Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: modificare calorifer SN, pt demontare rapida
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
danimar
Am avut si eu, ca multi altii, probleme cu sistemul de racire, incluzând caloriferul din aeroterma. M-am chinuit sa-l demontez si, vazand cat de migalos e, nu am acceptat ideea sa-l bag la loc in acelasi mod sau sa fiu nevoit sa-l dau jos alta data demontand iarasi totul.
Asa ca uite ce a iesit:

1. Am desfacut capacul caloriferului, intreptandu-i marginile cu o surubelnita si am frecat bine-bine capetele tevilor si toata tabla aceea de aluminiu cu o perie de sârma si i-am aplicat un strat subtire de silicon poliuretanic cu grija, pt a nu astupa gurile tevilor. La fel si pe capac. Cu asta sper eu ca am izolat posibilile scapari de lichid pe langa acele tevi si cu sigurantza scaparile de lichid de pe langa garnitura capacului, care era imbatrânita, tare si fisurata pe alocuri. Am lipit de calorifer si celalalt capat de plastic ce ajuta la sustinerea si pozitionarea caloriferului in aeroterma, plasticul acela avand 4 dinti de sustinere care se rupsesera.
2. Am pus capacul la loc cu tot cu garnitura si l-am presat ca sa faca priza cu siliconul. Apoi l-am lasat la uscat vreo doua, trei zile, cu o greutate apasând pe el. Dupa ce s-a uscat am turtit la loc acele margini din aluminiu, ambutisându-l din nou peste marginile capacului. Apoi am scurtat cu flexul 6 cm din cele doua racorduri de plastic ale capacului si intaritura aceea dintre cele doua racorduri. Acestea aveau un fel de buza la capat, pt. a preveni iesirea furtunurilor, dar m-am asigurat ca merge si fara ele.
3. Am conectat caloriferul la furtunuri si am umplut instalatia cu lichidul de racire.
4. Am lasat caloriferul langa baterie, pt. a-i face probe vreo saptamana, timp in care am mers normal, ba chiar am lasat motorul pornit la ralentí pana a urcat temperatura sus si a pornit GMV-ul. Dupa ce m-am asigurat ca nu exista scurgeri, am trecut la pasul 5.
5. Am scos garnitura prin care intrau racordurile in interiorul masinii.
6. Am modificat garnitura cu o dalta semirotunda, marind gaurile de la 18 mm la aprox 25 mm, pt. a putea introduce furtunurile prin acele orificii in interiorul masinii si am pus-o la loc.
7. Am introdus caloriferul in locasul lui din aeroterma, ridicand buretele ce captuseste caroseria, sub torpedó. Acum poate intra din lateral, fara a mai desuruba consola, torpedó-ul si aeroterma, caloriferul avand acum racordurile scurtate cu 6 cm.
8. Furtunurile le-am introdus cu ajutorul altei persoane din exterior, fara sa uit sa introduc mai intai sigurantele pe racordurile caloriferului si mai apoi, peste furtunuri.
9. Furtunurile intra la fix pana la curba lor, iar in interior se prind foarte bine de calorifer cu clemele. Am tras de ele si nu ies. Am pus la loc filtrul de aer, suruburile caloriferului si masca consolei centrale dreapta si GATA!
Mission completed!!!
smile.gif Avantajele modificarii: Pt a scoate oricând si schimba caloriferul, acum va dura doar 20 min. toata operatiunea, fara a mai desuruba jumatate din masina...
sad.gif Dezavantajele modificarii: La demontare trebuie avut grija sa scoateti lichidul de racire si sa puneti o cârpa, pt . orice eventualitate, sub racorduri, acestea facându-se acum in interiorul masinii si nu afara. La montare va mai trebuie o persoana care sa va ajute un pic impingând furtunele din exterior, in timp ce puneti bratzarile pe racorduri cu ajutorul unui patent sau cleste. Bratzarile sunt foarte puternice, nu vor lasa sa iasa furtunurile de pe racorduri.
Trebuie sa mai adaug ca a trebuit sa fac by-pass, unind cu un stutz de plastic cele doua capete de furtun ramase libere pe timpul cat am mers fara calorifer. Eu cred ca s-a meritat, pt ca nu am cheltuit nimic (siliconul cu care am mesterit caloriferul il aveam deja).
Daca vi se pare de folos, va urez Spor la mesterit !!! wink.gif
Bogyciu
Dar zgomotul motorului in masina nu a crescut?
danimar
Nu se aude zgomot, am reusit sa modific destul de bine garnitura prin care trec furtunurile, dupa cum se vede si in pozä, plus ca le-am mai dat si cu silicon in compartimentul motor. Pana acum nu am intâmpinat nici un tip de problema. Bafta.
C a t a l i n
Doar o observatie: am facut aceeasi modificare acum vreo 3 ani, iar pozele sunt pe forum pe undeva... smile.gif
ionijhonnie
Pt. danimar:
Multumim pentru acest topic.
La obiect, clar si concis.
F. bun !

Pt. Catalin:
Felicitari si pentru tine;
din pacate munca ta nu s-a concretizat intr-un topic ci s-a pierdut in forum.
asta este!

Pentru Moderatori:
propun unificarea acestui topic cu topicul acesta:
http://www.daciaclub.ro/NOVA-DSN-Reparare-...er-t106769.html

Ambele trateaza probleme asemanatoare; rog initiatorii topicurilor sa nu se supere.
dragoescu
Salutare,

Multumiri pentru tutorial.

Ai avut probleme pana acum cu caloriferul?
Ma refer la acele furtune(tur si retur): stau bine prinse pe cele 2 tevi?


Ms,
gigi-muschi
Sper sa fiu si eu de ajutor...
Este foarte buna modificarea vizavi de viteza cu care il poti schimba in caz ca curge iar.
Nu am reusit sa fac modificare exact cum ai descris mai sus,pt ca nu reuseam sa bag furtunul pe teava caloriferului din cauza ca e prea mic cotul.De aceea am facut si eu o modificare care rezolva TOATE dezavantajele descrise mai sus de tine.
Modificarea este urmatoarea:
-am taiat furtunul inainte de a intra in habitaclu si am obtinut un furtun in forma de L
-am bagat (foarte usor) partea mai lunga pe teava caloriferului si am fixat cu coliere
-cu bucatile taiate de la calorifer (capetele de teava) am unit furtunul principal cu L-ul de la calorifer(bine inteles ca am folosit coliere)

[attachmentid=1627655379] [attachmentid=1627655380]
catalin0681
danimar, ai facut o descriere de 10(plus)
Foarte util, l-am pus in practica si a mers perfect.

Toate cele bune!
Ion_R5
Intrebare - la Logan tot tipul asta de calorifer se utilizeaza?

Cam dupa cati ani se defecteaza?

(am avut un Renault 5 fabricatie 1987 si caloriferul de interior costa vreo 4 milioane, asa ca am adaptat foarte usor unul de Nova care a costat doar vreo 700 de mii)
scorpion
danimar sa traiesti , ai facut o treaba extraordinara.
Am facut acum o saptamana exact cum ai spus , pe-o Nova GTi si totul este perfect ! Adevarat ca n-am mai scos garnitura de etansare prin care trec furtunele ci am ciplit-o la fata locului cu un cutter mic , iar erorile de design ( gauri si lufturi ramase ) le-am astupat cu silicon sanitar transparent. Vreo 3 zile am mers cu gaurile neacoperite si se auzea motorul in interior destul de tare, surprinzator de tare tinand seama de marimea luftului ramas.... blink.gif Dar vineri seara am plecat la masina pus pe fapte mari si dupa vreo 10 minute si-o gramada de silicon pe degete , rezultatul e perfect : liniste in masina + caldura de la noul calorifer !!!
Ca o parere personala pt posesorii de Nova ( am inteles ca si la SuperNova ar fi la fel din pacate....) : nu injurati masina ca nu are aerare.

NU ARE CU CE !!!

Azi am desfacut aeroterma (si tabla cu calculatorul .... , bine ca esapamentul nu trebuia miscat si el... mad.gif ) si stupoare : colivia ventilatorului aerotermei este mica rau si COMPUSA DIN 2 SECTIUNI , partea draguta este ca folosesti DOAR SECTIUNEA DINSPRE PASAGER , CEALALTA ESTE DEGEABA ( pt ca are admisia de aer prea mica, obturata de corpul motorasului electric si mai este si-n partea opusa curgerii naturale din tubulatura... mad.gif mad.gif mad.gif )
Tradus in limba mea : aeroterma este doar putin mai rasarita decat un cooler de calculator de 12-14cm. De fapt, aia nu-i aeroterma este ceva ce sper sa-i stea pe piept si sa-i faca pe creier fiecarui fu**t de inginer care-a lucrat la proiectarea ei , fire-ar samanta lor a dracului de retarzi !!!

Ca sa remediem situatia se impune plasarea a 1 - 2 coolere de calculator de marca ( Spire , Titan ... ca sa tina 1- 2 ani fara "vajait") pe tubulatura dintre usita de admisie aer proaspat si intrarea in "aeroterma" , coolere cuplate electric direct la alimentarea aerotermei ( pt ca nu consuma mai mult de 0,5A bucata, max 1A cele de turatie mare) si uite cum vom avea o masina cu debit marit de aerare, respectiv dezaburire , acum in prag de iarna !!!

Voi reveni cu detalii legate de model si marime colere montate.
scorpion
Am promis ca revin cu detalii despre cum se poate imbunatatii aerarea in DSN si Nova.
Lunea trecuta pe-o vreme de toata scarba m-am apucat si-am dat jos capacul aerotermei , si-am scos motorasul. Am pus un cooler de 12 cm in locul ventilatorului tip colivie.... dar rezultatul a fost un mare fasssss.
Coolerul de care vorbesc este unul zdravan de tot , dar tot n-a facut fata, poate si din cauza designului optimizat pt ventilator tip colivie , asa ca ofticat am asamblat motorasul original la loc , si-am montat coolerul meu pe traseul de aer , in zona de imbinare dintre prima parte ( cea cu usita pt aer din exterior) si partea care inchide aeroterma.
Coolerul meu a intrat perfect acolo , sta fix si n-a fost nevoie de fixare suplimentara , iar ca alimentare i-am tras firele pana in zona motorului de la aeroterma si mi-am luat -12Vcc de pe alimentarea motorului si de pe rigleta cu rezistente parc-am luat +12Vcc sau invers blush.gif ca nu-mi mai aduc aminte .
Cred ca un surubel de fixare n-ar fi fost rau , dar afara era ploaie cu grindina , asa ca m-am abtinut de la " perfectiune" in favoarea lui "bine ca sta" !
Coolerul este un Scythe Ultra Kaze 120mm 3000rpm , asta-i link-ul unui ofertant din Bucuresti cu pret mai bun:

http://www.azerty.ro/ventilatoare-pc/venti...-120mm-3000rpm/

baga cam 133CFM adica vreo 1.8m3 pe minut parca , ceea ce-i suficient de mult.

Acum ventilatorul asta baga aer pe traseu si-l livreaza gata " accelerat " aerotermei care cu acest ajutor s-a schimbat mult in bine ca eficienta si nivel de zgomot , adica acum o tin relaxat la 1 si 2 si doar la dezaburirea si incalzirea de plecare o bag la 3 , deci in felul asta nu se mai screme de nebuna si nu-mi mai urla in cap.
Din cauza ca ploua in draci nu am stat sa fac poze prea multe sau prea clare ,acum zau ca-mi pare rau , dar ma grabeam sa inchid masina si sa plec acasa ca eram deja ud ciuciulete.
danimar
salut, Dragoescu! scuze pt intarzierea raspunsului meu, n-am mai intrat de mult timp pe aici. Iti pot spune ca nici pana acum nu am intampinat nicio problema cu furtunurile de apa, nici cu caloriferul. Merge perfect si am dezaburire optima, acum, iarna.smile.gif
Ma bucur ca am fost de ajutor!
Bafta tuturor!
djasu82
QUOTE(scorpion @ 5 Dec 2010, 19:24)
Am promis ca revin cu detalii despre cum se poate imbunatatii aerarea in DSN si Nova.
Lunea trecuta pe-o vreme de toata scarba m-am apucat si-am dat jos capacul aerotermei , si-am scos motorasul. Am pus un cooler de 12 cm in locul ventilatorului tip colivie.... dar rezultatul a fost un mare fasssss.
Coolerul de care vorbesc este unul zdravan de tot , dar tot n-a facut fata, poate si din cauza designului optimizat pt ventilator tip colivie , asa ca ofticat am asamblat motorasul original la loc , si-am montat coolerul meu pe traseul de aer , in zona de imbinare dintre prima parte ( cea cu usita pt aer din exterior) si partea care inchide aeroterma.
Coolerul meu a intrat perfect acolo , sta fix si n-a fost nevoie de fixare suplimentara , iar ca alimentare i-am tras firele pana in zona motorului de la aeroterma si mi-am luat -12Vcc de pe alimentarea motorului si de pe rigleta cu rezistente parc-am luat +12Vcc sau invers  blush.gif ca nu-mi mai aduc aminte .
Cred ca un surubel de fixare n-ar fi fost rau , dar afara era ploaie cu grindina , asa ca m-am abtinut de la " perfectiune" in favoarea lui "bine ca sta" !
Coolerul este un Scythe Ultra Kaze 120mm 3000rpm , asta-i link-ul unui ofertant din Bucuresti cu pret mai bun:

http://www.azerty.ro/ventilatoare-pc/venti...-120mm-3000rpm/

baga cam 133CFM adica vreo 1.8m3 pe minut parca , ceea ce-i suficient de mult.

Acum ventilatorul asta baga aer pe traseu si-l livreaza gata " accelerat " aerotermei care cu acest ajutor s-a schimbat mult in bine ca eficienta si nivel de zgomot , adica acum o tin relaxat la 1 si 2 si doar la dezaburirea si incalzirea de plecare o bag la 3 , deci in felul asta nu se mai screme de nebuna si nu-mi mai urla in cap.
Din cauza ca ploua in draci nu am stat sa fac poze prea multe sau prea clare ,acum zau ca-mi pare rau , dar ma grabeam sa inchid masina si sa plec acasa ca eram deja ud ciuciulete.
*


E egal cu 0 cea ce aface acel ventilator tu ai nevoie de o turbina de turatie mai mare dar si de un radiator mai bun cea ce pe sn nu poti monta ... E ucred ca si cel de pe sn isi face treaba destul de bine daca ai circuitul aerisit . Mai mult de atat se monteaza rezistente de putere daca vrei sa-ti dea caldura si dezaburire mult mai repede ca pe cele straine.
Felicitari celui care a facut topicul.
s(p)am
Poti detalia putin cu rezistentele de putere?
gygyscafes
Se refera la ceva de genul acesteia.
s(p)am
QUOTE(gygyscafes @ 17 Feb 2012, 08:21)
Se refera la ceva de genul acesteia.
*




linkul ala imi cere autentificare...nu este un topic in care se si detaliaza ce trebuie facut?
suchea
QUOTE(gigi-muschi @ 10 Sep 2010, 11:35)
Sper sa fiu si eu de ajutor...
Este foarte buna modificarea vizavi de viteza cu care il poti schimba in caz ca curge iar.
Nu am reusit sa fac modificare exact cum ai descris mai sus,pt ca nu reuseam sa bag furtunul pe teava caloriferului din cauza ca e prea mic cotul.De aceea am facut si eu o modificare care rezolva TOATE dezavantajele descrise mai sus de tine.
Modificarea este urmatoarea:
-am taiat furtunul inainte de a intra in habitaclu si am obtinut un furtun in forma de L
-am bagat (foarte usor) partea mai lunga pe teava caloriferului si am fixat cu coliere
-cu bucatile taiate de la calorifer (capetele de teava) am unit furtunul principal cu L-ul de la calorifer(bine inteles ca am folosit coliere)

[attachmentid=1627655379] [attachmentid=1627655380]
*





salutare.
urmeaza sa-mi schimb si eu radiatorul(am gasit original, nou cu 40ron+transport). inca nu am probleme cu cel vechi.

ma gandesc ca pentru a fi mai usor de schimbat pe viitor, in afara de ce s-a facut mai sus, nu as putea pune 2 robinete pe tur, respectiv retur( exact ca in poza 2 de mai sus) ca sa nu mai golesc instalatia de racire.
suchea
am revenit .
pana la urma m-am hotarat si am dat tot ansamblul aerotermei jos.
nu am reusit sa scot radiatorul asa ca am desfacut ansamblul in doua.......restul vedeti in poze ce am gasit......mama lor de ingineri romani blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
lirutza
Stie cineva care este diametrul tevii de plastic a caloriferului? As vrea sa fac un bypass dintr-o teava indoita la 180 grade intre tur si retur, ca sa pot folosi masina pana repar caloriferul.
adrian.petrov
A incercat cineva sa inlocuiască caloriferul vechi de supernova cu calorifer de renault twingo - spre exemplu (macar ala este din cupru tot ) și cred că ține mai bine decât plasticul asta ........
Adrian
djvasy10
Interesanta modificare biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.