Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 5% consum dacia 1300
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
CHE
dupa indelungi cautari am gasit un mecanic care sa imi faca D1300 sa consume 5% la 80km/h....ce e incredibil e ca acelasi consum il am si la 120 sau mai sus , intre aceste viteze consumul crescand la 8%....

Toata chestia a facut-o montand ceva in galeria de admisie...si regland aprinderea timp de jumatate de zi...oricum la final am facut o proba cu un litru de benzina scos in sticla...

Mi-a promis ca in primavara imi va monta un ""preincalzitor de carburant'' si va consuma 3,5-4.Deja mi se pare incredibil pt un motor cu 100k facuti de mine...si deja ar insemna ca D1300 ar consuma mai putin decat PGT206--masina mea de 'fite' smile.gif



Stie cineva ceva despre preincalzitorul asta?sau alte smecherii de scazut consumul?fara a afecta puterea...As vrea sa o fac sa nu consume nimic daca se poate...
paulp
Mai Horatiu, da-mi si mie nr. de tel. al mecanicului asta. Si promit sa vin la Bucuresti la intilnire cu o damigeana de vin nou din Vrancea, daca-mi face Nova sa ia sub 6% la 120.
klaus
M aindoiesc ca va ajuta chiar in halu' asta. Chestia aia e buna pentru iarna sa nu aiba probleme cu frigul, si cica duce si la reducerea noxelor, dar sa scada consumul cu cel putin 25% ... :shock:
CHE
Daca vrei iti spun cum sa iei legatura cu el....nu e din B e din Urziceni, e un fost mecanic de elicoptere...tipul e putin 'ciudat' in sensul ca el nu desface carburatorul el :''viziteaza carburatorul prin desfacerea capacului''



Dar te pot pune in leg cu el...mie imi convine ca de 2 ori pe an (primavara si toamna) sa fac un drum la U dar sa nu mai bag nici un ban in motor...cand mi-a scimbat discul de ambreiaj a muncit toata noaptea si dupa ce a facut treaba mi-a vopsit si motorul (bloc, chiulasa, capac culbutori) de au innebunit vecinii cand am ridicat capota...

De obicei nu recomand mecanici si zugravi ca sa nu ma injure lumea, dar asta chiar merita...
paulp
Hai ma ca am glumit.

Oricum mi se pare de studiat ce ti-a montat tie in galeria de admisie de reduce consumul atit de mult.

Din pacate eu nu pot ajunge prea des la Buc., dar dac-o sa vin poate o sa ma uit si eu la minunea asta de "Dacie cu consum de 5%".
fion98
nu strica sa postezi si tu un nr. de telefon



eu sunt din slobozia... dar acu stau in bucuresti



deci trec prin urziceni de fiecare data cand ma duc la ai mei icon_twisted.gif icon_twisted.gif



thanks
FiveThreeFive
Ma gandesc ca e posibil sa-ti fi montat in galerie un fel de "elice" statica, ce creaza o turbulenta in amestec si sparge combustibilul in particule mai fine.

Am vazut chestii din astea de vanzare in targul Vitan.

Prin anii '80, cand cota de benzina era de aprox. 25 l / luna, cunosteam un mecanic care facuse Dacia 1300 (cu motor 1289 cmc) sa consume cca. 5,5l / 100Km la o viteza stabilizata de 80 Km/h, operand urmatoarele modificari:

1. a inaltat cat mai mult carburatorul (a montat mai multe garnituri intre carburator si galerie);

2. a redus drastic nivelul in camera de nivel constant;

3. a reglat aprinderea ca sa se impace cu modificarile de mai sus.

Modificarea "1" permite o mai buna atomizare a benzinei, pentru ca parcursul intre carburator si cilindri e mai lung. Modificarea "2" forteaza amestecul sa fie sarac.

Dar, reversul medaliei:

- demarejele erau serios penalizate (uneori era chiar nevoie sa tragi putin socul concomitent cu apasarea brusca a pedalei de acceleratie, pentru a imbogati putin amestecul)

- viteza maxima era pe undeva pe la 125..130 Km/h (e drept, pe vremea aceea nimeni nu mergea asa de tare).



Horatiu, revenind acum la post-ul tau:

- cred este posibil ca, prin anumite modificari, masina ta sa consume 5l / 100Km, la viteza de 80 Km/h

- sunt convins ca este imposibil ca scaderea de consum sa nu se reflecte direct in performante (respectiv, reprize si viteza maxima)

- sunt convins ca este imposibil ca si la 120Km/h viteza stabilizata sa consumi tot 5l / 100 Km. Ia in calcul tehnologia si randamentul motorului de Dacia 1300, forma aerodinamica a caroseriei si o sa ajungi la concluzia ca este nerealist.



Cel mai bine, repeta testele, si ai mare grija pentru acuratetea masuratorilor: distante determinate dupa borne kilometrice, viteza determinata dupa distanta/timp (nu dupa vitezometru), masuratori precise pentru cantitatea de benzina (si la aprox. aceeasi temperatura), teste pe distante mai mari (min. 100 Km).
silviumc
QUOTE
dupa indelungi cautari am gasit un mecanic care sa imi faca D1300 sa consume 5% la 80km/h....ce e incredibil e ca acelasi consum il am si la 120 sau mai sus , intre aceste viteze consumul crescand la 8%....



Pai bine, si daca ne dai si noua o adresa + telefon, si are si el mai multi clienti, se supara?



Sau e cu "liste" ca la banci falimentare si vindecatori miraculosi? smile.gif Ca daca e asa, poate te milostivesti sa-mi trimiti la silviumc@fastmail.fm bogdaproste sa traiesti coane
c1p0
Eu stau la Buzau. Urziceni este aproape. Nu e rau sa postezi un nr de tel sau o adresa... Cred ca omul nu se supara daca are clienti...! Si daca zici ca e asa bun...
Maverik
Io chiar aș avea o întrebare pentru Horatiu:

Avand în vedere rezultatul meșteririi efectuate pe cord asupra mașinuței tale (care seamana oarecum cu a mea, a lor, ale noastre ale tuturor "bravilor daci") , chiar nu ai avut curiozitatea sa-l întrebi pe mecanic ce a facut, de ce a facut, și ... alte asmenea intrebări ?????



Io cred c-aș fi plecat plîngând de la mecanicul respectiv dacă nu mi-ar fi explicat ce miracole înșurubărește !!!
silviumc
QUOTE


De obicei nu recomand mecanici si zugravi ca sa nu ma injure lumea, dar asta chiar merita...


Pai recomanzi sau ce faci?



Ne dai numarul ala? Ca altfel parca ne faci in ciuda smile.gif
Maverik
Referitor la "punerea in galerie a ... ceva":

- În Timișoara se gasește (în Mehala și Aurora) o chestie din alamă care se introduce sub talpa carburatorului. După formă acesteia am dedus că are rolul de creștere a gradului de turbionare a amestecului: în interior are 6 sau 8 "ramurele" diagonale care traversează secțiunea galeriei de admisie. Cei care-l vând (/cumpără) denumesc această chestie ca fiind "economizor de benzină". Să fie vorba despre aceeași chestie de care se pomenea mai devreme ???
Marty
Am vazut si eu o chestie d-aia prin Bucuresti. Sincer sa fiu, n-am stiu niciodata ce e si, ca sa debordez de sinceritate, nici nu m-a interesat sa aflu ! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Maverik
Altcineva ... ??? ... ??? Mai știe (are) cineva ceva de genul acesta ? Păreri ?

Dacă este o chestie utilă (avantaje / dezavantaje) chiar cred că interesează pe toată lumea. De asemenea, poate fi confecționată și .. "ad labam" pe lângă casa omului.
paulp
Marty, spune unde ai vazut, sa-l pisez pe Liviu la cap sa-mi aduca :wink: .
Marty
paul, se gaseste prin toate magazinele care vind piese de dacie.... cred ca gasesti si prin Iasi
Maverik
PulP: Io cred că dacă treci printr-o piață pe unde mișună oamenii cu piese and stuff, o să vezi ceva din alamă, de forma unei garnituri de talpă de carburator, dar cre are în interior câteva "raze" (6 - 8).

Tu ai informații referitoare la funcționalitatea și utilitatea acestei chestii ???
paulp
Acum aud prima data de asa ceva, dar cum eu sint dispus sa incerc orice chestie care ajuta (mai putin drogurile icon_twisted.gif ) o sa vad ce e cu "minunea" asta si postez.
Maverik
Ș io am astăzi în plan un drum în scopul achiziționării unei astfel de minunăți. Nu știu dacă o să reușesc (GRIPĂ, GRIPĂ, GRIPĂ) !!!
CHE
QUOTE


Io chiar aș avea o întrebare pentru Horatiu:  
Avand în vedere rezultatul meșteririi efectuate pe cord asupra mașinuței tale (care seamana oarecum cu a mea, a lor, ale noastre ale tuturor \"bravilor daci\") , chiar nu ai avut curiozitatea sa-l întrebi pe mecanic ce a facut, de ce a facut, și ... alte asmenea intrebări ?????  


Imi cer scuze pentru lipsa raspunsurilor...am fost plecat din B.Deci:



In primul rand...pentru toti cei care m-au intrebat de telefonul mecanicului....NU ARE...este din Urziceni, iar eu ma duc acolo la rude...de obicei stau 2 zile...in prima vorbesc cu el si a 2 a lucreaza...daca are timp...daca nu fixam alta zi...

Cei care chiar vor sa faca un drum imi pot spune si sa le aranjez eu cand merg acolo...cam la 3 saptamani.



In al doilea rand...nu este vorba de ''elice''...mi-a montat-o si pe aceea.Lucrarea pe care mi-a facut-o consta in gaurirea galeriei de admisie si montarea in ea a 2 ''bolturi''-- asa le zic eu--sunt de fapt 2 suruburi fara filet, putin aplatizate-- in galerie, de o parte si de alta a carburatorului...Explicatia ''savantului'' e: cele 2 piese se incalzesc, benzina picura pe ele si e trasa mai departe in motor gata ''vaporizata'' De aici explicatia ca la 120 consuma mai putin-- alea 2 chestii sunt mult mai calde...

PS: Gaurile din galeria de admisie dau in cea de evacuare, suruburile preluand caldura de acolo...



Multumiti???

Inca o data scuze pentru intarziere...



Si ceva pt Shaq: tu ai temporizator pe D1300?Cum l-ai montat? CE legaturi ai facut la fire?
FiveThreeFive
QUOTE
nu este vorba de ''elice''...mi-a montat-o si pe aceea.Lucrarea pe care mi-a facut-o consta in gaurirea galeriei de admisie si montarea in ea a 2 ''bolturi''-- asa le zic eu--sunt de fapt 2 suruburi fara filet, putin aplatizate-- in galerie, de o parte si de alta a carburatorului...Explicatia ''savantului'' e: cele 2 piese se incalzesc, benzina picura pe ele si e trasa mai departe in motor gata ''vaporizata'' De aici explicatia ca la 120 consuma mai putin-- alea 2 chestii sunt mult mai calde...


Am cateva COMENTARII:



1. Benzina care pleca din carburator nu picura, ci este sub forma de particule foarte fine amestecate cu aerul.



2. Compara suprafata "bolturilor" cu suprafata sectiunii interioare a galeriei de admisie.

- daca bolturile respective sunt de diametru relativ redus (sa zicem, 10mm sau pe-acolo), rezulta ca un numar foarte redus de "picaturi" de benzina va nimeri in bolturi, deci eficienta lor e discutabila;

- daca bolturile au diametru apreciabil, atunci ele obtureaza o mare parte din galeria de admisie, deci motorul nu poate sa respire la turatii mari, pentru ca nu mai ramane loc pe unde sa treaca amestecul care sa umple cilindrii.



3. Cand motorul functioneaza, in cilindri intra un volum "V" de amestec de aer si benzina. V este determinat de turatie dar si de capacitatea de curgere a amestecului prin sistemul de admisie (filtru aer / tubulatura / carburator / galerie / supape de admisie).

Ca motorul sa dezvolte putere, benzina trebuie sa arda. Ca sa arda, trebuie sa aibe suficient oxigen. De regula, ca sa arzi o cantitate "x" de benzina, iti trebuie 13x..15x aer (ideal: 14,7x).

Vaporizezi benzina, volumul e constant, deci ramane mai putin loc pentru aer. Mai putin aer -> mai putina putere.

Impreuna cu pct. 1 de mai sus, rezulta ca ideal nu este sa vaporizezi benzina, ci sa o "atomizezi".



4. Temperatura in galeria de admisie.

Vezi pct. 3 de mai sus. Temperatura mai mare in galeria de admisie la volum constant rezulta o masa mai redusa de amestec, deci putere mai redusa.

Motoarele moderne au galeriile de admisie separate de cele de evacuare (din din alte considerente -> dinamica gazelor in camera de combustie), dar si pentru a le tine "reci". Mai mult, se fac din plastic (cele din aluminiu se incalzeau repede de la motor).



5. Daca solutia mecanicului de la Urziceni ar fi verificata in practica, atunci ar trebui ca motoarele cu injectie moderne sa aiba injectie monopunct si galeria de admisie serios incalzita, si de o forma cat mai neregulata. Injectorul ar trebui sa "traga" un jet asupra unui bolt incalzit (de ce nu, electric) la o temperatura optima.

Ori, exact invers se intampla: injectia este multipunct, injectoarele sunt calculate sa atomizeze (dar nu sa vaporizeze), iar despre galerie am mai vorbit la pct. 4.





Si cateva CONCLUZII:



a) Este posibil ca modificarile de mai sus sa reduca intrucatva consumul de benzina, dar sincer mi se pare foarte improbabil sa fi ajuns la numai 5%.



cool.gif Explicatia consumului mai redus la 120Km/h nu e valabila.



c) Toate modificarile de mai sus vin in sensul reducerii puterii motorului. In functie de diametrul bolturilor, marimea "elicei" si reglajelor masinii, cred ca nu poti depasi 125..130 Km/h cu motorul astfel modificat.



d) Sunt convins ca demarajele sunt si ele serios penalizate, iar motorul este foarte probabil ca, in anumite regimuri de functionare, sa ruleze cu amestec prea sarac. Consecinte: supra-incalzire si pre-aprinderi.



e) Inainte ca multi altii ce citesc acest forum sa se arunce catre Urziceni, in cautarea solutiei miracolase care le-ar face Dacia sa consume 5% la 120 Km/h, poate ar fi bine sa repeti testele.

Parerea mea este ca ai masurat eronat consumul si performantele. Vezi si post-ul meu de mai sus.

Poate o idee si mai buna ar fi sa aduci masina la unul din meeting-urile saptamanale. O vad si altii, isi dau cu parerea, poate se fac si niste mici teste.



Ar fi excelent ca miracolul de la Urziceni sa se dovedeasca real. Eu sunt foarte sceptic.
Ov
fosta mea 1300, fara nici o modificare (avea ce-i drept aprindere electonica) consuma asa:

1. Afara, 80, 4 oameni + bagaje corespunzatoare mers la mare cu cortu' (adica MULTE) consuma 6,3-6,4 unde din 800 km pe care faceam consumul, cam 150-200 ii faceam pe litoral (ma frecam VV-2Mai, si prin alte parti).

2. In oras, aglomeratie acceptabila (nu am mers niciodata cu ea pe omor de aglomeratie <uff, fericita masina, am dat-o acu o saptamana>) consuma 7,5 - 8

3. Anul trecut, dupa ce am facut motorul (mai mult din ambitie personala <si ce-i drept ca batea o leaca prin cuzineti>) in rodaj (!!! cand unii zic ca consuma mai mult) pe autostrada la 70 (mega constant) 2 oameni, masina goala, a consumat 5,3



Eu cred ca 80% din reducerea consumului se face din stilul de mers (si evident si de traseu:(
paulp
Ov, poate o sa te superi pe mine, dar eu nu cred in ruptul capului ca o berlina poate consuma sub 6% oricum ai merge.

Am avut si eu berlina si i-am facut toate minunile ca sa-i scad consumul (aprindere electronica, bujii care mai de care mai fatoase, platini una si una, carburator reglat si parareglat) si sub 6.5 in conditiile in care abia ma tiriam (70/h cu a IV-a) nu am reusit nici sa ma bati.

Asa ca am renuntat la vise si i-am dat blana, macar sa simt si eu ca merg.
Ov
vb cat se poate de serios ... atat consuma masina aia, ce vrei sa-i fac. Dar, repet, la drum, mergeam numai cu 80 (mai putin in depasire unde cand eram la 80, ii dadeam a 3-a si o calcam, dar dupa aia, reveneam).

sub 6 a consumat cu masina goala si mers cu 70 pe autostrada, fara sate, fara incetiniri, fara absolut nimic.
Marty
Paul, scuza-ma, dar sa stii si tu ca un carb Solex, reglat asa cum trebuie, iti scoate sub 6% la drum intins si mers cu 70-80 km/h
Ov
eu imi reglam singur masina, ce-i drept, pt avans foloseam stroboscopul, si aerul il faceam la ureche, adica strangeam surubul pana incepea sa mearga prost dupa care dadeam inapoi cam o tura, o tura si ceva surubul, si gata. Masina tragea binisor (cu reglajul asta i-am dat 80 in a II-a de nu m-a crezut nimeni, si dupa aia i-am mai dat-o de cateva ori, de fiecare data cu cate un alt necredincios care sa se convinga cu ochii lui ca e posibil). (acul nu era kiar la 80, dar undeva intre 70 si 80, mai aproape de 80),.
Ov
cine ma crede, bine, cine nu, din pacate am dat masina si nu mai pot sa demonstrez, poate sa vorbiti cu noul proprietar, care nu prea cred ca ar fi de acord icon_twisted.gif
paulp
Ov, asa cum vezi forumul asta a aparut datorita faptului ca Dacia este o masina minunata. Este plina de minuni si nu sint doua la fel icon_twisted.gif . Deci scuze daca nu te-am crezut.

Acum sint curios cum o sa mai reglezi berlina, ca la injectie inca nu a reusit nimeni sa-i dea de cap. :wink:
Ov
Poate doar in service, bagata pe calculator, modificate curbele de functionare (cu toate ca sunt 99.9% sigur ca nu se poate). Ar mai exista metode, sa nu le zicem aberante cu toate ca sunt, prin care sa simulezi calculatorul si sa schimbi caracteristicile de functionare ale motorului (in functie de valorile primite de la totzi senzorii), dar nu cred ca sunt multe persoane in stare sa faca asa ceva (iti tb toate specificatiile de senzori, sa stii comunicatia cum se realizeaza, comanda, .........................., ffffffffff multa munca, timp, BANI, tupeu, si alte lucruri pe care nu le gasesti pe toate la un individ normal la cap (sper sa nu jignesc pe careva :roll: )
CHE
1. Nu sunt mecanic.

2. Nu voi fi niciodata mecanic, deci nu imi voi baga mainile in dacie mai mult decat ca hobby=> apreciez sincer explicatiile super tehnice dar eu va spun cum merge dacia mea.No ofense!

3.Dacia 1300 o folosesc de 7 ani, fiind prima mea masina, deci o cunosc foarte bine.Mai am un PGT 206 si de asemenea conduc foarte des un A4, asa ca stiu si ce inseamna o MASINA(demaraj, consum,stabilitate,confort).In dacie am continuat sa bag bani deoarece o folosesc zilnic in Bucuresti si la drumuri care necesita incarcarea ei cu diverse....chestii mai putin curate.

4.''Sportivitatea'' nu a fost deloc afectata.Puterea deasemenea.Marturie stau urmele de la semafoare biggrin.gif si drumurile la munte pe serpentine cu masina plina.

5. Consumul de 5% este rezultatul mai multor reglaje facute de mecanicul din Urziceni...asa numitul A.C.T.

6. Proba de consum am facut-o in felul urmator: una bucata sticla de sticla de 1l plina cu benzina.Oprit la borna Km.SCOS benzina din carburator.Facut conexiuni cu furtunase(tur-retur).Pornit motorul, mers pana s-a oprit.A mers cam 19 km 500m sau putin mai mult, deoarece am lasat-o cand s-a oprit motorul scoasa din viteza si a mai mers pana la borna de 20 km.Faceti voi calculele si spuneti-mi daca gresesc.

7.Motorul nu se supra-incalzeste, nici nu apar alte efecte in functionarea lui.Viteza maxima este de 140-142 si chiar 145 atunci cand aveam ambreiajul nou.Oricum din principiu nu depasesc 100 pentru ca o dacie e extrem de nesigura (parerea mea) la peste suta.La 120-acelasi test am mers 17, aproape 18 Km.



Ar fi ok din partea mea sa vin la un meeting, insa cred ca va fi posibil de abia prin ianuarie, deoarece sunt mai tot timpul plecat pt job, am si p[utina scoala, si pe deasupra am cam f.... ambreiajul vara asta carand diverse, asa ca am in plan sa il schimb luna viitoare....



Nu incerc sa imi impun pdv, pur si simplu asa e dacia mea.Cineva mai sus spunea ca nu sunt 2 la fel.Posibil....Daca gresesc cu ceva, lamuriti-ma....
FiveThreeFive
QUOTE
Proba de consum am facut-o in felul urmator: una bucata sticla de sticla de 1l plina cu benzina.Oprit la borna Km.SCOS benzina din carburator.Facut conexiuni cu furtunase(tur-retur).Pornit motorul, mers pana s-a oprit.A mers cam 19 km 500m sau putin mai mult, deoarece am lasat-o cand s-a oprit motorul scoasa din viteza si a mai mers pana la borna de 20 km.Faceti voi calculele si spuneti-mi daca gresesc.

[...] La 120-acelasi test am mers 17, aproape 18 Km.



Horatiu, in primul rand vreau sa spun ca, sper eu, toata lumea de aici ia discutia in mod pozitiv. Nu ne contram din dragul de a ne contra si a contesta. Doar analizam un fapt care, daca se confirma, inseamna ca exista o solutie tehnica nemaipomenita pentru o Dacie. Totusi, inainte de toate trebuie confirmata.



Testul pe care l-ai realizat suna destul de coerent, cu doua probleme, care s-ar putea dovedi (sau nu) relevante:

1. Viteza ai masurat-o cu vitezometrul de bord. Eroarea acestuia poate fi un factor semnificativ. Eroarea este cea "pre-programata" din fabrica (mai toate masinile arata cam cu 3..10 Km/h mai mult decat viteza reala, la care se adauga eroarea din uzura (arcul de readucere a acului kilometrajului se slabeste in timp, deci arata o viteza mai optimista), la care se mai poate adauga o eroare din marimea si uzura pneurilor (de exemplu, daca folosesti 165/70x13 in loc de 155x13).

2. (asta e mai putin probabil): Sticla de sticla de 1 l, plina are fix un litru?



Ca sa fie perfect, ar fi fost bine ca mai inainte sa "etalonezi" in prealabil vitezometrul (pe sistem D/T), apoi sa parcurgi distanta de test "lansat" (nu cu plecare de pe loc) - dar atunci e mai greu sa determini exact cantitatea de benzina.



Nu ma ingrijoreaza atat rezultatul de la viteza stabilizata de 90Km/h, ci cel de la 120Km/h. Acolo, tehnic, este practic imposibil ca o Dacie sa consume asa putin. De unde pun la indoiala indicatiile vitezometrului. rezultatul de la 120 Km/h arata ca undeva, ceva, in testul de consum a fost eronat.



OK, ajungem deja la speculatii de finete. In orice caz, masina ta consuma mai putin decat standardul. Chiar daca nu e vorba de 5l/100Km, si vorbim de 5,5 sau chiar 6l la 100Km, la viteza stabilizata de 90 Km/h, tot e un pas inainte. Ma intreb daca ai un carburator Carfil standard. Motorul e de 1289cmc?



Incearca sa te duci cu masina la un meeting al baietilor. Sunt foarte curios sa aud feedback-ul lor.
CHE
Ai dreptate in privinta vitezometrului...Si inca ceva...Primul test a fost facut la o viteza intre 70 si 85 km/h, am incercat sa o tin cat mai mult la 85 in mod constant.(comparand vitezele intr-o zi am descoperit ca atunci cand dacia indica 85 Pgt indica 80--si l-am luat de baza ...)

Recunosc ca si mie mi s-a parut uimitor ca la 120 sa consume atat...Si chiar daca e cum spui tu si apar anumite ''diferente'' intre v reala si v de la bord....crezi ca pot fi mai mari de 10 - max 15 km?Adica in loc sa merg cu 120 sa merg cu 100?Cred ca mi-as da seama, nu?E o diferenta destul de mare...Si chiar daca ar fi asa tot ma consider un fericit...inseamna ca la 100 masina mea consuma 5. Sau ma rog putin peste.



Alt ''efect'' al motorului e ca nu mai e la fel de zgomotos...Masina are cutie in 4 trepte si atunci cand depaseam 110 (v la bord) trebuia sa dau caset6ofonul ceva mai tare pentru a acoperi turatia... smile.gif Acum insa nu mai face acelasi zgomot...Senzatia e ca mergi undeva la 80-90...



Yep carburatorul e Carfil standard schimbat acum vreo 4 ani iar motorul are 1289...
tarzy
Eu am o berlina fabricata din '90, motor de 1289, 4 viteze si fara nici un fel de artificiu am obtinut un consum de pana in 6, pe o distanta de aproximativ 90 Km (Bucuresti - Ileana, jud Calarasi dus - intors) la o viteza de 80-90Km/h, de fapt eu am urmarit turometru sa nu depaseasca 3000 rotatii, 1 singura oprire, si fara sa modifi viteza (localitatii, curbe, etc) prea des, consumul de benzina l-am masurat cu prin facut plinul la plecare si sosire (Benzinaria de pe DN 3 dupa iesirea din oras).

E drept ca metoda nu este cea mai sigura dar totusi nu vad cum sa am o eroare mai mare de 10%.

asa ca nu prea vad de ce o masina cat de cat preparata sa nu consume mai putin.
paulp
tarzy, nici o suparare, dar cred ca aproape orice dacie in conditiile asta ar scoate un consum bun.

Dar ia sa te vad la un drum de 400Km, cu dealuri, viteza 110-120, localitati, radare, animale, masina incarcata, iarna si atunci sa-mi spui consumul icon_twisted.gif
zamolxes
un consum aproximativ l-am facut eu la nova mea cand am fost la Iasi (in vara anului trecut). zic aproximativ pentru ca am facut plinul in bucuresti si apoi plinul in iasi. a iesit in jur de 6.8 la suta, ceea ce m-a cam lasat cu ochii holbati. calculul l-am facut si eu si tatal meu care conduce de vreo 26 de ani o taraboantza de dacie 1300 (care culmea inca duce 120 la ora desi se cam scutura tabla pe ea). oricum inainte de plecare imi facusem un ACT (care ar putea sa fie explicatia consumului asa mic). partea mai proasta e ca dupa ce m-am intors s-a dereglat complet masina 022.gif treaba e ca acum totusi consuma destul de bine (practic pun benzina de 150 de mii la 2 zile si fac in medie cu ea cam 90 de kilometri in astea 2 zile (scoala + munca).

e ceva ciudat la mijloc...



PS: de ce am o vaga senzatie ca sunt putin (poate mai mult) off-topic?
paulp
Stai ca nu pricep. De ce ai fost uimit la consumul asta? Cam tot atit mi-a luat si mie asta-vara (6.6 dupa calculele mele :wink: ). Si asta in conditii de 110-120 cu reprize de 130 pe autostrada sau unde nu e radar sau nevasta cu ochii pe vitezometru icon_mrgreen.gif .



Nu esti off-topic, doar ca topicul se refera la berline nu la Nova icon_twisted.gif
irinel75
existau in comert asa zise "economizoare benzina" erau ca o garnitura ovala metalica cu o elice statica pe mijloc...intr-adevar consuma mai putin dar in demaraj..era varza...si am l-am dat afara deoarece la ITP nu ieseau noxele bune....cam atit....
zamolxes
pai m-am mirat deoarece eram obisnuit sa imi haleasca in jur de 10-11 in oras iar drumuri chiar asa de lungi nu am facut. cel mai mult ma dusesem spre urziceni (ca au ai mei casa acolo) si saream cu putin o suta de km (asa ca plin cucu). de obicei la drumul asta imi consuma in jur de 8 jumate spre 9. de asta m-am mirat cam am vazut

consumul ala mic. oricum, acum nici picat cu ceara nu pot sa vad cat mananca (no funds :oops: )
tarzy
QUOTE(\"paulp\")
tarzy, nici o suparare, dar cred ca aproape orice dacie in conditiile asta ar scoate un consum bun.

Dar ia sa te vad la un drum de 400Km, cu dealuri, viteza 110-120, localitati, radare, animale, masina incarcata, iarna si atunci sa-mi spui consumul :twisted:


pai sigur ca nu e nici o suparare, tot ce voiam sa spun este ca in anumite conditii (cat mai avantajoase) se pot obtine rezultate bune, mai ales ca rezultatele sunt conform indicatoarelor de bord (adica eroare destul de mare).



asta vara cand am fost la mare (aproximativ 800 KM, inclusiv frecangeala prin statiuni si peste 1 h cand am traversat CT-a) am scos 7,3%, dar am ars-o si la peste 120Km/h
Mikey
Oameni buni! Citind posturile voastre, am bagat de seama ca voi sunteti ADEVARATI BOIERI !!!

5, 5.5, 6, mama....ma ia cu nervi rau de tot....cum e posibil sa va consume asa putin? Eu sunt din Bucuresti si NU MA SCOATE DIN 11-12l/100KM ..aaa si asta la mers ...."incet" e putin spus..iar daca bag picioru sanatos in acc si schimb la 4-5.000 ma taxeaza imediat cu 14.

Se poate face ceva?......ca simt ca paralizez ?!?!?!? (Dacia 1400 5tr., 1994)

Spuneti-mi sa fac ceva, recomandati-mi un mecanic, orice...
irinel75
da aerul de la carburator la maxim..si in cazul asta relanti-ul mai mare..si avansul asa la bun simt...
SGN_1310
Mikey ...aici calculele sunt relative rauuu...aproape pescaresti asha ca nu crede ca ei au dacii super bune iar a ta e nasoala. Poate ai nevoie de un regalj mai bun, dar nimik mai mult. Trebuie sa tzi cont shi de capacitatea cilindrica a motorului, aia cu motor de 1300 sgur au consum un pic mai mic.
Mikey
Da' domne' da 10 vara si 12 iarna?!?!? Daca aveam golf 1.8 GTi 16v mai ziceam ca ala iti ofera si satisfactii nu doar nervi ca Dacia.

Da' chiar asa ???

Daca se pricepe careva (din Bucuresti) si ma scoate din dilema ii voi fi profund recunoscator si darnic !
tarzy
@Mikey

consumurile alea minune sunt in afara orasului si in anumite conditii (cel putin cazul meu). orice dacie manaca in bucurest cu cel putin 1l/suta fata de alte orase. mai conteaza forte mult starea motorului, reglajele si stilul de condus (chiar daca mergi cu viteza mica asta nu inseamna ca o sa ai un consum mic)
silviumc
QUOTE
Da' domne' da 10 vara si 12 iarna?!?!? Daca aveam golf 1.8 GTi 16v mai ziceam ca ala iti ofera si satisfactii nu doar nervi ca Dacia.

Da' chiar asa ???

Daca se pricepe careva (din Bucuresti) si ma scoate din dilema ii voi fi profund recunoscator si darnic !


Mie imi consuma Dacia cu motor de 1400 12 l in Bucuresti vara.



M-am dus de curand la un nene care mi-a inlocuit platinele si condensatorul, apoi mi-a facut reglaj la avans cu stroboscopul. O sa-i mai spun sa se uite si la carburator sa regleze nivelul, data viitoare cand ma duc la el. Stoicescu 2239954 daca esti din Bucuresti (scrie la locatie, scoate duda cu "la volan").



Acum refac calculul la consum (fac plinuri si impart numarul de km parcursi la cat am alimentat), si urmeaza sa vad daca a mai scazut.



Oricum masina merge mai frumos decat inainte, sunt foarte happy.



BTW eu sunt unul din aia care e super multumit de berlina lui biggrin.gif si care pe zi ce trece devine si mai multumit. Serios. N-am avut probleme majore cu ea, a functionat brici.



O am de mai mult de juma de an, la mana a doua, din '95.
Mikey
stiu ca viteza nu conteaza asa mult, ci turatiile. eu schimb la 2.000 si tot am consumul de mai sus.

mersi pt mecanicu' recomandat. cred ca am sa-i dau un telefon.



acum am schimbat locatia si mi-am cerut si scuze. Mai ramane doar sa ma impuscati!
paulp
166.gif
SGN_1310
Domnilor eu chinui cutia shi motorul mergand subturat.

Intrebare intrebatoare: consumul meu ramane redus sau avand turatie redusa mananca mai multa benzina(deshiderea supapelor de admisie mai lunga /acceleratie ). Mai trebuie sa mai adaug ca am discul de mambreiaj duuuuuus shi patineaza shi de aia nu moare motoru la sarcina f mare, insa daca plec cu a doua de pe loc shi daca schimb pana intr'a patra in mai putin de 10 secunde de cum m'am tarat de la semafor are vreo implicatie fizica....?!.

Apoi mai cred ca's singuru de p'acia care merge cu a 5 'a avand 60 la ora---adica 1.100 de ture.

Zic asta pt ca pseudocunoscatori de motoare ma agaseaza......



Posibila intrebare: Shi cat consuma asha?!

Posibil raspuns: Da am consum "mic" .....pana in 8 litri.
Marty
SGN, eu am avut un R 21 cu cutie automata. Linga levierul schimbatorului, pe consola, era un buton cu litera E. Daca il apasai, masina iti mergea economic, adica erai intr-o perpetua subturare. Intr-adevar, un motor care in mod normal consuma 12-13, ajunsese sa imi consume 8
SGN_1310
Eheeeee....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.