Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Stiri care chiar contează
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
bion
Am vazut cum au fost demolate fabrici cu cladiri cu multe etaje. Din beton din caramida. Fara bum.
Dupa tine in B ciuruitul a folisit numai dinamita biggrin.gif
einstein1984
QUOTE(radian @ 8 Feb 2023, 10:31)
Din punct de vedere al riscului seismic, nu cred ca trebuie ssa-mi fac griji prea mari. Si blocul in care locuiesc eu si cel in care locuieste consoarta au fost construite in anii '50. Pe atunci inca nu se inventasera constructiile cu buget redus.


*




problema e ca nu se inventasera nici norme de proiectare antiseismice, dar fiind de inaltime mica ar fi ok. Nici nu esti in raza cutremurelor de vrancea.
P.S. blocul ala a fost greu de demolat ca nu stiau ce fac aia de la demolari.
radian
N-am vorbit de Bucuresti ci de ce am vazut cu ochii mei la mine in targ.

Si daca tot te manca sa-ti bagi nasul in treburile inginerilor, hai sa-ri mai zic una care o sa-ti induca o stare acuta de consternare.

In Petrila catre sfarsitul anilor '70 (parca) urma sa inceapa un program de modernizare, extindere la patru benzi a strazii principale. Un bloc cu patru etaje a fost mutat cca. 10 - 15 m in spate pentru a face loc bulevardului. Au trecut cca. 45 de ani de atunci si blocul este inca pe picioare, ca nou.
bion
Sunt consternat. Acu esti satiscafut? laugh.gif Am mai vazut si noi mutari de cladiri Si la mine in sat fiind cam imghesuilala nu prea s-a dinamitat. Si numai in ultimii 20 de ani au demolat prin zone centrale cam cat un Petrosani

8 Feb 2023, 20:41:
Ultima cu bumbum stiu ca a fost tentativa partial nereusita de demolare a unei parti din ELBA.
O firma din HD a incercat biggrin.gif
dizzy
QUOTE(radian @ 8 Feb 2023, 20:00)
N-am vorbit de Bucuresti ci de ce am vazut cu ochii mei la mine in targ.
Si daca tot te manca sa-ti bagi nasul in treburile inginerilor, hai sa-ri mai zic una care o sa-ti induca o stare acuta de consternare.
In Petrila catre sfarsitul anilor '70 (parca) urma sa inceapa un program de modernizare, extindere la patru benzi a strazii principale. Un bloc cu patru etaje a fost mutat cca. 10 - 15 m in spate pentru a face loc bulevardului. Au trecut cca. 45 de ani de atunci si blocul este inca pe picioare, ca nou.
*


Iete acilisea,
https://www.gandul.ro/actualitate/video-fot...asa-nu-19706379
Au mai facut si altii.
O perioada au fost marcaje in strada unde erau blocurile ;
Bloacele erau destul de noi si de-aia le-au mutat, cel mai probabil;
einstein1984
Au mutat si biserici destul de vechi....
sorin1983
Într-o comună izolată de la Dunăre, un preot a înființat cu banii lui și cu fonduri europene o brutărie cu rețete din bătrâni: „Pâine ca asta nu găsești nici la oraș”
Citește întreaga știre: REPORTAJ. Într-o comună izolată de la Dunăre, un preot a înființat cu banii lui și cu fonduri europene o brutărie cu rețete din bătrâni: „Pâine ca asta nu găsești nici la oraș”
https://www.libertatea.ro/stiri/preot-alexa...e-daeni-4666219
IRONICK
Filelist, cel mai mare site de torrente din România, se închide după 16 ani
RDK
După 16 ani de furat și de colectat diverse date, brusc nu se mai poate:

„Acest nume de domeniu este sechestrat în conformitate cu dispozițiile art.249 din Codul de procedură penală. Prezentul nume de domeniu face obiectul unei cauze penale.”

Servim Patria!
sorin1983
domeniul .ro a fost sechestrat... a facut si iccj ceva... a sechestrat 2-3mb de date biggrin.gif
domeniul .io functioneaza. scrie pe site-urile de stiri biggrin.gif
IRONICK
Este vorba de ala care functioneaza acum pe io.
Ala se va inchide de tot.
IRONICK
Guvernul Ciolacu scade prețul la varza murată.
sorin1983
foarte bine... cu aceasta decizie a salvat filelist-ul.
maho
QUOTE(IRONICK @ 17 Oct 2023, 23:31)
Guvernul Ciolacu scade prețul la varza murată.
*


O să-l pun pe ciolac să-mi sufle-n... varză.
sorin1983
Bulgaria a dat în folosință cel mai lung tunel de legătură cu Grecia
https://adevarul.ro/stiri-externe/europa/bu...de-2342644.html
maho
a scapat.gif M-am liniștit, e o știre care chiar contează pentru noi.
sorin1983
conteaza ca avem de unde invata si noi...
IRONICK
QUOTE(sorin1983 @ 24 Feb 2024, 20:04)
conteaza ca avem de unde invata si noi...
*


Spune-i idolului tau de la transporturi.
sorin1983
la tine oricum nu mai e de gluma...ti-a intrat in reflex sa vorbesti aiurea.
IRONICK
Filipe, tu citesti forumul?
Filip
Imi pare rau, nu am citit, acum am vazut ca s-a postat si in alta parte. In apararea mea, eram beat. (incerc sa imi rezolv problemele cu alcool-ul).
sorin1983
o fi un semn
axabrt
Uite aici un semn

When a car cannot be repaired

The Commission’s text, which still has to be approved, explains the cases in which a vehicle is considered to be an end-of-life car. A vehicle will be considered irreparable when any of its components cannot be repaired or replaced. Likewise, if its structural elements have irreversible technical defects, the car would be considered irreparable.

Described in the appendices of the text, these measures are intended to prevent abuses in the secondhand market by limiting attempts to sell end-of-life cars. Many of these sales contribute to increasing road accidents and pollution levels by continuing to keep excessively old and poorly repaired vehicles in circulation.

The proposal is aimed at streamlining recycling and preventing fraudulent sale and export of cars that are no longer repairable. It does not propose a blanket ban on repairing older cars.


Full text of the proposal can be found here: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/...LEX:52023PC0451

The vehicle is economically irreparable if its market value is lower than the cost of the necessary repairs needed to restore it in the Union to a technical condition that would be sufficient to obtain a roadworthiness certificate in the Member State where the vehicle was registered before repair. A vehicle may be considered technically irreparable when: (a) it has been submerged in water to a level below the dashboard, and damaged the engine or electrical system; (cool.gif © (d) (e) (f) its doors are not attached to it; its fuel or fuel vapours are discharged posing a risk of fire and explosion; gas has leaked from its liquid gas system posing a risk of fire and explosion; its operating liquids (fuel, brake fluid, anti-freeze liquid, battery acid, coolant liquid) have been discharged posing a risk of water pollution; or its brakes and steering components are excessively worn.
maho
QUOTE(axabrt @ 29 Feb 2024, 16:49)
  its operating liquids (fuel, brake fluid, anti-freeze liquid, battery acid, coolant liquid) have been discharged posing a risk of water pollution

De ulei nu zice nica. rolleyes.gif
tatabobu
Deci daca ai pus pompa asam și curge, arunci mașină? Sau doar după ce a stat în apă o arunci la scurgeri de lichid de frână?
einstein1984
QUOTE
O RO
COMISIA
EUROPEANĂ
Bruxelles, 13.7.2023
COM(2023) 451 final
ANNEXES 1 to 11
ANEXE
la Propunerea de
REGULAMENT AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI
privind cerințele de circularitate pentru proiectarea vehiculelor și gestionarea
vehiculelor scoase din uz, de modificare a Regulamentelor (UE) 2018/858 și 2019/1020 și
de abrogare a Directivelor 2000/53/CE și 2005/64/CE
{SEC(2023) 292 final} - {SWD(2023) 255 final} - {SWD(2023) 256 final} -
{SWD(2023) 257 final}
RO 1 RO
ANEXA I
CRITERII PENTRU A DETERMINA DACĂ UN VEHICUL UZAT ESTE UN
VEHICUL SCOS DIN UZ
PARTEA A
CRITERII DE EVALUARE A POTENȚIALULUI DE REPARARE A
VEHICULELOR
1. Un vehicul este ireparabil din punct de vedere tehnic dacă îndeplinește unul sau mai
multe dintre următoarele criterii:
(a) a fost tăiat în bucăți sau detașat;
(cool.gif a fost sudat sau închis cu spumă izolatoare;
© a fost complet ars până în punctul în care compartimentul motorului sau
habitaclul este distrus;
(d) a fost scufundat în apă până la un nivel aflat deasupra tabloului de bord;
(e) una sau mai multe dintre următoarele componente ale vehiculului nu pot fi
reparate sau înlocuite:
(i) componentele de cuplare la sol (cum ar fi pneurile și roțile), suspensia,
direcția, frânarea și componentele de comandă ale acestora;
(ii) elementele de fixare și articulațiile scaunelor;
(iii) airbaguri, dispozitive de pretensionare, centuri de siguranță și
componentele de operare periferice ale acestora;
(iv) corpul și șasiul vehiculului;
(f) componentele sale structurale și de siguranță prezintă defecte tehnice care sunt
ireversibile și care le fac de neînlocuit, cum ar fi învechirea metalelor, ruperi
multiple ale grundurilor sau coroziune perforantă excesivă;
(g) reparația acestuia necesită înlocuirea motorului, a cutiei de viteze, a caroseriei
sau a ansamblului șasiului, ceea ce duce la pierderea identității inițiale a
vehiculului.
2. Vehiculul este ireparabil din punct de vedere economic dacă valoarea sa de piață este
mai mică decât costul reparațiilor necesare pentru a-l readuce în Uniune la o stare
tehnică suficientă pentru a obține un certificat de inspecție tehnică în statul membru
în care vehiculul a fost înmatriculat înainte de reparație.
3. Un vehicul poate fi considerat ireparabil din punct de vedere tehnic atunci când:
(a) a fost scufundat în apă până la un nivel aflat sub tabloul de bord, iar motorul
sau sistemul electric a fost deteriorat;
(cool.gif ușile nu sunt atașate la vehicul;
© combustibilul său sau vaporii de combustibil proveniți de la acesta sunt
evacuați, ceea ce prezintă un risc de incendiu și explozie;
(d) s-a scurs gaz din sistemul său de gaz lichid, ceea ce prezintă un risc de incendiu
și explozie;
RO 2 RO
(e) lichidele sale de funcționare (combustibil, lichid de frână, antigel, acid de
baterie, lichid de răcire) au fost evacuate, ceea ce prezintă un risc de poluare a
apei; sau
(f) componentele sistemului său de frânare și de direcție sunt excesiv de uzate.
În cazul în care este îndeplinită una dintre aceste condiții, se efectuează o evaluare
tehnică individuală pentru a evalua dacă starea tehnică a vehiculului ar fi suficientă
pentru a obține un certificat de inspecț

cred ca e mai bine sa cititm decat sa speculam
bucatzel
Adica o poveste similara cu Salvage Title al americanilor

De care paarca poti scapa in urma unei inspectii tehnice.
einstein1984
Nu cred, poti inmatricula daca a fost reparata, dar trebuie sa se stie ca a fost dauna totala la un moment dat.
Sper sa nu ramana osenii fara loc de munca ca parca pe acolo fac din 2 masini una.
daniro
Aici te contrazic, in Salaj este o adevarata industrie, fac aia masini din orice, era la un moment dat si un articol pe subiectul asta. Se poate cauta pe net.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.