Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu instalatia de racire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Magnum_Baracuda
adica termocupla pentru electroventilator? pe pe partea dreapta a radiatorului ,eu iti recomant dute la un radiatorist.
diaconuliviu
QUOTE(ghitza @ 29 Jan 2011, 14:22)
[...]deja la 90grade da caldura ioc in masina ,pornesc aeroterma la treapta 2 sa vad ce naiba aer si sufla aer rece ohmy.gif .Dupa 1min acu scade la 40grade aproximativ pe ceas si vine si caldura,am mai patit asa odata si am rezut ca e de la termostat[...]


Incalzirea e montata pe circuitul mic, adica antigelul ar trebui sa circule si inainte de deschidere termostat, asa ca la ,tine banuiesc a fi incalzire infundata partial care s-a decolmatat inainte de a scadea temperatura la 40 combinat poate si cu termostat defect. Sau, vezi de aerisire sau, de ce nu, densitatea antigelului, poate iti facuse dop de gheata pe iesirea din pompa spre incalzire.
ghitza
mss LIVIU:nush ce sa zic caci innainte de venirea iernii am spalat sistemu tot si a iesit apa curata ,dupa care am bagat mestec nou si termostatu l-am schimbat cumaparand unu de uzina,Astazi iarasi a facut figuta ,temperatura la 90 si caldura ioc venea aer rece ,m-am dus si am pus mana pe furtunu cu termostatu si era rece ,am accelerat si dupa care a inceput sa se incalzeasca si a scazut acu la 40 huh.gif ,am si luat sa am in caz de garnitura de chiulasa caci am vazut pe partea cu bujiile intre chiulasa si motor musteste apa din capat in capat nu curge dar se vede

3 Feb 2011, 22:11:
la problema mea sa fie garnitura de chiulasa oare ?
diaconuliviu
Daca picura apa..este posibil. Bulbuci in borcan apar?
Iar termostatul ala daca lasa apa sa urce la 90 apoi deschide si scade la 40..e cam aiurea. Adica deschide BRUSC, nu liniar, cum ar trebui. Dar, e posibil ca situatia sa fie data si de o garnitura ciupita.
Minel
Ca tot veni vorba de temperaturi ma bag si eu in seama ....

Consta in faptul ca apa cand ajunge aprox de 60 grade, pe ceas .. radiatorul la mine este cald ... furtunul gros in care este termostatul , la fel , cald.....

Masina este din '95 cu bord CN , radiator de caldura nou, radiator de racire nou....furtune, tot ca noi , motorul refacut acu 7000 km .. merge ireprosabil .... am ELV pe ea .... nu fluctueaza temperatura deloc , nu am probleme cu supraincalziri , ca si colegu' de mai sus ....


Caldura ii bunicica iar pe recirculare baga bine ,dar dureaza ceva timp ... pana se incalzeste bine ....rezulta uzura mai pronuntata in timp la motor , consum mai ridicat ....etc,etc ....

Stiu ca este de la termostat .. am schimbat vreo 3 pana acum ..... aveam un vernet de 89 C , schimbat cu inca unul de 89 tot vernet , la fel face ..... pus unul de Vaslui de 87 C , la fel ..... inca un vernet de 89 C , la fel ..... la toate cand ajunge apa la 60 grade , radiator cald .


Acum mi-s pe termostat de Vaslui de 87 C , mi se pare ca da cel mai bun randament .....


Chiar nu exista nici un termostat calumea, ca deja ma enerveaza la nervi ..... laugh.gif

krapcarasu
cat timp merge pompa creeaza curenti turbionari chiar daca e inchis termostatul, ar putea scapa de jos apa calda
nelu_1985
Nu conteaza ce curenti is pe acolo, problema e din termostat, deschide prea repede, nu-i normal sa deschida la 60 de grade, mai ales ca-i termostat de "iarna".
Minel
Si cum considera ca ar trebui sa procedez, sa tot cumpar infecte d-astea care se deschid nici la 60 grade ...

Nimic bun pe piata ... dry.gif



P.S.
D-nu Nelu, si dumneata parca aveai problema la fel , s-a rezolvat .... ? unsure.gif
nelu_1985
aveam......
am schimbat termostatu ieri, l-am pus pe ala de vara de 83 si am rezolvat....



EDIT: pai normal ca-i rezolvare subtila, ca decat sa iau alt termostat naspa care sa deschida tot la 60, mai bine l-am pus pe asta ce-l aveam care e ok. RECOMAND tongue.gif
Minel
Sa te intelegem ... ai pus termostat "de vara" .... iarna si ai mai cald ca si cand aveai termostat de 89 C , " de iarna " .


Ce rezolvare subtila , bravoo , de tinut minte ! smile.gif
paul-tm
Si eu am avut probleme cu un termostat vernet de 89 de grade, deschidea mai devreme.
Cu termostatele vernet de 86 de grade nu am avut probleme. 2 am luat si au fost bune.

4 Feb 2011, 12:21:
Asta de 86 il folosesc in toate anotimpurile.
Magnum_Baracuda
sincer nu mas infige la termostate cu temperatura de deschidere mare,apoi si antigerul nu se baga de dragul de a proteja blocul motor pe ger sa nu crape sau altele,si a2a la mana nu sti cind iti confera o senzatie buna un termostat deasta cu temperatura de deschidere mare de ajungi cu garnitura arsa sau cu ghiuloasa ovalizata sau altele
ghitza
DECI la problema mea nu apar bule in borcand sau sa bolvoroseasca apa acolo,dar am vazut la imbinarea dintre chiulasa si blocu motor pe partea cu bujiille din capat in capat ca musteste apa .O sa schimb termostastu in prim faza sa vad daca scapt de treaba asta desi am si luat o garnitura de chiulasa in caz de ceva
maho
@ghitza: Daca era doar in partea dinspre furtunul gros (cu termostatul), as fi zis ca poate iti picura acel furtun, dar daca zici ca pe toata partea, ma gandesc la chiulasa nestransa suficient (mai degraba), eventual (mai putin probabil) garnitura ciupita.
ghitza
MAHO:eu de cand o am (4ani face anu asta )nu am dat chiulasa jos sau alte interventii pe acolo ,este posibil cum zici tu sa fie ciupita la asta m-am gandit si eu prima data cand a facut figura cu urcarea temperaturii la apa pe ceas si furtunu de la termostat cel gros era rece,va reamintesc ca lichidu in vas nu prezinta urme de ulei ,mss frumos de raspuns
maho
N-ai pt. ce; nu e obligatoriu sa ai ulei in vas, de prima data, mai bine nu astepta sa apara. M-am pronuntat dupa simptomul care-ti afecteaza toata lungimea chiulasei, de-aia am zis ca altceva nu prea poate fi. Nu-i greu si nu strica sa-i verifici starngerea, termostatul defect nu ar avea cum sa produca asa ceva.
ghitza
asa m-am gandist si eu ca nu poate fi termoistatu dar nah ce sa zic cred ca totusi ma bag in ea si schimb garnitura caci am luat una noua de FERMIT si macar sunt linistit,mss inca odata
george 07
@ghitza Salut! problema cu garnitura de chiulasa am avut-o si eu, la fel ca la tine se umezea continu partea stanga (dar mentionez ca nu este antigel, este ulei daca pe partea stanga a motorului e umed )rezolvare prin schimbarea garniturii de chiulasa. Spor la treaba!
ghitza
mss frumos GEORGE07:astazi ma pun saschimb termostatu sa vad si daca tot asa continua urmeaza schimbarea garniturii,mss inca odata
ghitza
Revin cu problema de mai sus cu urcatu temperaturii si caldura ioc,astazi iarasi a repetat figura de 2 ori ,sa inteleg ce de la garnitura da chiulasa problema?Pornesc plec de pe loc si urca acu de la ceas dar nu rapid ci putin mai repede si vien aer rece ,cand ajunge undeva la 90 grade pe ceas cade lin pana pe la 40 si baga caldura
diaconuliviu
PAre ca da. De ce spun asta? Daca in instalatie circula lichid, el merge si la calorifer. Ceea ce se petrece la tine e ca si cum lichidul ar fi stationar in motor fara sa circule la calorifer. Aparent. Ori pompa nu misca lichidul in calorifer ori bulele aruncate de pistoane in instalatie produl o zona fara lichid care incing sonda la 90, poate si termostatul (cind urca la 90 furtunul de la termostat e cald?) si cind deschide termostatul se produce ca un fel de aerisire prin radiator (ei, MACAR in momentul ala ar trebui sa apara si bulbucii in vas, sa admitem ca pina atunci termostatul e etans si blubucii inca n-ar ajunge in vas pe returul radiatorului). Alta explicatie nu vad decit daca, cum ti-am mai zis cindva, ai ceva dopuri de gheata sau mizerie pe tubulatura pompei care duce spre calorifer.

Dar mai degraba e garnitura ciupita, poate nu mult. Nu mai circula asa ca "o pui". Nu m-ar mira sa fie ciupitura mai spre cil 1.
ghitza
mersi liviu de explicatie.Cand apa e la 90 in bord si nu baga caldura furtunu de la termostat e rece dupa care cum am zis scade si baga caldura si se incalzeste si furtunu de la termostat.
Aseara am vorbit si cu userul BOA si i-am explicat si el zice ca nue de le garnitura de chiulasa ,astazi am fost cu masina si nu a mai facut nici o figura ,mss inca odata
diaconuliviu
Verifica daca vine antigel la calorifer inainte ca termostatul sa deschida. Adica inainte de acea cadere de temperatura dupa 90 grade. Daca furtunele caloriferului sint reci, ceva nu permite antigelului sa circule. Acel "ceva" poate fi:
1. Dopuri de gheata in stuturile pompei - prea putin probabil.
2. Pompa nu se roteste, ca atare nu trimite lichid in circuit - de asemenea putin probabil, doar daca ai cureaua slaba sau axul se misca liber pe butucul fuliei de antrenare.
3. Presiune prea mare in instalatie, mult mai mare decit ar putea genera pompa ca diferenta intre intrare si iesire - in cazul asta doar gazele de ardere ar putea genera presiunea aia.
4. Aer in instalatie care fac ca pompa sa lucreze "in gol".
5. Instalatie neconforma, cu stuturile pt. calorifer pe circuitul mare, de dupa termostat. Nu vad cum ar putea fi asta dar...
Daca cineva gaseste alt raspuns...sa spuna.
ghitza
Mersi LIVIU de rasp:intre timp ma schimbat radiatoru cu unu mare care nu avea loc pentru termocupla si i-am pus ,am aerisit si vad ca nu mai face,acuma sa vedem ce face.
Pompa baga prersiune ca se vede pe furtunu de jos de l aradiator cand accelerez se umfla
Lichidu este curat nu are unrme de mizerie sau de ulei,si vine pe la cele 2 stuturi,ramene de vazut daca mai face pe nebuna ,va tin la curent mss inca odata
diaconuliviu
ala de JOS se umfla?
si ala de sus nu?
de parca pompa ar baga pe jos...nu pe sus, pe la termostat..

Iar eu intrebasem daca ai lichid la calorifere..
Ma rog, e posibil daca acum nu mai face sa fi fost aerisire proasta, iti scrisesem mai sus de asta..
radu_
asa face cand are aer pe instalatie, urca temperatura la 90,se aeriseste, scade si dupa aia baga caldura,
ai avut pierdere de lichid si prindea aer. mai poti verifica radiatorul din aeroterma sa vaezi daca nu e spart
ghitza
mss frumos baieti de raspunsuri,intre timp am schimbat raduiatoru cu unu mare la care i-am pus loc de termocupla,acuma a mmai facut figura odata dimineata cand plec la servici dar numai dimineata (poate nu ii place ora 6)si vad ca de 2 zile nu mia face fiura acuma o sa vad daca mai continua ma bate gandu sa schimb garnitura de chiulasa,caci nu vad altceva pentru ca ichid am in borcan ,pompa baga ca se umfla furtunude jos cand accelerez si nu face bule in borcan sau sa fie pete de ulei si nici nivel marit in baie.mss inca odata de sfaturi
misu45
mie mi se ridica apa sus la penultima linie alba acum varaa am termostat de 89 si daca urc panta da afara din borcan totul e curatat pompa buna
alexxbossu
salutare tuturor.

am si eu o problema cu incalzirea.. nu vrea sa-mi urce mai sus de 30-40 grade.
i-am facut aerisirea, am pus carton in fata, am tinuto turata in 4000 vreo 30 de minute, am facut un exterior de 200km si nimic. va rog foarte mult sa-mi dati si mie un sfat ca inghet de frig in masina si imi consuma de ma omoara.

Multumesc anticipat.
fullhouse
Daca citeai tot topicul ma gandesc ca verificai termostatul, tu ce zici? tongue.gif
maho
Pune-i termostat, ca poate n-are.
alexxbossu
are termostat verificat acum 2 saptamani. i-am pus cartotn pe tot radiatoru si nimic.
ghitza
Ai ceva infundat

24 Nov 2011, 18:11:
si sa i colier la termostat sa nu treaca apa pe langa el
Kiraly
tot aceeasi poveste...de unde sti cate grade are apa?daca esti sigur ca apa are 30-40 de grade atunci schimba termostatul si pune un colier bun pe el sa nu treaca apa pe langa el..nu pe furtun, ci si pe termostat.
alexxbossu
am colier pe termostat si apa trece prin toate furtunele ca le-am verificat pe fiecare in parte.
maho
Si furtunele sunt fierbinti, sau doar caldute?
Vezi sa nu-ti scoata caldura prin grila, in loc s-o bage inauntru.
[attachmentid=1627767248] Pune niste coli de hartie pe grila, in zona inrosita, si da drumul la aeroterma; daca se ridica hartia, iti scoate aerul pe acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.