am vazut pe mai multe masini ARO 10 ca au montat (din fabrica banuiesc....) indicator de consum, adica, e un ceas cu ac (cum e ala de benzina doar ca e orientat ep orizontala) care indica consumul instantaneu (e gradat de la 5% pana la 14% mi se pare), facut frumos, cu lumina la pozitii etc, dar e montat separat, nu face parte din bord, e atasat undeva langa butonul de soc (si la unu l-am vazut mutat sus pe bord), e de sine statator; intrebarea este, se poate pune asa ceva si la dacia 1310? teoretic se poate...ca aro 10 are motor de dacie, dar unde gasesc sa cumpar? sau orice alt fel de indicator de consum? are cineva asa ceva pe dacia?
VS-02-MVO
19 Sep 2005, 00:42
n-am auzit de asa ceva, dar teoretic se poate face unul chiar ma batea gandul sa-mi fac unul dintr-un ceas indicator si un debitmetru
yknot
19 Sep 2005, 08:30
e pur estimativ indicatia ceasului respectiv, pe multe masini se gaseste si este de fapt un vacuummetru, care masoara vacuumul de sub clapeta...... si este o masuratoare mai mult decat relativa, pe multi auzindu-i spunand ca este "economizor"....
viperfox
19 Sep 2005, 13:02
dar tehnic se poate face intr-un mod foarte simplu,se poate pune pe furtunul de benzina care vine la carburator un "ceva" care sa masoare viteza cu care trece benzina prin furtun, de exemplu cum era la pompele vechi de la benzinariile peco morisca aia care se invartea cand puneai benzina, deci ceva de genu asta, si facut cumva cu un magnet si o bobina astfel incat cu cat se invarte mai repede cu atat induce mai mult si astfel poate fi legat la un indicator si gata jucaria...deci tehnic e foarte simplu de realizat, nu-mi vine sa cred ca totusi nu a fabricat nimeni...
tunderbird
19 Sep 2005, 15:03
Nu-i chiar asa de simplu, mai ales ca pe masina exista si o conducta de retur.
Trebuiesc doua debitmetre cu impuls si un montaj electronic care sa faca diferenta intre debitele de pe tur si respectiv, retur.
Cuvantul "tehnic" nu prea este compatibil cu "ceva".
draku
19 Sep 2005, 16:21
cauti la piese de trabant un indicator de consum instantaneu ( a fost montat pe modelele mai noi, numai ca are vreo 6 sau 8 LED-uri, nu este cu ac) are o "turbina" care se monteaza pe turul pompei de benzina, intre pompa si carburator
dex lada
19 Sep 2005, 21:10
daca nu ma insel parca si wartburg-ul are. cine are cunostinte de limba germana sa arunce o privire cred ca asta e dispozitivul,pe site este si schema electronica a montajului.
Nu-i chiar asa de simplu, mai ales ca pe masina exista si o conducta de retur.
Trebuiesc doua debitmetre cu impuls si un montaj electronic care sa faca diferenta intre debitele de pe tur si respectiv, retur.
Cuvantul "tehnic" nu prea este compatibil cu "ceva".
daca se conecteaza traductorul intre pompa si carburator nu trebuie decat unu ,pt ca masoara benz. consumata care se duce la carb. nu are treaba cu returul.
cred ca merge cu un flow meter de la un kit water cooler pt procesoare, dar cam greu de gasit la noi ,si la ce pret, si daca totusi gaseste poate cumpara doar flow meter ?
viperfox
19 Sep 2005, 22:40
exact, nu am nici o treaba cu returu, eu pun `chestia` pe furtunu dintre pompa de benzina si carburator, adica exact benzina care ajunge la carburator-motor si deci consumata; unu dala de trabant ar fi o idee (apropo pt draku, trabantu nu are pompa de benzina, benzina ajunge din rezervor - care este sub capota - prin `cadere` direct in carburator) dar ar trebui calibrat indicatoru, sa stiu si eu cat inseamna in litri 3 leduri aprinse:)
yknot
20 Sep 2005, 09:20
si ce rezolvati cu asta..... in final aflati un consum estimativ.....pe ora, si nu la suta de km.... in functie de treapta de viteza...
diaconuliviu
20 Sep 2005, 10:04
QUOTE(yknot @ 20 Sep 2005, 09:20)
si ce rezolvati cu asta..... in final aflati un consum estimativ.....pe ora, si nu la suta de km.... in functie de treapta de viteza...
Se poate folosi sonda de trabi sau wartburg; am mai scris de asta, dar, trebuie un electronist sa faca o schema. Practic acele impulsuri de la sonda ar trebui "esantionate" cu impulsul de la cablul kilometrajului (ala are 1 m/rotatie, asa scrie pe kilometraj). Adica la 1 rot a cablului se numara cite impulsuri vin de la sonda, se transforma c=ximp*k, k ales convenabil fct de constanta sondei) si se afiseaza. Evident, se va prevedea si un reglaj fin si se poate afisa chiar pe LCD sau LED
Poate acum vine cineva cu ideea practica..ce circuite se preteaza la asta..nu-s electronist decit "de duminica"
BH 59 FIF
18 May 2010, 17:13
Probabil ca initiatorul topicului a gasit ceea ce cauta in cei aproape 5 ani dar poate mai sunt unii interesati de asa ceva. Am dat intamplator peste acest topic si cum din fire sunt fascinat de orice inseamna indicatoare de bord am inceput si eu sa caut o dracie de asta. Dupa multe luni de cautari pe diverse site-uri si forumuri l-am gasit astazi, pur intamplator, in tuning shop-ul local . Mai impresionant din punctul meu de vedere a fost pretul - 49 Ron - cu toate accesoriile din poza. Statea el saracu' de ceva vreme pe acolo, dovada stand faptul ca pretul de achizitie este cam 50% din cel initial. Oricum, sper sa fi meritat asteptarea/cautarea. Daca trece Codul galben, maine il voi monta. In caz ca mai doreste cineva, va pot trimite prin PM cu denumirea magazinului (au si site).
alin_1.6
18 May 2010, 18:59
QUOTE(BH 59 FIF @ 18 May 2010, 17:13)
Probabil ca initiatorul topicului a gasit ceea ce cauta in cei aproape 5 ani dar poate mai sunt unii interesati de asa ceva. Am dat intamplator peste acest topic si cum din fire sunt fascinat de orice inseamna indicatoare de bord am inceput si eu sa caut o dracie de asta. Dupa multe luni de cautari pe diverse site-uri si forumuri l-am gasit astazi, pur intamplator, in tuning shop-ul local . Mai impresionant din punctul meu de vedere a fost pretul - 49 Ron - cu toate accesoriile din poza. Statea el saracu' de ceva vreme pe acolo, dovada stand faptul ca pretul de achizitie este cam 50% din cel initial. Oricum, sper sa fi meritat asteptarea/cautarea. Daca trece Codul galben, maine il voi monta. In caz ca mai doreste cineva, va pot trimite prin PM cu denumirea magazinului (au si site).
trimite-mi si mie pm cu adresa te rog pe pm (scuze, eu nu por da PM)!!!ms
mishujkl
18 May 2010, 19:05
pune link aici
BH 59 FIF
18 May 2010, 19:16
E vorba de cei de la Cridem (http://www.accesorii-auto.ro/). Produsul nu apare pe site, dar puteti trimite un mail folosind rubrica Contact.
danciusergiu84
19 May 2010, 07:51
care ar fi principiu de functionare la ce ai achizitionat tu?
BH 59 FIF
19 May 2010, 08:12
Este practic un vacuumetru. Se conecteaza la o sursa de vacuum cat mai apropiata de motor iar acul oscileaza in functie de schimbarile de presiune.
payty
19 May 2010, 08:14
dupa cum arata cred ca e un vacuummetru care se conecteaza la galeria de admisie.
danciusergiu84
19 May 2010, 08:20
in acest caz nu cred ca poate indica apropiat de realitate la motoarele pe injectie, acestea dozand amestecul in legea lor
Paulorossi
19 May 2010, 21:02
Sunt curios,pe ce principiu functioneaza,e calibrat functie de turatia motorului(depresiunea din galerie) si da o valoare instantanee?De unde stie el cat papa masina mea,sau ce jiclere am eu in carbelitor,daca am amestec sarac sau bogat?
danciusergiu84
20 May 2010, 10:11
pai e orientativ ca nu are scala gradata, asa ca sa sti cat ai calcat pedala, de fapt cat suge motorul instant si cand zic "cat" e doar orientativ
BH 59 FIF
23 May 2010, 19:02
Am montat dracia. Cert e faptul ca montajul nu e cel mai fericit. Producatorul recomanda sa fie plasat furtunasul cat mai aproape de motor. La mine nu e chiar asa, dar urmeaza sa remediem si aspectul asta . Cum functioneaza? Nu stiu, ciudat. Dar pun asta in primul rand pe seama montajului. Vedeti si voi.
scorpion
24 May 2010, 12:36
Am un astfel de ceas ( nu fix modelul de mai sus , dar unul similar facut de HP Raid, asta de aici http://www.autoaccesorii.ro/standard_products.php?id=1442 ) . Modelul meu este gradat in bari si pleaca de la 0 bari ( ca si la tine , acul sta in dreapta jos ) pana la - 1 bar . In principiu : depresiune mare => consum mai redus de benzina , deci incearca sa-l folosesti ( motorul masinii ) in asa fel incat sa-ti tii acul cat mai in stanga jos, unde depresiunea e maxima. La mine a mers. Vei vedea pe viu ca schimbatul vitezelor PESTE turatia de cuplu maxim nu-i "mit urban" si ca vei reduce putin consumul in oras in conditiile in care aparent vei merge mai sportiv (pt ca vei avea motorul putin mai turat poate decat te-ai obisnuit)
legat de :
QUOTE
Producatorul recomanda sa fie plasat furtunasul cat mai aproape de motor
poti pune o bucata de teava de cupru de circuit de franare pe o lungime cat mai mare din traseul furtunului de plastic al vaccumetrului , pt ca cel de plastic incalzindu-se de la motor se inmoaie si de deformeaza usor, alterand transmiterea depresiunii de sub carburator catre ceas .
Cu scuzele de rigoare : am editat postul anterior pt ca scrisesem o "perla" din neatentie.
BH 59 FIF
24 May 2010, 14:03
Multumesc pentru ideea cu conductele de frana. E plauzibila si o voi pune in aplicare.
danciusergiu84
25 May 2010, 13:10
alt ceas mai industrial chiar nu se poate procura de undeva mai ieftin, pe mine nu m-ar interesa aspectul ci doar sa-l folosesc o perioada de curiozitate
nalodaniel
25 May 2010, 15:19
intelegeti odata ca respectivele aparate pt vacum trebuie facute pentru motorul pe care se pun. altfel sunt cam inutile.
Daca vreti consum instant calumea, trebuie sa vad ganditi la faptul ca ,, consumul exprimat in l/100km, singurul relevant pentru soferi, depinde de volumul de benzina papat de carburator si de viteza masinii.
danciusergiu84
25 May 2010, 16:18
in primul rand eu nu am intrebat asa ceva si nici altineva
in al doilea rand nici ei nici ceilalti nu doresc sa afle consumul instant
ge0_89
8 Jun 2010, 19:38
@BH 59 FIF, ce toba ai la masina ?se aude frumos da-mi un pm te rog
iuliano_smile
8 Jun 2010, 23:20
Indicator de consum ...exista o ghidusie ca sa zic asa. Trebuie sa combinati(la cartela ) urmatoarele piese: o "morisca" de trabant, un uC, un senzor de viteza de sn si un display. Si gata consumul instant si e si precis .
ment
8 Jun 2010, 23:53
Doar ca nu o sa fie instant , morisca aia care e de fapt un debitmetru pus inainte de carburator, carburator care are CNC si un cui poantou. Totusi am inteles ca e destul de ok smecheria, dar nu e instant . Consumul instant nu ai cum sa-l redai la o masina pe carburator (decat cu un carburator special, senzori prostii), parerea mea.
iuliano_smile
9 Jun 2010, 07:54
Pai sa zicem ca,(cirgula) cnc-ul tau e plin deja(asa ar trebui sa ife) ut dak mergi normal sau dai talpa, nivelul scade, si tu umpli cnc cu benzina carese consuma din demaraj sau mers normal
danyirimie
10 Jun 2010, 23:29
Am vazut si eu la cineva pe o dacie 1300, dar cred ca dispozitivul era special pt dacia, ca arata consumul pana la 10 la suta si scria i lb romana pe ceasul respectiv. din pacate furtunul din spatele ceasului este taiat si nu functioneaza....
cicisxn
13 Jan 2011, 23:48
Cred ca de asa ceva e vb...are cineva de vanzare pe 4t...
Tudor Badescu
14 Jan 2011, 22:28
Pai masoara depresiunea din galerie cumva,dar ea nu are o legatura foarte precisa cu consumul.De unde stie depresiunea ce jicloare am eu la carburator sau de unde stie ca nu merge innecat,s.a.m.d.Ar trebui un debitmetru,dar si el corelat cu vitezometrul.La Wartburg aveam asa ceva,dar era cu LED-uri si fara corelatie cu viteza.Dar avea totusi utilitatea lui.De exemplu,am observat ca decat sa urc la blana cu a patra la 60...70 km/h,mai bine urcam cu a treia la aceeasi viteza,pedala de aceleratie mai putin apasata si aprindea mai putine LED-uri.Nu mai intra pe rosu.La drum drept,situatia era net favorabila in a patra.
krapcarasu
14 Jan 2011, 22:38
orientativ nu-i rau nici asta vacuumatic, arata un consum reletiv instantaneu, in cazul descris de tine la fel va indica, clapeta fiind mai inchisa la a 3-a , deci vacuum mai mic
CriSTI68
16 Jan 2011, 00:00
asa ceva ?
dan supernova
5 Feb 2011, 19:27
il vinzi ?
bv-08-fgm
5 Feb 2011, 20:09
Aparatul are acelasi sistem de functionare ca ceasurile din imagine?adica il conectez la vacuum si iti arata un consum cu aproximatie.
scorpion
7 Feb 2011, 22:56
QUOTE
arata un consum reletiv instantaneu, in cazul descris de tine la fel va indica, clapeta fiind mai inchisa la a 3-a , deci vacuum mai mic
clapeta fiind mai inchisa la treapta a 3-a ==> vacuum mai mare acul va indica consum mai mic. Am folosit vreun an si ceva pe-un Oltcit si-i destul de util ca sa pricepi "live" cum trebuie schimbate vitezele pt a pastra constant un vacuum mare si implicit un consum mai mic.
PH-06-BOA
10 Feb 2011, 19:17
Dispozitivul de care spune Tudor, de la warburg, eu l-am avut pe Dacie multi ani. La un drum spre Constanta, m-am oprit dupa pod la Cernavoda, sa vad de ce a crescut consumul. Avea dreptate, crescuse si, dupa remedierea defectului a revenit la ceea ce era normal. Acel dispozitiv, eu l-am dat si pe forum si youtube,
dar aici e pus la GPL, pe o Nova. La Dacia berlina, era pus dupa pompa de benzina, dar nu mi-aduc aminte ce-i facusem, sa poata masura un debit mic, ca cel de la intrare in carburator. Cred ca tot o divizare cu un semireglabil, cum am facut si pentru gaz, dar la gaz, fiindca dispozitivul are diametru mic la conducte, nu asigura in conditii normale volumul util de gaz. Numai daca se obtureaza cumva intrarea in filtrul de aer, pentru a se mari vacuumul, lucreaza, sau turbina cu senzorii sa se mute pe alt dispozitiv mai mare, cu diametre mai mari. De fat nu si turbina, ci facuta alta corespunzatoare diametrului la tuburile de legatura. Eu n-am timp. Cine e interesat, pot sa-i dau idei, daca nu are altele mai bune.
10 Feb 2011, 19:21: Pe film, se vede cum raspunde la turare, datorita reglajului pe care il faceam si la acel divizor, din care faceam ca ultimul led sa se aprinda la aspiratie maxima, dar si din causa strangularii gazului.
iuser
10 Feb 2011, 19:23
Ceasul si turbina din ultimul video le gasiti la remat , sunt de Trabant
PH-06-BOA
10 Feb 2011, 20:43
Sau de Warburg
10 Feb 2011, 20:44: Parca e diferenta la numarul de leduri
iuser
11 Feb 2011, 20:17
Nu stiu sa fi avut si wartburgul dar in fine , da cel din film are 7 leduri (Trabant normal ) Dar mai sunt si ceasuri cu 12 leduri (Trabant S de Luxe )sunt foarte rare . Dacia 1300 a avut ceas pentru nivelul benzinei din rezervor (din ala rotund)?
PH-06-BOA
11 Feb 2011, 20:43
Exact ala care l-ati vazut in film, eu l-am avut pus pe o Dacie, cativa ani, pana-n '98, cand am vandut-o, dar l-am oprit.
b44dvl
26 Feb 2011, 23:37
QUOTE(BH 59 FIF @ 18 May 2010, 19:16)
E vorba de cei de la Cridem (http://www.accesorii-auto.ro/). Produsul nu apare pe site, dar puteti trimite un mail folosind rubrica Contact.
Am dat si eu din greseala peste un astfel de anunt pe vwforum, un baiat vindea asa ceva si am zis sa caut sa vad cat e unu nou si am dat de baietii de la Cridem, evident am sunat sa dau comanda, mi-am dat toate datele si mau sunat dupa 15 minute ca nu mai au pe stoc:( si m-am ofticat putin dar mi-au zis ca o sa revina cu telefon daca aduc;)
Imi place ideea de a avea o idee de ce se intampla dincolo de bord, sa vezi estimativ ce consum instant ai...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.