Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fiabilitate/Calitate Dacia Nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
BLUE R 19
Alex de-abia acuma m-am lamurit ce cauti tu cu atata insistenta pe Via Nova ....de fapt doresti sa-ti tunezi 1310 inspirandu-te de la platforma Nova. In ideea asta ai inceput prepararea cu volanul de Supernova care e identic cu Nova, exceptand inscriptia. Apropo de volan, acesta prezinta o dotare inedita...buzunarul de prezervative. Vedeti de asta spuneam ca Nova este sexy...are dotari ce favorizeaza IUBIREA wub.gif


om_bland in afara de a-l acoperi complet cu ceva nu prea ai ce-i face. Poti incerca cu vreun mastic cauciucat de aceasi culoare, il nivelezi, ii dai textura dar nu iese prea bine
Alex4u
da dar scrie dacia pe el:>:> chiar este comfortabil la condus...
BLUE R 19
Normal ca este, s-a proiectat pt Nova mandru.gif ar fi fost si mai confortabil cu intregul post de conducere
Cosmin.nova
ala e cumva volan de nova? laugh.gif :> haha alexe:P
Ionut_Nedelcu
Singurul salt tehnologic de luat in seama este supernova unde poti avea un aer conditionat si o tinuta de drum mai decenta, precum si un sistem de franare decent. In rest nici nova si nici berlina nu au aer conditionat si nici un sistem de franare decent, lucruri care fac cu adevarat o diferenta.
G I M
Daia s-a ajuns aici, pentru ca majoritatea vorbesc din auzite si din necunostinta de cauza precum si colegu Nedelcu. Tinuta de drum a super novei este la fel cu a novei, la fel si sistemul de franare, prindere in 4 prezoane, discuri ventilate, tamburi mari pe spate. Aerul ala conditionat de care vorbesti este mai mult degeaba, la cum e construita caroseria, dar nah, decat deloc e bine si ala.
Cosmin.nova
QUOTE(ZTV @ 7 Nov 2010, 19:18)
sunteti chiar haiosi cand vb despre Dacia cu atata respect, fie ea nova sau berlina. De ce nu vreti sa-l acceptati realitatea.

1100 - 1300 - 1310 - 1410 - nova - nova gti - Li - supernova - 1.9 d  - solenza - logan - sandero - daster ...................

*


clasamentul facut de tine e corect, numai ca GTi e peste Li smile.gif
Ionut_Nedelcu
Am mers si cu nova si cu supernova si nu cred ca sistemul de franare este identic. La supernova franele sunt mult mai bune. Rog alti colegi mai experimentati sa ma lumineze si pe mine si daca gresesc..asta e. Macar sa invat ceva din asta. D-nul Neagu o nova nu are aceeasi tinuta de drum ca o supernova, chiar daca seaman f mult intre ele. Masina de munca este o supernova si stiu ce vorbesc. Ba are si aer conditionat care chiar face frig...iti dai seama laugh.gif
Alex4u
in primul rand tinuta de drum dintre nova si supernova difera datorita motorului si a cutiei care sunt mult mai fiabile decat alea de nova...nova cu motor de 1.6 si carb de dacie monocorp..are aceasi putere ca o dacie berlina...ca este mai stabila posibil datorita faptului ca este putin mai lata si mai scurta..dar si o berlina daca o lasi pe burta..vezi atunci stabilitate..de franare nu ma pot plange nici la berlina nici la nova..aici difera si de modul in care sunt intretinute...nova asa este poate parea putin peste berlina dar totusi este mult mai pretentioasa decat o berlina..aici ma refer atat la tabla care necesita o atentie sporita..cat si la cutie , oricum am impresia ca berlina este mult superioara novei...iar supernova este superioara berlinei ..deci topul ar arata asa
-nove-berline-snove-solenza-logan-sandero-duster
G I M
Ionut_Nedelcu, sistemu de franare este aproape identic daca nu identic la Nova, Super Nova si la Solenza ( eu mi-am pus discuri de solenza, la supernova si solenza posibil sa difere putin pompa de frana si servofrana), nu as vrea sa vorbesc prostii.
Ascum depinde si de calitatea pieselor folosite la sistemul de franare, daca pe nova erau discuri de Asam si placute Autospeed, ce pretentii sa ai?
QUOTE(Alex4u @ 7 Nov 2010, 22:12)
in primul rand tinuta de drum dintre nova si supernova difera datorita motorului si a cutiei care sunt mult mai fiabile decat alea de nova...nova cu motor de 1.6 si carb de dacie monocorp..are aceasi putere ca o dacie berlina
*


Ba tu iara ai luat-o pe aratura. Sa stii ca tinuta de drum sta in fiabilitatea motorului si a cutiei. Cand am zis tinuta de drum m-am referit la stabilitate,directie si frane, nu la motor si cutie, dar vad ca tu tot in lumea ta esti.
Ca tot tineai una si buna ca ne-am pus carburatoare mono, pai ne-am pus din cauza desteptilor care au conceput carburatoarele alea si a meseriasilor care fug de ele ca de naiba. Poti intra si la oltcit pe forum si ai sa vezi ca si ei se plang tot de acelasi lucru. Daca ai fi vazut vreodata in fata ochilor un carburator dublucorp ti-ai fi dat seama si cum sta treaba. Chiar daca mi-am pus carburator de 1.4 masina tot fuge de rupe, asta din cauza reglarii corecte a carburatorului. Ca sa-ti zic pe scurt, difuzorul principal de la carburatorul dublu corp e mai mic in diametru decat difuzorul de la carburatorul de 1.4. Ala dublu iti ofera un plus de putere (considerabila) la deschiderea clapetei a doua, cand pedala trece de 3/4 din cursa totala. Capis?
ZTV
QUOTE(Cosmin.nova @ 7 Nov 2010, 20:53)
clasamentul facut de tine e corect, numai ca GTi e peste Li smile.gif
*





am corectat biggrin.gif
G I M
Era vorba de tinuta de drum :"in primul rand tinuta de drum dintre nova si supernova difera datorita motorului si a cutiei care sunt mult mai fiabile decat alea de nova". Cam greu cu exprimarea asta, dar nu imposibil smile.gif.
rodi
Saracuta berlina de Dacia 1300 cara tot ceea ce ai nevoie.

Dupa ce cara - vezi si fotografia mica - ramane masina si in functiune. Aceasta este o fiabilitate - sa cari ieftin si sa ramai cu o berlina credincioasa de carat mereu la rigola - cand ai nevoie !

Aceasta este o realitate inca omniprezenta. Tropicalizata si ranforsata la genti - inca alaturi de Renault 16, marca mai umbla incarcata si prin America de sud si Africa (unde camioneta Toyota nu a patruns de tot...

Alex4u
de rodi ..poate si nova sa care...dar nu cat o berlina unde a intrat a mea..si cate am carat cu ea...o nova cred ca se dezintegra..ultima oara am adus aprox 600 kg de grau cu ea..si nu are nimic..:/
om_bland
Rodi lasa-le dracu de dacii 1300-1310-1410 ca [,] carć ... da asa este , dar se strica si foarte des si din pricina calitatii pieselor dar si din cauza diferitelor uzuri care apar la masina. Ca ai de carat cu ea din joi in paste e altceva. Dar nu poti sa o ai ca masina de firma si sa o incarci macar de 2 ori sau odata pe saptamana asa cum este masina prezentata de tine in poza... cu ochiul.gif
G I M
QUOTE(Alex4u @ 9 Nov 2010, 06:34)
de ce ai de gand sa o dai la casat blink.gif  blush.gif ?
*



Nu am de gand sa o dau la casat, atat timp cat merge si nu necesita investitii majore nici pe viitor. Dar cu siguranta viitoarea masina nu va mai fi marca DACIA.

9 Nov 2010, 13:37:
QUOTE(rodi @ 9 Nov 2010, 12:36)
Jgheabul - streasina de-alungul capotei Dacia 1300, 1310, 1410 : Face dubla protectie la apa ca si la zapada.

Si de jgheab mai prinzi solid si un portbagaj - capota, auxiliar foarte puternic.

Pot sa spun ca berlina Dacia 1300, 1310, 1410 este ca un Jeep fata de Nova.

Cu toate acestea. poate foarte bine sa stea in parcarea unui hotel.

Si mai exista berlina Dacia 1300, 1310, 1410 si in varianta break si camion.
*



Jgheab sau cum ii zici tu nu am vazut la nicio alta masina mai rasarita, jgheab ai la cotet.

9 Nov 2010, 13:47:
QUOTE(Alex4u @ 9 Nov 2010, 11:18)
de rodi ..poate si nova sa care...dar nu cat o berlina unde a intrat a mea..si cate am carat cu ea...o nova cred ca se dezintegra..ultima oara am adus aprox 600 kg de grau cu ea..si nu are nimic..:/
*


Hai ca ati dat-o in alte alea alea, care poate sa care mai mult.
Hai sa-ti spun ceva ca sigur nu stii. Nova are pe interiorul arcului 2 tampoane, care nu-i da voie caroseriei sa se lase decat pana la un anumit punct. Deci eu pot pune greutate pana mi se rupe puntea sau imi explodeaza cauciucurile in timp ce tu atingi cu scutul de la rezervor pe jos si faci artificii. (vezi poza de mai sus)
danciusergiu84
bine punctat, uitasem de acele tampoane
anndi
De ce trebuie sa ne certam si sa sustinem ca Berlina e net superioara Novei? Are rost? Este evident. Daca asa porcarie era Nova, Solenza si Supernova erau pe platforma de R12(proiectat in anii 60). Chestii de genul ca poti sa duci porcii la piata cu ea, chiar nu isi au locul aici.
rodi
Practic si faptic, berlina 1300, 1210, 1310, 1410 si 1600 sunt in prezent tout - terrain de tara, totodata pot fi prezente si in oras.

Desi sunt toate depasite tehnic, au piese proaste, ramai in pana etc, etc... actiunile de mai sus, sunt, practic si faptic, omniprezente - iar tara se numeste Romania.

PS. Vroiati un Suzuki sa va care ?

PPS. Inca mai rezista TV-ul pe munte si numai el face fata ... Aro, asa s-asa...

Si toate acestea - valabil pt toate marcile romanesti de demult si care inca lucreaza - nu au vazut service-urile, Om_bland, daca ma intelegi ce vreau sa spun.
Ov
se inchide pt curatenie si acordat warn-uri
dupa ce-l redeschid, care o mai ia pe aratura va fi suspendat

se redeschide cu urmatoarele mentiuni:
1. Alex4u are +10% warn pentru atac la persoana. Decizia de acordare a fost luata si datorita "istoricului" de warn al acestui user
2. danciusergiu84 -> avertizat "verbal". Il iert de warn pt atac la persoana pentru ca la un studiu al istoricului de warn am descoperit ca e "curat" si in plus, frunzarind prin posturile lui nu pare genul sa se ia gratuit de oameni. Consider ca a fost provocat, DAR totusi ar fi trebuit sa se stapaneasca. A 2-a oara nu-l mai iert
3. om_bland -> si tu ai fost in colimator, dar la ce stil de scris ai zau daca pricep daca tu chiar te-ai luat de cineva sau pur si simplu ai o deficienta in a te exprima corect smile.gif; momentan n-am intreprins nicio actiune impotriva ta

Topicul se redeschide. Sfatul meu este sa va auto-moderati exprimarile ca a 2-a oara n-o sa mai fiu "bland"
Maskatu
Nu am timp, chef si rabdare sa citesc toate posturile anterioare asa ca ma rezum in exprimarea propriei pareri.

Probabil ca posesorii de pe aici isi lauda novele, unii poate chiar pe buna dreptate insa zicala "orice padure are uscaturile ei" ar putea fi folosita in cazul de fata, dar pe invers... orice uscatura are verziturile ei. Din majoritatea novelor ce inca mai "rezista" probabil ca 3 sferturi sunt intr-un stadiu avansat de degradare, ruginire,etc.

Tabla neprotejata, conceptul prost de la care a plecat si a fost fabricata, si lipsa de interes a celor ce au realizat-o si-a spus cuvantul inca de la inceput. Inca de la primele modele propietarii se plangeau ca le scartaie usile in ultimul hal, ploua in ele, sau incepuse sa rugineasca.

Problemele evident au crescut pe masura ce anii au trecut, iar interesul producatorului in rechemarea automobilelor ce aveau nevoie de "ajustari" a fost zero. Evident inca o nesimtire din partea Dacia Automobile. Se poate spune ca Nova a fost una din cele mai bune afaceri pentru Dacia, asta pentru ca piesele fiind atat de proaste chiar de noi, trebuiau inlocuite dupa un numar modic de km, la care alte masini abia "se incalzeau".

Probabil ca daca facem o lista mai elaborata, vom constata faptul ca nici macar o piese/un reper din totalitatea pieselor si reperelor ce compun masina, nu a fost bun astfel incat sa nu se rupa. sa nu rugineasca, sa nu cedeze,etc. Asta denota o calitate proasta a materialelor, incepand cu exteriorul si terminand cu interiorul, care este realizat din plastice mai proaste decat "batrana 1300". Inca un motiv in plus sa intaresc ideea ca au facut masina asta mai mult pentru a "scapa" de stocurile pieselor "originale" si prost calitative ce le aveau.

Conceptul ce a fost gresit inca de la inceput, si numarul destul de redus de comenzi, evident a adus in impas productia, moment in care si-a facut aparitia producatorul francez Renault, care ca si solutie salvatoare a decis montarea motoarelor de renault clio si cutiilor de renault megane, pe caroseria daciei nova, ajungand la producerea modelului cunoscut sub numele de "super nova".

Solutia s-a dovedit salvatoare, vanzarile au crescut, pe vremea aceea chiar erau liste de asteptare pentru "super nova". Succesul a fost garantat inca de la inceput, mai ales ca romanii putea "accesa" masini cu dotari vazute pana atunci doar la masinile "straine". Dotari de genul aer conditionat (fiind si prima masina romaneasca dotata cu asa ceva), jante de aliaj, eleron, un motor destul de performant pe injectie etajat cu o cutie la fel de capabila.

Evident, lacunele novei si-au lasat "amprenta" si pe super nova. Primele modele de super nova au avut aceleasi plastice proaste, aceeasi tabla proasta si aceleasi "bube" legate de caroserie. Lucrurile au inceput sa se imbunatateasca simtitor in 2002-2003, cand productia deja incetase, iar modelul Solenza si-a facut aparitia, un model ce s-a vrut sa fie trecerea de la "vechi" la "nou". Un model mult mai bine echipat, si mult mai bine construit, care din pacate sau din fericire pentru unii nu a fost fabricata intr-un numar foarte mare, ci relativ acelasi cu surata ei super nova.

The end ! smile.gif
Andyno
restul e Logan........
Laika
Maskatule nu te supara pe mine,dar daca tot deti o parere atat de proasta despre aceste masini de ce nu-ti iei alta, alta marca sau stiu eu, oamenii, o parte din ei sunt multumiti de aceasta masina, cu siguranta cu totii ne-am dorii ceva mai bun, dar ne limitam la ce avem si ce putem avea. Atati critici, toata lumea critica si vorbeste, normal ptr ca e mult mai usor sa vb decat sa faci ceva biggrin.gif
danciusergiu84
up.gif
Maskatu
Ai raspuns singur la intrebare... as vrea si eu mai multe, sincer nu m-ar deranja un logan sau o solenza, chiar le consider cu mult peste nova/super nova insa momentan ma multumesc cu ce am, si incerc sa ii repar toate greselile din fabrica... incepand cu scartaielile, apa, troncanelile, etc. In mare parte am rezolvat tot ce se putea rezolva. Banii nu cresc in copaci, ca altfel ne luam toti masini din Jermania si America...

edit: daca consideri ca opinia mea nu este una corelata cu realitatea, astept un contra-argument, si aici ma refer la postul de mai sus, nu la acesta. Eu zic ca reflecta realitatea 95%, drept urmare nu inteleg ce te deranjeaza.
danciusergiu84
daca editul de mai sus imi este adresat atunci pun citate din postul tau de mai sus cu care nu sunt deacord in totalitate sau in egala masura:

"Probabil ca daca facem o lista mai elaborata, vom constata faptul ca nici macar o piese/un reper din totalitatea pieselor si reperelor ce compun masina, nu a fost bun astfel incat sa nu se rupa. sa nu rugineasca, sa nu cedeze,etc. Asta denota o calitate proasta a materialelor, incepand cu exteriorul si terminand cu interiorul, care este realizat din plastice mai proaste decat "batrana 1300". Inca un motiv in plus sa intaresc ideea ca au facut masina asta mai mult pentru a "scapa" de stocurile pieselor "originale" si prost calitative ce le aveau." - e prea exagerata coroziunea si ruperea mai ales cand o pui in balanta cu o berlina, probabil ai uitat felul cum era berlina, sa nu vorbesc de scaune, climatizare, macarale geamuri etc si nu inteleg de ce stocuri trebuiau ei sa scape ca nu se potriveste nimic de pe berlina

"Conceptul ce a fost gresit inca de la inceput" - nu inteleg ce a fost gresit, adica nici o masina nu e perfecta si s-a facut un pas spre modernizare, e adevarat ca e totusi un pas mic, dar bine ca l-au facut ca au rezultat modele mai bune, plus ca ei au dat ca durata de utilizare a masinii 3 ani la sn, deci din start n-a fost facut sa tina cat una cu tabla galvanizata ce e garantata cel pun 10 ani, eu zic ca nu teai gandit la aceste aspecte cand ti-ai luat-o, eu zic sa fi mai multumit de ea ca inca se tine bine desi nu a fost facuta sa tina atata

sau ca sn a fost dotata cu "un motor destul de performant" - nu inteleg acel destul cand are acelasi consum cu cel de pe rabla mea, aceasi putere, acelasi euro2 cand deja sa faceau euro 4 de aici se vede ca francezul a vrut sa scape de aceste stocuri de motoare mai poluante si le-a "aruncat" (vandut mai ieftin fiind depasite) la noi, diferenta e doar ca e alta constructie mai moderna: axa in chiulasa, alte materiale si alte finisaje care sunt de calitate ce duc la o viata mai lunga a motorului adica e facut dupa standarde de oameni normali
Maskatu
Berlina era cum era insa la tabla cu siguranta excela, cel putin comparativ cu nova-supernova. Nu am vazut berline cu amortizoarle sarite prin portbagaj, in schimb nove si super nove.... hoho!

Ti se pare normala o medie de utilizare de 3 ani? Sa inteleg ca tu in 3 ani consideri ca masina si-a "facut datoria" si-a scos banii si poti sa o duci la remat. Sa sti ca 3 ani medie de utilizare se dau la fiare de calcat, aspiratoare, televizoare,etc. Aici vorbim de utilizare nu GARANTIE, care este cu totul altceva.

Dupa cum am mai spus si pe alte topicuri, daca nova-super nova era antifonata din fabrica CUM TREBUIE la oale, praguri, si dedesubt, nu mai avea moarte. Crapa motorul si tabla inca se tinea bine, dar de... au facut "economie la 4-5 kg de antifon si uite asa dupa 3-4 ani le lua rugina de zici ca erau facute cu tabla de acoperis.
om_bland
Am si eu de facut o constatare : Prin oras vad si eu nove si super-nove , destul de frumoase la exterior ... praguri fara rugina , aripi fatza , usi fara rugina , pasajele spate de la roata fara rugina , etc ...Ce vreau eu sa spun este ca mie mi se par bune masinile aspectoase la exetrior ! Sincer la oalele din spate nu am avut prilejul sa ma uit , pentru ca nu am pe nimeni in familie cu Nova sau Super-Nova. Ar fi culmea sa ma duc la un om strain si sa-i spun : Arata-mi si mie domnule oalele la Nova / Super Nova matale radmasa.gif smile.gif
danciusergiu84
mie nu mi se pare excelent faptul ca nu sareau amortizoarele prin haion, mai ales ca problema la berline era podeaua care se facea cum e la colegul Laika (sper sa nu se supere), in ambele cazuri vorbim de antifonare proasta, tabla la noroc si negalvanizata, si din cate am observat pe strada berlinele cam de aceasi varsta cu novele sufereau la fel de rugina, bine sunt deacord ca sunt berline comuniste care sunt impecabile, dar oare daca se facea si nova in aceasi perioada oare nu iesea mai bine?

asa nova a fost scoasa in cea mai proasta perioada a uzinei Dacia si cred de acolo incep problemele, cum ar fi si durata medie de utilizare de 3 ani care trebuia sa dea de gandit inainte de achizitionare, eu am aflat ulterior de pe acest forum despre acest fapt, nu stiu daca cineva s-a interesat inainte de achizitie de acest fapt dar era datoria fiecaruia sa se informeze bine si sa traga niste concluzii, decat sa ramana stupefiat ulterior

nu stiu de ce esti asa de suparat ca sar amortizoarele la altii daca tie nu ti-au sarit, am vazut ca ti-ai antifonat-o deci te va tine mult, motorul e ok, doar o solutie la axul volan mai trebuie gasita sa fie toata lumea multumita, si daca tot nu esti multumit eu zic ca sunt destui care sa dea pe ea o berlina de aceeasi varsta sau mai tanara chiar daca tot iti place ca-i mai rezistenta

numai bine

P.S.

QUOTE(caty2k @ 27 Nov 2010, 18:29)
as avea si eu nevoie de o caroserie de dacia 1307... stiti careva daca pot gasi la remat berceni? daca nu gasesc caroserie, macar partea din fata sa fie buna(imi fug oalele de pe masina, sunt ruginite complet). Va multumesc!
*


scorpion
Eu am Nova GTi din septembrie 2000 ( fabricatie ) si decembrie 2000 inscrisa in circulatie. Dupa 3 luni de mers cu ea si aproape 2.500km concluzia nevestei mele pare sa defineasca masina :
DACA AI AVUT O PROBLEMA CU NOVA , ATUNCI O VEI AVEA VESNIC PT CA N-O SA DISPARA NICIODATA !!!
Eu am mai avut rable si le-am dus la nivel de masina noua cu multi bani si multa munca, dar lucruri facute prost , fara cap , ieftin si-n doru xxxx ca-n Nova , pana acum n-am mai vazut , dar se pare ca omul cat traieste invata.
Consider ca trebuie sa fii constans , ghinionist sau lipsit de bani ca sa-ti iei NOVA GTi in loc de orice altceva. Eu am fost dobitoc si constrans s-o repun pe picioare din motive de familie , DAR m-am saturat si cred ca asta va fi sfarsitul unei masini care NU ARE RUGINA SI PARE ATAT DE NOUA INCAT SI-N SERVICE CREDEAU CA-I SUPERNOVA DINTRE ULTIMELE !
Este o masina cu un motor robust , cu un ECU depasit si imbecil , cu o timonerie la CV de toata scarba, in care la tot pasul ( scos panoul sigurantelor , schimbat butonul de avarii... si ce mai vreti voi ) te lovesti de un design imbecil de inginer idiot care n-a verificat daca exista fiinte vii care-si pot baga mainile in spatiile disponibile ( fara sa si le taie sau zgarie ) , asa ca pot spune ca nu-i deloc o masina grozava ,este cam ca tot ce-au facut ai nostrii !!!
Sorry , am vrut sa spun adevarul , chiar daca nu-i asa de roz !

PS : si singura satisfactie este atunci cand masina merge bine o perioada fara sa se strice din nou... macabra situatie , nu-i asa ?

4 bucse de demaror in 12.000km ??? Pare normal cumva ? Eu cred ca nu !!!
x.fun
QUOTE(scorpion @ 30 Nov 2010, 21:06)
4 bucse de demaror in 12.000km ??? Pare normal cumva ? Eu cred ca nu !!!
*



Ar fi normal in caz de nu ai pusa pe surubul de prindere al demarorului, acea bucsa de ghidaj si tare cred ca nu e acolo smile.gif

Sa inteleg ca e mai buna carburatia?N-am avut atatea probleme cu a mea, insa am avut o singura problema mare, care m-a determinat s-o dezmembrez.
anndi
Si din nou probleme legate de tablarie. Inca vad ca nu a reusit multa lume sa inteleaga faptul ca ORICE masina DACIA produsa intre 1995 si 1998-99 are probleme foarte grave cu RUGINA. Si anume: la NOVA oalele spate si pragurile. La BERLINA pragurile si oalele fata+podeaua pe la sofer si pasager. Lucruri confirmate de colegii de forum(care detin asemenea masini) si toata lumea le stie. Timonerie proasta? As spune pretentioasa. SE REPARA, ca si cea de la berlina, numai ca la Nova fiind un sistem "mai nou" nea Gicu din spatele blocului nu stie cu ce se mananca si spune ca e un gunoi de masina. Proprietarul "tampit" de vestile din popor o considera la fel. De ce sa nu cumperi o bucsa noua, o inlocuiesti, REGLEZI timoneria CORECT si problema e rezolvata. Cele scrise nu sunt cu adresa, doar simple exemple.

Scorpion: bucsele alea sunt si la electromotorul de berlina. Aceleasi cote. Electromotorul ala merge pus si pe berlina.Poate nu ai schimbat bucsele la timp si si-au facut joc in lagare. Deci e posibil ca problema sa nu ti se traga de la Nova.

Spor(t) la treaba.
RomeoNica71
Am un prieten cu o Nova cu carburator...saracul, cīt a īmpins si el si nevasta-sa la masina nu va puteti īnchipui.Cred ca are un rucsac de carburatoare,la cīteva zile tot le schimba.Cutia de viteze i-a dat mult de lucru,a schimbat 3.E obosita rau.
mariandinca
Eu am nova tot cu carburator...din 2005 i-am pus instalatie GPL si carburator monocorp avea 45000km(atunci am cumparat-o)....de atunci si pana in prezent nu am avut nicio problema cu motorul....pornirea o are la sfert,direct pe GPL,functioneaza impecabil motorul....si acum are 130000km fara sa schimb ceva la motor si pot sa spun ca nu imi papa un gram de ulei....probabil conteaza foarte mult si cum il intretii(eu i-am bagat ulei numai Castrol 5W40)
Bineinteles ca am avut si eu ceva probleme cu ea,oalele spate am apucat sa le antifonez inainte sa intre rugina,axul inferior volan a trebuit schimbat iar celui nou i-am bagat multa vaselina si i-am pus o punga prinsa cu "soricei" ca sa nu o piarda.
Eu unul chiar sunt multumit de ea...
panaiteiancu
Apropo de ce scrie mariandinca legat de axul volan, lucru ce trebue verificat de fiecare posesor de Nova/SuperNova:
D-l proiectant a prevazut o scurgere de apa din "buzunar" exact pe crucea cardanica a axului volan, daca-l punea cineva sa faca asa, nu reusea atat de bine.
Urmare fireasca- apa si praf din belsug pe cruce care in loc de vaselina primeste pasta abraziva. Este evident ca in acel loc nu ajunge noroi sau mizerie in timpul mersului, este o zona ferita din exterior.
Va sfatuesc din proprie experienta sa deviati acel tub de scurgere in orice directie doriti si sa-l fixati sa nu revina in pozitia initiala, in niciun caz sa nu-l suspendati, este pericol sa intre apa in masina!!!
Altfel, drumuri placute !
Cosmin.nova
QUOTE(rodi @ 9 Nov 2010, 08:26)
Saracuta berlina de Dacia 1300 cara tot ceea ce ai nevoie.

Dupa ce cara - vezi si fotografia mica - ramane masina si in functiune. Aceasta este o fiabilitate - sa cari ieftin si sa ramai cu o berlina credincioasa de carat mereu la rigola - cand ai nevoie !

Aceasta este o realitate inca omniprezenta. Tropicalizata si ranforsata la genti - inca alaturi de Renault 16, marca mai umbla incarcata si prin America de sud si Africa (unde camioneta Toyota nu a patruns de tot...
*




QUOTE(Alex4u @ 9 Nov 2010, 11:18)
de rodi ..poate si nova sa care...dar nu cat o berlina unde a intrat a mea..si cate am carat cu ea...o nova cred ca se dezintegra..ultima oara am adus aprox 600 kg de grau cu ea..si nu are nimic..:/
*



este o fiabilitate...sa cari ieftin si ilegal

ON: S-a mai discutat si aprob tot ce a scris colegul anndi.
besche

este o fiabilitate...sa cari ieftin si ilegal
Ce inseamna ilegal ? N-ai voie sa cari 600 de kg de grau in masina ?
om_bland
Cari si o tona cu dacia da-o naibii , daca ai remorca de 750 Kg , portbagaj deasupra , portbagaj interior + ca daca mai vrei poti da bancheta cu spatarul jos wink.gif
G I M
Mai vezi si care e masa maxima autorizata...
ORIJINAL21
daca-i pasa de masina nu o solicita la maximum.
daca nu-i pasa,va cara si elefantul...
BLUE R 19
Va rog poate stie cineva care burdufuri de planetare pentru Nova (in special inspre roata) sunt mai bune, pentru ca porcariile astea facute de srl-urile lui pestele se rup foarte repede (valabil si ptr cele de la bielete). Se pare ca sunt proaste si vaselina le distruge foarte repede smile.gif, daca le faceau din branza ar fi tinut mai mult. Sau sa folosesc alt tip de vaselina (neutra, sintetica, siliconica), cred ca si cu untura sau margarina ar tine mai mult. Ce simplu e sa castigi bani in ziua de astazi - vinzi .. biggrin.gif ć biggrin.gif at ŗi iai banii la proŗti.

Firme cu produse mai bune ?

Sugestii de vaselina precum cele de sus ?

Daca se potrivesc burdufuri de calitate de la alte masini des intalnite (SN, Solenza, Logan, Cielo etc) sau facute din plastic (PVC) in loc de cauciuc

Multumesc !
BLUE R 19
Exista kit burduf de origine cu vaselina blanda cu cauciucul pentru Nova si/sau seria 1300 ?
s(p)am
Si la nova si la berlina sunt aceleasi burdufe. Poti sa cumperi de Logan si sa le montezi, eu am pus de logan 1,4, PH1. Nu cred ca difera planetarele, dar tin fara probleme.
BLUE R 19
Multumesc, macar stiu un lucru sigur. Dupa ceva studiu se pare ca e sigura si varianta cu SN/Solenza. Eu as pune din plastic (parca pe Logan este asa), ala rezista sigur la la atacul chimic al vaselinei derivate din petrol, dar sa nu fie mai sensibil la flexiune, mai ales ca are alta forma fata de cal original si in special lungimea este mai mare, astfel lucrand mai comprimat unsure.gif

ghitza
Atunci inseamna ca de logan merg si la berlina?am planetare cu miz gros,si eu tre sa schim pe cel de la roata pe stanga
BLUE R 19
Pai da, ca la berlina si nova sunt la fel difera doar gaura pt arbore care se poate adapta, iar daca spui ca ai planetara groasa e la fel.
danciusergiu84
QUOTE(s(p)am @ 18 Jul 2011, 16:18)
Si la nova si la berlina sunt aceleasi burdufe. Poti sa cumperi de Logan si sa le montezi, eu am pus de logan 1,4, PH1. Nu cred ca difera planetarele, dar tin fara probleme.
*



nu inteleg de ce spui ca sunt aceleasi planetare la nova si logan deci nu inteleg cum ai pus burdufele de logan pe nova

daca stie cineva o solutie buna e rugat sa ne ajute fiindca eu schimb anual burdufele pe o planetara, acum trebuie schimbate pe ambele sad.gif
G I M
Cum asa, eu in 50 000 km nu am schimbat niciun burduf.
BLUE R 19
QUOTE(danciusergiu84 @ 18 Jul 2011, 20:25)
daca stie cineva o solutie buna e rugat sa ne ajute fiindca eu schimb anual burdufele pe o planetara, acum trebuie schimbate pe ambele sad.gif
*



Asta e si motivul pt. care am intrebat. Concluziile la care am ajuns deocamdata sunt:

-burdufurile de SN si Solenza se potrivesc (cele de la roata iar cel de la cutie doar de pe partea dreapta evident
-Burdufurile de Logan se potrivesc in aceleasi conditii, exceptandu-l de cel de la cutie din stanga. La logan am vazut ca sunt mai lungi, au mai multe pliuri si sunt din pastic dar cica merg. am impresia ca sunt si din cauciuc.
ghitza
Deci merg cele de logan la berlina da?sa nu cumpar degeaba ,imi trebuie cel e la roata pe stanga,mss
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.