am cautat si nu am gasit raspuns la aceasta intrebare
deceneu32
26 Nov 2010, 09:51
Cat intra:vreo juma' de kil!
merci pentru rspuns.
deci daca am luat o sticla de o jumatate o sa imi ajunga.
Alexio
26 Nov 2010, 10:48
Nu chiar... ca mai faci si aerisire dupa ce il pui... si prin urmare mai pierzi...
Alex4u
26 Nov 2010, 10:53
in circuitul propriu zis intra 0.35 l de lichid de frana..dar cu ce mai aerisesti cu ce mai pierzi deci 0.5 l iti ajung
Mie mi-a ajuns un bidon de 0,5 l cu aerisire cu tot, acum depinde si cum aerisesti.
Depinde si cat lichid este inca pe circuit; recuperarea purjarilor de aerisire se poate face cu furtunasul in borcan, pe urma decantare sau filtrare.
stanionut2000
26 Nov 2010, 12:21
Am si eu o intrebare?
Cand se schimba lichidul de frana?
Alex4u
26 Nov 2010, 12:41
din 30 in 30 de mii asa a dat producatorul de dacia 1210,1310,1410
stanionut2000
26 Nov 2010, 14:20
Multumesc lui "Alex4u" pt raspunsul la intrebare : la cat timp se schimba lichidul de frana la Dacia 1310
einstein1984
26 Nov 2010, 16:05
Dupa rodi cred ca nu se schimba nicodata.
Fals, de unde si pana unde, Einstein ? Am zis eu asa ceva ? Pana unde vrei sa ajungi, la a ma acuza de neglijenta ? sau practici non-conforme cu auto din dotare
te rog sa nu mai gresesti cu aprecieri asupra-mi, ok ?
on, mai fratilor, on :
Borcanul si recuperarea lichidului de frana este ceva normal:
Borcanul este foarte important pt ca NUMAI PRIN EL barboteaza aerul - aceasta este o aerisire corecta, aer NU MAI INTRA.
Lichidul uzat de frana este bun pt dezincrustari, filete etc.
Stie cineva, se recupereaza ?
PS. Si-apoi Domnu' Einstein, ce faci cand intervii la un fitting din sistemul hidraulic de franare ? Arunci tot lichidul existent in instalatie ? Ce are aceasta cu inlocuirea la termenul de expirare a lichidului de frana ?
Cred ca majoritatea mecanicilor si practicienilor nu mai folosesc borcanul de barbotare la aerisirea franelor. Cred, si ma refer la cei pe care i-am vazut, cred ca au facut un sport cu legile fizicii, au ,, reflexe rapide ". Nu ma refer la nimeni anume dar cred ca ati vazut in voie, aceasta practica defectuoasa de aerisire.
Alexio
26 Nov 2010, 19:58
EU il schimb la fiecare 20 mii. Dar de curiozitate.. sunt multi care nici la 50 mii nu-l schimba. Care este efectul neschimbarii lui?
psanyiro
26 Nov 2010, 20:29
cel mai bun lichid 2+2, si nu trebuie scimbat la 20000km
Alexio
26 Nov 2010, 20:50
exact din acela am.
Ce tip de lichid este mai bun , Dot 3 sau tip N ?
deceneu32
26 Nov 2010, 21:14
QUOTE(Alexio @ 26 Nov 2010, 19:58)
EU il schimb la fiecare 20 mii. Dar de curiozitate.. sunt multi care nici la 50 mii nu-l schimba. Care este efectul neschimbarii lui?
Eu la Oltcit l_am schimbat pe la 70 mii km.Era original,Intreprinderea Chimica Dudesti,din 1986.
Efectul neschimbarii lui?Vara,datorita supraincalzirii sistemului de franare,incepuse sa fiarba.Frana era la a doua pedala!
iulian'71
26 Nov 2010, 21:34
Nici eu nu l-am schimbat la Oltcit in 7.5 ani si 102k, nici macar nu m-am obosit sa-l completez.
Ionut_Nedelcu
26 Nov 2010, 21:43
Lichidul de frana absoarbe apa. Mai putin DOT 5 care este pe baza de silicon. De aceea este indicata schimbarea lui la un anumit interval (circa 2 ani), pentru ca isi pierde proprietatile initiale.
iulian'71
26 Nov 2010, 21:54
Unde ai gasit asta. Pana acum nu am auzit asa ceva in 25 de ani de cand umblu prin masini. Este adevarat ca in caz de ramai fara se poate pune apa dar ca sa ajungi de unde ai ramas fara frane pana la un sevice si asta era pe vremuri. Nici macar nu sunt miscibile. Altceva uleiul siliconic este diluabil cu apa.
Motivul este ca si la uleiuri ca isi pierde din propietati dupa un anumit timp sa spunem ca dupa minim 2 ani.
Ionut_Nedelcu
26 Nov 2010, 22:01
http://www.uleiuri-cosmetice-auto.ro/Cum-a...ul-de-frana.asp asta in cateva secunde pe google. Informatia o stiu dintr-o carte de service.
iulian'71
26 Nov 2010, 22:39
QUOTE(Ionut_Nedelcu @ 26 Nov 2010, 22:01)
http://www.uleiuri-cosmetice-auto.ro/Cum-a...ul-de-frana.asp asta in cateva secunde pe google. Informatia o stiu dintr-o carte de service.
Nu te pot contrazice si e clar ca DOT5 e net superior precedentilor, iar in toate cartile tehnice de la Dacia nu scrie decat de cel de racire la 2 ani si am 4 editii (1973, 1980, 1990, 1996).
dacia_amg
26 Nov 2010, 23:48
QUOTE(iuser @ 26 Nov 2010, 21:12)
Ce tip de lichid este mai bun , Dot 3 sau tip N ?
Eu folosesc TRW DOT4. E super ok. Si... e Made in Germany.
Alex4u
27 Nov 2010, 06:44
iulian uite te pot contrazice ..in cartea mea tehnica din 87 scrie cand se schimba lichidul de frana
Merced
27 Nov 2010, 07:46
Lichidul de frana nu se schimba in functie de kilometri, ci de ani. Indicat ar fi ca aceasta operatiune sa se faca la vreo doi ani. Nu stiu daca are rost in Dacie DOT 5, un DOT 4 bun e suficient. Parerea mea.
Intervalul de timp este bun dar ori de cate ori se observa o depreciere, se umbla la frana, examinand - completand - aerisind.
Scurgerile se pot vedea prin lipsa din rezervor de lichid dupa reper, pe exteriorul de janta - dosul dinnauntru, se fac pete de lichid - janta este umeda - pedala se lasa...
Repartitorul, pompa de frana, etrierele se controleaza vizual: Se stropeste cu apa, apa spala si elimina petele de lichid de frana, piesa rugineste putin cand se usuca si trebuie sa ramana asa : Pe ea se vede imediat orice scurgere ulterioara, cat de mica ! Deci, putin ruginit, uscat este cel mai usor de controlat vizual.
In servo-frana de multe ori curge lichid de frana din pompa - examinati nivelul la rezervorul franei sa fie , sa ramana constant.
Sunt senzori de frana dar controlul periodic vizual si prin test pe banc
* este foarte important.
Fabricantul masinii spune ce lichid trebuie folosit mereu la completare sau inlocuire.
Nu amestecati niciun lichid cu altul !
La Dacia veche, DOT 3 !
Nota*: Toate interventiile la frane sunt obligatoriu urmate de testare pe bancul de frana.
http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_3Cititi si
http://www.daciaclub.ro/Lichid-de-frana-do...t-4-t69162.htmlsi cand ajungeti la ultimul post, al lui Argon, virati pe
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=3084&hl=dot3
melqu2002
27 Nov 2010, 11:20
Se pot amesteca fara probleme dot3 cu dot4. Am mai spus-o si o repet: singurele diferente intre cele 2 sunt punctul de fierbere si capacitatea de absorbtie a umezelii. Si intr-adevar se recomanda schimbarea lichidului de frana din instalatie la 2 ani pentru ca se considera ca in 2 ani a absorbit suficienta umezeala ca sa scada destul de mult punctul de fierbere.
psanyiro
27 Nov 2010, 13:41
dot 3 cu dot 4 se poate amesteca,scrie si pe cutie, numai ca e indicat sa fie lichidul aceasi marca
RaduWra
6 Aug 2014, 16:42
Salut, vreau sa scot lichidul din borcan si sa pun altu' nou. Dupa ce umplu borcanu, vreau sa scot si lichidul vechi de pe conducte. E ok sa il las sa iasa prin cadere libera fara pedale ? Sau fac pedale pana vine lichid nou ?
sebymesteru
7 Aug 2014, 12:10
Siii...de unde sti cand vine lichid nou?
Lasa-l sa curga prin cadere libera.
RaduWra
7 Aug 2014, 12:35
Presupun ca cel de pe conducte este mai "murdar"(pe fundul bidonului sunt niste impuritati) asta fiind nou...zic eu ca o sa-l vad cand curge..
Nu stiu dac-o sa-ti dai seama; lichidul de frana absoarbe umiditate (apa) in timp, de-aia se recomanda schimbarea lui cam la 2 ani. Mai bine il golesti intai de tot pe cel vechi, apoi umpli cu cel nou si faci aerisirea corecta (sunt destule posturi legate de asta pe-aici).
RaduWra
7 Aug 2014, 15:03
Salut, stiu cum se face aerisirea corecta. Dar daca fac cum zici tu Maho, nu trage aer mai mult pe instalatie ? Nu vreau sa risc sa bag aer pe ea si dupa sa nu-l mai pot scoate.
Edit: Si inca o intrebare, cand ma voi apuca sa schimb lichidul, vreau sa schimb si cele doua garnituri de la pahar. Pur si simplu scot lichidul din el si trag de pahar ? Din ce am citit, asa trebuie sa fac. Pe urma, acele garnituri se scot greu ? Sau doar trag de ele si ies..apoi curat acolo de eventuala mizerie, si le pun pe cele noi ?
cand scoti vasul ai grija cum tragi de el sa nu`i rupi vreun orificiu (
)
daca tot vrei sa schimbi si garniturile acelea e de preferat sa dai pompa de frana jos sa o desfaci si sa o sufli/cureti bine deoarece daca le schimbi pe masina cand le scoti s`ar putea sa cada mizerie de pe langa ele in pompa si dai de alte necazuri (ai grija ce garnituri iti cumperi ca eu am luat de srl si tot curgeau printre pahar si pompa)
daca nu`i schimbi acele garnituri (daca nu se prelinge lichid pe langa ele nu are rost sa le schimbi) si ai frane bune nu este necesar sa`i mai faci aerisire (chiar daca`i schimbi/speli vasul, lichidul ramane la suprafata pompei si nu trage aer) daca blochezi pedala de frana cu ceva pe pozita apasat,iti faci treaba, montezi paharul, ii pui lichid la nivel apoi ii scoti unealta cu care ai blocat pedala si ii faci 2-3 pedale si e ok
foloseste lichid dot 4
RaduWra
8 Aug 2014, 05:55
Mersi frumos Maru. Garniturile le schimb, deoarece prima garnitura din fata este destul de dusa si se prelinge putin lichid pe pompa. As folosi dot4, dar mi-e sa nu fac alta boacana dupa, asa ca ii pun Dot3 cum a avut si pana acum.
RaduWra
8 Aug 2014, 10:14
Interesant, cred ca am sa merg si eu pe un Dot 4 de la Ate.
RaduWra
21 Aug 2014, 18:51
Salut, pierd putin lichid pe la garnitura de sub pahar. Le-am schimbat pe amandoua (crezand ca cele vechi s-au dus) dar si cu astea noi pierd putin lichid pe langa prima garnitura din fata. Nu vreau sa o las asa, cu toate ca nu pierde mult...ce pot sa-i mai fac ? In partea din spate am o garnitura la fel cu cea din fata si acolo nu pierde, pierde doar in fata. Ce pot sa-i fac ?....Am incercat cu putina vazelina pe langa ea si la fel... Deja raman fara ideeei....
Help
daca ai fi bagat la cap ce ti`am scris in postul #34 poate nu ajungeai aici..
citeste`l cu atentie si vezi unde e greseala sau poate nu vrei sa inveti din greselile altora
RaduWra
22 Aug 2014, 06:49
Man, nu vreau sa ma apuc sa demontez pompa pentru doua garnituri. Am scos cu grija paharul, am scos vechile garnituri, am curatat acolo bine, am montat noile garnituri, am pus lichid dar tin sa cred ca problema sunt garniturile. Dar cea din spate nu curge si e identica cu cea din fata. Am sa ma interesez de alte garnituri...
sebymesteru
22 Aug 2014, 11:39
Prima oara da borcanul jos din nou si dupa ce cureti bine locasele garniturilor fa o masuratoare cu un subler sa vezi daca ambele locase au aceleasi dimensiuni si daca si stuturile borcanului au aceleasi dimensiuni. La fel poti masura si o-ringurile,la ochi poate nu se vede dar la masuratoare poate unul e mai mare sau mai mic de cat celalalt. Cauta niste o-ringuri mai de calitate si cand le montezi nu mai pune vaselina pe ele,vaselina ataca cauciucul,depinde de compozitie. Mai bine le ungi fin cu putin lichid de frana inainte sa le bagi la loc...
RaduWra
22 Aug 2014, 11:58
Astazi am schimbat intre ele garniturile si le-am uns cu putina vaselina(din aceea pentru planetare, care nu ataca cauciucul). Eu cand am cumparat aceste garnituri, am mai luat inca doua de rezerva. Initial vroiam sa le pun pe celelalte de rezerva, dar m-am uitat atent la ele si am constatat ca in interiorul lor, acele "margini" de cauciuc erau in unele locuri prost facute(parca era ars putin). Ma rog, am schimbat garniturile intre ele, m-am uitat atent la ele si la prima vedere sunt ok, le-am introdus la loc(am curata din nou zona unde intra) am pus bidonasul, si am pus lichidul inapoi. Oricum, tin sa cred ca problema la mine sunt acele garnituri facute de Wm Comp. Daca o sa mai curga am sa incerc sa cumpar alte garnituri...poate poate voi scapa de problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.