Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mai nou se rapara bara sparta
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Asigurari si Daune Auto
Pages: 1, 2
UXE
adica tiganeala
Diac
Pâna la urma nu se vede, sa vedem cum se comporta la iarna. O sa-l rog pe tata sa mearga mai cu mila prin nameti si sleauri. rugaciune.gif
dr.nils
Nu are ce sa se vada, e doar o urechiusa de prindere rupta, pe interior, problema mea este daca tine si daca e ok sa carpesti un element de sustinere, nu vreau sa imi atarne bara dupa prima groapa
UXE
E bine sa ai la tine in caz de urgenta.


user posted image
dr.nils

O sa caut un set pe verde sa se asorteze cu masina.
Ca sa fie tigania completa ph34r.gif
kosfunny
QUOTE(Diac @ 14 Oct 2013, 10:38)
Nu, de vopsit va fi vopsita tot la reprezentanta. Ideea e ca reprezentanta nu are tehnologie de lipit bare. Ei schimba. Traseul barii va fi : demontare reprezentanta - lipire la atelier - vopsire si remontare la reprezentanta. Din exterior arata identic si la fel, pe dos se vede insailarea.
*


Nu e chiar asa , producatorii au kituri de reparatie pentru anumite piese si in consecinta ele sunt accesibile pietei, inclusiv la reprezentante.
Dar bineinteles ca lor le convine mai mult sa incaseze de la asiguratori si zeci de milioane pt o bara decat o ora de manopera. Daca au posibilitatea sa repare bara si sa pretinda asiguratorului decontarea uneia noi, fara cunostinta pagubitului sa vedecti ca iese mai bine ca noua.
Eu am pe Focus o bara care a fost plesnita in vreo 5 locuri si a mai lipsit si o bucata de vreo trei palme din ea . Nu am fost in situatia sa o pot schimba pe carca vreunui asigurator si am preferat sa o repar. De 5 ani e pe masina si inca e ca noua, fara vopsea sarita sau chit cazut.
Executron
Din punctul meu de vedere lucrurile sunt foarte clare.

Mers la service autorizat RAR. Daca service-ul respectiv are tehnologie de lipit bare/plastice etc atunci foarte ok, fa-o asa. Daca service-ul nu stie sa faca "d-astea" atunci o schimbi, repari totul frumos.

Platesti tu si recuperezi de la asigurare.

In eventualitatea scazuta in cazul in care nu vor sa plateasca. Iei actele si ii dai in judecata si aia e! Tu ai fost cu dauna la service si ei au reparat-o. Jurisprudenta interna e in sensul celor sustinute de mine.

Din experienta personala, asigurarile au comentat foarte multe de fiecare data cand a fost o reparatie tip "decontare directa" si au incercat tot felul de "combinatii". Cand am achitat eu si am cerut bani asiguratorului, lucrurile au mers foarte bine.

Nu cred ca un asigurator poate forta introducerea pe piata a unui tip de reparatie si conditiona plata de acest act "special" de reparatie cat timp nu e adoptat de toate/majoritatea service-urilor de pe piata.

Asiguratorul poate sa opteze pentru o anumita tehnologie de reparatie atunci cand exista o relatie intre el si service! In rest, eu ma pot duce la orice service si le las masina si zic "reparati-o!". Exceptand situatia in care service-ul imi schimba piese vadit nelegate de dauna, atunci nu se mai poate comenta!

Asta daca vrei bara noua.

In locul tau nu m-as obosi pentru atatea lucru, sa-mi consum timpul si energia.
Diac
La Renault nu prea exista kituri de reparatie sau nu vor reprezentatele sa le foloseasca. Cel mai evident exemplu e cel cu bucsile de la cadrul motor sau de la puntea spate. Asa si cu spoilerul. Nu stiu cat costa reparatia, dar sigur e mult mai ieftin de 1000 RON cat este un spoiler de Megane 2.
Pana la urma nu merita efortul cu contestatie, dat in judecata, bla, bla. D-aia am platit casco, sa pot lasa masina la service si s-o iau reparata dupa catea zile. Altfel nu faceam casco si cumparam un spoiler de la dezmembrari la 500 RON. Daca aveam noroc, gaseam si la culoare. O dupa amiaza de surubrit in curte si gata.
UXE
O bara "lipita" e deja o bara "slabita" si nu mai prezinta protectia pentru care a fost proiectata. Sunt curios ce au de zis cei de la Renault Franta
Diac
Ce sa zica la o masina de 8 ani ?
kosfunny
QUOTE(UXE @ 15 Oct 2013, 07:28)
O bara "lipita" e deja o bara "slabita"  si  nu mai prezinta protectia pentru care a fost proiectata.   Sunt curios ce au de zis cei de la Renault Franta
*



Bara e proiectata sa "ascunda" armatura de protectie si sa asigure un anumit coeficient de aerodinamicitate nicidecum nu are rolul sa iti salveze viata !
Brainie
bara de plastic (cea care s-ar lipi), fără armături metalice, n-are nicio rezistență, e flexibilă; am transportat una de Logan (aia originală, montată din fabrică), și mi-era teamă că n-ar fi încăput pe bancheta spate a unui alt autoturism; după ce am împins de un capăt a încăput fără probleme.
Markos
Spoilerul (din plastic) are rol strict ornamental. Elementele de rezistenta sunt ascunse în spatele lui.
Iulikk
Pai Meganu e tot din plastic icon_mrgreen.gif .
vijelie
N-ar fi exclus ca pe acelasi principiu si aripile de plastic avariate sa se lipeasca in loc sa se schimbe.
Obligatia de a limita daunele se poate interpreta si ca obligatia de a strange bucatile de plastic spart pt reparatiile ulterioare.
kosfunny
Se lipesc si alea cand trebuie sa faci reparatia pe banii tai !
Incet incet vedeti ca se duc in sus preturile la asigurari si sa stiti ca una din cauze este si asta. Cand trebuie sa plateasca asiguratorul brusc anumite operatiuni de reparatie devin imposibile .
Mie unul mi se pare absurd sa ai pretentia sa ti se schimbe o bara pentru o impunsatura de andrea , mai ales cand masina are enspe ani si nu ma refer la cazul de fata, ci in general.
activ auto
Nu exista aceasta tip de reparatie al unui element de plastic component caroseriei exterioare in nici un manul de reparatie dat de producator. In manualul de reparatie al producatoruiui este interzis sa se efectueze astfel de reparatii, elementul avariat trebuie sa fie inlocuit. Iar daca o astfel de reparatie este neconforma cu producatorul automat este neconforma si cu RAR ul.... deci ilegal
Diac
"elementele de plastic se repara conform tehnologiilor avizate de RAR"


citat dintr-un contract de Casco la Generali.
UXE
Am si eu la reparat aripa dreapta fata. Conform celor spuse de catre cei de la service , aripa se "sudeaza". Este crapata cam 5-6cm in zona farului in forma de V. Stie cineva cam ce substante/materiale implica aceasta "sudura" ?
gabize
De la lipire cu ultrasunete până la cârpeală cu adaos de material pe partea interioară, sunt o grămadă de metode pe care le pot folosi.


corbex
E un produs OEM, Renomol.
Diac
QUOTE(UXE @ 26 Aug 2014, 13:23)
  Stie cineva cam ce substante/materiale implica aceasta "sudura" ?
*




QUOTE(gabize @ 26 Aug 2014, 13:46)
De la lipire cu ultrasunete până la cârpeală cu adaos de material pe partea interioară, sunt o grămadă de metode pe care le pot folosi.
*




Pe interior se vede ceva material in plus. La un an de la reparatie si multe alte atingeri in parcare sau de borduri si sleauri iarna, bara reparata rezista. cool.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.