Am avut si eu, ca multi altii, probleme cu sistemul de racire, incluzând caloriferul din aeroterma. M-am chinuit sa-l demontez si, vazand cat de migalos e, nu am acceptat ideea sa-l bag la loc in acelasi mod sau sa fiu nevoit sa-l dau jos alta data demontand iarasi totul.
Asa ca uite ce a iesit:
1. Am desfacut capacul caloriferului, intreptandu-i marginile cu o surubelnita si am frecat bine-bine capetele tevilor si toata tabla aceea de aluminiu cu o perie de sârma si i-am aplicat un strat subtire de silicon poliuretanic cu grija, pt a nu astupa gurile tevilor. La fel si pe capac. Cu asta sper eu ca am izolat posibilile scapari de lichid pe langa acele tevi si cu sigurantza scaparile de lichid de pe langa garnitura capacului, care era imbatrânita, tare si fisurata pe alocuri. Am lipit de calorifer si celalalt capat de plastic ce ajuta la sustinerea si pozitionarea caloriferului in aeroterma, plasticul acela avand 4 dinti de sustinere care se rupsesera.
2. Am pus capacul la loc cu tot cu garnitura si l-am presat ca sa faca priza cu siliconul. Apoi l-am lasat la uscat vreo doua, trei zile, cu o greutate apasând pe el. Dupa ce s-a uscat am turtit la loc acele margini din aluminiu, ambutisându-l din nou peste marginile capacului. Apoi am scurtat cu flexul 6 cm din cele doua racorduri de plastic ale capacului si intaritura aceea dintre cele doua racorduri. Acestea aveau un fel de buza la capat, pt. a preveni iesirea furtunurilor, dar m-am asigurat ca merge si fara ele.
3. Am conectat caloriferul la furtunuri si am umplut instalatia cu lichidul de racire.
4. Am lasat caloriferul langa baterie, pt. a-i face probe vreo saptamana, timp in care am mers normal, ba chiar am lasat motorul pornit la ralentí pana a urcat temperatura sus si a pornit GMV-ul. Dupa ce m-am asigurat ca nu exista scurgeri, am trecut la pasul 5.
5. Am scos garnitura prin care intrau racordurile in interiorul masinii.
6. Am modificat garnitura cu o dalta semirotunda, marind gaurile de la 18 mm la aprox 25 mm, pt. a putea introduce furtunurile prin acele orificii in interiorul masinii si am pus-o la loc.
7. Am introdus caloriferul in locasul lui din aeroterma, ridicand buretele ce captuseste caroseria, sub torpedó. Acum poate intra din lateral, fara a mai desuruba consola, torpedó-ul si aeroterma, caloriferul avand acum racordurile scurtate cu 6 cm.
8. Furtunurile le-am introdus cu ajutorul altei persoane din exterior, fara sa uit sa introduc mai intai sigurantele pe racordurile caloriferului si mai apoi, peste furtunuri.
9. Furtunurile intra la fix pana la curba lor, iar in interior se prind foarte bine de calorifer cu clemele. Am tras de ele si nu ies. Am pus la loc filtrul de aer, suruburile caloriferului si masca consolei centrale dreapta si GATA!
Mission completed!!!
Avantajele modificarii: Pt a scoate oricând si schimba caloriferul, acum va dura doar 20 min. toata operatiunea, fara a mai desuruba jumatate din masina...
Dezavantajele modificarii: La demontare trebuie avut grija sa scoateti lichidul de racire si sa puneti o cârpa, pt . orice eventualitate, sub racorduri, acestea facându-se acum in interiorul masinii si nu afara. La montare va mai trebuie o persoana care sa va ajute un pic impingând furtunele din exterior, in timp ce puneti bratzarile pe racorduri cu ajutorul unui patent sau cleste. Bratzarile sunt foarte puternice, nu vor lasa sa iasa furtunurile de pe racorduri.
Trebuie sa mai adaug ca a trebuit sa fac by-pass, unind cu un stutz de plastic cele doua capete de furtun ramase libere pe timpul cat am mers fara calorifer. Eu cred ca s-a meritat, pt ca nu am cheltuit nimic (siliconul cu care am mesterit caloriferul il aveam deja).
Daca vi se pare de folos, va urez Spor la mesterit !!!