Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme alarma
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
p2kadip
am mai facut mai demult un topic..am mai citit dar nu am inteles ce sa fac scap de alarma..spuneti-mi si mie de unde pot sa scot o mufa ceva..sa scap odata de alarma

ms
Maskatu
Daca te referi la alarma din fabrica (cobra), aceasta se poate elimina foarte usor, ramanand activa doar functia de inchidere/deschidere centralizata de pe cheie care activa totodata si alarma.

In partea dreapta a consolei centrale (la picioarele pasagerului dreapta) se afla masca care acopera ventilatia pentru picioare. Scoti acea masca (capac) si o sa vezi ca sub aeroterma, adica intre aeroterma si mocheta este cutia alarmei. Este prinsa cu o tija metalica prin 2 suruburi. Desfaci suruburile. tragi alarma prin acea mica gaura de acces si scoti mufa care intra in ea... eventual scoti de tot alarma si nu o mai pui la loc, iar firele le izolezi cu banda izolatoare pentru ca ai multe plusuri permanente si pe contact in mufa alarmei.

bafta
GrOzOy
Off Topic : Vreau sa stiu si eu cum se aude la voi inchiderea centralizata cand o activati .dezactivati ! La mine cand apas sa o inchid face urat de tot ( l inceput am crezut ca asa trebuie sa se auda ) dar toata lumea imi spune " ce are ma de face asa urat cand o inchizi ? " Are un sunet urat si o vibratie in usi foarte mare si de durata lunga ! Ieri i-am facut o baita si mi-a inghetat usa fata/drepta si nu se mai inchidea ! Cand am incercat sa o inchid din telecomanda facea ca la toate masinile ( doar clanc'ul ala ) ! Ce sa fie?? SCZ DE OFF TOPIC dar am zis sa nu mai fac alt topic !
Maskatu
Ai un actuator in "coma"... am observat chestia asta la mai multe super nove/solenze. Actuatoarele sunt destul de sensibile si la un moment dat unul din ele cedeaza mai devreme sau mai tarziu. Incearca sa iti dai seama care actuator face acel zgomot (nu este greu) si apoi sa il desfaci si sa il repari (gresezi cumva) cu toate ca imi aduc aminte ca sunt capsulate... sau pui altul.

Vibratia in usi este normala din cauza lipsei izolatiei. Este cum ai pune un actuator intr-o conserva... Eu am izolat toate usile si nu se mai aude a conserva, cel putin nu atat de tare, se aude insa mai infundat.
GrOzOy
Poi daca era sa fie cum zici tu poate ca imi dadeam seama ca face doar intr-o usa dar am impresia ca se aud in toate .... O sa verific astazi dc face urat asa si poate imi dau seama care e de vina ! Ah si cred ca stiu care e . Decand mi-a inghetat usa dreapta/fata nu mai face in halul ala ! Face doar "clanc'ul" acela obisnuit ! O sa ii dau fata jos azi ca sa o dezghet si o sa ma uit si la actuator ! Ms
danimar
Vad ca toti incearca sa isi anuleze Alarma din fabrica. Eu am luat DSN-ul cu alarma nefunctionala, cu toate ca aceasta e conectata peste tot. Degeaba! Ledul din stānga al alarmei nu se aprinde, iar cānd apas pe butonul cheii ca sa inchid masina, nu clipesc nici intermitentele si nu se armeaza nici o alarma...o sa revizuiesc contactele electrice, ca se mai oxideaza, datorita umiditatii excesive, atāt de afara cāt si din masina. Totusi, daca am cumparat o masina cu alarma, oricāt de buna sau rea ar fi ea, mi-ar placea totusi sa functioneze!
Tzin sa precizez ca mi-am rezolvat flashul pe faza mica + temporizatorul stergatoarelor(prin curatarea clemelor releului), asa ca mi-a mai ramas de facut alarma si iluminarea descrescenta a habitaclului(care se pare ca nu mai functioneaza).
Si mi-ar mai trebui o mufa cu 6 cuie pt haion, ca se pare ca a ramas doar in 3 cuie(foarte posibil ca din cauza asta sa nu-mi functioneze alarma).
Maskatu
1. verifica daca mai ai cutia centrala a alarmei. Cutia centrala a alarmei din fabrica este situata in partea dreapta a consolei centrala, iar accesul catre ea se face prin gura de aerisire pentru picioare pentru pasagerul dreapta. Este prinsa in 2 suruburi.

2. verifica daca mufa este conectata in cutia alarmei

3. ledul din bord se poate sa fie ars, totusi, daca alarma ar fi functionat, ledul nu ar fi contat, pentru ca ledul semnifica doar activarea alarmei

4. cuiele hayonului nu au legatura cu alarma, in sensul ca acestea nu pot influenta functionarea alarmei. Pot insa, atunci cand alarma este activata, sa o declanseze, pentru ca unul din cuie ( mai exact cuiul de sus stanga, cum te uiti la cuie) impinge contactul de jos( mai exact contacul din stanga jos cum te uiti la contacte). Cand ridici hayonul, contactul se activeaza si declanseaza alarma

Gasesti acel modul de cuie in targ. Atentie insa, acestea se schimba foarte greu, pentru ca din acele 6 cuie , 4 au fire ( daca tin bine minte), fire ce sunt lipite cu cositor de spatele cuielor. Sistemul este foarte prost. Ma gandesc sa renunt la ele si sa trag direct firele prin hayon.

5. De asemenea, contactii usilor nu au legatura cu buna functionare a alarmei, putand influenta doar declansarea ei aleatorie.
danimar
La mine, contactul de jos stanga, acela pe care cuiul il impinge in jos, e legat la lumina lampii din portbagaj ce se aprinde cand e pozitia pusa si deschid haionul.
Alarma este. Conectata este. Si ledul alarmei e bun, probat. S-a aprins cand mi-a murit bateria (ca uitasem ziua luminile aprinse) cam pana cand s-a redresat singura pana pe la 4-5 volti. Apoi s-a stins....si asa a ramas.
Cu ocazia asta mi-am luat pe 15 lei un avertizor si l-am montat cu albastrul pe sigurantza de pozitii si rosul pe cea de aer aconditionat, ca sa sune cand iau de tot contactul si raman luminile aprinse, dar sa se opreasca atunci cand pun cheia de contact la prima pozitie, ca sa pot stationa cu luminile aprinse si motorul oprit fara sa aud avertizorul.
La instalatia asta electrica o fi umblat predecesorul meu...sau poate doar la alarma( o fi dezactivat-o cumva si eu nu-mi dau seama cum sa o pun la loc).
x_dadu
m-ar interesa si pe mine sa ii dau o sansa aalrmei originale inainte s-o elimin complet pentru alta noua cand or fi bani. Acum am goarna deconectata iar la inchidere/deschidere din buton cheie, pozitiile flashuie de 4 ori, ma enerveaza ca trebuie sa astept sa termine ca altfel plec cu avariile pornite. Stiu ca multi acuza ca aceasta alarma suna de nebuna cand ti-e lumea mai draga si deaia le tin dezactivate, goarne deconectate etc. Are vreo sansa acea alarma sa mearga ok? sau e pur si simplu proasta. Si inca ceva, din ce am citit pe aici am dedus ca eliminand alarma complet, inchiderea centralizata va mai functiona in continuare de la butonul de pe cheie, in caz afirmativ, unde este receptorul radio ce receptioneaza emitatorul din cheie ? E uce decodor responsabil ?
Maskatu
Sigur nu iti clipesc de 8 ori? Pentru ca 8 clipiri = eroare de comunicare cu sirena ! Este normal ca acest lucru sa se intample atata timp cat sirena este deconectata.

Poti sa conectezi alarma (goarna) si sa o lasi asa cateva zile. Daca ai probleme revii pe forum cu detalii si te indrumam pentru repararea lor.

Legat de scosul alarmei si folosirea in continuarea a functiei de "inchidere centralizata", iti confirm 100% acest lucru. Personal am scos mufa ce intra in cutia centrala a alarmei (situata sub aeroterma) si inchiderea/deschiderea functiona la fel ca si inainte.

Totul este controlat de uce decodor. Acesta preia semnalul "trimis" de cheie si comanda mai departe deschiderea, inchiderea usilor. Alarma este legata suplimentar, acesta primind la randul ei semnal de la uce si functionand mai departe in parametrii ei.

Mai multe detalii despre problemele frecvente ale alarmei cobra (din fabrica) impreuna cu rezolvarile ei, gasesti aici.
danimar
Nush ce sa mai zic eu de alarma mea...tot nu i-am dat de cap
nu merge pe modul 2 , nici 3 (nu se armeaza si nici clipeste ledul cand incui masina, nici avariile nu clipesc), clipesc avariile doar o data, atunci cand descui.
Am observat ca imi merge doar pe modul 4 si tipa doar atunci cand detecteaza intruziune in habitaclu sau punere contact, dar la deschidere usi cu cheia nu face nimic. Ah, si tot nu clipesc avariile cand se armeaza, dar e bine ca incepe ledul sa clipeasca. In rest, daca pun contactul de doua ori, se dezactiveaza senzorii de miscare la prima activare(deci e bine). Si dupa ce o opresc din tzipat, ledul clipeste in serii de trei (pt. intruziune) sau de patru(pt . punere contact), deci e bine.
Cu asta mie mi-ar fi de ajuns, dar are totusi un ...INCONVENIENT :
cand o armez, incepe BUZZ-erul sa sune timp de 40 secunde, dupa care buzzerul tace, alarma ramānānd activata.
Am desoperit toate astea facand probele pe care le-am citit in posturile voastre si in manualul postat tot aici (multumiri celor care si-au dat interesul). Totusi m-a prins seara si tzipatul alarmei m-a cam luat prin surprindere...ce sa mai zic...intrasem in panica si nu mai stiam cum sa o opresc, sa nu-mi sara vecinii in cap smile.gif
Bineinteles, se opreste simplu din cheie, dar la panica mea primara, nu am reusit decat sa imi acopar urechile si sa injur nintzel...tongue.gif
Si cand o opresc din cheie, avariile clipesc de patru ori, la fel si buzzerul ala.
Asa ca la tine, x_dadu, daca zici ca ai deconectat goarna inseamna ca tie ti se declanseaza alarma, dar nu o auzi pt ca nu ai goarna conectata si cand o descui ca sa pleci clipeste de patru ori. Daca nu vrei alarma, e simplu. Dar eu m-am chinuit sa o aduc la viatza..smile.gif
x_dadu
_____@danimar si eu vreau s-o resuscitez, din weekendu viitor am 2 saptamani de concediu si o voi testa, ca sa fiu acasa s-o pot opri la timp biggrin.gif Daca la tine dupa activare tiuie acel buzzer inseamna ca una din conditiile activarii alarmei este in permanenta indeplinita, banuiesc eu vreun buton de usa/capota/haion, ar trebui sa le verifici pe alea. La mine cand am luat masina clipea de 6 ori si credeam/stiam ca ala e eroare de comunicare cu sirena, dar daca ala e cu 8 clipiri, atunci nu stiu de ce facea 6. Acum cu 4 e interesant, sa vad daca imi buzzuie si mie dupa ce conectez goarna si ma apuc de verificat butoane etc. Ideea e ca as vrea s-o fac sa mearga, nu am mari pretentii de la ea, nu are sens sa dau alti 1,3 mil pe o alarma noua. Am si eu o nedumerire, vad ca se tot vorbeste despre nu stiu ce "cuie" care inlcud si butonul de hayon la ...hayon evident, la mine nu vad asa ceva, sau nu stiu sa ma uit...e dsn clima 11.2001, asta ca sa pot verifica si un eventual defect la butonul de la hayon.
_____Inca ceva, asta toamna am avut o problema temporara la care nu ii dadusem de cap, se comporta de parca unu din butoanele de usa indica mereu usa deschisa, deci punea la masa; plafoniera mereu pornita, avertizoru de lumini aprinse tipa continuu. Am verificat butoanele si erau ok, chiar cu ele scoase din stalpi si tot nu se anula efectul. Dupa un timp fenomenu a incetat sa se manifeste si am inceput sa las iar plafoniera pe temporizare si sa folosesc avertizoru de lumini aprinse. Vreo idee ce o fi fost? Eu ma gandeam atunci ca o fi din alarma, ca numai ea se mai leaga de acele butoane de usi, sau daca poate fi altceva, atunci si tie danimar acel altceva iti tine alarma aclansata.
Maskatu
@danimar: De unde ai tu atatea moduri de lucru la alarma? Sistemul de alarma cobra poate lucra in 3 moduri (2,3 sau 4). Pentru super nova sistemul a fost programat sa lucreze in modul 2 de lucru. Totusi daca se umbla la setarile din fabrica ale alarmei, se poate ca modul de lucru sa se schimbe si alarma sa nu mai functioneaza corect.
QUOTE
Reprogramare mod 2:
1. Se deschide capacul de la sigurante.
Se scoate siguranta de la antiintruziune (S6 pentru SN din 2002, daca e din 2001 si nu stii care e, ma intrebi si ma uit in manual).

2. Se pune la loc siguranta (dupa ce a stat scoasa cel putin 10 sec). LED-ul martor de la alarma clipeste o data, confirmand bransarea corecta

3. Astepti intre 5 si maxim 20 de sec de la clipirea de confirmare a "punerii sigurantei" , pui contactul de 3 ori consecutiv pe pozitia M (adica in pozitia unde se stinge ledul de antidemaraj, dar nu il lasi sa se stinga).
LED-ul se aprinde petru 3 secunde apoi se stinge.

4. Pui iar contactul si il lasi pus pana cand LED-ul martor (al alarmei) clipeste de 2 ori. Iei contactul.

5. Dupa luarea contactului LED-ul va clipi de 2 ori in doua serii - asta inseamna ca operatiile anterioare efectuate, au fost corecte.

6. Se tine apasat butonul de inchidere centralizata aflat in interiorul masinii (cel de langa avarii si dezaburire) . Usile trebuie sa se inchida si apoi sa se deschida singure.

7. iesi din masina si apesi pe butonul cheii. Usile se vor bloca, iar ledul martor va incepe sa clipeasca, confirmand ca sistemul antiintruziune a fost activat

8. Se apasa din nou pe butonul telecomenzii RF - usile se vor debloca, iar ledul martor antiintruziune va trebui sa se stinga .


Legat de clipirea avariilor... Daca dupa ce se dezactiveaza alarma, lampile de semnalizare clipesc de 4 ori si semnalul sonor se aude tot de 4 ori, acest lucru confirma faptul ca alarma a pornit.

1 clipire...usa/capota/hayonul sunt deschise
3 clipiri...detectie volumetrica
4 clipiri...tentativa de demaraj
8 clipiri...eroare de comunicare cu sirena
danimar
Am facut ce am citit in manual, mascatule... aia am scris si eu, ca in modul 2 si 3 nu merge( nu se activeaza in nici un fel). Doar in modul 4 se activeaza, si ...asa o fi, x_dadu....problema cu vreun contact, daca suna buzzerul cand o activez. Dar nu mai umblu la nimic pana nu ii pun cuiele alea la contactele electrice ale haionului. Asa merge si la mine, lumina din habitaclu nu se stinge cand inchid usa( de stingere progressiva nici nu mai vorbesc).
Acum ceva vreme se stingea cand inchideam usa, dar numai cu pozitiile aprinse....Oricum, vad ca alarma nu mi-a pornit pana acum de una singura. Porneste doar la intruziune sau punerea contactului, deci sunt destul de multumit. La vara poate o sa-i dau de cap si contactilor de la usi si haion. Ah, si inca ceva destul de important, zic eu: usa dreapta nu mi se descuie cu cheia. E alta incuietoare. Asa am luat-o! Ma intreb oare daca fostul proprietar i-o fi schimbat UCE...de unde problemele cu alarma...nush.
In plus, sunt multumit pt. ca am reparat caloriferul si l-am modificat. O sa pun la topicul respectiv tot ce am facut. Bafta!
danimar
O sa pun la tutoriale ideea mea si poze cu modificarile facute! Bafta!
Maskatu
Nu se activeaza pentru ca nu are cum. In manual singurul mod de lucru care este detaliat ca si activare, este modul 2. Eu cand am luat masina, cand activam alarma avariile clipeau insa nu bipaia sirena. Acum de cand am activat modul 2, bipaia si sirena impreuna cu avariile, pentru confirmarea armarii/dezarmarii.

Deci celelalte moduri, adica 3 si 4 nu sunt detaliate ca si activare, in manual.
danimar
Eu nu am contrazis pe nimeni, pur si simplu am facut ce scria in manual si am povestit ce se intampla cu alarma mea.
Alarma se comuta in modul 2, 3 si 4 pt ca ledul imi da confirmarea in doua serii de cate 2, 3 sau 4 clipiri. Dar nu mi se activeaza (MIE NU MI SE ACTIVEAZA) decat in modul 4.
Prin activare ma refer la clipirea continua a ledului alarmei atunci cand incui masina din cheie, pregatind-o pt. declansare.
Deci, in modul 2 si 3 nu se activeaza la inchiderea din cheie, ledul nu clipeste si nici alarma nu tzipa daca descui cu cheia sau pun contactul. Alarma imi tzipä doar in modul 4. Asa face la mine!!! Asta e!!! Am vazut ca modurile 3 si 4 nu sunt detaliate nici in manual. Oricum, deocamdata sunt multumit ca MERGE !! smile.gif DEOCAMDATA...
x_dadu
find la padure azi, am conectat goarna si butonul de la capota ca era si ala deconectat. Inainte sa ma apuc de reprogramat mod2 am inchis/deschis din cheie si am observat ca pozitiile palpaie o data la deschidere si de 2 ori la inchidere, deci e foarte bine, comportamentu ciudat era din cauza deconectarii goarnei si/sau butonului. Am reprogramat in mod2 cu scos siguranta etc tot tacamul, merge la fel, speram sa confirme si goarna inchiderea deschiderea dar nu a fost sa fie, nu stiu daca difera a mea alarma de altele (cum zice ca are Maskatu). Deocamdata stau cu ea conectata, astept sa vad daca o ia razna.
danimar
Eu tind sa cred ca cei carora li se declanseaza alarma fara motiv au probleme cu contactii electrici de la usi, haion, capota...si nu de la senzorii volumetrici.
Mie imi merg perfect senzorii. Nu a declansat aiurea pana acum.
Cum ziceam, la vara poate am mai mult chef sa o verific mai amanuntit. Bine ca merge pe modul 4. :-??Daca apar probleme, o sa va spun. Bafta !
and_rei
sau a intrat apa pe undeva.asa am patit eu.cand ploua si incuiam masina pornea alarma la 3-4 secunde dupa.am izolat bine cu silicon chederul parbrizului si s-a rezolvat biggrin.gif.inainte sa fac asta gaseam apa pe presul de la sofer,deci aveam si in cutiuta alarmei
x_dadu
la mine a doua zi dupa conectarea goarnei, la deschiderea usilor, s-au auzit niste semnale de buzzer si cu clipiri de semnalizare, nu eram prea atent, dar parca au fost 3, ceea ce inseamna detectie volumetrica. E posibil sa fie activata aceasta detectie la trecerea vreunei masini mai mari rapid si aproape de dsn, cum etansa nu e ca e dacie, s-o schimba un pic presiunea aerului in masina de la acel soc si asta duce la detectia volumetrica. In acea zi am orientat si senzorii cu "vederea" paralel cu lungimea masinii, ca la mine se uitau unul la altul. Deocamdata nu am mai primit acea avertizare la deschiderea usilor. Cert e ca trebuie sa pun contacte de matiz la usi, ca vad ca se potrivesc si clar sunt mai bune, problemele de contacte usi/capota/hayon sunt generatoare de alarme aiurea. Eu insa la hayon nu am niciun contact/buton, ceea ce e cam aiurea.
Maskatu
@ianis: daca te referi la alarma din fabrica, apa nu are cum sa ajunga de pe presul din stanga pana la ea (cutia centrala a alarmei). Pentru ca aceasta se afla sub corpul aerotermei si pentru ca apa sa ajunga pana la cutia alarmei, ar trebui sa fie apa de la presuri pana sus unde se termina pragurile.

@x_dadu: intr-adevar 3 clipiri = detetie volumetrica. Senzorii pentru detectia volumetrica sunt foarte prosti. De multe ori detecteaza aiurea schimbari ale volumului interior. Cu toate astea ei nu ar trebui sa declanseze alarma chiar daca trece o masina mai mare pe langa ea, pentru ca alarma nu este dotata cu senzor de soc.

Singura varianta plauzibila ar fi ca ai fi avut prin masina o musca, un tantar, sau braduti atarnati la oglinda, sau mai stiu eu pe unde, si cineva a lovit masina (sau a trecut un camion pe langa ea) si bradutii au intrat in balans, iar senzorii volumetrici au detectat schimbarea de volum.
and_rei
eu nu mai am alarma din fabrica.la mine a fost chestia care am postat-o mai sus.

sa faca un tantar sau o musca atatea probleme???ma indoiesc.
x_dadu
nici eu nu cred sa fi fost tantar sau musca pentru ca inca nu prea exista, nu m-a stresat nici o gaza in masina pana acum. De cand am orientat cum trebuie senzorii nu am mai avut notificari de alarme false la deschidere, poate e coincidenta poate nu.
Kendo12
Si eu am o problema cu alarma,porneste singura;Vreau s-o dezactivez si nu reusesc.alarma + inchiderea sunt pe telelecomanda;Fostul proprietar imi spune ca a avut alarma din fabrica si el a mai montant una blackwidow ,in fine;In stanga jos langa piciorul soferului am gasit cutia aceea neagra .Are 2 mufe.Le-am scos pe ambele dar nici inchiderea nici alarma nu mai merg.Una fara cealalta nu merg.Ce-mi recomandati?Si in cazul in care as taia sirena problema este ca avariile tot s-ar aprinde;daca imi poate da cineva un sfat sad.gif
x_dadu
ce blackwidow ? cutia neagra de la picior sofer e sigur ceva in plus ? sa nu fie uce decodorul. Cat despre alarma, daca face asa mari figuri, o poti deconecta pe ea, scoti suportul radioului cu tot cu radio si bagi mana si scoti mufa din alarma si eventual alarma cu totul. Nu stiu exact daca e acces si pe la gura de aerisire din partea dreapta de la icioarele pasagerului. Inchiderea centralizata e separata de alarma, e parte integranta in uce decodor, va functiona in continuare ok. Tu probabil ai scos mufa de la uce decodor deaia nu mai mergea nimic, nici masina nu ar fi pornit daca incercai.
Maskatu
@ianys_andrey & x_dadu:
Ce este asa de greu de inteles ca senzorii volumetrici detecteaza orice schimbare de volum, din interiorul masinii, si sunt extrem de sensibili ! Lasati geamul un pic deschis, armati alarma din cheie si bagati un deget, sa vedeti ca o sa inceapa sa urle la cateva miscari.

@Kendo12:
Nu ar trebui sa porneasca singura alarma, daca spui ca nu este cea originala... la cea originala sunt prosti senzorii volumetrici. Uneori detecteaza aiurea schimbari de volum si declanseaza alarma.

Pentru a scoate alarma si a folosi in continuare functia de inchidere centralizata, scoate mufele din alarma after-market (trebuie sa fi sigur ca acea cutie neagra despre care spui, este cutia alarmei montate ulterior) si apoi apasa pe butonul cheii (banuiesc ca ai cel putin o cheie cu buton pe ea, din fabrica).

Ar trebui sa functioneze inchiderea pentru ca este controlata de uce decodor. Acesta preia semnalul "trimis" de cheie si comanda mai departe deschiderea, inchiderea usilor. Alarma este legata suplimentar, acesta primind la randul ei semnal de la uce si functionand mai departe in parametrii ei.
Kendo12
@ maskatu si dadu : Am o cutie langa sofer pe partea stanga jos pe care daca o deconectez nu mai merge nici alarma si nici inchiderea;si mai este inca o cutie sub volan (banuiesc ca este alarma din fabrica ) aceasta are o mufa scoasa dar mai are niste mufe.In mod normal sunt 2 cutii pt ca am 2 alarme.Ar mai trebui sa fie inca o cutie sub ventilator???/????
x_dadu
cutia de la sofer pe stalpul stang, este uce decodor, cealalta de pe sub volan e alarma pusa ulterior si nu cea pusa din fabrica. Aceasta e ceea ce trebuie deconectata. Eu am inteles gresit din primul tau post, scuze, alarma de sub aeroterma, pe centrul bordului, in spatele radioului, este cea de fabrica, care nu stiu daca a fost scoasa sau nu cand omul a pus-o pe aia blackwidow, dar sigur a fost deconectata.
Kendo12
sa inteleg ca alarma noua black widow este pe cheie?eu nu am telecomanda separata si de aceea ma gandesc sa nu fie vechea alarma + o parte din cea noua..ok dadu biggrin.gif,multumesc;Azi cand ies de la servici la ora 16.sper sa ma descurc,o sa scot pe rand pana vad ca nu se mai aude sirena.multumesc tuturor care mi-au rasp
Maskatu
Cutia de sub bord in stanga este uce decodor. Pentru a verifica 100%, scoate iar mufa si incearca sa pornesti masina. Daca nu porneste, clar este uce decodorul.

Cutia de sub volan este mare sau mica? Intra multe fire in ea sau doar un cablu? Daca intra multe fire, cu siguranta este cutia alarmei montata ulterior, desi mi s-ar parea o idiotenie sa o monteze chiar acolo unde se poate deconecta in 3 secunde. De obicei se monteaza in locuri ascunse... se poate sa mai fie senzorul de soc, daca are doar un cablu si cutia este mica. Senzorul de soc de obicei se monteaza la vedere pentru ca are reglaj de sensibilitate, si trebuie sa fie accesibil soferului.

Alarma originala cu care a venit masina (cobra) este montata SUB aeroterma. Pentru a avea acces la ea scoti masca din dreapta (pasagerulul dreapta), masca care acopera ventilatia pentru picioarele pasagerului fata dreapta.

Dupa cum am spus in varianta in care scoti alarma black widow, si cei care au montat-o nu au umblat la instalatia originala, inchiderea va continua sa functioneze folosind cheia masinii, pentru ca ai buton pe cheia masinii. In orice caz verifica daca mai este montata pe masina alarma din fabrica, daca mai este conectata, si ti-as recomanda sa te duci intr-un service sa iti verifice alarma montata ulterior, pentru ca ar fi pacat sa renunti la ea.
Kendo12
vb in seara asta si va spun ce am rez biggrin.gif
AdrianSavu
Ma poate ajuta cineva cu o sirena de la alarma originala ( cobra 8300).
Am ramas fara alarma dintr-o data sad.gif am verificat toata instaltia si am descoperit ca este arsa sirena sad.gif
Poate o mai au cei care au schimbat alarma originala ... V-o cumpar.
Aveti si o poza ca sa stii despre ce vb ( punc. 3 )
Multumesc.
Kendo12
@Maskat,sa vezi beleaua.Am scos toate mufele de sub volan de la vechea alarma,si tot functioneaza alarma;faza e in felul urmator.alarma noua nu functioneaza si merge cu cobra ,nu stiu daca la cobra exista si telecomanda.eu am doar cheile.De la alarma noua nu am nicio telecomanda;Pe scurt alarma este tot cobra;Am scos mufa de la sirena dar raman avariile aprinse cand fortez masina(functioneaza alarma dar fara sirena)nu am gasit acolo langa radiator .am bagat mana prin aerisirea de la ventilator de jos si nimic,langa casetofon nu e nimic ,est doar o cutie prinsa bine si care are un cablu putin mai gros.sa fie aia cutia de la cobra????imi poate da cineva niste poze?sau sa-mi explice mai bine ?plsssss
Maskatu
Cobra = alarma cu care a venit masina din fabrica. Cobra primeste semnal din uce decodor cand apesi pe butonul cheii cu care pornesti masina.

Pana la urma tu ai o ALARMA MONTATA ULTERIOR sau nu? Ca eu nu mai inteleg nimic din ce spui tu... pana acum ziceai ca ai black widow, acum spui ca ai decat cobra adica cea din fabrica si ca nu ai nici o telecomanda de la black widow. Pai daca ai avea o alarma montata ulterior, 100% ai avea o telecomanda suplimentara !

Tu din ce armezi alarma? Din cheie sau din alta telecomanda? Alarma din fabrica (cobra) o gasesti sub aeroterma. Ti-am zis ca trebuie sa scoti capacelul de la aeratorul pentru picioarele pasagerului dreapta. Scoti masca aia de plastic si SUB aeroterma ar trebui sa fie o platbanda prinsa in 2 suruburi. Desfiletezi suruburile si scoti modulul de alarma. Trebuie sa fie infipt in el o mufa mare de 24 pini parca si inca o mufa mai mica neagra, care este de la senzorii volumetrici.

uite si poza
user posted image
Jos (sub cerc) se vede gura pe unde vine aerul la picioare din aeroterma, si mai jos un pic platbanda prinsa cu 2 suruburi si mai jos in dreapta se vede si cutia alarmei cobra.
Kendo12
Am rezolvat maskat.Am scos cutia de la cobra.La alarma cea ''noua' nu am nicio telecomanda,a fost jepcarie pe fatza,un nesimtit de proprietar care mi-a dat masina fara ulei de motor,buii ruginite;Mi-a rupt inima intr-un cuvant pt ca sunt iubitor de masini,imi place sa le intretin....ma mir ca mai merge masina si ca arata cat de cat ok la motor.Cobra am demontat-o si am am scos mufele pe care le-am izolat bine.Imi cer scuze pt atatea replayuri deschise.In poza pe care mi-o arati,am demonatat partea de jos unde sunt cele 2 suruburi.acolo sus nu am umblat.acum am doar inchidere fara alarma.sunt ffff multumit ca am reusit pana la urma si ca acest forum imi este de folos la maxxim
Maskatu
Si pana la urma cutiuta de sub volan ce este? Deci pana la urma nu aveai nici o alarma black widow, ci alarma cobra care facea figuri.
AdrianSavu
QUOTE(Kendo12 @ 22 Apr 2010, 21:25)
Am rezolvat maskat.Am scos  cutia de la cobra.La alarma cea ''noua' nu am nicio telecomanda,a fost jepcarie pe fatza,un nesimtit de proprietar care mi-a dat masina fara ulei de motor,buii ruginite;Mi-a rupt inima intr-un cuvant pt ca sunt iubitor de masini,imi place sa le intretin....ma mir ca mai merge masina si ca arata cat de cat ok la motor.Cobra am demontat-o si am am scos mufele pe care le-am izolat bine.Imi cer scuze pt atatea replayuri deschise.In poza pe care mi-o arati,am demonatat partea de jos unde sunt cele 2 suruburi.acolo sus nu am umblat.acum am doar inchidere fara alarma.sunt ffff multumit ca am reusit pana la urma si ca acest forum imi este de folos la maxxim
*



Sirena de la alarma cobra o mai ai ? ?
Kendo12
Cea de sub volan era blackwidow care deja era dezactivata,si da,era cobra cea cu probleme.

22 Apr 2010, 22:14:
O mai am ,dar o pastrez pt ca pe viitor vreau sa fac alarma functionala
Maskatu
Se pare ca cei care au montat alarma black widow au facut o varza totala . Pana la urma tu ai telecomanda de la black widow sau nu? Alarma cobra poti sa o lasi pornita, scoate decat firul de la senzorii volumetrici. Nu ar trebui sa iti faca probleme.
Kendo12
Nu am nicio telecomanda de la blackwidow,sirena arata ca noua;haos total.Am scos toata cutia de la cobra ca sa nu mai fie probleme.Am doi senzori care care stau pe bord unul pe stanga si altul pe dreapta ,daca la astia te referi dar nu merg.Alarma cobra porneste doar daca umbli la portbagaj si atat.Daca umbli in masina......pauza nu porneste nimic
x_dadu
da butoanele de la usi in fata, la stalpi, functioneaza ? Adica daca pui plafoniera pe temporizare sau pe usi ca e acelasi lucru, se aprinde la deschiderea usilor fata? Daca nu, trebuie sa verifici/schimbi cel mai degraba, butoanele usilor, deaia nu pleca alarma la intrarea in masina. La fel si cel de la capota care sigur e bun dar are prostu obicei sa cada mufa aia din el, o prinzi si ii dai si 3 spire de banda izoler s-o tina acolo.
Kendo12
Am verificat si in afara de portbagaj,altceva nu mai merge sad.gif.bine ca am dezactivat-o pt ca mi se aprindeau avariile cand pornea alarma
liviu242006
vedeti ca si la mine pornea singura de nebuna si am gasit firele de vin de la contactorul usi stinga si portbagaj intrerupte dupa ce am remediat pb nu mai porneste deloc singura.se poate verifica simplu dupa armarea alarmei se desface portbagajul si trebuie sa se auda un buzer si sa licare ledul alarmei
Robert_ag
Salut am si eu o problema cu alarma,am cumparat masina acum 2 ani de la cineva,alarma nu a functionat niciodata,doar inhiderea centralizata,de o saptamana am avut bateria moarta la masina si nu am pornit-o,ieri am cumparat baterie am montat-o,masina a pornit,iar dupa 10 minute a inceput sa urle alarma,am incercat sa o opresc din butonul de la cheie(are alarma din fabrica cu buton pe cheie) dar nu sa oprit pana nu am desfacut un fir de la sirena dar avariire erau aprinse in continuare,am last-o 10 minute,am legat firul de la sirena,am inschis toate usile,am armat-o dar nu mai piuia,apoi dupa cateva minute a inceput iar sa urle de aceasta data am reusit sa o opresc din cheie.am verificat limitatoarele le la capota,si usile din fata functioneaza,la portbagaj nu am gasit limitator,in bord am un led rosu care sta pe intermitent iar in stanga langa butonul de proiectoate mai este unul care nu sa aprin niciodata iar acum sta mereu pe intermitent chiar daca pornesc sau opresc masina,precizez ca alarma nu mai piuie nici la armare ,chiar daca o armez si ridica capota,sau deschid usa.stie cineva ce ii pot face?Multumesc
Maskatu
-alarma functioneaza in paralel cu inchiderea centralizata;
-inchiderea centralizata este controlata de uce decodor;
-alarma are modul separat de inchiderea centraliza, si comunica cu uce
-alarma poate fi anulata foarte usor prin scoaterea mufei ce intra in modulul ei, in varianta aceasta ramane valabila si functionala doar inchiderea centralizata care este controlata de uce decodor.
-degeaba scoti mufa din sirena. Modulul alarma detecteaza lipsa sirenei si o vede ca pe o "eroare" de comunicare cu sirena, drept urmare avariile clipesc de 8 ori daca nu ma insel. Scoaterea mufei sirena nu este o solutie
-la portbagaj nu ai buton pentru ca ai incuietoare de solenza care din cate imi aduc aminte are un fel de micro-swich incorporat, sau nu are deloc senzor in caz ca este deschis hayonul
-problema ar putea fi din cauza senzorilor de prezenta aflati pe stalpii fata.
-scoate mufa senzorilor si vezi daca se mai declanseaza alarma. Mufa o gasesti infipta in cutia centrala a alarmei, situata sub aeroterma. Ai acces la ea prind dreapta panoului central.
-incearca sa resetezi alarma si sa o muti pe modul 2 de lucru:

QUOTE
Se scoate siguranta alarmei ... se sta putin cu siguranta scoasa (10 - 15 sec) .. se monteaza siguranta inapoi si se armeaza alarma din cheie in primele 5 secunde de la "punerea" sigurantei !


-se pune contactul de 3 ori consecutiv pe pozitia M (acolo unde se aprind multe becuri pe bord - inainte de demaror). Consecutiv inseamna ca se pune si se ia (cursa maxima a cheii fara sa se demareze). LED-ul se aprinde petru 3 secunde apoi se stinge.

-se pune iar contactul si se mentine pana cand LED-ul martor clipeste de 2 ori. Se ia contactul.

-dupa luarea contactului LED-ul va clipi de 2 ori cate 2 ori (doua serii) - asta inseamna ca s-a intrat in modul 2 de functionare.

-se apasa butonul de inchidere centralizata si SE TINE APASAT!! Usile trebuie sa se inchida si apoi sa se deschida singure.

-se actioneaza butonul de pe cheie cu cateva cicluri de inchis/deschis.


bafta
JohnDB
Salut la toata lumea, sunt proaspatul posesor al unei supernove confort din 2002 biggrin.gif dar din pacate am o mare problema cu alarma o sa va povestesc babeste cam ce i-am facut si cum se manifesta tongue.gif , in weekend i-am deconectat bateria cam un sfert de ora si de acolo a inceput show-ul, alarma se armeaza, functioneaza si inchiderea din butonul masini numai ca din telecomanda nu vrea sa se inchida sau sa se deschida, am verificat bateriile, sigurante, partea proasta e ca nici fostul prop. nu stie ce model e si nici pe ea nu scrie ( sigur e din aceea no name din supermarket ) Am atasat si o poza cu telecomanda. poate, poate a mai vazut cineva modelul acesta sau poate stiti pe cineva din Buc. care se pricepe bine la capitolul acesta (dar sa nu fie ca meseriasul la care am fost ieri de cerea 30 ron "numai sa vada ce are " ca mai pun de 2 ori pe atat si-mi iau una noua. Va multumesc mult si astept cu nerabdare raspunsurile voastre biggrin.gif
Maskatu
Confort parca avea inchidere din fabrica, drept urmare suspectez o eroare de comunicare intre alarma ta si uce decodor, adica modulul inchiderii centralizate. Verifica legaturile...
JohnDB
Mersi de raspuns, modulul inchiderii centralizate este cel din stanga la piciorul stang? si totusi e posibil ca de la deconectare de la baterie sa se fi produs acea eroare? tinand cont ca nu am atins nici un fir, prin absurd ma gandesc daca ar putea fi si de la intrerupatoarele actionate la inchiderea usi?
JohnDB
Nu cunoaste nimeni pe cineva din Buc. care sa se priceapa la alarme???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2023 Invision Power Services, Inc.