat sau fara este mai mica.
argon
nu ai inteles, masina nu e mai buna,e cum trebuie sa fie, inainte cu filtrul vechi aveai mai putini cai, acum ai mai multe sanse sa te apropii de puterea reala. Treaba cu AC am observat-o si eu, dupa schimbarea filtrului de aer nu se mai simte asa tare ca inainte cu aerul pornit.
flaviu_n
Mai oameni buni
Domnu` nostru a spus ce-a constatat. Nu sariti asa tare cu replici mai mult sau mai putin "acide"...Ideea e de diferenta. Omu` a simtit diferenta si a povestit-o mai departe. Fiecare, in cazul sau, stie cum se comporta "subalterna sa".
Subsemnatul, recunosc, ca pe mine, m-a interesat ceea ce a consemnat > mojorisin <, fiind un neexperimentat (m-am gandit, dar nu am fost sigur) de rezultatele care se vad dupa schimbul acestui filtru

Respecte
Serje
Pai nu sarim, i-am tot spus de la inceput una alta si el tot pe a lui o tine...
Dodone
Subscriu. dry.gif
mojorisin
QUOTE(Serje @ 10 Aug 2009, 19:51)
Pai nu sarim, i-am tot spus de la inceput una alta si el tot pe a lui o tine...
*



Voi puteti ,cel mult, sa imi spuneti cum merg masinile Voastre nu a mea... Iar despre comportamentul vostru copilaros si artagos pe jurnalul altuia nu fac nici o calificare deoarece sunt multi care citesc aici ca sa se amuze...
flaviu_n
respecte tuturor si drum bun
mojorisin
QUOTE(Dodone @ 11 Aug 2009, 12:05)
@mojorisin
Din cate stiam eu la Jurnal de bord initiatorul are posibilitatea moderarii topicului propriu. Daca e asa, de ce puii mei nu stergi postarile baietilor mari si rai, ce-ti vor raul ? huh.gif
Lasand gluma la o parte, pune cativa prieteni sa citesca jurnalul si sa vezi cui vor da dreptate: tie sau baietilor"mari si rai".
*



Buna idee.

Si doar asa ca o reflectie proprie: Miile de posturi ale unora nu ii fac respectabili ca oameni intrucat acestia isi neglijeaza viata profesionala si pe cea personala in favoarea multor ore pierdute flecarind.

Dodone, te rugam sa te manifesti pe jurnalul tau. Pt ceilalti: Dodone a fost sters de cateva ori si tot nu se lasa cu aprecierile.

Aici vorbeste sunetul motorului...restu is povesti !
mojorisin
Interventii , adaugiri, modificari :

Ca si multi colegi cu motoare similare, si masina mea a avut problema clasica cu 1. senzorul de acceleratie care a cedat din pricina oxidarii si dadea valori aiurea => accelerari bruste si aleatorii sau blocari ale turatiei sau opriri ale motorului in mers. AM remediat problema prin achizitionarea de la un parc de dezmembrari a corpului de acceleratie (piesa de aluminiu pe care e prins potentiometrul buclucas si care din pacate nu se gaseste la achizitie individuala) 100 de eur. Mi l-au schimbat baietii de la Reno cu vreo 50 roni.Prima si ultima data cand am lucrat cu ei.
2.Alta problema a fost ruperea balamalelor usitei de la rezervorul de benzina. Era iarna si acestea s-au rupt la deschidere. Dupa cateva luni mi-am uitat la o benzinarie in Austria si capacul rezervorului. Nu stiam de ce ma claxoneaza austriecii binevoitori...Pana la urma am indesat o cârpa in rezevor sa nu mi se evapore benzina pana acasa. Am luat tot de la dezmembrari o usita si capac.
3.Probleme la inchizatorile de la usi. Atat pistonul de actionare a inchiderii centralizate cat si mecanismele efective au dat rateuri. Pistonu l-am schimbat insa usa stanga spate e si acum blocata.
4.Intr-o zi,dupa o ploaie torentiala, s-a adunat cam un litru de apa la plafoniera. Se pare ca intrat pe la antena. Remediu: am dat jos antena si am izolat bine zona. (este si un tutorial)

Pt confort, i-am adaugat o cotiera foarte buna: Cotiera. Cu specificatia ca i-am adaugat niste intarituri pe interiorul corpului de sprijin caci mi se parea cam instabila. Acum e rigidizata bine si ma folosesc de mult timp de ea fara probleme.

Mp3-ul Sony de la tiganii libaneji l-am schimbat cu o scula JVC JVC cu cititor de stick USB. Citeste mai bine CD-urile decat Sony, dar sunetul produs imi pare mai artificial ,sintetic si de plastic decat cel de la Sony-ul mai vechi. Cu volumu dat foarte tare, sunetul e foarte bine filtrat si in opinia mea , e impecabil. La volum mic e problema....

Boxele de pe fata le-am pastrat ,dar cele de pe spate le-am schimbat cu 2 DLS-uri: DLS C5 de care sunt foarte multumit. Cu fader-ul mai mare pe spate si cu boxele de pe fata mai inclinate spre medii si inalte, rezultatul sonorizarii este perfect pt genu asta de buget.

Filtrul de aer il stiti, si el o achizitie de care sunt satisfacut ca raport de bani si calitate.

Urmatoarea achizitie, probabil un filtru cu carbon pt habitaclu.

Va urma !
St
Poti sa pui cateva poze cu cotiera, acelasi model vreau sa-l cumpar si eu.
Despre ce intarituri e vorba?
mojorisin
Poza cu cotiera este pe site (link din cuvantul Cotiera din postul meu): http://www.autoschrott.ro/index.php?act=go...oductid=C_45068

Pe interiorul picorului am lipit din perete in perete 2 betze pt a inlatura miscarea de stanga-dreapta data de flexibilitatea materialului. In rest, e beton ! smile.gif
St
Stiu ca e poza cu cotiera pe site...dar voiam sa vad cum arata pe masina.
mojorisin
Din pacate nu pun poze cu cotiera, pun poze cu urmarile impactului frontal cu coltul unei cladiri.
Cauze: Frânare ineficienta a masinii.
Urmari: Fara daune cladirii sau pietonilor.

Cum s-a intamplat: Aveam vreo 40-50, ma apropiu de intersectia unde vroiam sa o iau dreapta. Franez puternic. Intra ABS-ul prea devreme, procesul de franare e compromis si asa usor cu vreo 15 la ora ma indrept spre contra sens. Trag dreapta si intru in cladire. In mod normal, la viteza avuta, ar fi trebuit sa opreasca in 10 m.

Atasez niste poze cu urmarile :

[attachmentid=1627547279] [attachmentid=1627547280] [attachmentid=1627547281] [attachmentid=1627547282]

Dupa cum se poate observa, radiatorul nu a fost afectat.
Partile evident afectate sunt capota si bara de plastic fata. In afara de ele, cred ca trebuie schimbata si piesa incercuita cu galben. Intrebarea pe care as dori sa v-o adresez este urmatoarea: Nu cumva mai este o bara de ranforsare, metalica, sub bara fata ? Am facut niste poze si ea nu apare unde imi aminteam ca trebuie sa fie.

mersi
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.