Dupa multe cautari, am gasit si ce mai lipsea: goarna. Odata cu ea, am aflat si o mica poveste
Intreband peste tot de goarna TOA, am aflat ca in anul 1980, printr-un ''decret'', s-a hotarat sa se limiteze importurile (totul din productie proprie). Cum goarna TOA era importata din Japonia, am inceput sa o fabricam la Electromagnetica Bucuresti (a fost copiata in cele mai mici amanunte). Astfel din anul 1980 masinile de interventie (militia, salvarea, pompierii, etc.), au inceput sa fie echipate cu noua goarna. Amuzant a fost ca in filmele dupa 1980, datorita cenzurii, acopereau ''eticheta'' TOA. In filmul ''Viraj periculos'' (1983), este acoperit cu o bulina rosie
Asadar, goarna pe care am gasit-o, este fabricata de Electromagnetica Bucuresti (bineinteles si asta rara)
Intre timp am dotat masina si cu un RTP
Si pentru ca iarna nu circulam, masina intra de saptamana viitoare la revopsit total (inclusiv inscrisul). O sa revin cu poze din ''santier''
5 Nov 2014, 12:58:O mica recapitulare
Dupa discutii cu fosti angajati la garajele/service-urile militiei, am constatat ca nu a fost o regula privind nuanta culorii albastre. Se facea comanda la Policolor si ce vopsea primeau, cu asta se vopsea (mare parte din productia Policolorului era pentru export).
De asemenea, regula girofarelor. Dupa 1980 au inceput sa puna doua girofare (mici), sau rampa (mare), asemanatoare cu cea de azi (in special la filmari sau pentru masinile mai ''privilegiate''), in toate cazurile cu goarna pe mijloc. Paralel s-a mers si cu girofarul mare (ELBA), chiar si dupa 1989 (cateodata chiar rampa cu doua girofare mari, care de regula erau pe autoturismele Aro).
In concluzie, replica de militie, va ramane cu un girofar mare (am incercat sa gasesc doua mici, dar nici o sansa, au fost distruse odata cu masinile), goarna (este chiar din anul fabricatiei masinii) si statiile aferente (RTM, ADA 02, RTP). Culoarea masinii am ales-o dintr-o poza, de la o cunostinta (tatal lui in poza)