Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pimp my Trompetica sau cum sa faci o Dacie off-road
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2
Tractozaur
Anul trecut, inainte sa vand Caraciumba (Isuzu Rodeo), am intrat in posesia unei Dacia Double Cab 4x4 si initial am folosit-o la diverse treburi casnice... wink.gif

user posted image
user posted image

In luna octombrie, cand m-am decis impreuna cu TudorG sa vindem Caraciumba (coproprietarul, adica TudorG biggrin.gif a dorit sa-si recupereze o foarte mica parte din bani in vederea achizitionarii unei Navara wink.gif ), am lasat Caraciumba in pace, pastrand-o curata si imaculata pentru vizitele viitorilor potentiali proprietari si am mers in proba la o vanatoare cu Daciutza pe care am denumit-o Trompetica radmasa.gif , pentru ca initial am crezut ca va fi o catastrofa in teren, lucru total gresit, Trompetica dovedind adevarate veleitati off-road-istice! wub.gif

user posted image

Initial, cand am luat-o, era echipata cu anvelope utilitare Matador 175 R14C, anvelope ce s-au dovedit in teren, la urmatoarele iesiri, a fi nu foarte stralucite pentru off-road..., in sensul ca nu ofereau o tractiune optima si deveneau foarte repede slick-uri, incarcandu-se imediat ce dadeau de noroi... wink.gif

user posted image
user posted image
user posted image

Cum zapada a venit din abundenta si riscam "sa o tin pe bara" cu cauciucurile din dotare,
user posted image
am decis ca primul pas important pe care trebuie sa-l fac in devenirea ei dintr-o trompeta utilitara tongue.gif intr-o veritabila masina de off-road capabila la vanatoare, icon_mrgreen.gif este sa-i cumpar niste anvelope de teren, asa ca am dat fuguta la Delta Group din Popesti-Leordeni (baieti, aveti de dat o bere pentru reclama mascata radmasa.gif wink.gif ) si am achizitionat 4 Insa Turbo T-10 185 R14C, cauciucuri super bune pentru aceasta masina in teren, descarca bine, au si grip si mi-au mai si inaltat masina un pic! happy.gif

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image

Cum odata bagata in off-road, au inceput sa se sifoneze si sa se desprinda de pe ea si chestiile inutile radmasa.gif (a se citi barile de plastic wink.gif ),
user posted image
am decis sa ma duc la bunii mei prieteni de la Off-Road Garage (care este clar ca au de dat si ei o bere pentru reclama mascata rolleyes.gif ), adiv6 si Mishu (tcmihai), unde deja mi-am mai "tunat" cateva masini de off-road si sa incep modificarea radicala a masinutei, bari tubulare profi fata-spate, praguri, etc (o sa vedeti transformarile pe parcurs in acest topic smile.gif ) si uite asa ne-am apucat mai intai, prin eliminarea barilor de plastic fata-spate si reconstruirea lor!

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image

12 Mar 2013, 01:15:
Astazi (de fapt ieri, ca acum e trecut de miezul noptii biggrin.gif ), bara spate arata asa (nu este terminata inca wink.gif ) si s-au luat masurile pentru bara fata...

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
4x4
Recomand sa treci la un sistem de cuplare 4x4 manual, ce vacuumatic merge intermitent.


Apoi poti sa maresti garda la sol, in fata poti pune niste distantiere de cauciuc sub arcuri, iar in spate poti pune un profil de metal intre punte si arcuri. Mai castigi 4 centimetri.

Eu am folosit bara de metal din fabrica in fata pentru leage ca intre ele lonjeroanele.
BH 59 FIF
Marturisesc ca asteptam demult un proiect de tipul asta. Nu se pot inlocui arcurile lamelare de pe puntea spate pentru o garda la sol si mai mare?
SiloS
Interesant de urmarit mai departe. Asteptam o continuare...
Tractozaur
@4x4
Urmeaza sa fac tot ceea ce ai mentionat, n-am terminat inca... wink.gif

Am schimbat prostia aia vacumatica cu una noua cand am cumparat masina si nu am avut probleme pana in prezent, merge brici 4x4 din buton, ce-i drept a si fost gresat mecanismul permanent, dar pe viitor am sa fac conversia pe manual ca e mai sfant!

Cat despre bara fata..., rabdare si ai sa vezi cum o sa arate wink.gif (am o experienta de aproape 10 ani in off-road si masini de off-road, da-i un search Tractozaur pe youtube smile.gif barile mele fata-spate vor suporta tensiunea creata de un troliu in sarcina..., adica, DA, am sa-i pun si troliu! icon_mrgreen.gif )

De asemenea, vreau sa scap de cascarabeta asta mare si urata si de transport marfa radmasa.gif si sa-mi iau una mica la nivelul masinii, daca auzi (auziti) pe cineva care vrea sa facem schimb sau doreste sa vand una la nivelul masinii, raspund pozitiv la apel!

user posted image

@BH 59 FIF
Se mai pot springui arcurile si bagata inca o lamela, spre exemplu... wink.gif Sau se poate si o conversie pe elicoidale, dar necesita know-how si munca multa, care nu cred ca se merita pentru o masina care va face mai mult off-road soft spre mediu la vanatoare, decat de concurs (pentru off-road extrem, am alta masina, mult mai capabila! icon_mrgreen.gif )
freddybb
cred ca cea mai buna metoda pt marirea garzi la sol cu cativa cm la puntea fata, este modificarea T-ului amortizor, prelungirea in sus a partii in care se infileteaza telescopul.Cred ca se poate lua in considerare si inlocuirea bratelor superioare si inferioare!!Atentie mare la planetare si in ambele cazuri trebuie verificate unghiurile directiei, cea de convergenta, si unghiul de fuga, deasemenea pt marire fiabilitatii se pot bucsa bratele inferioare cu niste bucsi metalice fixe in care se vor monta bucsi T-eu amortizor sau brat superior in functie de noul diametru interior al bucsi metelice si se va scurta tubul distantier original, proiectul este interesant, si consider ca poate fi un SUCCES!!
Ov
se muta la jurnal 04.gif
marfa masinuta!
AlexNIT
foarte tare masina! astept sa vad cum va iesi!
bv-08-fgm
Bine arata ala din link wub.gif

Sunt curios de finalul proiectului smile.gif
marksman
QUOTE(4x4 @ 12 Mar 2013, 10:33)
Recomand sa treci la un sistem de cuplare 4x4 manual, ce vacuumatic merge intermitent.
Apoi poti sa maresti garda la sol, in fata poti pune niste distantiere de cauciuc sub arcuri, iar in spate poti pune un profil de metal intre punte si arcuri. Mai castigi 4 centimetri.

Eu am folosit bara de metal din fabrica in fata pentru leage ca intre ele lonjeroanele.
*



Ai uitat sa-i amintesti de sudarea diferentialului, tot din experienta ta.
4x4
Omul a zis ca are alta masina pentru offroad extrem.

Nu poti suda diferentialul pe o masina de strada smile.gif
hitman1234
nu? dea dracii..
4x4
Eu am reusit sa rup o planetara la puntea spate si fara sa sudez diferentialul.

Daca pui roti mai mari trebuie sa ai grija sa nu fortezi masina.
Tractozaur
@bv-08-fgm
Dacia din link nu este preparata de off-road..., este de show si ala..., putin manelistic! icon_mrgreen.gif

@all the others
Nu-i nevoie sa sudez nimic..., o sa-i pun diferential blocabil spate ca la Tractozaur..., glumesc! radmasa.gif
Tractozauru` (adica masina de off-road d-ala extrem) se poate vedea in poza cu zapada, in spatele Trompeticii, sau mai jos biggrin.gif
user posted image

@4x4
Cauciucurile (185 R14C) nu sunt cu mult mai mari decat originalele (175 R14C) diferenta de diametru total fiind de 16 mm wink.gif
quick
m-am uitat putin pe youtub la tractozauru tau, foarte tare, pot sa zic: jucarii pt oameni mari tongue.gif si in compania unor vedete biggrin.gif
Tractozaur
@quick
Ma bucur ca ti-au placut filmuletele, si apropo de vedete (la moda la ora actuala biggrin.gif ), cateva poze de la o partida de off-road marca ProMotor, cu Smiley, Bartos si "inaltimea sa" radmasa.gif Ciuhuleasca!

user posted image

Si daca Roxana avea cornite, m-am gandit sa-i pun si lui Smiley si lui Bartos. icon_mrgreen.gif
user posted image

Tractozauru`, dragul de el... wub.gif
user posted image

Doi proaspat infestati de off-road, care au dovedit ca au talent si in teren... biggrin.gif
user posted image

Si o poza cu participantii expeditiei valuri.gif
user posted image

Astazi, dupa discutii cu Mishu si AdiV6 cum sa arate bara fata, cum sa dea mai bine, am insailat-o sa ne dam seama cat de cat de forma si asta este scheletul construit biggrin.gif , o sa iasa traznet, garantat OFF ROAD GARAGE! respekt.gif

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image

In plan indepartat, Mishu biggrin.gif , omul priceput la toate! cool.gif
user posted image

14 Mar 2013, 02:18:
Si uite ca amicu` GPScu (unul dintre coechipierii mei) biggrin.gif , mi-a trimis si filmuletul cu noi la ProMotor! ph34r.gif
alex_DNK
foarte tare ce faceti voi acolo....succes pe viitor!!
harby ;))
AAA .. ati fost prin Pitesti cu masinile ( nissan ,etc) ? Ca am vazut vreo patru trecand pe langa pe la maracineni seara . Stiu ca tatal lui smiley sta in stefanesti smile.gif
Misto masini !
Tractozaur
@alex_DNK
Multumesc de aprecieri! smile.gif

@harby;))
Nu, filmarea este facuta acum aproape o luna... wink.gif

Azi am fost sa verific ce s-a mai facut, sa ne mai sfatuim siiii..., se lucreaza cu drag si spor! wub.gif 124.gif

user posted image
user posted image
b76bgaarh
ca tot e moda, mai nou, pe la jurnal sa se arate cat costa intretinerea unei masini, nu pui si tu cat costa o transformare de asta?
Tractozaur
Pai, va spun la sfarsit cand am sa trag linie... doh.gif
harby ;))
pAi da acum o luna am vazut si eu masinile wink.gif! super tare bara fata ! !
Tractozaur
Si lucram la ea in continuare... cool.gif

user posted image
user posted image
Tractozaur
Imi fac datoria biggrin.gif si va tin in continuare la curent cu evolutia "schimbarii la fata" tongue.gif si nu numai, a Trompeticii... wub.gif

Azi s-a dat prima mana cu grund la bullbar-ul fata si am verificat cum ar da cu adaosurile... wink.gif

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
ionutz_87
cam cate kg are bullbar-ul?
schimbi si grupul?
Tractozaur
Don`t worry, biggrin.gif este acceptabila greutatea bullbar-ului pentru masina asta..., daca la asta te refereai... wink.gif Stiu din experienta cam cat poti sa ingreunezi o masina fara sa-i afectezi performantele! happy.gif Dar pentru linistea multora, am sa-l cantaresc! icon_mrgreen.gif
Grupul este de Suzuki Samurai si... cool.gif Surprize, surprize! radmasa.gif
Tractozaur
Incet, dar sigur biggrin.gif inaintam in proiectul propus... wink.gif
Ieri s-a vopsit bara fata si i-am facut o proba direct pe masina, nu este inca gata ca bineinteles am mai gasit EU icon_mrgreen.gif mici detalii de adaugat...

user posted image
user posted image

Ca tot ma intreba un coleg de greutate, am estimat impreuna cu cei de la Off Road Garage ca trebuie sa aiba undeva la 10-15 kilograme bara fata... Ramane sa o cantarim pe luni... biggrin.gif

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image

Am facut o proba si cu numarul de inmatriculare... happy.gif

user posted image

S-au mai adaugat mici detalii si la bara spate... wacko.gif

user posted image
user posted image
user posted image

Alte jucarii in lucru biggrin.gif marca Off Road Garage wink.gif

user posted image
ydaniel
Tare interesante barile!
Poate ii schimbi si tu farul si semnalul stg fata:))
Tractozaur
Ma bucur ca-ti plac Daniel! biggrin.gif
Iti dai seama ca e in plan si schimbarea farului si semnalului stanga fata wink.gif dar am avut (dupa cum vezi si in acest topic) alte prioritati... Plus ca..., da mai a masina de off-road asa..., nu? radmasa.gif
Dsign
NM-as vrea sa-mi testez franele cand esti prin preajma cu balaurul asta... biggrin.gif Felicitari
Tractozaur
Multumesc! smile.gif Te referi la balaurul de Tractozaur sau la balauroaica de Trompetica? wink.gif Oricum, in ambele situatii, da cu virgula..., pardon..., cu bari sparte..., si nu din partea mea! radmasa.gif
tunderbird
Barele sparte n-ar fi o problema... da' sa nu iasa si cu dinti infipti in parbriz icon_mrgreen.gif

radmasa.gif
ydaniel
Motorul cum merge?
Ai problem cu pornirea sau ai schimbat pompa de injectie?
Tractozaur
Trompetica e din 2006, are 95000 de km si merge brici, deocamdata n-am avut nici o problema! wink.gif

Pana una-alta biggrin.gif , am terminat barile fata-spate si acum trecem la inaltarea masinii, va tin la curent cu poze proaspete... ohmy.gif

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
Dsign
Ziceam de Trompetica bre... Tractozaurul ma inghite cu totul daca e ceva... biggrin.gif
R19/16v
Cu putin noroc lasi talonu' pe la vreun militian... macar o data pe luna zic eu c-ar fi suficient.
Ov
cand o vedea militianu' pusca in masina nu cred ca-i mai arde de glumite tongue.gif
alexutz23
Pusca de "branconier"?
iulica89
Salut!
O idee pentru inaltarea suspensiei fata ar fi construirea unui distantier la strung care sa se incadreze intre talerul arcului si amortizor, iar pe spate cel mai simplu ar fi construirea unor "cercei" (tablele laterale) mai lungi decat cei existenti preferabil cu mai multe gauri pentru reglarea pe inaltime.
Bafta in continuare si drumuri noroioase!


PS:Se gasesc cauciucuri de offroadcu profil asemanator acestora de le ai (C'uri eventual) pe 13" ?
sspoitoru
pe spate se pun perne+bride mai lungi
dar pe fata daca o mai inalti nu vor trebui bascule inferioare mai lungi ?
ca si asa papucul sta cu rotile fata bagate inauntru in parta de jos unsure.gif

ps misto tropetica
am avut si eu niste aventuri cu un dizal dinasta
noi ii ziceam "bocanc" laugh.gif
argon
Parerea mea, da-i rahatul ala de pe ea jos, si pune-i niste bare in prelungirea caroseriei in bena [attachmentid=1627878365] , sau daca o vrei inchisa, o suprastructura micuta doar pe bena gen [attachmentid=1627878364] , . ar arata omeneste, si nu te mai confunda lumea cu samsarii de legume din piata.
Tractozaur
@Dsign
Ahaaaaaa..., am priceput! radmasa.gif cool.gif

@R19/16v
Sunt prieten cu politaii..., prietenii stiu de ce! wink.gif

@Ov
Ov-ule..., nu-i nevoie... biggrin.gif , la cati politisti am batut eu la viata mea... radmasa.gif

@alexutz
Aloooo..., domnu`..., aici vorbesti cu vanatori cinstiti! icon_mrgreen.gif

@iulica89
Multumesc de sugestii, esti foarte aproape de solutia finala! wink.gif Stai sa vezi totusi si solutia oferita de cei de la Off Road Garage wink.gif , ca d-aia ie profesionisti! happy.gif
Nu stiu sa-ti spun daca au si pe 13..., suna-i pe cei de la Delta Grup si intreaba-i!

@sspoitoru
Funny name... smile.gif , auzi la el..., "bocanc"! radmasa.gif

@argon
Se vede ca nu ai citit topicul cap-coada... icon_mrgreen.gif Am precizat din capul locului (pe 12 martie la postul #5) ca vreau sa scap de cascarabeta si sa pun suprastructura mica... Verifica! cool.gif
Tractozaur
Astazi se va trece la procedura de inaltare biggrin.gif , pana revin cu poze comparative (inainte-dupa), mai postez doua facute astazi, cu suportii proiectati special pentru ocheti! wink.gif

user posted image
user posted image
Tractozaur
Am inaltat Trompetica wink.gif , suficient de mult sa nu intru in modificari grave..., sper sa va placa! biggrin.gif

Asa arata acum... rolleyes.gif

user posted image

Asa arata inainte... happy.gif

user posted image

Atat era de inalta pe spate, spre exemplu...

user posted image

Si asa este in acest moment! icon_mrgreen.gif

user posted image

Ce cred ca ati remarcat unii dintre voi, Trompetica are posibilitatea de montare troliu si pe fata si pe spate, am sa revin cu detalii... ph34r.gif

ionutz_87
speram si ne dai si cateva detalii despre inaltare
Tractozaur
Pai, in primul rand, i-am pus cauciucuri mai mari (185 R14 C in loc de 175 R14C), cauciucuri pe care le avea si inainte de modificare, dar atingeau un pic pe spate in contraaripi la sentoace mai mari...
Pe urma, am facut cercei mai mari si am folosit T-uri mai lungi, revin cu poze cand se duce ploaia si am sa pot sa ma bag pe sub masina! biggrin.gif
Am castigat aprox. 2,5 cm de la cauciucuri si 5 cm de la cercei, total 7,5 cm! wink.gif
dominy
salut, foarte frumos ceea ce faci cu trompetica, parerea mea este ca ar merge niste distantiere, o seara placuta
b76bgaarh
deja ai galma, stanga spate chiar inainte de insa?
HUMMER H1
eu sunt interesat si de niste detalii de grupul de suzuchi samurai smile.gif
pe fata nu ating axele planetrei din stanga pe distantierul de la bucsele bratului?
la mine asa sa intamplat cand iam pus t uri dalea mari pe fata(acum am tot mici)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.