Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pompa frana solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
CiufuMadalin
salut, am si eu o problema cu ordinea pistonaselor, de la pompa de frana, am cautat peste tot dar nu gasesc cum sa le pun inapoi, cand leam desfacut au cazut amandoua si nu am reusit sa vad cum sunt puse, poate ma ajuta si pe mine cineva please mai mult ma incurca, ca unul din pistonase are o parte mai lunga si una mai scurta (4 tevi de iesire 2 spate, 2 fata, pleace help me am cautat topicuri despre asta dar nu am gasit nimic, nici aici nici pe google, nicaieri si sunt in pom si pomu'n aer
gabi_g
Primul este pistonul primar , al doilea este pistonul secundar. Se baga intai arcul pistonului secundar apoi pistonul secundar cu partea mai lunga, ( cu ghidajul de stift in dreptul gaurii de stift) fixezi stiftul al doilea. Apoi arcul pistonului primar si apoi pistonul primar cu partea subtire, apoi fixezi stiftul primului piston.
CiufuMadalin
tin sa precizez k pistonasele sunt exact asa cum le-am desenat, nu au nici o fanta pe mijloc prin care sa treaca stiftul, aceasta schema care miai aratato am mai vazuto dar nu se potriveste cu a mea
i96nds
Cauta la tutoriale ca era un topic in care cineva desfacuse bucatele bucatele pompa de frana de NOVA. Dar eu stiu ca e aceeasi si la DSN si SLZ... asa ca poate te lamuresti de acolo mai bine.
CiufuMadalin
tot nu am reusit, nu sunt la fel pistonasele, multumesc oricum
gabi_g
Daca este vorba de pistonasele din distribuitor, vezi poza , cu pistonul 3 rotit cu 180 gr.
CiufuMadalin
mersi mult gabi, sa rezolvat problema
mitraco
Salut CiufuMadalin !
Putem sa discutam despre probleme de franare pe puntea fata la Solenza?
MP pe forum nu pot sa-ti trimit, vreau sa intreb daca mai ai probleme cu instalatia franare.
Si eu ma chinui de 1 an schimband in service autorizat nu mai putin de 4 pompe centrale, 2 seturi de pistoane, 2 seturi de saboti, 3 seturi de placute, racorduri flexibile, pana si repartitor.
Fara rezultat - franare ineficienta.
klaus
de 4 (PATRU) ani o fi rezolvat si el problema
dan_4_stone
@mitraco
Nu am inteles exact - tu ai problema cu franele pe fata sau pe spate?
Ar trebui sa o iei pe rand rezolvi fata si apoi spatele sa zicem.
Zici ca ai fost in service autorizat, ok dar sunt aproape sigur ca nu ai pus piese de origine - mi-e greu de tot sa cred ca ai gasit pompa de frana noua originala si nu una ci 4 bucati.
Eu am cautat si nu am gasit decat unele italiene,asam si alte mizerii. Pana la urma am pus una de pe o berlina din 2000 care am nimerit-o in stare buna dar e cu dus intors si cu piesele sh / dezmembrari.
Vezi sa nu ai etrierii blocati e problema tipica la nova/sn/slz - zici ca ai schimbat pistoanele e discutabil cat de bine au fost montati si ce garnituri s-au folosit- eu cand am umblat am schimbat etrierii cu totul ca sa evit bataile de cap.
Dupa ce ai frane ok pe fata te apuci de spate.
Nu e bine sa umbli in 10 locuri si sa lasi nerezolvat.
mitraco
dan_4_stone
Daca ai timp, curiozitatea sa vezi despre ce este vorba si sa verifici calitatea pieselor schimbate, masina se afla in Bucuresti si are portbagajul plin.Am vizitat mecanici particulari cat si un service autorizat DACIA.
Problema este exclusiv pe fata - oricat de tare ai apasa pedala la ORICE viteza (inclusiv plecare de pe loc/avansare intr-o coloana) ROTILE DIN FATA NU SE BLOCHEAZA (doar cele din spate - evident am apasat diablolic pedala)
Spun oricat de tare ai apasa pedala pentru ca am ajuns la capatul rabdarilor... masina nu poate fi oprita la punct fix.
Pompele sunt 3 de origine - cea originala, cea schimbata in service (desigilata in fata mea), inca una de la dezmembrari.Intre ele am probat si una LPR cumparata de noua din magazin.
Indiferent ce piese s-au schimbat ROTILE DIN FATA NU SE BLOCHEAZA, de fapt ma deranjeaza distanta de franare mare.
Pana la acest defect nu s-au schimbat decat placute de frana si un set de saboti; nu au fost necesare alte reglaje
psychoo
Poate zic o prostie, dar discurile mai au grosimea corecta?
Pentru a bloca rotile spate nu e necesara o forta mare de franare, deoarece spatele e mai usor, in special la franare cand toata greutatea se "muta" pe puntea fata.
As mai inspecta si SERVOfrana sa fie ok, eventual inlocuita si furtunul acesteia sa nu fie crapat sau obturat.
Apoi as schimba lichidul de frana si as aerisi instalatia ca la carte si as reface testul.
Bafta.
mitraco
psychoo

Eu nu le am masurat, insa la cate mi s-a cerut sa schimb dc ar fi trebuit inclocuite banuiesc ca nu s-ar fi rusinat sa ceara sa schimb si discurile.
Tulumba servofrana are garniturile inlocuite, furtunul a fost inlocuit, lichid fara sa exagerez am cumparat 7 litri si s-au consumat pe "aerisiri" in cursul anului 2015.
Dupa aerisire (inclusiv pompa ) aproximativ doua saptamani e acceptabil, departe de normal - ma refer la distanta de franare.
Problema mea ca sofer ... distanta de franare nu este proportionala cu apasarea pedalei.
Ca test - pornind la relanti, calc foarte usor pedala de frana .. la un sfert de cursa doar "prinde" - e foarte deranjant ... apas mai mult ... la jumatate de cursa se aude repartitorul si se opreste masina bineinteles clatinandu se.
Concluzia mecanicilor, inclusiv din service cu sefi si ingineri .... nu avem ce sa facem pentru ca standul de frana nu indica probleme.Bun, am spus eu si distanta de franare in urma testului de traseu? Da, intr adevar e mare au spus ... (inclusiv cu pompa de origine schimbata desigilata in fata mea ).

Nu mi se pare normal ca ridicand de pe ambreiaj fara accelaratie sa calci frana usor iar masina sa nu inghete avand sub 5 km/h decat cu pedala la jumatate de cursa apasata si repartitorul lucrand.
Ca o completare, la viteze mai mari (30 -50 km/h ) rotile din fata pe macadam se blocheaza insa pe asfalt nu.Tot in test, la 80 km/h "astept" cu disperare sa se opreasca dc nu schimb vitezele.

Am apelat la forum deoarece la toti mecanicii la care am am expus problema si am cerut o verificare am gasit intelegere insa nu am rezolvat - poate ma indruma un coleg care s-a confruntat cu situatie macar asemanatoare.


cosstti
Inlocuieste servofrana cu totul. O membrana sparta, o garnitura neetansa pot infuenta negativ procesul de franare.
Pozitia surubelului din capul servei l-ai verificat?
Pompa de frana ai aerisit-o?
Vezi discurile de frana sa aiba grosimea optima.
Aeriseste conductele care duc la etrierii de pe fata, schimba garniturile la etrieri.
Daca ti se par uzati schimba si cilindrii de la etrieri.
Da drumul la ambele aerisitoare de pe fata. Viteza de curgere a lichidului de frana prin cele doua aerisitoare ar trebui sa fie egala.
Franarea are loc intai pe fata si apoi pozitia tijei repartitorului comanda franarea pe spate, bineanteles in functie de incarcare.
Ai luat la strung bavura facuta de saboti pe interiorul tamburilor? Cand bagi tamburul pe saboti trebuie sa intre cu o oarecare frecare.
Reglarea sabotilor se face manual inainte de bagarea tamburului si se face prin incercare succesive pana intra cu o oarecare frecare asa cum am pomenit mai sus.
Mai fa un test inainte de toate: Lasa masina sa ruleze la vale cu motorul pornit, trge frana de mana progresiv si vezi daca se intareste pedala dupa fiecare dinte.
Teoretic franarea ar trebui sa devina mai ferma.
Este posibil sa ai o cursa moarta care se remediaza tensionand cablul de sub masina.

29 Feb 2016, 08:01:
Lichidul de frana are un grad de de compresibilitate foarte mic.
Doar lichidul ideal are grad de compresibilitate zero.
Aerul are un grad de compresibilitate mare in comparatie cu lichidul de frana. Din acest motiv aerul trebuie eliminat complet din sistemul de franare.
Actionarea eficienta a pompei de frana se realizeaza cu ajutorul tulumbei de servo cum ii spui tu.
Este posibil ca ineficienta franelor pe fata sa se datoreze unei curse moarte pe care o ai pe spate.
Verifica prin eliminare. Succes.
psychoo
Daca zici ca dupa aerisire e "acceptabil" 2 saptamani, asta inseamna ca in a 3-a saptamana devine mai rau?
Nu ai ceva furtun sau conducta fisurata? Nu are voie sa se modifice nimic in timpul asta. Inseamna ca pe undeva intra aer in sistem in perioada asta de 2 saptamani.
Nivelul de lichid din vas se modifica in perioada de dupa aerisire si pana merge din nou prost frana?
talmctln
Salut! nu stiu daca va ajuta la problema ta dar pot sa iti spun ca un reglaj manual al sabotilor poate influenta foarte mult modul in care masina franeaza. La mine problema a fost ca din senin pedala se ducea foarte aproape de podea iar frana era actionata foarte tarziu si atunci destul de slab, iar apoi tot din senin isi revenea (un fel de ruleta ruseasca ...urat oricum). Atunci cand pedala devenea "moale" am observat ca nici pedalele succesive nu rezolvau problema (pedala nu revenea la cursa initiala) iar frana de mana avea cursa mai lunga decat initial. Nu am avut pierderi de lichid, s-a aerisit instalatia dar fara nici o schimbare. Singura imbunatatire a fost reglajul manual al sabotilor care au redus diferentele la franare (test pe standul de frane inainte si dupa) si a dus si la micsorarea cursei pedalei precum si a franei de mana (tine in mai putini dinti) Bineinteles mecanicul a sugerat schimbarea pompei dar am zis sa incercam si reglajul sabotilor avand in vedere ca se schimbase cursa franei de mana atunci cand nu mai aveam pedala. Am deja o saptamana si pot sa zic ca nu am mai avut surprize desi tot cu precautie merg (dupa ce ramai de doua ori fara pedala in trafic ...)
cosstti
Pai ai eliminat tocmai cursa moarta de care pomeneam mai sus.
Autoreglajul sabotilor este un basm frumos. Reglajul se face manual ( cu semne cu creionul pe sectorul semicircular dintat) si prin incercari succesive pana rotile de pe spate franeaza la fel (macar ochiometric).
Adica: accelerare si apoi franare brusca pe un drum cu ciment (nu cu bitum). Ar trebui sa vezi urmele lasate de cauciucurile fata si spate.
In functie de lungimea urmelor vei vedea care sunt rotile care franeaza primele si gradul de franare a fiecareia (vei vedea "ochiometric" lungimea urmei lasata de fiecare roata).
talmctln
Desi aveam pedala foarte aproape de podea nu stiu cum, dar in ultima situatie cand mi s-a intamplat acest lucru am reusit sa franez cu scartait ... panicat ce-i drept (fapt ce cred ca frana pe fata lucra desi pedala avea cursa foarte lunga ...cam 3 sfeturi de cursa era fara efect si la ultimul sfert incepea sa tina ceva ceva). Si am mai mers cam 2 km tot cu frana proasta pana si-a revenit.
Oricum la reglajul sabotilor am asistat si eu iar la ambele roti autoreglajul nu functiona (partea de jos cu dinti in care se fixeaza dintii de la saboti era gripata si nu mai lucra ... ba chiar era distanta intre dintii de la saboti si dintii de jos). Au trecut cam 4 ani de cand nu am umblat pe spate la frane (atunci schimbasem cilindrii impreuna cu sabotii) iar din ce am vazut cred ca e cam necesar periodic curatarea si gresarea acelui sistem de autoreglaj (la 1 an ...maxim 2).
i96nds
Eu ma gandesc tot la tulumba de servofrana.... Eu am schimbat-o deja la SLZ.
Se duce membrana.

Vezi ca mai e si o supapa de vacuum acolo, una alba - trebuie inlocuita si aceea.
cosstti
Deci pana acum sunt doua repere suspecte de functionarea deficitara a franei.

1. Membrana de la servofrana.
2. Cursa moarta de la saboti (remedierea am specificat-o mai sus).

Hei Mitraco! Ce ai reusit sa faci in astea 4 zile de cand noi ne storcim creierii ca sa-ti rezolvi tu problemele?
mitraco
Am programat o noua si ultima interventie in service autorizat Dacia si voi cere verificare instalatie franare urmarind toate reperele indicate de voi.

psychoo
Si eu inclin sa cred ca intra aer, dar nu mi pot da seama pe unde.Nivelul lichidului nu se modifica, niciodata n-am avut astfel de probleme.
Mai rau dupa doua saptamani insemna ca, sa zicem la 50 60 km/h in treapta 4 la o apasare normala a pedalei de frana ai senzatia de debraiere sau ca si cand masina ar fi impinsa din spate (sper ca ma intelegeti) dupa care daca nu schimb vitezele pot sta linistit cu piciorul pe frana masina doar incetineste; apas mai tare uruie sabotii.
racordurile flexibile au fost schimbate, conductele nu le am verificat .. ramane de vazut.

cosstti
Verificarile de care zici tu le-au tot facut mecanicii desi eu nu pot intelege de ce trebuie umblat la tije si cabluri din moment ce niciodata nu au fost probleme ... pana anul trecut cand orice reglaj de tipul celor mentionate de tine nu au avut niciun efect de imbunatatire.Adica schimb placute si saboti si trebuie sa regeleze mecanicii cablul franei de mana si surubul servofranei? Sau si pompa centrala - in afara de amorsare trebuie reglata la montare? daca da atunci sa faca mecanicii - eu am adus piesele reglajele sa le faca ei.
In tot cazul eu nu fac niciun reglaj, consider ca sarcina mea e sa duc masina din timp la service si sa cumpar piese de origine.Insa pana acum s-a cheltuit prea mult fara rezultat pozitiv...

i96nds
Supapa de vacuum schimbata (una noua ), tulumba schimbata dar nu noua .
Intelegeti - ma ca la ateliere mi s -a cerut sa schimb toata instalatia (in afara de conductele rigide) fara o explicatie. Desi nu sunt mecanic nu sunt de acord sa schimb repere doar asa ca s-ar putea sa fie X sau Y...
Ideea a fost ca dc dintre reperele indicate s-ar fi simtit vreo imbunatatire cu siguranta as fi luat piesa noua dupa ce in urma unei probe as fi stabilit impreuna cu mecanicii. Dc ramanea starea instalatiei neschimbata sau se inrautatea(pentru ca la probe utilizasem piesa folosita ) ce sens avea sa cumpar o piesa noua?

talmctln
Pedala nu are o pozitie modificata, reglaj al sabotilor s-a tot facut insa .... absolut nimic.

Vedem la service ! Multumesc !
cosstti
"Mecanicii din ziua de azi au devenit inlocuitori de piese auto" spunea odata Corbex pe numai stiu ce topic.
Mare adevar a mai grait.
Instalatia de franare reprezinta in sine o instalatie hidraulico-pneumatica pe care putini o inteleg si mai putini sunt aceia care cu ochii mintii realizeaza care sunt fenomenele care au loc in instalatie.
Din acest motiv mecanicii va cer: schimba... schimba... schimba. Poate, poate vor elimina din intamplare elementul hidraulic sau pneumatic care nu-si face treaba acolo in instalatie.
Initial am crezut ca rezolvi treaba cu franele in regie proprie, dar daca te duci la un service autorizat ... se schimba foaia.
Exista Vocea Clientului, mai exista si OPC...
Dar sa mai auzim parerile si opiniile colegilor.
mitraco
cosstti, eu am lucrat de la bun inceput cu mecanici persoane in care am avut incredere (nu recomandati) care nu mi-ar fi cerut nici macar din comoditate sa schimb dar nu ar fi fost depasiti ... cu tot respectul pentru ei.
Cat despre service, am plecat deja de la o reprezentanta DACIA cu buza umflata chiar si dupa ce am fost rechemat de ei (iesit din service cu martor ICP activ in bord la pompa noua schimbata in service la recomadarea lor plus proba traseu si stand frana inainte si dupa interventie - inadmisibil pt reprezentanta dupa parerea mea).Ce OPC? nu mi mai arde de nimic, am nevoie de masina .. nu am chinuit-o nu am avut niciodata defecte nerezolvabile pana acum; doar ca nu gasesc rezolvarea in cazul de fata si mi am pierdut rabdarea plus multi bani aruncati degeaba - nu mi parea rau cand inlocuiam cu piese noi daca era cazul, doar pentru mine inlocuiam.

Daca mi -as fi bagat nasul eu puteam spune ca am dereglat din necunostinta sau nepricepere ceva insa umbland mecanici seriosi cu SDV - uri plus service ...

Ce pacaleste este aerisirea ... insa distanta de franare tot mare ramane iar peste doua saptamani (dupa una nu sesizez inrautatire fata de momentul initial aerisirii) apare senzatia de gol la apasarea pedalei.


EU VOI CERE SERVICE ULUI DE DATA ACEASTA VERIFICARE ETANSEITATE CIRCUIT FRANARE .

Si va voi preciza concluziile interventiei, de remediat doar speranta ...
cosstti
Se vede ca ai ajuns in stadiul de om disperat, care le-a incercat pe toete si a ajuns sa-i fie frica sa mearga cu masina din cauza franelor cere nu tin.
Stiu mecanici care preferau sa schimbe un set motor decat sa regleze franele.
Din ultimile randuri scrise de tine "apare senzatia de gol la apasarea pedalei", tind sa cred ca acolo pe spate este buba.
Apropo' repartitorul l-ai schimbat? Poate s-a blocat pe descarcare.
Atata timp cat nivelul din vas este constant, nu te mai gandi la etansari cu probleme.
Cele trei racorduri (furtunuri) ai spus ca le-ai inlocuit ... deci nu cred ca ai vreun racord gonflabil.
Probabil ca la tine este cam asa: tu calci pedala, dar pedala coboara pana la fund fara ca tu sa ai frane ferme.
Ca sa ai frane ferme este necesar ca lichidul de frana vehiculat din pompa catre cilindrii sa fie cat mai mic.
Pe fata placutele stau aproape lipite de discuri, iar in spatele placutelor sunt pistoanele etrierilor care sunt pline cu lichid de frana. Nu de aici este buba.
Doar pe spate, sabotii cred eu ca stau oarecum departati de suprafata cilndrica interioara a tamburului, mai ales ca sistemul de franare de pe spate este dotat si cu arcuri de rapel, care dupa franare au rolul de a goli intr-o oarecare masura cilindrii de lichidul de frana.
Imagineaza-ti ca bagi mult lichid in cilindrii spate si ajungi la capatul de cursa a pistonaselor din pompa si evident ajungi si cu pedala la fund. Frane ioc.
Frana de mana ai? ar trebui sa tina la 5 -6 - 7 dinti.

Ai facut testul? Lasa masina sa ruleze la vale cu motorul pornit, trge frana de mana progresiv si vezi daca se intareste pedala dupa fiecare dinte.
Teoretic franarea ar trebui sa devina mai ferma.

Cu solenza am facut peste 130.000Km si bibiul nu a vazut service-ul decat la schimbatul ambreiajului si la reglajul unghiurilor.
Inginerii din service-uri nu sunt detinatorii adevarului absolut, cei mai multi dintre ei ii calaresc pe mecanici ca sa "rezolve" cat mai multe masini, calitatea rezolvarilor fiind de multe ori indoielnica.





3 Mar 2016, 09:38:
Ai dat jos bavura (pragul) de la tamburi?
Operatiunea este relativ simpla pentru un strungar. Centrarea tamburului in universal este operatiunea care necesita mai multa atentie.
Aceasta operatiune este esentiala daca santul facut de saboti este adanc.
talmctln
Salut! La mine cand ramaneam fara pedala in momentul cand trageam frana de mana (desi avea cursa mai lunga) pedala devenea si ea mai tare ...
Sper sa nu vorbesc intr-un ceas rau dar am intrat in a 2-a sapt si pana acum totul e ok la frane.
cosstti
Pai tocmai asta este testul pe care il indemn pe colegul Mitraco sa-l faca.
Logica este simpla: tragand treptat (dinte cu dinte) frana de mana, se micsoreaza distanta dintre saboti si suprafata de contact si implicit se micsoreaza cantitatea de lichid de frana vehiculat de pompa spre cilindri de frana de pe spate.
Teoretic pe fata nu ai ce reglaje sa faci, pe fata totul ar trebui sa fie OK.
Efectul se simte in intarirea pedalei de frana care va tine mai sus si franele vor fi mai ferme.
Poate aici este buba lui - poate nu-i aici, dar trebuie procedat prin eliminare.
Vad ca macar tu Talmctln ai priceput ceva din posturile mele.

Pentru ca am pomenit de reglaje pe fata:
Trebuie verificat ca penele sa nu aiba bavuri si sa fie unse cu vaselina pentru ca etrierul sa se poata deplasa in functie de uzura placutelor. Daca etrierul ramane blocat intr-o anumita pozitie veti constata la demontare uzura mai mare doar la una din placute.
Deasemenea trebuie verificat ca garniturile etrier sa nu curga si la actionarea pedalei, ambii cilindrii sa se deplaseze spre exteriorul etrierului cam cu aceeasi viteza si cu aceeasi distanta.
Daca cele de mai sus vor fi respectate, franele de pe fata nu vor avea dezechilibre majore..
Vezi ce am scris la postul 18 cu urmele pe drumul cu ciment.
Niciodata nu am avut probleme cu franele la ITP. Un anumit procent de dezechilibre la franare este acceptat la ITP.

i96nds
Sigur e asa?

Cand tragi frana de mana, fiind deja cu piciorul usor apasat pe frana de picior, ar trebui ca sabotii sa se apropie - si sa vina MAI MULT lichid catre cilindrii spate - si astfel scade presiunea in circuit - de unde vei avea senzatia ca pedala de frana de picior va COBORI !
Deci si la testul de care zici tu, piciorul (talpa) trebuie sa coboare usor la fiecare dinte tras la frana de mana.
Evident, eu presupun ca simti in talpa faptul ca exerciti o presiune aproximativ constanta pe pedala...

Costi, e posibil ca si tu sa fi zis acelasi lucru, doar cu alte cuvinte, Poate am inteeles eu gresit.

Daca e repartitorul defect, atunci testul de mai sus va fi un esec, adica nu simti nici o modificare in pedala de picior cand tragi frana de mana.

Exact asta am patit cand masina era noua, la ITP de 2 ani - doar ca tocmai ce expirase garantia de 18 luni - asa ca nu am avut cum sa o inlocuiesc pe garantie. De cand am schimbat repartitorul, totul e OK.

Mare grija cum montati penele la placutele din fata dar si cum montati acele arculetze (U-uri) sau agrafe.

Bafta !
cosstti
Aproape ca nu pot sa cred ca asta s-a inteles din ce am postat.
Explicam babeste:
Coboram o vale suficient de lunga pentru verificarea franelor. Motor pornit.
1. Tragem frana de mana un dinte.
2. Calcam pedala de frana. Vedem cat tine , cum tine, cat de sus tine.

3. Mai tragem frana de mana un dinte.
4. Actionam iar pedala de frana, vedem daca s-a schimbat ceva.

5. Inca un dinte la frana de mana.
6. Calcam din nou pedala de frana, ar trebui sa se intareasca.

7. Al patru-lea dinte la frana de mana.
8. Actionam iar pedala de frana, ..... s.a.m.d.

Fenomen: Dupa fiecare dinte tras la actionarea franei de mana, sabotii se apropie de suprafata cilindrica interioara a tamburului.
Calacam pedala de frana, cilindrii de pe spate se umplu cu lichid de frana.
La eliberarea pedalei, in cilindrii de pe spate va ramane mai mult lichid de frana si cursa pedalei va fi mai scurta.
In fiecare cilindru exista un resort care impinge garniturile in directii opuse si mareste volumul ocupat de lichid.
Dupa fiecare actionare a franelor (dinte la frana de mana urmata de pedala de frana) cantitatea de lichid din cilindrii va creste progresiv.
Odata cu cresterea volumului de lichid de frana din cilindrii spate se va scurta cursa pedalei de frana. Pedala va tine mai sus.

i96nds
Da. Acum am inteles ce zici.

Diferenta intre testul tau si testul meu este faptul ca la tine tu ridici piciorul de pe pedala. La diverese momente, cursa pedalei va fi din ce in ce mai scurte.

Ai grija ca in general totusi frana tine din ce in ce mai bine dupa mai multe pedale, e deja vacuum facut - deci nu e neaparat de la dintii franei de mana.

Dar oricum, e relevant ce zici.

La testul pe care il sugeram eu, piciorul ramane pe pedala, cu incercarea de a exercita aceeasi forta asupra pedalei, astfel odata cu tragerea franei de mana veti simti cum pedala coboara !

Asadar erau teste diferite, multumesc Costi pentru clarificari.
cosstti
Ma bucur ca m-am facut inteles.
Atunci cand sabotii au facut canal (sant) in tambur, atunci exista si acea bavura care este indicat sa fie indepartata.
In conditiile in care nu este indepartata bavura, se impune reglajul cablului de la frana de mana. Acest reglaj se face strangand piulita M8 de sub masina.
Reglajul se face cu spatele masinii suspendat si verificand rotile spate sa se invarta cat de cat liber. Ceva frecare trebuie sa se auda si sa se simta la mana.
Strangerea piulitei M8 determina intrarea sabotilor in canalul (santul) din tambur.
Pentru scoaterea tamburilor va fi necesara slabirea acelei piulite.
Bataie de cap inutila. Din acest motiv am recomandat eliminarea acelui prag peste care trebuie sa treaca sabotii.
Eliminarea acestui prag (bavura) usureaza reglajul sabotilor prin interventia la sectorul dintat de forma semicirculara.
Spun asta deoarece la finalul reglajului, fiecare roata din spate trebuie sa se poata roti liber si bineanteles cu o mica mica frecare. Distanta dintre saboti si tambur trebuie sa fie cat mai mica.
In felul acesta franarea va fi eficienta si pedala va tine sus si cursa pedalei va fi relativ mica.
Actionand frana de mana cu cativa dinti, se face doar un pseudoreglaj empiric care te poate informa unde trebuie sa intervii in viitor. Acest pseudoreglaj poate determina franarea doar a unei roti de pe spate in timpul rulajului, ceea ce nu este indicat.

Observatia facuta de tine in penultima fraza este cat se poate de adevarata.
dan_4_stone
@mitraco
Ce ai rezolvat?
AZY
Buna seara,

Am nevoie de ajutorul vostru in rezolvarea unei probleme la sistemul de franare.
In mers dupa aproximativ 10-15 min. (mers in coloana, franari multiple) se intareste pedala de frana si se incing rotile din fata. Daca opresc si las sa se raceasca totul revine la normal.
Mentionez faptul ca am incercat sa rezolv problema prin schimbarea garniturilor de la etrieri si a placutelor de frana (rezultat 0).
Astept parerile voastre.
Multumesc anticipat.


O seara buna,
Iulian
psychoo
Regleaza tija dintre frana si servofrana. Daca cursa e insuficienta se pot pune saibe pe suruburi ca sa maresti distanta dintre ele.
AZY
Multumesc, dar problema este ca nu am umblat niciodata la ansamblu pompa, tija este reglata asa din fabrica si pana acum nu au fost probleme.
psychoo
Si la mine a fost asa din fabrica si tot a trebuit sa umblu ca am avut aceeasi problema.
AZY
Salut (din nou),

Am schimbat etrierii, am schimbat pompa de frana, am reglat la minim tija dintre pompa de frana si servofrana - rezultat 50% - adica nu mai se intareste pedaua de frana dar rotile se incing in continuare (cei drept mai putin).

Ce mai este de schimbat.........masina? biggrin.gif .

Va multumesc.
Maiorul
Daca ai facut proba in oras este normal sa se incinga....se foloseste foarte des frana. Cel mai bun test este sa mergi in afara orasului , gen autostrada , deabia atunci poti sa iti dai seama exact cum sta treaba .
AZY
Da este adevarat ca merg mai mult in oras, dar totusi inainte nu se intampla nimic.
Acum am observat ca roata din dreapta se incalzeste cel mai rau, nu stiu ce ... masi sa-i mai fac?
AZY
Am desfacut unul din etrierii cumparati saptamana trecuta (mai exact cel din partea dreapta) si pot sa va spun ca pistonul arata groaznic, plin de rugina (intrata in profunzimea materialului), in interiorul etrierului era foarte multa pilitura metalica, resturi de cauciuc, garnitura interioara arata la fel de urat (cutata pe partea de exterior). Dupa ce am scos garnitura interioara in canalul acesteia era deasemenea pilitura metalica.
Asa ca aveti grija ce piese cumparati, etrierii cumparati de mine sunt marca Pulsormot si au fost achizitionati din magazin (si clumea sunt identici cu cei originali care au fost pe masina).

O zi buna.
sabinmq
psychoo are dreptate "Regleaza tija dintre frana si servofrana. Daca cursa e insuficienta se pot pune saibe pe suruburi ca sa maresti distanta dintre ele." Se pare ca nu exista posibilitatea reglajului .... ramane varianta cu saibele ..... saibele sa aiba grosimea 2-3 mm, se pun intre corpul pompei si servo si frana pe fata revine ca la inceput.
Am avut franele pe fata blocate din senin si uneori se deblocau...aleator. Am schimbat garniturile frana fata, lichidul frana si am constatat ca nu pot face aerisirea, pedala f moale si nu intra lichid de frana in circuitul fata. Desurubat piulitele suruburilor care "leaga" pompa cu servo cam 3-4 mm, miscat de pompa (am tras usor spre fata) si lichidul a inceput sa curga in etrieri. Am strans piulitele, am facut aerisirea si am crezut ca problema era rezolvata...FALS. Am plecat la drum si dupa 30 km rotile s-au blocat iar, motorul tragea din greu, temperatura crestea si pornea GMV-ul... Am oprit, jantele erau foarte fierbinti. M-am intors si am pus saibele si de atunci am facut cam 3000 km fara nici o problema la franele fata.
Problema asta este cunoscuta ca un "defect tipic pompa de frana Dacia" si se "repara tacit" asa....de mult timp.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.