Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ABU DHABI GP
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
einstein1984
QUOTE(bucatzel @ 13 Dec 2021, 12:42)
Meh, arata-mi o echipa care n-a dat cu plangerea (nu neaparat justificata) pentru orice jumatate de punct de ani buni incoace.
*


cand faci contestatie lasi garantie, daca nu se admite pierzi banutu. Chiar sunt curios cat sunt sumele la F1.
Ov
cand iti calci colegul de pista pe cap cu roata de la masina macar intorci capul sa vezi daca e bine, altfel esti doar un taran infect, din cate stiu sportivii trebuiau sa aiba si o farama de bun simt, dar probabil daca publicul nu o mai cere si vrea doar comportament gen sosoaca in limitele a 99% din regulament atunci asta se livreaza
bucatzel
Pai era bine, da-l in fasole, ca inca ii mai dadea inainte-inapoi, sa faca balans, poate-poate iese din namol.
DSN
Adaug ceva: Silverstone, colegul ce va fi calcat mai tarziu cu roata l-a bagat in spital pe adversar. Nu s-a interesat de soarta lui. Dar topaia de bucurie la final. Cine este marlanul?
Ov
s-a bagat (pt verificari ca in fapt n-avea nimic) singur in spital, probabil se astepta sa-i faca toata lumea loc domnului kamikaze. Marlan tot verstappen e, dar cum spuneam, astea-s calitatile pe care le cere publicul.
bucatzel
Dud, si in hanglea, si la italea max ce poate oricine accepta e ca s-au bagat ambii in curba fete mari.

In Anglia, sa zicem ca a fost incident de cursa, desi la ce traseu abordasera, era destul de clar ca din curba aia ori se iese cu scantei, ori cineva cedeaza. N-a cedat niciunu'.

In Italia nu vad cum poate ham justifica de ce el, cu caucioacele perfect reci a considerat oportun sa-i ia fata aluilalt, fix pe linia aia dreapta unde cel care vine din spate are 350+ kmh.

Daca doar astea doua curse le terminau amandoi pe pista, Max era deja campion de cursa trecuta.

In fine, mi se pare amuzant cand aud ca i se reproseaza lui Verstappen exact ce i se reprosa lui Hamilton prin 2007-2008. Ce sa zic, karma biggrin.gif
dantes
Marlan? Tupeist? Kamikaze?

Babaetzi... de Senna nu isi aminteste nimeni? Chiar asa de batran sunt si voi fie tineri fie ati uitat fie ignoranti? Dar de Prost? Dar de Vilneuve? Hai ca Schumacher a fost ultimul din gasca, dar na.. era deja catalogat tupeist si marlan si alea alea...

It's called RACING ! Eu ptr asa ceva m-am uitat la F1... nu ptr jocuri de culise sau ptr piloti mironositi...

Perioada asta mercedes a facut o masina BOMBA! A rupt gura din orice pozitie! Si o maimuta daca o puneai la volan castiga campionate! Dar e parere subiectiva. M#!eMax a avut o masina net inferioara anul asta si cum necum a reusit sa ii ia fata. A fost sau nu corect la Silverstone? Mai conteaza? It's racing! A fost corect sau nu la Monza?...Again...it's racing!

Cavalerismul in F1 a cam disparut de cand interesele si banutzii au acaparat totul... Rar apar exceptii.

Personal, imi pare bine ca Ham si-a luat-o dar imi pare rau ca a fost Max... Pana la urma, Bravo Max, Bravo Mercedes!

Sa va vedem la anu' !
maho
QUOTE(Ov @ 14 Dec 2021, 10:56)
Perez nu stiu cat de fabulos a fost pt ca repet, si el si Max isi permiteau absolut orice aroganta deoarece n-aveau decat de castigat daca iesea vreo manevra cu Hamilton "prost",

Tocmai, Perez l-a incetinit pe Ham "fair & square", fara sa-l agate, fara sa-l atinga, fara sa-l scoata (cum ar fi putut) in afara pistei, cu o masina mai slaba. A fost omul cursei, dpmdv.
Ov
Eu nu ziceam de ce-a facut perez ci de ce nu a facut hamilton, nu s-a riscat smile.gif A fost intr-o situatie foarte nasoala in aceasta ultima cursa, dar nu spun asta ca sa-i iau apararea ca nu eu l-am pus sa ajunga in ultima cursa la egalitate de puncte si avantaj nr victorii max, si-a facut-o pe barba lui si de asta consider ca, trecand peste caracterul infect, max merita campionatul.
vallixx
Ca sa fiu sincer, la cat de disperat a fost Max si Red Bull sa-i ia fața lui Lulu.....si cu speranțe si la constructori, n-am exclus posibilitatea unui "incident de cursa" in care Max sau Checo sa il agațe oleaca pe Lulu. Si chiar am fost surprins sa vad ca totusi au fost fair play.

La Silverstone, s-au băgat cum se zice, "amândoi pe-o ușă". Clar nu incapeau, dar vina a fost a lui Lewis. Max era 3 sferturi de mașină în fața si in mod normal esti in fața, dictezi virajul, iar cel din urma trebuie sa se astepte ca-l vei strange. Daca acolo Max termina pe podium.....era campion inca din Arabia Saudită.

La Monza e Lulu in fata, nu-l blochează la virajul 1 din șicană si-l inghesuie in virajul 2. Da, era in fata, Max trebuia sa se aștepte sa fie înghesuit. Si daca nu il arunca kerb-ul, cred ca nu ar fi iesit ambii din cursa. Poate ar fi urmat un contact ușor si atât. A si forțat dar din nou ghinion cu kerb-ul.

In Ungaria parca, nu mai retin, ii scoate Bottas pe ambii, pe Checo de tot, pe Max cu masina zdrențe. In Baku Max nu greșește nimic dar are pana.

Zic toate astea in ideea ca daca în toate situațiile de mai sus nu avea ghinion, era campion de mult. Anul asta a fost mai bun, degeaba se oftică Mercedes aiurea. Da, masina lor a fost superioară, au si luat titlul 8. La piloti insa, Max a fost peste, cu o masina usor inferioara, dar a stiut sa scoată totul din ea.
ali3n_cop
A fost cineva cu ochii pe Ferrari-uri? radmasa.gif
bucatzel
QUOTE(vallixx @ 14 Dec 2021, 18:35)
La Monza e Lulu in fata, nu-l blochează la virajul 1 din șicană si-l inghesuie in virajul 2. Da, era in fata, Max trebuia sa se aștepte sa fie înghesuit. Si daca nu il arunca kerb-ul, cred ca nu ar fi iesit ambii din cursa. Poate ar fi urmat un contact ușor si atât. A si forțat dar din nou ghinion cu kerb-ul.
*



Pe virajul 1, se intra dupa ce ai franat de la 350+. Nu exista ca ai ce controla in momentul ala. Cand te-ai infipt in frane, la amarul de decelerare pe care-l ai de facut acolo, nu mai exista fineturi gen corectarea trasei, mergi drept. Daca s-ar fi bagat acolo, ii mai despartea descarcerea. Si cum ziceam, in momentul ala Hamilton avea cauciucuri reci, deci oricum ar fi fost depasit pana in urmatoarea sicana. Asa ca inghesuiala aia din virajul 2 a fost cat se poate de porceasca din punctul meu de vedere.
vallixx
Ce-i drept da, sicana este fix dupa linia dreapta de dupa Parabiloca.....si vii tare. Din ce am revazut acum, Max venea si cu DRS in spatele unui McLaren...Lulu a iesit de la boxe, l-a inghesuit catre exterior, i-a luat interiorul dar in virajul 2 avea Max interiorul....Lulu nu l-a acoperit suficient, plus vibratorul...si POC.

Acolo s-am ambitionat amandoi aiurea. Lulu ca avea anvelope reci si era de asteptat sa nu tina pasul in virajele urmatoare, iar Max din acelasi motiv, stii ca oponentul are roti reci...deci ai avantaj macar pe un lap pana le aduce in temperatura....poate ca nu-i nevoie sa risti atat de mult in spatiu atat de stramt. Astepti urmatorul viraj unde poate poti face manevra in siguranta.

Dar na, Max e pilotul care se baga oriunde are spatiu....vorba lui Senna: “If you no longer go for a gap which exists you are no longer a racing driver”.
GIC
QUOTE(maho @ 13 Dec 2021, 11:10)
.... Are mirosul bun, a simtit ca nu va fi penalizat (cum a patit-o Max in etapa precedenta).  rolleyes.gif
*


Asta-i manipulare!

QUOTE(dantes @ 14 Dec 2021, 15:50)
....
Personal, imi pare bine ca Ham si-a luat-o dar imi pare rau ca a fost Max...

*


E exact ce simteam dar nu stiam cum sa o spun!
St
Postul asta e epic, asa de multe conspiratii

QUOTE(mircea_aq @ 13 Dec 2021, 02:26)
Urmarind de vreo 25 ani Formula 1, dupa acest MP,  imi vin in minte urmatoarele intamplari:

14. Bun, am stabilit ca brokerii de putere erau de acord ca anul asta ham ham trebuie sa piarda. S-a inceput cu regulamentul care i-a avut ca victime colaterale pe cei de la Aston Martin, apoi a intrat in scena actorasul Masi, care asemenea corpului de balet din arbitrajul romanesc din anii 80-90 s-a miscat in ritmul muzicii FIA si F1 Group, restul e poveste. Ti se pare ca pe parcursul sezonului Masi a avantajat Red bull vs. Mercedes? Mie nu, dar sunt curios de ce vezi invers

17. Wolff, singurul care si-a luat mumu. Invincibilul, manager-ul de super-succes, omul de pe copertile times si forbes, a fost efectiv calcat in picioare dpdv imagine. De ce a fost calcat in picioare? Pana una alta au castigat la constructori. In plus, s-au batut pana in ultima cursa cu o masina unde au oprit development-ul de la mijlocul sezonului. Nu mai zic ca nu si-au folosit token-ul pentru development intre 2020 si 2021. Practic, masina 2021 mercedes e mult mai apropiata de cea mercedes 2020 vs. la redbull unde au dezvoltat mult mai mult. In conditiile astea, sa te bati pana in ultima cursa ,mi se pare performanta foarte mare. si chiar tu zici asta mai jos, nu e contradictie?

18. Mercedes, atitudine ce campioana mondiala, au plecat cu a doua masina in campionat si au reusit sa termine primii.

20. Ferrari - politica inainte de racing, ca de obicei, cum necum Carlos a reusit sa termine in fata lui Charles, asa cum banuiam. Din cate imi dau seama se tatoneaza un potential descalecat al lui Verstappen. Pe cel sacrificat il banuiti voi, dar sunt aproape convins ca si Verstappen odata ajuns in rosu, va reusi sa termine tot in spatele Juniorului. De ce l-ar da pe Sainz Si de ce ar pleca Verstappen? Din contra, anul viitor o sa fie spectacol cu Sainz si Leclerc daca ferrari are o masina care poate castiga curse, sunt super apropiati ca performanta. Astept sa vad o rivalitate gen Rosberg-Hamilton.
*

bucatzel
St
Apropo de strategie Mercedes. Nu puteau sa-l bage pe Hamilton la boxe pentru ca ar fi pierdut track position. Daca Hamilton intra pe SC la boxe, Verstappen (aflat in spate) nu ar fi intrat si ar fi condus el cursa. Deci Mercedes n-a avut deloc optiunea asta. Ar fi avut-o daca Hamilton avea suficient de mult avantaj pe pista (>20 sec) astfel incat sa fi iesit de la boxe inainte ca Verstappen sa vina din urma. Si asta s-ar fi intamplat la primul SC daca nu il intarzia Perez pe Hamilton ~7 sec.
Asadar, putem spune ca Perez a fost critic pentru ca Verstappen sa castige (cu cauciucuri mai noi, Hamilton avea sanse mult mai mari sa se apere in fata lui Verstappen pe ultimul tur)

N-am reusit sa aflu de ce l-au retras pe Perez, care era problema. Ar fi meritat sa fie pe podium pentru a sarbatori cu Horner si Verstappen.

<span class='edit'>15 Dec 2021, 15:20:</span>
PS: Mercedes au sarbatorit intens titlul la constructori, chiar daca Hamilton n-a fost la petrecere.

https://www.youtube.com/watch?v=Ze7eecs9hyA...FORMULA1_nation
https://www.youtube.com/watch?v=C4tjgHvYEDQ&ab_channel=Exziz

Mai era una in care Toto se arunca pe mainile lor de pe o scena, dar nu gasesc. Pare ca s-au distrat pe cinste. LE: Asta e https://www.youtube.com/watch?v=ThGZ8x3SuGs...el=SportsCenter
vallixx
In mod clar daca Mercedes incerca ceva, ar fi trebuit ca 1. Hamilton sa fie in fata lui Max la peste 20-22 sec si 2. in mod clar la primul VSC nu la SC.

La SC in niciun caz, chiar si daca era cu 20 sec in fata lui Max, pentru ca 1. nu exista garantia ca cursa nu s-ar fi terminat sub SC si 2. chiar si cu Hamilton cu 20+ secunde in fata....nu as risca sa-l chem la boxe in ultimile 2-3 tururi....nu stii ce se poate intampla....se f#te un filet cum a patit Bottas in Monaco...si esti pa.

RB isi permitea sa riste, in momentul ala era in spate.....deci oricum pierdea....deci incerci tot ce poti.
St
Da, asa e, la VSC, nu la SC. Asta inseamna ca avea nevoie de gap si mai mare ca sa fie safe. Cred ca l-ar fi adus la boxe si la final, chiar daca se termina cursa sub SC, el tot iesea pe locul 1 de la boxe.
mircea_aq
QUOTE(St @ 15 Dec 2021, 15:07)
...
Asadar, putem spune ca Perez a fost critic pentru ca Verstappen sa castige (cu cauciucuri mai noi, Hamilton avea sanse mult mai mari sa se apere in fata lui Verstappen pe ultimul tur)

N-am reusit sa aflu de ce l-au retras pe Perez, care era problema. Ar fi meritat sa fie pe podium pentru a sarbatori cu Horner si Verstappen.
...


Perez l-a facut pe Hamilton sa piarda 6-7 secunde. La momentul SC-ului Hamilton avea 12 secunde fata de Verstappen. Ca sa fie sigur ca intra la boxe si iese tot in fata lui Verstappen avea nevoie de 24-25 secunde. In concluzie, cu sau fara secundele lui Perez, tot aia era.

Daca abandonezi, masina nu mai ajunge in fata comisarilor tehnici la control. Nu stiu de ce a abandonat Perez, nu cred ca face o mare diferenta, chiar daca prin absurd ar fi avut ceva neregulamentar pe masina.

@Masi, n-are rost sa te duci mai departe de incidentul din finalul cursei de la Abu Dhabi, accident al naibii de similar cu cel din week-end-ul precedent din Arabia Saudita. Atunci dupa cateva tururi de SC a scos steagul rosu, acum nu. Sa zicem ca stewarzii s-au miscat mai bine in acest caz...

Scotea steagul rosu, reseta cursa si-i dadea lui Verstappen sansa unui ultim atac kamikaze, spre deliciul Liberty Media. Varianta buna, dar prea conservatoare, si mai important, nu ii garanta in niciun fel succesul lui Verstappen.

Asa ca a continuat sub SC, dar cum tururile treceau si se apropia finalul, trebuia sa faca cumva sa dea drumul la cursa. Intai a intrat pe radio si le-a transmis ca masinile depasite cu un tur nu vor mai avea voie sa revina in acelasi tur cu liderul.

Daca le-ar fi permis sa revina, cum cere regulamentul, n-ar mai fi fost timp pentru acel ultim tur. Dupa ce-a mai numarat o data si-a dat seama ca daca da drumul cursei cu 5 masini intre ham ham si max, olandezul nu va putea sa-l depaseasca pe britanic in acel ultim tur, chiar daca cele 5 masini s-ar fi dat la o parte pentru el.

Asa ca intr-un ultim act disperat, mai violeaza o data regulamentul si le permite fix celor 5 dublati dintre ham si max sa treaca, pentru a-l lipi pe olandez de hamilton la restart. Restul dublatilor sa ramana pe unde au apucat, ca nu mai e timp sa treaca si ei.

Cea mai buna dovada insa e delcaratia lui Ross Brown, care mai ca nu-i zice good job:
https://www.planetf1.com/news/ross-brawn-st...d-race-contact/

@Wolff nu e nicio contradictie. La ora asta actionariatul echipei de F1 Mercedes e Ineos 30%, Mercedes 30%, Wolff 30%. Crezi ca acum 2-3 ani cand echipa era detinuta de Mercedes, iar Zetsche era vesnic perzent in Abu Dhabi ar fi indraznit cineva sa-l preamu****a, asa cum au facut-o baietii astia cu Wolff ?

@Ferrari, nu ai inteles ce am scris. Managementul actual l-a adus pe Carlos si il favorizeaza pe Junior, se inscrie perfect in modul de operare istoric al acestei echipe. Numai in pielea lui Leclerc sa nu fii.
R19/16v
QUOTE(mircea_aq @ 16 Dec 2021, 00:00)
Daca abandonezi, masina nu mai ajunge in fata comisarilor tehnici la control. Nu stiu de ce a abandonat Perez, nu cred ca face o mare diferenta, chiar daca prin absurd ar fi avut ceva neregulamentar pe masina.
*



https://www.hitc.com/en-gb/2021/12/13/sergi...habi-gp-retire/
einstein1984
Nu m-am uitat la cursa, dar sunt uimit de cati experi in arbitraj avem pe forum. Un link cu o prezentare impartiala a subiectului are cineva?
einstein1984
double post de la lag.
R19/16v
Danut, ai cuvantul!
einstein1984
P.S. vad ca hamilton a fost onorat cu rangul KBE de printul de wales pentru servicii aduse motorsportului.
St
Prezentare impartiala nu exista, deci n-are nimeni. Aici pe forum se discuta intens, dar ca peste tot, unii sunt mai in tema altii mai putin.
einstein1984
mno, macar vreun moment anume in cursa de revazut?
bucatzel
Is 4 ture care sa merite revazute din toata cursa.
startul, alea doua in care s-a chinuit Hamilton sa treaca de Perez si ultima.
St
QUOTE(mircea_aq @ 16 Dec 2021, 00:00)
Perez l-a facut pe Hamilton sa piarda 6-7 secunde. La momentul SC-ului Hamilton avea 12 secunde fata de Verstappen. Ca sa fie sigur ca intra la boxe si iese tot in fata lui Verstappen avea nevoie de 24-25 secunde. In concluzie, cu sau fara secundele lui Perez, tot aia era.

@Wolff nu e nicio contradictie. La ora asta actionariatul echipei de F1 Mercedes e Ineos 30%, Mercedes 30%, Wolff 30%. Crezi ca acum 2-3 ani cand echipa era detinuta de Mercedes, iar Zetsche era vesnic perzent in Abu Dhabi ar fi indraznit cineva sa-l preamu****a, asa cum au facut-o baietii astia cu Wolff ?

@Ferrari, nu ai inteles ce am scris. Managementul actual l-a adus pe Carlos si il favorizeaza pe Junior, se inscrie perfect in modul de operare istoric al acestei echipe. Numai in pielea lui Leclerc sa nu fii.
*



Dureaza 21-22 sec un pit stop pe steag galben si cam 16-17 pe SC, deci daca ham ar fi avut 19 sec in fata lui verstappen putea sa intre la boxe pe VSC si sa iasa tot in fata.

Pana una alta Wolff a condus o echipa care a luat 7 titluri consecutive la piloti si 8 la constructori, fara sa fiu fam mercedes si cu atat mai putin Wolff, as zice ca merita ridicat in slavi.

Despre Ferrari, ideea asta e si mai nebuneasca decat invers smile.gif). Ferrari o sa se muleze dupa care dintre ei va performa mai bine cand or sa aiba o masina capabila sa castige curse. Nu vad de ce ar favoriza pe unul sau celalalt. Problema cu Ferrari e ca niciodata nu a stiut cum sa administreze situatii de genul in care are 2 piloti apropiati ca performante. Ultima este leclerc - vettel in 2019 care a atins punctul culminant in Brazilia.

Massi cred ca a gresit ca nu a dat drumul masinilor intarziate cu 1 tur inainte. Asta ar fi fost cel mai ok (daca era safe). Altfel, trebuia sa reinceapa cursa cu alea 4 masini intre hamilton si verstappen. Solutia pe care a ales-o e imperfecta din o gramada de motive. Red flag nu era necesar tinand cont ca s-au miscat rapid sa ridice masina de acolo si sa faca curatenie.

QUOTE(R19/16v @ 16 Dec 2021, 09:30)


Hmm, interesant dar putin ciudat. De ce te-ai astepta sa se opreasca random Perez pe pista in ultimul tur? M-am gandit daca nu cumva depasirile alea cu Ham l-au lasat cu prea putin combustibil.


16 Dec 2021, 11:41:
QUOTE(einstein1984 @ 16 Dec 2021, 11:30)
mno, macar vreun moment anume in cursa de revazut?
*




https://www.youtube.com/watch?v=7QJ-N-AQJYc...hannel=FORMULA1

Si daca vrei detalii despre ce s-a intamplat la final: https://www.formula1.com/en/latest/video.jo...8008083452.html
einstein1984
multumesc!
epica cursa, nu cred ca directorul cursei are ceva sa-si reproseze la final. Nu putea trimite masinile care erau cu un tur in urma de la inceput ca dadeau fix peste aia care curatau pista, a facut-o cand a fost posibil. Nu cred ca stia ca asta v-a schimba soarta campionatului.
vallixx
Asa este insa aici cumva are si Mercedes dreptate.....ori ii lasi pe toti, ori nu-i lasi pe niciunul.

Problema este ca daca nu-i lasi deloc (din motive de siguranta) atunci ramaneau inclusiv aia 4 intre Ham si Max si nu ar mai fi existat disputa pentru victorie. Dar chiar si asa....regulamentul zice ca sub SC, "lapped cars are allowed to unlap themselves", masina lui Latifi era scosa, deci nu prea avea baza sa nu-i lase sa depaseasca SC-ul.
Dealtfel daca urmaresti clipurile cu Team Radio, cam toti pilotii au fost surprinsi ca initial li s-a interzis depasirea SC-ului, deci practica uzuala este sa se treaca.

Pe de alta parte daca ii lasai pe toti terminai cursa sub SC.
Si inteleg ca exista un agreement intre FIA si echipe, unde se stipuleaza ca atunci cand esti posibil este de preferat sa nu termini cursa sub SC. Deci nici asa nu era bine.

Si atunci ce putea sa faca decat sa aleaga o solutie cumva intre.....
bucatzel
La faza aia, n-avea cum sa iasa bine. Daca ii lasa pe toti sa se unlap-uie, urlau toti din tabara Verstappen. asa, urla astialalti.

Personal, mi se pare ca daca se termina cursa sub SC, sau cu toti aia ne-unlap-uiti, sansele de victorie ale lui Max erau 0. Asa cum s-a terminat, Lewis a mai avut o sansa mica sa se apere. Nu mare, dar nu 0. A votat si ala cu raul cel mai mic...
einstein1984
unlapingu permite fix batalia pentru primele locuri sa fie nestingherita. Acuma mercedes vroia sa fie protejat pilotul lor.... Nu prea vad multe argumente in sprijinul ideii asteia. Sau in nicuncaz cat sa rastoarne decizia si rezultatul cursei.
tatabobu
Unlapingu' resetează avansul între toți competitorii, și permite bătălia de la (aproape) zero pentru toate locurile. Nu doar pentru locul 1. Asta daca e să ținem la prințipii.
einstein1984
daca esti ultimul din lead lap da, dar depinde si moemntul cand se face unlaping pana la linia de finish, ca poate nu apuca sa faca tura completa, tot sunt pe steag galben tot traseul.
sb-55-dan
Pt Mercedes era f simplu daca chiar vroiau. Ii transmiteau lui Bottas sa dea masina de gard in ultimul tur, inainte sa iasa SC, si asa ii asigurau victoria lui Lewis. Era clar ca o sa se termine cursa sub SC.
bucatzel
Au mai facut aia de la reno o faza similara la un moment dat, si n-a iesit bine. Si Bottas o fi el team player, dar chiar in ultima cursa inainte sa schimbe echipa, nu cred ca-si risca salariul de anul viitor.
vallixx
QUOTE(einstein1984 @ 16 Dec 2021, 15:35)
daca esti ultimul din lead lap da, dar depinde si moemntul cand se face unlaping pana la linia de finish, ca poate nu apuca sa faca tura completa, tot sunt pe steag galben tot traseul.
*


Si aici e o discutie, tot regulamentul zice ca dupa inlaturarea pericolulu care a generat SC si dupa ce se unlap-iuesc toti, SC-ul mai trebuie sa faca un lap si de abia dupa asta sa intre la boxe, tocmai ca se dea timp celor intarziati sa ajunga in coada plutonului, sa nu raman in fata si sa-i incurce pe fruntasi.

In cazul de fata SC-ul a intrat in acelasi tur .....pentru ca urmatorul ar fi fost ultimul si asta inseamna ca s-ar fi terminat cursa sub SC.

Deci zic ca si aici Massi a luat decizia corecta sa retraga SC-ul in acelasi lap. Chiar daca ramane controversata, chiar daca e la limita regulamentului sau chiar "indoit" un pic regulamentul, decizia lui a fost cea buna data fiind situatia de fata.

QUOTE(sb-55-dan @ 16 Dec 2021, 16:02)
Pt Mercedes era f simplu daca chiar vroiau. Ii transmiteau lui Bottas sa dea masina de gard in ultimul tur, inainte sa iasa SC, si asa ii asigurau victoria lui Lewis. Era clar ca o sa se termine cursa sub SC.
*


Asa putea si Checo sa-l agate pe Lewis la duelul ala.....ieseau amandoi si aia era......dar se faceau de maxima kko.
Ov
QUOTE(bucatzel @ 16 Dec 2021, 14:24)
Lewis a mai avut o sansa mica sa se apere.


Si anume care era sansa aia cand el avea hard-uri de 40 de ture si celalalt soft-uri noi? Sa se uite max prin tribune dupa pasarele si sa rateze vreun viraj? Sa pice un meteorit intre ei? Sa faca max comotie cerebrala?
einstein1984
daca dadea in el cine iesea campion?
St
Daca abandonau amandoi castiga Verstappen
maho
QUOTE(Ov @ 16 Dec 2021, 17:16)
Si anume care era sansa aia cand el avea hard-uri de 40 de ture si celalalt soft-uri noi? Sa se uite max prin tribune dupa pasarele si sa rateze vreun viraj? Sa pice un meteorit intre ei? Sa faca max comotie cerebrala?
*


L-a pus Max sa-si incalte harduri? biggrin.gif
wolfin
Merc renunta la apel
Raduchu
Si nici nu se duc la premiile FIA din Franta.

Talk about sportsmanship...
vallixx
QUOTE(maho @ 16 Dec 2021, 17:51)
L-a pus Max sa-si incalte harduri? biggrin.gif
*


Pai harduri a avut si Max, numai ca fiind locul 2 deci cumva cu nimic de pierdut, distanta suficientă pana la locul 3, si-a permis sa schimbe, variantă pe care Lewis n-a avut-o în niciun moment al cursei, nici pe green flag, nici pe yellow, nici sub VSC, nici sub SC.....aia e.

A si tras de hardurile alea cam toată cursa.... și ce-i drept, strânsese vreo 11 sec avans, a mai dat in ele cand s-a duelat cu Perez....deci cred ca erau destul de terminate.
bucatzel
QUOTE(Ov @ 16 Dec 2021, 17:16)
Si anume care era sansa aia cand el avea hard-uri de 40 de ture si celalalt soft-uri noi? Sa se uite max prin tribune dupa pasarele si sa rateze vreun viraj? Sa pice un meteorit intre ei? Sa faca max comotie cerebrala?
*



In fix aceeasi cursa, Perez, cu caucioace tot atat de moarte, l-a tinut in spate mergand intentionat mai incet cat, aproape doua ture? Daca in locul lui Lewis era Schumacher, ti-ai fi pus problema la fel? Ca eu nu i-as mai fi acordat multe sanse aluia de pe 2. Serios, Lewis stie sa tranteasca ture rapide constant, cand e in fata si n-are griji, cu masina cea mai rapida de pe pista, da' de-a lungul carierei lui din F1 n-a prea fost nevoit sa se uite in oglinda.
Ov
iar omiti acelasi lucru important: si max si perez aveau doar de castigat daca "depasirea" se termina in parapeti cu ambele masini facute praf, cand stii asta iti permiti nitel mai mult
sb-55-dan
QUOTE(Ov @ 17 Dec 2021, 11:33)
iar omiti acelasi lucru important: si max si perez aveau doar de castigat daca "depasirea" se termina in parapeti cu ambele masini facute praf, cand stii asta iti permiti nitel mai mult
*


Exact
maho
Si totusi n-au facut-o (ma refer la contact).
mircea_aq
Lewis trebuia sa aiba grija sa nu-l agate Perez, care intre noi fie vorba mergea in zig-zag pe sectorul 3. Nu inteleg ce v-a impresionat la un pilot care merge de-a latul pistei stiind ca cel din spate trebuie sa-si asume zero riscuri ca sa treaca de el.

Pe pista sezonul asta, mexicanul a fost slab, intr-adevar obedient fata de conducerea RBR, ceea ce i-a si asigurat un volan pentru sezonul urmator, dar slab ca performante.

In conditiile in care lewis si max erau la egalitate de puncte inainte de ultima cursa, diferenta la constructori au facut-o bottas si perez, ori bottas a avut un sezon slab, dupa toate criteriile.

Perez, mai jos. Suficient sa te fii uitat la cursa lui de casa, unde a avut toate atuurile de partea sa, dar n-a reusit nici macar sa-l atace pe hamilton. Nu e vorba ca n-a vrut, pur si simplu, atat a putut,

QUOTE(vallixx @ 16 Dec 2021, 23:24)
Pai harduri a avut si Max, numai ca fiind locul 2 deci cumva cu nimic de pierdut, distanta suficientă pana la locul 3, si-a permis sa schimbe, variantă pe care Lewis n-a avut-o în niciun moment al cursei, nici pe green flag, nici pe yellow, nici sub VSC, nici sub SC.....aia e.

.....
*



De fapt ham ham a avut toate variantele in fata, plecand pe mediu, iar verstappen pe soft.
In momentul in care max a intrat la boxe, lewis mai avea 10-12 ture in setul lui de gume, dar au optat sa-l treaca pe aceeasi strategie cu max, avand garantata pozitia in fata olandezului.

Alegerea asta a presupus ca mercii sa-si asume niste lucruri:

1. Ca hamilton sa-si petreaca restul cursei in fereastra de SC a lui max
2. Ca hamilton sa se lege la cap fara sa-l doara cu amicul Perez
3. Ca hamilton sa termine cursa pe harduri foarte uzate
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.