Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cu Dacia Duster prin tara si nu numai ...
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
Pages: 1, 2, 3
Steel Tormentor
Chiar iti recomand drumul spre Chilia. Si pentru off-road si pentru pescuit. Varianta de pamant, pe langa Canalul Sireasa pana-n canalul 36 si digul de pamant dintre Pardina si Chilia. Pe drumul de piatra nu ai ce cauta, faci praf directia la masina.
tavi_ro
Multumesc mult pentru recomandare. Am notat si poate reusesc la anul sa ajung. Nu ma pasioneaza off-road-ul. Merg pe drumuri neamenajate doar cand nu am incotro, in general le evit. Vad ca lumea e tare mica, am fost la un pas sa ajung la Pardina anul acesta. Daca stiu eu bine trebuie sa treci cu bacul la Tulcea, nu sunt sigur ? Transmisia la duster e destul de rezistenta, am mers pe drumuri forestiere grele si vad ca inca rezista. Dar nu prea ma indur sa imi bat joc de masina ca sigur nu e indestructibila.
Steel Tormentor
Da. Se trece cu bacul, dar nu cel de pe faleza, ci cel din aval, de la monument, de pe varianta. Varianta fiind st., Orizontului. Daca cauti pe gps str. Bacului, te redirectioneaza chiar acolo.
Ideea e ca pe drumul pietruit ocolesti foarte mult, are portiuni multe cu gropi, iar pietrele sunt foarte mari, de-asta zic ca-ti rupi directia.
tavi_ro
Multam de lamuriri, sigur la anu o sa incerc sa ajung macar la Pardina, am un amic care il cunoaste pe patronul de la pensiunea Pardina. O sa am grija deasemenea sa nu intru pe drumul pietruit.
tavi_ro
Si pentru ca am muncit prea mult de cand am venit din delta...

19 Octombrie 2014 Padina- Saua Strunga - Saua Strungulita -Vf. Tataru (1998m).
Plecat devreme de acasa, drumul clasic Ploiesti-Sinaia-Padina. Drumul asfaltat din jurul lacului Bolboci destul de greu de parcurs din cauza brumei care il acoperea, ABS-ul a intrat de multe ori. Cauciucurile all-seazon, uzate la jumatate in cei 32 mii km nu prea se impaca bine cu bruma. Iar ESP-ul e doar decorativ. Dupa zona cu asfalt am reusit sa "vopsesc" dustericiul cu ceva noroi sa nu zic ca nu am facut ceva off-road. Noroc ca in curand vine ploaia...
Vremea a fost excelenta, peisaje frumoase, drumul destul de usor.Doar 2 mici probleme, in saua Strungulita am avut probleme cu cainii comunitari, mai ales ca nu aveam decat betele de trakking pentru aparare. Trebuie neaparat sa imi imbunatatesc "arsenalul". De acolo alta problema a fost cu drumul pana in varful Tataru, nu avea marcaje. Noroc ca prin amabilitatea unor posesori de blog-uri cu tematici montane aveam un track aproximativ. Peisajele din varful Tataru sunt de exceptie. Merita din plin efortul de a urca pana acolo. In total drumul a fost de 6 ore cu pauze.
Intoarcerea spre casa a fost normala, fara evenimente.
Din cauza ca toba e tot timpul afumata am pus benzina de la Rompetrol sa mai curete un pic (cred eu) traseul pe evacuare. Consumul nu a mai scazut insa sub 8.4, la o viteza maxima de 100km/h.
Cand folosesc Petrom scade la 6.9-7.2 la acelas regim de viteza, acelas traseu.
Am 2 colegi cu dustere benzina, unul cu 4x4 toba afumata ca la mine, altul cu 2x4 toba curata fara pic de funingine. Care o fi explicatia nu stiu ca motoarele sunt la fel.

Si cateva poze/filmari https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157648901561552/

Drumuri faine tuturor.
tavi_ro
1 Noiembrie 2014 Cota 1400 - Cota 2000 . Un traseu frumos, scurt (cam 5 ore cu pauze cu tot), cu peisaje deosebite.
Temperatura in Sinaia la Cota 1400 era de 0 grade, ceata si urat.
Dupa 1km in urcare soare, cer senin, temperatura excelenta. Un traseu care il recomand tuturor, pe jos. La cota 2000 o pauza mai mare la terasa de la telecabina, o bere pentru refacere, ceva poze si filmari, admirat peisajul precum si pe "baieti" la off-road pe Baiului, dar din pacate distanta fiind atat de mare si eu neavand trepied filmarea a iesit un pic cam tremurata.
La intoarcere mi-am pierdut rabdarea si am luat-o pe traseul de sub telecabina, traseu nemarcat. Din pacate la un moment dat pantele au devenit atat de abrupte ca numai pe coarda mai puteai cobora. Asa ca am revenit la drumul principal nu inainte de a cobora o panta de ma dor genunchii si dupa 3 zile. Asa ca aviz amatorilor de trasee nemarcate.
Cand am coborat iar ceata, frig, iar 0 grade, noroc ca dustericiul se incalzeste foarte repede, o placere.

Si ceva poze/clipuri: https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157649116554771/

Drumuri faine tuturor.
tavi_ro
5-7decembrie 2014 Moieciu de sus - Pensiunea Varf de Munte.
Dupa 1 luna fara soare am ajuns la capatul rabdarii. Am strans rapid prietenii care erau disponibili si am rezervat Pensiunea Varf de Munte in Moieciu de Sus. Asa ca pe data de 5 ne-am urcat in masini si hop la munte. Am plecat pe o vreme super urata, frig, ploaie, ceata. Prin Sinia prima raza de speranta, a iesit SOARELE. Bucurie mare mai ales ca ma laudasem cu prognoza mea meteo care prevedea soare la munte in contradictie cu prognoza oficiala care declara ploaie/zapezi. Ajunsi in Bran, oprire la shoping-taraba pentru fete, iar eu am prins momentul pentru cateva cadre cu muntii in plin soare. Frigul totusi destul de patrunzator, plus apropierea noptii ne-au indemnat sa continuam calatoria. Ma gandeam ca Dustericiul meu o sa isi arate suprematia de masina cu integrala pe drumul spre Moieciu in fata prietenilor, unul cu Logan si altul cu Passat. Vezi sa nu, pe sosea nici pic de zapada pana la pensiune. Asa ca ramane pentru altadata...Mai ales ca am ramas dator de acum un an cand amicu cu Passatu a urcat pe cruise control panta plina de zapada pana sus la Paltinu fara nici un fel de emotii, iar Dustericiul dansa bine mersi cu toata integrala. De cauciucuri de iarna - El vs cauciucuri all-season Continental Eu. Avantaj la fileu - El.
Ajunsi la pensiune, ne-am cazat, pensiunea e super. O recomand tuturor. O pensiune rustica, un interior facut cu gust, incalzire centrala, dar si sobe. M-a surprins faptul ca patronul ne-a recomandat sa nu inchidem caloriferele ca se strica centrala. Asa ca in mijlocul noptii a trebuit sa deschidem geamurile ca nu mai era chip sa traiesti in caldura aceea. Pensiunea luna, nici un fir de praf, a trebuit sa cerem un pres pe care sa ne descaltam ca nu puteam sa intram cu noroiul in casa. Patronul ce sa zic, un domn in etate, cu un respect si o politete rara. Ne-a ajutat sa pornim pana si focul la gratar. E prima data cand vad asemenea tehnologie. Dintr-un borcan a scos o lingura cu un amestec de cenusa si motorina, era ca o pasta, a pus-o pe gratar, a aprins-o, si a inceput sa puna bete din ce in ce mai groase. S-a aprins imediat. Or eu eram echipat pana si cu lampa de gaz...aia cu care se lipesc tevile de cupru, ca de e buna la casa omului. O plimbare la lumina lunii, lustruit incaltarile si am asteptat Mosul cantand colinde. O atmosfera relaxanta pe care greu o uiti... A doua zi bucurie mare in tabara copiilor, o gramada de daruri in "mergatori". Si un soare puternic afara. Asa ca am facut o plimbare pe forestiera din capatul satului, pe jos, ca doar e rezervatie. O bataie ca in copilarie cu bulgari de zapada, dupa care am intrat pe un traseu marcat, in apropiere de pensiune care ducea undeva, peste dealuri spre Piatra Craiului.Peisajul vazut din varful dealului e superb. Bucegii, Piatra Craiului, sunt la loc de cinste. Incepea sa se insereze iar frigul intetit de vant incepea sa isi faca tot mai simtita prezenta. Asa ca am coborat,fara evenimente deosebite, pe o panta cam abrupta urmata de o albie de parau aproape inghetata.
Dimineata, vremea urata, burnita, frig si urat. Asa ca am strans repede si directia Ploiesti.

Si cateva poze.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157649355552127/
tavi_ro
25 decembrie 2014 Cabana Susai, Cabana Poiana Secuilor.
Pentru prima parte a zilei am hotarat sa cautam ceva zapada la munte. Am plecat dimineata spre Predeal cu destinatia Cabana Susai. Drumul de la Cioplea la Susai a fost super, plin de adrenalina. Pe jos era doar gheata, cu mici exceptii in care au mai pus ceva pamant/nisip. Dustericiul a urcat greu, Cauciucurile Continental all-season cu care a venit din fabrica, tocite la jumatate , nu prea au facut fata. La Susai surpriza, drumul principal inchis, dar in dreapta se facea un alt drum care incepea cu o panta, spre cabana Susai. Am tot studiat panta, destul de mare si abrupta, gheata de pe jos, si cu mari indoieli am intrat pe panta. Dupa 2-3 m am pierdut complet controlul masinii. Prima data am pierdut ABS-ul care a devenit subit inutil. Am lasat-o doar in frana de motor, la fel de inutil. Masina a prins viteza din ce in ce mai mare, a fost doar un noroc chior ca am reusit sa o mai tin pe drum. Am trecut pe langa un tractoras care se facea ca pune ceva pamant peste gheata. Nu mai zic ca i-am urat ceva sanatos. Intr-un tarziu am reusit sa opresc masina. Am scos saniuta, copii si nevasta s-au bucurat de zapada multa. Acum se punea problema cum naiba mai ies de acolo. Asa ca am apelat in premiera la lanturi.M-am sucit, m-am invartit, pana la urma am nimerit cum sa le montez, mai ales ca aveam si instructiuni.Oricum mai studiasem si ceva tutoriale pe net, asa ca nu a fost dificil. Singura problema a fost cu cauciucul care fixeaza ultima veriga de la lant. Nu trageti de el prea tare ca se rupe imediat !! Asa ca primul lant l-am legat cu sfoara, al 2-lea l-am montat ok. Dupa montarea lanturilor am luat-o inapoi. Panta unde pierdusem controlul masinii era plina acum de pamant/nisip. Probabil ca omu cu tractorasul sughitase la greu de bombanelile mele. Drumul la intorcere a fost super-ok, fara nici un fel de emotii. Pe drum, intr-o panta, am gasit si o masina de teren intr-un sant, culcata pe o parte. Mi-a parut rau ca nu aveam cum sa il ajut, sa il scot de acolo. M-am uitat la cauciucuri erau AT-uri, bune. Din pacate nu au facut fata. Numai un tractor cred ca reusea sa il mai clinteasca de unde era.
O plimbare si la Cabana Poiana Secuilor au incheiat mica excursie. La 17 eram in Ploiesti la timp pentru petrecerea traditionala de Craciun cu nasii si prietenii.
Ca o concluzie, cauciucurile Continental sunt bunicele, dar e bine ca in momentul in care se abordeaza drumuri cu gheata sa se monteze lanturi. Mai ales la vale sunt de un real folos. Am folosit doar 4x4 Auto. Oricum daca stiam cum se monteaza lanturile sigur le puneam si la dus. Si e bine sa fie 2 perechi de lanturi...

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157649987006251/

Drumuri faine tuturor.
bgdrenault
Cauciucurile au fulgul pe ele? sunt m+s dar au fulgul? Ca daca nu, nu stiu daca esti in regula cu ele pe vremea asta!
tavi_ro
Ordonanta Guvernului 5 / 2011 spune asa:
1. La articolul 6, după punctul 6 se introduce un nou punct, punctul 61, cu următorul cuprins: „61. anvelope de iarnă — anvelope omologate conform Directivei 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor și ale remorcilor acestora

Extras din Directiva 92/23/CEE din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor și ale remorcilor acestora, precum și montarea lor:
DEFINITII
2.2. „pneuri pentru zăpadă”: pneuri al căror desen al benzii de rulare și structură sunt proiectate înainte de toate pentru a asigura un comportament mai bun decât al pneurilor normale în noroi și în zăpadă proaspătă sau în curs de topire. Desenul benzii de rulare al pneurilor de zăpadă este în general caracterizat de elemente de crestătură și de matriță masive, mai distanțate unul de celălalt decât la pneurile normale;

3. CERINȚE PRIVIND INSCRIPȚIILE
3.1.5. literele „M + S” (sau „M.S.” sau „M & S”) dacă este vorba de pneuri pentru zăpadă


Deci nu zice nimic de "fulg"... Sunt de acord ca anvelopele de iarna dedicate sunt mai bune, dar e o cheltuiala destul de mare cu un set de cauciucuri plus un set de jante. Oricum spre surprinderea mea Continental-urile all-season s-au comportat bine, multe din zonele in urcare avand doar gheata pe ele. Combinate (la coborare) cu un set de lanturi doar pe fata au fost excelente, fapt demonstrat si de intamplarea cu masina de teren pe care am intalnit-o in sant, masina echipata de off-road cu snorkel si AT-uri bune dar fara lanturi.

Cauciucurile mele de pe Duster sau Logan nu au nici un fulg pe ele, doar M+S. Si nici nu am avut vreodata probleme la controale.

PS: daca ai doar fulgul si lipseste (articolul) "3.1.5. literele „M + S” (sau „M.S.” sau „M & S”) " esti pasibil de amenda .....
bgdrenault
inseamna ca eram eu informat gresit. la multi ani!
tavi_ro
Sarbatori fericite. La multi ani.
tavi_ro
Duminica 4 ianuarie 2015. Noul an incepe promitator. Un drum in Bucuresti pentru "depunerea" fiului in caminul facultatii, urmata de o plimbare neprogramata in Herastrau cu sotia. Parcul arata excelent, plin de zapada, lacul inghetat, tot felul de "omuleti de zapada", brazii indoiti de zapada, ratusti pe lac, ma intreb cati bucuresteni apreciaza aceasta bijuterie...parcul era aproape gol.
La plecare, in parcare doar cateva masini, imi aduc aminte ca dustericiul se misca cam greu prin zapada/gheata cu ESP-ul activ, asa ca nu am de lucru si in loc sa o iau direct spre iesire mai fac un "mic" ocol prin parcarea plina de gheata. Asa ca am dezactivat ESP-ul si am inceput un mic test de "invartire" la punct fix. Distractie garantata la maxim.Oricum am avut grija sa nu "faultez" un "spectator" care avea o treaba cu ghena de gunoi din apropiere si care se uita siderat la traznaia cu invarteala.
Dustericiul se misca perfect pe post de titirez. Avand in vedere ca persoana din dreapta a inceput sa protesteze la un moment dat din cauza fortei centrifuge ..(de sexul slab..), am renuntat la demo si am luat-o spre Ploiesti....
Se pare ca unele persoane nu prea au minte la o anumita varsta....recunosc cinstit...
Drumuri faine tuturor.

PS: avand in vedere ca nimic nu a fost programat nu pot sa va pun decat cateva rat(z)e... smile.gif. Telefonul era aproape descarcat complet.
Un an nou fericit !
tavi_ro
11 ianuarie 2014 Muntele Rosu. Duminica dimineata pe la 8, cand era somnul mai dulce, suna telefonul si o "voce blonda" ma intreaba daca nu am chef de munte. La 9 deja eram in Dusterici cu nevasta si prietenii. Intreb de program si aflu ca mergem la Cheia, adica un traseu pe jos spre Muntele Rosu. Am lasat masina la intrarea pe drumul (adica cea a ramas din el) spre Muntele Rosu si in premiera am inceput sa urcam pe jos. Pana acum cred ca l-am mai facut de nenumarate ori dar cu loganul sau cu dusterul, vara. Dupa ce am facut aprox 500m trece pe langa noi un Land Rover. Dupa inca 200m vad 5 oameni care impingeau de zor la el doar doar sa merga mai departe. Dupa ce a mai urcat cu greu inca 100m au renuntat. De cauciucuri neadecvate pentru zapada de pe drum.
Drumul a fost superb, mai pe "sosea" mai direct prin padure, prin zapada destul de mare. Ajunsi in platou peisajele sunt exceptionale, muntele efectiv te "striveste" cu maretia lui. O refacere de calorii la cabana (mancarea excelenta) si cateva vorbe schimbate cu instructorii de la o scoala de montaniarzi. Din cate am inteles ursii au intrat la hiberanare (nu toti), dar acum e pericol de avalanse, asa ca persoanele care doresc plimbari mai in munte sa fie atenti si la acest aspect.
Dupa ceva filmari si fotografii am luat-o cu parere de rau inapoi spre masina. Pe tot drumul am intalnit doar 2 masini un Mitsubishi (nu stiu ce model - am pus o poza cu el) si un Ford (cred ca Kuga dar nu sunt sigur) care urca cu greu. Am pus si un clipulet cu performantele lui. Interesant faptul ca trageau toate rotile.
Tot pe drumul de intoarcere am prins si o miniavalansa, noroc ca nu a cazut prea multa zapada.
In total a fost o plimbare usoara si faina. Distanta totala aproximativ 6 km.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157650205169306/

Drumuri faine tuturor.
tavi_ro
21 februarie 2015 Moroeni - Padina - Pestera 58km off-road.
In primul rand multumesc tuturor pentru sfaturi si pentru starea drumului. Avand in vedere ca acum o saptamana a fost nevoie de interventia jandarmilor pentru a scoate 3 masini inclusiv un duster din zona Moroeni-Padina, am plecat cam plin de indoieli, dar si cu ceva sperante date de sfaturile primite.
Problema mea cea mare sunt cauciucurile, Continental all-season, destul de uzate. Drumul desi este denivelat, uneori plin de noroi sau zapada este practicabil chiar pentru masini cu garda joasa dar cu cauciucuri de iarna. Dustericiul a compensat prin modul AUTO. Bineinteles din cauza designului deosebit de bun al dustericiului noroiul a ajuns pana pe plafon, chiar daca nu ar fi fost cazul. Daca vrei sa filmezi din masina trebuie sa faci pauza dupa orice balta putin mai mare si sa cureti parbrizul. Complicat. Dar pauzele lungi si dese...
Drumul a fost frumos, spectaculos in anumite zone, un pic de adrenalina, mult mai usor fata de drumul spre Susai din decembrie. Peisajele de exceptie, culorile contrasteaza puternic intre albul zapezii si albastrul intens al cerului. Merita din plin fiecare km de drum off-road. Care e al naibii de lung, 29km de la sanatoriul Moroeni pana la Pestera. Am urcat pana aproape de telecabina de la Pestera, admirat peisajele, nevasta a reusit sa ma sperie cand a a cedat zapada si intrat pana la sold in zapada, deasupra unei ravene. Pentru prima data am vazut si un grup imens de iubitori ai muntelui, pe traseul Pestera - Babele. Am facut o poza/filmare dar distanta era cam mare. Mai departe am mers pana la pestera Ialomitei, care este momentan inchisa pentru renovare. Oricum am mai fost de 4 ori prin pestera asa ca nu am mai intrat si acum (chiar daca e oficial inchisa se poate vizita cu acordul administratorilor). Pestera este spectaculoasa primavara dupa topirea zapezilor, atunci apa atinge debitul maxim prin ea. Ultima data am mers direct prin apa care acoperise scandurile de trecere.
Va recomand cu placere acest traseu, bineinteles daca va impacati cu drumul cel lung. Nu stiu daca drumul prin Saua Dichiu s-a deschis.

Si cateva poze/filmari: https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157650579099660/

Drumuri faine tuturor.
zfmflorin
La dus, lacul Bolboci, la-ai avut in stanga sau in dreapta? Intreb pt ca sun 2 drumui care ies la coada lacului iar cel din drepta este cu asfalt.
tavi_ro
In dreapta. Partea asfaltata care inconjoara lacul Bolboci era impracticabila.
Am fost de multe ori pe drumul asfaltat. Aproape de intersectia cu Cheile Zanoagei se afla Turbaria Laptici. Interesant de vizitat, dar cand se curata drumul.
In poza DSC_0059 se vede barajul. In capatul lui (departat) unde se vad stalpii de energie electrica se afla drumul asfaltat.
tavi_ro
8-13 Martie 2015. Un miniconcediu in Tusnad Bai. Am plecat cu dustericiul full, 5 persoane in masina, 2 familii, bagaje multe, o mare bulina alba pentru "carpa" care tine loc de portbagaj. Deci am reusit sa fac inutila oglinda retrovizoare, intra incredibil de multe bagaje daca renunti la "carpa". Daca le pui cu cap ai si avantajul ca nu iei ceva in freza in caz de franare brusca. Plasa inca nu am. Consumul conform CB 8.4 la dus. Cazarea a fost la Hotel Ciucas, un hotel de care am fost super multumit. Mancarea excelenta, doar 5-6 masini la cele 100+ camere, piscina incredibil de mare si goala cu apa la 28 grade si salvamar, serviciile de nota 24. Masaj, sala de forta/fitness completeaza frumos gama de servicii si dotari. Plimbari prin statiune, un traseu de 3 ore pana la Stanca Soimului si retur doar cu nevasta si amicul meu. Trebuie sa stai bine cu nervii ca intalnesti o gramada de urme de urs, proaspete. Am incercat si o corupere de neveste pentru traseul Tusnad-Bai - Lacul Sfanta Ana, peste munte, traseu de 14km si aprox 6 ore, pe jos, dar nu am avut nici cea mai mica sansa, au declarat in cor ca trebuie sa aiba cineva grija de copii in cazul in care ne papa ursu pe coclauri. Asa ca dimineata devreme am plecat cu amicul meu pe traseu. Drumul e obositor, 3 ore de urcare abrupta, urme de urs, o familie de caprioare , zapada pana la genunchi pe varf, in ciuda betelor de tracking tot am cazut o data, km multi, nu va recomand acest traseu iarna. Pentru cei antrenati merita din plin, mirosul padurii, peisajele deosebite, adrenalina, morcovul din cauza ursilor care sunt sigur ca erau foarte aproape fac din acest traseu ceva fain.
In rest o plimbare la Fagadau, o traversare a Oltului pe o punte suspendata, un drum cu fetele la Lacul Sfanta Ana de data asta pe sosea, prin Bixad, in premiera nevasta s-a obisnuit cu dustericiul pe serpentine, o vizita la Mofete, o vizita a oraselor Miercurea Ciuc si Sfantu Gheorghe au incheiat sejurul. Dustericiul s-a comportat excelent, depasiri in forta, in urcare pe serpentinele de la Timis cu turatii de 5700, efectiv am depasit cam tot. Din pacate zgomotul in spate cred ca a fost infernal pentru amicii mei. Am avut ocazia sa conduca amicul meu pe traseul Tusnad-Bai Miercurea Ciuc si sa stau in spate, zgomotul la 100km/h este de 90 decibeli. Mult prea mare, la 90 decibeli zgomotul este echivalent cu o masina de tuns iarba. Consumul la intoarcere conform CB a fost de 7.4l/100km. Foarte decent, mai ales ca masina era FULL.
PS: inca o data m-am convins de politetea localnicilor. Am ascultat (si) recomandari in magazine intr-o limba care nu o inteleg deloc, urmata de "ati inteles?" in limba romana, probabil din cauza expresiei noastre de pe fata. Cand am zis "NU" respectivele persoane au inceput sa vorbeasca in romana. Super elegant.
Totusi am colegi pentru care expresia "nem tudom" nu e straina. Eu unul nu am auzit asa ceva, si oricum habar nu am ce inseamna.
Si ceva poze/filmari, https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157650929324307/

Drumuri faine tuturor.

PPS: Circulati cu atentie marita in zona Baile Tusnad. Am vazut o caprioara lovita mortal de o masina.....

PPPS: Referitor la Hotel, nu am inteles prea bine cum e cu pachetele de servicii, formulare tip de la medicul de familie, proceduri, CAS, etc.... E bine sa solicitati precizari suplimentare....altfel 10 min masaj costa...mult!!
Squirrel
Daaa, inclusiv user posted image are aminitiri plăcute de la Băile Tușnad! Cură de ozon(deși se spune că Soveja, VN ar fi peste în ceea ce privește calitatea aerului).
Când am fost pe traseul spre Lacul Sf. Ana era vara după ploaie: dus 2h, stat la bălăceală, întors 2½h (mai lejer + coborârea pe „serpentine”).
tavi_ro
13 Aprilie 2015. O iesire de cateva ore la plimbare, in zona Cascadei Tamina. Zona care se pare ca o sa intre in curand in "reamenajare".... Asa ca doritorii de peisaje naturale ar fi bine sa se grabeasca inainte ca la intrare sa apara ceva porti metalice si taietori de bilete, gen 7 scari.

Drumul a fost frumos, ceva adrenalina la trecerea prin chei, apa mare, peisajul spectaculos. In continuare am mers pe drumul forestier pana la Cabana Tamina, cabana cu circuit inchis....De acolo incepe un urcus de 3 ore spre varful Piatra Mare, drum care trece prin "ursarie". Dar de la cabana ne-am intors deoarece timpul expirase. Nu mai zic ca incaltarile erau pline de apa din cascada. O placere.

Drumuri faine tuturor.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157651998059892/







tavi_ro
25 Aprilie 2015. O plimbare pe Transbucegi pana la Caba Dichiu. Iar am reusit sa imi sperii nevasta deoarece drumul nu a fost chiar simplu. In 2 randuri am reusit sa dau de jos dar nu am ramas suspendat. Motivul se vede in ultimile poze.
Totusi dustericiul ajutat de integrala a trecut mai departe. Cam la limita e drept.

Ajunsi sus la Cabana Dichiu am incercat sa intram pe drumul spre Piatra Arsa. Dupa ce am trecut cam greu prin zapada de la inceputul drumului am mai mes cateva sute de metrii. Soseaua s-a tot ingustat pana a ramas doar cat o latime de anvelopa, moment in care mi-am dat seama ca am ajuns la limita de siguranta. Mai ales ca in dreapta era un morman imens de zapada ramas de la ultima avalansa. Asa ca am dat inapoi ceva metrii pana am reusit sa intorc masina. Am lasat masina la Cabana Diciu si am pornit hai-hui prin imprejurimi. Pesajul superb, aerul curat te imbie la drumetie.
O plimbare faina pentru cateva ore de sambata.

Drumuri faine.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157651801826570/
IRONICK
De la Dichiu ai mai mers pana la prima curba pe dreapta de 180, ca de acolo era zapada. smile.gif

Nu stiu de ce ai atins, pentru ca pe acolo au trecut si berline (Cielo, Fabia, un BMW 7, etc). Cu a ta nici nu trebuia sa atingi si nici vorba de probleme. Esti sigur ca ai abordat cum trebuie drumul? hmmm
tavi_ro
Am abordat drumul direct prin mijloc, oricum daca Cielo sau Fabia de care ziceai cadeau de pe zapada/gheata acolo ramaneau suspendate. Eu dupa ce am alunecat o data am mers direct pe vechile urme. Inaltimea ghetii pe mijloc era undeva la 20 cm. Si am gasit ceva berline inclusiv logan lasate pe Transbucegi inainte de sleauri.
Trebuie sa tii seama ca inca am cauciucurile originale din fabrica.
Nu stiu cat are X7 garda la sol dar banuiesc ca e generoasa.
Apropo se vede din ultima poza cum am abordat drumul...
IRONICK
Inseamna ca aia enumerati de mine care au trecut pe acolo s-au teleportat. smile.gif
Aaa, mai era si un Megane 1 trecut.

Si nu X7, ci Serie 7. Iar santurile pe unde se trecea erau curate pana la asfalt, doar in unele locuri putina mizerie.
tavi_ro
Nu, au luat-o usurel pe deasupra si cu riscul sa ramana suspendati in caz de alunecare. Ia vezi in ultima poza, asa arata asfaltul curat ? Am mai vazut masini pe Transbucegi, chiar 2x4 dar cu garda mare. Mai sunt unii care au venit pe Moroieni.
Apropo cu ce ai mers pe Transbucegi ?
IRONICK
Deci drumul se poate parcurge si cu o masina care nu are capabilitati off-road.
Asta ca sa fac o comparatie si cu zapada din parcare.

Pentru aia veniti la vale, evident ca nu-i problema. Dar eu vb. de cei care au urcat in acelasi sens cu tine.
tavi_ro
Eu nu am vazut decat o duba care mergea la vale, 2-3 masini de teren din alea "adevarate", ceva dustere cu transport transbucegi si un golf care a venit pe Moroieni si a facut cale intorsa dupa ce a vazut drumul de la Dichiu. Tu cu care masina ai urcat ? Duster sau din alea "dedicate" ? Eu unul nu ma incumetam cu o masina cu garda joasa, ca am mai ramas suspendat de o gramada de ori cu dacia veche pe ambele scuturi. Si era al naibii de greu de scos. Intepeniti in curba aia de care ai pomenit un suzuki/jeep sau ceva asemanator si o masina "bengoasa". Nu stiu exact ca eram destul de departe de ele.
Sa inteleg ca te recunosti pe aici ?
https://www.flickr.com/photos/taviro/16680953543/


LE: @IRONICK Unde ai disparut ? Am avut placerea sa ne intalnim la Cabana Dichiu ? Am salutat la un moment dat (conform obiceiului de pe munte) o persoana care poza de zor un mitzu langa dusterul meu ? Nu mai zic ca se uita la mine ca la OZN-uri... Erai in una din masinile din clip ? Cu ce ai urcat pe TransBucegi ca drumul vad ca il stii bine smile.gif.
tavi_ro
Sa mai completam cateva randuri.
3 Mai 2015 Cabana Ciucas, spre varful Ciucas.
Am plecat devreme de acasa mai ales ca satelitii nu prevedeau o vreme prea buna la munte. Am ajuns la Fantana Nicolae Ioan unde am lasat dustericiul conform obiceiului. De aici a urmat un drum nu prea placut pana la cabana, bura marunt.
Am tot studiat vremea, ceata multa si am decis ca merita sa incercam sa ajungem pe varful Ciucas. Dar plimbarica a devenit din ce in ce mai horor si plina de adrenalina. Zapada multa care ceda, ceata sa o tai cu cutitul, frig. Pana la urma nevasta a declarat ca ajunge asa ca ne-am intors inainte sa o patim. In compensare am degustat un papanas la cabana dupa care retur la masina si acasa.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157651154464923

23 Mai 2015 - Cabana Muntele Rosu - Cabana Ciucas - Saua Chirusca - Culmea Gropsoarele - Cabana Muntele Rosu

Am revenit in Ciucas, de data asta am urcat la Muntele Rosu, drumul e plin de gropi dar accesibil si pentru masini cu garda mai joasa. Bineinteles ca am fost bucuros de prestatia dustericiului. Am lasat masina aproape unde se termina drumul asfaltat si am intrat in traseu. De data asta vremea a fost superba. Dupa aprox 2 ore am ajuns la cabana Ciucas unde am degustat o portie de papanasi cu dulceata de afine si bujori de munte. O bunatate. De aici am plecat mai departe pe un traseu nou pentru mine in saua Chirusca si de acolo pe culmea Gropsoarele. Un traseu ceva mai dificil deoarece se urca destul de greu pe anumite portiuni, dar fara probleme majore. Peisajele sunt superbe, nu te mai saturi de priveliste. De la Gropsoarele am coborat la masina. In total cam 7 ore, din care 5 ore de mers. Un traseu care merita din plin. Rododendronul incepe sa infloreasca, cam in 1-2 saptamani o sa fie magnific.
https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157653070164198
Drumuri faine tuturor.
b76bgaarh
de ce nu ai urcat cu dusteru pana la cabana Ciucas?
IRONICK
In afara de papanasi mai mananci si altceva ? smile.gif
Trebuie sa pui si din alte tari ...
tavi_ro
QUOTE(b76bgaarh @ 26 May 2015, 14:52)
de ce nu ai urcat cu dusteru pana la cabana Ciucas?
*



Din cauza anvelopelor. Rampa e destul de mare, pietris, si anvelopele sunt cam uzate. Am urcat la cabana acum 2 ani cu dustericiul. Si mersul pe jos e mult mai fain.

@IRONICK deocamdata incerc sa acopar Ro. In alte tari in afara de BG nu am fost dar in viitor se poate sa ma apuc si de acest sport. Putin probabil cu dusterul insa...
Papanasii sunt singurii care ma tenteaza la cabana...si un suc..
IRONICK
Pai de ce nu cu dusterul? Ai ceva munti in europa de urcat ...
tavi_ro
NU stiu, nu cred ca as fi deosebit de incantat sa fac mii de km cu dusterul, mai ales pe autostrazi. Dar pana atunci am mai facut o plimbare la mare.

29-31 Mai 2015 Eforie Sud. O iesire cu prietenii la mare. Drumul dus a fost prin Slobozia, A2, Eforie. Un drum linistit fara nici un fel de probleme. Raman la impresia ca dusterul + autostrada = dureri de cap.
Statiunea destul de goala, cazarea si gazdele la standarde super. Relaxare pe plaja, plimbari seara pe faleza, o plimbare pe jos in Eforie Nord. Apa in mare rece, cam prea rece, dupa 2-3 min de stat in apa deja se simteau intepaturi pe piele. Daca stai bine cu inima ai sanse sa mai iesi din apa, daca nu ajungi ca in ultima poza. Am pus doar una "decenta"... Inca un sfat, NU VA BAZATI PE SALVAMARI....
Consumul la revenirea acasa l-am pus pe topicul de consumuri. Cam maricel dar inca nu ma indur sa pun gaz. Macar pana in 2017 cand iese din garantie.

Drumuri faine, si aveti grija de voi.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157653884806851
nicolaem
QUOTE(tavi_ro @ 2 Jun 2015, 15:04)
NU stiu, nu cred ca as fi deosebit de incantat sa fac mii de km cu dusterul, mai ales pe autostrazi.

29-31 Mai 2015 Eforie Sud. O iesire cu prietenii la mare. Drumul dus a fost prin Slobozia, A2, Eforie. Un drum linistit fara nici un fel de probleme.  Raman la impresia ca dusterul + autostrada = dureri de cap.

Drumuri faine, si aveti grija de voi.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157653884806851
*




Si totusi te cotrazici - afirmi ca drumul nu a pus nici un fel de probleme si apoi ca dusterul + autostrada = dureri de cap ??? Sunt curios doar ce fel de dureri de cap ti-a provocat. O fi de la curent !?

Felicitari pentru fotografii - foarte reusite si inspirate !
tavi_ro
QUOTE(nicolaem @ 8 Jun 2015, 12:20)
Si totusi te cotrazici - afirmi ca drumul nu a  pus nici un fel de probleme si apoi ca dusterul + autostrada = dureri de cap ??? Sunt curios doar ce fel de dureri de cap ti-a provocat. O fi de la curent !?

Felicitari pentru fotografii - foarte reusite si inspirate !
*



Probabil ca e o contradictie din cauza ca auzul meu e un pic cam este medie. Nu sunt glume cand spun ca zgomotul la viteze mari imi da dureri de cap. Mai ales pe tronsonul in apropiere de centura Bucurestiului deja nu se mai intelegea nimic in masina. Si efectiv incepea sa ma irite. In rest o placere sa conduci aceasta masina. AC-ul merge forte bine si nu am probleme din cauza lui. Drumul in sine nu a pus nici un fel de probleme, un trafic lejer fara nici un fel de emotii/evenimente.

Multumesc pentru aprecieri.


Bicicleta galbena
QUOTE(tavi_ro @ 8 Jun 2015, 20:36)
pe tronsonul in apropiere de centura Bucurestiului deja nu se mai intelegea nimic in masina
*



Sunt uimit, Tavi, in parlita mea de solnitza nu se intampla asta; poti vorbi exact la fel si la 90, si la 120 si la 140, nu e cazul sa ridici tonul sa te poti auzi. Pot dovedi oricui are disponibile 10 minute din viata. Mai degraba ai o problema cu cauciucurile sau trenul de rulare. Sau zgomotul e by default (asa face toate).

PS e adevarat ca antifonat-o cu vreo 10mp de pasla, in usi, podea, bord, dar constructia de dacie a solnitzei ramane.



tavi_ro
La mine in jur de 100 incep sa fac eforturi sa inteleg ce zic cei din spate. La 130 deja se face "liniste" in masina, nu mai incerca nimeni sa comunice.
Cred ca e comun pentru toate dusterele PH1. Cauciucurile sunt conti all seazon din fabrica. Se poate sa fie ele de vina, nu stiu. Dar cred ca problema e data de lipsa insonorizarii, adica zgarcenia made in renault. Oricum sunt rare drumurile pe autostrada asa ca nu ma deranjeaza prea mult.

In alta ordine de idei sambata 6 iunie 2015 am facut un traseu super frumos. Adica Pestera - Obarsia Ialmitei - CabanaOmu. Traseul pe indicator arata 3 ore dus.
In total eu l-am facut in 9 ore dus-intors cu pauze dese, filmari, poze. E o splendoare, vai pline de flori, o cascada superba (cascada obarsia Ialomitei), din cate am inteles e pe locul 2 ca inaltime in Ro, peste 100m .
Am lasat dustericiul la telecabina de la Pestera, chiar langa salvamont.
Drumul pana la cascada este relativ usor. De acolo insa devine mai dificil, dar nu exagerat. Va recomand cu caldura acest traseu, macar pana la cascada. Acum are un debit destul de mare de la topirea zapezii. Si mers lejer pentru a avea timp sa va bucurati de toate frumusetile locului.

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157653814833990

Drumuri faine tuturor.
Florin_Matei
Superbe fotografiile !!!
Poti sa detaliezi traseul strabatut?
Am inteles ca e interzisa circulatia pe la Cuibul Dorului.
tavi_ro
Multumesc.
Traseul a fost Ploiesti (inainte de Sinaia se face stanga) - Pestera, pe Transbucegi, drumul este inchis oficial dar se circula bine pe el. Nu sunt bariere si nu te intreaba nimeni nimic. Traficul este destul de intens, uneori mergi in coloana. Ceva grija ca este destul de ingust si cam lipsesc parapetii. Lacul Bolboci se inconjoara pe partea asfaltata, acolo e si mai ingust dar asfaltul bun. Se urca cu masina pana la telecabina de la pestera, ideal ar fi o masina cu garda ceva mai generoasa, gen logan dar merge si mai jos cu ceva grija. De acolo se intra in traseul Pestera - Obarsia Ialomitei, Cabana Omu, traseu de 3 ore dus pana la Omu, fara pauze. E o harta la un moment dat in poze, se vede clar traseul.
Daca mai ai nelamuriri te rog sa ma intrebi.
Drumul din Ploiesti pana la Pestera a fost cam 2h30, cred ca sunt in jur 80-90 de km.
PS: referitor la interzis, sunt semne care interzic accesul pe acest drum dar cred ca sunt de la inceperea modernizarii....oficial nu a fost deschis niciodata pentru a evita raspunderea in caz de evenimente nedorite. Acum 3 ani era sa ma faca afis un camion incarcat cu piatra, care cobora si putin i-a pasat ca eram si eu pe acolo....de atunci cred ca l-am mai strabatut de cel putin 10 ori.
ambvision
@tavi_ro: poti sa incerci s-o insonorizezi un pic, la usi se potrivesc chederele de pe PH2, poate se mai gasesc niste idei. Eu cu PH2 dci nu ma plang de nivelul de zgomot la viteza de autostrada. E drept, la dci turatia e mai mica
IRONICK
O parte din solutiile de insonorizare au fost preluate de pe topicul dedicat de la Logan. da mai sunt de preluat de acolo dar si de pe topicul de aerodinamica unde Duster este mai rau ca o caramida.
tavi_ro
QUOTE(ambvision @ 12 Jun 2015, 08:10)
@tavi_ro: poti sa incerci s-o insonorizezi un pic, la usi se potrivesc chederele de pe PH2, poate se mai gasesc niste idei. Eu cu PH2 dci nu ma plang de nivelul de zgomot la viteza de autostrada. E drept, la dci turatia e mai mica
*



Vad ca un amic pe langa chederul de PH2 a pus si un duster PH2, culmea e ca tot benzina 4x4, 1.6.... in locul vechiului duster benzinar, 4x4 (2012) pe care l-a vandut.
Motorul chiar daca la 130 ajunge la 4000 de ture totusi nu e asa galagios, dar se aude rau zgomotul de la vant si rularea pe asfalt/beton.
Pe mine inca ma gadila rau motorizarea DCI....dar nu pot sa gasesc nodul in papura la motorul de 1.6, benzina...
tavi_ro
21 Iulie 2015 s-a concretizat intr-o iesire tot la munte. Dupa studiile aprofundate ale satelitilor meteo am ajuns la concluzia ca in acest week-end avem doar o fereastra pana undeva spre ora 12 cand incepe ploaia la munte. Asa ca de data asta, pentru a nu risca inutil, am ales un traseu usor spre Cabana Garbova. Mai ales ca am citit pe net ca mersul pe munte, prin ploaie are un anumit romantism..
Am plecat destul de devreme spre Garbova. Cu toate ca stiam ca ploaia e destul de aproape am ales sa nu folosim telescaunul si sa urcam de la Clabucet sosire la Clabucet Plecare pe sub stalpii de sustinere ai telescaunului. Mai ales ca sunt la a 3-a incercare. Drumurile anterioare au fost marcate de prezenta ursului care au intrerupt urcarea spre cabana, ursul statea bine mersi in mijlocul potecii exact pe partia de ski din stanga.

De data asta drumul a fost linistit, urcarea pe sub stalpi e destul de abrupta, dar macar nu am mai dat de ursi. La Garbova, am baut o cafeluta, excelenta. Cabanierul super. Daca nu eram cu examenul de capacitate ramaneam o noapte acolo. De la cabana am urcat pe varful Clabucetul Taurului. Din pacate cand am ajuns pe varf totul s-a intunecat si a inceput se tune. Intr-un timp record. Pentru prima data de cand merg prin munti am coborat in fuga pana la cabana. Cu ceva emotii...
Am revenit pe partia Clabucet pe o ploaie torentiala. De romantism s-a cam ales prafu, mai ales ca am ajuns cam ciuciulete jos. Totusi si ploaia are farmecul ei....

https://www.flickr.com/photos/taviro/sets/72157654460089310

Drumuri faine tuturor.

PS: Dustericiul a luat-o razna cu consumul. Ploiesti-Predeal-Ploiesti consum 7.1
In conditiile in care pe distanta Ploiesti-Comarnic-Ploiesti am mers cu 110+. Cred ca am prins un lot mai bun de benzina de la Petrom (95) ca pana si motorul tragea mult mai bine.
Bicicleta galbena
Foarte faine pozele! wub.gif , mai vrem!
Nu stiu daca aparatul e de vina, peisajul sau pozarul, dar imaginile au o carnatie atat de consistenta incat aproape se simte parfumul florilor de munte, al copacilor si a aerului oxigenat de munte, aproape ca aud bazaitul discret al sutelor de insecte invizibile din ierburi...



dacian ms
Poze excelente. Felicitari.
cristic1982
Chiar te pricepi la fotografiat, bravo.
Si ma bucur ca mai exista oameni carora le place sa vada tara asta "la picior" si nu complac sa ramana in oras, felicitari!
Adrian Frigo
Sunt superbe pozele,mai că nu-mi vine să cred ce țară frumoasă avem! wub.gif Respectele mele! aplauze.gif
P.S-de curiozitate,ce aparat folosești?
george_scala_2004
[attachmentid=1627998607] in tandem cu un obiectiv sigma...
tavi_ro
Multumesc mult pentru aprecieri. Meritul in principal este al locurilor in care am fost, al peisajelor, al frumusetilor din tara asta. Si mai putin al meu.

Aparatul, nimic deosebit, doar un Nikon D3100 destul de limitat ca performante si ergonomie.Pozele sunt in format jpg, calitate normal, fara postprocesare.

Obiectivul, un pic deosebit, http://www.f64.ro/sigma-18-200mm-f3-5-6-3-...ntemporary.html

Camera de filmat, un sony DSC HX-300.
http://www.f64.ro/sony-dsc-hx300-aparat-fo...zSpQBoCl97w_wcB

Din pacate nu pot sa public pe net filmele care ies... doar mici clipuri care de multe ori nu reusesc sa reprezinte dinamica si frumusetea locurilor.
george_scala_2004
QUOTE(tavi_ro @ 22 Jun 2015, 23:12)
...

Aparatul, nimic deosebit, doar un Nikon D3100 destul de limitat ca performante si ergonomie.Pozele sunt in format jpg, calitate normal, fara postprocesare.

Obiectivul, un pic deosebit,  http://www.f64.ro/sigma-18-200mm-f3-5-6-3-...ntemporary.html

...
*



Tocmai, ca aparatul este scos in evidenta de obiectiv...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.