Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: My Red Kia CEED
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
AndreiMR
Eu n-am zis ca 15 e prea mult. La Clio asa il schimbam, si era ok...Elf 5w40. Selenia asta dupa 10k se face, asa cum a zis si ursul, o zeama chioara. Si n-am observat-o doar eu, si service-ul care se ocupa numai de Alfe a zis acelasi lucru. Deci mai mult ca sigur conteaza si regimul de exploatare, dar si motorul.
b76bgaarh
tu de ce te simti? la tine scrie 10, faci la 10.
AndreiMR
10 pentru Romania, pentru tarile din vest era 30k intervalul smile.gif
marksman
Or fi conditiile de exploatare mai grele in Romania decat in vest, dar cred ca e si mult "marketing".
Prospectul in limba romana al unei cani filtrante zicea asa: "Filtrul trebuie schimbat cel tarziu dupa 4 saptamani". Cel in engleza zicea asa: "Change the filter every 4 weeks".
Deci, romanii ar trebui sa foloseasca mai multe filtre decat britanicii sau francezii ("Remplacez le cartouche filtrant tous les 4 semaines"). Ca la noi or fi conditii dure de exploatare, sau trebuie sa se vanda mai multe filtre.

Am schimbat uleiul la Ford la 2 ani si 3500 km. Cum sta uleiul sintetic in raft, sta si in motor. Cred ca respectand indicatiile producatorului nu gresesti. Cine vrea sa schimbe uleiul mai des, n-are decat. Nici el nu greseste.
4x4
QUOTE(Thaddaus @ 25 Oct 2016, 10:46)
Daca la mine, de exemplu, in carte scrie ca uleiul trebuie schimbat la 30.000
*


E vorba despre masina din semnatura? blink.gif

QUOTE(ursul_bipolar @ 25 Oct 2016, 13:06)
Este normal sa fie asa pentru ca TBN-ul (Total Base Number) scade intr-un ritm mult mai mare dupa 10k iar dupa 15k nu mai are capacitatea sa neutralizeze aciditatea uleiului
*



Link??

Hai sa va dau o teorie noua. Schimband uleiul, rar demontezi baia si sufli cu aer motorul, deci putem presupune ca va ramane din uleiul compromis un procent. Ori daca tinem acolo, gunoiu ala, in timp de 20.000 de km are sa stranga solizi, acizi, combustibil si apa (are sa dea si cu lac frumos totul) si nici nu am sa putem curata, integral gunoiu de acolo. Aici devine amuzant caci o succesiune de schimburi la 3.000 ar face sa cresca numarul de particule de fier gasit la laborator in uleiul vechi, in parte datorita uleiului ramas si pe de alte parte reactiilor chimice ale aditivilor noi, in concluzie o uzura accelerata radmasa.gif
MoneyTalks
QUOTE(Thaddaus @ 25 Oct 2016, 09:46)
din discutiile de aici cred ca o sa incep sa schimb si eu uleiul la vreo 7000km ca sa fiu sigur ca nu se strica masina.
*


Mai bine il schimbi dupa fiecare drum mai lung de 100 km. Asa stii macar o chestie, daca ti se strica masina, nu e de la ulei...
Andy_ACS
Eu sunt de partea celor care recomanda schimbarea la maxim un an. Eventual la KM mai putini decat spune cartea daca s-a rulat mult in oras/pe drumuri scurte.
Motivele pentru care as schimba uleiul la un an chiar daca nu se atinge limita de km:
1. in motor mai apare condens mai ales iarna, uleiul se contamineaza, nu e acelasi lucru cu a-l tine in bidon sigilat.
2. e cea mai elementara operatiune pentru a-ti ingriji masina, iar costul nu este unul mare, nu as echonomisi cateva zeci de euro de aici.
La toate masinile pe care le-am avut am schimbat la un an, desi niciodata nu am atins limita de km. Preferabil schimb in primavara, ca sa elimin uleiul 'contaminat' in iarna.
RZV
Cate bordeie, atatea obiceie. Altii fac schimbul de ulei inaintea sezonului rece. smile.gif
Pe de alta parte, io raman la parerea ca uleiul se schimba conform cartii de service, cu interval de schimb redus in cazul utilizarii preponderant urbane, cu drumuri scurte.
AR-18-MOS
Arata bine pe rosu...
darksleep
Ahaha, ce tare biggrin.gif

Cred ca joi dupa-masa a fost cand veneam de la munca. Imi aduc aminte de Mazdele alea 2 si tipul cu motorul biggrin.gif , nice 1 ca ne-ai surprins in trafic.


S-au montat si foliile de protectie la deschiderea portierelor pentru a evita zgarieturile provocate de inelele sotiei / unghii.


Urmeaza cauciucurile de iarna.

Oscilez intre Continental TS860 si Nokian WR D4, pareri ? Bugetul ar fi pana in 1600 RON, daca depaseste, cam asta e. O luam ca pe o investitie pe minim 3-4 ani.
Iulikk
La munca, la Logane avem Nokian. Nu au fost probleme pana acum... si alea sunt masini tavalite la greu prin toti nămeții....
mars
Continental, desigur, daca diferenta de pret nu e semnificativa.
Bicicleta galbena
Conti - C la consum, C la aderenta pe ud, 72 dB.
Nokia - C la consum, A la aderenta pe ud wub.gif , 69 dB wub.gif

Clientii dau 4 stele si jumate in real life pt ambele.


http://www.testcauciucuri.com/cauciucuri_d..._850/index.html

http://www.testcauciucuri.com/cauciucuri_d...r_d4/index.html

mars
Omul intreaba de TS 860. Care sunt putin peste Nokian: http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Continen...tact-TS-860.htm
Bicicleta galbena
B pt aderenta pe ud si 71 dB e mai bun decat A si 69dB?


mars
Una e pe hartie, alta o fi pe strada. Nu stiu ce sa zic, dar Conti imi suna mai bine. Literele alea nu imi spun nimic. Am avut anvelope cu F la consum si se lipeau de drum. Cele cu A la consum sunt moi pe laterale, in general. Literele pentru franare pe umed sunt mai relevante, dar intre A si B nu sunt diferente mari.

Am Nokian pe Twingo, luate anul trecut, tocmai pentru ca stateau foarte bine in teste, dar pe dimensiuni mai mici, ca si astea conteaza. Pentru Laguna am ales altceva.

Ce dimensiuni are KIA?
darksleep
205/55/16
b76bgaarh
ia ce gasesti, ca deja incep sa dispara stocurile.
AndreiMR
Eu as lua Nokian. Greu de justificat diferenta de pret pana la Conti, sincer
darksleep
Pai diferenta de pret e de 15-30 de RON daca vad bine, deci nah. Hard decision.
b76bgaarh
x4.
darksleep
Best price pentru Nokian: http://www.anvelodrom.ro/nokian-wr-d4-205-55r16-91t.html
Best price pentru Continental: http://anvelopejantepromotii.ro/30966-Anve...tal-model:TS860

Diferenta intre ele de 8 RON x 4 = 32 RON economie.

Dezavantaj, Continental-urile sunt pe comanda, Nokian pe stoc. Cred ca merg pe Nokian.
b76bgaarh
daca scrie la comanda, astepti primavara.

ps sunt mai bune astea.

http://www.marso.ro/produse/anvelope-iarna...ign=direct_link

pps.

eu as lua astea.

http://www.marso.ro/produse/anvelope-iarna...ign=direct_link

darksleep
Comandat Nokian WR D4 - 205/55/16 :-)
mars
Damn...
darksleep
QUOTE(mars @ 31 Oct 2016, 12:49)
Damn...
*



Eh na.. hai ca nu sunt asa rele in comparatie cu Continental TS860.
AndreiMR
Sunt foarte bune. N-au numele Conti, aia e singura lor problema smile.gif
Macione
Continental imi par cele mai supraapreciate anvelope, alaturi de Michelin. Nu neg ca sunt bune, dar e imposibil ca fiecare comparativ facut de nemti, sa fie castigat de Conti.
madhorsefuzzy
QUOTE(mars @ 30 Oct 2016, 20:05)
Literele pentru franare pe umed sunt mai relevante, dar intre A si B nu sunt diferente mari.
La franare intre A si B sunt fix 4m de la 80Km/h la 0. Mie unul mi se par importanti.

Dupa franare important mi se pare zgomotul si abia la urma consumul.

Problema cu caracteristicile astea e ca ele sunt masurate la cauciucuri noi. Nimeni nu a facut un test dupa 10.000Km cu cauciucurile sa vada ce se mai mentine din caracteristici.

In plus intre Nokian-urile de Finlanda si alea de Rusia diferenta e de 3%, in favoarea celor din Finlanda pe acelasi model, intelegand dimensiune si restul caracteristicilor identice diferind doar tara de productie.

De asta mi-am luat Michelin Made in France. biggrin.gif
andreist
Le-am avut pe ambele. ( D3, TS830) Continental pentru mine s-au simtit in alta liga, la fel ca Dunlop Wintersport 3D.
darksleep
In sensul bun presupun. Nah se pare ca nu mi se arata de Nokian. Nu sunt pe stoc desi site-ul arata ca sunt. A spus ca se uita dupa indice de viteza H, cele cu T ce doream eu nu sunt.

EDIT: Modificat comanda in Nokian cu indice H, 12 RON mai scump / cauciuc.
mars
Daca ai V in talon, cu T de iarna pici ITP.
darksleep
Shit, good point. H am in talon, ambele dimensiuni.
mars
Daca ai H, e OK sa pui T pentru iarna, RAR permite sa ai un indice de viteza mai mic, dar numai cu o singura litera. Daca aveai V, nu puteai lua decat cel putin H.

L.E. - Atasez un scan de la o statie ITP, pentru carcotasii de serviciu.
andreig1982
QUOTE(darksleep @ 18 Oct 2016, 19:44)
Au venit si solutiile de intretinere de la Sonax, cel in pulverizatorul alb este Sonax Xtrem Wheel Cleaner

Produsele au fost luate de pe prodetailing.
*


daca tot esti pasionat de minidetailing si fan sonax iti recomand [attachmentid=1628046389] smile.gif
darksleep
A sunat curierul cu cauciucurile si nu am auzit ca urla muzica in masina :-S. Maine dupa ora 9 vor veni la parintii mei acasa.

In alta ordine de idei, are vreun sens sa iau ceva solutie profesionala pentru bord / plastice ? Sincer, mi-e cam frica, fiind toate noi. Momentan doar sterg praful cat pot de bine.


@ OMV - 100
mars
Eu nu am folosit niciodata solutii de genul asta. Doar pamatuf Pronto sau cel mult o laveta putin umeda. Si nu ii las la spalatorie decat cel mult sa aspire mocheta. De restul ma ocup personal.
AR-18-MOS
QUOTE(darksleep @ 3 Nov 2016, 20:11)
A sunat curierul cu cauciucurile si nu am auzit ca urla muzica in masina :-S.
*


Ti-am dat si-un flash pe autostrada, nu l-ai auzit? tongue.gif
darksleep
Uhm... nu, nu am vazut biggrin.gif chiar mi-ai dat ?
Andy_ACS
Eu folosesc asa ceva: http://www.meguiars.com/en/automotive/prod...ct7HzI2CGbhj.97

Nu imi place silicon sau finish lucios.
La tine masina e noua, bordul cel putin nu l-as da cu nimic. Doar stwrs praful cu o laveta microfibra uscata. Pe la fetele de usi pe jos pe unde mai atingi cu piciorul poti sterge cu servetele umede, pe urma cu o laveta microfibra si cu o solutie de genul.celei de mai sus iese super.
MyKe89
QUOTE(mars @ 31 Oct 2016, 21:33)
[...] RAR permite sa ai un indice de viteza mai mic, dar numai cu o singura litera. Daca aveai V, nu puteai lua decat cel putin H.

L.E. - Atasez un scan de la o statie ITP, pentru carcotasii de serviciu.
*


Eu nu inteleg acelasi lucru din acel scan, imi scapa ceva?
mars
S-ar putea sa imi scape si mie ceva, mai putin faptul ca nu trebuie sa fie neaparat ca in talon. Vad ca important e sa sara de 160 kmh...
Bwwlan
...eu personal nu prea inteleg de ce posesorii de masini cu motoare mici se incapataneaza sa alimenteze caburanti "premium" huh.gif
Mai multi cai putere nu ies, motorul nu e mai bine protejat (cel putin, in afara de reclamele concernelor petroliere care sustin asta, niciun laborator independent nu a testat carburantii din Romania pentru a sprijini reclamele cu dovezi concrete), consumul e tot acolo, deci practic, multi bani aruncati pe placebo.

Dar hei, atata vreme cat fiecare alimenteaza cu alti bani decat aia din portofelul meu, ce sa zic... start pentru aur.
Victorine
N-or iesi mai multi CP, dar sigur ies mai putine detonatii de sesizat de catre senzor si corectat de calculator, cu consecintele de rigoare. Poate la o masina noua nu se simte, dar la una cu 200.000km cum e a mea, cu tampoanele originale, cu un singur reglaj de culbutori pe la 150.000km, cu siguranta merge mai rotund motorul si raspunde mai bine la acceleratie, nu e la fel de zgomotos. Pentru 20 de lei in plus la un plin, eu consider ca pentru mine merita. Poate asta te ajuta sa intelegi de ce unii aleg CO superioare. Nu stiu ce motive au altii, cu siguranta fiecare are o alta proiectie a asteptarilor si fiecare face ce vrea cu banii lui.
Speedy
QUOTE(darksleep @ 3 Nov 2016, 21:11)
A sunat curierul cu cauciucurile si nu am auzit ca urla muzica in masina :-S. Maine dupa ora 9 vor veni la parintii mei acasa.

*



Foloseste cu incredere Bluetooth ul, sau te multumesti doar sa il stii acolo. sleep.gif
darksleep
QUOTE(Bwwlan @ 4 Nov 2016, 00:58)
...eu personal nu prea inteleg de ce posesorii de masini cu motoare mici se incapataneaza sa alimenteze caburanti "premium" huh.gif
Mai multi cai putere nu ies, motorul nu e mai bine protejat (cel putin, in afara de reclamele concernelor petroliere care sustin asta, niciun laborator independent nu a testat carburantii din Romania pentru a sprijini reclamele cu dovezi concrete), consumul e tot acolo, deci practic, multi bani aruncati pe placebo.

Dar hei, atata vreme cat fiecare alimenteaza cu alti bani decat aia din portofelul meu, ce sa zic... start pentru aur.
*




In nici un caz nu alimentez cu 100 sa mai "scot" 3 cai or shit like that. Stii de ce alimentez ? In primele 2 saptamani am alimentat doar cu 95, plinuri. Cum a lovit frigul dimineata am observat la pornire ca tremura in momentul in care scadeau turatiile.

Am facut in continuare 3 plinuri cu 95 de la MOL / OMV, exact aceeasi situatie. Am incercat cu 100 si dupa 2 zile timp care a stat, am mers la 5 dimineata am pornit-o sa merg la lucru si nu a mai tremurat deloc. Acum ca e placebo sau nu.. eu personal am observat diferenta.
AR-18-MOS
Eu fac plinul in weekend, cu super diesel la pret de diesel. Nu am nimic de pierdut asa.
b76bgaarh
QUOTE(mars @ 3 Nov 2016, 22:07)
S-ar putea sa imi scape si mie ceva, mai putin faptul ca nu trebuie sa fie neaparat ca in talon.
*


it scapa multe da e normal la tine.

legea spune clar ce si cum, ca de aia e directiva europeana, statiile itp ziceau ca nu se poate nimic, la inceput, chiar aici pe forum.
argon
QUOTE(Bwwlan @ 4 Nov 2016, 01:58)
...eu personal nu prea inteleg de ce posesorii de masini cu motoare mici se incapataneaza sa alimenteze caburanti "premium" huh.gif
Mai multi cai putere nu ies, motorul nu e mai bine protejat (cel putin, in afara de reclamele concernelor petroliere care sustin asta, niciun laborator independent nu a testat carburantii din Romania pentru a sprijini reclamele cu dovezi concrete), consumul e tot acolo, deci practic, multi bani aruncati pe placebo.

Dar hei, atata vreme cat fiecare alimenteaza cu alti bani decat aia din portofelul meu, ce sa zic... start pentru aur.
*


Ce treaba are motorul mic cu cifra octanica? Poate sa aibă 600 cc, dar daca raportul de compresie e mare ,merge mai bine cu benzina cu co mare. Si invers , la un motor de 3000 poți să pui degeaba așa ceva, când merge mai eficient cu aiabde 95. Ca regulă generală, motoarele gdi fsi samd cum are el merg mai bine cu benzina scumpă ca au compresie mare.
bucatzel
@Bwwlan exact de asta
QUOTE(Victorine @ 4 Nov 2016, 08:40)
N-or iesi mai multi CP, dar sigur ies mai putine detonatii de sesizat de catre senzor si corectat de calculator, cu consecintele de rigoare.
*



CP in plus, habar n-am, aia 2-3 care sa presupunem ca ar fi, inseamna ~2% . Cine naiba simte 2% diferenta?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.