Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mare rugaminte !cuplaj
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
powertodacia
Stiu ca s-a mai discutat dar nu gasesc si imi trebuiesc exact detaliile.
am cumparat si eu cuplajul de la axul volan din caseta(fara ax) si vreau sa il skimb, am inteles ca merge sa bag pe el un burduf cu vaselina de bieleta , ok.
Intrebarea mea este ...cum se monteaza mai exact? am inteles ca poate fi montat gresit. poze concrete aveti? trebuie sa il schimb urgent ca ma nenoroceste de zgomot,
multumesc mult!
ps. decat sa ma duc la service sa isi bata joc mai bine o stric eu...
macaz2006
O sa te cam chinui un pic. Mai bine mergi cu ea in service. Are o garnitura pentru podul pedalier pe care iti va fi foarte greu sa o introduci tu. Oricum, iti trebuie un elevator sau un canal ca sa poti lucra pe dedesubt
Maskatu
Mai bine apelezi la un specialist. Cu directia nu este de joaca... smile.gif
Bogyciu
Doar cuplajul de la ax nu ai sa reusesti sa il schimbi si sa fie "de acolo". Problema e ca ai sa rezolvi problema pt o perioada f scurta de timp, bataile vor aparea f curand (cuplajele care se mai gasesc pe la magazinele Dacia sunt f proaste si o sa cedeze f repede si locul unde se prinde cuplajul pe ax, cele 4 varfuri ale lui mai exact...). Nu e tocmai placut sa simti la orice viteza ca iei stanga de volan dar masina pleaca in dreapta.
powertodacia
oi fi prima persoana care isi skimba doar cuplaju? atata timp cat cel de sus e perfect si axul e ok, dc sa dau 360 pt unu nou? doar pt cuplaj? e doar un cuplaj, io am intrebat cum se monteaza.am mai vazut persoane cu dsnc are au skimbat doar cuplaju si nu au avut probleme dar s-a kinuit rau.....
preturile sunt imense pt niste piese romanesti...iar cuplaj de import nu cred ca e mai bund ecat cel original facut la sibiu, la urma urmei acela este original deoarece directia este modificata de la Nova

29 Mar 2010, 21:28:
ca si planetarele, cumperi de renault poate tin, cumpeir de import maxim 9-10 luni...nu cred ca exista ax volan facut de renault, poate doar cutia dar e facuta in romania

29 Mar 2010, 21:30:
REVIN CU INFORMATIE : este cuplajul intreg cu tot cu canelurile care se prin in cutie, nu e crucea cardanica separata..am vazut la magazin doar crucea separata si costa 40 ron

30 Mar 2010, 11:03:
exista cineva din bucuresti care imi poate face operatiunea asta?
mai multa incredere am pe forum aici decat in serviceuri
danciusergiu84
pune o poza sa vedem ce ai luat ca nu ne dam seama
powertodacia
am pus poza si am insemnat piesa.
danciusergiu84
cred ca se poate rezolva cu sudura, acolo la imbinare e sudat din constructie, doar ca trebe sa sudeze un sudor de meserie cu un aparat de sudura de calitate si bun la asa ceva, in primul rand sa nu crape acea sudura de la socurile gropilor si piesa sa fie centrata cel putin la ochi ca sa se roteasca uniform
Maskatu
Incredibil ce va mai place sa va complicati... preferati sa faceti bucati axul, sa il luati la polizat, sa mergeti cu cuplajul la sudor, sa stea ala 1 zi sa se chinuie sa potriveasca la mm cuplajul, si sa riscati sa se rupa sudura sau sa nu fie sudat corect cuplajul ( 1-2 mm strica tot axul), in loc sa cumparati tot axul.
danciusergiu84
bine adevarat ca am zis ca se "poate" rezolva, dar la tehnica (scule si oameni) din atelierele noastre tinde catre imposibil, la chesti dinastea un mecanic bun mi-a zis ca nu se baga
Bogyciu
Eu am crezut ca e vb doar de crucea de jos...
Daca vrei sa schimbi doar aia, iei service-urile la colindat si cauti un ax in aceeasi stare ca al tau (crucea de jos praf, cea de sus intacta). Il dai pe al tau jos, iei una bucata flex, tai crucea de jos si cea de sus de la celalalt ax. Cea care o o iei de sus ii lasi 2-3cm din axul propriuzis (e un fel de teava ovala) iar cea de jos o tai imediat dupa sudura. Cea de sus o sa intre la fix pe capatul taiat (asa e construit axul, din 2 parti, una intra la fix in cealalta, pt a putea glisa), astfel din 2 axuri naspa faci unul bun. Daca vrei sa fii mai sigur poti pune si 2 puncte de sudura, dar nu e nevoie, ala acolo o sa intepeneasca.
Metoda am aflat-o ieri de la cineva, cat de curand o pun si eu in practica, numai sa gasesc inca un ax bulit.
Spor!
serviccom
Bogyciu el a cumparat de la magazin numai crucea aia, nu a luat axul cu totul, si acum vrea sa taie crucea veche care e uzata si sa sudeze la loc crucea cea noua, numai ca nu il incurajeaza nimeni.
Parerea mea e ca se poate face asta la un meserias, se poate alinia axul si suda cu un electric sau convertizor, treaba e ca meseriasul sa cunoasca si calitatea metalelor sa stie cum trebuie realizata sudura aia, in ce conditii sa nu se reteze sudura sau chiar de langa sudura. Carpeala nu e o solutie pentru treaba aia, ori cumperi piesa calumea, ori daca nu prea iti permiti vinzi masina, mai bine asa decat sa pui in pericol viata ta si a celor din jur, nu merita pretul. Sa nu fie cu suparare.
powertodacia
daca crucea aia se sudeaza cum naiba se da jos? doamne ce inteligente piese au pus pe masinilea astea de 2 lei, mai bine si mai simplu era cuplajul de dacie normal ca oricum caseta e de tot shitu ca la dacia veche

30 Mar 2010, 21:01:
va spun dinou, nu am cumparat doar cucea ca sa o sudez!!!! am cuplaj cu tot si crucea e sudata, inebunesc.crucea e sudata pe cuplaj
danciusergiu84
ai luat jumatatea inferioara a axului? e asa greu sa pui o poza? ca lumea se straduieste sa dea sfaturi si tu dai cu paru' - o poza face cat o mie de cuvinte - da sa fie cu strict piesa ta
powertodacia
poza este mai sus si am isnemnat cu creionu ce am luat,offf

30 Mar 2010, 21:11:
poza este pusa mai sus sis e vede clar ce am luat, am zis cuplaj nu cruce cardanica, crucea cardanica este presata nu sudata pe cuplaj iar celelalte 2 pastile intra in ax inferior dar ucm? asta era toata intrebarea, deci este crucea montata pe cuplaj!
Va multumesc si scuze daca nu se vede poza mai sus, mam chinuit s a o pun si uneori dispare, nush dc
danciusergiu84
ok... s-a 'nteles!
powertodacia
va multumesc mult, crucea se gaseste separat dar io am luat cuplajul tocmai daia ca sa nu o sudez....crucea are niste rulmenti interiori care semananca, si pt aia am luat complet cuplajul dar cum naiba se prinde pe furca axului?ma omoara masina asta
Bogyciu

Unde ai gasit cuplajul cu totul?



QUOTE(serviccom @ 30 Mar 2010, 20:07)
Bogyciu el a cumparat de la magazin numai crucea aia, nu a luat axul cu totul, si acum vrea sa taie crucea veche care e uzata si sa sudeze la loc crucea cea noua, numai ca nu il incurajeaza nimeni.
Parerea mea e ca se poate face asta la un meserias, se poate alinia axul si suda cu un electric sau convertizor, treaba e ca meseriasul sa cunoasca si calitatea metalelor sa stie cum trebuie realizata sudura aia, in ce conditii sa nu se reteze sudura sau chiar de langa sudura. Carpeala nu e o solutie pentru treaba aia, ori cumperi piesa calumea, ori daca nu prea iti permiti vinzi masina, mai bine asa decat sa pui in pericol viata ta si a celor din jur, nu merita pretul. Sa nu fie cu suparare.
*




Metoda descrisa de mine nu presupune sudura. Legatura dintre cuplajul inferior si ax se face exact cum se face normal intre cele 2 parti ale axului (cea subtire gliseaza in cea groasa)
danciusergiu84
buna ideea ta Bogyciu sper sa mai gasesc un ax uzat folosit care sa aibe articulatia de sus buna biggrin.gif ca pe cel vechi al meu trebuie sa-l gasesc prin garaj
powertodacia
cuplajul se gaseste in targ cu 80 ron si este crucea bagata pe el

31 Mar 2010, 09:32:
cuplajul este de Sibiu
powertodacia
Am skimbat cuplajul(cucea cardanica cu urekea care intra in cutie ).
am stat o zi sa o skimb.
1 se skimba relativ normal deoarece scoti cuplajul vechi batand in cruce, iese din cuplajul axului apoi o bagi pe aia noua.
2 arunci cuplajul(partea cu filet) si crucea la gunoi - te apuci sa bagi cuplajul nou in axul volanului,:- se scot pastilele dupa cruce, eventual urekile axului de la volan le mai aproprii putin ca sa nu joace crucea, bagi crucea , ai mare grija cand bagi pastilele deoarece daca un ac cade din pastila sparge tot, apoi se preseaza usor in mengina.
cand ai presat cuplajul nou in ax iei o surubelnita si un ciocan si bati pe marginea de langa cruce care se prinde in ax. bati in asa fel incat sa deplasezi materialul de pe ax spre cruce sa o blockeze.
Toata operatiunea se face prin presare-fara sudura deoarece daca sudezi spargi acele din pastila.nu exista risc sa iti iasa din ax crucea decat daca are uzura mare.
2- La montare iti blestemi zilele : dc? daca te mananca sa ii bagi burduf foarte greu iti mai intra cauciucul de pe podea inauntru.fara burduf ar fi relativ bine.
se prinde mai intai in caseta axul-nu are catare se prinde oricum, apoi bagi caucicul si incerci sa ii gasesti catarea din axul superior al volanului -o catare nenorocita careia nu ii vad rostul(minti teribile au putut construii asa ceva)-eu personal am stat 2 ore sa bag pe catare deoarece axul se trage si asa destul de greu ca sa il prinzi sus.
se strange bine cuplajul apoi pe drum drept vezi pozitia corecta a volanului, cu o tubulara de 22 iei si desfaci volanul si il pui drept.
3- prinderea burdufului peste axul din caseta am facuto cu un soricel de plastic- nu garantez ca va rezista mult timp dar oricum va proteja ceva.la nervii care au fost pe mine nu am putut gasii alta modalitate de a prinde burduful (de bieleta) peste cuplaj .
Burduful este optional ca sa protejeze de mizerie.
Rezultatul: mult mai silentios volanul-dispare jocul presupus din caseta-sporeste confortul condusului- miscarea acestuia se face mai usor nu mai greu.
bafta


11 Apr 2010, 19:37:
vad ca va ganditi sa puneti cuplajul de sus la caseta -nu faceti asa ceva deoarece acela de sus are o catare si -acea catare care in caseta nu exista. da 70 ron si ia cuplajul + crucea gata bagata pe el
danciusergiu84
poze nu ai cu lucrarea?
powertodacia
Nope, la nervii care mi facuse nu am mai facut poze/oricum e groaznic mai ales ca trebuie desfacut borcanu de la antigel, calculatoru gaz,furtunele de apa, etc ca sa poti baga mana sa desfaci.
Maskatu
Sau mai simplu te duci la cineva cu rampa... eu am uns cu vaselina cuplajul de jos de la podea si si-a revenit directia. Pozitia cuplajului este execrabila, mai ales ca din fabrica nu are nici un fel de protectie. Sare noroi, apa zapada, de toate... este buna ideea cu montarea unui burduf de planetara, mai ales daca pui un ax nou sau un cuplaj nou.
yliuta
Salutare daca nu ai rezolvato cu ,cuplajul te ajut eu ca lam schimbat acum 1 saptamana acas si sincer nu este chiar asa de complicat vb serios si nu se nucesita nici un fel de sudura ai doar 2 suruburi de desfacut pozitia este putin cam nasoala dar daca stai bine cu nervi se rezolva repede si bine
Casper xlr
Salut,

Sunt de putin timp membru al acestui forum si am nevoie de ajutor.
Am o problema cu Axul Volan inferior (SN).Am montat un ax nou pe masina dar jocurile la directie sunt la fel si in plus a inceput si sa trosneasca la imbinarea cu caseta de directie.Poate sa imi spuna si mie unde gasesc sa cumpar un ax nou de producator?
Va rog
paterrafail
"bogyciu", a ridicat cineva o problema la solutia ta (care mie mi se pare cea mai fiabila si sigura, sincer!): cum rezolvi problema cu pintenul ala al cardanului superior, care nu se regaseste si jos, la cuplajul de la cutie? Am fost azi pe la niste strungari, sa-i intreb, ca idee, daca mi-ar putea rascheta sau imparti in doua pintenul ala, sa nu mai am probleme. Toti au spus ca nu se baga... M-am uitat si eu si e, intr-adevar, o pozitie tare idioata de lucru (daca nu chiar imposibila). Ar mai fi o varianta: sa iei din dintii axului de la cutie, dar parca nu prea... Tu cum zici? Cum ai rezolvat-o? Sau altii, daca stiti! Multumesc!
Bogyciu
Abia dupa ce m-am uitat cu atentie am observat "catarea" aia de sus... Eu am sa iau un ax nou ca nu mai am timp de artificii (vine ITP peste mine), dar pastrez axul care il schimb acum sa vad ce solutie gasesc in schimbarea cuplajului de jos cu cel de sus... pt viitor.
costinelstanila
salut,

Am si eu un joc la volan, s-a uitat cineva de la service la ea si mi-a spus ca trebuie schimbat axul cu totul... chiar asa este? o solutie mai ieftina nu exista? cam ce solutii ar exista si pe la ce banuti? ;;)

Multumesc!
paterrafail
Cauta si-ai sa gasesti! Chiar pe prima pagina, la probleme supernova, sunt doua topicuri aparte special in problema asta. citeste mai atent!
capu14rox
Am si eu o problema cu axul inferior, cum nu prea am bani am vb cu un mecanic si mi-a spus ca se poate rezolva mai ieftin schimband numa crucea, merita? este sigur, vreau pareri care ati mai facut asa ceva.stima
capu14rox
are cineva vreo poza cu un burduf de DSN.stima
paterrafail
Asa am rezolvat eu problema cuplajului. stiti, zicea mai demult un user ca se poate imbuca acel cardan de sus direct pe axul ce se telescopeaza. Asa este, dar inainte trebuie putin polizat inspre capatul de jos, ca sa intre cardanul ce a fost taiat dintr-un alt ax volan cu putin mai lung (aprox. 2, 2.5 cm). Se taie cel vechi si se monteaza cel nou, cu grija ca, inainte de sudare, sa se masoare lungimea lui maxima, care trebuie sa fie mai mare sau cel putin egala cu distanta dintre caseta directie si volan. Asadar, am taiat vechiul cardan, am pus altul, taiat tot dintr-un ax folosit (dar, fireste, cardanul dinspre volan) si, inainte de sudare, a trebuie sa rezolv problema cu acea "catare", care la capatul dinspre caseta nu este. O sa se vada in poze metoda folosita. Cert este ca a intrat fara probleme. Am folosit un burghiu de 2,5mm, dar merge poate mai bine si cu unul de 2mm (cel de 2 mi s-a rupt si a trebuit sa folosesc altul! biggrin.gif ). Dupa aceasta operatiune, cardanul poate fi montat pe ax (atentie! sa nu se uite burduful acela suplimentar-cine vrea sa-l puna si cum vrea. mie unul mi-a facut necazuri mari, ca nu mai reuseam sa montez pe pozitie garnitura aia mare de cauciuc dintre caroserie si ax) fara mari probleme si, in cazul meu, fara demontarea vreunui element din compartimentul motor. Atata doar ca am scos roata, sa am acces in plus. Cu ceva metode de convingere (putin cu ciocanul si un levier mai micut), montajul s-a facut inspre cutie, apoi s-a montat si cauciucul acela anti-fonic, anti stropi si ce-o mai fi, iar apoi, cu destula usurinta (aprox. 15 min) s-a gasit si catarea in partea dinspre volan. Burduful acela suplimentar a fost umplut cu vaselina, dar adaug mentiunea ca e foarte grea, daca nu imposibila, montarea lui cu vreun sistem de strangere, deoarece va incomoda la fixarea protectiei de cauciuc originale de pe ax. Asa ca la mine burduful acesta sta fest, fara a fi prins cu ceva, fiind pur si simplu "tras" pe ax, el cuprinzand si protejand, sper, partea de la caseta pana la imbinarea cu protectia de cauciuc. Cam atat! A, fireste, s-a imbunatatit net calitatea directiei, ca, dealtfel, in cazul unui ax nou, cu diferenta ca acesta m-a costat 25 de lei (10 lei axul vechi, plus 15 sudura), plus munca mea! Astept pareri pro si contra! Si pozele:
user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image user posted image
Bogyciu
Eu ziceam de metoda folosita de tine, felicitari pt reusita.

Uite ce solutie am gasit eu pt burduf, mai exact o camera de bicicleta, taiata, prinsa cu coliere si apoi umpluta cu valesina. AM montat pe masina si gata, axul vechi e pus la pastrare pt "data viitoare", care sper sa fie cat mai tarziu...

http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627635050
SERGIULICA04FUX
faina treaba, numai sa fi fost efectuata corect sudura.
Bogyciu
Chiar si fara sudura cuplajul va ramane la locul lui. Studiaza mai atent cum arata tijele de care sunt prinse crucile jos si sus (partea de sus gliseaza in cea de jos, intra la fix)
paterrafail
Are dreptate "Bogyciu"! Asupra sudurii nu este exercitata nici un fel de tensiune! Axul volan este TELESCOPIC, adica are doua sectiuni, de diametre diferite dar cu aceeasi forma, ceea ce permite uneia dintre ele sa culiseze in cealalta. Astfel stand lucrurile si tinand cont ca distanta dintre caseta si volan nu se modifica (decat in caz de deformare mecanica/accident - lucru tocmai pt care este conceput acest sistem telescopic) si ca, deasemenea, cele doua segmente culiseaza greu una in cealalta (este nevoie de ciocan sau un fel de parghie, atat la demontare cat si la montare), cred sa putem spune cu mana obiectiv si cu siguranta ca este un sistem sigur. Daca observati pozele, va dati seama ca acel cardan vine la fix in capatul axului, avand acelasi profil. Sudura s-a dat ca sa nu capete jocuri in timp si, fireste, pentru o si mai crescuta siguranta!
powertodacia
a ti complicat treaba. se gasea doar crucea cu 70 ron fara a suda cardanu.
crucea cardanica venea cu axul acela care intra in caseeta si se pridnea pe axul principal prin pastilele crucii.
alprazolam_2002
cu 30 de lei se rezolva treaba la un atelier de strungarie auto.din 2 buc uzate procurate de la dezmembrari cu 10 lei bucata,obtineau un ax volan aproximativ nou care costa in magazin 140 de srl si 280 de uzina.
djasu82
cred ca vrei sa mai plusezi cu materialul din atelier te costa cel putin 50 de lei iar tratarea se face la autogen si ala mai costa ceva 20 de lei.
paterrafail
La mine a fost asa: 10 lei axul (ca pe cel de-al doilea in aveam...), 15 lei sudura - a fost cu electrod, ca mie imi trebuia doar securizarea noului cuplaj pe ax, nu o sudura de rezistenta. Nu zic ca asta n-ar tine, dar, cum spuneam, nu e necesar sa tina, ca nu are tensiune. Asa. inca 10 lei burduful de bieleta plus doua coliere elastice de plastic, iar vaselina o aveam prin casa. deci nu e mare baiu'...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.