Nu prea am mai avut timp sa postez. Masina are acum 9500 de km.
Dupa ultima intrare in service, nu a mai prezentat nicio problema. Deci tind sa cred ca s-a rezolvat.
Am reusit sa pun pe masina anvelope de iarna. Dupa lungi cautari, am luat anvelope Yokohama w.drive v905, 205/55/16. Pret 335 lei/bucata, echilibrare si montaj incluse.
[attachmentid=1628019509]
Am luat de la Renault jantele originale pe 16 si capacele aferente. Printr-o "
super oferta" au costat 1000 RON.
[attachmentid=1628019507] [attachmentid=1628019508]
Nu am mai investit in senzorii de presiune, pentru ca erau in total 900 de lei.
Dupa montarea noilor jante, mi-au aparut in bord eroarea si mesajul de atentionare. Dupa 30 de secunde de la pornire, dispare cheita "SERVICE" din bord si ramane doar ledul portocaliu de atentionare.
[attachmentid=1628019510] [attachmentid=1628019511]
O ultima poza pe 2015 cu jantele pe 17, si poza cu jantele pe 16. Eu zic ca arata acceptabil.
[attachmentid=1628019512] [attachmentid=1628019513] [attachmentid=1628019514]
Masina se comporta exemplar din punct de vedere tehnic. Consumul a scazut simtitor in exterior. Astazi, mers normal, nu sportiv, Pitesti - Curtea de Arges si retur, 4,7%. Viteza medie undeva la 70 km/h, ajutat si de pilotul automat. Sa zic ca pe extraurban, consumul mediu este undeva la 5,7%
In oras consumul a ramas mare. Sub 9,5 nu scade, oricat de finut as merge.
Am o dilema, legat de cutia de viteze, in caz ca cineva poate sa-si dea cu parerea.
Mi se intampla mai ales in oras, acolo unde tot faci opriri dese....Schimba ok treptele, insa cand viteza este undeva la 8-9 km/h, turatia motorului este de 1000, mi s-ar parea normal sa treaca dintr-a 2-a in a 1-a, si sa te ajute la eventualul demaraj ce urmeaza. Nu face asta, si imi da impresia ca, atunci cand o calc, merge subturat pana pe la vreo 1600-1700 cand prinde putin cuplu. Am incercat si pe manual, si daca schimb din a 2-a in a 1-a cand am 1000, pe treapta 1 imi revin 1500-1600 de ture, deci daca ar fi sa o iau logic, ar merge sa faca downshift.
Este adevarat ca daca apas pedala pana la podea, face downshift si fuge. Vorbeam insa de mersul mai economic...
Am mai condus automate, dar ce-i drept diesel (foarte putin), sau benzinare cu motor de 2000 sau mai mare si nu am sesizat treaba asta. Ma gandesc ca in cazul de fata, are de-a face si motorul de 1.2....
Alte MINUSURI constatate dupa aprox 10.000 de km.
- stergatoarele originale de pe parbriz, sterg la fel de prost ca si cele originale de la vechiul M3. O sa le schimb cu BOSCH.
- nu au adus nicio modificare duzelor de lichid de parbriz. Ma gandeam ca au trecut pe cele cu perdea pe fata, si au imbunatatit duza de pe spate. Aiurea...
- elementul negru lucios de pe grila fata, o sa devina in curand negru mat, daca nu chiar sablat.
- dupa ce spal masina, in zona trapei si a plafonulu panoramic, ramane destul de multa apa, asa incat, dupa ce o calci binisor, toata se scurge pe stanga si pe dreapta.
- farurile sunt mult mai slabe ca cele de pe vechiul M3. Lumina este dispersata organizat cu ajutorul lupelor, "teoretic", insa pe mine ma scoate din sarite in anumite situatii, cand fac comparatie cu cele vechi.
Altfel... drumurile sa fie bune, fara gropi si curatate de zapada... Benzina gasim noi.