Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1310 TLX din '89
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
kog
Iata ca incep si eu un thread la jurnalul de bord. Ca sa nu mai tot fac threaduri pe la probleme tehnice, si sa fac o descriere si eventual modalitati de reparatie cat mai utile am sa postez aici cam tot ce mesteresc la masina.

incep cu puntea spate. Nu pot face frana de mana sa functioneze de nici o culoare (nu a functionat bine de cand e masina) Am schimbat in butuci cam tot ce se putea si degeaba. Acum o sa primesc o punte spate complet echipata cu TAMBURI MARI, a mea fiind di 89 are tamburi mici, la masina de pe care a fost luata puntea frana de mana mergea perfect. Trasa la 40 kmh pe asfalt uscat a blocat rotile spate. Acum intrebarile.

Se potriveste ansablul cu tamburii mari pe puntea mea?
Se potriveste filetul de la conductele mele la cilindrii mari?

De laudat cu imbunatatiri si alte lucru cand mai da caldura, ca nici pozele nu ies pe vremea asta.

Rog un moderator sa ma anunte daca e vreo problema cu threadul
bucatzel
Daca primesti toata puntea spate complet echipata, nu vad ce probleme de compatibilitate ai.

Cureti puntea "noua", o cauti/cureti de rugina si alte minuni, daca tot o ai la indemana, dupa care, in 3-4 ore de munca (fara bere, cu bere timpul se dubleaza, crede-ma) ai cealalta punte pe masina.

Daca tot faci operatiuni de-astea, pureca puntea "noua" peste tot, sa o ai pregatita numa' buna de plug & play. Ca la o operatiune similara ne-am pierdut vreo doua ore cu un surub rebel. Si vezi ce garnituri iei, daca le schimbi si pe alea.
Filip
Felicitari pentru initiativa! Sa pui si poze cu masina! biggrin.gif
kog
eu pentru cilindri imi fac probleme. sunt mai mari ca ai mei. Sunt si filetele unde intra conductele de alta marime?

@Filip aici sunt niste poze ceva mai vechi, de peste un an. De atunci masina a primit un set de amortizoare spate Bilstein, spoiler de fibra bara fata noua si o busitura in aripa dreapta cand m-am prea parcat sad.gif
argon
QUOTE(kog @ 25 Feb 2010, 16:17)
Rog un moderator sa ma anunte daca e vreo problema cu threadul
*



faci monolog sau cum vine asta? tu poti incerca sa te autoanunti..vezi daca-ti iese..

adica unul adevarat, nu eu tongue.gif - kog
bucatzel
QUOTE(kog @ 25 Feb 2010, 18:10)
eu pentru cilindri imi fac probleme. sunt mai mari ca ai mei. Sunt si filetele unde intra conductele de alta marime?
*



Din cate stiu, nu. dar poate nu inteleg eu bine... tu iei puntea completa, sau doar tamburii?

Ca nu vad rostu' sa te chinui sa schimbi piese de pe o punte pe alta, decat daca aia "noua" ii mancata de rugina.
kog
puntea completa, normal, dar ma gandeam ca e mai usor sa schimb doar butucii (sau nu?) O sa vad ce si cum peste vreo saptamana.
argon
o sa ai la fel frana cu tot cu puntea cealalta, ceea ce tre sa schimbi tu e tot traseul franei de mana, maneta, cabluri, tot.
bucatzel
No, auzi aici... cum ziceam, am muscat-o o data.

Iei puntea "noua" si o putzulesti toata, pana o faci ca noua. Garnituri noi (daca n-ai incredere in alea de pe ea), rulmenti noi (daca are nevoie), saboti noi (daca tot esti prin zona), vaselina proaspata, etc. O poti si curata de mileniile de praf adunate pe ea, sa vezi daca are sanse sa rasara rugina de undeva. Ce-i pana aici se poate face linistit, in cateva seri.
Daca o iei cu totul, atunci singurul loc de conexiune cu instalatia de franare e acelasi la toate daciile.

Dupa care, intr-o sambata dimineata, sui masina pe butuci, dai jos rotile, dai jos puntea veche, pui puntea noua, aerisesti franele si reglezi cablul de frana de mana. DAca inca nu te-ai plictisit, poti sa pui si rotile inapoi icon_mrgreen.gif Daca n-ai nimic de lucru la puntea pe care o montezi, mai mult de doua ore n-are ce sa-ti ia. Ceea ce inseamna ca pe la 12, poti deja sa patrulezi pe corso, in Arad biggrin.gif

L.E.
Argoane, de unde pana unde sa schimbe traseul franei de mana? Maneta? Poate daca are vreun cablu mai rebel, da' altfel m-ai pierdut amarnic.
argon
din cate am inteles eu frana de serviciu pe spate e OK, doar frana de mana e problema.
kog
problema franei de mana e in butuci, cablul este nou (o sa il schimb pentru ca nu se potriveste la puntea cu butuci mari. Oricat as fi mesterit in butuci nu am reusit sa ii dau de cap ori bloca o roata, ori aialalta si ma tot intorceam, ori nu prindea nici una.
argon
actionarea e mecanica, nu e mai complicat decat o parghie chioara..

PS: la ce-ti trebuie frana de mana in mers? si tu esti reisar cu Dacie? ma dezamagesti unsure.gif
bucatzel
Pai da, numa' ca au fost doua tipuri de cuplare la frana de mana. "normal" si cu autoreglaj. Dar asta nu afecteaza cablaraie sau alte minuni, din cate tin minte.
lucianac79
QUOTE(kog @ 25 Feb 2010, 19:15)
puntea completa, normal, dar ma gandeam ca e mai usor sa schimb doar butucii (sau nu?) O sa vad ce si cum peste vreo saptamana.
*




Eu as zice ca e mult mai usor sa schimbi puntea decat sa te chinui sa schimbi tamburi, platouri, saboti, chinuiala la dat jos saboti, etc. Ca sa schimbi puntea salti masina pe doi suporti, chituci, buturugi, desfaci suruburile de la amortizoare (mie mi s-a parut mai usor sa dau drumul direct din portbagaj) si de la bratele puntii spate. Vei avea nevoie de alt cablu pentru frana de mana, al tau fiind scurt. Cred ca nu trebuie sa mai amintesc de gresarea cu vaselina a cablului nou.
kog
QUOTE(argon @ 25 Feb 2010, 19:37)
PS: la ce-ti trebuie frana de mana in mers? si tu esti reisar cu Dacie? ma dezamagesti unsure.gif
*



frana de mana in mers a fost folosita de propietar pentru test, si pentru mers pe zapada blush.gif . Pe mine nu ma tenteaza chestiile astea, vreau doar sa nu o ia la vale cand parchez putin in rampa(pe langa asta nu imi da itp-ul pentru ca merge prost de tot orice as face). Oricum am lucrat/injurat atata la frana asta ca mi-am facut acuma o obsesie.
barbutu
merg fara nici o problema conductele de pe o punte pe cealalta.
eu zic sa schimbi tot ce se poate cu piese noi(cilindrii,saboti,rulmenti,ciolane,bucsi brat central,conducte frana),ca sa nu fi nevoit sa mai intervii altadata.
daca bugetul nu permite sa schimbi totul,baga strictul necesar.
o sa ai frane super cu noua punte,am avut mai multe dacii,dar cele cu tamburi mari au avut intotdeauna frane mai bune.
kog
astazi am inlocuit puntea 053.gif . A durat mult, MULT mai mult decat as fi crezut. Prima parte a zilei am petrecut-o dand puntea break jos de pe masina. Pentru ca nu am mai facut nici care treaba asta, a durat ceva. Odata ce am terminat aceasta operatiune am trecut la DGF si am dat si aici puntea jos. M-am lovit de problema suruburilor ruginite si a celor acoperite cu antifon (WD - 40 face treaba sa mearga). Au urmat verificarile in butuci. Cilindrii au primit garnituri ROLAST icon_mrgreen.gif , iar interiorul butucilor a fost curatat temeinic. Din pacate nu am reusit sa fac poze.

Dupa ce am vazut starea puntii, si am rezolvat micile probleme a urmat montarea puntii BREAK pe DGF. Operatiune foarte grea si consumatoare de timp. Am avut de furca cu "furca" ce tine mijlocul puntii, bucsa a trebuit scoasa si luata la polizpr ca sa intre. Intr-un final am reusit s-o montam, comprimatul arcurilor fiind cea mai periculoasa operatiune (cricul sub punte ph34r.gif ) Dar am reusit. Cu ocazia asta am inlocuit arcurile spate si bara anti-ruliu, a mea fiind de grosimea unei scobitori. Nu am ami reusit sa montam puntea la loc pe celalata masina ce va urma programul rabla. Urmeaza sa facem treaba asta luni sau marti

Urmari :

proaste - mi s-a confirmat temerea ca DGF-ul e carn sad.gif . Cu punte si arcuri bune tot sta inclinata pe dreapta cam 3-4 cm. Poate ziceti ca e putin, dar se vede, mai ales in asociatie cu bara spate care e carna tot pe dreapta sad.gif
-in procesul de aerisire a franelor am rupt un aerisitor si am frana la a doua pedala dry.gif

bune - masina nu mai sta asa lasata de spate, sper sa reusesc sa pun si poze.
- i-a crescut destul de mult stabilitatea cu arcurile noi si bara antl-ruliu mai groasa (pe viitor sper sa mai pun una, asta dupa ce montez pe fata una de papuc)
-frana de mana desi reglata superficial blocheaza rotile ohmy.gif

maine urmeaza niste poze cu ce urmeaza sa ii mai pun rolleyes.gif

p.s. operatiune efectuata fara bere
kog
astazi am lucrat iar la rabla. Varamiu m-a intrebat daca nu o vind, i-am spus ca am degand sa ii dau foc. mad.gif ; deci da, e Dacia in adevaratul sens al cuvantului.

Am achizitionat astazi un cilindru receptor si o conducta de frana+clemele ce o prind pe punte. Am inlocuit cilindrul, conducta veche nu s-a desfacut din T-ul de pe punte, asa ca a trebuit demontat si desfacuta in menghina. La remontarea T-ului pe punte s-a rupt in el surubul. Am injurat mult sad.gif . Am luat alt T- de pe masina donatoare si l-am montat. Pana la urma am facut treaba, am aerisit si franele. Frana de mana nu am mai strans-o, totusi prinde foarte bine, nu imi mai fac probleme pentru ea. Ce mai urmeaza pe viitor e un set de ferodouri si rezolvare problemei din linc

Am mai primit un ceas de la varamiu, si urmeaza un volan mai nou(mai gros) centuri retractabile si centuri spate, posibil si scaune fata.
[attachmentid=1627600815]
Am primit astazi coletul de la colegul hellcat cu suportii de numere. Multumesc smile.gif
[attachmentid=1627600814]
urmatoarea etapa e montarea pieselor componente ale sistemului de franare fata cumparate wub.gif de la ydaniel
[attachmentid=1627600809] [attachmentid=1627600811]


edit. Am facut un mic test drive. din cauza ca am schimbat bara anti-ruliu si arcurile de pe spate m-am ales cu un efect ciudat. Am jumatate barca-jumatate masina. Partea din spate e stabila, iar aia din fata e barca. La miscari sranga-dreapta de volan am ruliu doar pe fata wacko.gif
kog
am rezolvat, cel putin, asa cred problema fazei lungi care se stinge prea tarziulink. Am recuperat de pe o dacie din 98 ce a fost trimisa azi la remat impreuna cu o frantuzoaica plange.gif un releu sanatos de faruri. Acum nu mai intarzie deloc la stingere. Totusi tind sa cred ca pe undeva a ramas defectul, ramane sa fac o masa directa intre alternator si releu sa verific. Ca upgrade a mai primit o pereche de sticle pentru stopuri, cu ocazia asta am mai si curatat mizeria de prin ele icon_mrgreen.gif

I-am schimbat si volanul cu unul la fel dar mai gros.

Mai sper ca zilele astea sa montez centurile retractabile, sa rezolv problema talerului de butuc, sa ii montez discurile de mai sus.

Mi-e o ciuda ca nu am apucat sa recuperez bara anti-ruliu de pe dacia aia din 98 sad.gif . Era muuuult mai groasa ca a mea. Acuma asta e o sa cumpar probabil una din magazin. La vara nu ma pot prezenta cu ea in starea asta pe Transfagarasan icon_mrgreen.gif
kog
nu am mai apucat sa fac mare lucru la masina. Am rezolvat doar problema talerului de la roata dreapta spate si acum nu mai trozneste cand pun frana 053.gif Mi-a dat ceva emotii pentru ca la mers incet se auzea ceva metalic troncanind in roata, ca si cum ar fi ceva desprins in tambur si cade pe-aculo cand se invarte. Cand am dat jos tamburul ma asteptam sa cada bucati de ferodou, arcuri si parghii. Nu a fost cazul, cazuse capacul gresor si cum tamburii sunt mari cadea intre janta si tambur icon_mrgreen.gif . Am mai reglat frana de mana si acum blocheaza rotile pe asfalt naughty1.gif .
Totusi nu e chiar in regula, nu am facut teste dar am impresia ca ca spatele franeaza mult mai puternic decat fata; asta probabil din cauza repartitorului blocat pe maxim deschis. Posibil sa trebuie sa cumpar si un repartitor. Intr-un fel treaba asta ma bucura, pentru ca la puntea veche (careia i-am facut tot ce am putut) franele erau ineficiente, chiar cu repartitorul care nu oprea deloc lichidul sad.gif .

Acuma am observat o alta problema, Imi palpaie martorul de la faruri si farurile destul de puternic, in ritm cu acceleratia, la relanti palpaie mai rar air pe cum urc in ture palpaie mai des. De la ce? Alternatorul a fost refacut complet anul trecut, de un mecanic care chiar stie ce face.
Merced
E un fir de masa, ii zice "tresa" parca, intre alternator si caroserie. Vezi daca mai e intreg, desfa-l de pe caroserie si curata bine zona. wink.gif
kog
e verificata,am cositorit, strans, curatat, pe contraaripa unde se prinde si masa de la faruri am facut gaura, curatat vopseaua si am prins un surub sanatos cu grovere , saibe de alea speciale si ce mai trebuie. Alte sugestii?
argon
cat e tensiunea pe baterie vs +alternator si masa, ralanti/turat, cu fara consumatori.
kog
la relanti
alternator 14.7
baterie 14.6 spre 14.7

in ture
alternator 14.8
baterie 14.7

consumatori porniti
relanti
alternator 11.5
baterie 12.2


In ture

alternator 15.5
baterie 14.7
argon
puntea de diode sau releu de incarcare, vezi ca nu e bine sa dea sub nici o forma mai mult de 14,4 ca se duce bateria repede, si nici mai putin de 13,8...volmetru presupun ca ai, puntea stii sa o masori..iti ia vreo 10 minute.

De asemenea caderea de 0,8 V cu consumatori e foarte mare, verifica cablul intre + baterie si alternator, si papucii acestuia, sa fie batuti bine si neoxidati.
kog
cum se masoara puntea de diode?

edit: Numa ce m-am intors din arad unde am ajutat un vecin sa isi repare si aduca papucul acasa (pleznit un teu de la circuitul de racire, a fiert motorul, etc). Cu ocazia asta o sa fiu rasplatit cu o bara stabilizatoare de papuc 1.9 diesel 124.gif 124.gif 124.gif 124.gif

astazi am inlocuit releul de incarcare mecanic cu unul electronic. Am avut ceva de munca, pentru ca a trebuit sa dau jor rezervorul de lichid de spalat parbrizul, bobina de inductie si releul GMV. La testele facute cu multimetrul oricum as fi masurat incarcarea nu depaseste 14.4, .5 maxim. A disparut si palpaitul martorilor de la faruri, se mai vede, dar foarte slab. Eu zic ca am rezolvat problema. Astazi urmeaza sa montez centurile retractabile icon_mrgreen.gif

<span class='edit'>3 Apr 2010, 20:32:</span>
am montat azi centurile retractabile. Boierie, nu ma spanzura, nu mai cad din cui. Am montat si un volan mai gros. Am mai primit un set de ceasuri de bord. O sa fie nevoie sa schimb vitezometrul pentru ca momentan prind suta in 8 secunde sofer1.gif .
Ce ma enerveaza e problema electrica nu reusesc sa fac farurile sa mearga. Acum seara cand e e mai frig pornesc faza scurta si se aprinde si martorul de faza lunga. Cand ma uit in fata merg 3 faruri, cele de pe dreapta, farul de faza lunga pe stanga, iar cel de faza scurta abia avea filamentul inrosit. Nu ii dau de cap. Saptamanile viitoare o sa o duc la electrician ca imi mananca zilele
pcostica
verifica legaturile la masa a farurilor.
Bafta!
kog
nu mai verific nimic! Sunt curatate, aranjate, releul e nou, am incercat cu 3 blocuri, am schimbat becuri. E ciudat ca dupa ce merge putin isi revine Cred ca e pe undeva prin manunchiul de fire. Electrician scrie pe ea. mad.gif
ydaniel
daca ai luat bara sa cauti si bucse pt ea(adica cu gaura mai mare) si sa cumperi bielete tip nou de ardeleana.daca nu gasesti... rolleyes.gif
kog
am montat in vara un set de bielete tip nou de ardeleana. Saptamana asta o sa caut bucse, ca cele vechi snt cam... vechi
ydaniel
bara fiind mai groasa are nevoie de bucse mai mari in gaura:)
kog
azi am terminat cu jantele. Fiind foarte ruginite am zis sa ma ocup de ele. Nu am facut o treaba exemplara, vopseaua a mai curs, nu am dat jos nici gumele. Le-am vopsit doar ca sa nu mai arate asa urat. [attachmentid=1627610540] [attachmentid=1627610541]

In prima faza le-am lat cu peria de sarma (in bormasina) , si apoi cu smirghel, apoi le-am izolat si vopsit cu pistolul.
Astea sunt tongue.gif [attachmentid=1627610542] [attachmentid=1627610543]

Asa arata vopsite[attachmentid=1627610544] [attachmentid=1627610545] [attachmentid=1627610546]

Asta e rabla fara_roti[attachmentid=1627610547]
Si asa arata cu roti [attachmentid=1627610548] [attachmentid=1627610549]

Nu e o treaba stralucita dar sper sa tina o vreme rugina la distanta
argon
ce e cu primele 2 poze?
kog
numa de gluma. Nu trec la la 5 prezoane, stai linistit. Jantele sunt alutec pe 17 wink.gif
argon
m-am speriat ca asa arata dupa reconditionare ph34r.gif
nelu_1985
Kog, cu ce ai dat jantele inainte de vopsea? Ma apuc si eu de rereconditionat jantele si de data asta vreau sa tina mai mult de 2 ani; data trecuta au iesit asa[attachmentid=1627611241]
kog
cu grund, un strat subtire, asta dupa ce le-am luat cu peria de sarma in bormasina. Vopseaua e lovitura de ciocan, altceva nu am gasit, si am dat-o cu pistolu iar la final am gazat-o sa iasa mata si fara pete
Muttley
Dac-ai dat cu grund inainte, ai sanse sa sara vopseaua.

Nelule, cauta un atelier de vopsire electrostatica. E sfanta metoda.
ct-03-tvy
pai daca e lovitura de ciocan...e 3in 1 nu? pai pt ce ai mai dat grundu..sa te afli in treaba, laugh.gif

dai 4-5 straturi.. si tine pa viata
kog
am zis mai sus ca e facuta cam de mantuiala. Nu stiu cat o sa tina, stratul e destul gros. Si grundul l-am cam dat jos ca s-a branzit de la nu stiu ce diluant si am vrut sa nu fiu de rusine icon_mrgreen.gif
Visez si eu la o vopsire electrostatica, dar prima data tre sa gasesc un set de canadiene ca ale mele sunt patrate si carne si dezechilibrate rau.
nelu_1985
QUOTE(Muttley @ 10 Apr 2010, 19:42)
Dac-ai dat cu grund inainte, ai sanse sa sara vopseaua.
*


fix deaia am intrebat, DAR eu la prima vopsire nu am dat nici un grund, am curatat bine jantele si am vopsit cu sprey. Operatiunea a fost foarte reusita, doar ca dupa o iarna cu multa sare si spalari dese la spalatorie cu presiune ca la balamuc, a sarit pe langa vopseaua de pe masina si cea de pe jante, dar nu toata. ci doar mici portiuni.
Acum acele mici portiuni ramasesera descoperite de tot in sensul ca sub vopseaua originala exista un grund foarte rezistent de culoare inchisa, nu se prea ia nici cu flexu si cu peria de sarma decat daca se insista mult; deci cum spuneam vopseaua nu a sarit decat pe portiunile unde nu mai era grundul original.

...apropo, de pe interior nu a sarit nici un mm de vopsea, sunt ca-n prima zi
kog
intr-adevar grundul e foarte bun (ala original). Io zic sa incerci sa cureti vopseaua data cu nitrodiluant si apoi ii dai din nou, eventual peste vopsea un strat de lac elastic. Astia de la policolor tre sa aiba. Ar trebui sa tina. Spray-ul pe tabla goala nu tine de nici un fel.
Filip
Hai ca ai masina meseriasa! Imi place, e ingrijita si curata. Si jantele au iesit bine. smile.gif
kog
din pacate arata muuuult mai bine in poze decat in realitate sad.gif
kog
am aerisit zilele trecute sistemul de racire pentru ca nu prea aveam caldura. Aerisirea anterioara a fost facuta de tata care e cam anit-talent la chestii d-astea si nu ma asculta daca ii zic cum sa faca.

Am scos borcanul de la locul sau, am pornit motorul si cu borcanul tinut in mana mai sus am desfacut aerisitorul, a inceput sa iasa aer, apoi am reumplut borcanul ca aproape se golise blink.gif . Pana la urma a inceput sa vina apa constant si am inchis aerisitorul. Am pus si borcanul la loc si gata treaba.

Ieri imi spune tata ca a desfacut capacul de la borcan ca bolborosea incalzirea huh.gif . Probabil ca a mai ramas aer si ii mai trag o aerisire, dar cum il lamuresc pe tata sa nu mai desfaca capacul de la borcan?

Si inca ceva. De ce de fiecare data cand strang de furtunul ala gros de deasupra pompei de apa ies bulbuci in vasul de expansiune?
BOGHDAN_GNP
salut!cam cat mai ai de gand sa mai tii masina asta? arata destul de bine .chiar foarte bine ! felicitari ! ar fi pacat sa o vinzi sau sa o duci la remat !sunt din ce in ce mai putine masini din acestea pe strazile patriei ! mai pune niste poze cu masinuta...si felicitari pentru ea ...imi place wink.gif
kog
masina nu se va vinde/da la remat. Incerc sa o pastrez cat de bine pot desi anul asta vad ca o sa trebuie sa ma ocup serios de rugina sad.gif
bucatzel
Pentru ca ala e un punct mai ridicat in instalatie, si acolo se aduna usor aer.

Eu iara iti dau solutie de om lenes, ca scapi mai iute.

Pui apa in borcan putin peste nivelul de maxim. Lasa capacul la borcan deschis.
Pornesti motorul, dai drumul la incalzire la maxim.
Tii motorul pe la 2000 RPM si faci cateva flexari la furtunul ala. Aerisesti, te sui in masina, deschizi geamul sa nu-ti fie prea cald, si te duci cu masina unde-oi avea treaba. Daca ai treaba in casa, cauta un traseu mai ocolit un pic tongue.gif Cand ajungi, verifici daca la strangerea furtunului aluia mai face bulbuci. N-ar trebui, iar nivelul din borcan ar trebui sa fi ajuns in limitele normale.

Daca nu vrei, iti zic si solutia normala. Iei o sticla de plastic de 2 litri, si o umpli pe 3 sferturi cu apa+antigel. Scoti furtunelul din borcan, Il invelesti intr-o bucata de carpa, si-l bagi in sticla, astfel incat carpa aia sa functioneze pe post de garnitura. Sticla o tii putin stransa inainte de a o "inchide" sa poata sa miste in ambele directii.

Il pui pe altu' sa tina sticla aia cu fundul in sus astfel incat furtunelul sa curga spre radiator.
Pornesti motorul, dai drumul la incalzire la maxim.
Tii motorul pe la 2000 RPM si faci cateva flexari la furtunul ala. Aerisesti, mai faci niste flexari, mai aerisesti. Opresti motorul, bagi inapoi furtunelul in borcan.

Capacul de la borcan deschis nu-i o problema. De cand mi s-o spart borcanul original, am avut unul de plastic, care avea un filet de tot rahatul, asa ca n-am putut sa-l inchid. Daca poti sa-ti inchipui ca m-am rasturnat cu masina si n-am pierdut tot lichidul din borcan tongue.gif. In rest, n-am avut nici o problema din cauza capacului neinchis. E dacie, nu-i sistem sub presiune ca la astea noi.
kog
pai presiune e, ca se aude cum sufla supapa aia din capac dupa ce opresc motorul. Acuma cred ca e si radiatorul umpic gaurit in partea de jos, dar nu pierd lichid numai iarna, foarte putin.
bucatzel
Vezi ca foarte putinul ala se poate transforma foarte usor in ditai gaura, si n-o sa fie placuta surpriza. Mai ales ca orice lucru are darul sa se defecteze atunci cand ai mai multa nevoie.

Daca e de cupru, se rezolva usor prin cositorire. Daca e de aluminiu, n-am habar.

Si supapa aia fasaie, nu fluiera tongue.gif Ca o parte din apa din circuitul de racire se duce inspre vasul de expansiune dupa oprire. Si atunci se gandeste si aerul sa mai iasa la plimbare. La masinile mai noi, vasul de expansiune sta la un nivel mai ridicat al instalatiei de racire, si este sub presiune. Ai avea surprize destul de neplacute sa-i scoti capacul in timp ce motorul merge.

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.