eugen_vlc
4 Apr 2011, 16:17
Am doua automobile solenza in familie, una din 2004(a parintilor mei) si una propietate personala din 2009.O masina fiabila si ieftina in acelas timp, fata de alte modele auto, insa ca toate masinile mai are si unele probleme. Cea pe care vreau sa o discutam aici este legata de bucsile de la bara stabilizatoare, acelea care trebuie schimbate la 10000-15000 de km.Ideea mea ar fi sa fac acele bucsi din teflon ca sa nu se mai uzeze asa de repede, sau sa modific prinderea si sa folosesc niste bucsi de logan!
Ce parerea aveti?E posibil, nu este posibil...etc?
cristio_79
4 Apr 2011, 19:42
Vezi ca mai este cel putin un topic despre bucsile de bara stabilizatoare in care se discuta despre montarea unora de Renault, unii facand deja acest lucru.
alex_DNK
4 Apr 2011, 20:02
la jumatate merg cele de laguna 2, net superioare
care bucse de la luguna 2 ? cele din interior sau exterior se potrivesc la solenza pe interior ?
6 Apr 2011, 21:44:
care bucse de la luguna 2 ? cele din interior sau exterior se potrivesc la solenza pe interior ?
Maskatu
6 Apr 2011, 22:39
A spus "la jumatate" deci probabil se refera la bucsile centrale ce au bridele de fixare pe cadrul motor.
alex_DNK
7 Apr 2011, 12:22
exact..bucsile centrale
Ivdanyel
7 Apr 2011, 21:26
poti sa ne dai codul piesei?
ca am vazut ca diametru interior este de 19mm.
eu am dat comada de bucse care au diametru interior 23mm atat la cele de pe mijloc cat si la cele de la capete.
alex_DNK
8 Apr 2011, 05:34
nu am codul, imi pare rau
Asadar,sa recapitulam,la interior bucsi de Laguna 2,la exterior bucsi de
Megane 1 benzina!Corect?
QUOTE(crick @ 8 Apr 2011, 12:58)
Asadar,sa recapitulam,la interior bucsi de Laguna 2,la exterior bucsi de
Megane 1 benzina!Corect?
megane 1 amandoua perechile ca sa nu te mai complici ! Cumperi 2 suruburi mai lungi pt cele interioare ! Daca poti sa dai si cu teflon , om te-ai facut !
Off-topic : Ar trebui montate cu masina pe roti ( nu elevator) , dar parerire sunt impartite ! Ceva mai simplu ar fii sa o ridici pe elevator , sa le schimbi , dar sa nu le strangi. Dupa ce ai coborat masina atunci trebuiesc stranse ! Poate vorbesc prostii , asa ca cei care sunt in masura sa dea o mai buna idee ii rog sa posteze !
De ce suruburi mai lungi?Sunt mai mari in diametru la exterior?In cazul asta nu trebuiesc schimbate si bridele?Are cineva poze cu bucsile de megane 1 pentru comparatie?
Chestia cu stransul pe roti stiu ca se face la bucsile de la bascula unde cauciucul este turnat intre doi cilindri de fier si o rotire peste masura a cilindrilor in sens contrar duce la ruperea cauciucului si uzura prematura a bucsei.La bucsile stabilizatoare unde nu exista cilindru de fier,ungerea lor pe interior cu o vaselina neutra face posibila asezarea acesteia in pozitia corecta chiar daca a fost stransa pe elevator.
Ivdanyel
17 Apr 2011, 20:17
diametrul interior la bucse nu trebuie sa fie de 24 mm?
cristio_79
17 Apr 2011, 20:43
Intra de 23 mm. Bara oricum este putin uzata la capete din cauza frecarii, mai freci cu peria de sarma sau hartie abraziva sa cureti bine si se apropie de 23.
Pana la urma care bucse le pot inlocui pe cele de solenza? Urmeaza maine sa le schimb si daca tot stiti voi ce se potrivesc si la capeti si la interior vreau sa fac rocada.
17 Apr 2011, 22:10:
Atasez o imagine cu bucsa de laguna , din cate vorbea lumea pe reno am inteles ca ar avea interiorul de 21.
cristio_79
17 Apr 2011, 21:41
Alea sunt de interior.
Cele de exterior pica mai repede. Alea de interior duc mult mai mult.
Nu te apuca sa le schimbi pe alea de interior daca nu le ai si pe cele de capat.
Ivdanyel
18 Apr 2011, 18:52
Salut,
sunt bune aceste dimensiuni pt supernova - solenza?
pe acestea vreau sa le iau saptamana asta
Suspension, stabilisateur FEBI BILSTEIN : 12373
Diamètre intérieur [mm] : 23
Nombre de pièces nécessaires : 2
Poids [kg] : 0,058
diamètre stabilisateur : 23
Côté d'assemblage : Essieu avant
Côté d'assemblage : intérieur
Matériel : Caoutchouc
Suspension, stabilisateur FEBI BILSTEIN : 31008
Diamètre intérieur [mm] : 24
Nombre de pièces nécessaires : 2
Poids [kg] : 0,040
jusqu'à l'année de construction : 05/1998
Côté d'assemblage : des deux côtés de l'essieu avant
Côté d'assemblage : extérieur
Matériel : Caoutchouc
cristio_79
24 Apr 2011, 09:12
Sunt bune. In mod normal, bara are 24 mm, dar poti pune si de 23 fara probleme. Daca este ruginita la capete sau are putina uzura, se freaca cu hartie abraziva inainte de a se monta bucsile noi. Unii au zis ca au pus si niste banda de teflon pe bara inainte de a monta bucsile.
Raelpilotu
24 Apr 2011, 11:07
vin si eu cu o intrebare...
bucsa bara stabilizatoare....mai exact ce stabilizeaza???ce rol are?
bogdanmardare
24 Apr 2011, 15:41
Bucsa imbraca bara stabilizatoare in zona bridelor care o prind de caroserie. In timp se uzeaza (din cauza socurilor) si apar zgomote la trecerile peste denivelari. Bucsele uzate duc si la deformarea bridelor de prindere.
matesan adrian
27 Apr 2011, 19:01
Eu le-am schimbat pe toate bucsele bara stabilizatoare si sa deplasa bara dupa ce am parcurs vreo 200 km si face un zgomot urat cand iau viraju spre dreapta,ca si cum agata in ceva. Ce ziceti voi ce poate avea?
cum se schimba bucsile...... montaj....
as vrea sa ma apuc dar nu am schibat personal niciodata.....
de schimbat e usor , mai greu e pozitia de lucru la cele de pe mijloc !
QUOTE(sorcer @ 8 May 2011, 20:13)
de schimbat e usor , mai greu e pozitia de lucru la cele de pe mijloc !
Nu merita sa te complici pt 20 lei manopera si 10 lei bucsile . S-a mai discutat pe forum despre problema bucsilor , merita sa dai un search .
PS : cumpara bucsi care sunt foarte greu de "strans" . Material "tare" recomand" si inlocuirea cu masina pe roti ( nu pe elevator) .
romanvs
9 May 2011, 10:09
Eu am pus pe mijloc niste bucsi de Iveco Daily de bara stabilizatoare iar in exterior tot de Solenza.Cele de pe mijloc o duc bine dar cele de pe exterior le-am schimbat dupa aproximativ 10000km.
Cel mai usor si corect se schimba bucsile cu masina pe rampa,deci cu masina pe roti.
Eu le schimbam inainte cu rotile suspendate si erea un chin,pe rampa in 15 minute le-am schimbat pe cele exterioare.
s0rinu
15 Feb 2020, 21:31
Eu am inlocuit bucsile de la jumatate cu unele mai "carnoase", am sa pun cateva poze pentru a se vedea diferentele.
in stanga bucsa Febi 77 00 785 788 ... in dreapta bucsa comercializata pentru Dacia Solenza
[attachmentid=1628114067]
[attachmentid=1628114068]
Ambalajul de la bucsa Febi in care se observa si codul
[attachmentid=1628114069]
La montaj a fost necesar sa schimb bridelor de prindere din jumatate cu unele mai mari ... am folosit 2 bride identice cu cele de la bucsile groase de pe capete (acelea din capete sunt mai mari ca cele din jumatate )
Asa arata lucrarea finala ...
[attachmentid=1628114070]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.