Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Rabla 2012
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
clr
Am si eu un coleg care vrea sa dea o rabla. Are contractul deja semnat pentru masina noua, banii pregatiti, numai rabla s-o rezolve. In Constanta cel putin unde vrea el sa o duca si unde inteleg ca e un singur centru pentru tot judetul ohmy.gif aia habar n-au sa-i spuna ce si cum sad.gif Sta si asteapta sa vada ce si cum, mai mult, nu stie daca va avea sanse sa prinda prima transa. Programat derulat in pur stil mioritic .....
RadulescuRomulus
INTREBARE: e adevarata faza cum ca intr-o luna de zile de la achizitia tichetului - in caz de instrainare/vanzare - noul "proprietar" de tichet trebuie in maxim o luna sa-si ia masina noua?

[am o colega cu un matiz din 2001 si e stresata ca il da la remat si apoi ramane cu ticketu, ca n-are bani de masina noua]
BiGBearRO
Tichetul valoric „Rabla” este transmisibil și poate fi depus la dealerul auto în maximum 45 de zile de la data emiterii lui.
În plus, s-a decis ca termenul în care proprietarul unui autovehicul obține certificatele de distrugere, de radiere și tichetul să fie de maximum 10 zile.


http://www.afm.ro/main/programe/psipan/201..._rabla_2013.rtf
akileon
dar de inceput? anul asta?e deja iunie, se vorbeste de 20.000 tichete, un an ratat
Oltean_Alexander
QUOTE(RadulescuRomulus @ 29 May 2013, 13:55)
INTREBARE: e adevarata faza cum ca intr-o luna de zile de la achizitia tichetului - in caz de instrainare/vanzare - noul "proprietar" de tichet trebuie in maxim o luna sa-si ia masina noua?

[am o colega cu un matiz din 2001 si e stresata ca il da la remat si apoi ramane cu ticketu, ca n-are bani de masina noua]
*


Da,intradevar tichetul de la eliberarea lui este valabil 45 de zile,in care ai timp sa iti depui dosarul pentru o masina noua. Daca au trecut 45 de zile de la eliberarea tichetului acesta devine invalid. Parerea mea personala,este o tampenie cum au facut legea asta. Si eu am o masina de casat,da nu o casez si nu dau tichet pana nu vad jumtate din banii ceruti pe tichet. Eu nu dau masina sa fie data,cand vine clientul hotarat,o casez. Daca nu,sa stea acolo de frumuseste ca impozit platesc dupa ea. La fel ar trebui sa faca toti. Nu le aruncam la gunoi numa,ca totusi ele ne-au dus,ne-au slujit si nu ne-au lasat in drum. Intr-o tara cu probleme asa mari financiare,si mai ales salarii mici,nu ne permitem sa aruncam nici macar acul de ata rupt. Ca il mai folosim la una alta. Situatia e dezastruoasa cum s-au modificat legile. Mai ales cu taxa auto. Astia blocheaza tot... Nu poti lua masina second mai putin poluanta,tva nu iti permite sa iei masina noua. Si asa mai departe.
vijelie
Eu chiar nu inteleg de ce persoanele nemultumite de pomana data de stat din banii altora nu isi vand bijuteriile pe piata libera, pe bani cash.
boeru_laurentiu
Asta asa-i ... tipic romanesc ! Suntem meseriasi in alba-neagra !
tomageorgian
QUOTE(vijelie @ 29 May 2013, 19:54)
Eu chiar nu inteleg de ce persoanele nemultumite de pomana data de stat din banii altora nu isi vand bijuteriile pe piata libera, pe bani cash.
*




+10000
CGDBZ
Findca nu le pot vinde datorita timbrului de mediu. De exemplu cat crezi ca as lua eu pe masina mea daca cumparatorul trebuie sa plateasca timbru 1600E ? Iti spun eu : trebuie sa-i mai dau eu bani. Asa daca as vrea sa o vand mai bine o dau la rabla si vand tichetul cu 500-700E.
VladSoare
Nu cred că se plînge cineva de sumă. Supărarea oamenilor este că tot programul e organizat la mișto. Plus că aproape o jumătate din an s-a dus deja și programul tot nu e funcțional încă.
Față de anul trecut, cînd treaba a mers ca unsă, acum e o varză.
tunderbird
QUOTE(CGDBZ @ 29 May 2013, 21:20)
Findca nu le pot vinde datorita timbrului de mediu. De exemplu cat crezi ca as lua eu pe masina mea daca cumparatorul trebuie sa plateasca timbru 1600E ?  Iti spun eu : trebuie sa-i mai dau eu bani. Asa daca as vrea sa o vand mai bine o dau la rabla si vand tichetul cu 500-700E.
*



Rabla este pentru cei care vor si pot sa-si cumpere masini noi.
Daca nu corespunzi acestor doua cerinte atunci fie repari masina si o folosesti in continuare ca si pana acum, fie scapi de ea ducand-o la remat pentru un pret de fier vechi.

Ca sa ai pretentie sa iei cel putin 700 euro din banii contribuabililor, pe o cazatura de pe marginea strazii de care nu te-ai mai interesat ani de zile, mie mi se pare cel putin lipsa de bun simt.

Cu taxa de mediu este altceva, stie toata lumea ca este ilegala... toti care au actionat statul in judecata au castigat... dar romanasul nostru prefera sa faca tertipuri/smecherii pe seama concetatenilor sai decat sa lupte pe fata cu cine trebuie, pentru drepturile lui.
VladSoare
Scopul programului este (sau ar trebui să fie) dispariția rablelor și întinerirea parcului auto.
Care-i problema dacă cineva ia bani de la stat ca să-și caseze rabla? Acei bani reprezintă un stimulent oferit de stat tocmai pentru ca el să fie dispus s-o caseze. Deci nu văd nici un motiv valid pentru care acest stimulent să fie condiționat de cumpărarea de către el însuși a unei mașini noi. Dacă el casează rabla și altcineva își cumpără o mașină nouă cu tichetul lui, statul și-a atins scopul. Că nu ți se pare corect ca el să primească banii ăia, asta contează mai puțin; important este că rabla a dispărut.

Dacă faci programul atît de prost încît omul să fie mai tentat să-și păstreze rabla și s-o repare decît s-o caseze, atunci înseamnă că l-ai făcut degeaba. Toată ideea programului tocmai asta este, să-l stimulezi să n-o mai repare, ci s-o dea la fier vechi.

Că sînt bani publici? Și care-i problema? Statul poate decide să folosească banii publici în scopuri utile societății, iar întinerirea parcului auto este un cîștig pentru societate. Nu văd nici o lipsă de bun simț în a primi niște bani publici pentru un serviciu pe care statul și-l dorește. Dacă statul se oferă să-mi dea bani pe rabla mea, de ce ar fi o nesimțire din partea mea să-i accept?

Din păcate, statul pare să fi pierdut din vedere lucrurile astea. Pare să fie mai obsedat de faptul că samsarii fac profit, decît de adevăratul scop al acestui program. În anii trecuți programul a funcționat de minune, rablele s-au casat într-o veselie, tichetele au fost folosite pentru cumpărat mașini noi. Toată lumea a fost mulțumită: și posesorii rablelor, și cumpărătorii de mașini noi, și vînzătorii de mașini noi, și statul. Scopul a fost atins 100%. Dar le stătea lor în gît ideea că samsarii fac profit pe seama programului, și ce și-au zis, hai să punem niște restricții ca să nu le mai meargă afacerea.

Nu văd de ce trebuie să existe o limită de patruzeci și cinci de zile. Dacă statul e dispus să-mi deconteze o sumă pentru acel tichet, iar suma este deja prevăzută în buget, atunci ce importanță are că mi-o decontezi cu două sau trei luni mai tîrziu? Ce rost are să mă zorești?
În al doilea rînd, nu văd de ce trebuie să existe o limită de un tichet la o mașină. Dacă statul e dispus să suporte o anumită sumă pentru fiecare tichet, iar suma e deja prevăzută în buget, ce importanță are că o suportă la o mașină și nu la alta? Pe stat îl costă exact la fel. Ce interes are statul ca din trei tichete să se cumpere trei mașini și nu una? Costurile lui sînt aceleași, iar o mașină nouă în loc de trei înseamnă poluare de trei ori mai puțină.

Dar nu se putea așa, pentru că le stătea lor în gît ideea că fac samsarii profit. De parcă ăsta era lucrul cel mai important...
b76bgaarh
QUOTE(VladSoare @ 30 May 2013, 13:57)
În al doilea rînd, nu văd de ce trebuie să existe o limită de un tichet la o mașină. Dacă statul e dispus să suporte o anumită sumă pentru fiecare tichet, iar suma e deja prevăzută în buget, ce importanță are că o suportă la o mașină și nu la alta?
*




Vlad. un castig mare la 3 masini fata de 1 - TVA. la care se adauga taxe vamale (daca e cazul).
R19/16v
O masina in loc de 3 inseamna o rovinieta in loc de 3, un impozit, o asigurare, "o" benzina etc wink.gif
VladSoare
Poate, dar eu mă îndoiesc că există cineva care să-și cumpere o mașină nouă exclusiv datorită tichetului. Cu sau fără tichet, decizia de cumpărare era deja luată. Cel mult tichetul te ajută să iei o mașină mai scumpă sau mai bine dotată, dar de luat, oricum o luai. La fel, printre cei care nu și-au cumpărat mașini noi mă îndoiesc că există mulți care ar fi vrut s-o facă, dar au renunțat pentru că n-au mai găsit tichete de cumpărat, pentru că s-au terminat din cauza celor care au folosit cîte trei deodată.
Nu cred că dacă ar fi limitat numărul de tichete la unul singur am fi avut mai multe mașini noi cumpărate.

Faptul că s-au acceptat mai multe tichete la o mașină a ajutat la succesul programului, pentru că tichetele s-au vîndut bine. Omul a fost stimulat să-și dea rabla la casat, pentru că samsarii se băteau pe tichetul lui.
Acum, cu limitările astea, tichetele vor avea o căutare mai slabă. Samsarii nu se vor bate pe ele, pentru că nu cred că numărul doritorilor de mașini noi (cărora le-ar putea vinde mai departe tichetele) s-a triplat de anul trecut pînă acum. Asta înseamnă că prețul tichetelor pe piață va fi mic și mulți posesori de rable vor renunța la ideea de a le casa. Ceea ce din punctul de vedere al programului ar însemna un eșec.

Treaba cu cele patruzeci și cinci de zile e și mai nasoală, pentru că multe mașini noi nu se încadrează în termenul ăsta de livrare. La Renault ar fi durat trei luni să-mi aducă mașina dorită de mine. La Ford mi-au adus-o în aproximativ patruzeci de zile, dar la anumite modele putea dura mai mult de trei luni, unii așteptau și cîte șase luni pentru un Mondeo.

Dar trecînd peste asta, cel mai mare eșec mi se pare faptul că se termină deja luna mai și programul încă nu e funcțional. Dacă o mai lungesc mult, intrăm în 2014. rolleyes.gif
vijelie
Cred ca nu ai retinut ca tichetul e valabil daca e depus la dealer in 45 zile de la emitere.
Depunere act, nu livrare obiect.
kxz
Era azi un articol pe undeva cu masinile noi vandute de la inceputul anului, un top pe judete.
Recordul era detinut de mehedinti, unde s-a vandut o singura masina.
Markos
Uite un fragment dintr-un articol care sintetizează cât de masiv cumpără românii - persoane fizice - autoturisme noi. Asta apropo de mărețul program Rabla.
QUOTE
In Romania, la un autovehicul nou vandut sunt aduse in tara alte patru exemplare rulate. Mai mult, 81% dintre masinile noi sunt cumparate de catre persoanele juridice. Si chiar daca este destul de alarmanta, situatia poate fi oarecum explicata prin scaderea continua a puterii de cumparare a clientului roman.

In primele patru luni ale anului in curs, livrarile de autoturisme si vehicule comerciale pe piata auto nationala au inregistrat o scadere de aproximativ 11%, prin  comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Conform analizei realizate de catre APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile), vanzarile sunt sustinute in continuare de achizitiile realizate de catre persoanele juridice si care reprezinta 81% din total in luna aprilie.

Tot din statistica intocmita de APIA mai reiese ca in primele patru luni ale anului au intrat in parcul auto national aproximativ 71.000 masini rulate si 15.000 autovehicule comerciale second hand. Aceste valori reprezinta cresteri importante de 53%, respectiv 15% fata de perioada similara a anului anterior, iar la fiecare autovehicul (autoturism + vehicul comercial) nou vandut au fost aduse in Romania alte 4 exemplare rulate.

Avand in vedere apropierea momentului demararii efective a Programului “Rabla” 2013 (inceputul lunii iunie, atunci cand tichetele valorice vor ajunge in posesia cetatenilor), APIA (Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile) sustine ca trebuie avuta in vedere o eventuala revizuire a estimarii facute la inceputul anului.


30 May 2013, 20:08:
QUOTE(VladSoare @ 30 May 2013, 14:57)
Ce interes are statul ca din trei tichete să se cumpere trei mașini și nu una?
*


Știi la fel de bine ca și mine că Rabla a fost inițiat în primul rând la presiunea și în favoarea producătorilor autohtoni de automobile. Pentru că statul nu prea obișnuiește să facă pomeni pentru cetățeni. Chestia cu diminuarea poluării prin eradicarea rablelor e secundară și mai mult demagogică.
VladSoare
QUOTE(vijelie @ 30 May 2013, 17:26)
Cred ca nu ai retinut ca tichetul e valabil daca e depus la dealer in 45 zile de la emitere.
Depunere act, nu livrare obiect.
*


Da, n-am citit cu atenție. Înțelesesem că sînt patruzeci și cinci de zile în care-și poate primi dealerul banii pe el. blush.gif

QUOTE(Markos @ 30 May 2013, 19:02)
Știi la fel de bine ca și mine că Rabla a fost inițiat în primul rând la presiunea și în favoarea producătorilor autohtoni de automobile. Pentru că statul nu prea obișnuiește să facă pomeni pentru cetățeni. Chestia cu diminuarea poluării prin eradicarea rablelor e secundară și mai mult demagogică.
*


Chiar și așa, producătorii și importatorii autohtoni s-au bucurat masiv de programul ăsta, chiar și cu trei tichete de persoană în loc de unul.
După cum spuneam, cred că în majoritatea cazurilor decizia de cumpărare a unei mașini noi ar fi fost luată (sau nu) indiferent de programul Rabla. Cine voia mașină nouă, și-ar fi luat oricum (cel mult, fără tichete și-ar fi luat una mai puțin dotată, sau un model mai ieftin). Cine nu voia mașină nouă, dacă nu și-a luat-o cu trei tichete, atunci cu atît mai puțin și-ar fi luat-o cu unul singur.

Dacă fiecare cumpărător ar fi beneficiat de un singur tichet, e foarte puțin probabil ca celelalte două tichete rămase să-i fi adus dealerului clienți noi. Pe cand așa, dacă omul oricum era hotărît să-și ia mașină, dealerul putea profita de cele trei tichete în loc de unul ca să-i facă o ofertă mai atractivă, niște opționale în plus, etc. Toată lumea era mulțumită.
Markos
S-or fi terminat bănuții. E clar că programul, în forma actuală și demarat la jumătatea anului, se va diminua muuult ca rezultate față de anii anteriori.
clr
QUOTE(R19/16v @ 30 May 2013, 15:09)
O masina in loc de 3 inseamna o rovinieta in loc de 3, un impozit, o asigurare, "o" benzina etc wink.gif
*



Da, sigur au roviniete si consuma benzina rablele abandonate prin parcari wacko.gif

Daca programul in sine stimuleaza vanzarea de masini noi atunci dupa parerea mea nu e vorba de bani luati de la contribuabili. Pentru ca daca jafurile alea doar stau prin parcari, in momentul in care vinzi niste masini noi in plus chiar stimulezi lucrurile (chiar daca nu-ti intra prin decontare directa tie in buget ca si stat).
Se iau niste masini noi in plus, dealer-ul are o cifra de afaceri mai mare, lucru care reprezinta un lucru bun. La masina aia se va plati RCA, probabil si CASCO (macar pentru ca iau finantare si sunt obligati smile.gif ), masina se mai si misca si deci consuma combustibil, fiind in garantie se mai face si macar o revizie pe an deci traieste si service-ul samd.
tunderbird
QUOTE(clr @ 31 May 2013, 08:55)
Daca programul in sine stimuleaza vanzarea de masini noi atunci dupa parerea mea nu e vorba de bani luati de la contribuabili. Pentru ca daca jafurile alea doar stau prin parcari, in momentul in care vinzi niste masini noi in plus chiar stimulezi lucrurile (chiar daca nu-ti intra prin decontare directa tie in buget ca si stat).
Se iau niste masini noi in plus, dealer-ul are o cifra de afaceri mai mare, lucru care reprezinta un lucru bun. La masina aia se va plati RCA, probabil si CASCO (macar pentru ca iau finantare si sunt obligati smile.gif ), masina se mai si misca si deci consuma combustibil, fiind in garantie se mai face si macar o revizie pe an deci traieste si service-ul samd.
*



Asta-i speculatia "forte" a producatorilor auto. Bineinteles, contine suficient adevar. Dar de ce numai statul sa faca astfel de eforturi? Aici trebuie sa existe un interes comun si fiecare sa-si aduca aportul adecvat. Oare ce s-ar intampla daca si ei si-ar adapta preturile la conditiile de criza? O reducere cu 25% (atentie, sunt producatori care vand masini cu peste 300% profit) nu credeti ca ar spori substantial volumul vanzarilor? Si cumulat cu un program rabla bine organizat care ar face curatenie pe strazi... si cu relaxarea politicii de mediu (oare ce anume polueaza mai mult? o rabla sau procesul de productie al masinii noi menita s-o inlocuiasca? o masina veche de 1,3 l folosita numai in weekend in afara localitatii sau una noua de 2l care circula zilnic prin oras), cu siguranta toata lumea va indrazni sa-si faca planuri si majoritatea acestora va reusi achizitia de masini noi. Eu cred ca toti vor avea de castigat astfel... si producatorii auto, si populatia, si statul. Pentru samsari nu ar trebui sa fie loc, orice castig la negru inseamna pierdere pentru stat.
argon
QUOTE(kxz @ 30 May 2013, 18:27)
Era azi un articol pe undeva cu masinile noi vandute de la inceputul anului, un top pe judete.
Recordul era detinut de mehedinti, unde s-a vandut o singura masina.
*



Ma mir, daca ajungi prin Strahaia sa vezi acolo limuzine si jipane ultimul model 2013 wacko.gif
tunderbird
QUOTE(argon @ 31 May 2013, 10:19)
Ma mir, daca ajungi prin Strahaia sa vezi acolo limuzine si jipane ultimul model 2013  wacko.gif
*



Aia fura din UE, nu cumpara din Romanica... radmasa.gif
RZV
QUOTE(tunderbird @ 31 May 2013, 11:01)
...O reducere cu 25% (atentie, sunt producatori care vand masini cu peste 300% profit) nu credeti ca ar spori substantial volumul vanzarilor?
*


VW ca și producător a avut in a doua jumătate a lui 2012 o politică de reducere a prețurilor pentru anumite modele (Passat, Touran, parcă și Polo) în Europa de vest cu 25%.
Îți dai seama că dacă producătorul își permite asemenea reduceri, cât ar putea importatorii/dealer-ii. smile.gif

Respecte.
ssilviu
Clar. Mai pun si aia reducere de 25% si cumperi Passat la pret de Logan. Yeah Right.
andri1940
Na belea, prea putine tichete:

http://ro.stiri.yahoo.com/rabla-%C3%AEncep...-163120111.html
Cosmin.nova
ce sa mai....ma gandeam si eu sa scap de rabla mea....dar la ce cozi sunt :|
Mai exista si a doua transa/ a treia?
akileon
cica doar un sfert din tichete au fost eliberate acum, restul mai incolo...
george_scala_2004
se pare ca rabla isi da duhul:

QUOTE
La Ministerul Mediului se discuta foarte serios posibilitatea ca programul de innoire a parcului auto sa nu se mai tina de anul viitor, fiindca pare sa fie ineficient pentru toata lumea, a spus pentru HotNews.ro ministrul Rovana Plumb, la finalul unei conferinte a publicatiei Gandul. In ultimele luni, mai multe voci din piata auto au spus ca Programul Rabla ar trebui sa dispara fiindca face mai mult rau decat bine

“Se va lua in discutie stoparea Programului Rabla, de la anul. Din punctul meu de vedere sunt decisa sa nu se mai deruleze”, a spus Rovana Plumb, intrebata de HotNews.ro care este viitorul Programului Rabla, ce a fost criticat in ultima vreme si a starnit multa suparare.

Intrebata cand se va lua o decizie in acest sens, ministrul Mediului a raspuns ca o hotarare se ia intotdeauna in urma unei discutii.

“Hotararea mea ca ministru este ca acest program nu este eficient nici pentru mediu, nici pentru parcul auto, nici pentru cetatean”, a spus Rovana Plumb la finalul unei conferinte pe teme de mediu organizata de publicatia online Gandul.

Programul Rabla a fost extrem de eficient anii trecuti, insa acum si-a pierdut aceasta calitate si trebuie redus treptat, astfel incat in doi-trei ani sa dispara, spunea in februarie, Brent Valmar, vicepresedinte APIA. “Programul a inceput sa oboseasca”, spunea el.

Nu e o surpriza ca se discuta de renuntarea la Program fiindca, dupa ani foarte buni au urmat ani slabi si in 2013 Programul a inceput foarte tarziu, 10 iunie, cu un urias val de nemultumiri starnit de modul in care tichetele au fost impartite si de faptul ca unii le-au dat cu cateva zile inainte de termen.  Si AFM a decis declansarea unei anchete interne pentru verificarea modului de organizare si distribuire a voucherelor.

Pentru Programul Rabla 2013 au fost alocate 20.000 de vouchere de 6.500 de lei, valoarea acestora crescand de la 3.800 de lei, cat a fost in anii precedenti. Pe de alta parte, numarul tichetelor a scazut la 20.000 (dintre care 17.000 sunt pentru persoanele fizice si 3.000 pentru firme si institutii publice), fata de 45.000 in 2012, 120.000 in 2011 si 190.000 in 2010.
boeru_laurentiu
Am vazut pe la tv cum ca guvernul a suspendat programul rabla... sa-si fi dat oare duhul ? popa.gif
kxz
Pai s-a terminat.
In prima etapa s-au distribuit un sfert din cupoane, proportional cu numarul de rable din fiecare judet, si in mod egal la toate rematurile din judet.
Dupa cateva zile, pe sest, s-au impartit restul cupoanelor, dar doar la cateva rematuri "alese".
Astfel ca sunt judete care au primit si 1500 cupoane, altele care au ramas cu 30.
diesel_power
Asta pentru a "dovedi" ca programul Rabla nu are succes, si sa nu mai fie initiat in anii viitori. Va ramane ca cine vrea sa scape de o rabla sa ia 6-700 ron pe ea la fier vechi.
boeru_laurentiu
Cand e vorba de dat ( vezi programul rabla ) , se dovedeste a nu fi un program de succes , dar cand e vorba de luat ( vezi taxa auto , timbru de mediu , etc ) ohoho este un real succes si trebuie continuat sub orice forma slap.gif
diesel_power
Culmea, ca fondurile alocate pe tichete se intorc inapoi la buget sub alta forma (TVA, taxa de poluare, impozit anual, accize combustibil, taxe de drum). Nu era absolut nicio pierdere pt guvern.
chris_t
Praf si Plumb(ere)...au rezolvat si programul asta, ca doar mergea si era ok...
akileon
si asa piata auto era la pamant, daca nu mai exista programul rabla or sa se vanda 50.000 masini noi pe an
george_scala_2004
una din ratiunile initierii taxei/timbrului de mediu era, pe linga celelalte, stimularea achizitionarii de autovehicule noi mai putin poluante prin programul rabla...
sa intelegem ca daca rabla se opreste banii de pe timbrul de mediu se duc in alta parte???
AndreiMR
In forma actuala programul Rabla oricum nu functiona...la fel cum nici anul trecut nu a fost mare sfaraiala. Tot ce a facut Rabla anul asta a fost sa blocheze complet piata in primele luni, in asteptarea tichetelor care s-au dovedit a fi insuficiente. Daca mai punem la socoteala si timbrul de mediu, care a facut foarte greu pentru cei care si-au cumparat masini noi acum 7-8 ani sa le mai vanda pentru a-si lua ceva nou, se poate pune cruce vanzarilor de masini noi.

Ori revin la forma care s-a dovedit de succes, cu 3 tichete liber transmisibile si emise in numar mare, ori renunta si piata se va regla singura. Cum bani la buget nu sunt, e clar ca a doua varianta va fi cea aleasa. Pana la urma, e cea mai sanatoasa, nu poti sa subventionezi la nesfarsit piata, si asa s-a deformat grav perceptia cumparatorilor privitor la preturile masinilor, atat noi cat si sh. Lumea uita cat costa o masina prin 2006, fara tichete rabla, si acum li se pare exagerat un pret de 14-15.000 de euro pentru o compacta cheala, ca deh, toti stiu de pretul afisat de dealeri in anii trecuti, care includea reducerea prin Rabla. Oare mai sunt tari europene in care sa mai functioneze un astfel de program? Pentru ca scaderi sunt peste tot in Europa, in afara de UK
diesel_power
Deci tot dealerii sunt de vina ca ne-au "obisnuit" cu preturi de 12.000 euro pt o compacta, incluzand reducerea tichetelor rabla. Acum tot ei sufera dupa obisnuinta noastra.
Eu unul sper sa ajungem ca in Marea Britanie, unde platesti pentru a scapa de o rabla, iar preturile SH-urilor sunt derizorii.
AndreiMR
Nu intelege gresit...e foarte bine sa fie ieftina o masina. Dar, ca dealer, ai o problema in momentul in care in fiecare an afisezi preturi de 12.000 de euro la un Focus/Astra/Megane chel, in conditiile in care la banii aia, fara subventii, iei un Fiesta/Corsa/Clio chel. Normal ca populatia se obisnuieste sa vada astfel de preturi la masini, si cand se revine la normal, comenteaza ca sunt prea scumpe.

Iar ca posesor de masina care vrea sa scape de ea, ai o alta problema. Iti dau un exemplu...eu, sa zicem ca as fi vrut sa scap de Clio in 2010 ca sa imi iau o alta masina noua. Masina mea destul de noua, km putini, pret de lista de peste 13.000 euroi (nu am dat atatia bani pe ea)....o puneam si eu la vanzarea cu un 6500-7000 si mai scadeam, evident. Stii care era reactia unui posibil cumparator? "Pai bai nene, nu vezi matale ca e noua cu 7500? " Nu conteaza ca era cu motorul lesinat si fara dotari si cu reducere de Rabla...eu n-as fi putut sa o dau la un pret rezonabil pentru ca orice gigel vedea reclama la TV si isi inchipuia ca la banii aia isi ia aceeasi masina, dar noua.

Rabla a fost foare bun ca program atunci cand a avut 3 tichete transmisibile...dar, ca orice lucru care intervine artificial intr-o piata, nu trebuie folosit la nesfarsit. Mai degraba, daca tot se doreste stimularea pietei auto, s-ar adopta sistemul de impozitare a masinilor din Vest, unde esti taxat grav daca ai o masina poluanta, si s-ar elimina timbrul de mediu. Multe masini noi oricum nu se vor vinde vreodata in Romania, pentru ca suntem o tara in care daca ai un VW TDI sehajcanou cu "decat" 150.000 de km pe bord inseamna ca esti domn, in timp ce daca ai o masina decenta noua, dar mai mica, inseamna ca esti un oparit biggrin.gif
diesel_power
Poate ca acel potential cumparator de zicea ca "o ia noua cu 7500" nu era oricum interesat sa ti-o cumpere, doar cerceta piata cu batzul.

Nu ma pricep la politici high-level, dar as mai adauga un motiv pentru care vanzarile de masini noi sunt reduse: Lumea si-a cumparat deja masini!. De ce sa mai imi cumpar alta masina ? A fost o perioada de "foamete" de masini bune, pe vremea cand parcul national era format preponderent din dacii 1310. Dar acum piata este aproape de saturatie. De ce sa mai cumparam alte masini noi ?
AndreiMR
Eh, inca e loc de multe masini noi in Romania. Raportul de masini la numarul de locuitori e cam cel mai mic din UE la noi, nu mai stiu cifra exacta. In afara de asta, parcul auto e foarte imbatranit, sunt o gramada de masini mai vechi de 10-12 ani care circula pe drumurile noastre, ca sa nu mai zic de cele de peste 20 de ani.

Intr-adevar, multi din cei care si-au permis sa isi cumpere o masina si-au cumparat-o deja in ultimii ani, si tinand cont de conjunctura, prefera sa mai tina de ea, iar cei care de-abia isi permit o dacie 1310 oricum nu isi cumpara una noua ca n-au de unde...deci oarecum ai dreptate. Dar mai e si categoria destul de mare de oameni care ar avea bani de o masina noua de pana in 10-12-15.000 de euro dar prefera sa isi aduca un SH de afara. E alegerea lor, nu o judec, dar in momentul in care pentru fiecare masina noua vanduta ai 4 sh-uri care vin de afara (si stim prea bine cum sunt multe dintre ele, ca e mare rubrica de autovituri de la cafenea) e clar ca ceva nu functioneaza corect pe piata.

Romania nu are inca o cultura auto normala...la noi masina nemteasca e suprema, la noi sedanul e de domn si breakul e de porc, la noi mergi cu becul de la benzina aprins dar ai "beamve"....sunt multi factori, nu e vorba doar de criza, sau de Rabla, sau de timbrul de mediu. Piata e una atipica, sunt multe probleme cu care se confrunta, iar dealerii inca au asteptari nerealiste si o atitudine foarte proasta. Nu odata mi s-a intamplat sa intru intr-un showroom si vanzatorul sa nu catadicseasca sa se ridice de pe scaun si sa ma intrebe de vorba...si nu arat chiar a homeless, deci poate eram un potential client. Iar servicii post-vanzare? O enigma, pentru multi dealeri. Nu asa se vinde o masina smile.gif
Bwwlan
@Synyster: lasa ca la fel am patit si eu. Am intrat in Cluj in showroomul MB coborand dintr-un Opel Vectra din '94, in tenisi, blugi si camasa si am vrut sa intreb de un C Klasse combi. S-a uitat vanzatorul la mine cum te uiti la aia care vin la tine-n intersectii sa-ti spele parbrizul, gen "n-avem. cara-te"
Cand a auzit ca stau in Germania si ca fac 58.500 Eur pe an, s-a schimbat radical, "cum sa nu, poftiti, va rugam, multumim, cafea?" smile.gif In Bucuresti sunt convins ca nivelul de greatza existentiala al vanzatorilor auto e inzecit.

Nu odata am avut de-a face cu ciumetzii de la PBN si desi am luat de la ei un Touareg, un A6 si un A3, pupi-pupi tinea pana achitai factura, dupa care hai iesi d-acilea, ca-ncurci. Era sa-l bat pe unu'. Dupa ce am luat Touaregul, trebuia sa primesc de la ei un certificat ca sa o pot declara la Finante in termenul legal de 30 de zile, altfel luam amenda. Cand l-am intrebat, "bun, m-ati tot amanat, nici acuma dupa 4 saptamani n-ati facut rost de hartia aia, eu daca nu declar masina la Fisc pana luni, mie cine-mi plateste amenda?" s-a uitat ala la mine cu o privire de-aia plictisita si cica "nu stiu, eu cu siguranta nu". Initial am crezut ca n-aud bine, dupa care am inceput sa urlu la el. Atunci s-a speriat si una-doua s-a invartit sa faca rost de hartia lu' peshte prajit.
Daca te porti frumos cu ei si le vorbesti cu Dumneavoastra, au senzatia ca-ti fac un favor sau ceva, ca-ti vand masina, in loc sa pupe talpa ca-si iau si ei un comision pe prafu' asta.
Tupeu jegos si ordinar...
Ov
pai ce te asteptai sa gasesti la PBN
george_scala_2004
QUOTE
Programul Rabla pe 2014 ar putea aduce unele noutăți, printre care înscrierea cetățenilor direct la dealer și eliminarea colectorilor, precum și acceptarea mașinilor mai vechi de 8 ani, urmând să fie distribuite 20.000 de tichete de câte 6.500 de lei, potrivit proiectului pus în dezbatere publică.

Începând de miercuri, Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice (MMSC) împreună cu Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) supune dezbaterii publice proiectul de Ordin al ministrului Mediului pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului de stimulare a înnoirii parcului auto național, cunoscut ca "Rabla".

Potrivit proiectului, în 2014 vor fi disponibile 20.000 de tichete în valoare de 6.500 de lei, bugetul alocat programului fiind de 140 de milioane de lei.

În program vor intra și autovehicule cu o vechime mai mare sau egală cu 8 ani, față de 10 ani ca până acum.

Pentru prima dată, tichetele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor, urmând să fie distribuite electronic, în sistemul informatic al AFM, dealerilor validați în program, și nu colectorilor ca până în prezent. Persoanele fizice se vor înscrie în program direct la dealer și vor merge ulterior să își caseze mașina la un colector validat. Ei vor trebui apoi să prezinte dealerului dovada casării pentru a cumpăra mașina aleasă cu reducere.

Nu este însă obligatoriu ca persoana care își casează mașina să și cumpere una nouă, de reducere putând beneficia și altcineva.

Ca și anul trecut, pentru stimularea achiziționării autovehiculelor cât mai prietenoase cu mediul, se va oferi posibilitatea acordării, pe lângă prima de casare, a unui eco-bonus în valoare de 500 de lei pentru: achiziționarea unui autovehicul nou, încadrat în norma de poluare Euro 6, achiziționarea unui autovehicul nou, al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100g/km sau achiziționarea unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.

Tichetele alocate pentru persoanele fizice vor fi distribuite pe fiecare județ, în raport cu numărul autovehiculelor uzate aflat în evidențele Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). La nivelul fiecărui județ, vor fi repartizate în mod egal între punctele de lucru aparținând producătorilor/dealerilor validați și situate în respectiva unitate teritorială.

Pentru persoanele fizice, sesiunea de finanțare va fi organizată, potrivit proiectului, în patru etape, fiecare etapă având o durată de câte 60 zile.

În prima etapă, toate tichetele alocate destinate persoanelor fizice vor fi repartizate pe fiecare județ, în raport cu numărul autovehiculelor uzate aflat în evidențele DRPCIV. În a doua etapă, tichetele aferente fiecărui județ rămase neutilizate, precum și cele alocate pentru care s-au anulat notele de înscriere, vor fi redistribuite în mod egal între punctele de lucru aparținând producătorilor validați din respectiva unitate teritorială. În a treia etapă, tichetele rămase se împart, în mod egal, între punctele de lucru ale producătorilor validați din județul respectiv. În această etapă, orice producător validat poate ceda tichetele alocate în favoarea unui alt producător validat, cu obligația de a informa, în prealabil, AFM. În ultima etapă, tichetele rămase se vor împărti în mod egal, între punctele de lucru. Pot participa doar producătorii validați care, în etapa a treia, au consumat toate tichetele alocate.

În cazul în care la sfârșitul ultimei etape vor rămâne tichete neutilizate, acestea vor fi anulate.

Proiectul de Ghid de finanțare pentru programul Rabla 2014 este în dezbatere publică pe site-urile MMSC și AFM timp de 10 zile.

Calendarul programului Rabla din acest an va fi comunicat ulterior pe site-urile MMSC și AFM.

Programul Rabla este un program guvernamental susținut din fonduri alocate de Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice, prin Administrația Fondului pentru Mediu. Scopul acestuia este eliminarea din trafic a autovehiculelor vechi și înlocuirea lor cu altele noi, mai puțin poluante.


http://www.mediafax.ro/social/proiect-rabl...-8-ani-12206273

http://www.afm.ro/main/programe/psipan/201...psipan_2014.pdf

http://mmediu.ro/new/?p=4276

Squirrel
Update: Proiect Rabla 2014
akileon
Cea mai importanta stire este ca anul asta va fi ultimul an in care va mai exista programul rabla
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.