Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum poti face economie de carburant !
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Nero
Am aproximat la 1 litru ptr a fi mai usor de tinut minte. In panta bagata in viteza peste 30 km/h consumul e zero. Si acest consum este la toate masinile pe injectie.
SYL
Ai dreptate, e mai usor de tinut minte, eu zic ca nu are rost sa zicem ca DSN consuma 8.3l/100km in oras, mai bine zicem 10l/100km ca e mai usor de tinut minte.

PS. Si de fapt consumul exact este 0.78l/h...
argon
QUOTE(Nero @ 28 May 2006, 12:32)
Si acest consum este la toate masinile pe injectie.
*



Si la carburatie ce are? presupun ca nu ai auzit de Teu economizor ?! wink.gif
Nero
Daciile nu aveau asa ceva Oltcitul parca avea daca nu ma insel.
Intre 1 si 0,8 l e 0,2 l intre 10 si 8,3 e 1,7 e diferita situatia.
Deshteptu
ok, m-am lamurit cu consumul. acum alta intrebare: e mai bine sa lasi motorul pe liber sau in viteza ?
SYL
In viteza. Pe langa faptul ca "in viteza" consumul e zero ("p eliber" motorul consuma pt a menitine relantiul, acei ~0.8l/h), e si mai sigur, adaugandu-se in plus si frana de motor.

PS. Asa e Nero, situatai e diferita, tu ai aproximat la un consum mai mare cu 25% decat cel real iar eu cu doar 20% in plus fata de cel real.
Nero
Mai dragule tu ai obsesii cu cifrele ? biggrin.gif Autism cumva ? tongue.gif
Trofin Liviu
Am remarcat discutii multe pe acest subiect, dar eu voiam sa si invat ceva practic. Consumul este intr-adevar o mare problema. Cum il diminuam la fel. Uneori ma plictisesc si-l dau n..... Dar de multe ori trebuie sa dracenzuratsc fiecare gram de carburant. Eu fac naveta 45km. dus, 45km intors. Drum cu curbe, dealuri si vai. Si totusi reusesc economii importante. Cum?
In primul rand plec mai devreme. Apoi am grija sa mentin constanta viteza. Am grija sa nu apas prea tare pedala de acceleratie, lasand masina sa ia viteza cu cat ii dau eu. Cand urc un deal caut sa iau viteza cat sunt pe drum drept, pentru ca pe masura ce ma apropii de varful dealului sa iau treptat piciorul de pe acceleratie. Caut sa aceelerez la vale, ptr. ca dealul sa-l urc cat mai mult din inertie. Folosesc frana de motor, mai ales cand cobor, o las in a V-a si iau piciorul de pe acceleratie. La curbe reduc cu mult inainte pentru ca sa nu folosesc frana de picior. Daca simt ca masina nu trage, retrogradez pentru ca sa nu fiu nevoit sa apas acceleratia mai tare. In concluzie incerc sa jonglez cu cca 1/3 din cursa pedalei de acceleratie+schimbatorul si sa evit franarea din pedala. Am reusit un consum de 4,2L/100Km motorina la mers aproximativ de 70% afara si 30%urban. Daca sunteti atat de buni la matematica calculati-mi si mie cu ce consum am mers afara si cu ce consum am mers in oras. Mentionez ca cei 45 Km ii fac in aproximativ 40 min.
argon
QUOTE(Nero @ 28 May 2006, 16:33)
Daciile nu aveau asa ceva Oltcitul parca avea daca nu ma insel.
Intre 1 si 0,8 l e 0,2 l intre 10 si 8,3 e 1,7 e diferita situatia.
*




Nu aveau, dar cine ma opreste sa pun? e o piesa de 100 000 Rol.
hash
QUOTE(Trofin Liviu @ 31 May 2006, 09:25)
pedalei de acceleratie+schimbatorul si sa evit franarea din pedala. Am reusit un consum de 4,2L/100Km motorina la mers aproximativ de  70% afara si 30%urban. Daca sunteti atat de buni la matematica calculati-mi si mie cu ce consum am mers afara si cu ce consum am mers in oras.
*



Nu poti sa le afli pe amandoua pentru ca nu ai dat decat o ecuatie smile.gif
Korben_Dallas
QUOTE(Trofin Liviu @ 31 May 2006, 09:25)
Daca sunteti atat de buni la matematica calculati-mi si mie ...
*


Unde? Care? Cine? blink.gif
Ce matematică măi frate?
Io am trecut la diesel acuma și nu știu dacă am făcut o afacere prea grozavă că o ajuns motorina 34 de mii mad.gif
Dar cu treimea de accelerație s-a mai discutat
Concluzia e de bun simț: meri blând cu jafu, consumă puțin, mai ales la dizel. Dă talpă și adio economie
Eu am mers o săptămână frumos, civilizat, și nici nu s-a mișcat acul la rezervor, dar vineri am alergat de nebun prin oraș și s-a dus naibii efortul de o săptămână radmasa.gif
Smiley
QUOTE(Trofin Liviu @ 31 May 2006, 10:25)
...................... Am reusit un consum de 4,2L/100Km motorina la mers aproximativ de  70% afara si 30%urban. Daca sunteti atat de buni la matematica calculati-mi si mie cu ce consum am mers afara si cu ce consum am mers in oras. Mentionez ca cei 45 Km ii fac in aproximativ 40 min.
*



e simplu. ti-a consumat 1.715 l/100km in oras si 10l/100km in afara.
Korben_Dallas
QUOTE(Trofin Liviu @ 31 May 2006, 09:25)
Daca sunteti atat de buni la matematica calculati-mi si mie cu ce consum am mers afara si cu ce consum am mers in oras. Mentionez ca cei 45 Km ii fac in aproximativ 40 min.
*


Știu eu, știu eu, domna învățătoare!!!
70% din 45 km = 31.5 km
30% din 45 km = 13.5 km
Se poate inventa orice consum la datele pe care ni le-ai dat
De exemplu 0,2 l/100km afara si 4l/100km in oras
Trebuie prima data sa stii exact cum stai cu consumul in oras (real, nu din carte)
De exemplu faci plinul până în buza rezervorului, fără să mai forțezi nici un litru
Faci matale 100 - 150 km numai in oraș după care te duci frumos la aceeasi stație de benzină/motorină, alimentezi de la aceeași pompă până în buză la rezervor, tot așa, fără să forțezi (adică lași pistolul să se decupleze singur și nu mai alimentezi)
Și dacă ai alimentat să zicem 5,8 litri la 138 km împarți 5,8 la 1,38 și îți dă 4,2 litri la sută consum în oraș
O dată ce ai aflat consumul în oraș, cel pentru afară e simplu de aflat
Să trăiești sănătos!! up.gif
Smiley
QUOTE(Korben_Dallas @ 31 May 2006, 13:08)
Știu eu, știu eu, domna învățătoare!!!
70% din 45 km = 31.5 km
30% din 45 km = 13.5 km
Se poate inventa orice consum la datele pe care ni le-ai dat
De exemplu 0,2 l/100km afara si 4l/100km in oras
.................
*




stai jos, 2!

70% din 100km afara = 70km. la un consum de 0.2l/100 rezulta un consum de 0.14 pentru cei 70km parcursi in afara orasului
similar, pentru cei 30km in oras consumi 1.2l.
deci consumul total ar fi 1.34l/100km, sub cel de 4.2 obtinut
Korben_Dallas
QUOTE(Smiley @ 31 May 2006, 15:25)
stai jos, 2!

Dar, doamna învățătoare, io am zâs numa că știu cât e 70% respectiv 30% din 45 km, că colegu o zâs că atâta face la dus, șatuncea normal că șî lantors
Mam supărat și te spun la tata 256.gif
Nero
Propun ca pe acest topic sa discutam in continuare numa de matematica. Primul post il asteptam de la ala care vroia sa adune matrici cu matrici.
Trofin Liviu
Am reusit un 3,7 parcurs extraurban mers 221 km in afara cu 70-80 maxim in a V-a. M-a bucurat rezultatul dar e obositor. Ma enerveaza teribil pedala de acceleratie moale si scaunele care pur si simplu iti anchilozeaza spatele si piciorul drept.
Korben_Dallas
QUOTE(Trofin Liviu @ 6 Jun 2006, 08:54)
Am reusit un 3,7 parcurs extraurban mers 221 km in afara cu 70-80 maxim in a V-a.

Si la bietul motor nu te-ai gandit, asa-i?
La viteza asta in a V-a aveai probabil 1600-1800 rpm cel mult!!!
80 la ora este totusi o viteza la care motorul este in sarcina si la turatii joase nu cred ca e foarte fericit
Faci economie de carburant dar pierzi la uzura motorului
Ca sa nu mai vorbim de "confortul" in care ai calatorit radmasa.gif
hash
QUOTE(Korben_Dallas @ 6 Jun 2006, 09:06)
Si la bietul motor nu te-ai gandit, asa-i?
*



Uzura motorului conteaza cel mai putin. Oricum masinile tind sa devina 'de unica folosinta'. Pana se uzeaza motorul, rugineste tabla, incepe si troncane, se strica scaunele, alte alea ..
vijelie
Ceausescu (un fost presedinte al RSR, pt cei mai tineri) avea o vorba:
SA FACEM ECONOMII ORICAT DE MULT ME-AR COSTA!
(lumea aplauda frenetic cateva minute...)
Korben_Dallas
QUOTE(hash @ 6 Jun 2006, 11:52)
Uzura motorului conteaza cel mai putin.
*


Dar uzura șoferului datorită vitezei chinuitor de mici, nu se pune?
Dacă merg de exemplu de la Arad la Cluj, fac normal între 4 și 5 ore, în funcție de factori externi normali , gen aglomerație, vreme ș.a.m.d.
Dacă aș merge în acest regim super-economic aș face cel puțin o oră în plus și aș face economie de maxim 2 litri de carburant adică 70.000 lei vechi
Asta da economie tongue.gif
hash
Ehei, cu 'uzura soferului' putem filozofa: unul care merge mai mereu constant, in acelasi regim de viteza (80-90) se uzeaza mai putin decat unul care 'o calca', ajunge din urma coloane, depaseste, se enerveaza - trairi mai intense decat celalalt, puls accelerat, adrenalina tongue.gif

In fond, 100 k km ma costa 6.000 euro cu motorina, sau 10.000 cu benzina (am exagerat un pic) - mare economie 4 k euro, ca suta aia de mii eu de exemplu o fac in 10 ani .. economie de 400 de euro pe an, mama ce mai economie, imi iau o perehe de adidasi in fiecare luna din astia 10 ani .. mai simplu e sa sofez cum am placere in ziua respectiva - ma stresez mai putin. Daca vrea calul ovaz, ii dau si gata. Benzinarii sunt pe toate drumurile. (si motorina tot de la 'benzinarie' o luati tongue.gif)
SYL
QUOTE(Korben_Dallas @ 6 Jun 2006, 09:06)
Si la bietul motor nu te-ai gandit, asa-i?
La viteza asta in a V-a aveai probabil 1600-1800 rpm cel mult!!!
80 la ora este totusi o viteza la care motorul este in sarcina si la turatii joase nu cred ca e foarte fericit
Faci economie de carburant dar pierzi la uzura motorului



La viteza aia are cam 2000 rpm, si stai linistit ca nu e o turatie deloc joasa, mai ales pt un diesel (care are cuplul maxim cam la cea turatie)....deci stai linistit, chiar a protejat motorul.
Korben_Dallas
QUOTE(SYL @ 6 Jun 2006, 13:13)
La viteza aia are cam 2000 rpm, si stai linistit ca nu e o turatie deloc joasa, mai ales pt un diesel (care are cuplul maxim cam la cea turatie)....deci stai linistit, chiar a protejat motorul.
*


Si eu am diesel si nu imi place de loc cum merge cu 70 in a V-a
Korben_Dallas
QUOTE(hash @ 6 Jun 2006, 13:09)
mai simplu e sa sofez cum am placere in ziua respectiva - ma stresez mai putin
*


Subscriu intru totul
Nervii mei sunt mai scumpi decat carburantul pe care il cere obiectul cumparat pe banii mei

Dar ca sa nu fim offtopic, eu cred ca ramane cum am stabilit: sa facem economie, dar NU cu orice pret
Trofin Liviu
QUOTE(Korben_Dallas @ 6 Jun 2006, 13:21)
Subscriu intru totul
Nervii mei sunt mai scumpi decat carburantul pe care il cere obiectul cumparat pe banii mei

Dar ca sa nu fim offtopic, eu cred ca ramane cum am stabilit: sa facem economie, dar NU cu orice pret
*


Si ce ma sfatuiti sa fac?Masina merge frumos, motorul toarce, drumurile sunt nasoale.
Noroc ca am un casetofon beton care mai repara atmosfera monotona.
Vreau sa mentionez metoda de calcul a consumului. Eu alimentez numai cu canistra care este gradata si verificata si pun pana cand chiar nu mai incape. Am luat hotararea de a proceda astfel pentru ca atunci cand am vazut ce se lasa pe fundul ei m-am ingozit. Facand asa cand schimb filtrul acesta este mult mai curat.
Voi continua sa merg economic pentru ca intotdeauna am mers asfel si nu am stricat nici un motor(am permis din 07-1996) si enorm de multi Km de facut cu un buget tare mic.
Am remarcat ca atunci cand merg mai repede merg mai des la service ptr. bucse pivoti, etc. etc. si prefer sa merg mai incet dar mai mult.
Korben_Dallas
QUOTE(Trofin Liviu @ 7 Jun 2006, 08:10)

Voi continua sa merg economic pentru ca intotdeauna am mers asfel si nu am stricat nici un motor(am permis din 07-1996) si enorm de multi Km de facut cu un buget tare mic.

*


Măi omule, eu sau noi ne exprimăm doar opiniile, nu îți criticăm modul de a conduce
P.S. Am verificat aseară: la 70 km/h in treapta a V-a am 1550 rpm (Astra 1,7TDI)
La drum intins nu are nimic in acest mod, dar daca vreau sa fac o depasire trebuie sa ii dau a patra sau chiar a treia icon_mrgreen.gif
Maximus Decimus
A patra ca e diesel si trebuie sa cada in cuplu. La a treia probabil ca ai deja 3000 si nu te mai ajuta.
Korben_Dallas
QUOTE(Maximus Decimus @ 7 Jun 2006, 10:13)
A patra ca e diesel si trebuie sa cada in cuplu. La a treia probabil ca ai deja 3000 si nu te mai ajuta.
*


E turbodiesel si ii place la porcu'
De la 2500 rpm in sus nu ai mai zice ca e un diesel
Te baga in scaun ca un benzinar
Desigur, atata vreme cat functioneaza turbocompresorul wink.gif
SYL
QUOTE(Korben_Dallas @ 7 Jun 2006, 09:05)
Măi omule, eu sau noi ne exprimăm doar opiniile, nu îți criticăm modul de a conduce
P.S. Am verificat aseară: la 70 km/h in treapta a V-a am 1550 rpm (Astra 1,7TDI)
*



Asa o fi la Astra, dar la SLZ e turatie ceva mai amre la 70-80, undeva spre 2000 care e o turatie excelenta pt un diesel.

Liviu, deci in concluzie tu mergi ca si pana acum ca e f bine: consumul mic, vizite mai mici la service, stress mai mic, nu t elua dupa ce zic toti vitezomanii. smile.gif
Korben_Dallas
QUOTE(SYL @ 7 Jun 2006, 12:24)
nu t elua dupa ce zic toti vitezomanii.  smile.gif
*


Măăăă răule!
Viteza legală în Republica Capitalistă Română e 90 km/h, acolo unde gropile o permite biggrin.gif
Acolo eu, de fapt Astra, are cam 2000 rpm
Și sunt întru totul de acord că fiecare conduce cum se simte bine și sigur pe el
Eu nu știam că dieselul la Dacia e așa turat unsure.gif
NoDacia
QUOTE(Maximus Decimus @ 7 Jun 2006, 09:13)
A patra ca e diesel si trebuie sa cada in cuplu. La a treia probabil ca ai deja 3000 si nu te mai ajuta.
*




haide mai ..... eu la 70 la ora mereu dau a treia .... a 4-a doar daca depasesc in gluma asa... vad ca am unde sa depasesc.... dar a 3-a e o necesitate la 70 la ora. ..
cristi.r
Hai, c-am citit pana aici si m-am mai lamurit si nu prea cu cateva chestii, dar o treaba n-o-nteleg: in frana de motor consumul de benzina e zero ? Ma refer la un motor pe injectie ! La ala pe carburatie stiu cum sta treaba. Am citit ceva de calculatorul care sesiseaza cuplu negativ ... nu stiu ce ... dar parca nu prea are cum aiba consum zero la relanti, adica nu intra deloc benzina in camera de ardere ? Sau cum vine asta ?

Poate ma aberez, dar nu-i aceeasi situatia cu aceea in care opresc eu motorul din cheie ? N-am incercat situatia asta, gandindu-ma la ambreiaj si la transmisie si la ce s-ar putea intampla pe acolo ...
cristi.r
Pai si atunci, klaus sa nu ma bati biggrin.gif , dar de la o turatie x=3000 rpm pana la 800rpm sau cat o fi aia de relanti ... ce se intampla ? Ca totusi el merge rotund, si cu "injectia taiata" ... Sau poate ii da exact benzina de relanti din start (adica de la 3000rpm) ... si ca tot veni vorba ... nu cumva calculatorul da aceiasi parametri la decelerare (frana de motor) ca si la relanti ? Ma refer la comanda injectoare, etc ...

Eu te cred cand spui ca se taie injectia, dar nu cumva acest lucru se intampla pentru o scurta perioada de timp, pentru ca apoi sistemul sa se autoregleze pentru un consum mic sau foarte mic, ce-o fi insemnand si ala ... ?
os
Consumul este exact 0 (nul, nada niente) in regimul aratat.

Intr-un topic mai vechi era chiar si povestea unui fornumist care a facut incercarea (la o masina cu injectie, mai veche).
DragosP
@mao:
Injecția este tăiată în frână de motor (la mpi-urile de pe DSN/SLZ/LGN) până la aprox 1.500 rpm, după care este din nou pornită, lucru care de altfel se și simte, în acea zonă de turație mașina având un mic "zvâc", semn că intră din nou benzină-n cilindri.
Iar motorul "merge" rotund pentru că este antrenat de mașină prin intermediul transmisiei, și n-are cum altfel.
Și, așa cum a arătat și klaus în link-ul de mai sus, prin OBD se vede cum consumul instantaneu este 0. Din păcate, fiind singur în mașină, n-am putut fi atent la ce turație începe iar injecția de combustibil.
cristi.r
@DragosP: Multumesc pentru lamuriri, ai fost mai mult decat explicit !
@klaus: asemenea
@os: asemenea

Eram fixat pe ideea acelor smucituri pe care le induce motorul atunci cand ori n-are scanteie, ori n-are benzina !!!

Scuze daca am devenit enervant pentru cineva !!!

Am stat mai bine si m-am gandit ca acele smucituri nu apar decat la mentinerea constanta sau la cresterea vitezei. In cazul decelerarii, motorul moare pur si simplu ... hai ca ma duce capul biggrin.gif ... inca o data ... saru-mana !!!
cristidb
Experiment facut de mine cu ceva timp in urma: La 90km/h in treapta 4, in frana de motor, am luat contactul. Nu s-a simtit nimic. Am pus din nou contactul, nu s-a simtit decat un rateu destul de puternc in evacuare (benzina nearsa ajunsa acolo). Nici un fel de smucitura.
Muttley
Offtopic: poti sa pierzi toba la faza asta laugh.gif
SYL
QUOTE(DragosP @ 11 Jun 2006, 17:40)
Injecția este tăiată în frână de motor (la mpi-urile de pe DSN/SLZ/LGN) până la aprox 1.500 rpm, după care este din nou pornită, lucru care de altfel se și simte, în acea zonă de turație mașina având un mic "zvâc", semn că intră din nou benzină-n cilindri.


Acelasi lucru e valabil si pt motoarele romanesti pe injectie, Nova GTi spre exemplu.
diaconuliviu
Si la EEBIO; cind electrovalva redescide circuitul se simte, discret, nu chiar un zvic, dar o mica accelerare.
silb_ro
si stilul de condus mi se pare f. important pt. consum. nu poti avea performanta si consum redus smile.gif pt. consum mic schimbi in 2000 ~ 2500 rpm
Mae
e clara treaba cu geamurile deschise creste consumul cand e vb de viteza. ce e asa greu de inteles- in oras unde mai mult stai nu creste consumul.

pe cand daca dai drumul la ac atunci si cadn stai pe loc consumul este mai mare.

deci in oras de preferat e sa mergi cugeamul deschis( daca sutn 40 de grade atunci...) la drum intins semerita mai mult ac(doar ca nu mai trage masina asa bine) bagatzi aer condtitionat-( mai ales cala viteza nu prea potzi sa mergi cu geamurile prea deschise)

marius80_eugen
A/C-ul creste consumul cu 1% pe ora ! Deci mergi o ora cu A/C-ul pornit si dai in plus 3,5 RON , crezi ca nu se merita ? Deci in afara de inconvenientul ca nu mai are aceeasi putere masina si acea dif de consum , altceva nu este !
hobber
Salutare,

Am vazut pe net discutii despre un dispozitiv magnetic care ajuta la economisirea combustibilului. Practic, teava de alimentare cu combustibil trece printre niste magneti neodim de mare putere si teoria spune ca se produce o orientare a moleculelor de combustibil intr-un mod care imbunatateste arderea si reduce consumul.

Intrebarea mea este daca a testat cineva acest dispozitiv magnetic si a remarcat o economie de carburant. M-ar interesa si solutia pe care a folosit-o.

Intreb deoarece am un magazin online unde vand magneti neodim si ferita si pot sa construiesc un astfel de dispozitiv sau pot sa le aduc de afara. Dar doar daca, intr-adevar, sunt eficiente si reduc consumul de combustibil.

Spor la mesterit!
bygy007
incearca si poate ne spui si noua rezultatul smile.gif
paul_p
QUOTE(hobber @ 5 Jul 2014, 20:42)
teoria spune ca se produce o orientare a moleculelor de combustibil intr-un mod care imbunatateste arderea si reduce consumul.
*

Care teorie spune asa ceva?

QUOTE(hobber @ 5 Jul 2014, 20:42)
Dar doar daca, intr-adevar, sunt eficiente si reduc consumul de combustibil.
*

La fel de eficient este si dispozitivul care se baga in soclul brichetei si care actioneaza in modul urmator:
1.Sistemul de Stabilizare Hyper Voltaic oferă o tensiune stabila de lucru asigurand functionarea óptima si eficienta a tuturor componentelor electronice din masina si in conditii de accelerare, semnalizare, pornire/oprire aer conditionat sau rádio,alte actiuni, chiar daca masina este uzata. Reduce cu 5-8% consumul de combustibil. Reduce emisiile de carbon (CO, CO2 și HC) si îmbunătățeste performanțele masinii. Pornirea masinii este mai usoara.

Un dispozitiv la fel de bun, pe care il recomand tuturor celor ce vor sa foloseasca magneti pentru reducerea consumului de combustil.
bygy007
serios? blink.gif si ce face da impulsuri alternatorului sa bage tensiune constanta?
paul_p
QUOTE(bygy007 @ 6 Jul 2014, 01:44)
da impulsuri alternatorului sa bage tensiune constanta?
*


Ar putea da impusluri alternatorului ca sa bage tensiune constanta?

Uite, am gasit un dispozitiv similar, cu o prezentare care explica principiul de functionare al mirificului dispozitiv:

Universal – se potriveste oricarei masini
Eficient – economisesti combustibil pana la 75%
Usor de folosit – doar conecteaza-l la priza si economiseste.

CUM FUNCTIONEAZA?

Componentele sistemului electric al masinii interactioneaza una cu alta. Pentru a obtine performante sporite de la masina, aceasta trebuie sa posede un circuit electric periferic perfect curat. Multe masini dezvolta dezechilibre electrice de-a lungul timpului datorita cererilor diverselor accesorii sau din cauza uzurii normale a bateriei sau a altor parti componente.

Modul de functionare al Fuel Mirific Shaver permite stabilizarea instanta a sistemului electric al masinii, rezultand un consum efiencientizat si performante mai bune. Unul din beneficiile stabilizarii sistemului electric al masinii, este ca bujiile, respectiv,injectorul vor oferi scanteie mai puternica , furnizand o combustie mai buna.Asta va creste puterea masinii,va duce la scaderea consumului si in plus la emisii mai putin poluante.

Aceasta tehnologie revolutionara ofera posesorului o modalitate de a economisi bani la pompa si de a ocroti pe cat posibil si mediul inconjurator. Mai mult, nu exista taxe de instalare.

Doar conecteaza Fuel Mirific Shaver in adaptorul pentru bricheta si un led albastru te va anunta ca Fuel Mirific Shaver functioneaza, iti va reaminti ca reusesti sa economisesti bani!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.