Hai noroc la toata lumea.
De multi ani imi doream sa ajung in zona si sa ma dau cu trenul de la Oravita la Anina.
Profitand de week-end-ul prelungit cu ocazia Rusaliilor, n-am mai ratat ocazia.
Am folosit functia search si am vazut ca nu exista nimic legat de calea asta ferata,
Pe scurt, calea ferata a fost construita de austrieci si data in functiune in 1863.
La vremea aceea, avand in vedere si reliefului accidentat pe care il parcurge, constructia unei astfel de cai ferate a fost o minune a tehnicii.
Un amanunt interesant: Nobel a produs pentru prima data dinamita in 1866 si a patentat-o anul urmator.
Asadar, terasamentul, tunelurile si restul lucrarilor s-au facut cu tarnacopul.
Pentru mai multe informatii: http://www.cfrtm.ro/calatori/tren_epoca.html
Si o gramda de filme pe youtube.
Mai putina vorba si mai multe poze.
Gara din Oravita, iesita din comun la momentul inaugurarii, deoarece era dotata cu un ascensor, peronul nefiind la nivelul strazii.
[attachmentid=1627733098]
Locomotiva.
[attachmentid=1627733099]
Cele doua vagoane care compun trenul.
[attachmentid=1627733100]
Bancile de lemn din vagoane.
[attachmentid=1627733101]
Vegetatia este foarte aproape de geamul vagonului, se aud crengile cum bat in geam.
[attachmentid=1627733102]
Viaduct (vor urma si altele).
[attachmentid=1627733103]
[attachmentid=1627733104]
Daca nu ma insel eu, asta este schimbator de macaz.
[attachmentid=1627733105]
Este posibil ca aceste cladiri sa fi ramas tot de la austrieci.
[attachmentid=1627733106]
Prin tunel.
[attachmentid=1627733107]
Halta Ciudanovita.
Fara sa am pretentia ca am dreptate, stiu ca numele asta vine de la Orasul Ciudat.
Aici, prin anii ’50 s-a inceput exploatarea uraniului, sub directa supraveghere sovietica.
Acum minele sunt inchise, insa se pare ca inca sunt probleme mari legate de radioactivitate.
[attachmentid=1627733108]
Terasamant sapat direct in peretele de stanca.
[attachmentid=1627733109]
Sau amplasat direct pe marginea unei rape.
[attachmentid=1627733110]