Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Megane Sport Tourer GT Line
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
alexbudan
biggrin.gif
De cateva zile a sosit noua jucarie. Pot sa zic direct ca este super. Motorul de 1.2 este incredibil de harnic si potent. Iar EDC-ul..... no comment. Merge foarte fain.

Combinatia, pare una de succes.

Dotari de serie

A.B.S. cu repartitor electronic de franare E.B.V.+ A.F.U. (Asistenta la Franarea de Urgenta)
Airbag-uri frontale adaptabile pentru sofer si pasager
Airbag-uri laterale cap pentru locurile din fata si din spate
Airbag-uri laterale torace pentru locurile din fata
Aprinderea automata a luminilor de avarie in cazul unei franari de urgenta
Bancheta spate rabatabila si fractionabila 1/3 2/3
Bare de protectie in ton cu caroseria
C.A.R. (Inchiderea automata a usilor, portbagajului si a trapei pentru carburant la demaraj)
Centuri fata/spate in 3 puncte, cu pretensionare si limitator de efort
Computer de bord
Directie asistata electric variabila
ESP, controlul dinamic al traiectoriei cu functia HSA
Faruri de zi LED
Functia "Follow me home"
Geamuri electrice fata si spate
Inchidere centralizata si demaraj cu card
Oglinzi retrovizoare electrice si degivrante, rabatabile electric, asferica pe partea soferului
Proiectoare ceata
Radio CD 4X20W MP3, Bluetooth, USB, satelit de comanda volan
Roata de rezerva dimensiuni normale
SBR pasager fata si spate (atentionare necuplare centura siguranta)
Scaune fata cu reglare longitudinal/inclinare, reglaj pe inaltime/lombar pentru scaunul sofer
Sistem Isofix de prindere a scaunului copil pentru locurile laterale spate
Sistem de monitorizare presiune pneuri- productii incepand cu S29 2014
Spatiu de depozitare inchis in cotiera din fata
Tempomat si limitator de viteza
Tetiere fata reglabile pe inaltime si 3 tetiere spate
4 Jante de aluminiu 17" design Celsium
Aer conditionat automat cu reglare bi-zona
Bare de acoperis cu aspect crom satinat
Card acces/demaraj cu functia "maini libere"
Geamuri laterale spate si luneta cu tenta inchisa
Instrumente de bord cu afisaj mixt numeric si analogic
Pack exterior GT Line :spoiler fata/spate, masca blocuri optice de culoare neagra, oglinzi retrovizoare
exterioare "dark metal", badge GT Line
Pack interior GT Line : afisaj analogic, pedalier aluminiu, scaune tip Sport
Sasiu tip Sport
Senzor de lumina si ploaie
Sistem asistenta la parcarea spate
Tapiterie specifica mixta material textil/inlocuitor piele de culoare gri carbon, broderie tetiere fata "GT Line"

Dotari optionale:

Tableta multimedia R-Link: ecran tactil 7"+Navigatie Tom Tom+Cartografie Standard (Romania)
Vopsea metalizata
Pack Securitate 2: Sistem de asistenta la parcarea fata si spate si camera video pentru parcarea spate + VISIO System
Trapa pavilion electrica vitrata panoramica
Roata rezerva de dimensinui normale.

Deja am facut 1000 de km cu ea, consumul undeva la 8%, in conditii de invatare cu noua masina... Pana acum am avut un M3 Sport Tourer Expression 1.6 16V 110CP.


PLUSURI

- comfort, nota 10. Scaunele sunt magnifice.
- silentioasa si bine antifonata, nota 10. La 120km/h, nu auzi nimic.
- stabila pe viraje, depasiri, etc, iti da senzatia de siguranta in orice conditii. nota 10
- pozitia de condus foarte ok, un pic mai joasa decat la vechea masina.
- VISIO system este fain. Shimbarea benzilor este perfecta daca marcajele sunt vizibile undeva de la 30% in sus. Schimbarea fazelor este si ea in proportie de 90% perfecta. Mai da cate un rateu, in general, cand cel din fata are lumini pozitie foarte slabe, sau nu are deloc dry.gif

MINUSURI.... ca trebuia sa ajungem si aici smile.gif

- deja am avut o eroare in bord, "Check injection system", la 250 de km efectuati. Mi-a aparut in mers, fara sa fac nimic deosebit. Dupa afisare, masina mergea normal. Mers in service, investigat, schimbat electrovana turbo.... Deocamdata e OK.

- sistemul audio.. o dezamagire totala. Adica fata de sistemul de pe vechiul M3(care era unul clasic), asta, care ar trebui sa fie Arkamys, este dupa mine, mult, mult mai slab. Si din punct vedere al claritatii, dar si ca ajustari joase/inalte.

- imposibilitatea de a mai bloca/debloca usile din spate, de pe butonul de pe usa soferului. Nu inteleg, dar in fine....

- lipsa unei cotiere spate. Pe modele mai slab echipate, aceasta exista. Sincer nici nu m-am gandit cand am comandat masina, ca nu ar putea sa aiba.

- lipsa luminatoarelor din usile spate. In fata sunt. In spate..... ZERO

- lipsa iluminarii pe timp de noapte a pozitiilor schimbatorului PRND, M + -. PEntur mine nu ar fi o problema, dar pentru sotie.... trebuie sa aprinda plafoniera tongue.gif

- pe R-link, ai la un moment dat functie de CAUTARE. Nu o poti accesa de pe joystick. Adica este singura functie a sistemului, dupa care trebuie sa te intinzi ca sa apesi pe touch. Aiurea....

- lipsa proiectoarelor de ceata, ca sa nu mai zic functia "cornering". Ma gandeam ca sunt folosite ledurile, dar nu.

- odata cu montarea joystickului, masina nu mai are niciun suport de pahar decent. Spun decent, pentru ca exista un loc unde era inainte scrumiera, dar este de tot rasul.

Una peste alta... cativa ani sper sa ne inelegem bine, asa cum am facut-o si cu fosta masina...
b76bgaarh
Mulți kmp fără probleme.

Ps. De kkt faza cu cotiera
bgdrenault
Nu aveai cum sa montezi proiectoare, sau cum? Ca optiune suplimentara?
Cele cu leduri sunt drl?
C a t a l i n
La ce v-ar trebui proiectoarele?
alexutz23
Pai nu trebuie sa fie pornite tot timpul ?
Bejenaru Ionut
Tare de tot masina. Cat fu agregatu'?
Ce ai facut cu vechiul megane?
Laurentziu83
QUOTE(C a t a l i n @ 7 Nov 2015, 20:05)
La ce v-ar trebui proiectoarele?
*


Nici eu n-am reusit sa ma prind pana acum la ce folosesc si de ce imi sunt bagate pe gat pe orice masina pe orice echipare imediat superioara celei de baza.
pishky
pentru a te face vazut pe ploaie / ceata
Iulikk
QUOTE(C a t a l i n @ 7 Nov 2015, 19:05)
La ce v-ar trebui proiectoarele?
*




Pai si gzenonu de 8000k unde il mai punem??? excl.gif

PS: faina jucarie. Cat a costat?
Catalinmodena
Chiar nimanui nu-i par utile pe ceata?Mi-e imi par de real folos in astfel de conditii !

Frumoasa masina,dar cutia aia,nu stiu,placerea fiecaruia.Sa o stapanesti sanatos si km cati ai facut si cu fosta.Sunt curios daca va fi la fel de fiabila!
b76bgaarh
Aseară fu o ceață pe dn1 intre Câmpina și Ploiești de nu vedeai mașinile de pe contrasens. Mare diferență între cu și fără.
madhorsefuzzy
Ei nu mai mergeau pe vremea aia. wink.gif
C a t a l i n
Gradul de handicap al unor posesori de cazane cu proiectoare e atat de mare incat, desi masina are lumini de zi (DRL) din fabrica, ei aprind proiectoarele non stop.
mircea_aq
@barfi la ce ora ai prins ceata ?
Am trecut pe la 17 si se lasa ceva ceata, da n-am simtit nevoia de proiectoare.

@Alex, s-o stapanesti sanatos, e superba!
Daca e sa fiu carcotas pot sa zic ca nu inteleg ce-a fost in mintea celui de la reno care a configurat edc fara frana electrica de parcare. In rest, echiparea e excelenta, culoarea e cea corecta pentru pachetul GT. In privinta arkamys-ului sunt de acord ca e slabut, iar bose nu stiu daca se mai poate configura din ro.
b76bgaarh
Lumină, parfum.

Eu am plecat pe la 20.30.

Ps sunt cazane la care drlul, corneringul, e pe proiectoare.
pishky
se folosesc, ca principiu, asemanator cu luminile de navigatie, alea rosu / verde
alexbudan
Ledurile sunt DLR, si pozitie pe timp de noapte, dupa ce scad in intensitate.

In primul rand... eu consider proiectoarele de ceata fiind foarte utile. In majoritatea cazurilor, pozitionarea lor in partea de jos, face ca fasciculul de lumina sa treaca foarte aproape de sosea, unde ceata nu este asa densa. Asta ajuta atat soferul masinii cu pricina, cat si ceilalti soferi, cate pot repera mai usor masinile din sens opus.

Alt scop al lor ar fi fost sa aiba functie de cornering. Este o functie foarte utila, desi initial nu mi se parea ceva interesant. M-am convins dupa ce, conducand un Golf, atunci cand am vrut sa intru pe un drum lateral, neiluminat, nu observasem o bucata de cap de pod rupta si impinsa cumva de drum. Noroc cu proiectoarele. Mi se pare aiurea ca nu exista pe Megane, macar cornering le DRL, multe masini mai ieftine au asa ceva.

Catalinmodena, sa stii ca fix la fel spuneam si eu despre cutiile automate. Daca m-as fi vazut in urma cu cativa ani, nu as fi crezut... Stii tu, e o vorba "Niciodata sa nu spui niciodata". Am fost plecat in Emirate o perioada, unde nu aveai alta varianta de masina decat automata. Acolo m-am molipsit. biggrin.gif Cutia EDC mi se pare un pic superioara DSG, atat cat ma pricep eu. Schimba foarte lin, dar si precis. Kick-downul e senzatie. Dar sincer, cred ca si motorul o face sa para asa.

Meganeul vechi a intrat un pic la infrumusetare. Scanului soferului va fi schimbat, pentru ca era uzat, volanul va fi imbracat in piele, un polish, si apoi la vanzare, pentru ca masina este foarte foarte OK. smile.gif

Pretul masinii a fost de 18200 de eur, cu tot cu taxe.

Oricum, sambata pe la pranz am fost la reprezentanta sa ma uit la niste aspecte.

Spre exemplu M3ST Expression are cotiera spate, blocare usi spate de la butonul de pe usa soferului si iluminare in toate portierele. Daca te uiti peste dotarile din oferta - brosura, astea nu apar mentionate, nici ca optiuni. In schimb daca te uiti pe dotarile de la un M3ST GT Line, scrie mare sus la dotari: "IN PLUS FATA DE ECHIPAREA ANTERIOARA - EXPRESSION" . Ironic, nu? Cand am intrebat de lipsa lor, au ridicat din umeri. huh.gif

Multumesc pentru urari! Sper sa am timp mai mult, sa va tin la curent....

b76bgaarh
ce chitrosi.

daca mergi atat de mult, de ce nu ai luat diesel?
alexbudan
Am mers cu diesel pana prin 2006.

Dupa aceea am avut clio2 bicorp 1.2 16V 75 CP, apoi M3ST 1.6 16V 110CP si acum M3ST 1.2 TCE 130 CP.

M-am obisnuit foarte mult cu benzina.. Si cand conduc diesel, ocazional, am impresia ca subevoluez, daca pot sa folosesc termenul asta si nu supar pe colegii posesori de diesel.

Dieselul este mai zgomotos, emite mai multe vibratii, se incalzeste greu iarna, pretentios la tipul de motorina, scump la consumabile/revizii, etc.

Singurul dezavantaj gasit de mine la benzina este consumul, care este cam cu 1-1,5-2 l la suta de km, depinde de stilul de mers. Avand in vedere ca benzina este decontata de firma la care lucrez, pentru mine nu e o problema. In rest, liniste in masina! smile.gif
tomageorgian
Cred ca singurul avantaj la 300.000 in 5 ani la benzina e ca iti este decontata. Alt avantaj nu vad.
Acum dieselul modern se incalzeste repede, cand ajunge la o viteza de croaziera de 90km/h e chiar silentios.
Sa o utilizezi cu placere.
mircea_aq
Hai Doamne-ajuta!
C a t a l i n
QUOTE(tomageorgian @ 9 Nov 2015, 13:55)
dieselul modern
*



Dieselul e cu atat mai modern cu cat apare mai des regenerarea FAP-ului in bord.
mars
QUOTE(alexbudan @ 9 Nov 2015, 11:47)
Si cand conduc diesel, ocazional, am impresia ca subevoluez, daca pot sa folosesc termenul asta si nu supar pe colegii posesori de diesel.
*



Vai, pentru asa o afirmatie vei plati! Aceste cuvinte ne doare!
pishky
doar la honde apare
la mine a picat fara sa se aprinda simbolul de FAP, zicea doar check emisions (cam ca la veveurile moderne, doar ca la ei "e o chestie de soft")

edit:
nu mai marsule, si mie daca mi-ar deconta cineva integral carburantul, sau si mai bine, sa am card de carburant, cu care doar alimentez (fara sa platesc) as tine nu un doiturbo, ci un treiturbo.
adica, mno, la el consumu chiar nu conteaza, de ce s-ar uita la dizel?
mars
Ei, nu conteaza pe dracu'! Conteaza si la el, desigur.
Catalinmodena
Vreau sa vad si eu diesel-ul ala,modern,care se incalzeste rapid iarna.
Nu masina cu motor diesel ce baga caldura rapid !!!Sa nu apara confuzii !
madhorsefuzzy
Da de ce va streseaza incalzitul asta al motorului?
Pentru consum? 15% in 1,5Km la 7 grade C. Un pic de coloana si sare la 17,9%. No biggie. sleep.gif
Pentru FAP? 2000EUR si mai merge 200.000Km. Sau 100EUR si asta e ecologistilor. wink.gif
andreist
Prea mare frica asta de diesel...
Eu merg cu simbolul 1.6km - 3km pana la munca de 8 ani si n-are nimic...
mars
Pai voi, astia cu tractorinele, ne tot speriati cu fapu', eghereu', cu injectoarele, cu pompele de joasa, medie si inalta presiune, sondele lu' peste si alte asemenea. Plus scandalul fauve, dizelu' e cancerigen etc.
andreist
Who cares? dau putin pe carburant biggrin.gif. Mitul este aparut din cauza celor care-si iau masini de 500.000km, neaparat rulata de o baba exclusiv pe autostrada si le e frica de o cheltuiala pe o piesa care e normal sa cada. Sa nu mai spun de anvelope, care sunt numai sh.
madhorsefuzzy
Lasa asta. Explica-i cum e cu cuplul la 2000rpm.
Catalinmodena
Si cum se termina pe la 3500.Hai sa ne mutam,ca poate deranjam,si nu-i frumos !
andreist
nu pot, e asa de phun smile.gif : diferenta de 2000rpm - 3500rpm acopera o crestere de viteza de (sa zicem) 40km, aceeasi crestere ca 3500-6000 benzina ? cumva ?
mars
Cred ca necesita si o oarecare adaptare, dar eu, cu Laguna Coupe 2.0 dCi 180 n-am simtit niciun fior. Trage, nu zic nu, dar smucit si "din bucati". N-am simtit caii aia. La babuta mea parca e altfel...
R19/16v
Otto FTW!
alexbudan
Discutia PRO/CONTRA diesel o sa fie vesnica! smile.gif Singurul motiv pentru care-mi placea mai mult dieselul era cuplul la turatii joase. Dar acum si motorarele pe benzina au turbo, implicit cuplu la turatii joase. Spre exemplu, asta are 205 Nm la 1700 si e constant pana pe la 3000. Cu alte cuvinte, cuplu de diesel(100CP), si avantaje de benzina.

Am o multime de cunostinte, inclusiv colegi de job, care au renuntat la masinile diesel, dupa ce au avut o gramada de probleme tehnice.

Este drept si trebuie sa recunosc ca am fost impresionat de 1.6 DCi 130 CP de la Renault. Este un motor silentions si foarte harnic. Dar cu toate astea, cand stateam la relanti, tot simteam vibratia de tractoras... Inainte sa am masinile astea pe benzina, am consus un opel astra 1.7 cu motor de isuzu (masina de RDS), vreo 3 ani. O multime de probleme am avut cu masina aia. Ultima oara cand s-a stricat, am primit la schimb tot un opel astra 1.6 benzina. Atunci am zis gata..... Ca si cu ARO... biggrin.gif Toata copilaria mea am iubit masinile ARO(pentru aspect si performante offroad), pana cand am mers cu una... Nu mi-a mai trebuit. biggrin.gif
ajaccio83
Asta cu cuplul la turatii joase e de pe vremea PD-urilor. Mai nou toate CR-urile sunt cat de cat liniare in raspuns. Din pacate toti mai multi producatori au 'lungit' treptele de viteza pentru a reduce emisiile de CO2. De aici rezulta niste reprize mai lente si nu asa de explozive cum era la diesel-urile de acum 10 ani. In ziua de azi un motor mic cu turbo este echivalentul unui diesel la condus. Singura diferenta a ramas consumul, dar si aici cele pe benzina au recuperat destul de mult.In regim de exploatare normal mixt nu cred ca diferenta este mai mare de 1litru.
Laurentziu83
QUOTE(mars @ 9 Nov 2015, 22:48)
Ei, nu conteaza pe dracu'! Conteaza si la el, desigur.
*


Daca se incadreaza in niste limite normale, probabil nu zice nimeni nimic.

Iar daca masina anterioara a rulat aproape 300 de mii de km, probabil a produs bani seriosi ca sa nu merite zgarcenia la 1.5-2 litri la suta de kilometri daca asta asigura confortul soferului.
Eu am Megane-ul benzinar si am condus si Fluence-ului dci edc al unui coleg. La 90 de mii de km cat avea rulat Fluence-ul, coborat din Megane-ul meu cu doar 20 de mii de km mai tanar, mi s-a parut ca am urcat intr-un tractor zgomotos.

Pana la urma, nu merita sa te zgarcesti pana in maduva oaselor cand alegi ceva, la fel cum nu te zgarcesti cand iti alegi mobila in casa, televizorul, etc.
pishky
QUOTE(Catalinmodena @ 9 Nov 2015, 22:03)
Vreau sa vad si eu diesel-ul ala,modern,care se incalzeste rapid iarna.
Nu masina cu motor diesel ce baga caldura rapid !!!Sa nu apara confuzii !
*



unele sunt echipate cu termoplonjoane care incalzesc antigelul.
nu de dragul pasagerilor, ca vezi doamne "sa se simte bine clientul", nu, sunt prevazute pentru a tine sub control noxele, motor cald mai repede => ardere mai buna => noxe mai putine.
la urma urmei fiecare alege ce se preteaza mai bine nevoilor lui.
daca mi-ar deconta si mie cineva carburantul integral as lua benzinar clar, si mare, si turbo, de preferat din ala old school, care il apuca toti, dar absolut toti dracii de pe la 5.000 rpm in sus.
eu, la momentul cand am luat laguna nu aveam drum sub 30 km pana la munca niciunuia dintre noi (timp berechet sa se incalzeasca).
alexbudan
Iata si prima imbunatatire pe care o aduc noului megane. Suport de ochelari. Cumparat de pe olx cu 40 de lei, montat in 10 minute. Suportii lui nu sunt identici cu sistemul de pe megane, el fiind de Dacia. Am gasit niste cleme pe care le-am prins pe sub plafon, si am reusit sa strng suruburile negre.

Rezultat... Nu mai am nevoie de toc de ochelari si nici nu mai ocupa spatiu in plus in cotiera.

[attachmentid=1628013789] [attachmentid=1628013790] [attachmentid=1628013791] [attachmentid=1628013792]

O buna observatie pe PM a colegului mezym, in brosura noului megane nu se specifica nimic de arkamys, iar sistemul audio pare a fi unul clasic 4x20W. ORICUM, REPET,MULT INFERIOR CELUI DE PE MEGANEUL VECHI.
Cu toate acestea, sistemul audio dispune de aceasta "functie de mare efect" blink.gif Bass Boost Arkamys, care este fix nota 1 pe o scara de la 0 la 10 a asteptarilor de bass.....

[attachmentid=1628013793]

http://www.renault.ro/media/noul-megane/at...noul-megane.pdf
bgdrenault
Modul in care ai montat suportul de ochelari nu strica oare functionarea airbag-ului cortina in caz de accident? Mai studiaza putin, eu am vrut sa duc un fir pe acolo pentru senzorii de parcare, si electricianul pe care l-am consultat mi-a spus sa evit zona respectiva din acest motiv. L-am dus in final pe jos.
Nu sunt sigur dar studiaza putin aspectul.
b76bgaarh
la megan duoi, fix acolo este pus.

ps mama ce chitre oare ce profit au facut de nu au mai pus suportul.
mircea_aq
Nici eu n-am avut suport desi era faza I si nivelul de top de echipare la momentul respectiv.

Eu m-as uita in torpedou dupa iluminare, m-as uita la praguri daca mai exista ornamentele cromate, as baga un ochi la luminile ambientale din portiera - cele care lumineaza la picioare, astea-s primele care se "eficientizeaza"
b76bgaarh
pe modelul megan duoi....
mircea_aq
Nici macar la megane II nu era pe toate versiunile. La confort privilege de exemplu lipsea, era decat pe luxe privilege din cate tin eu minte.
Cert e ca odata cu trecerea de la II-> III cotiera a devenit mai mica, a disparut suportul de ochelari din schema, portierele sunt imbracate in mai mult plastic si mai putina musama, doar scrumiera a ramas aceeasi ca pe Solenza.
alexbudan
Pai airbag-urile cortina trec exact prin parte de jos a plafonului, pe langa cheder. In plus, pe dreapta este montat maner de sustinere, pe stanga nu era nimic, insa suportul din tabal de sub plafon exista. Nu prea vad de ce ar influenta functionarea airbagului.

Iluminare in bord am. biggrin.gif

Cat despre lipsuri... Pe langa langa lipsa luminilor din portierele spate, a blocajelor din buton pentru usile din spate, a cotierei spate si a calitatii sistemului audio, astazi am mai descoperit ca la piulitele care prind bratele stergatoarelor, nu mai avem capace. O incredibila sursa de a reduce costurile de fabricatie, si de ridica costurile ulterioare. Acolo o sa stea rugina intr-o veselie.

De acemenea, la vechiul megane puteam sa vad cat mai am pana la urmatoarea revizie respectiv ex: 15000km/11mo. La asta nou, nu gasesc pe nicaieri in meniu, si nici in R-Link.

Inca mai caut, ca sa completez lista lipsurilor.
Laurentziu83
Cat de zgarcit sa fii sa economisesti din lista optiunilor din meniul computerului de bord?

La logan intelegi de ce au scos CI-ul, dar aici...
74r12
Ai primit si covorase de cauciuc originale ?
Mi se par execrabile cele pt M3, comparativ cu cele de pe M2.

Inca o chestie: cu maneta in pozitie N poti ambala motorul?
La mine cand incerc intra o limitare si nu pot sa turez mai sus de relanti.
In schimb in pozitia P se poate tura motorul.
alexbudan
Am primit covorase originale, dar le-am dat jos si am pus covorase noi luate de la Rimi Timisoara. Din experienta anterioara stiu ca astea Rimi retin foarte ok apa rezultata din topirea zapezii|(iarna), pentru ca au o bordura de vreo 7-8 mm inaltime pe tot exteriorul. Astfel, apa nu ajunge pe mocheta.

Cele originale de la Renault sunt si subtiri si nu au niciun fel de bordura.

Legat de cutia de viteze, pe N se poate tura motorul doar pana la 1500. Pe P merge full.


Surpriza! Eroarea Check Injection System a reaparut. Este deci a 4 oara cand se intampla. Pana acum au schimbat electrovana turbo si senzorul de presiune de pe admisie. Marti masina merge iar la doctor, dupa doar 1900 de km de la achizitie. huh.gif Deocamdata sunt calm smile.gif . Deja am linie dedicata la Vocea Clientului. Am reclamat si lipsurile constatate si m-au anuntat ca se vor interesa de situatie.

O alta intrebare dedicata celor care au jante aliaj. Daca pe masina ai jante aliaj si ai roata de rezerva normala(de tabla), nu ar fi trebuit sa primesti odata cu masina un set de 5 prezoane pentru rezerva? Merg astea de la aliaj?
Macione
De la ce benzinarii alimentezi si de care?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.