Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reconditionare Dacia 1310 "Diamantina"
DaciaClub - Forum Dacia > Oldtimers > Oldtimers > Restaurari
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22
bucatzel
QUOTE(maho @ 22 Oct 2013, 10:23)
Bine ca n-ai vazut antifurtul de la rezervor  naughty.gif
*



E, nu l-am vazut.
maho
Da, e carcasa de filtru, cu 2 tije de surub sudate. Mostenire de la taica-miu; il folosesc doar cand am rezervorul plin, si masina e undeva in "deplasare", ca nu se stie... am vecin care a patit-o, tot cu dacie.
Ov
Pe vremuri se fura benzina "la tepusa". Aveau baietii un lighean cu o tepusa fixata in mijlocul lui. Bagau ligheanu' sub masina, apasau pe portbagaj astfel incat tepusa sa sparga rezervorul, apoi plecau linistit cu ligheanu' plin de benzina tongue.gif
maho
Vecinului meu "doar" i-au taiat conducta. wacko.gif (la 2-3 zile dupa ce-i fortasera capota portbagajului).
danut 69-71
Exista un mod mult mai simplu de-a fura benzina, fara sa-i distrugi omului masina. wacko.gif
Sa te respecte ca ai fost un hot destept si nu l-ai pus si la alte cheltuieli.
maho
N-o sa respect niciodata un hot, indiferent cum o face.
maho
Ieri am profitat de vremea frumoasa, si am scos-o la o tura mica, s-o mai dezmortesc si sa-i incarc bateria, pana nu vine geru'. Toate bune si frumoase (exceptând, ca de obicei, nelipsitele urme de mâțã de pe portbagaj), totul functional, lichidele ok, dar am observat ca (doar) la ralanti mai iese cate o bula de aer la 10-15 secunde, in borcan. nedumerire.gif Deocamdata n-a fost nevoie sa dau drumul la caldura, o sa vad la iarna, sper ca asta e, ceva aer pe instalatie; pt. orice eventualitate, am si o garnitura de chiulasa in portbagaj, desi in borcan nu se vad urme de ulei, iar nivelul uleiului pare a fi constant pe joja.
In plus, am profitat de o promotie la carfur, si-am luat 4l ulei ELF sporti txi 15w40, cu vreo 60 si ceva, sa fie un pas inainte fața de Panther-ul ce-l are acum in ea.
sofer1.gif
Ov
exista uleiuri mai bune si mai ieftine, gen: http://www.epiesa.ro/accesorii/ulei-lubrif...W40-5L-art-196/

daca esti pus pe cautare il gasesti si cu 70 de lei bidonul si-ti ajunge 2 schimburi daca zici ca ai motorul nou facut si nu-ti mananca ulei wink.gif
maho
Motorul nu-i facut recent (setul are cam 35.000, din total 98.000), in vara i-am facut doar tinichigeria/vopsitoria, la motor n-a fost nevoie sa umblu. Cu uleiul, s-a-ntamplat ieri in carfur, mersesem dupa altceva, dar cand l-am vazut, mi s-a parut ieftin - promotie, deh - si l-am luat, sa fie pt. la anul. Il consider un mic upgrade fata de Panther, care, de altfel, nu mi-a facut probleme. De mancat, il mai mananca, dar in limite rezonabile, sub 1 l la 4.000 km. Deocamdata nu m-am hotarat sa fac pasul la semi sau sintetic, il schimb la 5-6000, si mai completez la nevoie..
RaduWra
Acum ai cumva Panther 20w50 ? De curiozitate, cam cat mai este litrul de Panther?
maho
15w40; Cam 19-20/l, sau ~ 70/4l (filtru inclus), in Carfur.
catasimion
Felicitari pentru proiect. A iesit bine, insa am observat ca bara spate n-ar fi dreapta, parca ar fi lasata in partea dreapta. In rest, toata stima si urmaresc cu interes threadul tau. Admiratia si pentru cei care te ajuta cu sfaturi utile si competenta.
maho
Multumesc mult.
Asa e, bara spate e mai lasata pe dreapta putin, asa a fost si inainte de reconditionare, din pacate nu a fost un aspect pe care sa-l bag in seama inainte, asa ca a ramas asa. Nu ma deranjaza (banuiesc ca-i din cauza pozitiei suportilor, care ar fi putut fi remediata la reconditionare), poate cu alta ocazie o rezolv si pe-asta, deocamdata ramane asa.
Ziceam mai demult de carenaje: la sfatul lui Horatiu, am renuntat la ele, si raman pe aparatorile clasice (deocamdata cele existente, care nu-s grozave, fiind "manufacturate" personal), pt. ca daca aerul nu circula (pe sub carenaj), sansele de a aparea rugina pe dedesupt* in zona aripilor sunt mai mari decat fara. Mi se pare logic.



* dedesubt, pt. conformitate. rolleyes.gif
maho
QUOTE(Ov @ 18 Sep 2013, 14:16)
Mai gasesti prin magazine antifurturi pentru modelul asta de janta. Sunt 2 discuri cu diametrul putin mai mare ca gaura centrala din janta ta, se pune un disc pe exterior, unul pe interior si se prinde cu un surub care are in interior o gaura in care intra surubul ce tine capacul.

uite o poza edificatoare: http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...t&id=1627787464
*


Am gasit ieri intamplator (mersesem sa iau un filtru de benzina si un furtun, ca nu-mi placea pozitia deasupra fișelor a filtrului actual, s-au cam deformat capetele care intra in furtun), si am luat antifurturile.
Ov
super, acu' poti sa-ti pui capacele smile.gif
sspoitoru
QUOTE(maho @ 14 Dec 2013, 12:31)
am luat antifurturile.


cu cat si de unde? dry.gif
maho
15, Carpatilor (mai jos de Metrom, in curte la Melinda Instal).
maho
Ce-am mai facut intre-timp:
- un drum lung; la dus, cea mai mare parte din drum am facut-o cu clapeta filtrului de aer pe "iarna"; urmarea, a 2-a zi, o mica pata de ulei , si nivelul pe joja la minim (la plecare era cam 3/4)... banuiesc ca l-a papat, ca pata nu-i mare, desi e posibil sa mai fie pe scut; evident, am completat pana aproape de max (vreo 350 ml); la intoarcere, am mers doar cu clapeta pe "vara" (erau intre 7-11 grade afara), caldura full, iar la sosire motorul pornea la sfert fara acceleratie apasata, ceeace nu se intampla vara; consum: aproape 8%, fata de aproape 7% alte dati; uleiul, asa cum l-am lasat dupa completarea ce-am facut-o la dus.
Concluzia mea: la intoarcere motorul a fost prea rece. Mi-a "pastrat" uleiul, dar mi-a footoot consumul.
Ieri, pt. ca tot s-a murdarit pe drum, zic "hai s-o spal, inainte de a intra la hibernat"; ziua scurta... merg la spalatorie.
Poze INAINTE de spalatorie, de tinut minte:
[attachmentid=1627924897] [attachmentid=1627924898] [attachmentid=1627924899]
M-a pus dracu' sa solicit pachetul "extra", care oferea in plus spalare sasiu ( bash.gif doh.gif ) si ceruire. Evident, am fost asaltat de "ce bine arata", etc. (e placut, deh...), si n-am mai apuat sa fac poze dupa spalare, arata brici.
Tot EVIDENT, dupa ce-am adus bateria in casa (iarna asta nu mai iese din garaj), mi-am adus aminte de gaurile "tehnologice", pt. evacuarea apei... in cazul meu, au fost (multumita spalarii sasiului), de admisie.
Am fost azi, am sters apa de sub presuri, le-am lasat ridicate... pana la primavara, sa se usuce.
Asta e, invatatura de minte (mai bine murdara si uscata), cred ca la anu' voi astupa gaurile alea (dreapta, fata si spate).
Alte constatari, la drum, care necesita masuri la primavara: stergatoare de inlocuit (Alca-Germany = rahat, deja lasa urme mari, dupa ceva mai mult de 1 an; curent in dreapta (zona nevestei tongue.gif ), la peste 60/h; probabil pe langa aeroterma si calorifer, o sa desfac grila sa vad cum etansez.
Vad cum fac, sa fie in stare perfecta la intalnirea din Mai.

Sarba(u)tori fericite tuturor !
danut 69-71
LA MULTI ANI 2014 si toate cele bune. imbratisare.gif
maho
Multumesc, asemenea tuturor.
Pt. mine, daca 2014 va fi macar la fel de bun ca 2013, e perfect !
cheers.gif
maho
[attachmentid=1627925396]
maho
QUOTE(maho @ 15 Jan 2014, 17:35)
Anu' asta o sa-i plusez din proprie initiativa chiria, proprietarului garajului unde-mi tin masina.

YES ! 124.gif am fost ieri de-am platit pe tot anul, m-am asigurat de garaj inca 1 an.
maho
Gata cu hibernatul, se reia ciclul:
QUOTE(maho @ 21 Oct 2013, 18:03)
Ce face omu' cand... n-are ce face ?!
se-apuca de spalat masina

QUOTE(maho @ 24 Nov 2013, 12:12)
am profitat de vremea frumoasa, si am scos-o la o tura mica, s-o mai dezmortesc si sa-i incarc bateria, Toate bune si frumoase (exceptând, ca de obicei, nelipsitele urme de mâțã de pe portbagaj), totul functional, lichidele ok,

[attachmentid=1627938764] [attachmentid=1627938765][attachmentid=1627938766]
Bateria, dupa 3 luni de tinut in casa, avea 12.79V inainte de pornire (care s-a-ntamplat la prima cheie), ceeace-i ok, dar in orice caz, i-a prins bine o mica dezmorteala de 25 km in afara orasului.
QUOTE(maho @ 22 Oct 2013, 09:23)
Jantele vor ramane negre, dar cu un strat nou de vopsea si lac la primavara (inainte de intalnire)

Asta (vopsitul jantelor) categoric trebuie s-o fac, ca nu mai arata deloc bine, si in mod sigur le voi vopsi tot negre, ca sa mearga capacele cromate. Probabil inainte de Pasti, cand o sa vopsesc cu negru si sub grila radiatorului.


DACIOTUL_97
E foarte frumoasa daciana ! Aripile de conex chiar vin bine de tot la tine(si eu am de conex si vin ca dracii).Felicitari pentru modul in care o intretii ! biggrin.gif
maho
Merci! E o provocare personala; sa vedem ce-o sa zica baietii, la-ntalnire. Ma bate gandul sa-mi fac si-un tricou cu ea (fond negru, ea alba...). smile.gif
Aripa stanga e ceva mai scurta, e luft cam mare intre ea si usa (vezi postul nr. 41).

Semnalmec
Ce bine i-ar sta vopsita in rosu 28 ! Alb e prea tern si comun,nu atrage atentia si nu pune in valoare elementele cromate
maho
Albul are un mare avantaj, pe canicula. Iar terna nu e, fiind vopsita recent; din contra, pot spune ca-i chiar stralucitoare, cand o vezi "live", datorita lacului din vopsea (pozele-s facute cu telefonu'). Elementele cromate ... completeaza, nu contrasteaza rolleyes.gif
Vreau sa atraga atentia prin faptul ca e (foarte) bine intretinuta, nu prin altceva.
Semnalmec
Pai la cate dacii albe au fost (si sunt) nu prea atrage atentia. Albul merge la modelele mai noi de 1310 unde predomina ornamentele negre.A ta ar merita o culoare mai speciala pentru a deveni si masina mai speciala.Dar ma rog,daca tie iti place alb considera ca scriu acest mesaj pt cei care se gandesc sa mai reconditioneze aceste versiuni de 1310 care,dupa parerea mea au un design superb si mult mai elegant decat succesoarele lor (din pacate si mult mai putine ca acestea sau chiar ca mai vechiile 1300)
Pe vremea lor era o paleta larga de culori: verzi,albastre,galbene,rosii cu nuantele aferente fiecarei culori.Acum e plin de alb,gri metal si alte culori pe care le cam numeri pe degetele de la o mana. De asta zic,o masina vintage merita pusa in valoare si prin culoare.

PS; elementele cromate pun in valoare masina,ii dau proportie,eleganta si stil.De aceea e bine sa iasa in evidenta,nu am zis sa contrasteze....poate doar pe negru sau culori foarte inchise sa contrasteze dar cu un rosu 28 (visniu) chiar ca le-ar sta bine fara a "contrasta"
maho
La cat intentionez sa o tin (forever...), e timp si pt. eventuale schimbari de culoare. Deocamdata, cel putin cativa ani, cat e vopseaua proaspata, ramane asa. La ora actuala, nu compar albul meu cu altul (invechit), daca vii la intalnire o sa te convingi pe viu.
crystyan28
Felicitari pentru bijuteria ta.Imi pot permite sa intreb cat te-a costat aducerea in aceasta stare?Pentru ca si eu am inceput un astfel de proiect si as vrea sa stiu cam la cat ar ajunge(cu aproximatie bineinteles).Multumesc anticipat.Drumuri cat mai bune si bani de benzina.
maho
Doar partea povestita aici, cam 6.000 ron (inclusiv piese si manopera), din care service-ul 3.500. Inainte, insa, am mai bagat in ea (toba buna, si altele...). Important insa e ca baza a meritat (n-a fost o "cazatura" plina de gauri si rugina, si, in plus, e un model mai rar fata de altele, avand pt. mine si o valoare sentimentala), am vrut, si-am putut. Service-ul l-am gasit destul de greu, dar l-am gasit.
Am in evidenta exacta si cat am bagat in ea, total (inclusiv acte, rca-uri, baterii, accesorii, consumabile, etc.... TOTUL), de cand am mostenit-o si pana-n prezent, dar n-are rost sa pun suma, ca unii s-ar putea speria.

L.E. Intre timp, mi-am luat un filtru de ulei (Mann), sa fie, ca-n curand vine vremea schimbului, iar maine iau niste stergatoare Champion. Boier, ce mai... tongue.gif
STORMTROOPER
Si se mai trezeste cite unul sa spuna ca Dacia este o masina ieftina la intretinere si piese. Bravo pentru operatiune si sper sa o vad tot asa si peste 10 ani!!! up.gif
maho
Pai depinde si ce bagi in ea, ca poate fi si ieftina, dar....
Thx., asa sper si eu, deocamdata mai e o luna si-un pic, si-o vezi live. cheers.gif
Ov
de ce n-o faci vehicul istoric?
iulica89
QUOTE(STORMTROOPER @ 31 Mar 2014, 17:54)
Si se mai trezeste cite unul sa spuna ca Dacia este o masina ieftina la intretinere si piese. Bravo pentru operatiune si sper sa o vad tot asa si peste 10 ani!!! up.gif
*



Sincer e ieftina, dar sa ai intotdeauna stocul "bine aprovizionat". Spre exemplu eu am electromotor, alternator, delcou si multe altele reconditionate/noi gata sa fie puse pe masina.
Mai greu se sta la capitolul bucsi, pivoti, elemente de caroserie care(multe) nu mai sunt disponibile noi(sau calitative), iar in dezmembrari tot ce este sub 96/97 este considerat fier vechi si tratat ca atare.

Dacia este inca o masina buna, dar numai pentru plimbari de Duminica(eu o folosec zi de zi si se cunoaste).

maho
Gata, i-am luat si stergatoare Champion (Belgia), ultima pereche (Unix, 30 lei), a belit ala ochii mari cand a vazut ca-s pt. Dacie. Bine ca le-am apucat, ca-n rest, doar la bucata, de la 28 lei in sus, cele bune.
QUOTE(Ov @ 1 Apr 2014, 13:39)
de ce n-o faci vehicul istoric?
*


Pai as face-o daca se poate, mai ales ca si colegul cristeacosmin a reusit sa-si atesteze 1310-le asemanator.
Avand in vedere tot background-ul din topicul asta, ce zici, merge, te ocupi ? biggrin.gif (Eventual pe p.m.).
@iulica: cam toti posesorii de dacii au in stoc diverse piese, "just in case", e la ordinea zilei.
Ov
Da, se poate face orice dacie pana in 84 cu streasina in jos ca la 1300. Evident masina sa nu fie sorcova sau depozit ambulant de oxid de fier smile.gif
maho
Ceva noutati: jantele si rama de sub masca radiatorului, facute "ca la carte"; cu ocazia asta am montat si capacele (operatia a necesitat nitel bricolaj, pt. ca suruburile antifurturilor erau cu vreo 5 - 7 mm mai lungi, si au trebuit scurtate, ca sa poata fi stranse bine capacele).
[attachmentid=1627944226] [attachmentid=1627944227] [attachmentid=1627944228]
DACIOTUL_97
In sfarsit s-a intamplat ceea ce asteptam cu totii laugh.gif .Arata foarte bine cu testoasele ! Imi aduce aminte de prima masina a regretatului meu unchi sad.gif .Era exact ca a ta si cu toate piesele originale inclusiv vopseaua.Din pacate a fost vanduta in 2006 si dupa a luat calea rematului sad.gif .Sa ai mare grija de ea ca e foarte rara.Iti urez succes in continuare si poate ne-om vedea si noi odata dupa ce ma ocup si eu de batrana mea biggrin.gif
Ov
wub.gif imi place, arata infinit mai bine cu rotile "originale"

incearca sa vopsesti suruburile de la masca cu negru ca parca prea sar in evidenta.

Oricum, arata foarte foarte bine. Abia astept s-o vad in "table si lonjeroane" saptamana viitoare smile.gif
maho
O sa se faca si alea (suruburile si saibele), dar o sa arate si mai bine (in poze nu se vede) cand o sa-i gasesc 2 buc. flapsuri bune pt. bara spate, si cele 2 capacele pt. plafoniere (nu prea am mai avut timp de umblat pe la dezmembrari lately...).
@DACIOTUL_97: Stiu ca e mai rara ca altele, a fost unul din motivele pt. care am facut-o. smile.gif

Multumesc pt. aprecieri, in timp va mai fi cate ceva de facut pe ici-colo, dar important e ca grosul s-a rezolvat.
jak_ati
In sfarsit... "VERO" !
Bravo!
maho
Gata si noi pt. Piata Sfatului; am dat si husele jos de pe scaune, dar praful din ele l-am lasat in mare parte acolo, ca-i "genuin", de pe vremuri (il aspir dupa). tongue.gif [attachmentid=1627945172] [attachmentid=1627945173] [attachmentid=1627945174]
DACIOTUL_97
Doar WOW ! happy.gif Drum bun la intalnire ! cool.gif
maho
Merci, al meu (drum) e destul de scurt comparativ cu alti colegi biggrin.gif . Sunt constient cã masina, privita de aproape de un ochi critic de profesionist, nu e la nivelul altora (n-o sa-i nominalizez pe posesorii respectivi, ca-s multi), dar pt. evolutia ei fata de anul trecut, merita - zic eu - sa fie prezenta in Piata Sfatului, alaturi de suratele ei restaurate pe multe mii de euro.
Sa ne vedem toti cu bine.
"Welcome to Brasov, probably the best city in the world !"
aditza579
Aparatoarele de noroi de pe fata sunt din alta poveste. In rest, masina se ridica la nivelul multor alte masini si cu mult peste altele numai pentru ca pasiunea ta depaseste multe limite si chiar arata intr-un mare fel. Felicitari!
maho
laugh.gif
Da, aparatorile sunt unul din lucrurile avute in vedere, inca n-am avut timp sa ma ocup de ele (ca si de alte detalii), deocamdata isi fac treaba functional, si ca "amprenta proprie 100% originala". blush.gif
Merci !
iustin_uap
Ati plecat de la o baza buna si ati obtinut o masina superba. Felicitari!
Ar iesi mai mult in evidenta daca ar avea lamelele pt. stergatoare cromate, dar probabil le-ati pus pentru utilitate.
maho
Intr-adevar, am si o pereche cromate (primite de la cineva care-si dusese masina la remat), dar nu le pot folosi decat de "decor" (sau ar trebui sa mai cumpar o pereche de stergatoare, de la care sa iau lamelele de cauciuc...). Lamelele actuale sunt noi (Champion), si in vremurile astea ploioase (nici maine nu suntem siguri 100% de soare) am preferat utilitatea lor. Din fabrica, totusi, a mea a avut stergatoare negre. Sa pun brate negre si stergatoare cromate... (sau invers) nu prea-mi vine.
Multumesc pt. aprecieri.
BoR
Foarte frumosa masina! Imi aminteste de vremea copilariei, cand eram, si inca sunt, fascinat de acest model, atat de rar intalnit, cel putin in starea aceasta impecabila!
Felicitari! wub.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.