O RO
COMISIA
EUROPEANĂ
Bruxelles, 13.7.2023
COM(2023) 451 final
ANNEXES 1 to 11
ANEXE
la Propunerea de
REGULAMENT AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI
privind cerințele de circularitate pentru proiectarea vehiculelor și gestionarea
vehiculelor scoase din uz, de modificare a Regulamentelor (UE) 2018/858 și 2019/1020 și
de abrogare a Directivelor 2000/53/CE și 2005/64/CE
{SEC(2023) 292 final} - {SWD(2023) 255 final} - {SWD(2023) 256 final} -
{SWD(2023) 257 final}
RO 1 RO
ANEXA I
CRITERII PENTRU A DETERMINA DACĂ UN VEHICUL UZAT ESTE UN
VEHICUL SCOS DIN UZ
PARTEA A
CRITERII DE EVALUARE A POTENȚIALULUI DE REPARARE A
VEHICULELOR
1. Un vehicul este ireparabil din punct de vedere tehnic dacă îndeplinește unul sau mai
multe dintre următoarele criterii:
(a) a fost tăiat în bucăți sau detașat;
(
a fost sudat sau închis cu spumă izolatoare;
© a fost complet ars până în punctul în care compartimentul motorului sau
habitaclul este distrus;
(d) a fost scufundat în apă până la un nivel aflat deasupra tabloului de bord;
(e) una sau mai multe dintre următoarele componente ale vehiculului nu pot fi
reparate sau înlocuite:
(i) componentele de cuplare la sol (cum ar fi pneurile și roțile), suspensia,
direcția, frânarea și componentele de comandă ale acestora;
(ii) elementele de fixare și articulațiile scaunelor;
(iii) airbaguri, dispozitive de pretensionare, centuri de siguranță și
componentele de operare periferice ale acestora;
(iv) corpul și șasiul vehiculului;
(f) componentele sale structurale și de siguranță prezintă defecte tehnice care sunt
ireversibile și care le fac de neînlocuit, cum ar fi învechirea metalelor, ruperi
multiple ale grundurilor sau coroziune perforantă excesivă;
(g) reparația acestuia necesită înlocuirea motorului, a cutiei de viteze, a caroseriei
sau a ansamblului șasiului, ceea ce duce la pierderea identității inițiale a
vehiculului.
2. Vehiculul este ireparabil din punct de vedere economic dacă valoarea sa de piață este
mai mică decât costul reparațiilor necesare pentru a-l readuce în Uniune la o stare
tehnică suficientă pentru a obține un certificat de inspecție tehnică în statul membru
în care vehiculul a fost înmatriculat înainte de reparație.
3. Un vehicul poate fi considerat ireparabil din punct de vedere tehnic atunci când:
(a) a fost scufundat în apă până la un nivel aflat sub tabloul de bord, iar motorul
sau sistemul electric a fost deteriorat;
(
ușile nu sunt atașate la vehicul;
© combustibilul său sau vaporii de combustibil proveniți de la acesta sunt
evacuați, ceea ce prezintă un risc de incendiu și explozie;
(d) s-a scurs gaz din sistemul său de gaz lichid, ceea ce prezintă un risc de incendiu
și explozie;
RO 2 RO
(e) lichidele sale de funcționare (combustibil, lichid de frână, antigel, acid de
baterie, lichid de răcire) au fost evacuate, ceea ce prezintă un risc de poluare a
apei; sau
(f) componentele sistemului său de frânare și de direcție sunt excesiv de uzate.
În cazul în care este îndeplinită una dintre aceste condiții, se efectuează o evaluare
tehnică individuală pentru a evalua dacă starea tehnică a vehiculului ar fi suficientă
pentru a obține un certificat de inspecț