Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: tremura masina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
fullhouse
Eu cred ca poti sa elimini planetarele, ale mele sunt foarte uzate inspre cutie, imi rupe stiftul in cativa km, dar cu toate acestea nu-mi dau nici o vibratie, nu tremura nimic in masina.
nikuniku
libarca da planetarele jos de pe masina si iale la verificat vei gasii fie jocuri mari la capetele lor,fie una are inceput de blocaj,daca ai posibilitatea pune altele si vezi diferenta
libarca
Inclin si eu spre ele,simptomele cam toate solicita planetarele, cand invarte roata, cand motorul.Deci despre ele: sunt originalele, au batut tare, au fost intoarse, au inceput sa bata si asa,dupa care in momentul cand au inceput sa bata si in accelerare/frana de motor pe drept, m-am dus cu ele la incarcat.Nenea mi le-a laudat putin,le-a incarcat si de atunci am mers fara nici o bataie,sunt 3 ani si ceva.
Nu au fost lovite niciodata,si nici nu s-a mers agresiv cu masina,plecari cu praf in ochi si altele...
De curand insa,am observat ca bat foarte usor in curbe pe accelerare.
Ma gandesc ca poate s-au cam dus si amortizoarele in timp fapt ce a intensificat oscilatiile masinii.
Mentionez si ca de ceva timp,ani,masina este lasata usor intr-o parte, am cautat de mi s-a urat cauza,dar fara succes.
In cazul in care misc de tripoda cu masina pe roti sau sus, cam ce joc ar trebui sa aiba,care ar fi lungimea maxima admisa a arcului de cerc descris atunci cand dau intr-o parte si in cealalta?
Poza este facuta de pe nivel!
maho
Pare lasata neuniform, adica partea superioara (capota) pare mult mai lasata decat puntea. O fi vreo problema la capatul superior al amortizorului ?
B17XGG
Axele planetare nu ar trebui sa aiba joc unghiular mai mare de cateva zecimi masurat pe circumferinta lalelei (jocul corect nici nu trebuie sa fie sesizat, fiind amortizat cu vaslina LiCaPb din burdufe). Daca acesta este exagerat, apare implicit jocul radial (generator de vibratii). A nu se confunda jocul unghiular din articulatiile axei (despre care am amintit mai inainte) cu suplimentele de joc cu originea in grupul diferential-conic si caneluri uzate excesiv din pricina nefolosirii stifturilor elastice (in acest ultim caz apare si componenta radiala, deasemenea daunatoare).
Micsorarile de garda la sol isi au originea in arcuri (deformate plasitc, adica "lasate" sau chiar rupte) sau bucse elastice uzate in ultimul hal.
libarca
Pai cu stifturile, din cate imi amintesc cumparasem noi,dar le-am uitat,si omu' trebuia sa dea masina jos de pe groapa asa ca le-a pus tot pe cele vechi, cam sifonate dupa ce a incercat sa le scoata, ceea ce nu a fost deloc bine.Nici eu nu am intrat sub ea acasa sa le schimb, si am gresit.
Tot ce sper acum este sa nu fie grav la caneluri, ca-mi vine rau!
Acum nu le pot demonta ca nu am unde, dar in weekend ma duc acasa si o sa le verific.Sa dea domnu' sa iasa din fuzeta ca n-am dispozitiv.
Daca aveti niste poze cu ceva home made sunt binevenite.
B17XGG
Din fuzeta ies usor, eventual, dupa ce scoti piulita, bati cu ciocanul folosind un material intermediar (Al, Bz sau chiar o rigla de stejar, ca sa nu strici filetul) pana ajung la fata. Pana acum eu nu am intampinat probleme cu nici o Dacie ( si am "calarit" vreo duzina); poate am avut noroc !? Dispozitiv poate fi folosita o janta tip vechi (cu piulita in centru) cu un surub de 12 mai lung.
libarca
Astazi am reusit sa o disec pe cea de pe stanga.Splintul a fost in regula, deci canelurile n-au avut de suferit.
A iesit din fuzeta foarte usor,doar am batut incet cu o bara de aluminiu,a fost unsa bine.M-am chinuit putin doar la pivotul superior pentru ca nu am avut cheie indeajuns de scurta,si nu a intrat de nici o culoare intre teu si axul basculei.Dupa cateva ciocane in lateral,a rezolva-o ranga bagata intre brat si fuzeta.
Ma asteptam sa gasesc ceva in neregula pe la planetara,dar din cate am vazut,nu pare nimic in neregula,uzura minima,in poza iese in evidenta datorita luciului, dar adancime destul de mica,galetii ok,vaselina grafitata destul de multa...
Cu ocazia asta am sa schimb burduful dinspre roata pentru ca este ciupit,si pivotul superior care are cauciucul rupt rau,jocul destul de mic, dar avand unul nou de prin anii 90 de Topoloveni, e pacat de el sa-l tin aiurea prin garaj pana dau Dacia.
Intrebarea este, ma apuc si de cealalta sau nu mai are rost,avand in vedere ca uzura trebuie sa fie aceeasi,si nici vaselina nu a curs de la ea?
B17XGG
Nu cred ca are rost ; se pare ca problema nu este de la axele planetare.
val2011
Si mie imi tremura motorul intr-a 5-a la 2000 pana cand am luat aprindere electronica cu senzor de la gotronic. Dar prima data cand am pus-o pe masina tot mai tremura motorul pentru ca nu am facut totul ca in instructiuni. Acum de cand am reglat avansul, distanta la senzor corecta nu mai tremura.
Hacker
Felicitari ca ai gasit problema.

Probleme tremurat in mers :

1. Cauciucuri ovalizate, cu galme, sau chiar cu cuie in ele.
2. Planetare ( uzura planetare inspre cutie) da tremurat si se accentueaza odata cu cresterea vitezei.
3. Discuri ovalizate, acesta uzura se simte cel mai mult pe franari la viteze mari.


Succes ,
Andyno
am si eu problema cu o planetara. nu vibreaza masina sau mai stiu eu ce. planetara face urat doar in curbe..destul de urat..fier pe fier.
in linie dreapta nimic. la 90 am un uruit destul de nasol..dar nu mi dau seama de la ce este tobe sau planetara.

vreau sa cumpar planetara noua...ce imi rocomandati..am gasit din italia la 230 lei noua. vanzatorul are de la aceasi firma si ptr logan, solenza si a spus ca se vand bine si nu sunt probleme cu ele.
merita? imi zicea ceva de garantie..dar la montare..adica? nu imi da direct din magazin?
sebymesteru
Vezi ca acel uruit poate fi si din cutie,si la mine uruie ca un autobuz vechi intr-a 5-a la 90 si n-am ce sa-i fac. Asa e cutia. Am desfacut-o,rulmentii sunt buni,pinioanele nu-s uzate,asa-i modelul. Daca planetara ta bate numai in curbe,mai poti merge cu ea asa linistit,ale mele au un joc de m-am speriat, si la tripoda si la lalea,cand plec de pe loc se aude un pocnet usor,la fel si cand dupa ce o las in frana de motor si apoi accelerez,dar deocamdata n-am bani de alte planetare. sad.gif
maho
Italia, probabil GR (General Ricambi), cam asa sunt ca pret, pe la 200 (in magazinele mai mici, ca daca te uiti la unix, sar bine de 300). Din cate stiu, sunt reconditionate de fabrica, deci teoretic bine. Ma bate si pe mine gandul sa-mi iau, tot d-astea. In privinta garantiei, e normal sa beneficiezi de ea atata vreme cat le montezi in service autorizat, cu factura, nu de cine stie cine, in spatele blocului. E valabil pt. orice piesa (de ex. se specifica asta in clar si pe garantia aprinderilor electronice). Risc mai mic = pret mai mare...
Andyno
vreau o planetara care sa ma tina maxim un an..ptr ca atat o sa mai tin masina.
are toane cate o data planetara...huruie si cand rulez in linie dreapta,dar hurie rau...
azi de ex nu se auzea nimic..se mai intampla sa am pe cineva in dreapta atunci numai se aude nimic..nici in curbe smile.gif))
eu practic burduf nu prea mai am la planetara de 1 an si ceva...posibil sa fie buna planetara dar sa nu aiba vaselina.
vreau o planetara ca sa nu mi faca probleme in 3 luni..fac cam 1000 km pe luna...depinde cat de mult ies pe afara cu ea.
in rest nu mi trosneste nimic la ea nici in demaraje nici in frana de motor...sunt glentzer..sau cum se scrie.

planetarele dupa masina au 230 mii km facut majoritatea de tata...numai stie daca le a schimbat cu totul sau le a reconditionat.

planetara fac pariu ca mai mergea bine..dar nu am schimbat burduful la timp.
maho
De obicei planetarele nu huruie (asta o fac rulmantii), ci "bat". Daca esti convins ca e planetara, si nu are uzura, o poti carpi cu un burduf nou si un tub de vaselina care-ti asigura cantitatea optima in burduf.
Andyno
cel mai sigur cumpar o planetara noua...eu nu prea m am carpit la masina..am pus numai piese noi.
val2011
QUOTE(Andyno @ 11 Oct 2012, 11:16)
vreau o planetara care sa ma tina maxim un an..ptr ca atat o sa mai tin masina.
are toane cate o data planetara...huruie si cand rulez in linie dreapta,dar hurie rau...
azi de ex nu se auzea nimic..se mai intampla sa am pe cineva in dreapta atunci numai se aude nimic..nici in curbe smile.gif))
eu practic burduf nu prea mai am la planetara de 1 an si ceva...posibil sa fie buna planetara dar sa nu aiba vaselina.
vreau o planetara ca sa nu mi faca probleme in 3 luni..fac cam 1000 km pe luna...depinde cat de mult ies pe afara cu ea.
in rest nu mi trosneste nimic la ea nici in demaraje nici in frana de motor...sunt glentzer..sau cum se scrie.

planetarele dupa masina au 230 mii km facut majoritatea de tata...numai stie daca le a schimbat cu totul sau le a reconditionat.

planetara fac pariu ca mai mergea bine..dar nu am schimbat burduful la timp.
*



Si la mine la fel cand am pe cineva in dreapta nu se mai aude nimic. mellow.gif
Hacker
QUOTE
Si la mine la fel cand am pe cineva in dreapta nu se mai aude nimic. 


Explicatia ar fi ca masina ta este mai ridicata pe fata si unghiul de cadere al rotii nu este corect, fortand in planetara, de aici uzura in special spre cutie rezultand trepidatii in special in accelerati la viteze de peste 80 km/h
Andyno
te ai gandit tu la asta?/

libarca
In sfarsit am reusit sa scap de trepidatii, dupa atat timp!!!Faptul ca oscila in fuctie de viteza m-a convins ca trebuie sa fie de la roti!
Asa ca am echipat cauciucurile de iarna pe alte jante, echilibrat frumos, si le-am montat!Uitasem cat de frumos poate sa mearga o Dacia 1310!Problema trebuie sa fi fost pe spate, unde nu erau echilibrate si nici cauciucurile nu prea mai prezinta incredere,au floare dar cam batrane,11 ani.
Acum la 90-100 e linie, doar eu si zgomotul infundat de la cauciucurile de iarna, nici motorul nu-l aud,se muleaza perfect pe drum dupa fiecare ondulatie,singura diferenta intre asta si straina e bordu ca arata altfel!Mai mult nu-mi trebuie!

Nu credeam ca o roata aparent in regula, poate provoca trepidatii asa intense.Asa ca atentie la roti, ele leaga masina de carosabil, deci primele suspecte!Mai bine le schimbi cu totul pana sa treci la alte posibile cauze!
val2011
QUOTE(libarca @ 13 Dec 2012, 12:14)
In sfarsit am reusit sa scap de trepidatii, dupa atat timp!!!Faptul ca oscila in fuctie de viteza m-a convins ca trebuie sa fie de la roti!
Asa ca am echipat cauciucurile de iarna pe alte jante, echilibrat frumos, si le-am montat!Uitasem cat de frumos poate sa mearga o Dacia 1310!Problema trebuie sa fi fost pe spate, unde nu erau echilibrate si nici cauciucurile nu prea mai prezinta incredere,au floare dar cam batrane,11 ani.
Acum la 90-100 e linie, doar eu si zgomotul infundat de la cauciucurile de iarna, nici motorul nu-l aud,se muleaza perfect pe drum dupa fiecare ondulatie,singura diferenta intre asta si straina e bordu ca arata altfel!Mai mult nu-mi trebuie!

Nu credeam ca o roata aparent in regula, poate provoca trepidatii asa intense.Asa ca atentie la roti, ele leaga masina de carosabil, deci primele suspecte!Mai bine le schimbi cu totul pana sa treci la alte posibile cauze!
*


Si la mine aproape fa fel tremura masina in a 5 la 2000rpm. Acum dupa echilibrarea rotilor dupa ce am pus cauciucurile de iarna merge linie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.