Peisajul, si nu pe alocuri, "selenar" e fabulos. Daca la final se va dovedi un mare succes acest raliu e posibil sa traiasca in continuare. Cand i-au luat lui Sainz interviu azi-noapte vorbea de o super mega coborare chiar inainte de finalul etapei...sunt pe undeva imagini?
vis-a-vis
8 Jan 2010, 13:03
C a t a l i n
8 Jan 2010, 16:26
vis-a-vis
8 Jan 2010, 22:44
Intre kilometrul 177 si 227 etapa s-a neutralizat, iar Coma a aparut cu anvelopa noua pe spate, asa cum sustin Despres si Fretigne, insa explicatia lui Coma a fost ca si-a menajat motocicleta pe prima parte, dovada si locul 17 obtinut. Apoi el a tras tare, ajungand pe locul 2. Dupa parerea mea, vazand interviul cu Coma ii dau dreptate, chiar n-are nevoie de astfel de manevre, el demonstrandu-si clasa in cursa, nu in fata camerelor.
La masini, Peterhansel a tras tare pe prima portiune, apoi Volkswagenurile au revenit si Al-Attiyah castiga prima etapa la actuala editie. Sainz isi pastreaza ritmul, ajunge pe 2 dar se mentine pe 1 la general.
9 Jan 2010, 11:08: Astazi avem pauza in Dakar. Pilotii se vor odihni, dar dupa ce vor da numeroase interviuri.
C a t a l i n
9 Jan 2010, 11:19
Am impresia că pe Sainz nu prea îl ajută navigatorul, așa că de ieri am devenit susținător al lui Nasser!
vis-a-vis
9 Jan 2010, 11:24
Eu zic ca, Sainz, daca n-o sa aibe probleme mecanice, o sa castige la masini. A fost constant. Cine forteaza prea tare s-ar putea sa aibe surprize... vezi Peterhansel.
hellcat
9 Jan 2010, 16:14
Desi nimeni nu abordeaza subiectul pe la interviuri, cu siguranta sunt ordine in echipa VW. Se duce naibii suspansul, insa asa se intampla cand vii cu 4 masini in echipa....iar 3 sunt pe primele locuri. Mi-e greu sa cred ca directorul echipei VW ii va lasa pe Sainz, Nasser si americanul ala sa se fugareasca unul pe altul.
vis-a-vis
9 Jan 2010, 21:50
Mie asa mi s-a parut, ca fiecare trage pentru locul 1 la general. Americanul l-a tinut pe arab in spate, nu l-a lasat sa treaca iar cand asta l-a depasit intr-un final, dus a fost...
10 Jan 2010, 12:14: Coma, se pare ca a folosit totusi o roata noua si a fost penalizat 6 ore, dupa ce au fost studiate inregistrarile de la plecarea de dupa neutralizare. Oricum, urat din partea lui dar si din partea lui Despres care l-a dat in vileag.
Astazi avem 472 kilometri de proba speciala, din totalul de 568, cu plecare din Antofagasta si sosire in Copiapo.
C a t a l i n
10 Jan 2010, 21:14
Sigur, Despres avea și varianta de a nu spune nimic, și de a striga "hoțul!" numai în momentul în care ar fi pierdut locul 1... Cam ca la noi cu alegerile...
vis-a-vis
11 Jan 2010, 09:58
Castigatorii etapei a 8-a la cele 4 clase
Chagin e de neoprit, Kamazurile ocupa primele 3 locuri.
Peterhansel contorizeaza victorii de etapa care se aduna la totalul record de 54. Tripleta VW ramane in fruntea clasamentului general. Se pare ca ecartul e mic si nu exista ordine de echipa care sa favorizeze vreun pilot, cel putin asa sustine Al-attiyah.
Quadurile Yamaha ghidonate de fratii Patronelli fac legea la aceasta clasa.
Coma spera intr-o revenire asupra deciziei de penalzare a sa cu 6 ore, dar trage tare in continuare. Despres cat pe ce sa aibe probleme mari dupa ce distruge ambele jante si imprumuta rotile de la colegul de echipa. Chilianul Chaleco trage tare pe teren propriu si castiga etapa. _____________________________________________________
Etapa no. 9, Copiapo - La Serena. 338 km de speciala, 209 de legatura.
vis-a-vis
12 Jan 2010, 13:01
Din cauza ceții startul in speciala s-a dat cu aproape 4 ore intarziere. Etapa s-a scurtat pentru ca toti participantii s-o termine in timp util. Despres se mentine in frunte la motociclete.
Al-Attiyah il depaseste pe Sainz cu 6 minute si se apropie la 8 in clasamentul general.
Etapa de azi, a 10-a, 586 kilometri intre La Serena si Santiago din care 238 de proba speciala.
12 Jan 2010, 23:47: Raliul paraseste dunele iar Sainz isi etaleaza experienta in WRC. Chiar daca este lider la general, obtine azi prima victorie de etapa in actuala editie.
La motociclete, Coma alearga ca si cum ar fi de unul singur. Despres nu forteaza, avand un avantaj de mai bine de o ora fata de Ullvalseter.
Chagin obtine a 55 victorie de etapa in Dakar.
13 Jan 2010, 00:06:
13 Jan 2010, 00:06:
Shush
13 Jan 2010, 00:23
Desi nu pot spune ca sunt mare fan Dakar, urmaresc topicul asta de la inceput. Imaginile si filmuletele sunt geniale ! (multumiri lui vis-a-vis) O intrebare : un participant trebuie sa parcurga toate etapele cu aceasi masina/motocicleta sau are mai multe la dispozitie ?
Aaaa ... si cum s-a prabusit elicopterul ala ?
vis-a-vis
13 Jan 2010, 00:26
Intre etape poti schimba cam tot, depinde de logistica echipei ce o ai in spate. In timpul etapei poti doar sa ti-o repari singur, cu ce scule ai la indemana sau astepti camionul de asistenta care de obicei e la cateva ore in spate.
Da click pe poza si te duce pa pagina de origine sub care e comentariul aferent.
hellcat
13 Jan 2010, 15:09
Cred ca lui Sainz ii crapa capul de nervi ca Nasser e lasat sa-i stea in spinare. Acum echipa isi permite arogante de astea, dar daca aveau 2 bmw-uri la 10 minute in spate, alta era tehnica. Oricum, implicare cu cap a VW-ului in eveniment, mai ales ca in Argentina se va produce deja "celebrul" Amarok.
Spectaculoase fotografii!
vis-a-vis
13 Jan 2010, 17:05
Etapa de azi este in desfasurare, din Santiago pana in San Juan cu 220 de kilometri cronometrati.
C a t a l i n
14 Jan 2010, 00:07
4:28
vis-a-vis
14 Jan 2010, 13:38
Etapa a 11-a ne rezerva cateva surprize chiar si azi. Ea urmeaza un traseu montan spectaculos la poalele varfului Aconcagua, cel mai inalt din America de Sud.
Dupa ce ieri 9 motociclisti au fost mai mult obligati sa rataceasca drumul de catre un politist care nu le-a permis trecerea pe drumul bun, victoria a apartinut lui Verhoeven pe noul BMW de 450 cmc. Insa azi, clasamentul s-a reajustat, pe primul loc trecand Coma iar pe al doilea, Fretigne. Asa ca BMW va avea de asteptat pana va mai castiga o etapa de Dakar.
Si la autoturisme avem surprize. Sainz loveste un copac si distruge o aerisire de pe plafon conectata la frana rotii stanga-spate. Cu inca doua pene, favorizeaza apropierea lui Al-Attiyah, dupa cum sugereaza colegul mai sus. Castigatorul este insa Chicherit pe BMW, performanta realizata pentru prima data in Dakar.
La camioane Kabirov ii fura o etapa lui Chagin, pentru doar 32".
796 de kilometri masoara cea mai lunga etapa a actualului Dakar si leaga San Juan de San Rafael.
15 Jan 2010, 10:58:
Sainz ii mai fura doar 52 de secunde lui Al-Attiyah si castiga etapa.
Chaleco Lopez o castiga la motociclisti, urmat de Fretigne. Despres ramane lider la general cu avans de peste o ora, insa pentru locul 2 se duce o batalie stransa intre Lopez, Ullevaseter si Rodriguez.
_________________________________________________
San Rafael - Santa Rosa De La Pampa, cea de-a 13-a etapa in lungime de 725 km, 368 cronometrati.
C a t a l i n
15 Jan 2010, 11:47
Gordon nu prea pare zdravăn la cap... Lăsând la o parte incidentul cu Sainz, la faza filmată când se rătăcise / împotmolise, cu navigatorul mai mult ieșit din mașină, el vira și accelera ca dementul...
hellcat
16 Jan 2010, 19:02
Dupa 3 ani, Carlos Sainz castiga Dakar-ul!! La moto Cyril Despres, urmat de Ullevalseter si Lopez....parca.
Dupa mine, rezultatul la auto l-a facut strategia pe ultimele 3 etape, Sainz a incercat sa castige timp pe antepenultima etapa. A castigat putin si in penultima a facut tot posibilul sa piarda cat mai putin si sa termine dupa Nasser pentru ca in ultima etapa sa-l ajunga din urma si sa se tina dupa el.
vis-a-vis
17 Jan 2010, 18:19
Scuze pentru intarzierea actualizarii topicului, din cauze tehnice si organizatorice. (busit de windows)
Etapa a 13-a n-a adus mari surprize Al-Attiyah s-a apropiat mult de Sainz si a plecat primul in etapa 14, ultima din actuala editie, cu o proba de 206 kilometri aproape in linie dreapta, din totalul de 707 ce leaga Santa Rosa de Buenos Aires.
Etapa in urma careia Sainz castiga Dakarul pentru prima data si pare foarte impacat de lucrul asta. Al-Attiyah foarte multumit de rezultatul sau il felicita la final pe castigator. Volkswagen ocupa tot podiumul, urmat de BMW pe urmatoarele 2 locuri. Gordon castiga la categoria open la mai bine de 6 ore fata de Sainz.
[attachmentid=1627584871]
Despres nu risca nimic si castiga pe finalul competitiei, acesta apartinand lui Ullevaseter care obtine si locul doi la general. Noua intrata in lumea Dakar, Aprilia, ocupa un frumos loc 3 cu ajutorul chilianului Lopez. Yamaha abia pe 4 condusa de Fretigne.
[attachmentid=1627584873]
Chagin castiga fara probleme, urmat de Kabirov la categoria rezervata camioanelor.
[attachmentid=1627584874]
Yamaha monopolizeaza podiumul la quaduri dintre care primele 2 locuri sunt rezervate de fratii Patronelli.
[attachmentid=1627584875]
Dupa parerea mea, o editie f reusita, dar totusi de tranzitie. Astept cu interes editia de anul viitor, care sper ca se va desfasura in Africa.
DanCVA
17 Jan 2010, 21:35
Ma bucur pentru Sainz. Merita un Dakar. Este un mare ghinionist la capitolul titluri.
C a t a l i n
18 Jan 2010, 13:55
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.