QUOTE(argon @ 13 Jan 2015, 21:29)
De ce nu vezi rostul? E doar un Logan pe dinauntru, mai inaltat putin, pentru asfalt cum se descurca restul Loganelor, se descurca si Dusterul 4x2.
Păi tocmai asta e, că un Duster 4x2 e doar un Logan umflat și nimic mai mult. Nu aduce nimic în plus, în afară de o gardă la sol un pic mai mare. Dacă vreau să-l conduc doar pe asfalt, atunci îmi iau Logan și ies mult mai bine. E mai ieftin, mai confortabil, mai silențios la viteze mari, mai stabil, trage mai bine, consumă mai puțin...
Dusterul e greoi, consumă mult, iar de la 120 km/h în sus nu mai auzi nici radioul, nici pasagerii. Îi accept toate aceste dezavantaje doar de dragul tracțiunii integrale. Dacă n-ar fi aia, atunci n-aș avea nici un motiv să iau Duster în loc de Logan. Doar ca să-l urc pe borduri înalte? Nu merită.
Frumusețea Dusterului este tocmai felul în care pot să-l bag prin zăpezi adînci, sau să-l parchez cu două roți pe asfalt și alte două pe un morman de zăpadă înghețată... Iarna asta, în Săcele, aveam de urcat o rampă relativ abruptă, pe o străduță care fusese curățată doar superficial de zăpadă, rămînînd mîzgă amestecată cu gheață. Absolut toate turismele 4x2 pe care le-am văzut urcînd, fără excepție, aveau probleme serioase, trebuia să vină puternic de jos, altfel se opreau la jumate și plecau în chinuri. Pe unul, un Passat, a trebuit să-l împing, că se oprise și nu mai putea pleca mai departe. Eu cu Dusterul n-aveam nici o grijă. Chiar am oprit intenționat la jumate, să văd cum e. Forțată pe 4x2 m-am cam chinuit să plec de pe loc (totuși, am reușit), dar pe 4x4 a plecat de pe loc ca și cum nu s-ar fi întîmplat nimic. Ulterior am mai urcat de cîteva ori pe-acolo în Auto și n-am avut nici cea mai mică problemă.
Or fără tracțiune integrală n-aș putea face toate astea. Ar fi ca o cămilă fără cocoașe; decît așa, mai bine un cal.
QUOTE(vallixx @ 13 Jan 2015, 22:57)
In ce sens zici ca e nasol cu acceleratia electronica?
Răspunde mai greu.
Pe cablu, cînd o calci se deschide brusc clapeta de aer. Calculatorul e obligat să îmbogățească urgent amestecul, ca să nu dai în nas. Cu aia electronică, cînd o calci se mișcă un potențiometru. Calculatorul vede că vrei să accelerezi și începe să deschidă clapeta de aer treptat, astfel încît să păstreze permanent un amestec optim din punct de vedere al consumului și poluării. Cu una deschizi brusc clapeta de aer acolo unde vrei tu. Cu alta îi spui calculatorului cît de mult ai vrea s-o deschidă, iar el zice "bine boss, se face, așteaptă un pic".
În practică, după ce te-ai obișnuit cu ea și știi cum răspunde, ajungi s-o controlezi foarte bine. Eu acum o cunosc bine și nu mă mai deranjează deloc, nici nu-mi mai dau seama. Dar la început e tare enervant, ai senzația că apeși pedala azi și ea accelerează mîine.