Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme biciclete
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Filip
QUOTE(zanzie @ 31 Aug 2010, 18:04)
Pedala se desface din bratul angrenajului cu cheie fixa. Intreaba la rusi in piata cat costa.
Vezi ca pedala de pe stanga are filet invers.


kog, poti sa ne spui ce dimensiuni iti cere computerul?
*


La rusi in piata la Obor? Ca pe-acolo am vazut Ladisti cu diverse de vanzare. Am sa incerc, multumesc. Treaba e ca nu am gasit cheie potrivita, pt desfacut pedala. Stiu ca nu e o dimensiune standard, cum e la dacie, iar eu am cheile cele mai uzuale pentru dacie, e mai mare de 13 dar mai mica decat 17. Si decat 16. Cred ca e de 15 cheia cu care pot desface. Iar la prima vedere n-am in trusa cheie de 15, bine, n-am cautat peste tot in casa sa vad. Sa incerc cu o cheie reglabila? Cu cheia franceza nu merge pt. ca e prea groasa, mie imi trebuie ceva mai subtire, o cheie reglabila mica cred ca e ce trebuie. O sa imprumut de la un vecin.
LuluMOB
E de 15. Unele pedale se pot desface si cu un inbus.
dr_mKe
Unele pedale, cum ar fi Truvativ Hussefelt, se desfac numai cu imbus si am o mare problema cu chestia asta wacko.gif
kog
bine ca nu am bani de asa ceva.
Am rezolvat cu "computerul de bord" Trebuia putina matematica. Configurației mele ii corespunde cifra 130
zanzie
QUOTE(Filip @ 31 Aug 2010, 22:27)
La rusi in piata la Obor?

Erau in piata moghioros cu articole numai de bicicleta. Acolo sigur gaseai.
Ca idee de pret: http://www.playbike.ro/categorie.php?id_ca...rdonare=PretAsc
Muttley
Incerc sa fac sa mearga vitezometrul wireless de pe bicla aia second de mi-am luat-o.
Are in total 4 baterii:
- una in vitezometrul propriu-zis, ala cu butoane si display;
- doua in senzorul de pe furca;
- una mare in suportul de vitezometru de pe ghidon.

Cum imi dau seama daca bateria mare din suport e buna sau nu?
Suportul are-n poza de mai jos un buton albastru si (aparent) un led. Sunt ceea ce cred eu, adica de control stare baterie?

[attachmentid=1627654275]

N-am reusit sa gasesc pe net niciun manual pentru modelul asta, dar banuiesc ca-s toate la fel, deci voi tre' sa stiti...
vis-a-vis
O schimbi, simplu wink.gif
Muttley
Costa o mica avere la iudele astea. Deci repet, ce face butonul ala?
dr_mKe
Cred ca-i botonul de imperechere intre senzor si receptorul de pe ghidon blink.gif
Muttley
QUOTE(vis-a-vis @ 5 Sep 2010, 22:03)
O schimbi, simplu wink.gif
*


Aha, foarte simplu:

[attachmentid=1627654749]

Sper (pentru binele tau!!! dry.gif ) c-o sa mearga!

PS1: butonul albastru e de control, se aprinde ledul de deasupra cand il apas. vizavi, poate scapi tongue.gif

PS2: ai scapat, io-te:
[attachmentid=1627654753]

happy.gif
vis-a-vis
Tu credeai ca-i ca la dacie, sa nu mearga butoanele? tongue.gif
alexumf
Nu stiam unde sa postez asa ca incerc aici
Stie cineva de unde pot sa cumpar din Romania asa ceva?
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=8651
vis-a-vis
Te abonezi la topicul asta si vezi cand dau baietii comanda pe chainrection

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/top...s/page__st__180
alexumf
Multumesc frumos!
kog
cam ce ulei se baga intr-o frana hidraulica?
yhattori
ala recomandat de producator.

VladG
Doar cel recomandat de producator!
Eu am de ex DOT5.1
Serpico
Cel mai important este sa nu pui alt tip de lichid hidraulic: la unele frane se foloseste ulei mineral, la altele se foloseste lichid de frana (DOT).
zanzie
Cer si eu o parere: cablul de frana v-brake spate s-a facut putin elastic (o idee), se simte cand actionez maneta de frana. Sa-l schimb? Se schimba inclusiv camasa? Sau mai poate astepta..?
Serpico
Vezi sa nu ai cumva camasa de schimbator in loc de camasa pentru frana.
dr_mKe
La Magura HS pe care o ai mi-s destul de precis ca se pune ulei mineral.
zanzie
Ambele camasi sunt negre, nu scrie nimic pe ele, dar alea de frana sunt un pic mai groase.
Le-am masurat cu subleru: camasa frana=5 mm grosime
si camasa schimbator=4,2 mm grosime
Camasile si cablurile sunt cele originale cu care a venit bicla, nu cred ca sunt puse invers din fabrica. huh.gif
Serpico
Daca sunt camasile originale, probabil sunt de tipul corect.

Camasa de schimbator nu rezista la solicitarile la care e supusa o camasa de cablu de frana. Dar daca asta ar fi problema la tine, ar trebui sa se vada ca e deteriorata camasa.
zanzie
Din cate-mi dau seama, cablul asta rezista lejer inca un sezon. Deci cred ca o sa-l schimb prin 2012.
Serpico
De fapt cum ai stabilit ca a devenit mai elastic cablul de frana?

Verifica asezarea camasilor in opritoarele de cablu de frana.

Uita-te si la jante sa nu se fi subtiat prea mult peretii laterali.
LuluMOB
Sigur nu e de la șufă. Probabil cămășile. Poti incerca si o curatare si ungere daca ai prins recent ploaie sau noroi.
zanzie
QUOTE(Serpico @ 12 Oct 2010, 15:07)
De fapt cum ai stabilit ca a devenit mai elastic cablul de frana?

Verifica asezarea camasilor in opritoarele de cablu de frana.

Uita-te si la jante sa nu se fi subtiat prea mult peretii laterali.
*


Jantele sunt ca noi, au si canal de uzura. Toate sunt la locul lor. In plus am strans toate suruburile ambelor frane. Am reglat pozitia sabotilor, care acum sunt egal departati fata de peretii jantelor la ambele frane. Am gresat camasile (am 2 mai mici) franei spate. Am destrans reglajul de la maneta dreapta (frana spate), altfel cand actionam frana spate, maneta atingea in ghidon. Degeaba. Tot elastica a ramas. Camasile si cablul franei spate arata ca noi.
frana spate (se observa ca am destrans reglajul pentru ca maneta sa nu mai atinga ghidonul): [attachmentid=1627663974]
frana fata (normal, cum era la inceput): [attachmentid=1627663975]

Asa am ajuns la concluzia ca vina ar apartine cablului. blush.gif

Ce spuneti? Mai pot face altceva?
Serpico
Daca nu ai facut deja asta, scoate ferulele (capacelele de pe capetele camasilor) si controleaza aspectul capetelor camasilor de frana. Ferula trebuie sa vina direct in contact cu partea metalica a camasii, iar capatul camasii trebuie sa fie taiat drept.
b76bgaarh
mama da chitibusari mai sunteti.... chiar trebuie sa analizati fiecare surub, fiecare bila de rulment? am mers cu bicileta cursiera romaneasca 4 ani de zile... nu am schimbat un cablu, nu am umblat in nici un butuc, nu am gresat nici un rulment. singurele operatiuni erau panele (vreo 3 la numar - iar nu inteleg de ce aveti asa de multe pene) saboti de frana (schimbati cand se toceau nu cand scartaiau) si lantul dat cu motorina cam o data pe an (parca).

cred ca va e dor de surubarit la ceva si cum masina moderna nu prea e primitoare va bagati la biciclete.
yhattori
jerome k. jerome zicea ca bicicleta o poti repara sau poti merge cu ea, dar nici o bicicleta nu rezista ambelor solicitari.
vis-a-vis
QUOTE(b76bgaarh @ 12 Oct 2010, 18:00)
singurele operatiuni erau panele (vreo 3 la numar -
*


PANÉL ~e n. 1. Placă constând dintr-un miez de scânduri înguste, acoperit pe ambele părți cu foi de furnir, întrebuințată, în special, la fabricarea mobilei și a tâmplăriei de interior. /<germ. Pannel 2. Un fel de mânuși din piele, să belești p.la cu ele...
zanzie
Serpico, tocmai am terminat de facut ce ai spus si pare totul in regula. huh.gif
Am aprofundat problema si-mi da cu virgula: actionez frana dreapta (spate) pana cand sabotii apasa ferm pe janta (roata spate e blocata) iar daca continui sa "apas" frana, maneta de frana devine elastica, se apropie de ghidon, iar cablul este tras cu inca circa 5-10mm. Alungirea aproximativa ar fi 5-10 mm- asta la maneta de frana.
Apoi ma uit in partea din spate (acolo unde intra cablul in camasa) iar alungirea pare sa fie tot 5-10 mm. Camasile si cablul arata ca noi si functioneaza foarte usor cand actionez frana.
Sa fie problema la saboti? Sa se fi uzat pana in momentul in care devin mai moi, mai elastici?
Janta e ca noua (peretii jantei spate) si nu pare sa se deformeze (la ochi). Nici parghiile franei nu par sa flambeze. E posibil ca peretii jantei sa se fi "inmuiat"?

Pentru mine toata treaba asta suna ca x files. wacko.gif wacko.gif

In fine, da-o dreaq, o sa schimb cablu+camasi si termin cu intrebarile.

Liviu
Sabotii de frana nu devin mai elastici sau mai duri in timp ... ei au o consistenta anume (putin elastica) pe care si-o pastreaza pe toata durata vietii.
Daca vrei sa nu ai deloc elasticitate la v-brake-uri trebuie sa treci pe niste saboti high-end.
zanzie
asta daca n-ai probleme cu camasa si cablul de frana. icon_mrgreen.gif
Serpico
Eu m-am gandit ce e vorba de o situatie aparuta brusc si ca e diferit comportamentul franei spate de cel al franei fata. Cred ca nu ai nici o problema de fapt.

Fa urmatorul test: strange maneta de frana pana cand sabotii vin in contact cu janta. Continua sa strangi si urmareste ce se intampla cu bratele V-Brake-urilor (capetele se apropie mai mult unul de celalalt sau nu).
zanzie
Tocmai ca e diferit comportamentul celor 2 frane. Frana fata este mai rigida iar cea spate este mai moale desi reglajul ambelor este identic.

Frana spate a devenit mai moale de vreo luna, si asta s-a intamplat progresiv.
Muttley
Deja ma pune pe ganduri...

- un Rock Shox, nu cred sa conteze modelul. Elastomer;
- cuvete pe ace, nici asta n-ar conta;
- V-brake Shimano Deore XT, minunatul sistem cu paralelogram pe saboti.

Problema: joc in furca.
Sper sa se-nteleaga ce povestesc mai departe...

Ce am facut pana acum a fost sa strang tare cuvetele. Nicio schimbare.
Apoi am scos roata si am incercat sa tin cu o mana de partea fixa a furcii si sa misc o parte mobila, mai-mai oi simti jocul. Ceva parca am simtit, insa naiba stie daca ce trebuia.
De remarcat la frana, pe langa jocul obisnuit al paralelogramelor propriu-zise, si un joc (parca cam mare) in articulatiile bratelor V-brakeului pe furca.
Ca urmare, ultima proba - strans ca nesimtitu' de frana fata, la limita ruperii sufei, verificat jocul. S-a diminuat mult, as spune chiar ca dispare daca strang de frana ca dobitocu'.

Ma gandesc la urmatoarea explicatie logica (deci a se citi atent, ca e incalcita): orice frana pe janta, fie canti sau V, are joc in articulatia bratului de frana si furca.
Ei, la testul jocului din cuvetele furcii, la un V-brake normal, sabotii calca ferm pe janta. Fiind insa SOLIDARI cu bratul franei, se anuleaza acel joc dintre bratul franei si furca. Ca urmare, frana in sine nu "paraziteaza" jocul din cuvetele furcii.
La XT cu paralelogram insa, sabotii NU mai sunt solidari cu bratul franei. In continuare, la franare, NU se mai anuleaza jocul dintre bratul franei si furca. D-aia cand strang ca ciobanu' frana, jocul dispare.

Ca urmare, eu cred ca e posibil ca de fapt sa simt jocul din frana asta de fitze, nu din furca sau din cuvete.

S-a-nteles ceva? frustrat.gif
Idei?
vis-a-vis
Frane pe disc tongue.gif
Muttley
Am 4 biciclete si multe planuri, stai sa mai scap din ele, sa ma hotarasc daca merita investitia de 1000 euro intr-o bicicleta "contemporana" (second, evident) si apoi reluam discutia.

O sa incerc sambata cu un V-brake normal sleep.gif
Serpico
In primul rand cred ca ar trebui clarificat daca e sau nu joc in cuvete. Cu frana fata actionata, impingi fata-spate de ghidon si verifici (cu mana pusa pe cuveta - la fiecare cuveta pe rand) daca exista joc sau nu.

Cand ai zis ca ai strans cuvetele, presupun ca prima data ai slabit prinderea pipei pe gatul furcii.
Muttley
Serpico, tot ce scrii tu acolo am facut.
Am tinut mana pe cuvete, in timp ce bataiam. Da' n-am simtit nimic.
NORMAL ca am desfacut pipa. Am desfacut si colierul intermediar pe care bicicleta asta-l are.
LuluMOB
Poate fi de la frana.
De fapt, am vazut si frane pe disc cu manifestarea asta.
ageana
Se da urmatoarea situatie:
- bicla ASTA
- schimbator foi de 2 lei, Shimano C050.

Daca-l reglez sa nu mai atinga de lant, atunci cand sunt pe foaia mica, atinge atunci cand este pe foaia mare.
Am rezistat un sezon cu el asa (strangand sau slabind cablul din reglajul manetei, chiar si in mers), dar l-as cam schimba. Sper ca de la el sa fie problema.

Acum vine intrebarea: oare e compatibil ASTA cu bicla mea?
Sau daca aveti idei mai bune (intr-o suma de bani apropiata), le ascult cu interes.
zanzie
Mai dai 2 lei s-l cumperi pe asta: http://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=1352
ageana
Nu-i bai, pana in 130 lei sa fie. Dar oare e compatibil asta?
Zice ca-i pt 9 pinioane (eu am doar 8), si pt placa mare de 44, eu am 42.
Muttley
In niciun caz nu e schimbatorul prost. Un schimbator de foi, desi nu pare, are jdemii de reglaje:
- pozitie pe teava cadrului pe verticala;
- pozitie pe teava cadrului in jurul tevii;
- limite mic-mare;
- tensiune sufa;
- cel mai important, reglaj "fin" cu patentul sau cu un levier mai mic, care sa-i mareasca deschiderea.

Mai este o chestie, pe foaia mica, daca ai 8 pinioane, mergi si tu pe pinioanele 1-4. Pe foaia mare, mergi pe 4-8. E practic dpdv randament, nu atinge lantul si menajezi si lantul nefortandu-l sa mearga incrucisat.

In concluzie, regleaza schimbatoru', sau cauta pe cineva cu experienta, e f bun ala de-l ai.

16 Mar 2011, 12:14:
QUOTE(ageana @ 16 Mar 2011, 11:15)
Am rezistat un sezon cu el asa (strangand sau slabind cablul din reglajul manetei, chiar si in mers).
*



Cand mai faci asta, trebuie avut grija la ce urmeaza.
La suruburile de tensionare se umbla DUPA ce s-a coborat din maneta un pinion / o foaie fara sa se dea la pedale. Astfel, se elimina tensiunea din sufa, implicit tensiunea din surubul de reglaj.
Regland in conditii "de functionare", adica cu sufa tensionata, surubul se invarte mult mai greu, si se uzeaza in special partea aia din plastic ce culiseaza pe surub si-l blocheaza-ntr-o pozitie.
ageana
Mersi Muttley, dar stiam si eu ce combinatie foaie-pinion sa folosesc.
Oricum, bun sfatul cu patentul / levier mic, o sa incerc. biggrin.gif Sau eventual sa-i pun niste distantiere foarte mici pe suruburile care tin legate cele doua parti ale custii.
Inteleg logica reglatului cu cablul detensionat, si o folosesc
Am refacut toate reglajele de mai multe ori, dar tot atinge foarte putin pe una dintre pozitii.
Muttley
QUOTE(ageana @ 16 Mar 2011, 12:56)
Sau eventual sa-i pun niste distantiere foarte mici pe suruburile care tin legate cele doua parti ale custii.
*


Nu.
LuluMOB
Eu as verifica in primul rand sa nu fie prea departe de foi, adica prea sus. Cu cat e mai aproape, cu atat schimba mai bine si riscul de a atinge in combinatii anapoda e mai mic.

user posted image

http://bicycletutor.com/adjust-front-derailer/
skija
am ales sa postez aici ptr. ca tot o problema e:

In toamna am fost in Amsterdam si m-am oprit in Austria la cumparaturi. Cum imi fusese furata vechea bicicleta, mi-am luat la "super promotie" din Austia o bicicleta, echipata decent (SHIMANO), cu frane mecanice pe disc si cadru de freeride YAKIMA (220 euro).
E... aici problema.. cadru YAKIMA... astia fac doar suporti de biciclete, sunt buni in domeniu asta, dar la biciclete....
Sunt curios daca ati mai auzit de aceste cadre... el pare ok asa... destul de robust... dar na...

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.