Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia Duster
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16
tavi_ro
Nu ma plang dar nici prea fericit nu sunt. Totusi consuma cam mult fata de specificatiile producatorului.
Dusterul este masina mea favorita dar asta nu inseamna ca nu doresc ceva mai mult la acelasi pret mai ales ca sunt sigur ca se poate. Face-liftul demonstreaza din plin politica de preturi de la Dacia.
VladSoare
De tractat nu știu, dar am băgat-o prin zăpezi nasoale și n-a crîcnit deloc.

În orice caz, pe mine nu încetează să mă surprindă conaționalii mei. Dacă te uiți pe forumuri, inclusiv Reno, e plin de tipicari și chițibușari care ascultă cu stetoscopul motorul și se duc la service disperați pentru fiecare sunet care li se pare ieșit din comun, sau care înnebunesc vînînd cu disperare fiecare greieraș din bord, sau care-s revoltați că mocheta din portbagaj nu are nu știu ce fel de cusătură pe margine, sau care merg la service cînd mașina consumă cu un sfert de litru în plus la sută față de cît scrie în carte, etc. etc. Aș putea continua cu orele...
În schimb, cînd e vorba de ceva esențial, de vizibilitatea prin parbriz, reacția acelorași oameni este "ei, mai las-o dracului, chiar așa rău ai ajuns, să critici mașina pentru un asemenea fleac? Mai dă-o naibii, că doar nu faci accident din asta". rolleyes.gif
tavi_ro
Ai si tu dreptatea ta cu stergatoarele, sustine pentru un facelift ulterior sau ph2-3 sau ce o mai fi si acesta problema. La mine dorintele pentru ce o sa mai apara sunt din ce in ce mai mari...., gen consumuri mai reduse, piese de schimb la un pret "omenesc". O parte din alte dorinte vad ca Dacia le-a implementat in facelift. (incalzire in scaune, navi, insonorizare, un bord in care sa nu imi mai paradesc genunchii, o pozitie mai buna la volan, scaune mai confortabile -inca astept suportul lombar-).
Squirrel
Ai uitat de pornirea diesel-ului la cca. 4°C…;)
P-A-C-O
ne-a dezvaluit un user acu' cateva zile ca s-a rezolvat problema, au gasit de unde era buba sleep.gif
Squirrel
Și pentru mersul neregulat în sarcină la 1,6 16v se găsește cândva buba?
IRONICK
da benzina care se plimba aiurea prin rezervor oare cand se rezolva?
diesel_power
Cred ca nu plmbatul benzinei prin rezervor e o problema, ci faptul ca se aude.
mishu_wrc
Nu-i bai cand se aude benzina plimbanduse prin rezervor......bai ii cand nu se mai aude si se aprinde "eroarea" in bord smile.gif))))
Squirrel
…sau că nu o poți folosi în totalitate la cele cu cardan.

IRONICK
QUOTE(Squirrel @ 2 Feb 2014, 19:35)
…sau că nu o poți folosi în totalitate la cele cu cardan.
*


si despre asta este vorba
P-A-C-O
RIP 6 buc. Duster ph2 sad.gif

QUOTE
Soferul TIR-ului încărcat cu mașini a susținut că a încercat să evite un microbuz care a intrat în depășire și se afla pe sensul său de mers, iar autotrenul a intrat în balans și s-a răsturnat în șanț.



logic ca pana la urma tot la clienti ajung dupa o vizita la finisaje wink.gif
Iulikk
Alea de jos cel putin, nici nu cred ca au fost atinse.
Squirrel
Cel puțin pe partea dreaptă toate au fost avariate. Nu au obiceiul să stea ca alea de la „Mașini de legendă”.
Squirrel
Dorel se întoarce…
user posted image


31 Mar 2014, 09:00:
Nissan Terrano @ Russia

Protecții aripi standard…
user posted image
user posted image

Grup optic schimbat…
user posted image

Bord nou…
user posted image
user posted image

Alt MediaNav…
user posted imageuser posted image
Arhimede
jubilati?
IRONICK
QUOTE(Squirrel @ 31 Mar 2014, 06:45)
Nissan Terrano @ Russia
*

Ce cauciuce sunt alea? Imi place profilul.
miki
QUOTE(Arhimede @ 9 Apr 2014, 22:25)
jubilati?
*



Nu poate nici la vale?! tongue.gif
Squirrel
QUOTE(IRONICK @ 10 Apr 2014, 00:16)
Ce cauciuce sunt alea? Imi place profilul.
*


215/65 R16 MRF Wanderer Sport
user posted image

Măcar au montat închiderea la capacul rezervorului…
user posted image
Highwayman
A trecut neobservat (cel putin de mine, articolul vad ca este de prin martie):
[attachmentid=1627951271] [attachmentid=1627951272] [attachmentid=1627951273] [attachmentid=1627951274] [attachmentid=1627951275] [attachmentid=1627951276]

http://www.auto-testdrive.ro/renault-se-ga...-duster-pick-up

23 Jun 2014, 19:42:
Asta fuse?
[attachmentid=1627951277] [attachmentid=1627951278]

http://whattruck.ro/premiera-vezi-cum-arat...-pick-6x6-2015/
SorinCT
Daca ii pui AT-uri si il mai inalti oleaca rupi offroadu cu el smile.gif
tavi_ro
QUOTE(SorinCT @ 23 Jun 2014, 20:03)
Daca ii pui AT-uri si il mai inalti oleaca rupi offroadu cu el smile.gif
*


Iti urez sa fii proprietarul unui Duster inaltat si cu AT-uri cu care sa rupi off-road-ul. Dar cred ca mai degraba or sa se rupa buzunarele ....o planetara care costa 18 mil buc sau un kit de ambreiaj cu volanta dubla masa 67 mil iti spune ceva ? Bineinteles piese originale....Un sfat gratis din partea mea, studiati intai cat costa piesele de schimb si apoi off-road-ul.... Dar iar e o parere personala.....
Dusterul e o masina faina pana la un punct, de acolo....
VladSoare
Mă uitam mai deunăzi pe un pliant cu noul Duster și, după ce l-am admirat și am salivat puțin, am constat ceva curios. Noul motor 1,2 TCe nu e disponibil decît pe Dusterul 4x2! blink.gif
Chiar așa o fi? Sau e o greșeală de tipar? huh.gif
b76bgaarh
da.

ps vezi si la qashqai cum e si iti raspunzi singur
VladSoare
Păcat. Motorul ăla mi se pare foarte interesant. Ar fi fost un mare pas înainte. sad.gif
diesel_power
Reducere de costuri. Pentru a nu omologa 1.2TCe Euro 5 4x4, care ar fi avut o viata destul de scurta -- pana la trecerea la Euro 6.
Anul asta ar trebui sa apara 1.2TCe Euro 6 4x4.
VladSoare
A, deci intenționează totuși să scoată unul și pe 4x4. OK atunci, așteptăm... happy.gif
vallixx
Apropo, ma bate gandul la un Duster.
Insa vreau neaparat benzina si vreau non turbo, deci nu mai am decat varianta 1.6 16V.
Am 1.6 16V pe Loganul de firma, MCV si e un motor ok, serios, cinstit, fiabil.
Nu stiu cum se comporta insa pe Duster.
Ceva opinii? Vlad vad ca tu ai Dusterul de 1.6. Cum e?

Aaaa si al tau e 4x2-ul sau 4x4?
b76bgaarh
variante exista, depinde cat esti dispus sa platesti.
VladSoare
Al meu e 4x4. Sincer, nu prea văd rostul unui Duster 4x2. Nu știu, poate că o fi vreo logică pe undeva, doar că mie îmi scapă. blush.gif

Despre motor, ce să zic... trage bine, dar trebuie turat fără milă. Dacă nu ești crescut cu Dacia 1300 a lui bunicu' și nu simți că faci infarct cînd trece turometrul de trei mii de ture, atunci n-o să ai probleme. Al meu, la drum lung, vede frecvent cinci mii de ture.
Cutia e foarte scurtă. Eu plec de pe loc cu a doua și o tratez ca și cum ar avea cutie în cinci trepte. Pe prima o folosesc doar la plecări de pe loc din rampe abrupte. În rest, numai de la a doua în sus.
Accelerația electronică e o mare porcărie, dar te obișnuiești cu ea pînă la urmă. Din cauza acestei mizerii de accelerație, se simte o diferență clară între acest motor pe Duster și același motor pe Logan, în favoarea Loganului. Sora mea are un MCV cu același motor, dar cu accelerația pe cablu, și răspunde mult mai bine. Dar în fine, e o chestiune de obișnuință.
Pe scurt, eu mă înțeleg foarte bine cu ea. Iar tracțiunea integrală, deși am citit că ar avea probleme și s-ar dezactiva cînd ți-e lumea mai dragă, mie nu mi s-a întîmplat. Am băgat-o la munte prin zăpezi nasoale și n-a crîcnit nici o clipă. A văzut trei ierni pînă acum, și în toate trei a avut parte de multă zăpadă, dar nu m-a dezamăgit nici măcar o dată.

Edit: patru ierni. Nu mai știu nici să număr la ora asta. blush.gif
Markos
Poze ai cu Dusterul? Jurnal de bord?
VladSoare
N-am poze cu el. Nu m-am gîndit să-i fac, pentru că n-are nimic special, e pur și simplu un Duster alb, care arată la fel ca oricare alt Duster alb.
Drept să spun, nu mi-a trecut niciodată prin cap să-i fac jurnal. Poate că ar fi o idee bună... nedumerire.gif
tavi_ro
QUOTE(VladSoare @ 13 Jan 2015, 21:10)
Drept să spun, nu mi-a trecut niciodată prin cap să-i fac jurnal. Poate că ar fi o idee bună... nedumerire.gif
*



De ce nu? Aici vad ca nu te baneaza nimeni....si e pacat sa nu faci un jurnal de calatorii cu Dusterul...Eu unul apreciez din plin aceste jurnale si sunt o sursa de inspiratie pentru planificarea viitoarelor calatorii. Daca ai timp si chef...

QUOTE(vallixx @ 13 Jan 2015, 16:48)
Apropo, ma bate gandul la un Duster.
Insa vreau neaparat benzina si vreau non turbo, deci nu mai am decat varianta 1.6 16V.
Am 1.6 16V pe Loganul de firma, MCV si e un motor ok, serios, cinstit, fiabil.
Nu stiu cum se comporta insa pe Duster.
Ceva opinii? Vlad vad ca tu ai Dusterul de 1.6. Cum e?

Aaaa si al tau e 4x2-ul sau 4x4?
*



Singura problema e consumul, in rest pe unde am dus eu Dusterul sunt putini... chiar si cu diesel.

PS: eu plec doar cu treapta 1...cuplul e prea mic pentru treapta 2.
argon
QUOTE(VladSoare @ 13 Jan 2015, 18:06)
Al meu e 4x4. Sincer, nu prea văd rostul unui Duster 4x2. Nu știu, poate că o fi vreo logică pe undeva, doar că mie îmi scapă. blush.gif
*



De ce nu vezi rostul? E doar un Logan pe dinauntru, mai inaltat putin, pentru asfalt cum se descurca restul Loganelor, se descurca si Dusterul 4x2.
tavi_ro
Spre surprinderea mea am un coleg cu Duster benzinar, 2x4, e supermultumit de el. Doar consumul il nemultumeste...
vallixx
QUOTE(VladSoare @ 13 Jan 2015, 17:06)
Al meu e 4x4. Sincer, nu prea văd rostul unui Duster 4x2. Nu știu, poate că o fi vreo logică pe undeva, doar că mie îmi scapă. blush.gif
*


Din ce am mai citit se pare ca niste studii facute ( nu stiu de cine si cand ) spun ca peste 60% din cumparatorii de SUV merg cu el doar pe asfalt si nu folosesc mai deloc tractiunea integrala.
Pentru aceea dintre ei, 4x2-ul e excelent. Dau bani mai putini necumparand o optiune pe care oricum nu ar folosi-o.

Pe de alta parte, daca tot iti iei masina si daca tot are optiunea de 4x4, parca ar fi pacat sa n-o iei.
Sau sa o zic politically correct, eu daca ar fi sa decid, as lua 4x4-ul fara sa ma gandesc cand l-as folosi.

In ce sens zici ca e nasol cu acceleratia electronica?

Cutia scurta nu ma deranjeaza deloc, ba chiar imi convine maxim.
Cutia scurta avantajeaza reprizele in detrimentul unei viteze maxime mari, ......works fine with me.

Iar consumul......hai sa o zic altfel. Am Symbol 1.4 16V care vede zilnic ture (uite si raspunsul la intrebarea cu datul in ture), si care papa 10 juma -11 in oras si 7 afara.
Nu iti iei 16V sa mergi cu el ca si cu dci-ul.
Nu cred ca mananca Dusterul mult in plus.....sau...??
tavi_ro
In oras 11-13, poate 10 dar mers subturat. Maxim 15.5. Consumuri reale, pe bonuri de benzina.

https://www.spritmonitor.de/en/detail/521836.html.

Cutia e scurta, chiar prea scurta, in oras mergi frecvent cu treapta 6.
madhorsefuzzy
QUOTE(VladSoare @ 13 Jan 2015, 21:10)
Drept să spun, nu mi-a trecut niciodată prin cap să-i fac jurnal. Poate că ar fi o idee bună... nedumerire.gif
Si daca tot faci baga si Mondeo pe acolo. Un 2 in 1. Mondeo nu avem pe aici cu poze. biggrin.gif
VladSoare
QUOTE(argon @ 13 Jan 2015, 21:29)
De ce nu vezi rostul?  E doar un Logan pe dinauntru, mai inaltat putin, pentru asfalt cum se descurca restul Loganelor, se descurca si Dusterul 4x2.
*

Păi tocmai asta e, că un Duster 4x2 e doar un Logan umflat și nimic mai mult. Nu aduce nimic în plus, în afară de o gardă la sol un pic mai mare. Dacă vreau să-l conduc doar pe asfalt, atunci îmi iau Logan și ies mult mai bine. E mai ieftin, mai confortabil, mai silențios la viteze mari, mai stabil, trage mai bine, consumă mai puțin...
Dusterul e greoi, consumă mult, iar de la 120 km/h în sus nu mai auzi nici radioul, nici pasagerii. Îi accept toate aceste dezavantaje doar de dragul tracțiunii integrale. Dacă n-ar fi aia, atunci n-aș avea nici un motiv să iau Duster în loc de Logan. Doar ca să-l urc pe borduri înalte? Nu merită.
Frumusețea Dusterului este tocmai felul în care pot să-l bag prin zăpezi adînci, sau să-l parchez cu două roți pe asfalt și alte două pe un morman de zăpadă înghețată... Iarna asta, în Săcele, aveam de urcat o rampă relativ abruptă, pe o străduță care fusese curățată doar superficial de zăpadă, rămînînd mîzgă amestecată cu gheață. Absolut toate turismele 4x2 pe care le-am văzut urcînd, fără excepție, aveau probleme serioase, trebuia să vină puternic de jos, altfel se opreau la jumate și plecau în chinuri. Pe unul, un Passat, a trebuit să-l împing, că se oprise și nu mai putea pleca mai departe. Eu cu Dusterul n-aveam nici o grijă. Chiar am oprit intenționat la jumate, să văd cum e. Forțată pe 4x2 m-am cam chinuit să plec de pe loc (totuși, am reușit), dar pe 4x4 a plecat de pe loc ca și cum nu s-ar fi întîmplat nimic. Ulterior am mai urcat de cîteva ori pe-acolo în Auto și n-am avut nici cea mai mică problemă.
Or fără tracțiune integrală n-aș putea face toate astea. Ar fi ca o cămilă fără cocoașe; decît așa, mai bine un cal. smile.gif

QUOTE(vallixx @ 13 Jan 2015, 22:57)
In ce sens zici ca e nasol cu acceleratia electronica?
*

Răspunde mai greu.
Pe cablu, cînd o calci se deschide brusc clapeta de aer. Calculatorul e obligat să îmbogățească urgent amestecul, ca să nu dai în nas. Cu aia electronică, cînd o calci se mișcă un potențiometru. Calculatorul vede că vrei să accelerezi și începe să deschidă clapeta de aer treptat, astfel încît să păstreze permanent un amestec optim din punct de vedere al consumului și poluării. Cu una deschizi brusc clapeta de aer acolo unde vrei tu. Cu alta îi spui calculatorului cît de mult ai vrea s-o deschidă, iar el zice "bine boss, se face, așteaptă un pic".

În practică, după ce te-ai obișnuit cu ea și știi cum răspunde, ajungi s-o controlezi foarte bine. Eu acum o cunosc bine și nu mă mai deranjează deloc, nici nu-mi mai dau seama. Dar la început e tare enervant, ai senzația că apeși pedala azi și ea accelerează mîine.
diesel_power
Se poate modifica softul din ECU de injectie pentru a se comporta similar ca un motor cu acceleratie prin cablu. Bineinteles, nu de la Gigi din colt care face chiptuning dupa ureche, ci la cineva care chiar se pricepe. Sau cu ajutorul cuiva care lucreaza in uzina si are acces la harti de ECU facute de Renault si orientate catre performanta.
VladSoare
Ar fi super. wub.gif
Dar nu știu unde să mă duc pentru așa ceva. Cunoști pe cineva care ar ști s-o facă?
IRONICK
QUOTE(diesel_power @ 14 Jan 2015, 12:09)
Se poate modifica softul din ECU de injectie pentru a se comporta similar ca un motor cu acceleratie prin cablu. Bineinteles, nu de la Gigi din colt care face chiptuning dupa ureche, ci la cineva care chiar se pricepe.
*
ce sfaturi de coltul strazii
QUOTE(VladSoare @ 13 Jan 2015, 16:06)
Accelerația electronică e o mare porcărie, dar te obișnuiești cu ea pînă la urmă. Din cauza acestei mizerii de accelerație, se simte o diferență clară între acest motor pe Duster și același motor pe Logan, în favoarea Loganului. Sora mea are un MCV cu același motor, dar cu accelerația pe cablu, și răspunde mult mai bine.
*
asta-i post de bula

de dragul discutiei, te-ai intrebat vreodata ce contine corpul clapeta pentru cele cu cablu? din curiozitate te-ai uitat sa vezi cate mufe intra in el si ce fac fiecare?
cum crezi tu ca la cele pe cablu stie ecu ce pozitie are clapeta? oare ce face acel potentiometru ce face (acceleratia aia electronica)?
VladSoare
Nu știu unde vrei să ajungi, dar știu că 1.6 16V de pe Duster și 1.6 16V de pe Sandero, ambele cu accelerație electronică, răspund cu totul altfel decît 1.6 16V de pe Logan MCV cu accelerația pe cablu. E o diferență imensă. Am condus ambele variante și nu există comparație între ele. Alea electronice au o întîrziere foarte clară, mai ales la turații mici și medii.

Vrei să spui că ambele răspund în realitate perfect identic, și că diferența e numai în imaginația mea?

QUOTE(IRONICK @ 14 Jan 2015, 15:01)
cum crezi tu ca la cele pe cablu stie ecu ce pozitie are clapeta?
*

Nu știe. N-are habar de poziția clapetei. Știe ce volum de aer intră în motor și reglează injecția benzinei în funcție de el.
b76bgaarh
ambele tipuri de motoare au aceeasi norma euro?

IRONICK
in corpul clapeta exista un potentiometru care este rotit de pedala, este pe acelasi ax cu "moneda" care regleaza debitul de aer

14 Jan 2015, 15:29:
QUOTE(b76bgaarh @ 14 Jan 2015, 15:27)
ambele tipuri de motoare au aceeasi norma euro?
*
eee, deja il bagi in ceata
VladSoare
QUOTE(b76bgaarh @ 14 Jan 2015, 16:27)
ambele tipuri de motoare au aceeasi norma euro?
*

Nu. Evident, întîrzierea are de-a face și cu norma euro, nu mă îndoiesc de asta.
În orice caz, indiferent care ar fi cauza, un lucru este cert: 1.6 16V de pe Duster răspunde la accelerație mult mai lent decît 1.6 16V-urile din generația anterioară. Pînă la urmă asta voiam să spun. Vali a întrebat cum se compară cu 1.6 16V-ul clasic de pe MCV. Răspuns - se compară prost (cel puțin la început, pînă te obișnuiești). Din ce motiv, asta contează mai puțin.
IRONICK
da, pentru ca este duster, pentru ca este mai lent, pentru ca automobile
andri1940
Clapeta pe cablu are acel potentiometru (senzor TPS) tocmai pentru ca ECU sa stie gradul de deschidere al clapetei pentru a regla avansul la aprindere, de exemplu.

Clapeta electronica raspunde la fel cu cea mecanica aproape, daca norma Euro este aceeasi. Intarzierea dintre Duster Euro5 si Logan Euro4 cu acelasi motor tocmai de la softul ECU vine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.