Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: anvelope iarna
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Piese auto - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
SERGIULICA04FUX
eu am noroc ca mi-au mai ramas 2 de ani trecuti bune debica frigo. am avut 4 bucati debica frigo dar cineva m-a usurat de roata de rezerva....
mafiozzo
eu mi-ai pus 2 michelin xse si 2 debica navigator 100 lei + 40 lei montaj+ echilibrat, total 140 lei, maskatule se poate si mai ieftin
SERGIULICA04FUX
tu da tu poti da ai uitat sa spui ca is aproape slick-uri
mafiozzo
le-ai vazut tu? sau ai citit in stele, abtine-te daca nu cunosti
Maskatu
Xse stiam ca sunt de vara, iar navigatoarele stiu sigur ca sunt all season insa au intr-adevar m+s, adica nu prea sunt bune iarna mai deloc. Asta este doar un mod de a fenta legea. Nu stiu ce anvelope sunt alea de le-ai cumparat cu 25 bucata, insa iti pot spune sigur ca prin Bucuresti slick-urile cu profil de 2-3 mm, se vindeau ca 50-60 bucata. Nu mai spun ca au dot-uri cu 2006-2007 in cel mai bun caz. Si gasesti cu greu o pereche de doua cu acelasi dot si acelasi grad de uzura.

Intr-adevar ai iesit foarte ieftin dar ai niste gume care nici macar nu sunt de iarna propriu-zise, iar la primavara le vei arunca la gunoi pentru ca nu mai au deloc profil corespunzator.

Pana la urma nu este vorba numai de fentat legea, ci si de siguranta ta ca sofer, si a celor din jur. Eu acum am curaj sa merg prin zapada proaspat asternuta si sansele sa raman inzapezit sunt practic nule, cat despre gumele ce le ai tu, nu cred ca se pot spune aceleasi cuvinte. Urmatoarele 4-5 ierni sunt asigurat. smile.gif
SERGIULICA04FUX
toti care ne-am achizitionat anvelope noi suntem asigurati cam 4 ani cu ele. asta daca nu se uzeaza prematur sau neuniform.

13 Nov 2011, 13:00:
mafiozzo de parca nu as stii ca esti kamikaze, umblai asta vara cu niste anvelope care erau jalnic de uzate
djasu82
navigatoarele 2 sunt vara iarna doar ca sunt facute mai mult pentru iarna , adica zapada gheata , cauciucul e moale fata de unul de vara si striatile sunt de iarna...pentru evacuarea apei sau a zapezii.
Kleber sunt foarte bune pret 189 de lei la nordauto titan .
Maskatu
debica navigator
user posted image

debica frigo 2
user posted image

si debica frigo directional
user posted image

Ia zi matale cum evacueaza zapada si apa, navigatoarele astea despre care sustii ca sunt chiar mai bune iarna decat vara. wacko.gif Voi nu ati inteles nici pana acum ca all season-ul nu este bun nici iarna, nici vara. Este un compromis intre un cauciuc de vara, si unul de iarna, lucru care face sa nu exceleze in nici un anotimp. Pana si RAR a spus intr-un comunicat oficial ca:

QUOTE
"Anvelopele de iarna sunt construite din cauciuc special pentru a oferi o aderenta adecvata atunci când temperatura scade sub 7 grade sau carosabilul este acoperit de zapada, gheata ori polei.

Denumirea de anvelopa all-season este o denumire comerciala care nu defineste cu exactitate tipul de anvelopa omologata pe timp de iarna conform Ordonantei OG 5 /2011. Singurul criteriu care certifica faptul ca anvelopa este omologata si legala este inscriptia literelor M si S, sub forma: M+S, M.S. sau M&S, conform Ordonantei de Guvern nr. 5/2011.

Mentionam însa ca din punct de vedere tehnic anvelopa all-season nu este recomandata pentru utilizarea pe tot parcursul anului în tari cu o clima ca a României, acestea fiind destinate mai degraba unor tari cu o clima mai temperata.
"

Kleber-urile si tigar-urile sunt foarte bune la pret la NORAUTO, nu nordauto, insa ar fi si mai bune daca le-ar avea pe stoc. Am sunat la norauto de o luna incoace si nu au pe stoc nimic pe 13, dar in schimb le tin pe site si in oferta ca niste nesimtiti si ordinari sa vada lumea ce preturi bune au ei.
CGDBZ
Uite aici navigator care este mai bun vara :[attachmentid=1627763886]
Acela din poza ta este mei bun iarna.
Ai priceput ceva ?
mafiozzo
ma refeream la navigator cel din prima poza,

sergiu daca tot deschizi subiectu cat am umblat cu ele? asa luasem jantele da? pe jantele de 15" sa nu ma apuc sa scriu ca aveam 4 gume cam cat valoarea multor masini de pe forum, asa ca nu mai tot da cu piatra in balta ca n-are rost las-o asa.

maskat intradevar, daca tu doresti sa ti masina inca 4-5 ani sa le iei de nou a fost o alegere buna eu nu am gandit pe termen lung iarna asta is foarte bune gumele achizitioane ca le arunc sau nu la gunoi dupa primavara tine de problema mea si pe debica si pe michelin scrie m+s deci is in legalitate, daca nu era nea politai care sa verifice gumele cu noua lege, aveam pe alea pe 15" gume de iarna care le-am luat iarna trecuta le-am folosit o iarna dar acu nu mai pot risca chiar asa avand in vedere ca is sigur ca vor fi controale si vor fi insistenti asupra jantelor
Maskatu
Iti dai seama ca investitia este una pe termen lung. Nu am de gand sa dau masina prea curand, defapt niciodata la cat am investit in ea. Orice ar fi ramane la mine. Asa ca era logic sa fac o miscare cat de cat inteligenta. Recunosc ca am cautat sh-uri dar nu am gasit nici macar slick-uri. Resapate nici atat, iar noi am luat ce am gasit mai "ieftin", adica frigo-urile actuale. Cat despre montaj, in bucuresti la toate vulcanizarile este 18-20 lei/roata cu janta tabla.
mafiozzo
pe mine montaju cu echilibrat pe janta aliaj a fost 10 lei per bucata, sincer nici nu m-am uitat dupa anvelope noi da is sigur ca se gasea ceva mai ieftin da am zis ca nu-s nebun dupa ce ca iarna trecuta mi-am luat 4 pe 15" noi, acu iau altepe pe13" noi? plus ca in vara mi-am luat gume de vara pe15" noi, in fine investitii doar asa ptr satisfactia mea oricum daca ma oprea ceva politai mai " bulangiu " aveam serus talon cu toate ca umblam doar cu copie:)
Maskatu
In Bucuresti preturile sunt in general mai mari cu 10 pana la 30% fata de celelalte orase. Banuiesc ca in cluj una bucata debica frigo 2 sau directional, costa maxim 210 roni, fata de 235 cat costa acum in bucuresti.

Oricum nu mai conteaza. Suntem echipati, dotati de iarna, sa vina iarna ! biggrin.gif
mafiozzo
si eu o tot astept, mai trebue inainte doar sa imi schimb termostatu. maskat ti se pare normal dimineata cand termostatu e inchis dupa anumiti km sa urce apa pana sus de tot si brusc sa scada la jumate?
Maskatu
Sa nu fie cablul de la masa. Temperatura nu are voie, sau mai bine zis este imposibil din punct de vedere fizic, sa fluctueze atat de repede, de la 100+ grade la 40-50... verifica masa si eventual si termostatul desi ma indoiesc ca ar fi de la termostat.
b76bgaarh
QUOTE(Maskatu @ 13 Nov 2011, 09:14)
echiparea a costat 1020 roni.
*



oau..


atat am dat in 2007 pe 205/55/16 Matador mp 59
si atat am dat anult asta pe 1855/55/15 Kleber quaddrexler (all season)

vedeti daca traim bine....
Maskatu
Eh, in 2007 erau alte preturi la cauciucuri si nu era nici nebunia de acum. Daca te-ai uita acum cat costa gumele mentionate de tine, ai constata ca pretul este cu cel putin 20-30% mai mare. In orice caz acum este momentul cel mai bun pentru achizitionat anvelope de VARA pentru ca au preturi ridicol de mici, cam aceleasi preturi ce le aveau gumele de iarna, asta-vara... happy.gif
mafiozzo
maskat, din moment ce nici nu da caldura calumea decat dupa ce isi face ciclu sa urce sus si sa scada la jumate, tiind sa cred ca e de la termostat, dar totusi care masa spui ca ar trebui sa o verific? cea de la cutia de viteze? sau de la bord? aia de la bord masa e legata la faru din stanga si e verificata
vad_sunete
desi suntem la anvelope de iarna scriu si eu aici despre caldura. la vechea supernova la fel imi facea si mie. urca cam 3/4 din temperatura apoi cadea acul la jumate si acolo ramanea. la asta noua acul urca pana undeva sub jumate si atat. acolo ramane. in 2-3 km baga caldura. desi scrisesem pe undeva acum vreo 3 zile ca nu sunt multumit de caldura pe care o baga, azi dimineata baga o caldura de ma sufocam. eu nu prea stau in trafic pe unde merg de regula, deci merg mai mult intins. cred ca are un sistem care detecteaza cand e mai frig afara si atunci da mai multa caldura. s-o numi placeebo sistemu asta? laugh.gif

QUOTE
Eh, in 2007 erau alte preturi la cauciucuri


ce vremuri, in 2007 am dat pe 4 daytoane de iarna, cu tot cu montat si echilibrat vreo 420 de lei biggrin.gif acum, tot pe dayton, unu singur, am dat 200.
mafiozzo
cand am citit postu m-am si inecat cu cafea, bine zice b76bgaarh , daca ne-o trebuit sa traim bine, pai traim, bine? asa ar trebui sa fie fraza lu basescu
Maskatu
QUOTE(mafiozzo @ 14 Nov 2011, 09:31)
maskat, din moment ce nici nu da caldura calumea decat dupa ce isi face ciclu sa urce sus si sa scada la jumate, tiind sa cred ca e de la termostat, dar totusi care masa spui ca ar trebui sa o verific? cea de la cutia de viteze? sau de la bord? aia de la bord masa e legata la faru din stanga si e verificata
*


Masa de la cutie. Poti sa schimbi si termostatul pentru ca nu costa mult, maxim 30 cu garnitura.
vad_sunete
azi dimineata am aflat cum se numeste sistemul de care vorbeam. se cheama recirculare. laugh.gif de aia ma incinsesem eu ieri si nu stiam de ce. biggrin.gif
gygyscafes
Hai sa mai pun si eu un plus de informare aici: smile.gif



Agenții de circulație nu vor putea da amenzi pentru neechiparea cu cauciucuri de iarnă, în lipsa unui reprezentant al RAR. “Constatările se pot face de către Poliția Rutieră împreuna cu RAR, sau de către RAR. Agenul de poliție de unul singur nu poate constata abateri, și ca atare nici să dea amenzi”, a explicat pentru Jurnalul Național comisarul-șef Lucian Diniță, șeful Direcției de Poliție Rutieră.

Ordonanța 5 din 2011 prevede obligativitatea echipării mașinilor cu cauciucuri de iarnă atunci când acestea se deplasează pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheață sau polei. Deci, dacă circuli pe un drum uscat – nu ai nicio problemă, dacă ai intrat pe unul cu gheață sau zăpadă – riști amenda.

“RAR ne-a comunicat că pot fi folosite și cauciucuri all-season, însă numai dcă au mențiunea specială de tip M, M+F,MS sau M&S”, precizează șeful Poliției Rutiere.

Atenție! Unii întreprinzători au început să producă colante cu coduri de iarnă care sunt lipite la cald pe cauciucuri care nu îndeplinesc condițiile ordonanței. În această situație, cel care le pune în vânzare poate fi tras la răspundere.

Începând cu 1 noiembrie, aplicarea noilor prevederi devine obligatorie, iar perioada obligativității echipării cu cauciucuri de iarnă nu este limitată. Spre exemplu, este posibil ca și în aprilie, pe anumite drumuri să existe zăpadă, gheață sau polei, iar în această situație șoferii vor rămâne obligați să folosească respectivele cauciucuri.

„În legătură cu certificatele de conformitate pentru cacuciucurile luate de afară, din punctul de vedere al poliției rutiere acest lucru este o aberație”, spune Diniță. ”Cel care cumpără spre exemplu, o mașină din țară, la mâna a doua, de unde ar putea primi un astfel de certificat pentru cauciucurile de pe mașină?”

”În funcție de tipul de cauciuc, înălțimea profilului pentru ca acesta să fie eficient este cuprinsă între 3 si 5 mm. Verificarea acestei condiții o face specialistul de la RAR, pentru că nu o să bage pixul agentul de circulație ca să verifice gradul de uzură”, spune comisarul-șef Diniță.

”Vom da dispoziție ca în zonele unde sunt semnalate ninsori să fie instalate echipaje de poliție rutieră împreuăn cu reprezentanții RAR. Aceștia, la intrarea în zona afectată de ninsoare, vor face filtre și vor verifica dacă mașinile sunt echipate cu cauciucuri de iarnă”, avertizeză șeful Poliției rutiere.

Amenda va fi aplicată șoferului, și nu proprietarului mașinii, pentru că șoferul are obligația legală de a se îngriji de pregătirea mașinii pentru drum.

Sancțiunile se pot da și dacă mașina respectivă nu este implicată într-un accident. Șoferul riscă o amendă curpinsă între 9 și 20 de puncte, adică între 5 și 12 milioane. În cazul unui accident, șoferul va plăti și daunele.

Asiguratorii au spus că nu vor acorda despagubiri în cazul accidentelor provocate de mașini neechipate corespunzător pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheață sau polei.

Începând cu 1 noiembrie, la Minsterul Transporturilor, în cadrul comandamentului de iarnă va funcționa un punct de informare privind starea drumurilor. Orice șofer, înaint de a pleca la drum se poate interesa aici pentru a afla dacă pe traseul ales există zăpadă sau urmează să ningă.

În cadrul Direcției de poliție rutieră va exista o grupă operativă pentru monitorizare și intervenție. Toate mașinile poliției rutiere sunt echipate cu cauciucuri de iarnă iar Loganurile MCV au fost echipate de la livrare atât cu cauciucuri de iarnă, cât și cu cele de vară. La nivelul Poliției Române au fost demarate procedurile de achiziție de cauciucuri de iarnă pentru toate mașinile.

Cauciucurile de vară crapă la frig și își pierd proprietățile, în timp ce cauciucurile de iarnă își păstrează proprietățile și conferă condiții suplimentare de siguranță în trafic.

Studiile arată că în timpul frânării, spre exemplu, cauciucurile de iarnă sunt cu 5% mai eficiente decât cele de vară
djasu82
si daca da rarul si politia cu apa pe 50 m si ingheata ... ??? sa vezi cum curg amenzile biggrin.gif
gygyscafes
Si e corect sa faca treaba asta, djasu? Ne pun voit in pericol? sleep.gif
Maskatu
Stiam ca pulitaii sunt obligati sa aiba rar-ul cu ei pentru ca politia nu are baza legala in care poate face verificarea anvelopelor. Poate sa aiba garcea si sublerul la el si tot degeaba.

Asta cu pusul de filtre in zonele in care ninge era de asteptat. Cam la fel cum stau veiozarii dupa boscheti, doar ca boschetul devine o zona unde ninge si in loc de radar se uita la gume.

Legat de asigurator, o sa caute nod in papura, asadar chiar daca in momentul producerii accidentului nu ningea, sau nu era polei pe jos, eu zic ca vor exista sanse mari sa nu te despagubeasca.

Legat de echiparea masinilor de la rutiera cu anvelope de iarna, asa o fi, insa loganurile de la sectie au slick-uri de vara. Majoritatea au anvelopele cu care au venit acum 4-5 ani, si pe langa asta mai toate au cel putin 100 mii km in bord. Dar nu-i problema ca doar nu opreste nimeni sectoristii.

Legat de profil, anvelopa noua are 8 mm, maxim 8,5 mm. Eu zic ca minim 3 mm de profil sunt necesari.
alex_DNK
ce parere aveti de cauciucurile fulda kristall montero? a folosit vreunul asa ceva pana acum?
SERGIULICA04FUX
sunt ok, are un prieten pe un audi luate de noi anul trecut si se prezinta foarte bine si acum
alex_DNK
ok..am luat si eu 2 sh. au ceva carne pe ele
Maskatu
Sunt bune. Ca si performante, cam aceleasi cu tigar, debica, barum, kleber, etc. Adica clasa de mijloc.
SERGIULICA04FUX
mie mi se par ok anvelopele astea din clasa de mijloc.eu acum ma dau cu tigar winter 1 pe fata si debica frigo 1 pe spate. daca aveam bani luam pe toate 4 rotile la fel....
Maskatu
Sunt foarte bune sergiule. Aveau tigar la nor auto dar nu am prins pentru ca au adus foarte putine. Am avut noroc cu debica de am mai gasit inca doua, fix acelasi model, ca altfel ma dadeam si eu pe fata cu un profil si pe spate cu altul.

Frigo 1?? Poate doi, ca de 1 nu am auzit niciodata.
SERGIULICA04FUX
primul model de frigo

17 Nov 2011, 08:43:
adica asta
Maskatu
Ce ai pus tu in poza este ce am eu, adica directional.
SERGIULICA04FUX
din astea am eu 2 de anul trecut si 2 luate anul asta adica tigarurile
Maskatu
Ti-am spus, in poza de sus este directional. Frigo simplu sunt astea:
[attachmentid=1627764851]

si frigo 2 astea:
[attachmentid=1627764852]
SERGIULICA04FUX
am priceput, mersi, nu stiam ca le spune frigo directional
Maskatu
Eh, este bine atunci. Directionalurile sunt mai bune decat frigo si frigo 2. Au nervurile de pe centru in zig-zag, deci mai multa aderenta, si cred ca sunt si mai moi.
spielbergl
Da, eram sigur ca se va intimpla asa... Duminica am trecut peste un pod cu polei, am derapat putin, noroc ca nu am avut viteza. Binenteles de ce sa mai dea autoritatile cu material antiderapant, acu' toata lumea are gume de iarna. Problema este ca sunt Mud + Snow si nu Snow + Ice... Pe gheata nu exista cauciuc care sa nu alunece (exceptand cele cu tinte) si asta ar trebui spus si autoritatilor!!! Sa curete drumurile!
Razvan_Ionut
salutare baieti , am o mare nelamurire......am crezut ca am in subsol 2 gume Debica Frigo , dar dupa ce am cumparat o pereche Sava Eskimo si am montat-o pe masina am zis sa ma uit si la Frigo sa le montez si pe alea...cand ma uit mai atent era doar un Frigo si un rahat de matador...

intrebarea mea ar fi : pot avea pe puntea spate cauciucuri de iarna de firme diferite? de ex frigo si inca unu care vreau sa il mai cumpar? sau trebuie obligatoriu 2 de acelasi fel?

chiar nu gasesc mai pe nicaieri sh-uri decente la uzura...si la noi nici nu ma gandesc pentru ca nu imi permit.
fuzzzy
Pot fi de firme diferite atata timp cat sunt clar de iarna... insa nu prea e recomandat dpv al tractiunii... fiind profiluri diferite aderenta scade...
Maskatu
QUOTE(spielbergl @ 22 Nov 2011, 10:18)
Da, eram sigur ca se va intimpla asa... Duminica am trecut peste un pod cu polei, am derapat putin, noroc ca nu am avut viteza. Binenteles de ce sa mai dea autoritatile cu material antiderapant, acu' toata lumea are gume de iarna. Problema este ca sunt Mud + Snow si nu Snow + Ice... Pe gheata nu exista cauciuc care sa nu alunece (exceptand cele cu tinte) si asta ar trebui spus si autoritatilor!!! Sa curete drumurile!
*


Podurile sunt cele mai periculoase. Din cauza curentilor de aer ce trec pe dedesubt, stratul de apa se transforma rapid in polei>gheata.
Cat despre alunecat ia si uita-te aici. Eu zic ca esti mai sigur cu gume de iarna.


QUOTE(Razvan_Ionut @ 24 Nov 2011, 18:42)
salutare baieti , am o mare nelamurire......am crezut ca am in subsol 2 gume Debica Frigo , dar dupa ce am cumparat o pereche Sava Eskimo si am montat-o pe masina am zis sa ma uit si la Frigo sa le montez si pe alea...cand ma uit mai atent era doar un Frigo si un rahat de matador...

intrebarea mea ar fi : pot avea pe puntea spate cauciucuri de iarna de firme diferite? de ex frigo si inca unu care vreau sa il mai cumpar? sau trebuie obligatoriu 2 de acelasi fel?

chiar nu gasesc mai pe nicaieri sh-uri decente la uzura...si la noi nici nu ma gandesc pentru ca nu imi permit.
*


Din punct de vedere legal, ai nevoie de cauciucuri marcate cel putin cu M+S pe ambele punti. Pot sa fie si 4 marci diferite, nu conteaza.

Din punct de vedere tehnic si moral, nu este in regula sa ai un profil pe stanga si altul pe dreapta, mai ales cu uzura diferita, adica 2-3 mm profil pe o parte si 5-6 pe cealalata parte. Asta poate afecta stabilitatea si aderenta masinii.

Insa nu cred ca esti dispus sa o duci pana la limita, drept urmare daca as fi in locu tas pune eskimo pe fata, si celelalte doua diferite pe spate, pentru tractiune.

PS. Doua de un fel pe fata si doua de alt fel pe spate, este alta mancare de peste. Multi de pe aici au combinatia asta si nu s-a plans nimeni pana acum. Era sa o fac si eu insa am avut noroc sa gasesc fix acelasi producator si model, si aproape acelasi lot, la interval de o saptamana si la magazine total diferite.
Razvan_Ionut
pai eskimo le-am pus pe fata ca sunt aproape noi si urmeaza acuma sa incalt si puntea spate , doar sa gasesc ori un frigo , ori o pereche...inca n-am avut noroc sa gasesc dar caut in continuare .... prea disperat nu sunt pentru ca am si WOO care e deja incaltata de iarna pe toate rotile si in caz de ninsoare ma folosesc de ea...
spielbergl
QUOTE(Maskatu @ 24 Nov 2011, 21:36)
Podurile sunt cele mai periculoase. Din cauza curentilor de aer ce trec pe dedesubt, stratul de apa se transforma rapid in polei>gheata.
Cat despre alunecat ia si uita-te aici. Eu zic ca esti mai sigur cu gume de iarna.

Da interesant filmuletu si sunt total de acord cu gumele de iarna. Insa am vrut sa subliniez, aceste teste fac diferente mari la viteze reduse. In trafic la o viteza de 90, 100 km/h daca treci peste o portiune cu polei nu ajung doar cauciucurile de iarna. Binenteles reduci viteza dar trebuie si autoritatile sa-si faca treaba... Nu faceam comparatie intre a trece peste gheata cu cauciuciri de vara vs iarna ca e clar. Dar diferenta intre a trece peste gheata cu cauciucuri de iarna vs. a trece peste gheata acoperita cu material antiderapant cu cauciucuri de vara cred ca inclina balanta invers. Nu de parca pana anu asta autoritatile isi faceau bine treaba... Doar ca idee. Gumele intr-adevar conteaza.
Maskatu
Din ciclul la 90 la ora linia intrerupta devine continua, iar copacii devin paduri, nici gumele de iarna nu-ti salveaza fundul, insa este bine sa le ai. Despre autoritati nu are rost sa mai vorbim. Intotdeauna aleg varianta mai ieftina pentru ei si scumpa pentru noi, adica sa aduca cat mai multi bani la buget. Anul asta a fost cu cauciucurile. Peste 2-3 ani o sa fie cu taxa de autostrada, si tot asa.
talibanu
Salutare,
Am achizitionat si eu de curand 2 cauciucuri Kumho Solus Vier. Vreau sa stiu daca a mai avut cineva asa ceva si daca sunt ok pentru iarna (precizez ca mai mult de 2000km nu o sa fac iarna asta)....Am ajuns sa le iau pe astea dupa ce am cautat week-ul trecut la aproape toate magazinele din bucuresti si dupa ce unu de la un magazin unde gasisem niste "kleber" a zis ca nu da decat la set de 4. ohmy.gif .

Sa auzim de bine.
v-king
QUOTE(Maskatu @ 27 Nov 2011, 23:44)
Din ciclul la 90 la ora linia intrerupta devine continua, iar copacii devin paduri, nici gumele de iarna nu-ti salveaza fundul, insa este bine sa le ai. Despre autoritati nu are rost sa mai vorbim. Intotdeauna aleg varianta mai ieftina pentru ei si scumpa pentru noi, adica sa aduca cat mai multi bani la buget. Anul asta a fost cu cauciucurile. Peste 2-3 ani o sa fie cu taxa de autostrada, si tot asa.
*



Esti optimist. La stiri auzeam ca de anul viitor vor introduce taxa de autostrada. Deci si cu rovinieta si taxa de autostrada si taxa in benzina. Eu zic ca e bine!

@talibanu: Pai depinde ce tip sunt celelalte 2. Kumho Solus Vier, din cate vad sunt all season. Daca si celelalte sunt la fel, e ok, daca nu, au aderenta diferita, ceea ce nu e prea bine. Insa daca mergi cu grija si nu faci sporturi extreme, eu zic ca e bine.
talibanu
Pai depinde ce tip sunt celelalte 2. Kumho Solus Vier, din cate vad sunt all season. Daca si celelalte sunt la fel, e ok, daca nu, au aderenta diferita, ceea ce nu e prea bine. Insa daca mergi cu grija si nu faci sporturi extreme, eu zic ca e bine.

Pe ele au M+S, creasta cu fulgul, dar mai scrie si All weathers...ideea e ca pe astea mi le-a luat cumnatu, el a zis ca scria la magazin ca sunt "de iarna", iar pe garantie scrie de iarna...in concluzie, cred si eu, ca sunt all season(din ce am citit si eu pe net)...bine ca are m+s si fulgu cu cresta, deci sunt in regula...zic eu rolleyes.gif
Maskatu
All season cu M+S am vazut, dar all season cu M+s + creasta si fulg, nu am vazut. Daca are creasta si fulg nu are cum sa fie all season, sau daca este all season nu are cum sa aiba si creasta si fulg.
talibanu
[quote=Maskatu,29 Nov 2011, 21:13]
All season cu M+S am vazut, dar all season cu M+s + creasta si fulg, nu am vazut. Daca are creasta si fulg nu are cum sa fie all season, sau daca este all season nu are cum sa aiba si creasta si fulg.

Inseamna ca, chiar sunt de iarna...au m+s pe ele, o creasta cu fulg, si mai scrie si"all weathers"...poate reusesc sa fac o poza sa va arat (le am la cineva in depozit pana le montez)....din ce am citit pe site-ul kumho imi dau seama ca sunt de iarna...ramane de vazut, mai cercetez...important este ca le pot folosi la iarna rolleyes.gif ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.