Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Talisman dCi ex. Laguna 3
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
andreist
Astazi ma upgradat Laguna cu componente mai tinere cu 4 ani de pe Latitudeul vechi. senzorul intrare aer de dinainte de filtru ( nu stiu cum ii zice, dar e o piesa de 500 ron si mai tanara cu 4 ani ). Totul a durat 1 zi in 2 oameni. La altceva piesa mai tanara de luat de pe motorul Latitude nu m-am putut gandi, ceva sugestii ? Ma gandeam la scaunele cu memorii si masaj, dar nu se potriveste pe laguna bancheta spate, si e ciudat rau sa ai pe fata piele si spate semi-piele.

Totodata astazi mi-am pus rotile de vara, cu prezoanele stranse la 160nM ( asa mi-o zis cei de la reno ca trebuie ). Diferenta (inceputul lui iulie->05 Noiembrie) de adancime profil ( masurat pana la martorul de uzura sa nu existe erori ) dintre cele care au stat pe spate si cele care au stat pe fata este de 2mm. Ca orice cauciuc bun (lipicios), Nokian zLine vad ca nu face exceptie, se consuma repede.
b76bgaarh
Motorul?
andreist
Sa schimb motorul este o operatiunea prea complexa care nu-si justifica costurile si omologarea RAR, mai ales ca ambele motoare au aproximativ acelasi numar de kilometrii ( diferenta este de 10.000km momentan in favoarea Lagunei) dar desi foarte multe piese sunt comune, exista ceva diferente ( FAP-nonFAP ) Euro 4 - Euro 5, etc. Ma axez mai mult pe piesele "consumabile" care se pot strica din cauza uzurii/timpului.
madhorsefuzzy
QUOTE(andreist @ 24 Feb 2016, 01:06)
Totodata astazi mi-am pus rotile de vara, cu prezoanele stranse la 160nM ( asa mi-o zis cei de la reno ca trebuie ).

Ala de la Rino e un habarnist. Trebuie 145Nm pe aliaj la L3. Dar oricum nu ai depasit cu mult. radmasa.gif
MuciX
Oricum la pemfeu, cel putin, are si "torelanta" de +-10Nmp
b76bgaarh
QUOTE(andreist @ 24 Feb 2016, 00:06)
prezoanele stranse la 160nM ( asa mi-o zis cei de la reno ca trebuie ). 
*


in manual cat zice?
M.C.
Zice cat a recomandat constructorul.
andreist
Nu am nici cea mai mica idee cat zice in manual, am luat de buna ce o zis nenea ala de la reno, eu eram fericit ca exista asemenea cheie unde am schimbat rotile smile.gif
b76bgaarh
bravo.
andreist
Railor, va luati de inginerul reno degeaba smile.gif cica asa este:

Renault all current types: 110, 110 – except
*Clio, Twingo: 105, 105
*Fluence, Grand Scénic: 130, 130
*Laguna, Latitude: 160, 160
madhorsefuzzy
Dap. Fix degeaba. O sa imi cer scuze mecanicului. blush.gif

P.S. Pe sectiunea Laguna 3 exista un link care un ftp cu manuale. wink.gif
andreist
Ceapa masii, eu am gasit pe la Continental alea de mai sus smile.gif
madhorsefuzzy
Probabil si mecanicul la fel. smile.gif
andreist
Am facut un test turbina pentru ca s-a montat cea de pe Latitude mai mult de moft, sa fie totul cat mai nou + test injectie ca era inclus, totul testat in mers in sarcina cu accelerari bruste, pentru a afla starea masinii dupa schimb. Mi-au spus ca totul este foarte bun. Ceva pareri, de la priceputi/avizati ?
Lupu_Cadmiel
Nustiu cum ii la laguna 3 2.0dci da mi se pare cam micuta presiunea in turbina acuma asta depinde cat ai calcat de tare pedala in momentu cand o inregistrat valorile astea. La injectoare mi se pare foarte ok.
pishky
la mine presiunea de supra-alimentare e undeva la 1800+ milibari
Concluzia e ca ai bazele pentru un soft mai mare. poate mergea transplantat motorul cu totul.
andreist
Astazi am schimbat toata suspensia la masina, si in general orice era de cauciuc pe dedesubt.
Bucse punte spate, bucse bara stabilizatoare, arcuri, amortizoare, rulmenti presiune, capete de bara, bielete directie, etc.. Dupa o zi de munca si cateva injuraturi pe la bucsele barei stabilizatoare s-a obtinut o masina cu o garda mai coborata fata de standard si mult mai stabila. Am gasit unul din arcurile pe spate rupt ( o bucata de 5 centimetrii din capatul de jos ), nu se putea vedea decat daca era dat jos. Surprinzator, amortizoarele vechi inca mergeau cat de cat, dupa 130.000km si 8 ani.
mars
Rulmenti de presiune? Ai doar unul, la ambreiaj wink.gif. S-a dus naibii PDG.
b06fcn
Arata mult mai bine. Astept si eu sa ma lase suspensia la Leguma din dotara ca sa fac acelasi tip de operatie. Daca @andreist ne-ar da si niste preturi si referinte ar fi excelent.
andreist
mars ai dreptate, eram cu mintea in alta parte ma gandeam la cel de la flansa /amortizor, rulment sarcina, nu presiune smile.gif.
Detaliat, arcurile respective nu sunt normale, sunt de la Eibach cu primul grad de coborare fata de standard,3cm in fata si 2.7 in spate daca tin minte bine. aici sunt prezentate 2 tipuri de arcuri, eu l-am cumparat pe cel mai inalt: http://www.dvsegmbh.info/PDF/einbau/12016/...5-010-02-22.PDF . La acest kit, nu este nevoie de schimbat amortizoarele daca sunt in regula, arcurile sunt facute sa se potrivesca cu amortizoarele originale/normale. Eu nu am avut suspensia normala asa ca am cumparat si amortizoare pentru celelalte roti. Diferenta dintre amortizoarele PDG si cele normale este una singura, talerul, sau suportul arc de pe amortizorul fata este mai inalt cu ±1 cm, atat. Cele de pe spate sunt identice. In comert nu se gasesc amortizoare de PDG decat OEM renault, asa ca nu trebuie sa va fie frica ca o sa dati de tipul acela.

Costuri:
Set arcuri: 750 ron
Set 4 Amortizoare: 1350 ron ( eu am pus cele mai scumpe gasite, se putea rezolva mai ieftin, de ex. set amortizoare KYB 926 ron, sau de la firme magnum, monroe care duce pretul si mai jos)
Cu ce este prezent mai sus se poate schimba PDG'ul ( in general flansele, rulmentii de la amortizoare ar trebui sa fie ok la refolosire ). Eu am tinut sa schimb orice bucata de cauciuc existenta in suspensie, asa ca am cumparat exclusiv de la MOOG toate reperele. Totalul a fost de 2800 ron, puteam intradevar sa fac cu 19-2000 ron sau chiar 1618 ron daca ma zgarceam la preturi. Preturile care le-am mentionat pana acum sunt preturile de lista, eu in realitate am platit preturile mai mici de distribuitor fara adaos si m-a ajuns 1884 ron + 500 ron manopera.

Ceva interesant, bucsele de la cadrul spate au venit 2 bucati intr-o cutie, iar eu am comandat 2 cutii, m-am ales cu 4 bucse de la puntea spate, a trebuit sa fac retur la 1 cutie, nu scria nicaieri ca vin 2 bucati.

Ma asteapta reglarea unghiurilor luni sau marti si ITP'ul care trebuie facut pana pe 5 Aprilie.


LE:
Arcuri "normale" se gasesc de la 360mm pana la 390 pe fata ( nu spune nici un producator cat coboara sau cat va fi inaltimea masinii dupa instalare (nu conteaza numai lungimea lor) sunt in general ±400mm pe spate. Cel de 360mm am gasit de la Kyb.

Cine are nelamuriri poate sa ma intrebe, nu mai stiu ce detalii sa dau. Am facut schimbarea deoarece vroiam masina mai joasa, piesele ramase inca erau "in parametrii", in afara de 1 arc spate din care era rupta o bucata de 5cm, nu am stiut, se putea vedea doar cu el dat jos si 1 capat bara. Deja am vandut PDG'ul cu 500 ron ( arcuri, amortizoare, flanse, bielete si ce mi-a ramas in urma schimbului ).
andreist
Hop si unghiurile. Din foaia care mi-au dat-o nu inteleg nimic, nici nu am timp sa citesc despre ce si cum doar sper ca au reglat-o bine si sa nu fie nevoie sa ma intorc. Maine ma duc la drum sa testez extensiv noul tren de rulare. Pretul 85ron, data viitoare le voi regla din nou/testa cand o sa montez rotile de iarna.
Boggy
A iesit frumos. Oleaca prea lasata pe fata pentru gusturile mele, dar frumos per ansamblu.
Acum, hai sa te bombardez cu intrebari (cred ca avem fix aceeasi masina, 2.0 dCi, gri cu PDG biggrin.gif ca sa stii despre ce vorbesc):
1. Ai spus ca arcurile EIBACH se potrivesc si cu amortizoarele originale. Avand in vedere ca amortizoarele originale au talerul mai inaltat, asa cum se vede si din poze, daca pun aceleasi arcuri ca tine, masina va sta putin mai inaltata decat a ta, pe fata?
2. De ce spanac masina mea sta mai ridicata cu pana la 3-4 cm, fata de original, dupa ce am schimbat arcurile originale cu unele KYB RH2946 pentru suspensii "standard", non PDG. Nu trebuia sa coboare? Parca am SUV acum. Arata oribil, plus ca am sanse mari sa stric si amortizoarele daca merg asa mai mult.
3. De la ce magazin ai cumparat arcurile EIBACH?
andreist
1. Cand spun de originale, nu ma refer la cele PDG, care au sustinere arcului mai sus, eu am trecut pe amortizoare normale si din cauza ca cele PDG costa mult si le gasesti numai OE, pe langa faptul ca sunt mai inalte. Ar fi bine sa intrebi pe cei mai priceputi daca le vrei impreuna cu amortizoarele PDG, am vazut ca au cursa pistonului si un pic mai mare. Cei de la Eibach spun ca arcurile sunt compatibile cu amortizoarele care vin pe masina, numai ca 99% se refera la amortizoarele cu care se vinde in vest nu la PDG'urile noastre.

2. Nu-mi pot da cu parerea, teoretic se spune ca arcurile se "mai lasa" dupa ceva timp, asta ar insemna ca masina va ajunge la inaltimea de inainte cumva... Producatorul Eibach spune ca arcurile acestea nu se vor mai lasa dupa instalare, deci in cazul lor treaba cu "lasatul" se poate considera legenda. Eu personal nu am avut experiente cu schimbatul arcurilor pana acum.

3. De la mecanicul personal smile.gif. Are 5 distribuitori, si initial trebuia sa cumpar arcuri kyb pe fata si monroe pe spate, din cauza ca nici unul din distribuitori nu avea set complet fata/spate de la acelasi producator, chiar daca stiam de cele Eibach, nu se puteau gasi, nici la epiesa, nici la vre-un alt magazin online chiar daca le aveau listate. Ca printr-o minune a aparut in stoc pe undeva prin Cehia fix in ziua in care facea comanda si le-a comandat pe acestea, au venit in 3 zile.
Boggy
Dintr-o necunoscuta intr-alta.

Habar n-am ce sa fac in continuare.
Sa iau si amortizoare KYB sa se potriveasca cu arcurile deja achizitionate (nimeni nu garanteaza ca va cobora masina, decat acea diferenta de taler la amortizor).
Sau sa iau arcurile tale si sa le montez pe amortizoarele mele PDG. Ca fitting sigur se potrivesc. Dovada sunt KYB-urile deja montate.

Pe mine ma intereseaza sa coboare masina cum a fost inainte sau mai jos.
In niciun caz cum e acum.
andreist
Cu arcurile astea coboara sigur, cat ? Nu stiu. Producatorul spune ca 3 cm fata si 2.7 cm spate, dar asta e comparativ cu cele OE fara PDG. Ca fapt divers, consumul de carburant a scazut ( am facut un drum de 50km ). Nu spun cifre pana nu ma conving la un drum mai lung, dar la viteze mai mari de 100km/h consumul instant afisat e mai mic decat inainte. Mecanicul spune ca e normal, deoarece nu mai am "Jeep".
andreist
Astazi am apucat sa imi scot masina la plimbare, prea mult talisman in ultimul timp. Banuiala/placeboul meu de consum redus la viteze mai mari odata cu coborarea masinii cu 5-6cm s-a adeverit. Am mers la o plimbare pe europeana Iasi Roman si consumul a scazut intradevar.
Lupu_Cadmiel
Woow da a scazut binisor. Acuma da consum:-D
andreist
Astazi am trecut ITP'ul, am avut ghinionul sa-mi blocheze masina pana au venit niste omuleti de la RAR, se pare ca totul este in ordine in afara de trusa medicala (?!) - are o vechime de 5 luni si este sigilata. Mi-au ajuns de la emag si 2 becuri D1S noi, cele vechi mi se pareau slabe in comparatie cu alte masini si am zis ca ar fi timpul sa fie schimbate ( pe masina sunt cele din fabrica ). Culoarea cica ar fi 4800K ( xenonul galben de fabrica este 4300K de la Philips ) cu aia 20% in plus, om vedea la noapte.
AR-18-MOS
Imi place tastatura. Eu inca nu m-am obisnuit cu ea. tongue.gif
andreist
Schimbat si becurile, in prima poza becul de la pasager este OSRAM'ul intense blue, iar pe partea soferului cel vechi, Philips XenStart. A 2-a poza sunt puse ambele OSRAM'uri. Observ ca nu se vede mare diferenta din poze dar in realitate este o diferenta destul de mare, nu de 600 de ron cat au costat, mai mult de vre'o 300 smile.gif
MuciX
Ce dubios se vede, lumina caldă pe pozitii si rece pe fază.
Eu oricum am alergie la lumina rece, dar sa mai fie si melanj...
andreist
Nici eu nu prea sunt de acord cu aceasta combinatie de halogen-xenon, dar cam astea erau solutiile din 2001-2012.
florinoana
QUOTE(andreist @ 25 Mar 2016, 23:04)
Nici eu nu prea sunt de acord cu aceasta combinatie de halogen-xenon, dar cam astea erau solutiile din 2001-2012.
*



becurile galbene sunt cele de pozitii?
de ce nu pui led-uri albe? aspectul se va schimba mult in bine.
andreist
Cand so arde vre-un bec o sa schimb pe leduri, pana atunci e pe sistemul eu nu-l vad smile.gif.

Astazi am avut ceva timp pentru masina, am gasit intr-un final stergatoare compatibile de la o firma buna (HELLA) sa le inlocuiasca pe cele BOSCH aerotwin, 38 RON cel de 65cm, 29 RON cel de 40cm la un magazin local ( dadusem comanda de BOSCH, si nu au venit cu prindere "baioneta" desi magazinul se lauda ca e pt. Laguna 3 ). Am aplicat din nou un tratament de la turtle wax impotriva apei pentru parbriz si geamurile laterale ( da, stiu, nici eu nu am crezut ca face ce zice pana nu am cumparat/testat ) si am fost la spalatorie cu programul "spalarea pentru vanzare" - asa ii spun cei de la spalatorie cand chiar iti spala masina, nu doar da cu niste apa pe dansa.
b76bgaarh
Unde e spălătoria?
andreist
In Iasi, Pacurari.

--

Plimbat sambata asta cu treba pe la tara si prin bucuresti, media 6.5%. Intre tecuci si galati, media se ridicase la 7, cu ±60km plimbat prin bucuresti s-a pastrat sub 8%, ajuns in iasi cu 6.4%, dar s-a ridicat inapoi la 6.5 pana am ajuns acasa. Stil de mers 90km/h in sate, 140 in afara, 150 unde era loc si pe autostrada, depasit orice mergea cu mai putin de 80km/h - multe a naibii si cu nervi multi intre tecuci si galati, mers incet 110km/h pe ultimii 20km de autostrada inainte de bucuresti, bucata aia impecabila smile.gif. Media de viteza obtinuta 80 km/h, plecat la 6 AM din iasi, ajuns la 11 PM in iasi. Pe drum am omorat probabil sute, chiar mii de insecte, am oprit de 3 ori sa sterg cu clean si un burete de vase parbrizul.

--

Schimbarea completa suspensiei si garda mai mica la sol a schimbat incredibil de mult masina, mai ales la viteza de peste 120km/h. Recomand oricariu posesor de PDG.
simon
Nu ai teama de amenzi. coolspeak.gif
andreist
N-am luat nici una in ultimii 2 ani. ( De viteza ). Am luat doar 1 de parcare prin ungaria si 1 ca nu aveam becurile aprinse pe E85 dupa Adjud.
bgdrenault
Ai avut DRL aprinse? Daca da, n-a tinut explicatia in fata militianului? Intreb asta pentru ca la mine DRL e permanent aprins, nu se stinge nicdecum, dar in schimb e amplasat jos, langa proiectoarele de ceata, cu bec separat, intensitate suficienta. Il folosesc doar in oras, cu precadere, cand ies in afara dau pe faza mica de regula, si stinge DRL-ul, dar mai sunt si cazuri cand uit sa fac asta.
andreist
Cu alta masina care avea comutarea DRL ( faza scurta ) manuala smile.gif. Oprisem sa-mi cumpar un suc de la un magain dintr-un sat si am uitat sa aprind din nou lumina.
pishky
deci sucul dauneaza grav bugetului.
Pentru posesorii de non pdg, merita schimbarea de suspensie?
mars
Adica trecerea la Eibach sau la PDG?
andreist
Nu am de unde sti.. nu am mers la un drum suficient de lung cu una normala, ce am luat eu coboara cu 3cm/3cm fata de standard, cat mai inalt e pdg fata de standard? cred ca 2.4cm/2.4cm dar doar din masuratori prin parcare cu ruleta, nu pot confirma nimic. Ce pot spune e ca la 200km/h cand luai piciorul de pe acceleratie cu pdg parca puneai frana,zgomotul vantului era omniprezent, o mica curba se simtea, viteza foarte mare cu pdg te simteai foarte alert si in nesiguranta, acum se comporta super bine, si la 180km/h e comparabil cu 130km/h cu pdg si la fel cum se simtea in celalalt renault sedan care l-am avut. Stiu ca pare entuziasm, dar diferenta este reala, m-am plans la inceput ca masina nu prea stie sa mearga in ritm alert,se simte viteza foarte tare. Cei de la EIBACH se pare ca stiu ce fac. Nu fac comparatii cu ce am avut nemtesc ca se stie ca cel mai cautat cuvant auto pe google in romania e vw.
pishky
QUOTE(mars @ 11 Apr 2016, 21:47)
Adica trecerea la Eibach sau la PDG?
*



adica trecerea de la non PDG la Eibach
andreist
Cautandu-mi de treaba ieri, am schimbat uleiul, cel vechi avea numai 3700km de stat in motor, dar era cu pitici pe creier pentru minte ( MOTUL - cumparasem mai de mult 15L la cat il laudau oamenii ). Trecut pe Castrol EDGE Turbo Diesel Titanium FST - al naibii de lung nume. Am dat si trapa jos pentru a curata canalele pe care gliseaza de mizerie, foarte, foarte simplu de dat jos, a fost prima data cand am facut asta si mi-era frica sa nu aibe 1.000.000 de mecanisme si complicatii.
mars
Eu cred ca de la PDG.
R E M U S
huh.gif
andreist
QUOTE
N-am luat nici una in ultimii 2 ani. ( De viteza ).

Am luat amenda de viteza... biggrin.gif acum cu bicicleta 30 de zile de pe 8 Mai. 112km/h la intrare intr-un sat de pe E85. Luna de pauza masina va sta la infrumusetat - o spalare buna si va fi scoasa la vanzare. Motivul este unul fericit... o duc considerabil mai bine ca anul trecut iar aceasta masina si-a indeplinit scopul pentru care am cumparat-o ( nu mai aveam masina personala dupa ce a fost trantit Latitudeul ). Nu stiu pretul care sa-l pun, dar ma gandeam ca undeva pe la 7000 este un pret foarte corect din moment ce vine cu 2 seturi de cauciucuri noi Nokian, Bridgestone si 2 seturi de jante de aluminiu , toata bucsaraia si arcurile schimbate si multe altele.
St
@Waze, waze...
MuciX
Probabil era pe la Cosereni, sau alta localitate mica de genul. De obicei ai vizibilitate buna si nu mergi cu limita legala, dar sa intri cu 112 in orice localitate mi se pare invitatie, sa nu zic sfidare. In oricare din cazuri te afli, iti asumi amenda, ca ambele sunt ilegale.
In loc sa ii spui cum sa evite radarele, mai bine invata-l sa se tempereze sau sa plece mai devreme de acasa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.