Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane 3 1.6 Dci Bose Edition
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
SerbanG
Frumoasa masina, arata superb, dar foarte pretentioasa culoarea pt bucuresti...
djcristi
tocmai , negrul e culoarea cea mai putin pretentioasa... adica se vad cel mai greu defectele si iese si usor la vopsit, la extrema cealalta fiind albul.
tribunul
In Romania de la spalatorie pana acasa e deja murdara, iar daca prinzi cateva picaturi de ploaie zici ca n-ai spalat-o de cel putin o luna,
O culoare eleganta dar dificil de intretinut intr-o tara plina de praf, cum e Romania.

Ai si butoane care sa memoreze pozitia scaunului?
djcristi
da, la capitolul mizerie cunosc, a mea e tot aceeasi culoare wink.gif iar unde o parchez sunt copaci la greu , deci se murdareste instant , pe panorama ma pot uita doar dupa ce o spal, sa nu mai zic de frunze la climatizare, urmeaza sa-i pun plasa.
ligrivis
M-am intors in Italia consumul a fost 5.4% la o medie de 100km/h , dezamagirea este in Bucuresti unde ma invart in jur de 8%. Pentru cei care comentau ca consumul de CB difera de la cel la pompa am avut ocazia sa masor si am gast o diferenta de 10% la Petrom deci la 30L am consumat cu 3L mai mult la pompa. In schimb in Slovenia am facut plinul si m-am gasit cu acelasi consum la pompa si CB.
Am fost la mare cu un Logan Lodgy 1.5 dci 90 cai si la acelasi stil de mers am avut un consum de 6.3% , nu statea foarte mult in turatii la 150 avea doar 3000 rot/min, oricum o diferenta destul de mare la consum fata de Meganul meu unde nu depasesc 5.5%.
Am reusit sa zgarii tapiteria de piele cu o pereche de pantaloni ce aveau o capsa rebela in spate , daca as putea as renunta la piele , este foarte pretentioasa.
djcristi
pai in Bucuresti cam asa se consuma , 8-10% , in functie de talpa si aglomeratie.

da, e pretentioasa pielea-full...
C a t a l i n
Si strugurii...

Dacă ai zgariat pielea, tapiteria textila s-ar fi taiat.
djcristi
niet, eu de exemplu am semi-piele, si e mult mai ok , partea de sezut fiind textila, respectiv scapi de problemele de temperatura iarna/vara.
C a t a l i n
Exista parcari acoperite, garaje, webasto, metode de a porni motorul de la distanta.

Cand o face Rolls Royce interior semi-piele, atunci vei avea dreptate.
Markos
Chiar așa, huse de Rolls a văzut careva?
djcristi
QUOTE(C a t a l i n @ 29 Aug 2015, 16:41)
Exista parcari acoperite, garaje, webasto, metode de a porni motorul de la distanta.

Cand o face Rolls Royce interior semi-piele, atunci vei avea dreptate.
*



nu ai inteles, luxul (full-piele) este mult mai pretentioasa, RR-ul este adresat unei anumite categorii (bine, la noi si meltenii au, nimic nou). Ei isi permit sa o schimbe imediat daca se zgarie.

Cea semi rezista mult mai bine la intrebuintari nu tocmai de lux wink.gif
C a t a l i n
Nici tu n-ai inteles. Daca reusesti sa deteriorezi pielea, orice alt tip de tapiterie ar fi mult mai rau afectata.
argon
QUOTE(djcristi @ 29 Aug 2015, 16:37)
niet, eu de exemplu am semi-piele, si e mult mai ok , partea de sezut fiind textila, respectiv scapi de problemele de temperatura iarna/vara.
*



Ce ai tu e o combinatie intre musama si textil, si mi se pare o mare tiganie ca a recurs Renault la asa ceva. Exista si interior serios, cu piele adevarata integrala pe MEgane 2, dar nu stiu daca s-a vandut la Romania.
djcristi
nu e singurul producator auto care pune semi-piele, scaunele cu piele integrala la megane 2 pe langa ca arata super urat au si dezavantajele pielii pe sezut, se poate zgaria foarte usor si tine si rece iarna / arde vara. Combinatia semi mi se pare cea mai reusita ca fiabilitate si posibilitate de curatare.

<span class='edit'>29 Aug 2015, 21:12:</span>
QUOTE(C a t a l i n @ 29 Aug 2015, 16:55)
Nici tu n-ai inteles. Daca reusesti sa deteriorezi pielea, orice alt tip de tapiterie ar fi mult mai rau afectata.
*



clar, pielea mai nou e kevlar smile.gif)

fiind lucioasa si tare se zgarie mult mai usor ca materialul textil care se poate intinde!

Am multi prieteni care si-au luat masini SH mai dotate din afara si acum injura pielea smile.gif)
ligrivis
Incep pregatirile de iarna , am cumparat 4 Jante pe 16 originale Renault au costat 250 de euro, bineinteles second hand . O sa pun gume 205/55/16.
Nu imi ramane decat sa cumpar cuciucuri de iarna , am gasit Pirelli Sotto zero si Pirelli Snow Control la 105 si 110 euro, Michelin 120, Nokian 95, are cineva idee pe care sa le aleg?
espacern
Alpin de la Michelin.....daca rulezi mult si nu vrei complicatii.
b76bgaarh
Nokian, vezi ca au apărut testele adac.
djcristi
eu anul trecut mi-am luat Continental ca erau pe primul loc la teste, si intradevar au aderenta foarte buna , iti recomand wink.gif
ligrivis
Astazi am montat cauciucurile de iarna Continental Winter Contact TS 850,205/55/16, pana la coada le-am cumparat de la vulcanizare au costat 440 de euro, sunt produse in Cehia nu stiu cat de buna e calitatea fabricii Continental Cehia dar astea se gasesc aici in Italia. Desi costau mai ieftin online lucrez mult si nu am timp sa ma complic asa ca am ales varianta mai simpla.
O chestie foarte curioasa ca imi indica inca presiunea in roti desi jantele nu au senzori sau poate nu am observat eu bine.
Am resetat CB pana acasa am avut consum 4.8 % deci cred ca o sa am un consum normal cu ele.
Ca aspect nu arata bine cu Jantele de 16 dar le-am ales pentru pretul mai mic si pentru ca sunt mai inalte poate protejeaza un pic mai bine, macar iarna cand risti sa iei mai multe gropi.
cdadan
In sfarsit un om care a pus niste gume calumea. up.gif
vladbobtm
Foarte bune gumele! Ca sa economisesti timp (si bani) cand comanzi online gumele poti pune adresa de la vulcanizare(este optiune pentru asa ceva), eu asa am facut, si cand au ajuns m-a sunat sa merg sa schimb rotile.
ligrivis
Pana la urma sunt bucuros ca nu am nici o eroare in bord pentru ca lipsesc senzorii de presiune ci doar imi scrie la pornire ca lipsesc.
Gumele de iarna sunt foarte bune la consum , am mers incercand sa nu depasesc 90 km/h si am un consum pe CB de 4.5%, cu Pirelli la Megane 1 aveam 0.5% diferenta in plus.
vladbobtm
Esti norocos, mie la Suzuki daca scade cu 0,3 bar mai jos imi ramane permanent aprins becul, banuiesc ca daca schimb jantele fara sa pun senzorii la fiecare roata mai mult ca sigur ramane aprins tot timpul.
djcristi
QUOTE(ligrivis @ 30 Oct 2015, 23:02)
Astazi am montat cauciucurile de iarna Continental Winter Contact TS 850,205/55/16.
*



si eu am pe al meu Megane TS850 pe 15" si sunt foarte multumit de ele, urmeaza a doua iarna.

dupa prima iarna (le-am tinut 4 luni, mai mult pe uscat ca nu prea a nins) pe fata s-a dus 0.5mm din 8mm maxim, iar pe spate erau tot pe maxim.
ionut L.
salut, frumoasa masina seamana cu a mea doar ca eu am motorul de 1.5 . Spune-mi te rog la tine se aude zgomotul produs de curentul de aer? Mie imi pare cam deranjant pe la 120 km/h . Faptul ca am panoramica sa vajaie mai tare ? (nu merg cu ea deschisa)
ligrivis
QUOTE(ionut L. @ 15 Dec 2015, 10:13)
salut, frumoasa masina seamana cu a mea doar ca eu am motorul de 1.5 . Spune-mi te rog la tine se aude zgomotul produs de curentul de aer? Mie imi pare cam deranjant pe la 120 km/h . Faptul ca am panoramica sa vajaie mai tare ? (nu merg cu ea deschisa)
*


Nu am nici un zgomot anormal, doar daca deschid trapa imi pare ca face un zgomot destul de suparator, din partea mea as fi renuntat la trapa dar asta este masina pe care m-am corupt sa o cumpar.
eduardsebe
Am si eu o intrebare...avand in vedere ca ma bate un gand sa maresc familia Renault cu un Megane 3 echipat cu sistem audio Bose...poti sa imi spui te rog cate incinte acustice are? Samsarii de pe autovit se contrazic, ba 8 ba 12...si unde sunt ele toate pozitionate.
Comparativ cu alte sisteme audio cel de pe Megane cum este? Isi merita banii?

Merci smile.gif
mezym
Voila!
ligrivis
Am facut schimbul de ulei astazi. Masina este foarte joasa si a trebuit sa o inalt cu doua cricuri sa am loc sub ea. Scutul are 7 suruburi ce se pot demonta cu cheia de 10.
Dupa ce am dat scutul jos am desfacut busonul de scurgere si am dat drumul la ulei, filtrul de ulei se desface cu cheia de 24 dar neavand cheie l-am desfacut cu cheia de filtru de ulei.
Apoi am pus garnitura noua la buson de scurgere si garnitura la filtrul de ulei pus ulei nou . Uleiul este Elf 5W30 FE , am vrut sa scimb eu uleiul deoarece l-au schimbat in service si nu am incredere decat ce fac eu cu mana mea sau daca asist eu la schimb .De fapt am indoiala daca l-au schimbat sau nu.
O chestie curioasa desi masina era pe liber rotile se invarteau foarte usor deoarece era pe cric si mi-a aparut un mesaj cu rosu sa imobilizez masina,
Apoi am resetat indicatorul de service tinand apasat butonul de pe maneta asa ca acum imi spune ca am inca 30.000 km de facut sau 48 de luni. Am vrut sa vad cum este acest laudat ulei 5W30 FE cai inainte mi-au pus Mobil 1 cu care am facut 15.000 km, acum preconizez uramatorul schimb de ulei pe la 20.000 km . Sper ca uleiul este original Elf l-am luat de pe Epiesa, in Italia costa 15 euro litrul aici 150 ron bidonul 5 L imi pare o diferenta cam mare.
Masina are acum 100.800 km.
Cand am venit din Italia i-am dat talpa pe autostrada intre 130-15o si am ajuns in Bucuresti cu o medie de 5.5% la o medie de 100 km/h. Aici in Romania am vrut sa vad cat poate consuma de putin si am mers usor sub 100 km/h si am avut media 4%
MuciX
QUOTE(ligrivis @ 31 Dec 2015, 18:16)
O chestie curioasa desi masina era pe liber rotile se invarteau foarte usor deoarece era pe cric
*


Nimic curios aici, este perfect normal.
Andy_ACS
Altceva dorea colegul sa scoata in evidenta.

QUOTE(ligrivis @ 31 Dec 2015, 18:16)
[...]
O chestie curioasa desi masina era pe liber rotile se invarteau foarte usor deoarece era pe cric si mi-a aparut un mesaj cu rosu sa imobilizez masina
[...]
*


MuciX
Păi aia era implicita atat timp cat masina e dotată cu asemenea sistem. Rotile spate erau în repaus, deci a dat cu virgula si a aprins becul.
AmunDei
Trebuiau masurate noxele atunci, poate iesea ca la VW.
azaghorth
QUOTE(djcristi @ 8 Jun 2015, 02:02)
consumul e normal pt acea viteza.

cu start&stop, asa este la orice producator auto, se dezact doar temporar.
*


poti face o schema cu cateva componente,un temporizator la pornire.cand pornesti motorul montajul actioneaza un releu dupa cateva secunde ,care inchide un contact pus in paralel cu butonul de activare/dezactivare Start/Stop.si asa dezactivarea se face automat...
smile.gif
ligrivis
Azi am schimbat filtru de aer , am acum cu masina 108.200 km , filtrul a facut 21.000 km si l-am gasit destul de murdar, a costat 22 de euro pret de Italia la noi sunt mai ieftine.
ligrivis
Intre timp am ajuns la 120.500 km masina merge fara probleme. Am avut o problema cu climatronicul a refuzata sa mai porneasca ventilatoarele dupa o ploaie torentiala. Am mers doua ore fara ventilatoare apoi si-au revenit.
Am inteles ca masina are o problema cu proiectarea grilelor si a scurgerilor de sub stergatoare, am desfacut stergatoarele si grilele dar scurgerile nu erau infundate, am turnat ceva apa preventiv si cam atat.
Am sters un caine usor si am reusit sa sparg coltarul de plastic de la spoiler o sas vad cum reusesc sa il repar senzorul a cazut inauntru pot spune ca am avut noroc ca nu am spart mai multe.
Are cineva idee cum se demonteaza capacele de plastic de pe spoiler.
ligrivis
Am intrebat la Renault cat costa sa repar ornamentul spoiler rupt si mi-au spus ca trebuie comandat pe ambele parti plasticul costa 240 apoi vopsirea costa 200 si la care se adauga manopera constand in demontarea si monatarea barii. Deci peste 600-700 lei, am apelat la un meserias de reparatii bari si cu 140 lei am rezolvat toata problema, nici nu se cunoaste ca a fost lovita, pentru cine are astfel de probleme recomand calduros.
ligrivis
Am ajuns la 124.000 km masina merge foarte bine, motorul puternic face toti banii. Am luat un tester Autocom Delphi m-am jucat doar putin cu el am vazut ca am 13 g in FAP,
Spunea cineva ca la schimbarea placutelor spate cu etrier electric trebuie sa o fac la service am gasit comanda dat mi-a dat eroare cand am incercat deci testerul nu poate face ce face Clip de le Renault.
Am gasit 4 erori doua cu clapeta Egr una cu tempomat si inca una si le-am sters o sa mai ma joc cu testerul sa vad ce mai pot face, as comanda test clipul Renault dar costa 116 dolari mai cochetez cu ideea.
Am pus cauciucuri low buget Kelly 450 doua bucati made in france clasa E consum clasa C sub ploaie si 68 db zgomot sunt ok deoccamdata sunt 205/5017. Pe fata am dat 270 de euro pe 2 Bridgestone turanza.
M-am dus la Renault Serus sa comand filtru motorina si mi-au cerut 250 ron si pe epiesa am comandat cu 160 original Renault.
Atasez exel cu cheltuielile cu masina. Cuciucuile de vara imi par mult mai silentioase nu stiu de ce.
Mi-a mai facut figuri radioul s-a blocat nu mai puteam sa schimb posturile si sa dau mai tare l-am stins reaprins si s-a rezolvat singur.
Cand am pus cauciucurile de vara aveam unul sub presiune si tot bordul a ramas rosu scria cauciuc spart si nu ma lasa sa schimb nimic din meniu nu stiam ca se comporta asa chiar ma gandeam ca s-au stricat senzorii caci le-am depozitat intr-o magazie dar le-am umflat si si-au revenit..
ligrivis
Azi am schimbat filtrul de motorina. Spre surprinderea mea mi-a fost foarte greu sa apas clipsurile de pe conductele de frana, m-am chinuit ceva.
Concluzia ar fi pentru cei care vor sa faca aceasta manevra sa nu procedeze ca mine cu motorul rece dimineata caci plasticele devin dure si sunt greu de apasat.
Am mai schimbat filtrul acum 35.000 km si nu am intalnit nici o problema . Ultima oara l-am schimbat in Italia si nu am gasit gunoaie in motorina dar acum am gasit ceva mizerie de cand alimentez in Romania deci un mare semn de ingrijorare.
Filtrul de motorina l-am luat de pe epiesa asa zis original OM dar facut in China si in setul de garnituri lipseste garnitura de la busonul de purjare asa ca cred ca sunt facaturi si aceste OM, in plus filtrul original are lipit pe el o bucata de textila sa nu frece la strangere asta OM lipsa total asa ca numai original nu e.
Am completat cu lichid de parbriz si am constatat ca vasul curge la partea superioara dar deja pusesem plasticele de la roata si nu imi dau seama pe unde curge pana nu demontez din nou vasul este localizat langa filtru de motorina si am observat ca este acesibil ca pozitie .
Nu stiu de ce am impresia ca toceste o idee mai mult gumele din fata , am facut unghiul totul e ok si explicatia asa face toate domne nu ma multumeste, poate gumele sun un pic cam late si asta ar fi cauza. Am facut 19.000 km cu gumele de pe fata, nu este o uzura accentuata ci doar o idee mai mult.
bgdrenault
gumele pe fata au tractiunea, ce nu e clar?
silvanu96
Si ... 320Nm.
ligrivis
Eu inteleg ca gumele de pe fata se consuma mai repede decat cele de pe spate ce ma deranjeaza este ca se consuma mai mult exteriorul si ajungi sa arunci un cauciuc pentru ca exteriorul a ajuns la zero iar restul benzii de rulare mai are inca destula carne.
Am mai avut masini si nu m-am intalnit cu aceasta problema se consumau mai mult pe fata dar cel putin se uzau uniform.
danyhhh
E posibil ca directia sa nu fie reglata.
bgdrenault
Fa directia, ceva nu-i ok.
Tu spuneai total altceva.
madhorsefuzzy
E de la presiunea prea mica. Mai umfla-le! radmasa.gif
ligrivis
Mi-am luat un tester Delphi si am verificat un pic masina am gasit patru erori doua de EGR una in legatura cu tempomatul si alta cu pedala de acceleratie le-am sters pe toate dadea si la ce kilometraj s-a intamplat eroarea.
M-am jucat un pic cu testerul si am gasit 15549 de cicluri probabil cate porniri are motorul zic si eu.
Apoi vine o chestie Number of starting 3 cu valoarea 5802 poate ma poate lamuri cineva ce ar fi asta .
Vine o chestie corectia de combustibul pe care o face calculatorul pentru a compensa uzura injectoarelor am valori de la 0.2 pana la 0.6 am inteles ca aici poti vedea cum stai cu injectoarele gasisem pe un forum , nu mai stiu care este limita maxima de corectie apoi ti se aprinde bec la bord de eroare cand calculatorul nu mai poate compensa defectul fiind prea mare.
Da cate grame de funingine ai in FAP si daca ai regenerari esuate si cat estimeaza ca ar fi funinginea dupa regenerare dar nu da cate regenerari am facut pana acum.
Pun cateva poze si cu testele pe care le poate face poti scrie coduri de injectoare si alte minuni.
Din pacate motorul meu nu il are in soft dar merge la cel de 1.5 dci.
Imi cer scuze pentru calitatea pozelor caci le-am facut cu soarele ce batea in laptop dar cand am observat era deja prea tarziu.
Daca este cineva mai experimentat cu aceste scule rog sa posteze sunt deschis sa invat ceva caci este prima data cand folosesc scule de diagnostic si nu cunosc interpretarea valorilor afisate.
ligrivis
Nu am mai scris de mult pe aici mai revin cu ultimele noutati despre masina am ajuns la 140.000 km.
A trebuit sa schimb valva de pe evacuare cost 730 ron piesa 200 manopera deci 207 euro. Am incercat sa o pacalesc su spray ceramic grease dar nu a tinut decat 2000 km si asa ca am inlocuit piesa defecta.
In rest nici o problema, imi pare ca gumele de pe fata sunt ceva mai tocite pe exterior si am fost si am facut o noua geometrie dar nu am nici o problema asa ca am ajuns la capitolul asa face toate. In rest doar consumabile si motorina consuma cam 5 si ceva la in mers normal batraneste scazi sub 5.
Atasez poza cu valva pe care am schimbat-o plus xl cheltuieli curente.
solidconvert
Vezi ca nu chiar ''toate face asa''... eu in 20k cu anvelope noi vara/iarna nu s au tocit deloc pe exterior nici pe fata nici pe spate. wink.gif Poate conteaza faptul ca GT ul are alta suspensie?
ligrivis
Am ajuns cu masina la 178.000 km si am avut probleme doar cu valva ce obtureaza gazele de pe evacuare.
Am avut mesaj in bord de defectiune si la tester am vazut buba, a trebuit sa o schimb caci altfep putea sa afecteze Dpf. Este instalata pe motoarele ce folosesc Egr de joasa presiune motoare 1.5 si 1.6 Dci Renault si Nissan si Dacia. Valva are mai multe roluri obtureaza evacuarea atunci cand Dpf face curatire si astfel tine Dpf mai cald si obtureaza cand supapa Egr se deschide si astfel presiunea gazelor se intoarce in admisie. A costat 700 ron valva si 200 manopera nu necesita tester doar taiata cu flexul de pe evacuare si repusa si mufata cu doua coliere de fier.Mai am o problema cu intrarea keyless la usa soferului senzorul infrarosu nu mai merge si otrebuie sa bag mana in orice alta usa. In continoare imi toceste un pic mai mult cauciucul stanga fata exterior dar nu foarte grav, nu i-am dat de cap chiar dupa ce am facut doua convergente in cele mai bune locuri.
Ca impresii consuma putin acum merg la servici 180 km pe zi si pun tempomatul pe 90 km/h 83 real si am un consum de 4.3% dar merg incet la consum cam 8 l motorina pe cb. Mi-am mai luat un Logan 1.4 Gpl sa nu bag km in masina asta caci reparatiile extaordinare sunt mult mai scumpe decat Loganul.
Nu folosesc mai deloc trapa si cand i-am dat drumul abia s-a deschis , am gresat-o si la prima ploaie am avut ceva picaturi in masina dar acum vad ca s-a reasezat bine pe chedere.Cd-ul a ramas blocat cu un Cd in el dar si asa folosesc stick usb.
Atasez cheltuieli dupa peste 5 ani de folosire.
ligrivis
Cred ca aici se inchide istoria masinii mele , am avut accident si nu stiu daca mai merita reparata. Pacat de motor dar parca nu am incredere ca o sa ai mai iasa masina din ea daca o repar.
Partea stanga este distrusa airbaguri stanga sarite, plafon panoramic spart.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.