Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane Sport Tourer GT Line
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
alexbudan
OMV 95 si 100. Intotdeauna!
andreist
QUOTE
O alta intrebare dedicata celor care au jante aliaj. Daca pe masina ai jante aliaj si ai roata de rezerva normala(de tabla), nu ar fi trebuit sa primesti odata cu masina un set de 5 prezoane pentru rezerva? Merg astea de la aliaj?


Laguna - are, dar are janta de rezerva de bicicleta
Latitude - n-are - dar are janta de aliaj ca celelalte 4
Symbol - n-are - dar are janta de otel ca si celelalte 4
BMW - n-are roata de rezerva
Mercedes - n-are, dar are janta de rezerva de bicicleta
Caddy - n-are
Logan - n-are
A4 - n-are, dar are janta de rezerva de bicicleta

Experianta personala. Nu stiu teoria in satele suruburilor separate pentru roata de rezerva.
centurion
Sa nu fie vreun diagnostic fals, mai ales daca spui ca masina nu-si schimba comportamentul. Iar astia sa schimbe degeaba componente de pe motor.
Doar OMV '95 am bagat si eu, acum Shell, dar nu am avut niciodata problema asta. Avem aceleasi motoare.

b76bgaarh
Cum bre nu mai dau nici șuruburi pentru rezervă. Muahahahahahahahahhaahah

bgdrenault
QUOTE(alexbudan @ 15 Nov 2015, 21:44)
O alta intrebare dedicata celor care au jante aliaj. Daca pe masina ai jante aliaj si ai roata de rezerva normala(de tabla), nu ar fi trebuit sa primesti odata cu masina un set de 5 prezoane pentru rezerva? Merg astea de la aliaj?
*


Pe roata de rezerva ai indicatia sa mergi cu maxim 80 km/h? Daca da, atunci producatorul garanteaza ca piulitele de la roata de aliaj asigura in mod corespunzator si roata de tabla. Acelasi lucru il am la un ford fiesta luat de nou, drept ca in 2007, dar sigur zgarcenia sau darnicia producatorilor nu s-a modificat in bine.
Laurentziu83
QUOTE(alexbudan @ 15 Nov 2015, 22:44)
O alta intrebare dedicata celor care au jante aliaj. Daca pe masina ai jante aliaj si ai roata de rezerva normala(de tabla), nu ar fi trebuit sa primesti odata cu masina un set de 5 prezoane pentru rezerva? Merg astea de la aliaj?
*


Eu am jante de aliaj si rezerva de tabla, la livrarea masinii am primit si un set de prezoane pentru janta de tabla, clasice, fara saiba. Roata de rezerva e normala, un Michelin din gama eco, 205/55R16 91H.

Bine, la tablele de iarna folosesc binemersi prezoanele de la jantele de aliaj. tongue.gif
mircea_aq
Eu am jante pe 16" din aliaj, rezerva tot 16" dar de tabla - a venit cu un set de prezoane fara saiba ca dotare standard. Anvelopele au fost toate michelin energy saver, personal n-am fost tocmai incantat de ele. N-au fost rele dar nici grozave.

LE: a mea e din 2010, nu stiu cum a evoluat situatia ulterior, am vazut ca la un moment dat au inceput sa apara jante pe 17 cu kit de reparatie pneu.
alexbudan
Si a mea venea cu kit de reparatie. Eu am cerut optional rezerva de dimensiuni normale.

Masina este de maine in service pentru o zi, doua. O sa folosesc zilele astea vechiul M3ST care a primit intre timp volan imbracat in piele, o curatare de tapiterie si interior si un polish. Masina arata foarte bine. Vorba aia mi-am luat masina noua, ca sa merg cu aia veche. mad.gif

Oricum, surprizele nu contenesc ca apara.... Meganeul nou nu are tweetere. Deci este cu alte cuvinte, coaja. Doar boxe in usi. Ma mir dracu', ca le-au mai pus si pe usile din spate. La acest nivel de economie, trebuiau doar pe usile din fata. De tot rasul.

Am fost la dezmembrari si am luat cu 40 de lei, doua tweetere de Megane2. Scos capacele din bord, scos decupajul conectat si fixat. Parca se aude cu totul altfel. Totusi, sunetul este mult inferior celui vechi. Cel vechi avea in dotare 4x15W, asta nou are cica 4x20W. huh.gif
Laurentziu83
Francezi...ca si la noi, conteaza mai mult aspectul decat continutul... la suprafata pun R-link si alte balarii, dar difuzoarele care nu se vad sunt praf. Cam asa am patit si eu cu Armakys-ul, mai prost decat ce aveam pe Symbol.
mircea_aq
Eu mai am inca symbolul, iar calitatea sistemului audio mi se pare si mai proasta decat la megane. Tu aveai ceva modificari la clio fata de radio-cd-ul 4X15 ?

Apropo de probleme la motoarele astea noi, vad ca e o treaba uzuala:
http://vwforum.ro/topic/121313-zgomot-moto...ai-lunga/page-2

Singura diferenta e ca la reno ai garantie.

Laurentziu83
N-aveam nici o modificare. Insa bass-ul mi se parea mai puternic la Symbol, singura problema pe care am avut-o a fost cu restartarea lui intempestiva cand era motorul oprit, rezolvata cu o rezistenta de 10k legata pe undeva pe firul de la abs ce regla volumul.
alexbudan
Exact aceeasi problema o sesizez si eu. Bass mult mai slab, si cumva, lipsa de profunzime, daca pot sa-i spun asa. Cum de 3 zile merg cu cel vechi, deja sistemul audio mi se pare mult superior. In schimb altele..... biggrin.gif.... Scaunele de pe GT-Line sunt incredibile, fata de astea vechi, insonorizarea mult mai buna, iar cel mai mult si mai mult se simte felul in care sta pe drum GT-Line-ul.. total diferit...

Oricum, masina este in continuare in service. Ce pot sa va spun este ca au incercat sa rescrie softul calculatorului de injectie, si l-au bagat in draci. Au schimbat ieri calculatorul, problema insa neffind rezolvata. Astazi vor desface zona de turbo, cu toate electovalvele & stuff. By the way..... foooooarte draguti mad.gif , mi-au oferit masina de schimb pe timpul serviceului... un symbol din 2004, cam praf. blink.gif Am refuzat frumos tongue.gif

M-am obisnuit in 10 zile asa de mult cu keyless go si cu automata, incat acum mi se pare peste mana sa apas pe cheie, sau sa o introduc in locasul din bord. Nu mai zic ca mi se pare de tot rasul cand imi moare motorul la semafor...pentru ca uit sa calc ambreiajul. In 10 ani de cand alerg asa de mult am facut aproape 600.000 de km. Niciodata nu mi-a murit motorul niciodata, la nicio masina. Acum zici ca sunt incepator. smile.gif ... happy.gif
b76bgaarh
Auzi, ulei papă?

Colegul partner , la captura 1.2 cu edc, a schimbat motorul.
Laurentziu83
Intrebi la cea noua sau la cea veche? La cea veche sunt eu curios. smile.gif
alexbudan
La cea veche, nu mananca ulei deloc.....

Stiu de problema colegului cu Captur.... La mine nu mananca ulei motorul nou... Si oricum.. are 1800 de km.... smile.gif
partner
QUOTE(alexbudan @ 19 Nov 2015, 06:23)

M-am obisnuit in 10 zile asa de mult cu keyless go si cu automata, incat acum mi se pare peste mana sa apas pe cheie, sau sa o introduc in locasul din bord. Nu mai zic ca mi se pare de tot rasul cand imi moare motorul la semafor...pentru ca uit sa calc ambreiajul. In 10 ani de cand alerg asa de mult am facut aproape 600.000 de km. Niciodata nu mi-a murit motorul niciodata, la nicio masina. Acum zici ca sunt incepator. smile.gif ... happy.gif
*




Asa patesc si eu cand mai merg cu Partnerul smile.gif eu mai uit si masina deschisa de multe ori.

Legat de problemele pe care le ai la motor urmaresc cu atentie unde se va ajunge. Oricum, eu apreciez foarte mult implicarea celor de la Vocea clientului.
alexbudan
Ieri am ridicat masina de la service. Teoretic au schimbat doar calculatorul de injectie si softul si o alta electrovana. Daca problema reparare vor incerca si altele... debitmetre si senzori.

Mi-au zis ca e primul megane ST 1.2 TCE Euro6 livrat in Romania si ca este posibil ca problema sa fie din fabricatie. Oricum, comunicarea este defectuoasa, pentru ca ei vorbesc cu Renault Romania, iar astia trimit mai departe in Franta. De acolo, inapoi, si iar la service. Dureaza foarte mult.
centurion
Bolile copilariei.
Eu cred in continuare ca nu este decat un fals diagnostic. Ceva din reglajele calculatorului de injectie. Nu HW, ci SW.
alexbudan
Masina a mers perfect. 1000 de km. Fara probleme pana acum. Consum la drum lung undeva la 6,4%. In oras undeva intre 10-12% Cam mult, dar cred ca din cauza cutiei automate. Poate se mai lasa consumul in oras, mai incolo.

Intre timp am desfacut un prezon de la asta noua si unul de la aia veche. Sunt la fel. Aceleasi dimensiuni si conuri.

[attachmentid=1628015424]
Deci se pare ca desi de la Vocea Clientului mi s-a spus ca ar fi trebui sa primesc un set de prezoane pentru roata de rezerva, voi putea sa le folosesc pe cele de pe masina. Acum caut sa cumpar un set de prezoane ca sa le folosesc pentru pentru jantele de iarna. Cele de pe masina sunt gri, frumoase, si ma gandesc ca daca or sa stea toata iarna sub capace, or sa se corodeze si se fac urate.

Odata cu schimbarea lichidului de parbriz am vazut ca lipseste chederul cu rol de aparatoare de apa de pe aripa stanga. La cea veche exista. Ma gandesc... Era degeaba si au luat decizia sa nu mai puna la greutatea masinii? huh.gif

alexbudan
Nu prea am mai avut timp sa postez. Masina are acum 9500 de km.

Dupa ultima intrare in service, nu a mai prezentat nicio problema. Deci tind sa cred ca s-a rezolvat. smile.gif

Am reusit sa pun pe masina anvelope de iarna. Dupa lungi cautari, am luat anvelope Yokohama w.drive v905, 205/55/16. Pret 335 lei/bucata, echilibrare si montaj incluse.

[attachmentid=1628019509]

Am luat de la Renault jantele originale pe 16 si capacele aferente. Printr-o "super oferta" au costat 1000 RON. smile.gif

[attachmentid=1628019507] [attachmentid=1628019508]

Nu am mai investit in senzorii de presiune, pentru ca erau in total 900 de lei.
Dupa montarea noilor jante, mi-au aparut in bord eroarea si mesajul de atentionare. Dupa 30 de secunde de la pornire, dispare cheita "SERVICE" din bord si ramane doar ledul portocaliu de atentionare.

[attachmentid=1628019510] [attachmentid=1628019511]

O ultima poza pe 2015 cu jantele pe 17, si poza cu jantele pe 16. Eu zic ca arata acceptabil. biggrin.gif

[attachmentid=1628019512] [attachmentid=1628019513] [attachmentid=1628019514]


Masina se comporta exemplar din punct de vedere tehnic. Consumul a scazut simtitor in exterior. Astazi, mers normal, nu sportiv, Pitesti - Curtea de Arges si retur, 4,7%. Viteza medie undeva la 70 km/h, ajutat si de pilotul automat. Sa zic ca pe extraurban, consumul mediu este undeva la 5,7%

In oras consumul a ramas mare. Sub 9,5 nu scade, oricat de finut as merge.

Am o dilema, legat de cutia de viteze, in caz ca cineva poate sa-si dea cu parerea.

Mi se intampla mai ales in oras, acolo unde tot faci opriri dese....Schimba ok treptele, insa cand viteza este undeva la 8-9 km/h, turatia motorului este de 1000, mi s-ar parea normal sa treaca dintr-a 2-a in a 1-a, si sa te ajute la eventualul demaraj ce urmeaza. Nu face asta, si imi da impresia ca, atunci cand o calc, merge subturat pana pe la vreo 1600-1700 cand prinde putin cuplu. Am incercat si pe manual, si daca schimb din a 2-a in a 1-a cand am 1000, pe treapta 1 imi revin 1500-1600 de ture, deci daca ar fi sa o iau logic, ar merge sa faca downshift. unsure.gif

Este adevarat ca daca apas pedala pana la podea, face downshift si fuge. Vorbeam insa de mersul mai economic...

Am mai condus automate, dar ce-i drept diesel (foarte putin), sau benzinare cu motor de 2000 sau mai mare si nu am sesizat treaba asta. Ma gandesc ca in cazul de fata, are de-a face si motorul de 1.2.... unsure.gif

Alte MINUSURI constatate dupa aprox 10.000 de km.

- stergatoarele originale de pe parbriz, sterg la fel de prost ca si cele originale de la vechiul M3. O sa le schimb cu BOSCH.
- nu au adus nicio modificare duzelor de lichid de parbriz. Ma gandeam ca au trecut pe cele cu perdea pe fata, si au imbunatatit duza de pe spate. Aiurea...
- elementul negru lucios de pe grila fata, o sa devina in curand negru mat, daca nu chiar sablat.
- dupa ce spal masina, in zona trapei si a plafonulu panoramic, ramane destul de multa apa, asa incat, dupa ce o calci binisor, toata se scurge pe stanga si pe dreapta.
- farurile sunt mult mai slabe ca cele de pe vechiul M3. Lumina este dispersata organizat cu ajutorul lupelor, "teoretic", insa pe mine ma scoate din sarite in anumite situatii, cand fac comparatie cu cele vechi.

Altfel... drumurile sa fie bune, fara gropi si curatate de zapada... Benzina gasim noi. smile.gif
Laurentziu83
Stergatoarele Bosch nu mai sunt ce-au fost. E drept ca a scazut pretul la 88 de lei setul fata de acum cativa ani cand erau 200 (cred), insa mi-au lasat dungi din prima zi. Vad ca sunt facute in China. Am vreo 5000 de km cu ele in 3-4 luni si deja vreau sa le schimb.
b76bgaarh
La.megan 3 se mai setează dimensiunea roților în computer, ca la m2?
bgdrenault
QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Jan 2016, 07:37)
Stergatoarele Bosch nu mai sunt ce-au fost. E drept ca a scazut pretul la 88 de lei setul fata de acum cativa ani cand erau 200 (cred), insa mi-au lasat dungi din prima zi. Vad ca sunt facute in China. Am vreo 5000 de km cu ele in 3-4 luni si deja vreau sa le schimb.
*


Eu folosesc niste stergatoare Alca din Dedeman, amandoua au costat cca 50-60 de lei cu tot cu niste adptoare speciale pentru Octavia. Din primavara pana acum sterg multumitor, fara dungi, fara probleme.
Laurentziu83
La al meu, in civ, am urmatoarele dimensiuni la roti:
195/65R15
205/55R16
205/70R17

Toate sunt la fel ca si diametru exterior, nu ai ce sa setezi.
cj98czh
QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Jan 2016, 10:19)
La al meu, in civ, am urmatoarele dimensiuni la roti:
195/65R15
205/55R16
205/70R17

Toate sunt la fel ca si diametru exterior, nu ai ce sa setezi.
*




Ma indoiesc .... [attachmentid=1628019526]

La fel cum ma indoiesc ca trecute ultima dimensiune .. pe 70??? poate 50 smile.gif
b76bgaarh
Cat timp ziceai ca ai lucrat la reno, laurentziule? Dacă tu ejti bâta nu mai învață lumea la tâmpenii., specialistu-le
cj98czh
Pai a lucrat ma ... dar el a fost la receptie smile.gif lua masina si o baga in hala ... nu a zis niciodata ca are si habar smile.gif a zis ca a lucrat doar la concesionar ..
Laurentziu83
205/50R17, eroare de tastare. Repede ati mai sarit...
b76bgaarh
Tot habar nu ai ca la megane 2 se setează dimensiunea de anvelopa
C a t a l i n
QUOTE(cj98czh @ 13 Jan 2016, 10:33)
Pai a lucrat ma ... dar el a fost la receptie
*



Pai acolo era apa mai calda.

Laurentziu83
QUOTE(b76bgaarh @ 13 Jan 2016, 11:45)
Tot habar nu ai ca la megane 2 se setează dimensiunea de anvelopa
*


Stiam ca se seteaza inca de la Laguna 2 ph1, insa ce rost are?

Te complici sa omologhezi alte roti decat cele specificate in civ?
b76bgaarh
Ești praf. Se setează pentru rotile omologate., specialistu-le
St
@barfi, dar ne si lamuresti de ce este necesar daca au acelasi diametru?
Laurentziu83
Mie mi-a venit direct setata din fabrica. Am aceeasi eroare si cu rotile pe 15 pe iarna, si cu cele pe 16 de vara.
b76bgaarh
pai nu au acelasi diametru/lungime.

la megan 2, daca vrei sa faci lucrul ca lumea nu dupa ureche ca laurentziu, trebuie sa ii setezi ce roti ai pe masina.
Laurentziu83
Daca vrei sa faci o treaba calumea ar fi bine sa setezi si uzura anvelopelor la momentul montajului, gradul de uzura al acesteia pe fiecare 10 mii de km, coeficientul de aderenta al asfaltului, stilul de condus al soferului, etc.

Asta ca sa corectezi diferenta pe care GPS-ul meu de pe telefon n-o vede intre rotile de vara si cele de iarna.
R19/16v
Da' voi chiar ati crezut ca are 70% din 205? Wtf? Ce-i? Camion?!
b76bgaarh
Întrebarea corecta e: îl crede cineva pa laurentziu?
M.C.
QUOTE(b76bgaarh @ 13 Jan 2016, 12:59)
Se setează pentru rotile omologate., specialistu-le
*


Poate ne iecsplici si noua cum se face treaba asta.......
cj98czh
Cu CLIP-ul smile.gif
M.C.
Ihi..... 053.gif
Laurentziu83
Iote pentru ce vrea barfi sa mergem la service sa modificam dimensiunile in calculator...
argon
QUOTE(b76bgaarh @ 13 Jan 2016, 12:37)
pai nu au acelasi diametru/lungime.

la megan 2, daca vrei sa faci lucrul ca lumea nu dupa ureche ca laurentziu, trebuie sa ii setezi ce roti ai pe masina.
*



Rotile omologate la M2 au acelasi diametru, de la 15 la 17, nu ai de ce sa setezi nimic, iar daca pui diferite, setezi degeaba, rapoartele din cutie sunt fixe, te ajuta doar la ce afiseaza vitezometrul, dar nu a simtit nimeni nevoie sa puna altceva decat cele omologate, mai mult decat suficient.
R19/16v
Dimensiunile anvelopelor se seteaza pentru ABS/ESP probabil pentru a servi calculelor acestor sisteme.
b76bgaarh
argoane, tu le iei la flex, stim.

ps. specilistu-le de galatz vezi ca colegu a trecut de la 17 la 16. da tu da inainte sa arati cat de habarnist esti.
mircea_aq
Spot on, s perfect de acord cu argon.
Ai ce alege de la 15" la 17", mai mari nu-ti trebuie, iar eroarea vitezometrului e neglijabila.

Referitor la stergatoare a gasit cineva unele pentru M3 care sa stearga bine ?
Cele cu care a venit masina au fost proaste, au urmat valeo din reprezentanta reno - slabe, am pus aerotwin la vero 150 lei - lasau urme, m-am intors la valeo din carrefour si sterg la fel de prost. Daca-as sti ca dau 300-400 lei dar macar sa gasesc ceva care sterge decent...
argon
QUOTE(R19/16v @ 13 Jan 2016, 16:38)
Dimensiunile anvelopelor se seteaza pentru ABS/ESP probabil pentru a servi calculelor acestor sisteme.
*



Daca toate 4 sunt la fel, ma indoiesc ca are legatura cu ABS-ul, am pus clip-ul pe masina, original de reprezentanta cand am activat cc-ul, nu am gasit rubrica sa modifici roti..oricum diferenta e 0.x% intre cele cele 3 dimensiuni omologate, vitezometrul oricum arata in plus de felul lui, daca pui neomologate 205/60/16 fata de 205/55/16, chiar se mai apropie de adevar si arata mai exact!
R19/16v
Probabil important e cum lucreaza o anvelopa cu 5cm talon fata de una cu 10cm talon.
cj98czh
Sunt de acord ca nu vad nevoia de a le seta din Clip din moment ce, ca diametru, sunt aproape la fel ... dar atunci de ce exista optiunea sa bifezi ce anvelope ai pe masina ... nu au avut ce face aia de au creat programul?

Si chestia cu trecut anvelopele din tester este cam la toti producatorii ... se plictisesc aia de fac programul ... cred ...
mircea_aq
Corect, in cazul de fata:

195/65r15 are 12.7
205/55r16 are 11.3
205/50r17 are 10.3

Diferentele se simt bine de tot.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.