Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Canalul Poarta Albă – Midia Năvodari
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2
Sudsemnatu
60 de lei de la atlantic shop, nu am luat ceva puternic ca nu ma intereseaza sa il folosesc pe cineva/animal.

deci cred ca e ok sa iei ceva ieftin
gibonu
@Sudsemnatu
Multumeesc.

--------------------------------------------------------------------------

Sambata, 12.10.2019 - Partea a III-a
Poarta Alba - ecluza Ovidiu - Navodari - Mamaia - Constanta
53 km

Loc special amenajat in Navodari pentru giumbuslucuri cu bicicleta, trotineta, rolele, skateboard-ul si ce mai folosesc pustii din ziua de azi.

[attachmentid=1628110830]

Bucata dintre Navodari si Mamaia.
Kaufland in cort n-am mai vazut pana acum.

[attachmentid=1628110831]

Orice spatiu liber este ocupat de un bloc.

[attachmentid=1628110832]

Doar o parte din Phoenicia Holiday Resort.

[attachmentid=1628110833]

Teoretic, imesitatea din poza de mai sus de afla in Mamaia Nord, practic este in Navodari, deoarece indicatorul care marcheaza iesirea din localitate este amplasat la cateva sute de metri dupa hotel [spre Constanta].

[attachmentid=1628110834]

Pauza pe plaja la Mamaia.

[attachmentid=1628110835]

Sticla de bere am adus-o eu de langa un cos de gunoi, nu stiam ca voi gasi o caramida pe plaja pe care sa o folosesc pe post de cric.

Plaja era pustie, cu exceptia unor baieti care faceau kite surfing.

[attachmentid=1628110836]

Pauza pentru o cola si un Snickers la OMV-ul de la intrarea in Constanta [dinspre Mamaia], dupa care am taiat-o spre gara.

Mi-a placut faptul ca in Constanta parcarea de langa trecerile de pietoni [sau colturile intersectiilor] nu mai este posibila. Bineinteles, in Bucuresti nu se poate face ceva similar.

[attachmentid=1628110837]

Un semafor foarte vizibil [inclusiv la culoarea rosie].

[attachmentid=1628110838]

Plan inclinat in gara Constanta, ideal pentru a nu cara bicicleta in carca pe scari.

[attachmentid=1628110839]

Inapoi la Medgidia cu trenul Regio 8034.

[attachmentid=1628110840]

De data asta am folosti cardul Tren Plus. Iar cu cel 1,30 Lei reducere, am depasit suma de 100 Lei, pretul cardului de reducere, care este valabil pana in ianuarie 2020.

Din ciclul ciudateniilor existente la CFR Calatori, vagonul cu loc de baut.

[attachmentid=1628110841]

Acum doar intreb ca prostu': nu ar fi mai eficient ca in acel loc pentru baut sa existe niste suporturturi pentru biciclete, iar CFR sa ia, oficial [casa de bilete sau online] 15 Lei per bicicleta?

Seara s-a incheiat la carciuma Tanta si Coste din Medgidia, cu o pizza, un gin tonic si o portie deliciosa de clatite.

Cam asta a fost. Pana data viitoare cand voi mai ajunge pe Canalul Poarta Alba - Midia Navodari, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
UXE
Semafor d-ala luminos am vazut prin bulgaria printr-un orasel mic. Mi s-a parut super interesant, pacat ca nu se face si pe la noi uzual asa ceva, la fel si cronometru.

Super tare ideea cu blocarea accesului pentru parcarea inainte de trecerile de pieton. Dar din ce vad se poate trece peste obstacole cu o masina cu garda mai inalta.
gibonu
@UXE
Intra-adeva, foarte tare ideea cu blocarea parcarii langa trecerile de pietoni. Similar era si la intersectii.

Bineinteles, in Bucuresti nu se poate aplica solutia de la Constanta, doar nu ne dorim sa-l impiedicam pe meltean sa-si parcheze masina pe coltul intersectiei.
aphophis
QUOTE(UXE @ 29 Oct 2019, 07:35)
Semafor d-ala luminos am vazut prin bulgaria  printr-un orasel mic. Mi s-a parut super interesant, pacat ca nu se face si pe la noi uzual asa ceva,  la fel si cronometru.

Super tare ideea cu blocarea accesului pentru parcarea  inainte de trecerile de pieton.    Dar din ce vad se poate trece peste obstacole cu o masina cu garda mai inalta.
*


si in iasi avem genul asta de semafoare de aproximativ un an jumate, Initial au fost cateva, apoi au inceput sa le extinda putin cate putin. Pe langa asta, sunt unele treceri de pietoni care au deasupra becuri care bat direct in jos inspre trecere, care chiar te ajuta sa vezi pietonii
gibonu
Un articol intersat despre constructia Canalului Poarta Alba - Midia Navodari:
https://www.ziuaconstanta.ro/in-constanta/l...oto-764322.html

A se vedea si extrasele din textele epocii respective, cu limba lor de lemn.
gibonu
Sambata, 15.10.2022
Poarta Alba - Nazarcea - Ovidiu - Navodari - Mamaia - Constanta
56 km

Bucata Medgidia - Poarta Alba am parcurs-o cu trenul. In gara la Medgida, trenul care urma sa plece la Tulcea.

[attachmentid=1628144464]

In tren spre Poarta Alba.

[attachmentid=1628144465]

Trenul era foarte liber, nici pe nas nu l-am vazut [adica bicicleta a mers gratis].

Din pacate Monumetul Memorial era inchis, adica pe poarta era un mare lacat si in mica incapere de la intrare nu era nimeni. Asta comparativ cu anii trecuti cand acolo era tot timpul cineva. Cat despre extindere, pana acum au aparut doar niste alei, in rest nimic.

[attachmentid=1628144466]

Intrare in Nazarcea.

[attachmentid=1628144467]

Nu departe de iesirea din sat [spre Ovidiu] este un monument numit [daca am inteles bine] Crucea Martirilor, ridicat in memoria celor care au murit in prima faza de constructie a canalului.

[attachmentid=1628144468] [attachmentid=1628144469]

Inscriptia de la baza crucii

[attachmentid=1628144470]

si celelate trei laterale.

[attachmentid=1628144471] [attachmentid=1628144472] [attachmentid=1628144473]
gibonu
Sambata, 15.10.2022 - Partea a II-a
Poarta Alba - Nazarcea - Ovidiu - Navodari - Mamaia - Constanta
56 km

La cateva sute de metri Est de Crucea Martirilor este un fel de complex monahal numit manastirea Sfintilor Romani. Pare ca deocamdata este inca in constructie si ca mai este mult de lucru.

[attachmentid=1628144531] [attachmentid=1628144532] [attachmentid=1628144533]

Am stat putin de vorba cu o calugarita de acolo care mi-a spus ca complexul monahal este ridicat in memoria celor care au fost exterminati in prima faza [anii '50] la constructia Canalului. Nu a stiut sa imi spuna daca complexul este construit pe terenul uneia dintre fostele colonii de munca fortata. Tot calugaritei i-am lasat si lumanarea pe care am vrut sa o aprind la Monumentul Memorial de la Poarta Alba, dar nu am putut pentru ca era inchis.

Inapoi pe DC 87, directia Ovidiu, unde vantul batea destul de tare, drept din fata.

[attachmentid=1628144534]

Pe aici m-am intalnit cu doi biciclisti din zona. Oamenii erau foarte bine antrenati, mergeau la Vadu, pe MTB. Mi-au propus sa-i insotesc, insa am refuzat politicios pentru ca nu putem tine pasul cu ei. Oamenii au fost foarte mirati cand le-am spus ca din Constata ma voi intoarce la Medgidia cu trenul, pentru ca ei mergeau frecvent pe bicicleta intre cele doua orase. La plecare, am estimat bine ca oamenii erau foarte bine antrenati, pentru ca dupa cateva pedale aproape ca au iesit din raza mea vizuala.

Peste autostrada A4, langa Ovidiu.

[attachmentid=1628144535]

Interesant este faptul ca dupa ce se traverseaza autostrada, pentru a merge spre Navodari, drumul revine in A4 pentru cateva zeci de metri, bucata pe care se poate merge cu bicicleta, nu exista niciun indicator care sa interzica accesul.

Banda transportoare rabatabila tot acolo este.

[attachmentid=1628144536]

Un petrolier fluvial,

[attachmentid=1628144537] [attachmentid=1628144538]

care se pregatea sa intre in ecluza de la Ovidiu.

[attachmentid=1628144539]

2 Dec 2022, 01:18:
Sambata, 15.10.2022 - Partea a III-a
Poarta Alba - Nazarcea - Ovidiu - Navodari - Mamaia - Constanta
56 km

Drumul pe malul nordic al Canalului este bun.

[attachmentid=1628144570]

Canalul, lacul Siutghiol si aglomeratia de constructii din Mamaia, de care urma sa ma ingrozesc.

[attachmentid=1628144571]

Drumul mai are si niste bucati mai nasoale, dar nimic de speriat.

[attachmentid=1628144572]

In apropiere de Navodari.

[attachmentid=1628144573]

Teoretic nu aveam voie cu bicicleta pe Canal.

[attachmentid=1628144574]

Navodari, hala de peste, in forma de peste, adica una dintre cele mai urate cladiri din RO.

[attachmentid=1628144575]

Vedere spre Poarta Alba.

[attachmentid=1628144576]

Pare ca Novadari si-a rezolvat toate problemele si ca are bani de aruncat pe ornarea sensurilor giratorii.

[attachmentid=1628144577]

Ecluza Navodari.

[attachmentid=1628144578]

Cam asta a mai ramas din fosta tabara,

[attachmentid=1628144579]

plus niste mozaicuri din alte timpuri.

[attachmentid=1628144580] [attachmentid=1628144581]
gibonu
Sambata, 15.10.2022 - Partea a IV-a
Poarta Alba - Nazarcea - Ovidiu - Navodari - Mamaia - Constanta
56 km

Intrarea pe digul de sud al portului Midia.

[attachmentid=1628144666]

Din pacate atmosfera era cam ploioasa, asa ca nu am continuat alergarea pe dig, ci am lasat-o pentru o zi cu soare.

Faleza din Navodari [de fapt din Mamaia Sat, localitate compenenta a orasului Navodari].

[attachmentid=1628144667]

Partea buna este ca exista niste parcari in zona.

[attachmentid=1628144668]

Partea proasta este ca s-a construit intr-un ritm salbatic, totul este inundat in beton, fara nicun fel de spatiu verde.

[attachmentid=1628144669] [attachmentid=1628144670] [attachmentid=1628144671]

Pauza pe plaja.

[attachmentid=1628144672]

Dupa care am continuat sa pedalez direct pe malul marii.

[attachmentid=1628144673]

Senzatia este una foarte misto. Nisipul udat de valuri era suficient de tare incat sa pot pedala pe el fara probleme. Plus ca trebuie sa ma mai feresc de valuri, ceea ce nu am reusit tot timpul.

Marea era putin agitata, pacat ca nu am prins o zi cu soare.

[attachmentid=1628144674]
gibonu
Sambata, 15.10.2022 - Partea a V-a
Poarta Alba - Nazarcea - Ovidiu - Navodari - Mamaia - Constanta
56 km

Betonul si sticla, materiale de constructie traditionale din Dobrogea, precum olanele si gardurile de piatra [care din pacate au cam disparut].

[attachmentid=1628144691] [attachmentid=1628144692]

Si vedere din spate.

[attachmentid=1628144693]

Imensitatea asta cica se numeste White Titanic. Si cica nu este un hotel, cu un bloc de apartamente.

Langa pare ca se construieste ceva similar, avand in vedere groapa in care se va sapa fundatia.

[attachmentid=1628144694]

Trei randuri de blocuri intre mare si soseaua Navodari - Mamaia.

[attachmentid=1628144695]

O alta imensitate, in care iti poti mirosi, la propriu, basinile cu vecinul din celalat bloc.

[attachmentid=1628144696]

Tot ce s-a vazut mai sus sunt in Mamaia Sat, pentru ca Navodari se termina dupa ele, spre Constanta.

[attachmentid=1628144697]

A urmat o pauza pe malul lacului Siutghiol, ocazie cu care am dat jos nisipul fin de pe bicicleta, depus in urma pedalatului pe malul marii. Nisipul l-am dat jos cu un jet de apa, facut printr-o gaura data cu briceagul in dopul sticlei de apa de 2 litri pe care o aveam cu mine.

Autobuzele electrice de pe strazile Constantei.

[attachmentid=1628144698]

In cazul in care nu s-a observat, semnul de pe spatele autobuzului.

[attachmentid=1628144699]

Probabil ca asta este instalatia de incarcarea a autobuzelor electrice.

[attachmentid=1628144700]

Daca este vreun coleg din Constanta pe aici, as fi tare curios sa aflu care este autonomia reala a acestor autobuze electrice si mai ales cum se descurca intr-o zi geroasa de iarna, cand la 5 dimineta pot fi multe grade sub zero.

Plan inclinat in gara Constanta, ideal pentru impins bicicleta.

[attachmentid=1628144701]

Pacat ca planul inclinat duce doar la linia nr. 1. Pentru restul liniilor, tunel si bicicleta in carca.

Automotorul fabricat la Malaxa prin anii '40, in functiune si azi. Se pregatea sa plece la Mangalia.

[attachmentid=1628144702]

Nasul a fost foarte multumit cu 5 Lei pentru bicicleta de la Constanta la Medgidia.

A urmat o vizita la carciuma Tanta si Costel din Medgidia si apoi somn.
Cam asta a fost. Pana data viitore cand mai ajung pe aici, daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.