Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Hidrocentrala Portile de Fier 1
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2, 3
DragosP
Constat că nu prea ne înțelegem în limba română așa că eu mă retrag din această discuție.
Drumuri bune în continuare!
gibonu
@DragosP
Multumesc. La fel si tie.
dizzy
Îmi povestea un austriac de un camping mișto în zona aia.
ZOna Baile Herculane.
Nu mai stiu numele, mai caut
gibonu
@dizzy
Interesant. Care zona si care camping?
gibonu
Vad ca s-a reactivat colegul @VladSoare (alaturi, la discutia depsre trenuri) asa ca revin (cred ca pentru a treia oara) cu intrebarea: cum ar fi trebuit rezolvata problema navigatiei fluviale prin Cazanele Dunarii?

Poate de data asta va avea dispnibilitatea necesara in vederea formularii unui raspuns.
VladSoare
Tu ai idei puține, dar fixe. rolleyes.gif
Ce problemă? Eu n-am nici o problemă cu navigația pe Dunăre. Pe mine mă doare mult mai tare problema transportului terestru; aia e mult mai gravă.
bion
Las ca ai avut refelatia vietii. Aifonu tongue.gif
gibonu
@VladSoare

Pai tu ai spus ca SHEN Portile de Fier I nu trebuia sub nicio forma sa fie construit si ca nimic nu ii justifica existenta.
Din motivul asta te intreb cum trebuia rezolvata problema navigatiei pe Dunare in zona Cazanelor [presupunem ca de curent electric nu avem nevoie].

Nu mai este nevoie sa aduc in discutie faptul ca anterior aparitiei barajului navigatia in zona Cazanelor se desfasura cu mare dificultate.
dizzy
cu regrete te anunt ca nu am de unde obtine numele campingului. Austriacul ala si-a dat demisia acu 3 saptamani. Oricum nu era o chestie de viata si de moarte.
DragosP
Și chiar nu mai poți da de el?
dizzy
As prefra sa nu biggrin.gif
VladSoare
QUOTE(gibonu @ 27 Mar 2019, 22:49)
Din motivul asta te intreb cum trebuia rezolvata problema navigatiei pe Dunare in zona Cazanelor [presupunem ca de curent electric nu avem nevoie].

Poți să mă întrebi pînă te doare gura, că alt răspuns n-o să primești. Din punctul meu de vedere, nu există nici o problemă. Mi se rupe fix în paișpe de navigația pe Dunăre.
Cînd ai circulat tu ultima oară pe Dunăre?
Te-a trimis firma în delegație cu vaporul?
Ai în posesie vreun bun care a fost transportat pînă la tine pe Dunăre?
De ce te doare atît de tare? Ce ar fi fost astăzi diferit în viața ta dacă navigația în zona Cazanelor ar fi rămas dificilă?
espacern
Nu uitați sa postați ontopic fără derapaje.....mulțumesc!
gibonu
QUOTE(VladSoare @ 28 Mar 2019, 11:44)
De ce te doare atît de tare? Ce ar fi fost astăzi diferit în viața ta dacă navigația în zona Cazanelor ar fi rămas dificilă?


Este vorba despre conceptul de dezvoltarare. Al navigatiei, al industriei aferente acesteia, al societatii, etc.
Am spus deja ca SHEN Portile de Fier I si II fac parte integranta, alaturi de canalul Dunare - Marea Neagra si Canalul Main - Dunare din legatura pe apa dulce intre Constanta si Roterdam.
Legatura asta deserveste toate tarile riverane Rinului si Dunarii, plus alte tari care ajung la Rin prin intermediul unor canale navigabile.

In rest, se punea problema de argumentare al unui punct de vedere. Din pacate, observ ca nu esti capabil sa-ti argumentezi acel punct de vedere si doar incerci sa deviezi discutia.

Cu sustineri de genul "nu trebuia facut" sau "mi se rupe" nu ajungem nicaieri.

L.E.
@dizzy
Nicio problema.
Cred ca pot trai si fara sa stiu numele acelui camping. Va fi greu, dar ma descurc.
VladSoare
QUOTE(gibonu @ 28 Mar 2019, 10:13)
Este vorba despre conceptul de dezvoltarare. Al navigatiei, al industriei aferente acesteia, al societatii, etc.
Am spus deja ca SHEN Portile de Fier I si II fac parte integranta, alaturi de canalul Dunare - Marea Neagra si Canalul Main - Dunare din legatura pe apa dulce intre Constanta si Roterdam.
Legatura asta deserveste toate tarile riverane Rinului si Dunarii, plus alte tari care ajung la Rin prin intermediul unor canale navigabile.
*

Bla bla bla...
Deci pînă la urmă "problema navigației", cum o numești tu, nu e o problemă propriu-zisă, ci doar un "concept de dezvoltare".

Tot nu mi-ai răspuns, cu ce anume ți-a schimbat ție viața navigația prin Cazane?
Ce ai primit tu din Rotterdam venind pe Dunăre? Ai trimis vreo scrisoare la Rotterdam și a plecat cu vaporul?
Ce anume ar fi diferit pentru noi în clipa asta dacă navigația prin Cazane ar fi mai dificilă? Concret, nu doar la nivel conceptual. Că la concepte văd că te pricepi, dar cînd e vorba de lucruri concrete o dai cotită.

Fără curent electric, înțeleg, n-am fi putut să ne încărcăm telefoanele. Dar fără navigație prin Cazane ce n-am fi putut face azi?
gibonu
@VladSoare

Imi pare rau sa constat ca nivelul la care poti purta o discutie, fie ea si in contradictoriu, se reduce la "Bla bla bla..."

In rest, te faci ca nu intelegi ce inseamna dezvoltare, in orice domeniu.

Hai ca mai incerc un exemplu, ipotetic.
Daca mie imi este frica de avion, n-am zburat si nu voi zbura in viata mea ar fi ok sa cer interzicerea traficului aerian si demolarea aeroporturilor?
cj98czh
Vlade ... exact pe aceeasi baza poti sa zici ca de ce sa faca handicapatii astia autostrada ... ca tu nu ai nevoie ... in ultima vreme constat ca ai idei putine si fixe ... nu stiu ce ai patit ... daca tot ai dat-o de gard ... macar nu mai persevera .... si cand iti spun mai multi ca esti beat ... fa bine si pune-te la somn ..
VladSoare
Cj, de la Gibonu nu mă aștept la prea mult, dar tu ești om deștept și cu tine pot discuta. Lasă ce-mi trebuie mie personal și ce nu; zi-mi ce folos ne aduce nouă, tuturor, ca nație, în clipa de față, navigația prin Cazanele Dunării. Cît din transportul de astăzi al României se face pe acolo? Cu cît e mai mare PIB-ul României cu acea ecluză decît ar fi fost fără ea?
Dacă ai niște valori concrete, și dacă acele valori arată că am subestimat în mod barbar importanța navigației prin ecluză, atunci promit că mă duc la culcare și nu mai scriu nimic pe topicul ăsta.
Nu exclud posibilitatea să mă înșel, iar navigația prin Cazane să fie de o importanță națională fantastică. Dacă-i așa, atunci mea culpa. Dar încă n-am primit nici un argument în acest sens. Gargara despre importanța teoretică a "conceptului de dezvoltare" nu o consider argument.
centurion
Cand s-au construit Portile de Fier (cu obiectiv principal hidrocentrala) nu se putea bloca Dunarea, deci ecluze erau necesare pentru ca transportul pe Dunarea sa continue. Deci fara discutii, ecluzele erau necesare.

Pe coridorul Rin - Dunare se face transport:
- de calatori: iti spun sigur pentru ca am vazut vapoare la Galati;
- de marfa: eu stiu ca se face transport de cereale, animale etc. (poate ma insel, nu am informatie sigura).

La fel, din ce stiu (fara sa stau sa caut informatii in amanunt pe internet):
La nivel de UE sunt proiecte de dezvoltare si folosire a culoarului Rin - Dunare la o capacitate cat mai mare. Din 2013 parca, Galati este unul dintre porturile de pe culoarul Rin - Dunare care va fi modernizat (este de fapt in curs de modernizare), cu accent pe dezvoltarea de platforme multimodale. Este oricum, din constructia lui, un port trimodal – feroviar-rutier-naval – fiind singurul port de pe coridorul Rin-Dunare care dispune si de linii ferate cu ecartament larg.

Deci Vlad, date concrete de cat castigam ca si tara prin navigatia pe Dunarea in amont se gasesc cu siguranta pe internet. Iti spun insa ca exista trafic pe Dunare si in amont (nu doar in aval) si suntem direct impactati.

gibonu
QUOTE(VladSoare @ 28 Mar 2019, 15:31)
Cj, de la Gibonu nu mă aștept la prea mult, dar tu ești om deștept și cu tine pot discuta.


Mi-ai atribuit mai sus atacuri la persoana, voalate. Iar cand te-am rugat sa iti argumentezi sustinerile, ai spus ca mi-am editat eu postarile si ca am sters ceea ce nu am scris.
Nicio problema, ma fac ca nu observ ce ai scris mai sus.

Revenind la discutia despre SHEN Portile de Fier I, deja ti-a raspuns colegul @centurion cu niste date concrete.
In rest, te rog renunta la tentativele astea de manipulare de genul "Cu cît e mai mare PIB-ul României cu acea ecluză decît ar fi fost fără ea?"

In completare la ceea ce a spus @centurion, in cei 8 ani consecutivi de plimbati pe canalele dobrogene (Dunare - Marea Neagra si Poarta Alba - Midia Navodari), am vazut convoaie de barje din toate tarile riverane Dunarii (in amonte de SHEN Portile de Fier I) si Rinului.
Concret, am vazut nave din Olanda, Germania, Ungaria, Serbia etc.

Si mi-e greu sa cred ca vasul din Olanda nu se ducea la el acasa si facea curse Constanta - Galati.

@centurion
Multumesc pentru completare.
Chiar nu stiam ca Galati este "singurul port de pe coridorul Rin-Dunare care dispune si de linii ferate cu ecartament larg"
dizzy
Ecartamentul larg e specific Maica Rusie.
De aceea il gasesti pe teritoriul fost URSS. Cum Dunarea nu prea trece prin URSS, de-aia nu au 1520.
gibonu
@dizzy
Mai sunt si altii cu ecartament larg. Finlanda (care nu mai are de 100 de ani treaba cu Rusia) are ecartament de 1524 mm comparativ cu 1520 din fostul spatiu sovietic.

Ecartamentul de 1520 mm ajunge si la Kosice, in Slovacia.
Vad ca acum se pune problema de constructie unei cai ferate de 1520 mm (pentru marfa) pe bucata Kosice - Bratislava- Viena.
Vine marfa multa cu trenul din Rusia (si posibil China) si se pierde mult timp cu schimbarea de la 1520 la 1435.

"Both the Russian and Austrian delegations gave strong backing for the long-planned construction of a 1 520 mm gauge line from Kočice in Slovakia to Bratislava and Wien, with ÖBB Chief Executive Andreas Matthä noting that rail freight traffic between Russia and Austria had grown by 4% in 2018"
Sursa:
https://www.railwaygazette.com/news/news/as...html?sword_list[]=austria&no_cache=1

Si ca sa revenim ontopic, oare de la Viena poate pleca marfa pe Dunare spre SHEN Portile de Fier I?
dizzy
Pai cand s-au apucat de facut linia ferata, finlandezii erau parte din Rasia.
Aia de 1520 din Slovacia vad ca are legatura cu transportul de carbune.
De principiu,cu cat e ecartamentul mai mare, cu atat poti face vagoanele mai late, mai inalte si mai lungi deci cu capacitate mai mare. Binainteles ca totul are o limita.
Transportul pe Dunare se preteaza pentru materii prime si mateeriale care nu sunt sensibile la drum lung si incet si in mediu umed:
- Minereuri, piatra, ingrasaminte, fier vechi, etc.
- De la Viena la vale se duce repede, dar la deal e mai trist ca Dunarea e destul de fortoasa si are viteza maricica.
Am incercat sa inot in Dunare si te duce repede-repede.

centurion
Nu te juca cu Dunarea. In Siret merge, dar chiar si acolo cu grija.
In schimb in Dunare, mai bine nu.
gibonu
QUOTE(dizzy @ 29 Mar 2019, 15:07)
- De la Viena la vale se duce repede, dar la deal e mai trist ca Dunarea e destul de fortoasa si are viteza maricica.


S-a dezvoltat suficient de mult navigatia incat sa nu mai fie o problema navigarea in amonte pe Dunare, Main sau Rin.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.