Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
johnsws
ar fi interesant cati posesori de solenza au avut probleme cu ambreiajul si la cati km a aparut problema. poate ne facem o idee cand trebuie sa fim pregatiti pentru asemenea operatie.
bogdan_o
Am mai putin de 30k km si nu s-a intamplat nimic pana acum. Dar am vestitul clantanit de diesel cand motorul e cald. Deja m-am obisnuit cu el. Cand o crapa il schimb si asta e tot. Eu zic (,) ca flosesc ambreiajul cum trebuie, adica nu stau cu picorul pe el la semafor, nu il apas de fiecare data cand pun frana etc.
Marius
13.000 km, schimbate amandoua.
bomicabomic
Idem Bogdan. Zgomot de diesel de pe la 8000 km, parca.
Bihomoldoveanul
Spre 25 mii km, nu am avut niciodata probleme cu ambreiajul, nu am clantanitul de diesel, nu am zgomote de la cutie. Asta in conditiile in care stilul meu de condus afecteaza mai mult placa de presiune (nu pot ridica ambreiajul pina cind nu iau piciorul de pe frina).
gvisan
dar ce clantanitul ala de diesel este din ambreaj sau din tacheti?
KpK1
36600km , discul de ambreiaj pe ultimii km de viata
i96nds
Va rog mult sa incercam sa fim cat mai aproape de subiect si sa nu o luam pe aratura. Din pacate asta e una dintre marile probleme ale acestui forum.

Cei care nu au avut probleme pana acum sunt rugati DOAR SA VOTEZE si sa nu puna raspunsuri cum ca nu au probleme.... Asta doar lungeste acest subiect in mod inutil, ceea ce il face greu de citit. In acest fel toata discutia devine inutila daca ne pierdem in prostii.

Asadar: raspundeti doar daca ati avut probleme. Explicati cum a fost si la cati kilometri, cum conduceti etc. Mai spuneti si cand e fabricata masina.
BodyLove

Le-am schimbat pe amandoua pe la 20.000 km
bogdan_o
Clantantul de diesel e si din ambreiaj si din tacheti. Dar mai dureros e ala din ambreiaj.
miki
Nu am votat ca s anu va stric statistica!
Am DSN ! Crapat placa de presiune la 32800Km ! Masina nu a fost forjata, nu a tractat nimic nu a mers incarcata!
Nu a prezentat nici un fel de simptome ( sau nu am bagat eu de seama ) premergatoare!
Am ajuns dimineata la "uzina" si seara am plecat normal I, II, III si gata asta a fost ! N-a mai vrut sa intre in viteza deloc ( numai cu motorul oprit)
Piesa defecta a fost "soarele" ! Nici o urma de uzura la suprafata de lucru, la disc sau la rulmentul de presiune! Am reusit sa schimb numai placa, desi oficial in magazine nu gasiti decit la pachet placa si disc!
Am preferat sa fac asa tocmai ca sa evit zgomotiul de diesel specific SLZ!
Meseriasii de la service au zis ca a fost PRIMA DSN cu problema asta! In schimb au avut destul de multe SLZ la operat!
JohnDoe1
as vrea sa adaug faptul ca ieri seara m-am intalnit in cora persoana care a avut aceeiasi problema ca si mine cu placa de presiune si fusese la in acelasi service si culmea la doua elevatoare distanta de mine; de multe ori mi se par f ciudate coincidentele astea; doua solenze in acelasi moment in acelasi service fix cu aceeasi problema;

oricum persoana respectiva nu stia de acest forum, de unde am tras concluzia ca acest sondaj este numai pt persoanele de pe acest forum;

exista o posibilitate mult mai mare de oameni care sa fi avut aceasta problema si sa nu stie de acest forum sau sa nu aiba acces la net.

ma gandeam daca am avea acces la baza de date a celor de la dacia.....cine stie ce chestii interesante am descoperi..... :-)
johnsws
iti dai seama ce se distreaza cei de la renault cand fac analiza acelei baze de date? cred ca nici n-au pomenit atatea gogorite in toata istoria renault! numai ca posesorii de dacii isi duc povara linistiti si tacuti si multumiti de explicatia savanta a sefului de service "lasa dom'le ca merge si-asa!, sau asa face toate!"
oare de ce nici nu s-au gandit de la inceput sa vanda loganul in vest? era o masina proiectata pentru "pietele emergente" , de ce oare?
JohnDoe1
Ma intriga altceva, oare cei care si-au cumparat de la renault, modele de genul megane, clio, laguna, etc ca nu imi vin acum in minte toate, oare or fi avut probleme si ei?(ma refer la motor, cutie, piesele care sunt in miscare, nu caroserie)

daca nu, oare de ce? piesele lor nu sunt "by valeo" ?

motorul asta care e pe solenza, impreuna cu cutia de viteze a mai fost folosit pe vreo masina renault? sau sunt componente proiectate fix pt gama slz,dsn, logan?

ca daca au mai fost montate si pe alte modele renault, inseamna ca se potrivesc si la masinile dacia si poate ar trebui sa ne reorientam la piesele de schimb folosite de acele modele renault.
robert.s
QUOTE(JohnDoe1 @ 11 Feb 2005, 14:51)
Ma intriga altceva, oare cei care si-au cumparat de la renault, modele de genul megane, clio, laguna, etc ca nu imi vin acum in minte toate, oare or fi avut probleme si ei?(ma refer la motor, cutie, piesele care sunt in miscare, nu caroserie)

daca nu, oare de ce? piesele lor nu sunt "by valeo" ?

motorul asta care e pe solenza, impreuna cu cutia de viteze a mai fost folosit pe vreo masina renault? sau sunt componente proiectate fix pt gama slz,dsn, logan?

ca daca au mai fost montate si pe alte modele renault, inseamna ca se potrivesc si la masinile dacia si poate ar trebui sa ne reorientam la piesele de schimb folosite de  acele modele renault.
*



Ba , probleme au si Renault dar si Peugeot si altii destule ...
Valeo face piese de buna calitate si nu ei sunt problema ...oricum 90 % din producatorii europeni folosesc piese de la ei ... ( Renault, PSA , VAG )

Motorul E7J a mai fost pe R 19 dar nu modelul 262 . In configuratia actuala a fost pe Clio ...

Mergeti si voi pe forumurile de la Peugeot si VW sa vedeti ce suparati sunt pe Peg 2xx 3xx si pe Golf V . Asta e omul a dat un ban si nu-i convine ca i se strica jucaria . Cu cat dai mai multi bani cu atat esti mai suparat ... mad.gif
sstanescu
Asta s-o spui celui care trebuie sa se zgarme la buzunar pt 17 milioane, la cateva zile dupa ce a iesit din garantie! Pana una alta, aici nu e forum de Peugeot si nici de VW. Nu vreau sa pornesc iar vreun flame, insa teoria "atata dai - atata face" poate se aplica la ceasuri Suatch luate de la negri din gheto. In cazul de fata e vorba de un producator care trebuie sa-ti livreze un produs care sa corespunda anumitor norme. Dpdv al meu, n-au decat sa le curga piesele celor de la Maserati, nu mai intereseaza problema lor, ci ma intereseaza problema mea si a masinii pe care eu am cumparat-o.

Noul ambreiaj de pe SLZa a avut un viciu de proiectare/executie, motiv pentru care au fost atatea incidente cu ele. Mai tarziu, aparent, s-a remediat problema.

Later: sorry ca am pus post aici, legatura fiind minima cu poll-ul. Daca se indura vreun moderator, poate sa mute posturile aiurea in celalt topic, aici sa raman doar ce are legatura stricta cu poll-ul. Merci.
robert.s
QUOTE(sstanescu @ 11 Feb 2005, 18:10)
Dpdv al meu, n-au decat sa le curga piesele celor de la Maserati, nu mai intereseaza problema lor, ci ma intereseaza problema mea si a masinii pe care eu am cumparat-o.


*


Foarte corect ce spui tu , sunt perfect de acord !
Nu vreau sa spun ca ata dai atata face , ci vreau sa subliniez ca si alti producatori au probleme de fiabilitate mai ales ca a fost facuta legatura cu alte modele Renault ...

cool.gif
robert.s
QUOTE(sstanescu @ 11 Feb 2005, 18:10)


Noul ambreiaj de pe SLZa a avut un viciu de proiectare/executie, motiv pentru care au fost atatea incidente cu ele. Mai tarziu, aparent, s-a remediat problema.


*



btw , stii si de cand s-a rezolvat problema cu ambreiajul ? An , luna , model ?
sstanescu
Nu, nu stiu, imi pare rau, nu am sursa atat de buna la Dacia. Tot ce stiu, ceea ce am scris pe topicul celalalt, e ca a fost o problema si foarte multe SLZe au venit la garantii cu probleme la ambreiaj. La o SLZ de firma, s-a schimbat ca se auzea acel zgomot. Mecanicul la care ma duc eu in Pitesti ma linistea ca macar la DSN n-am probleme de genul asta, ca s-a saturat la cate masini a intervenit pentru prostia made by Valeo. De la acel schimb (trebuie sa vorbesc cu vreun sofer, ca macar poate aflu data interventiei) nu au mai fost probleme. SLZ aia trebuie sa fie de prin toamna 2003 si cred ca intervenia s-a facut candva prin vara 2004.
JohnDoe1
In fine cred ca e mai putin important sa stim acum ziua/luna/anul in schimb, daca problema s-a corectat, stie cineva in ce fel?

adica au reproiectat sistemul de ambreiaj, au laut piesele din alta parte, dar dupa acelasi proiect?

cum anume au corectat?
bogdan_o
De corectat nu prea cred. ca am vazut ca si posesorii de LGN se plang de acleasi zgomot.
JohnDoe1
oricum s-a tot zis ca e de vina calitatea proasta a pieselor;

dar piesa aia defecta (placa ambreiaj, disc) nu se schimba tot cu una produsa de aceeasi firma (in speta Valeo) care a produs-o si pe cea initiala montata de fabrica?

deci defectul poate reaparea dupa un anumit timp? nu? deci poate ca vina celor de la dacia e faptul ca au facut un contrcat pt piese cu valeo care sunt de o calitate indoilenica; poate ca tot ce mai pot face pe viitor cei de la dacia ar fi sa faca un alt contrcat pt piese cu o alta firma producatoare de piese de motor; nu?
bogdan_o
Daca se inlocuieste cu o piesa identica (aka Valeo), da, este posbil sa recidiveze. O problema simlara a fost p Megane II care avea probleme cu flansele de amortizoare. Le schimbau pe garantie dar tot crapau si troncaneau. S-a schimbat furnizorul si problema s-a stins. Sincer, cand am auzit ca discul si placa sunt Valeo m-am bucurat, crezand ca vor avea viata lunga. Dar se pare ca nu e chiar asa si ca spaniolii au luat-o rau pe aratura. Se tt discuta de compatibilitatea cu discul de pe vechea 1300, dar pana acum nmeni nu stie sigur nimic.
Ghidioneanu
La 10 000 km , in garantie mi-a crapat wub.gif placa de presiune , am scris un topic la vremea respectiva , si pot sa ma laud ca am fost ph34r.gif primul de pe forum cu problema asta ! A durat doua zile ( doua dupa -amieze de lucru ) si e fff distractiv , se masacreaza tot motorul , se scoate afara cu tot cu cutie , iar la vestitul Dacia =Service Bucium Iasi nu aveau macara , 8 baietzi ( cu tot cu Dorel tongue.gif ) au tras de motor !
cool.gif Atentie mare la montat inapoi , ca le mai raman piese !
JohnDoe1
Bogdan_o daca ar exista o compatibilitate cu placa de presiune de la vechea dacia 1300 cu ce ne ajuta asta?

sa inteleg ca placa respectiva de la 1300 este produsa de altcineva sau e facuta mai cu simt de raspundere?

ma gandesc ca daca exista compatibilitati, astia de la dacia sa le zica celor cu 1300 care vor sa-si schimbe placa ca le merge f bine aia de solenza produsa de valeo.

adica sa nu se mai chinuie sa fabrice sau sa aduca piese de schimb pt 1300 daca tot se potriveste aia de solenza; deci temerea ar fi ca se pot echivala piesele de schimb de la masinile mai vechi catre cele mai noi pt ca asta e si interesul; de ce sa mai aduci piese de schimb pt 1300 cand poti aduce direct pt solenza daca tot se potrivesc si asa ei pot impusca doi iepuri o data;

si ma gandesc ca asa ar fi mai logic pt ca la cat costa placa aia de la valeo, cel cu 1300 o sa prefere sa-si vanda masina decat sa bage 15 mil numai in placa aia; si normal cel cu 1300 la ce crezi ca se va reorienta? la un bmw? in nici un caz; cred ca tot in gama dacia care e mai accesibila.....
bogdan_o
Placi de 1300 nu cred ca mai face Dacia de foarte mult timp. Sunt diverse SRLuri. Insa eu nu am auzim proprietar de atare masina care sa se planga de clantanitul ambreiajului, la fel cum eu, care mai am un break, nu am avut nici un fel de problema cu ambreiajul pana la 60 k km cand a crapat (deh, stat la semafor cu iciorul pe ambreiaj). Dar au fost totusi 60k km si piesa se presupune a fi de calitate inferioar celei de SLZ.
klaus
Adevarul este ca e si dificil sa auzi tacanitul ambreiajului la o berlina... Ca la cum se aude motorul... Sa fim rezoni...
bogdan_o
Absolut. Dar ideea e ca nu crapa atat de repede. Tine cateva zeci bune de mii de km. Insa, la fel de adevarat e ca si la SLZ unt foart multe (mai ales taxiuri) care au ajuns la kilometri respectabili fara nici intrventie asupra ambreiajului. Deci se poate.
florinc
Pana la urma tine cel mai mult de noroc( 90%) si de exploatarea masinii si din ce vad in sondaj(desi au votat cam putini) ambreiajul tine(macar 30 000 km).
Vlad_solenza
Si mie imi face motoru un zgomot ca de diesel. Nu este foarte pronuntat, dar il am de cind am luat masina...Am citit tot pe forum ca este de la culbutori si nu mi-am mai facut probleme... wacko.gif
Sun curios de Solenzele-scoala, ambreajul si placa de presiune este mult mai solicitata decit la o masina normala, cred ca chiar mai mult decit la un taxi
fcop
problema mare cu tacanitul asta cum a spus cineva mai devreme 90% plangem. sa stiti ca pe mine m-a intrebat cineva daca chiar e diesel! am 30.000 de kilo si cand se incalzeste incepe si canta de nu se mai opreste , dar daca calc ambreiajul e mucles. eu am zis ca o sa merg cu el asa pana cand o sa gasesc tot kitul de ambreiaj facut de o alta firma mult mai buna dacat aceasta pt ca este inadmisibil asa ceva!!!!! eu imi aduc aminte ca la revizie la 20.000 de kilo inca in garantie am intrebat ce e de facut si mi-a spus ca e rulmentu si ca n-ar fi o problema zgomotu?! iar asa ceva nu se schimba pe garantie!
BBC
Am 2 Solenza, ambele peste 30.000 km si <un an (ambele folosite in taximetrie).
Nici una nu are probleme cu ambreiajul.
fcop
atunci daca tu bbc nu ai nici o problema inseamna ca esti norocos!
GABY IS BACK !
Eu nu am avut pana acum nici o problema.
23.000 Km, Clima din decembrie 2003
bogdanescu

18.500km, iulie 2003, placa sparta (lipsea o bucatica din ea);
inlocuita cu o placa Borg & Beck (pe cutie zicea ca-i pt. Citroen);
sper sa tina mai mult decit aia 'de origine'... mai bine zis 'din origine'
Bihomoldoveanul
Am fost la un moment dat cu un taximetrist cu solenza si imi crapa capul de oftica. Masina omului mergea ca un Mercedes, in sensul ca motorul nu se auzea absolut deloc la relanti, si la demaraj zgomotul era foarte rotund si la un nivel mai mult decit decent ca intensitate. Cu siguranta isi antifonase masina foarte bine, dar sint sigur ca facuse ceva sa scape pentru totdeauna de zgomotul specific Solenza. Poate asa face pe GPL sau poate si-a pus alt motor smile.gif
emilliviu
Sal si eu am aceeasi problema cu solenza mea o am din iarna trecuta si face zgomot ala curios de la 1000 Km acum am 23000 si nici o schimbare.Cred ca o sa ma duc la dacia si o sa le zic sa puna un disc de ambreaj de la logan sau chiar tot sistemul daca se poate.daca nu sa ne axam catre cel de renault clio symbol pt ca motoru este aceelasi.Cred
bogdanescu
QUOTE(BH07ATX @ 18 Feb 2005, 21:17)
Am fost la un moment dat cu un taximetrist cu solenza si imi crapa capul de oftica. Masina omului mergea ca un Mercedes, in sensul ca motorul nu se auzea absolut deloc la relanti, si la demaraj zgomotul era foarte rotund si la un nivel mai mult decit decent ca intensitate. Cu siguranta isi antifonase masina foarte bine, dar sint sigur ca facuse ceva sa scape pentru totdeauna de zgomotul specific Solenza. Poate asa face pe GPL sau poate si-a pus alt motor smile.gif
*




eu am mers o data cu solenza mea stind pe scaunul din dreapta (evident ca nu conduceam eu biggrin.gif ) si am avut o revelatie: parca nu era masina mea, mi se parea mult mai silentioasa...
bogdan_o
Emilliviu, intreba-l pe Radu, cu un Clio Symbol, cat a avut de tras de pe urma kit-ului de ambreiaj. Aceesasi poveste ca si la SLZ. Numai ca el a schimbat doua astfel de kit-uri.
geo.meg
QUOTE(bogdanescu @ 17 Feb 2005, 11:17)
18.500km, iulie 2003, placa sparta (lipsea o bucatica din ea);
inlocuita cu o placa Borg & Beck (pe cutie zicea ca-i pt. Citroen);
sper sa tina mai mult decit aia 'de origine'... mai bine zis 'din origine'
*



Din ce ai scris tu sa inteleg ca se potriveste de Citroen , ce model ? sau un cod ceva de pe cutie , ca ma cam intereseaza sa imi cumpar de rezerva un astfel de disc , poate nu e facut in spania(valeo) sau la colibasi(tot valeo) . ph34r.gif

ermil77
Am o problema arzatoare la o SLZ facuta in 2003. Sunt nou pe-aici si n-am avut timp sa ma familiarizez cu site-ul, dar va rog, oricum sa ma ajutati cu una bucata sfat: cand pedala de ambreiaj e jos, se aude un pacanit groaznic, ca si cum s-ar lovi 2 piese.care-i buba?
bogdanescu
QUOTE(By-GEO @ 20 Feb 2005, 20:55)
Din ce ai scris tu sa inteleg ca  se potriveste de  Citroen , ce model ? sau un cod ceva de pe cutie , ca ma cam intereseaza sa imi cumpar de rezerva un astfel de disc , poate nu e facut in spania(valeo) sau la colibasi(tot valeo)  . ph34r.gif
*




Modelul nu-l mai stiu exact ca nu am cutia, era ceva de genul HT03916. Nu era piesa 'de origine' Citroen era facuta de Borg & Beck ( http://pss.delphi.com/eu_eng/products.asp ) si nu zicea modelul de Citroen pe care merge, zicea doar 'Citroen'. Tot pe cutie zicea ceva de Meteor Auto srl ( http://www.meteor.ro/sitehtml.html ), so, da-le astora un telefon si vezi ce zic. Pretul a fost in jur de 2,1 mil.
KpK1
WOW, in sfarsit s-a terminat cu problema mea smile.gif .Am "cules" masina din service , problema a fost pana la urma de la placa de presiune care crapase,si nu de la disc. 5.2mil a fost costul final.Acum cand apas ambreiajul ma simt ca intr-o masina straina, merge muuult mai bine decat atunci cand era noua. Nu-mi pare rau deloc de banii dati biggrin.gif
JohnDoe1
Inseamna ca esti un nororcos; mie dupa schimbarea placii de presiune merge ca un rahat; pana cupleaza vibreaza toata masina; ma refer la plecarea dupa loc cu a I-a.
e ca si cum ar fi subturata; ca sa nu se intample asa, trebuie sa turez motorul zdravan si pe urma sa dau drumul usor la ambreiaj; e ca la stilul de condus oltcit-uri.
oboman1980
37500Km si nu am nici o problema de genul acesta. La relanti ma uit la bord sa vad daca e pornit motorul.
Sa mai tina 37000 si e bine biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Masina e fabricata in august 2003 (cumparata noua , in septembrie 2003).
johnsws
o "concluzie"pana acum ar fi ca doar jumatate din solenzele care au trecut de 30.000 km au scapat fara probleme la ambreiaj sau placa.
Bobo
am avut pe la 40.000 km, iesisem din garantie de 3 sapt si mi s-a spart discul...
florinc
QUOTE(Bobo @ 25 Feb 2005, 13:10)
am avut pe la 40.000 km, iesisem din garantie de 3 sapt si mi s-a spart discul...
*



Cam cat a costat nefericirea ne poti spune.... blush.gif
johnsws
ne-a spus deja pe alt topic...aproape 10 mil
valioglu
Si eu am doua, una la 16k - aprilie 2004, si una la 7k - iunie 2004, dar inca n-am nici un fel de probleme cu ambreiajele sau cu zgomotul de diesel.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.