Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1988 Nissan Patrol GR y60
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
Adrian Frigo
radmasa.gif radmasa.gif

Bine că i-a dat tare fără să-i rupă planetarele,atunci era mai rău! tongue.gif biggrin.gif
vis-a-vis
radmasa.gif
dizzy
injectorul dus suna a un tzarait?
poate scapi cu o curatare?
SiloS
Vineri am aruncat un ochi pe joja... nivelul era sub minim. Asa ca am facut rapid un schimb de ulei:

18 AUGUST - 345.000 KM - SCHIMB ULEI ( MOBIL ONE 10w40 ).

Explicatia pentru care in 4000 de km nivelul uleiului din baie a scazut atat de mult este una "imbucuratoare": Sambata, cat timp am mesterit pe la masina, am sesizat ca ea isi marcheaza teritoriul... si banuiesc ca este simeringul de la arbore - cel din spatele motorului.

Cat despre tacanit, se pare ca a disparut... oricum o sa ii fac o reconditionare a injectoarelor, dar luna viitoare. momentan sunt prins cu alte treburi.

Sambata am reusit sa montez noile arcuri, masina arata acum ca o adevarata bestie. Se pare ca arcurile IRONMAN +5cm HEAVY LOAD sunt ce trebuie pentru masina asta... Din pacate, nu stiu cand o sa apuc sa "le testez", urmatoarele weekenduri fiindu-mi blocate cu alte treburi.

Pe langa arcuri, am apucat sa montez si cozorocul. A fost pentru prima oara cand am folosit un pistol de popnituri. De fapt, asta e si motivul pentru ca nu l-am montat pana acum: nu aveam pistol pentru popnituri. Mie imi place cum arata.

Si am mai facut ceva... am cumparat un bufnitoi. Acum, ca ornamentul troneaza mandru pe bord, am poreclit masina "BUFNITOIUL". Cam cocalaresc, dar momentan mi se pare simpatic.

Restul realizarilor pe ziua de ieri... in topicul Samuraiului. In curand va veni toamna si voi avea nevoie de o masina de off-road cu adevarat capabila.
Speedy
O fi asta topicul Patrolului, dar cu domnisoara te-ai mai intalnit? blush.gif
dizzy
Poti sa incerci sa-i vari niste zeama de ulei de 2 timpi in rezervor, mai unge un pic injectoarele.
Arata foarte tare cu cozorocul ala. In schimb colierul ala de Campia Turzii de pe snorkel nu prea.
Eh, cand te saturi de bufnitoi, il lasi pe prima banca in parc.


einstein1984
lol, filtru de aer de tractor pe post de snorkel?
bucatzel
Basca mea, cum vad topicul asta ca rasare, imi aduc aminte de duma asta.

QUOTE(TitiMotanu' @ 17 Aug 2017, 15:43)
Cand sa-l felicit, mi-a spus ca se refera la masina smile.gif))
*



radmasa.gif
ydaniel
Te-am vazut duminica pe la ora 18-18.30 pe la Maneciu Ungureni catre Ciucas!
SiloS
As fi plecat de Vineri seara daca nu aveam Sambata nunta. Am plecat pe Cheia in speranta ca e drumul mai liber decat pe Valea Prahovei.
Zilele astea am facut ~1200km cu Nissan-ul.
Am fost 4 indivizi, de fapt 2 oameni si 2 femei, pregatiti sa dormim in cort/masina, sa campam unde vrem, dar vremea ne-a jucat figuri, asa ca am dormit la pensiune/cabana.
Traseul ar fi putut fi mai lung, cu mai multe obiective turistice, dar din pacate totul a fost prea scurt si mai ales, in nici o dimineata nu ne-am trezit/mobilizat prea devreme.

Totusi:
z1 (duminica seara) : Baile Tusnad. Am ajuns tarziu, a plouat cam toata seara, am crezut ca nimic nu poate deveni amintire de povestit. Dar... dar sa vezi ursoaica ca vrea sa iti manance ce a mai ramas din aripi e ceva interesant! Ursoaica cu doi ursuleti au coborat din padure, au dat tarcoale masinii prin parcare, dupa care au plecat mai departe.
z2: din Baile Tusnad catre Lacul Sf. Ana - varianta offroad. Putina invarteala prin zona dupa care i-am dat drumul catre Miercurea Ciuc, Balan, cu destinatia Piatra Singuratica.
Nu am reusit sa urcam cu masina pana acolo, asa cam lasat-o peste noapte agatata de un copac si ultima portiune de traseu am parcurs-o la picior. Gazda de la cabana a fost foaaarte surprinsa cand ne-a vazut ce echipament de urcat pe munte avem: o geanta cum adeseori intalnesti prin Gara de Nord, plina cu carne pentru gratar si bautura pe alese.
z3: urcat pe Piatra Singuratica (peisaj superb!), recuperat masina - cred ca am coborat mai bine de 300 de metri cu spatele, din care peste 50 de metri i-am facut asigurat cu troliul, dupa care ne-am continuat drumul pe forestierul ce leaga Balan-ul de DN12C: Lacu Rosu - Cheile Bicazului. De la respectivul forestier ne-am abatut putin si am vazut si locul de unde izvoraste Oltul. Mai departe, oprire la Lacu Rosu, plimbat cu barca, mancat kurtos kalacs si continuat drumul pe Cheile Bicazului, apoi "de-a lungul" lacului cu acelasi nume pana la Vatra Dornei.
z4: putina foiala prin statiune, urcat pe un forestier pana la cabana Gigi Ursu, dupa care am mers pe transrarau, cu oprire si catarare pe Pietrele Doamnei. Din pacate, nu am urcat pana sus, din motive lesne de inteles: mult prea periculos. Ziua s-a incheiat in curtea unei pensiuni de pe langa Suceava. Moldovenii astia, nici nu am ajuns bine si ne-au pus de baut "putina tuica".
z5: Ziua cetatilor: Suceava, Targu Neamt, dupa care fir intins catre Bucuresti.

Masina s-a comportat in principiu bine, dar:
1)
QUOTE
Explicatia pentru care in 4000 de km nivelul uleiului din baie a scazut atat de mult este una "imbucuratoare": Sambata, cat timp am mesterit pe la masina, am sesizat ca ea isi marcheaza teritoriul... si banuiesc ca este simeringul de la arbore - cel din spatele motorului.

Nici vorba de simering. E vorba despre turbina. Gata! Si-a dat sfarsitul. Fum negru-albastru, consum de ulei, lipsa de putere, ea e murdarai, dupa ce opresc motorul picura ulei din ea..... Deci, se cere reconditionarea turbinei!!!

2) Stiam ca unul dintre suportii arcului spate este "obosit". Celalalt inca mai statea pe pozitie, dar asta nu insemna ca e prea zdravan. Mai ales ca am mai auzit ca asta e o problema oarecum comuna. Acum masina sta lasata de fund, cu oalele de la arcurile spate semi-desprinse de sasiu, sprijinindu-se practic in caroserie. Asta e o problema pe care o sa o rezolv in momentul in care voi face vopsitorie/tinichigerie.

Din pacate, se pare ca sezonul Nissan-ului s-a cam incheiat pe anul asta. Cu cortul nu se mai poate sta... asa ca nu-mi ramane decat sa finalizez mai repede Samuraiul. smile.gif

SiloS
In ultimele luni nu am mai iesit deloc cu Nissan-ul, l-am folosit doar pentru drumuri scurte "in folosul garajului" - am carat cu el diverse materiale si piese.

Inainte de Craciun, ca tot am incheiat operatiunea "GARAJUL", am demontat turbina in vederea reconditionarii. Multa munca sa o dau jos, nici nu vreau sa ma gandesc cat de mult va fi de munca sa o pun la loc. Sambata am in plan sa fac treaba asta.

Primul "atelier" la care am ajuns cu turbina m-a tinut in loc mai bine de 2 saptamani. Nu au fost in stare sa comande piesele necesare reparatiei ca nu stiau ce fel de turbina e, dupa cateva zile le-am trimis eu codul .... dupa nu stiu cate zile m-au sunat sa-mi spuna ca ei nu au cum sa o repare ... In fine, nu le fac reclama negativa.
In schimb, aduc numai cuvinte de lauda celor de la AVD Turbo. Mi s-au parut super profesionalisti si super amabili. Si scumpi - 1428 RON.

Toata operatiunea e destul de complexa: suruburile cu care se fixeaza protectia termica de pe evacuare s-au rupt, unul dintre prezoanele cu care se fixeaza galeria de turbina s-a rupt si el, EGR-ul era anulat, dar nu si demontat. Urmeaza sa se ocupe un prieten de galerii, sa le duca la celebrul Nea Marinica ce urmeaza sa faca minuni cu aparatul de sudura in timp ce eu o sa comand garnituri noi pentru evacuare, o sa cumpar saibe cupru pentru traseele de ulei... E mult prea multa munca si trebuie facuta bine!

Pentru ca a tot zacut in garaj masina, am "mermelit" la ea w/e trecut si i-am accesorizat roof-rack-ul cu o lopata - pe o parte - si o cazma - pe partea cealalta. Nu doar ca arata bine, dar sunt si practice. Ah, plus un mic toporas de "grataragiu" in portbagaj.

Poze ... cand o sa am ocazia, o sa fac...
AmunDei
Daca intrebai iti ziceam dinainte AVD.

E scump pentru ca la ei repair kit-ul include by default si axul turbinei iar piesele OEM sunt scumpe. Pt T2-ul ce il am eu, repair kit inclusiv ax si cu tot cu manopera este cam 1100 ron.
SiloS
Daca tot m-a costat "o caramida" de bani reparatia turbinei, am mai cautat niste maruntis prin buzunare si am mai luat o jucarie: un ceas care sa-mi indice presiunea. Il consider a fi practic, dar aduce si un "+" estetic consolei centrale...
dizzy
Te-ai gandit cumva sa pui si ceas de EGT ( Exhaust Gas Temperature)?
Am inteles ca ar ajuta motoarele mai in varsta sa nu se incinga peste limitele normale.

SiloS
Nu. Ceasurile pe care le am pe masina ar trebui sa imi fie suficiente pentru a o tine sub control, prioritatea ar fi sa le fac pe toate sa fie functionale. Ceasurile de temperatura, respectiv presiune ulei nu functioneaza.

Am montat turbina. Operatiune complicata, dar nu imposibila. Am iesit in teste cu masina si chiar am venit cu ea in Bucuresti. Nu ca as fi avut ceva de carat, dar imi era pur si simplu dor de ea. Merge foarte bine.

Dar cum niciodata cheltuielile la o masina veche nu se opresc, bateria masinii pare ca e aproape de sfarsit. Dupa ce am montat turbina, am pornit cu greu Nissanul - bateria moarta (masina nepornita ~1luna), starterul insuficient de puternic cat sa ma ajute la ceva, am pus cablurile pe Samurai, dar si Samurai-ul are bateria cu un picior in groapa, asa ca solutia a venit de la BMW ( baterie buna de 85Ah, alternator potent smile.gif ).
In fine... acum caut baterie...

Am montat si ceasul de presiune in turbo. Arata ok, functioneaza ok, dar lumina lui e de-a dreptul deranjanta.

Si inca ceva ... am schimbat uleiul. O sa ma uit maine in tabloul de bord sa imi notez aici.

LE : 346.7oo km
Agrig
Fain!
Sa te bucuri de ea si sa n`ai probleme!
Eu folosesc un Y61 scurt tot 2.8l.
La alimentare mai bag 0,5l ulei 2T la un rezervor.
Oicum masina e tinara, doar 69Kkm.
SiloS
Dupa ce am facut Nissan-ul functional, m-am lovit cu o noua problema: aerisirea circuitului de racire. Chiar dinainte sa o trag pe dreapta ( cu ~1000 km ) am sesizat o problema si anume ca nu mai baga caldura cum trebuie. Dar deh, era vara, apoi nu am mai folosit masina si am zis ca voi rezolva problema dupa ce repar turbina.
Dupa ce am remontat turbina m-am lovit de faptul ca masina in continuare baga caldura cu intermitente si ca practic circuitul de racire nu prea se aeriseste...
Am tras o sperietura mare ca m-am gandit la chiulasa ( timp si bani ), dar problema s-a dovedit a fi din cauza modului in care era facut circuitul de racire.
Masina a avut termoflot, a fost anulat si in locul lui a aparut un furtun care practic a scurtcircuitat traseul de racire.
Reparatia si modifacarea a constat in faptul ca am refacut traseul, fara bypass de data asta, dar am adaugat 2 aerisitoare pe returul de la aeroterme (aeroterma fata + aeroterma pentru pasagerii fata tongue.gif ) si 2 robineti - cate unul pentru fiecare calorifer.
Mai mult, am repus pe pozitie vasul de expansiune, l-am reparat (peticit), i-am pus un furtun care sa stea la funcul acestuia...

Rolul aerisitoarelor sta in numele lor. Pe cel al robinetilor ma simt dator sa il detaliez.
IARNA:
Merg fara pasageri in spate, inchid robinetul pentru spate => va baga caldura mai bine pe spate.
VARA:
Inchid ambii robineti => 1) circuit de racire mai eficient, se plimba apa mai multa si mai repede prin radiatorul de racire si 2) nu vor mai exista scapari de caldura in habitaclu. Eventual si 3) motorul va ajunge mai repede la temperatura de lucru.

Stiu ca e un moft si ca sunt in mare parte inutile, dar fiecare are piticii lui. Eu nu concep o masina de teren fara sa aiba multe luminite, asa ca am luat pentru tractor un set de proiectoare de ceata, galbene. Am apucat de le-am sudat suportii pe bullbar si le-am montat, dar pana voi face instalatia electrica va mai trece inca o luna. (nu vreau sa fac treaba asta in garaj in weekend, o pot face linistit in fata blocului dupa ce se va mai incalzi).
Tot la capitolul lumini se incadreaza si proiectorul pentru spate. Aveam montate 2 bucati sus pe roof-rack, dar daca pe timp de iarna am dat jos roof-rack-ul, a disparut si lumina huh.gif .


Ce voi face mai departe, nu stiu.... cert e ca la vara vreau sa am masina vopsita, infoliata... sa arate si ea la fel de bine precum ruleaza!
MuciX
Ce e rasturnat in dreapta nissanului?
wolfin
mai bine de la ce masina a fost.
SiloS
Este restul a ceea ce fost masina unui prieten ( Samurai ). Am facut-o bucati-bucatele, sa vedem ce o sa iasa din ea...
dizzy
QUOTE(SiloS @ 16 Jan 2017, 15:11)

Pregatesc masina pentru a ajunge la mare la Vadu/Corbu - dar cu cine? Ca femeile, in general, vorbesc mult si prost, si daca stai prea mult cu una, te plictiseste si te enerveaza. Asa ca nu-mi permit sa-mi intind nervii sa o suport pe una un weekend intreg. Iar una cu care sa vorbesc liber, despre orice subiect, cam greu de gasit. Adica... e penibil sa arunci un ochi in biblioteca unuia -pentru mine era evident ca se uita degeaba, imi dadusem seama de la prima intalnire ca ii este straina cartea- iei o bucata, o rasfoiesti cu un aer intelectual, dupa care o pui la loc cu cotorul inspre perete... si ti se pare ok? Alta a venit si, in aceeasi nota in care dorea sa para o fata citita, ia un exemplar, il rasfoieste si il pune la loc. Pentru ea, "la loc" insemna sa il puna pe alt raft cu carti mici - astfel incat cartea ce doar o tinuse in mana iesea in evidenta - fiind cu cativa centimetri mai inalta.
*



Salut Silos,
Fata din povestea ta a ajuns vedeta
MuciX
In felul asta nici nu indoaie colturile cand le pune la loc.
SiloS
M-am amuzat teribil cand am deschis poza.

In alta ordine de idei, astazi a fost o zi trista pentru portofelul meu. Mi-am luat inima in dinti si am comandat baterie. 500 RON, Varta argintie de 110 Ah. Sper sa tina 4 ierni...

FEBRUARIE 2018 - SCHIMBAT BATERIA

Duminica "mi-a fost dor" sa lucrez cu lemnul si am modificat suportul din portbagajul de la Patrol. In urma folosirii lui in vara lui 2017 am bagat de seama ca e nevoie de cateva schimbari: alte compartimentari, alte intarituri.... nu am facut poze, dar trebuie sa ma credeti pe cuvant...
SiloS
Sa montez bateria cea noua a fost poveste. Bateria luata ... mai lunga decat cea veche cu ~8cm. Bateria veche ... incapea la limita in suportul ei.
Ce e de facut ? Am bagat flexul in suportul vechi, am modificat pozitia bateriei astfel incat sa permita trecerea unui manunchi de fire pe dedesuptul ei ( recunosc, am facut o tiganie cu 2 scandurele ), am modificat sistemul ei de fixare in suport (bateria fiind acum mai sus cu ~5cm, tijele respective pentru fixare au ramas mici si au trebuit prelungite) si am relocat cutia de relee pentru troliu.
2 ore a durat.
Cei 900A - putere de pornire isi spun cuvantul. Nissan-ului i se potriveste de minune expresia "doar ii arati cheia si porneste".

Azi m-am invartit pe langa ea si am inversat statia cu casetofonul... mi se parea mie ca nu se apasa butoanele cum trebuie la casetofon, ca nu se vede afisajul de la statie... bibileala de primavara.

Si sa nu uit, noua achizitie pentru tractor: lanturi pentru zapada.
Am achizitionat un set de 4 lanturi tip scarita - marimea corespunzatoare pentru anvelopele de pe masina.
Sunt mari, sunt grele ( 10kg/ bucata ), se monteaza relativ greu, sistemul lor de prindere nu e chiar eficient ( trebuie sa confectionez niste tensionatoare suplimentare ), sunt voluminoase.
Probabil o sa vand 2 dintre ele, dar inainte de asta as vrea sa le vad cum se descurca in zapada in combinatie cu AT-urile.
SiloS
Tichia de margaritar... ce-i trebuie chelului altceva decat tichie de margaritar?

Am facut comanda impreuna cu mai multi prieteni de niste buzunare pentru usi. Sunt cam mici pentru nevoile mele, dar totusi practice.

Am "legat" proiectoarele galbene la un buton in bord - acum sunt si functionale.
Am montat proiectorul spate - in momentul cand voi avea mochetele scoase ii voi face si instalatia electrica.
dizzy
Apoi, ce-ti tii in buzunarasul ala? Portofelul? Telefonul ?
Sugestie (ca nu imi place sa recomand pe banii altuia):
Masori cat loc ai disponibil si te duci pe la dezmembrari si ochesti ceva care sa maximizeze locul disponibil.
einstein1984
e bine s aincepi cu lanturi doar pe spate... daca o ingropi cu 4 lanturi montate ai nevoie de TAF sa te scoata din zapada. DAr ATurile merg bine la zapada.
dizzy
Cum ramane Patrolu' nu ramane nici o masina!
O mai scoti cu doua TAFURI
SiloS
E adevarat, daca ramai pe undeva cu o masina mare e dificil...


Ultima zapada de la sfarsitul saptamanii trecute aproape "a paralizat" traficul, creand suficiente situatii dificile. Sunt mandru ca Vineri am reusit sa ajut 3 persoane. La Bucuresti am scos un vecin din parcare - cu troliul. Langa Buzau, pe drumul catre Focsanei, am blocat traficul si am scos din sant masina unui amic.
Ce e intr-adevar de lasat scris pentru posteritate e ca am tras un TIR. Nu era bagat in zapada, nu era incarcat, dar era parcat in pozitie pentru incarcare/descarcare, langa rampa depozitului, fara posibilitatea de a mai da cu spatele si cu gheata/zapada batatorita sub roti. Cu ajutorul rablamentului din dotare l-am ajutat sa se puna in miscare. O data. A doua oara l-am ajutat sa iasa din curtea depozitului, DN-ul e un pic mai inalt decat curtea in care se afla, asa ca a avut nevoie din nou de ajutor.
V-am spus ca mi-am luat girofar ? Ei bine, Vineri a fost ziua in care l-am folosit. Am blocat traficul de 2 ori si m-am facut observabil in conditiile de viscol si ninsoare. ( o data cand am scos tirul in DN si o data cand am troliat prietenul "picat" in sant )

Vreau sa consemnez si faptul ca drumul spre Buzau a fost un drum in care 1) am mers cu MRL-urile cuplate, 2) am avut portiuni cu zapada, flescaraie - in care anvelopele late au trebuit "sa-si faca loc" si mai ales 3) vant puternic din fata. Totul s-a tradus intr-un consum ridicat. Foarte ridicat. Cred ca undeva la 13%, poate chiar mai mult.

Am montat 2 lanturi, am confectionat un sistem de tensionare pentru ele - ceva simplu si care sper sa fie eficient, dar nu am reusit sa ies in probe pentru ca... s-a stricat masina. Bujiile incandescente nu mai cuplau, asa ca ca nu mai pornea. Am banuit calculatorul, releele. Am verificat cu electricianul tot sistemul, ocazie cu care am invatat cu exactitate sistemul de comanda al bujiilor incandescente - faza de preincalzire la 12v, faza de postincalzire la 6v. Problema s-a dovedit a fi din mufa cu care se conecteaza calculatorul masinii. Calculatorul e pozitionat la baza stalpului A, cu mufa in jos. Din cauza gaurilor datorate ruginii a tot sarit apa pe mufa, pe calculator. Rezultatul se traduce prin oxidarea pinilor de comanda pentru relee bujiilor.

Ce mi s-a intamplat a fost picatura care a umplut paharul. Saptamana viitoare vreau sa demontez masina in vederea carpelii. Scopul meu e ca intr-o luna sa dispara gaurile din podea, sa ii schimb pragurile, sa repar oalele arcurilor spate, sa ma asigur ca prinderile caroseriei pe sasiu sunt intregi, sa o antifonez si sa o vopsesc.
Nu vreau reconditionare/restaurare, vreau o "carpeala" si o "spoiala" prin care sa ma asigur ca nu mai am gauri in podea si ca masina va avea un aspect "comercial".
SiloS
In afara de oalele spate de care stiam ca sunt "frante", am mai descoperit o singura gaura in sasiu - localizata tot pe langa oalele spate. In rest, pare ok.
Cat despre caroserie, am vazut si mai rau...

Sa vedem ce o sa iasa...


ps: i-am dat jos si evacuarea. Vreau sa-i construiesc un traseu free-flow din teava de 3". Fiind turbo, contra-presiunea va fi asigurata de insasi turbina. Va "grohai" cam asa: https://www.youtube.com/watch?v=4KbjT-Zrv7c
SiloS
Atunci cand ajung sa depind de alte persoane, totul devine dificil.

Am dezmembrat masina acum 2 luni!!! In 2 luni nu mi s-a intamplat decat sa fiu dus cu zaharelul. Nea Marinica, pe care il apreciez pentru modul in care lucreaza, a fost exclus din prima pentru ca nu are notiunea timpului. Am incercat sa colaborez cu Nea Tica, om care m-a amanat usor-usor cu diverse motive: "adu-o dupa Paste, nu acum!", "stai sa termin si eu lucrarea asta si pe urma", "e vacanta de 1 mai, adu-o dupa ce se termina cu zilele libere!". Amanarea suprema am primit-o dupa ce i-a intrat bavura in ochi: "mi-a zis doctorul ca 2 saptamani sa stau linistit, dupa care ma apuc de Nissan!". Uite asa a trecut o luna si un pic, in fiecare saptamana aparand cate un motiv pentru care sa ma amane.
Evident, am cautat pe altcineva. Nea Razvan. Om hotarat: "am 2 motoare de terminat si ma apuc de gipul tau!". Zis si facut. In saptamana urmatoare: "mai am 2 motoare de terminat si ma apuc de gipul tau!". Devenisem insistent: "stai sa termin cu motoarele astea 2, si ma apuc. Dar mai dureaza un pic, ca acum e sarbatoare mare si nu se lucreaza, apoi iarasi sunt zilele libere de 1 iunie..." Nea Razvan nu stiu daca a terminat motoarele respective, pentru ca a avut un accident de munca. S-a lovit cu drujba in picior.
Uite asa am intrat in luna iunie, fiind amanat saptamana de saptamana de acesti "Nea...".
In ultimele 2 saptamani am cautat om care sa fie de acord cu principiul "daca vreau un ban, muncesc". Am primit raspunsuri diverse: "Nu ma bag la masini asa vechi", "Ehhh, aici e de munca.... nu fac eu din-astea". Am cautat in service-uri, poate mecanicii au prieteni tinichigii: "stiu eu pe cineva, dar mai bine nu ti-l recomand, ca o sa iti manance nervii".

Intr-un final, am aflat de Claudiu. Fara apelativul "Nea". Cladiu a zis "se face, stai linistit". O urma de speranta! Claudiu mi-a zis sa ii aduc masina, ca "Luni ma apuc de ea!" Asta se intampla Vineri.
I-am dus masina Vineri seara.

Ce o sa faca Claudiu la masina, Dumnezeu cu mila!
I-am zis sa nu se atinga de sasiu, sasiul mi-l fac cu Nea Marinica. Nea Marinica "are mana" si sudeaza in argon.
Caroseria o sa fie facuta cu autogenul.


Ce am facut la rabla, pentru rabla, printre picaturi, in astea 2 luni:

- am adaptat 2 amortizoare de hayon de Dacie Break la capota Nissan-ului. Capota este incredibil de grea, dificil de ridicat. Cu amortizoarele montate se ridica folosind un singur deget.

- am cumparat masina cu 2 bare transversale. Am cautat sa le vand la un pret ok. Nu am reusit. De pomana nu mai dau. Dupa ce vezi ca cei care primesc de pomana se chinuie sa vanda si sa faca bani, dupa ce vezi ca sunt unii care iau de pomana chiar daca respectivele piese nu le sunt de folos, renunti la ideea de "donatie". La Samurai am renuntat la proiectoarele cu Halogen, inlocuindu-le cu un LEDBAR. Aceeasi poveste. Proiectoarele vechi mi-au devenit inutile. Rezultatul: rampa de proiectoare!!! Am de gand sa o folosesc iarna, atunci cand ROOF-RACK-ul devine inutil. Mai am sa ii montez niste semicoliere, sa pot monta pe ele lopata si cazmaua.

einstein1984
pune un proiector si in spate sa bata in jos, sa vezi ce faci cu sufa, cu bagajele etc.
dizzy
La cate masini adapostesti, cred ca iesi mai bine daca iti iei tu echipament si inveti sa sudezi.
Mai prost nu cred ca-ti iese ca la meseriasi si ai si pe ce lucra.

Totusi sa-i pui si bara de siguranta la capota Nissanului, sa nu te ghilotineze peste spate in caz ca mor amortizoarele alea.

Sper ca bara aia de lumini o faci cu smileys
smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif
/=========\
SiloS
Proiectoare de spate sunt 3:
- pe fiecare colt al roof rackului
- unul pe usa spate.

Smiley-face ma gandesc sa fac pe diferentiale.
Diferentialele de Nissan sunt foarte mari. Garda la sol la Patrol pe 33" e mai mica dacat la Samurai pe 31".
Iulikk
Nu mai face pomeni ca nu merita. Asa am incercat si eu sa fac "pomana" si lumea stramba din nas ca sunt piese folosite. Lumea acum vrea si moca si nou si de calitate. Si daca se poate, sa ii si montezi piesele.
SiloS
Nu e nimic spectaculos, este doar o normalitate atat de rara incat ma surpinde.

M-a sunat mai devreme tinichigiul sa ma intrebe cateva detalii despre cum vreau sa montam profilul rectangular pe post de prag. I-am trimis poze pe whatsapp in care i-am aratat ce vreau, el mi-a trimis inapoi poze in care mi-a aratat ce a facut.

O raza de speranta!...
vis-a-vis
păi ce-a făcut?
SiloS
Doar a taiat si a curatat.
Mai nimic, dar dupa ce stai 2 luni in care te rogi de unul si de altul sa faca treaba, e o raza de speranta ca Nea Claudiu s-a apucat de treaba...
Cand va fi un progres notabil, il voi consemna aici prin poze.

Momentan, e doar un sentiment de "eliberare".
SiloS
Pragurile sunt schimbate, trager-ul refacut.
Toate din teava rectangulara.
Nu sunt 100% multumit de trager dintr-un singur motiv: nu am fost eu acolo langa Nea Claudiu cand a ridicat botul masinii si nu stiu exact in ce tensiune se afla noile puncte de prindere.
Totul e facut "din topor", dar nu am pretentii de originalitate.

Avantajul e ca, in caz ca vreau sa tensionez botul, sa il mai ridic 1cm, o pot face. Schimbandu-i Bodyliftul de la punctele fata.

Cert e ca primele 2 randuri de puncte de prindere ale caroseriei erau ruginite. Se observa si in pozele puse de mine.
Cat despre punctele de prindere de la picioarele soferului/pasagerului - Dumnezeu cu mila. Este practic imposibil sa reconstruiesti dupa cotele originale. I-am explicat lui Nea Claudiu ca vreau sa imi tina masina ridicata de prag - partea din fata in timp ce lucreaza la podea. El a inteles ce trebuie facut. Cum si cat o va face, ramane la latitudinea lui.

Omul e mai optimist decat sunt eu. Mi-a spus ca saptamana care vine vrea sa incheie capitolul tinichigerie si peste 2 saptamani sa o vopseasca...

Ma pregatesc sa "imi fac" masina asa cum mi-o imaginez eu. Tocmai ce am dat comanda de un set compus din 4 paravanturi din plastic negru.
SiloS
Lucrarile avanseaza. Marile gauri nu mai exista. Au mai ramas acum doar cele mici. Nea Claudiu in continuare este optimist si spune ca vrea sa o termine saptamana asta.

M-a trimis in weekend sa ii cumpar materiale, ba chiar i-am dus si vopseaua.

Am cumparat o vopseaa texturata mata - alb branza . 350 RON.
Kelfos pentru sasiu si burta. 250 RON
Ultima tura de materiale (mastic, chit, filler, smirghel, diluant, vopsea negru mat, etc.) . 400 RON

Prima data i-am mai dus niste electrozi si alte nebuneli, in valoare de ~300 RON.

Deci materialele, 1300 RON.

Tevile si profilele rectangulare m-au costat ~300 RON.

Sa zicem ca avem un total pana acum - 1600 RON.

Stiam de cand am luat masina ca parbrizul a fost montat incorect, a fost lipit direct pe caroserie, chederul fiind ciopartit si doar de decor. M-am ocupat in weekend si am fost de am demontat un parbriz de pe caroseria unui amic; am luat repede chederul si i l-am dus lui Nea Cladiu. Deci masina va avea parbrizul demontat, curatata rugina, chederul schimbat.

Tot in weekend am hotarat sa ii curat, sa ii spal cu aparatul de spalat cu presiune tot ce inseamna plastic interior, mochete, scaune, banchete. A iesit la jeg din scaune, de nu-mi imaginam!

Scriu aici si cu ocazia asta imi fac ordine in idei. Cand voi lua masina voi avea de facut asa:
- tras cabluri pentru proiectorul spate, de pe usa spate.
- tras cablu si montat undeva, prin portbagaj, o priza 12v (pentru pasagerii spate, lada frigorifica din portbagaj, etc)
- refacut instalatia pentru proictoarele de pe roof-rack (momentan sunt vreo 3-4 fire de masa, proiectoarele de lateral au comanda separata fata de cele de pe centru. E un manunchi mare de cabluri - toate aceeasi culoare!!! Dezastru. Vreau sa le fac pe toate sa aiba aceeasi comanda. Astfel voi avea doar 4 cabluri care vor urca catre roof-rack: +pozitii, +proiectoare, +proiectoare spate, - pentru toate. Aici e de migala si s-ar putea sa pierd mai mult de jumatate de zi.

Apoi urmeaza de pierdut o zi pe la Nea Marinica, unde sper eu sa ii repar si intaresc oalele de la amortizoarele spate.

Apoi folia si paravanturile...

16 Jul 2018, 17:15:
Poze primite pe whatsapp acum cateva minute:
cj98czh
Bine ca nu ai cazut din ea ... ca a fost coapta nu gluma ...

Pare ca iese lucru bun ... 😁
dizzy
Daca tot lucrezi, poti pune dublul numarului de prize de care crezi ca ai nevoie.
A mea are 3 din nascare si ar mai merge 3.
Ai statie CB, detector radar (eventual), alimentator pentru mobil, al doilea alimentator de mobil, perna electrica de incalzit coada, - in fata.
In spate: frigider de masina ( ai vreo recomandare?), compresor
SiloS
Masina vine prevazuta cu o priza tripla in fata.
Eu o sa montez o alta priza tripla, cu buton (o am deja) in spate.
Sunt suficiente sase.

In dimineata asta Nea Cladiu s-a trezit devreme si s-a luat de treaba. Cam asa o sa vina noile rock-slidere.

Cele vechi erau mari, foarte grele, imi rapeau din garda la sol, si nici nu puteam sa pun piciorul pe ele.
einstein1984
par subtiri, aia e teava de gaze de 1 tol?
SiloS
Se lucreaza intens. Omul asta merita toti banii pe care o sa ii ceara.

Teava sigur are diametrul mai mare de 1 tol. Imi amintesc ca e in jur de 34-37 mm ... parca 3 mm in carne. Avand in vedere ca am gasit coturi "la marime", cred ca e de 1,5 toli.

QUOTE
Ai statie CB, detector radar (eventual), alimentator pentru mobil, al doilea alimentator de mobil, perna electrica de incalzit coada, - in fata.
In spate: frigider de masina ( ai vreo recomandare?), compresor


Statia CB este alimentata direct de pe baterie, montata in bord cu locas special 1 DIN.
Compresoarele pentru masinile de teren se alimenteaza cu clesti direct de pe baterie. La Samurai l-am fixat sub capota. Cel pentru Patrol este de calitate inferioara, il tin intr-o punga pe undeva prin portbagaj si la nevoie il scot, alimentandu-l direct de pe baterie.

Frigiderul 12v este o investitie scumpa, unul bun trece de 2000 RON. Nu am nici o recomandare, nu am studiat problema. Daca vrei sa ai o bere rece si in ziua 3 de salbaticie, trebuie frigider! Pentru iesirile de weekend, o lada frigorica simpla isi face treaba cu brio.
In schimb, am studiat piata lazilor frigorifice high-end. Am pus ochii pe un Ezetil 40M, am avut ocazia sa o studiez indeaproape. Are peretii mult mai grosi decat o lada ieftina, este incapatoare ( cu cat nucleul de gheata - de frig - este mai mare, cu atat va rezista mai mult ), plasticul din care e construita e mai dur, mai rezistent. Radiatorul termoelectric pentru racire este maricel, cu posibilitate conectare 12V+220V.

( https://geanta-frigorifica.compari.ro/ezeti...xQaAhfVEALw_wcB )
Ov
pentru bere rece 2 zile, nu zic 3 ca n-am incercat, recomand orice lada frigorifica oricat de ordinara ar fi, DAR in loc de rezerve umpleti-o cu gheata din punga de la benzinarie smile.gif Gheata aia dupa ce se topeste se transforma intr-o balta foarte rece la randul ei, balta care inconjoara perfect sticlele/cutiile de bautura. Evident nu functioneaza pentru mancare biggrin.gif
tatabobu
Aia cu peltierul ei cred ca nu-ti scade mai mult de vreo 14 grade fata de mediul inconjurator, si asta cam afce orice lada de-asta. Inclusiv alea de 200 de lei, care-s tot cu alimentare duala la 12-220 V.
Daca tot ai ditamai autobuzul, nu mai bine te uiti tu la un frigider de rulota, capabil sa mearga si pe gaz? Cam ca asta: https://www.olx.ro/oferta/frigider-rulota-1...html#131d0b4de6
Nu, nu-l vand eu.
SiloS
E o varianta interesanta, de luat in calcul.

Exista chiar si noi frigidere pe gaz : https://www.publi24.ro/anunturi/electronice...767c606451.html

Dar trebuie mentionat ca si frigiderele pe gaz au limitarile lor. Nu sunt la fel de performante precum cele cu compresor, dar cu siguranta frigiderele cu absorbtie sunt deasupra lazilor frigorifice cu efect Peltier. Chiar si ca pret, frigiderele cu amoniac se situeaza intre lazile frigorifice cu efect termoelectric si frigiderele cu compresor.

Ca dezavantaje trebuie amintit faptul ca gazul nu poate fi pornit decat in stationare, e periculos sa te plimbi cu flacara in masina. Ce nu am inteles sigur si poate constitui un alt dezavantaj este nevoia de planeitate a suprafetei pe care sta frigiderul. Nu intotdeauna ai posibilitatea sa parchezi masina pe drept, poate ca uneori iti este mai comod sa dai jos frigiderul din masina (sa o poti transforma in dormitor) si surprinza, nu gasesti suprafata perfect plana pe care il asezi!

Cu siguranta, de la un anumit nivel in sus, o singura lada frigorifica nu te mai satisface! E nevoie de o lasa frigo simpla, mare, pentru bautura - pe care sa o umpli cu gheata de la benzinarie, asa cum a amintit Ov, dar este necesara si o lada frigorifica in care sa tii mancarea si la care sa umbli mai rar.

La Samurai am o lada frigorifica simpla cred ca e de 27L - veche de vreo 3o de ani - fixata de podeaua masinii. E o solutie de compromis ok raportand la nevoia de spatiu din lada, spatiul total de depozitare al masinii si faptul ca nu fac decat iesiri de o noapte.

La Nissan folosesc o lada de 30L simpla (si ieftina) si una Peltier de 24L (ieftina). Si simt nevoia de mai mult!



LE: am atasat poze cu aripile urcate pe masina. Din considerente financiare - s-a discutat mai in urma cu cateva pagini cum ca o aripa SH e 100E - si practice ( eu am nevoie de spatiu unde sa lucreze roata si cu suspensia / nu ma intereseaza sa iasa ca de fabrica ) am preferat sa frezez aripile ce le aveam, sa tai pana in tabla sanatoasa. Aripa stanga a iesit acceptabil, cea de dreapta nu e ce trebuie. Nea Claudiu mi-a spus la telefon "Te-ai dus prea mult cu flexul, nu e bine!". Ce nu stie Nea Claudiu e ca ea de fapt si de drept era foarte ruginita radmasa.gif !


LLE: Faptul ca am hotarat sa dau jos parbrizul si sa ii montez un cheder bun a fost o miscare bine gandita!

LLE: Cineva, intr-un sat de pe langa Buzau, munceste cu spor!
dizzy
Chestie de prioritati... parca nu merita sa ocupi mult loc cu frigiderul.
Adica pleci cat? 3zile? rezisti cu niste conserve, 2 paini, un cascaval, niste legume, un salam uscat. Esti la munte, noaptea e racoare.
daca mai rezisti o luna iti zic cum merge Ezetil, are cineva si tocmai a plecat in concediu.

La aripi poti lua niste overfendere cat mai mari si acoperi ' chiuretajul'.
Dai cu vaselina din belsug inainte de montaj si dupa fiecare iesire mai in forta le demontezi si refaci protectia si vaselina.

Am vazut la ceva dezmembrari prin Focsani parca un Y60.
SiloS
Exact! Tocmai pentru ca e vorba de prioritati trebuie gasita o lada frigorifica incapatoare. Tie iti place sa bei berea calda ? radmasa.gif
Sunt multe variabile de luat in calcul, cele mai importante fiind durata plecarii si numarul de persoane.

Mai am rabdare o luna. Chiar sunt curios de o parere.

Nu va fi nevoie sa demontez aripile. Nu mai montez plasticele de protectie de pe la roata (le-am dat jos la cateva luni dupa ce am luat masina) - ele aduna si tin namolul. Fara plastice am acces facil al lancei de la aparatul de spalat cu presiune.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.