Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Va mai investi Dacia in Romania ?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Stiri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
VladSoare
QUOTE(Markos @ 27 Apr 2015, 21:40)
O ocazie bună, dar ratată, pentru a folosi "decât" în loc de "doar". Se pare că fenomenul e bjectiv  sad.gif
*

Ba nu. A zis bine Ironick. În acel context "doar" e cuvîntul potrivit. tongue.gif

Dacă cei de la Dacia vor să ne facă să credem că nu țipă exclusiv pentru interesul lor, deci că nu-și văd doar interesul lor (ci îl mai văd și pe-al altora), atunci de ce nu se unesc... etc.
george_scala_2004
Renault este suparat pentru ca statul roman acorda ajutor concernului Bosch:

http://www.capital.ro/-ajutor-de-stat-de-1...de-la-blaj.html

Dar acelasi Renault nu mai zice nimic de viitorul ajutor, tot de stat, pe care acelasi stat roman se pregateste sa i-l acorde:

http://stirileprotv.ro/lbin/video_embed.ph...deo_section_id=

http://0-100.hotnews.ro/2015/04/27/plan-ro...nilor-electrice

http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-2002...i-electrice.htm

De ce Renault? Pentru ca pe piata romaneasca el este cam singurul care vinde autoturisme electrice...

In acelasi timp idei valoroase nu se califica la finantarea nationala sau din bani europeni ci cistiga fonduri de la Bayer - http://economie.hotnews.ro/stiri-startupca...ntru-cereri.htm adica acelasi care primeste ajutor de stat... wacko.gif
VladSoare
QUOTE(george_scala_2004 @ 28 Apr 2015, 09:17)
De ce Renault? Pentru ca pe piata romaneasca el este cam singurul care vinde autoturisme electrice...
*

Ce electrice vinde Renault pe piața românească? huh.gif
george_scala_2004
twizy?
Modus
Plus Kangoo electric si in curand Zoe
VladSoare
QUOTE(george_scala_2004 @ 28 Apr 2015, 10:04)
twizy?
*

Păi stai puțin, că noi vorbeam de mașini. Dacă te gîndeai la Twizy, păi atunci Renault nu-i singurul de pe piață. Uite aici alții care vînd cam același lucru.
biggrin.gif tongue.gif

Nu știam că au început să vîndă și la noi Kangoo-ul electric. Mea culpa. blush.gif
IRONICK
QUOTE(VladSoare @ 28 Apr 2015, 09:55)
Păi stai puțin, că noi vorbeam de mașini. Dacă te gîndeai la Twizy, păi atunci Renault nu-i singurul de pe piață. Uite aici alții care vînd cam același lucru.
biggrin.gif tongue.gif
*


Mai sunt si masinutele de golf. smile.gif

http://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/...es-tests/#quad1

Twizy pare ca nu ofera deloc protectie suplimentara fata de o masina de golf.
Modus
http://www.renault.ro/gama-renault/vehicul...ngoo/kangoo-ze/

Am facut si drive test cu el. Am mers si cu Twizy. Mi-au placut amandoua, mai ales ca au cutie automata (nici nu se poate altfel). Plus ca sunt foarte silentioase.
george_scala_2004
QUOTE
Jacques Prost, seful Renault Maroc, a spus in presa franceza ca uzina de la Tanger va produce in acest an 250.000 de masini, avans puternic fata de cele 174.245 produse anul trecut. Uzina va depasi 6.000 de angajati, aproape o mie urmand a fi angajati in acest an. Uzina Tanger-Melloussa va ajunge sa produca la peste 75% din capacitatea totala, la trei ani de la demararea productiei.

Uzina din Tanger a avut un progres relativ lent, nu doar din cauza ca trebuie sa ajunga la un nivel similar de calitate cu alte uzine din grup, ci si fiindca vanzarile Lodgy au fost dezamagitoare in 2013 si in primele luni din 2014. Seful Renault Maroc spune ca Lodgy isi revine, iar productia in al doilea semestru din 2014 a fost cu 30% mai mare decat in primul. In plus, Lodgy a inceput sa fi asamblat si in India, cu piese trimise de la Tanger, astfel ca uzina marocana si-a inceput si rolul de furnizor de kit-uri CKD pentru locuri indepartate.

Chiar si cu aceste cresteri, uzina din Tanger produce cu aproape 100.000 de masini mai putin decat Mioveniul si calitatea din nordul Africii nu a egalat-o pe cea de aici. Insa Tanger face pasi enormi in lupta cu Mioveniul. „Singurul lucru pe care-l cer colaboratorilor este sa creasca performanta uzinei, pentru a putea aduce proiecte noi. Uzina a fost extrem de performanta in 2014 si responsabilii Groupe Renault stiu ca Tanger a progresat enorm. Aproape ca a prins din urma performanta uzinei din Pitesti in 2014″, spune Jacques Prost.


http://0-100.hotnews.ro/2015/05/04/africa-...-anului-trecut/

A inceput sa sune ceasul...pentru guvern...
Modus
Presa fraceza spune ca Renault va investi in continuare in uzina de la Mioveni care este mai competitiva decat cea din Tanger. Problema este ca ecartul de competitivitate dintre Mioveni si Tanger scade din cauza salariilor mult mai mari din Romania. Prin urmare, Renault va automatiza uzina din Romania, va limita cresterile salariale si nu-i va inlocui pe cei care ies la pensie.

MINUSURI: daca vor fi oameni dati afara si care nu isi vor gasi loc de munca in alta parte

PLUSURI: nu renunta la uzina din Romania si nici nu scad volumele produse aici, din contra... Automatizarea inseamna locuri de munca care au o calificare inalta, bine platite si care pot deschide noi oportunitati pentru economia Romaniei, dar si pentru sistemul educational din tara.

Voi ce informatii mai aveti?

http://www.lesechos.fr/journal20150505/lec...ost-1116808.php

http://bourse.lesechos.fr/infos-conseils-b...nie-1048453.php

http://bfmbusiness.bfmtv.com/entreprise/la...ult-883706.html

IRONICK
http://economie.hotnews.ro/stiri-startupca...-competitiv.htm

QUOTE
Ultimii 15 ani s-au bazat pe avantajul competitiv al Romaniei in ceea ce priveste forta de munca „low-cost”, iar „daca Romania continua in aceasta cursa a salariilor mici va fi intotdeauna perdanta, pentru ca mereu va exista un loc in lume unde productia poate fi relocata”, explica Faidy. El atrage atentia asupra stirii conform careia Renault vrea sa creasca gradul de automatizare a uzinii de la Pitesti din cauza cresterii salariilor. La fel, Faidy isi aduce aminte de o companie care a inceput, in urma cu 15 ani, in industria textila si care a fost scoasa de pe piata pentru ca aceasta cursa „low-cost” a fost pierduta in favoarea Asiei.


Sclav la Dacia pe salariu mic sau nu?
Modus
Ti se pare tie ca salariile de la Dacia Romania sunt mici???

Profitul Dacia creste, dar parca e prea mic raportat la cifra de afaceri http://0-100.hotnews.ro/2015/05/07/profitu...cu-101-in-2014/

http://0-100.hotnews.ro/home/wp-content/up...-Dacia-2014.pdf

http://www.realitatea.net/foto-exclusiv--d...iv_1691138.html

Squirrel
Chiar îi costă mai puțin transportul rutier decât cel pe calea ferată/maritim-fluvială?
adytym
cel putin la noi sa transpoti cu cfr-ul ii mai scum decat cu camionul, am cerut oferta de pret pentru transport la cfr si surpriza , pret mai mare decat transportul auto , plus ca trebuie sa-ti transporti marfa din gara sau unde opreste trenul in locatia in care ai nevoie. dincolo nu stiu ce preturi au . astia ar trebui sa care la juma de pret , ca majoritatea liniilor sunt electrificate, deci costuri mai mici plus ca transporta o garnitura de 40-50 ori mai mult decat un camion
klaus
Depinde ce transporti si mai ales cat transporti, plus capacitatea de manipulare.
De exemplu, daca trasnporti 1.000 - 2.000 tone de ingrasaminte sau produse petroliere (ce sunt de fapt cantitati mici), e complicat cu tirul, ca ai cel mult 25t/tir. Si daca ai o linie secundara conectata la linia de tren, plus capacitate de descarcare, iesi mai ieftin cu trenul.
Numai ca trenul cere investitii.
In al doilea rand, trenurile trec prin foarte multe zone putin populate, nu sunt sub supraveghere umana cat de cat si apar, mai ales la masini, foarte multe pagube (lovituri de la pietre aruncate de pe margine de ex).
Trasnportul cu tirul e mai flexibil si mai sigur pentru o fabrica de masini (cel putin la noi)
Highwayman
Pe langa pagubele datorate pietrelor, la trenuri ai nevoie si de paza. Citisem acum cativa ani cum Audi-urile fabricate in Ungaria si trimise in Germania cu trenul ajungeau la destinatie cu foarte multe piese lipsa, inclusiv fara motoare.
IRONICK
QUOTE(Highwayman @ 12 May 2015, 10:43)
Citisem acum cativa ani cum Audi-urile fabricate in Ungaria si trimise in Germania cu trenul ajungeau la destinatie cu foarte multe piese lipsa, inclusiv fara motoare.
*
Asta nu-i o problema, Dacia nu prea are motoare. 0.9Tce este un fel de drujba.
Modus
Investitii majore in infrastructura pentru Titu http://www.gandul.info/financiar/cu-o-inta...enault-14255101

iar uzina din Turcia incepe in sfarsit sa fie o piatra de moara pentru Renault https://www.dailystar.com.lb/News/Middle-Ea...-in-turkey.ashx

http://www.lefigaro.fr/flash-eco/2015/05/2...-en-turquie.php

http://0-100.hotnews.ro/2015/05/21/renault...zina-din-bursa/



25 May 2015, 17:42:
Iar In Turcia greva nu s-a terminat pana acum. Aia sunt in greva continua de 12 zile, ceea ce in Romania nu s-a intamplat vreodata. Angajatii de la Fiat si Ford au incetat greva iar cei de la Renault continua.

Chiar si fara autostrada, redevenim competitivi http://en.cihan.com.tr/news/Labor-strike-i...-CHMTc5MjUxMQ==

http://www.economica.net/angajatii-fabrici...est_101428.html

dizzy
Nu prea esti tu competitiv daca vecinul are probleme de tipul grevelor.
Doar el devine mai putin competitiv iar in momentul incetarii grevei isi revine.
yoncv
40% din vânzările mondiale ale grupului Renault sunt în realitate mașini Dacia
Bine, nu e vorba doar de masini facute in Romania, dar asta arata cat de important a devenit proiectul Dacia pentru Renault.
slider2
N.am stiut exact unde sa incadrez postul asta, deci daca nu.i bine aici va rog sa.l mutati. Facand drumuri dese la Titu am avut ocazia sa vad multe masini Dacia cu nr de probe. Ieri in schimb am vazut 2 nissan.uri destul de ciudate. Dupa cate am putut vedea erau similare cu modelul sunny vandut in india. Are cineva vreo informatie? Vrea si la noi nissan sa intre pe piata berlinelor de clasa mica?
george_scala_2004
QUOTE
România are nevoie de o creș­tere economică cel puțin de două ori mai mare decât are în prezent pentru a avea un cuvânt de spus la nivel regional, a menționat el.

„Pentru ca România să aibă o con­­ver­gență la celelalte țări și eco­nomii din Uniu­­nea Europeană avem nevoie de o creș­tere mult mai mare de 4%, avem ne­voie de o creș­­tere de 7% pen­tru a recu­pera de­ca­la­jul față de Cehia sau Polonia. Dacă vom pu­tea re­cupera decalajul ar tre­bui să fie su­­biec­tul unei bune dezbateri lansate în ca­­drul ale­gerilor de anul viitor“, a spus Maure.


http://www.mediafax.ro/economic/presedinte...-ajuta-14819173

Fabrică în China în parteneriat cu grupul Dongfeng Motor. Decizia grupului francez de a începe asamblarea de autoturisme în China face parte din strategia de reducere a dependenței de Europa, unde generează aproximativ jumătate din vânzări, iar piața auto este la minimul ultimilor 20 de ani. Uzina de la Togliatti a constructorului rus Avtovaz (Lada), companie la care grupul francez Renault a preluat controlul, a început producția modelelor Logan II și Sandero II, Renault a deschis o nouă fabrică pe continentul african, în Algeria, după cea din Maroc, inaugurată în 2011. La noua uzină din orașul algerian Oran se fabrica modelul Symbol, fratele geamăn al Daciei Logan.

Mai degraba ar face calea ferata decit autostrada - pe calea ferata se transporta mult mai multe autoturisme si piese decit cu camioanele...da' pesedeaua e ocupata sa-si aleaga un infractor in frunte...
tony-s
Parca vad ca neamtul corect si francezul le fac autostrada si apoi renault pleacă din romania in alte tari unde-s mai mici cheltuielile.....cum am mai spus sunt convins ca renault s-a retras din belgia si Franța din cauza lipsei autostrăzilor....da' așa e romanul adevarat face autostrăzi in funcție de interesele companiilor străine nu in funcție de necesitatile majorității populației.
AndreiMR
Bai frate tu esti pe bune? Ai impresia ca singurul motiv pentru care e necesara o autostrada in tara asta e ca sa scada costurile pentru Reno? blink.gif
tony-s
Pai aici se discuta despre autostrada pitesti-sibiu care cica ar garanta prezenta renault in romania pt. Totdeuna dpmdv o mare prostie cum am spus din belgia si franta renault a plecat nu pt. Ca nu erau autostrazi, in plus nu vad de ce ar fi extrem de stringent pt. Interesele majorității populatiei de a se lega printr-o autostrada orașe mici ca sibiu si pitesti....

După ce sunt legate intre ele toate orașele mari (București,cluj, timișoara, Brașov, constanta.....apoi se pot face autostrăzi si intre orașele mici majoritatea dintre ele mai mici decât un cartier din cluj sau Timișoara....ca sa nu mai zic de un cartier din București.in toate tarile din vest autostrazile in primul rand leagă intre ele orașele mari nicidecum comunele si orașele mici.
AndreiMR
Da, pentru ca Sibiu-Pitesti e doar pentru astea 2 orase....nu e parte din Coridorul IV, cea mai importanta artera de transport de marfuri de la noi...nu face legatura intre Arad si Constanta, via Bucuresti...e buna doar pentru pitestenii care vor sa viziteze Sibiul dry.gif

Reno va ramane in Romania atat timp cat calculele hartiei demonstreaza ca e profitabil. Inca sunt micute salariile, mai renunta la niste muncitori si aduc cativa roboti...dar au aici centru de proiectare, de testare...au investit sume uriase de bani. In momentul in care costul cu forta de munca va creste, vor aduce mai multi roboti...si tot asa, pana cand va fi mai convenabil sa se mute in India sau China, pentru ca in tarile Orientului Mijlociu sau in nordul Africii e limpede ca situatia politica nu mai permite sa iti faci o investitie pe termen mai lung. Deci, pentru alarmisti...Reno nu va pleca din Romania prea curand. Cel mai probabil va mai reduce numarul de angajati.

Asta n-ar fi fost o problema daca am fi avut o infrastructura care sa permita atragerea altor constructori auto...pe Mercedes i-am pierdut fix pentru problema asta, iar Ford inca ezita sa urneasca productia la Craiova si din astfel de considerente. Economia tarii se bazeaza intr-o masura destul de mare pe industria auto, si deocamdata cel putin, pe o fabrica ce produce 300.000 de masini pe an. Daca am avea sosele si cai ferate poate ar mai aparea si altii...mai ales ca aici s-a format deja o traditie in domeniul asta, si exista numeroase companii care produc componente.
maryus_maryusss
referitor la autostrazi Oltenia si Moldova nu au nici macar 1 km de autostrada iar craiova si iasul sunt in primele 7 orase mari din ro iar perspectivele sunt sumbre -in proiect este parca tg mures -iasi pina in 2020 si in oltenia doar drumul expres craiova pitesti care a ramas in coada de peste deocamdata iar autostrada sudului craiova lugoj in 2030 .Referitor la fabrica ford perspectivele nu sunt prea bune desi ei se lauda cu cel de al 2 lea model peste 2 ani -acum se lucreaza doar la relanti dar decit sa fi ajuns ca fabrica aro e totusi bine ca a investit cineva.
tony-s
QUOTE(Synyster @ 25 Nov 2015, 14:08)
Da, pentru ca Sibiu-Pitesti e doar pentru astea 2 orase....nu e parte din Coridorul IV, cea mai importanta artera de transport de marfuri de la noi...nu face legatura intre Arad si Constanta, via Bucuresti...e buna doar pentru pitestenii care vor sa viziteze Sibiul  dry.gif

Reno va ramane in Romania atat timp cat calculele hartiei demonstreaza ca e profitabil. Inca sunt micute salariile, mai renunta la niste muncitori si aduc cativa roboti...dar au aici centru de proiectare, de testare...au investit sume uriase de bani. In momentul in care costul cu forta de munca va creste, vor aduce mai multi roboti...si tot asa, pana cand va fi mai convenabil sa se mute in India sau China, pentru ca in tarile Orientului Mijlociu sau in nordul Africii e limpede ca situatia politica nu mai permite sa iti faci o investitie pe termen mai lung. Deci, pentru alarmisti...Reno nu va pleca din Romania prea curand. Cel mai probabil va mai reduce numarul de angajati.

Asta n-ar fi fost o problema daca am fi avut o infrastructura care sa permita atragerea altor constructori auto...pe Mercedes i-am pierdut fix pentru problema asta, iar Ford inca ezita sa urneasca productia la Craiova si din astfel de considerente. Economia tarii se bazeaza intr-o masura destul de mare pe industria auto, si deocamdata cel putin, pe o fabrica ce produce 300.000 de masini pe an. Daca am avea sosele si cai ferate poate ar mai aparea si altii...mai ales ca aici s-a format deja o traditie in domeniul asta, si exista numeroase companii care produc componente.
*



Nu ma refeream ca renault va pleca peste cateva luni si poti fi linistit ca oricum nici autostrada nu va fi gata mai repede de 3-4 ani...si n-as fi foarte sigur ca renault peste 5-6 ani va mai avea o prezenta semnificativa in romania, ca va mai avea vreo vrajeala de centru care nu va mai produce nimic e posibil. Cand va pleca renault ma indoiesc ca se va muta in china,unde la fel sunt cresteri de salarii...cu siguranta francezii vor gasi vreo tara mai saraca de prin asia sau africa unde sa produca.

In rest dacia reprezinta vreo 3% din PIB-ul romaniei adica nimic extraordinar, intr-adevar are o contributie importata la exporturile romaniei si cam atat, iar numarul salariatiilor deja incepe sa devina tot mai mic pe masura ce renault concediaza salariatii....
St
QUOTE(tony-s @ 25 Nov 2015, 14:04)
După ce sunt legate intre ele toate orașele mari (București,cluj, timișoara, Brașov, constanta.....apoi se pot face autostrăzi si intre orașele mici majoritatea dintre ele mai mici decât un cartier din cluj sau Timișoara....ca sa nu mai zic de un cartier din București.in toate tarile din vest autostrazile in primul rand leagă intre ele orașele mari nicidecum comunele si orașele mici.
*




Iti trimit eu cadou o harta a Romaniei? smile.gif

Existenta autostrazii Sibiu-Pitesti oare nu leaga Bucurestiul de Cluj, Constanta de Timisoara...etc?
maryus_maryusss
tony-s vad ca pe tine te cam bucura daca se intimpla ceva rau in Walahia sau Moldova cred ca nu prea ii ai la inima pe romanii care locuiesc in fostul regat.
tony-s
Poti sa-mi trimiti orice harta....eu ma refeream strict la portiunea pitesti-sibiu care n-are absolut nici o utilitate in afara de interesele unei firme franceze si nu mai zic ca aceasta portiune trece printr-o zona de munte adica constructia e extrem de costisitoare...se poate face autostrada timisoara-bucuresti fara a trece prin munti, cluj - bucuresti evident ca e nevoie sa treci prin munti insa legand brasovul de cluj, nu sibiu un oras cat un cartier mai mare din brasov.....insa cum am mai spus in romania autostrazile se fac in functie de interesele companiilor straine nu in functie de necesitatile majoritatii populatiei.

Zona de sud si moldova sunt cele mai sarace regiuni din romania care practic nu produc mai nimic, in afara de bucuresti unde-s vreo 3 milioane de mitici care traiesc pe spinarea a ceea ce se produce in ardeal, practic nu vad de ce ar fi nevoie de o autostrada in asemenea zone inainte de a se face autostrazi prin transilvania.
VladSoare
QUOTE(tony-s @ 25 Nov 2015, 22:36)
bucuresti unde-s vreo 3 milioane de mitici care traiesc pe spinarea a ceea ce se produce in ardeal
*

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Îmi place că ai simțul umorului. E și asta o calitate... biggrin.gif
ssilviu
Pacat ca e incoerent in doar cateva cuvinte. Cica in Bucuresti se produce dar nu se produce.
tony-s
Cum am mai spus cu siguranta miticii sunt capabili si harnici fata de toți ceilalți din regiune ...Ialomița,Mehedinți,călărași,giurgiu....ca sa nu ma duc si la castraveții bulgari...care-s la 50-60 km de mitici.
maryus_maryusss
Tony-s parca ai fi sabin gherman ala (tot o coada de topor ) cind te va apasa iarasi bocancii asupritorilor pe git sa vezi atunci cum implori pe cei din regat sa te ajute .
tony-s
In toată lumea exista regiuni istorice diferita una de alta...in spania de ex. Tara bascilor si catalunia sunt mult peste restul șpaniei dintoate punctele de vedere,la fel e prin Italia unde zona de nord diferă mult de saracii din sud....in romania sunt ardelenii iar după ce treci munții e jale din toate punctele de vedere....nu exista ca fix in București sa fie o oaza ...si acolo e aceiași țigănie ca-n toată regiunea de după carpati.,singurul lor avantaj e ca acolo se centralizeaza ce se produce in toată tara si mai ales in ardeal.
ssilviu
Adevarul e ca la Cluj e miezul. Vedeti doar ce politicieni straluciti am avut de acolo. Boc. As mai zice cativa, dar eu zic ca am zis deja tot.

Hai cu moderarea, ca tony-s deja a dat-o pe ulei ... Nu prea inteleg ce cauta el totusi pe un forum de reno cand el are o conserva coreeana ...
tony-s
Pai ce treaba are majoritatea populatiei cu politicienii...tu crezi ca pibul ardealului e produs de boc,neamțu serios si ciolosu ?....astia-s din aia ce-au furat din pib ...ca ardelenii sau clujenii câteodata au ales prost nu schimba faptul ca imediat cum treci munții e jale....practic din europa treci imediat in india...daca s-ar descentraliza totul sunt convins ca cel puțin Timișoara,cluj,Brașov....ar fi mult peste București la pib/cap...așa cum Milano e peste roma,Munchen peste berlin...ca sa nu mai zic de USA unde cam toate orașele mari sunt peste Washington.

In rest nu știam ca e interzis sa scrie pe forum cineva care n-are o racheta renault produsa in Turcia.
ssilviu
Pai nu stiu, daca toti ardelinii sunt ca tine, o ard aiurea pe forumuri, ma gandesc ca nu prea au cum sa produca pib-ul ala de care zici tu ...
yoncv
Va rog eu, nu-l provocati si aici, lasati-l sa se desfasoare la Cafenea. Ar trebui sa-i ajunga.
Bacu
Nu stiu de unde atata mandrie provinciala, din moment ce PIB-ul regiunii respective este sub media nationala, si de 3 ori mai mic decat cel din Bucuresti... Asta din pacate, pentru ca o tara este cu atat mai puternica cu cat mai multi cetateni reusesc sa contribuie la pibul national. Mandriile regionale gen catalonia sau cluj nu-si au rostul, degeaba reuseste o regiune mica sa aiba un pib maricel daca nu face parte dintr-un intreg mai mare, piata de desfacere mai mare, piata fortei de munca mai diversificata, economii de scara, etc. Catalonia nu ar mai reprezenta nimic daca nu ar mai face parte din Spania, la fel lombardia, scotia, flandra, bavaria, bucuresti ilfov etc, chiar daca poate au pib dublu fata de restul regiunilor din tarile respective...

De regiunea Cluj care e sub media nationala nici nu mai vorbesc...

http://www.vova.ro/pib-ul-pe-cap-de-locuitor-romania/
dizzy
Lasa ca stony nu vede decat ce-i place.
Piganii sunt peste tot, am vazut hoarde si in Timisoara, m-am simtit ca prin Rahova.
Si-n Turda e plin de pigani, dar probabil stony nu s-a dus pana acolo.
In Bock-city si prin imprejurimi sunt si pe acolo, mai ales prin Floresti.

tony-s
QUOTE(Bacu @ 27 Nov 2015, 20:57)
Nu stiu de unde atata mandrie provinciala, din moment ce PIB-ul regiunii respective este sub media nationala, si de 3 ori mai mic decat cel din Bucuresti... Asta din pacate, pentru ca o tara este cu atat mai puternica cu cat mai multi cetateni reusesc sa contribuie la pibul national. Mandriile regionale gen catalonia sau cluj nu-si au rostul, degeaba reuseste o regiune mica sa aiba un pib maricel daca nu face parte dintr-un intreg mai mare, piata de desfacere mai mare, piata fortei de munca mai diversificata, economii de scara, etc. Catalonia nu ar mai reprezenta nimic daca nu ar mai face parte din Spania, la fel lombardia, scotia, flandra, bavaria, bucuresti ilfov etc, chiar daca poate au pib dublu fata de restul regiunilor din tarile respective...

De regiunea Cluj care e sub media nationala nici nu mai vorbesc...

http://www.vova.ro/pib-ul-pe-cap-de-locuitor-romania/
*




Lasand la o parte tot felul de vrajeli de analize de pe site-uri obscure....nu prea inteleg de unde ai tras tu concluzia ca judetul Cluj e sub media nationala....in rest dupa datele eurostat judetul cluj e al 2-lea din tara aproape de bucuresti-ilfov,e drept date mai vechi insa ma indoiesc ca s-au schimbat semnificativ in defavoarea clujului, ba dimpotriva...:


Rank Place GDP per capita (US$)
1 Bucharest 27,344
2 Cluj 26,934
3 Timiș 25,121
4 Brașov 24,788
5 Constanța 24,696

The highest GDP per capita is found in Bucharest and surrounding Ilfov County. Values well above the national average are found in Timiș, Argeș, Brașov, Cluj, Constanța, Sibiu and Prahova. Values well below the national average are found in: Vaslui, Botoșani, Călărași, Neamț, Vrancea, Suceava, Giurgiu,Mehedinti, Olt and Teleorman.[81]

https://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Romania

In rest evident ca sunt destui tigani si prin cluj,campia turzii sau huedin insa eu n-am neaparat o problema cu etnia respectiva ci cu majoritatea populatiei - practic cum treci muntii majoritatea au apucaturile etniei respective chiar daca nu-s neaparat tigani, o mare diferenta fata de majoritatea celor din ardeal....ca asa daca analizam doar minoritatile sunt tigani si prin norvegia sau finlanda dar asta nu inseamna ca majoritatea norvegienilor si finlandezilor sunt tigani si cel mai important au apucaturile specifice tiganilor.
VladSoare
QUOTE(tony-s @ 28 Nov 2015, 07:28)
judetul cluj e al 2-lea din tara aproape de bucuresti-ilfov
*

Păi atunci mai explică-ne o dată cum e treaba cu bucureștenii care trăiesc pe spinarea voastră, în condițiile în care voi produceți mai puțin. radmasa.gif
tony-s
Pai daca nu s-ar centraliza totul in bucuresti judetul cluj ar produce/cap de locuitor mult mai mult ca bucuresti....asa cum milano produce mai mult ca roma,munchen sau hamburg fata de berlin,NY,LA,Boston,Chicago....fata de Washington.

Bine am dat exemplu cluj insa si nivelul de trai in Timisoara,Brasov...ar fi mult mai mare si in acelasi timp ar scadea in bucuresti daca nu s-ar mai centraliza totul acolo.
VladSoare
Ce înțelegi prin centralizare? Faptul că ai voștri vin să producă aici, în loc să stea la ei acasă și să producă acolo? huh.gif
tony-s
O firma care desi produce majoritatea cifrei de afaceri in cluj sau in provincie e obligata sa plateasca taxele in bucuresti daca are un punct de lucru neimportant acolo.Ca sa nu mai zic ca toate taxele si impozitele importante (TVA,impozit,pensie,sanatate,somaj...) se duc la bucuresti....pe care apoi fiecare partid le imparte dupa interese.Eu recunosc ca boc a bagat o gamada de bani in cluj (stadion,centura...) cat a fost premier insa mult mai important e cum evolueaza economia intregii tari si nu doar unele regiuni mici,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.