Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: nu stiu ce sa aleg
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
ionut L.
salutare tutror,

vreau sa-mi iau un logan dar nu stiu de care 1.4 sau 1.5 dci 70 cai, anul as vrea sa fie cam 2007 sau mai sus echiparea Laureat. Anual fac cam 20000 km si nu vreau sa dau mai mult de 200 mil pe el. Vreau sa stiu la dci daca apar probleme fata de benzina si care ar fi acestea. Sunt cam speriat de dci-uri din cauza zvonurilor referitoare la injectoare, pompa de motorina. Astept parerile voastre.

va multumesc!
turturel
daca faci sub 25-30 mii pe an..ia benzina..daca nu ia motorina. acum depinde si de zona unde locuiesti..ai multe pante/dealuri de urcat..ia diesel..nu ai..ia benzina.
benzina e mai ieftina la intretinere si mai fiabila as zice...raportat la nr de cazuri de dieseluri bulite. aici nu ma refer la motor ci la injectoare/pompa injectie/turbina. ma rog..aici intre si exploatarea necorespunzatoare.
consumul nu e catastrofal la 1.4..pe logan cred ca ia un 8-9 la oras..acum depinde si in ce oras..iar la drum intins ia vreo 5-5,5 pe la 90 la ora. e sesizabil mai puturos ca dieselul din pricina cuplului care nu e foarte mare..112 nm fata de 160 nm la diesel.
consumul la diesel e undeva la 6-7 litri urban si vreo 4-4,5 extraurban. dar astea sunt consumuri asa ca sa iti faci o idee ca aici intra mai multe variabile.
orice ai cumpara ia cu aer si servodirectie si abs. restul le pui din mers.
slider2
neaparat sa iei cu abs!! asta inseamna ca trebuie sa iei echiparea ambition, care are cam tot ce iti trebuie pe o masina decenta; doar ca aceasta echipare nu a fost posibila decat pentru anumite motorizari (1.6mpi si 1.5dci).
daca iei diesel cauta sa fie euro4, cica au fost mai bune, si ar fi recomandabil motorul de 85cp (63kw parca), respectiv cu "i" rosu.
daca iei benzina nu ti-as recomanda 1.4, nu e suficient de potent, se preteaza pentru cineva care merge aproape numai in oras, iar la drum lung stilul de condus este unul linistit. 1.6mpi mi se pare o alegere mai buna, iar diferentele de consum intre toate motoarele pe benzina de pe logan nu sunt asa mari.
turturel
la 1.4 asigurarea e de 370 lei pe an in timp ce la 1.6 e de 500 lei.
daca nu alergi cu ea e suficient 1.4.
vijelie
A existat si versiunea Laureate Plus, adica versiunea Laureate de 1.4MPI + ABS.
Orice ai lua, fa-i o inspectie, nu o lua doar fiindca e curata.
dacis
QUOTE(slider2 @ 25 Oct 2009, 11:00)
neaparat sa iei cu abs!! asta inseamna ca trebuie sa iei echiparea ambition.....
*


Eronat! Au fost si cu motoare de 1,4 cu ABS: (in ordinea probabil corecta a preturilor) 1) ABS Plus 2) KissFM 3) Laureat Plus.

Parerea mea este ca, daca ai bani de 1,5 (diesel), atunci ai si pentru 1,6(benzina). Care probabil va fi mai ieftin decat dieselul. Si din diferenta de pret vei putea compensa diferenta de pret la asigurari pe vreo 10 ani... Repet, e parerea mea
bobo77
Iar sa creaza benzina v diesel ca de obicei...asculta sfatul lui vijelie ca e foarte bun.
Ce tare omul zice ce sa aleaga dintre 1,4mpi si 1,5 dci si primeste sfat 1,6 biggrin.gif
bygy007
oricum e mare diferenta intre 1,4 si 1,6 la benzina
slider2
QUOTE(dacis @ 25 Oct 2009, 10:30)
Eronat! Au fost si cu motoare de 1,4 cu ABS: (in ordinea probabil corecta a preturilor) 1) ABS Plus 2) KissFM 3) Laureat Plus.
*



stiu asta, dar abs plus si laureat plus sunt foarte rare. kissfm sunt mai intalnite, dar am vazut putine cu motorul de 1.4

25 Oct 2009, 13:20:
QUOTE(bobo77 @ 25 Oct 2009, 10:33)
Ce tare omul zice ce sa aleaga dintre 1,4mpi si 1,5 dci si primeste sfat 1,6 biggrin.gif
*


primeste sfat 1.6 la benzina datorita dificultatii de a gasi un 1.4 cu abs....

25 Oct 2009, 13:23:
QUOTE(titiDSN @ 25 Oct 2009, 10:07)
la 1.4 asigurarea e de 370 lei pe an in timp ce la 1.6 e de 500 lei.
*



intr-adevar mare economie 130 ron/an...
turturel
poate nu pare dar va fi si mai mare economia. deoarece asigurarile se scumpesc in fiecare luna dupa data de 15. acum 6 saptamani am vrut sa imi fac asigurare si era 165 de lei. acum 2 saptamani am facut asigurare pe suma de 195 de lei. acum un an am facut asigurare pe suma de 125 de lei. toate evident pe 6 luni. asadar in decurs de 1 an a crescut cu 70 de lei,nu? parca asa iese din calcul. ma rog..acum fiecare isi stie banii cel mai bine.
ArtVandelay
ia benzina, nu vrei sa dai dupa o gramada de bani pe injectoare. pompa etc
argon
QUOTE(titiDSN @ 25 Oct 2009, 10:07)
la 1.4 asigurarea e de 370 lei pe an in timp ce la 1.6 e de 500 lei.
daca nu alergi cu ea e suficient 1.4.
*



asigurarea depinde in mai mare masura de varsta si domiciliul proprietarului, sa nu fii prea mirat ca eu la un motor de 1,8, de exemplu, as plati mai putin ca tine la 1,4..
turturel
stiu asta..ca se uita si la varsta posesorului si nr de ani de carnet. dar acum..nu stiu cati ani are el. i-am scris ca sa aibe idee in caz de e proaspat absolvent de permis..ma rog..2-3 ani. eu il am de 1 an jumate..probabil si asta a stat la baza calcului asigurarii.
ionut L.
da, am auzit ca de la 1 ian 2010 se vor mari asigurarile cu 40%. In jur de 200mil nu mai mult credeti ca iau un Loganel dupa 2007 cu ABS? Nu mai stiu de cand a fost pus ABS-ul standard pe toate... cred ca 2008
jelly
Eu am loganul din semnatura si sunt foarte multumit cum merge si la consum.Eu zic ca este destul de potent sa folosesc cuvantul colegului de mai sus.Asa au zis unii si de renault megane 1.4/16v ca e prea mic motorul pentru greutatea masinii si nu e chiar asa.Este alegerea ta.Succes!
slider2
QUOTE(ionut L. @ 25 Oct 2009, 18:42)
Nu mai stiu de cand a fost pus ABS-ul standard pe toate... cred ca 2008
*



toate masinile noi vandute incepand cu 1 ianuarie 2009

<span class='edit'>25 Oct 2009, 21:15:</span>
QUOTE(jelly @ 25 Oct 2009, 19:58)
Asa au zis unii si de renault megane 1.4/16v ca e prea mic motorul pentru greutatea masinii si nu e chiar asa.Este alegerea ta.Succes!
*



daca vorbesti de megane 2 sa sti ca aveau cam dreptate cei care au zis asta. totusi un megane 2 sedan are cam 1.3 tone, care impartite la cei 98cp de cai ai motorului 1.4 16v, duc la un raport kg pe cal putere de 13.27. prin comparatie:
- solenza/supernova 1.4 8v 12.67 (950kg - 75cp)
- megane 1 1.6 16v 10.75 (1150kg - 107cp)
- megane 2 1.6 16v 12.13 (1335kg - 110cp)
- logan ph1 1.6 16v 10.29 (1080kg - 105cp)
- logan ph1 1.4 8v 14.00 (1050kg - 75cp)

25 Oct 2009, 21:35:
QUOTE(ionut L. @ 25 Oct 2009, 18:42)
In jur de 200mil nu mai mult credeti ca iau un Loganel dupa 2007 cu ABS?
*



200mil inseamna un pic sub 5000euro. eu vazusem un anunt pentru un logan 1.6 16v, 34.000km, 4950euro negociabil, doar ca era 2006.
jelly
Eu chiar am mers cu megane II 1.4/16v si chiar am ramas uimit de cum trage motorasul ala,am urcat si pe transfrgarasan si nu a dat semne ca e puturos.Am impresia ca unii isi dau cu parerea asa din auzite,mai bine testeaza si pe urma vorbesc
bygy007
@ jelly la mine (motor de 1,6) se simte la accelerari mai rapide daca aerul conditionat pornit , mai puternic pe GPL (ca eu am asa ceva) si pe benzina un pic mai slab dar se simte destul , parca ar fi infrinata , si asta doar cu mine in masina
UXE
ia-ti benzina ... se infinge mai tare ca "rontaitoarea" eu in aproape 4 ani n-am schimbat la motor decat consumabilele (ce-i drept are numai 35k ). In rest merge ceas. Din cate am auzit la dci e si revizia mai scumpa asa ca benzina scrie pe tine smile.gif
vet
QUOTE(UXE @ 26 Oct 2009, 14:57)
ia-ti benzina  ...  se infinge mai tare ca "rontaitoarea"    eu in aproape 4 ani  n-am schimbat la motor decat consumabilele  (ce-i drept are numai 35k ).  In rest merge ceas.  Din cate am auzit la dci e si revizia mai scumpa  asa ca benzina scrie pe tine smile.gif
*



Lol radmasa.gif 1.4 mpi se infige mai tare decat 1.5 dci??? si cand te trezesti....constati ca e dimineata.

on-topic:
la 20.000km/an ia benzina.
Oricum, parerea mea este sa nu iei sub nici o forma un dci sh. nu sti cum a mers cu el proprietarul anterior, nu sti ce zeama a bagat in el. Asa, mpi-ul e mult mai sigur.
Steel Tormentor
Eu zic ca 1.4 benzina e un motor mai putin pretentios. Trage binisor doar daca e turat, si aici o sa ai bataie de cap cu consumul. Acum depinde ce asteptari ai tu si cum si la ce vei folosi masina. Daca masina va cara sau va tracta tot timpul ceva ar fi mai bine sa iei diesel-ul. Micul benzinar se va plafona repede cu masina incarcata, asta insemnand 2-3 pasageri + bagaje.

Spike, ai sanse sa recuperezi la schimbul de injectoare tongue.gif
argon
QUOTE(vet @ 26 Oct 2009, 20:25)
Lol  radmasa.gif  1.4 mpi se infige mai tare decat 1.5 dci??? si cand te trezesti....constati ca e dimineata.
*




exact, 1,4 mpi are acelasi timp 0-100 km/h ca si diesel-ul de 85 de cai, si e peste cele de 65 sau 70 cu 3 respectiv 2 secunde!!

PS: neatsa biggrin.gif
axabrt
poa sa ia benzina linistit. daca e sa aiba ghinion se strica oricare. dar la benzina reparariile par mai eftine.

Odata o femeie avea logan 1.6 8v. zicea ca nu e buna masina, schimba tot timpul la 2000 de ture. A vandut-o pana la urma dupa ce in 2 ani, cred ca o facuse prastie.
I-am zis de vreo 2 ori ca imi era mila de masina ... ca poate sa schimbe la 5000...nu domnule ca se strica...a vandut-p cu credinta ca e masina proasta, nu altcineva.
ArtVandelay
QUOTE(argon @ 27 Oct 2009, 11:48)
exact, 1,4 mpi are acelasi timp 0-100 km/h ca si diesel-ul de 85 de cai, si e peste cele de 65 sau 70 cu 3 respectiv 2 secunde!! 

PS: neatsa biggrin.gif
*



asa scrie pe site..dar loganul s-a ingrasat aproape 200kg de la prima versiune pana acum, iar timpul pe site a ramas la fel, oare si in realitate? rolleyes.gif sa nu mai zic ca timpul 0-100 e irelevant cand compari 2 masini, de cate ori faci 0-100 in trafic?
se infige mult mai bine dci-ul de 85 decat loganul de 75..
argon
QUOTE(Sp!ke @ 27 Oct 2009, 17:25)
vrei economie, i-ati diesel
*



cel putin in cazul Dacia by reno mpi vs dci, economia aia exista doar in mintea unora. Dci iti iei daca ai bani si esti frustrat ca trebuie sa retrogradezi treapta de viteza uneori.
BZN
Daca as mai cumpara acum un alt Logan, clar as alege benzina. Am avut un an jumatate Dci(70 cp, Ambition) si dupa 25000km cat am apucat sa fac pana la accident aveam un consum mediu de 5,7%.
Sa fie clar, am fost multumit, era comod de condus din cauza cuplului, dar era zgomotos, ramaneam uleios pe maini dupa alimentarea la pompa...
Masina din semnatura a facut 3 luni, dupa 3500km am un consum mediu de 7%, motorul e linistit, trage de nebun dupa 3500 rot/min plus ca nu mai am grija mersului subturat. Pe aceeasi km parcursi am o viteza medie de 51,3km/h si concluziile se pot trage usor.
Nu mi-as cumpara SH diesel nici picat cu ceara, poate doar daca as cunoaste indeaproape masina si proprietarul.
BZN
On
Initiatorul cred ca se lamureste mai bine daca se uita prin alte topicuri. Un sfat pentru el: urmareste pe cat posibil pe cei ce au condus ambele versiuni Logan care te intereseaza...
Off
Chiar nu se poate stopa acest duel care a devenit obositor si fara nicio utilitate?
@ Sp!ke si @ slider2, faceti pace pt binele tuturor.
slider2
pai asta e simplu tatal meu (ca el conduce mai mult masina) face cam 19000km/an, iar consumul mediu, la o viteza medie de 28-30km/h, variaza in functie de anotimp intre 6.7 si 7.3L/100km. deci sa zice ca in media pe cei 5 ani ar fi 7%.

deci 19000km cu 7% consum rezulta 1330 de litri pe an, care inmultiti cu un 3.8 lei/litru benzina rezulta un cost total pe an de 5054 lei.
bobo77
QUOTE(ArtVandelay @ 27 Oct 2009, 17:22)
asa scrie pe site..dar loganul s-a ingrasat aproape 200kg de la prima versiune pana acum,
*


ia uita-te mai bine pe site si fa scaderea mai bine, aproape nu este o cifra exacta...
axabrt
amu el vrea sa stie diezel sau benzina. am zis ca benzen. sa mai dea un ochi aci...

http://www.daciaclub.ro/Nu-mai-porneste-pa...134543-s60.html

cu Sh dizel nu te joci, nu stii ce a bagat ala dinainte. Decat daca o iei de la tac-tu... radmasa.gif
Muttley
Eu am condus mult timp si benzina si diesel pe logan.
Criterii de partajare:

Consum
- castiga detasat dieselul, in special la viteze mari, unde benzinaru' consuma dublu.
- la viteze normale si mers economic, diferentele se micsoreaza.
- de notat ca mixt, cel mai putin am reusit un 5l/100km cu diesel, iar benzinarul nu e asa departe.

Demaraj
- se infinge semnificativ mai tare la turatii joase dieselul, in special cel de 85cai si 200Nm (i rosu). De benzinar te rogi.
- la turatii mari e ceva mai bun benzinarul. Dar atentie, turatii mari nu inseamna cum cred unii 3000 rot/min, ci schimbat treapta la 5500. Consumul sare-n aer astfel.

Placerea condusului
- dieselul e EXASPERANT uneori din cauza lag-ului turbinei. Pe mine unul ma deranjeaza maxim uneori chestia asta.
- dieselul e mai zgomotos.
- dieselul "trage" mai bine.
- la diesel, AC-ul nu se simte, in timp ce la benzina simti ca ai tras frana de mana.
- iarna ai caldura mai repede si mai multa in benzinar.
- la benzina e ceva mai liniste la viteze mici.



Concluziile mele:
- daca esti obsedat de consum, ia diesel.
- daca iti place sa mergi tare si turat ia benzina.
- daca iti place sa mergi (foarte) tare si subturat ia diesel cu i rosu.
- daca mergi linistit si economic cred ca e un compromis ok benzina.

Concluzie simplificata - ia benzina. 1.4 daca mergi linistit, 1.6 daca mergi mai tare.


PS: o parere foarte subiectiva - dieselul mie-mi pare un motor mult mai fragil. Eu chiar nu mi-as lua vreodata masina second diesel din acest motiv. Obiectiv, chiar sunt mult mai multe chestii care se pot strica acolo.

PPS: daca tot iei masina second, o alta perere personala e sa cauti sa aiba cutie cu timonerie cu tija. Timoneria cu cabluri e o porcarie rara. Nu e un factor decisiv totusi.
alex_20
Tatal meu are de jumatate de an un logan disel din 2006(chel')si la luat cu 163 de mil (vechi)si a fost s.h...akum masina are 60.000km si nu a avut nici o problema legata de injectoare sau de pompa...Diselul este mai zgomotos,un pik mai scump la revizii dar compenseaza mult consumul...UN DISEL "INGRIJIT'' E O ALEGERE BUNA!
argon
dci frate..
einstein1984
De acord cu Muttley, nu as lua dieselul asta SH. Cu garantie extinsa da, oricand, insa nu la loteria SH. Atat injectia cat si motorul in sine sunt cam fragile. MPI-urile in schimb sunt aproape. indestructibile
axabrt
de cand ma stiu am avut benzina. n-am avut niciodata bani de diesel. Pe bune
ionut L.
muttley, care au timonerie pe tija si care pe cablu ?

cred ca ma orientez spre benzina smile.gif
IRONICK
pe cablu au unele dizeluri de 70 si toate de 85
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.