Ok, am revenit in tara.
Dupa 1800km parcursi pot sa spun ca mi-am facut o parere despre masina.
Imi place ca este foarte bine antifonata, scaunele sunt extrem de comode, iar depasirile se fac fara emotii, gratie celor 350Nm.
Autonomia este undeva la peste 1000 km, rezervorul avand o capacitate de 56 litri.
Ca idee consuma in jur 5 la 120 si 6 la 140, iar per total computerul de bord a afisat un consum mediu de 5,4l, ceea ce nu e rau pentru 1.6 tone.
Daca as avea ceva de criticat, ar fi suspensia care clar nu a fost gandita pentru drumurile noastre. Pare cam rigida, setata mai mult pentru mers sportiv decat pentru confort. Aaa si indicatorul de schimbare a treptei de viteza e cam dubios. Accelerand in rampa, in viteza a 4a la 2000 rpm el imi sugereaza sa schimb a 5a
Maine avem programare la service pentru revizie. Revin cu detalii
[attachmentid=1628047025]
Muttley
8 Nov 2016, 17:03
GSI-ul (Gear Shift Indicator) e doar un mic detaliu dintr-o multitudine (ulei subtire recomandat/impus de constructor, presiuni exorbitante de umflare anvelope), care contribuie la atingerea unei norme de poluare. Adica ignora-l linistit!
Gata si revizia.
Am schimbat urmatoarele:
Ulei Motul 5W30 - 5l + Filtru
Filtru habitaclu
Filtru carburant
Kit distributie + kit accesorii + pompa de apa
Placute de frana pentru puntea fata
Antigel 3l + apa distilata 2l
Scor final 1800 de lei, probabil ar fi iesit mai ieftin cu piese aftermarket.
[attachmentid=1628047158]
Speedy
15 Nov 2016, 18:48
Azi am ridicat actele de la RAR.
In CIV sunt trecute 7 dimnesiuni la anvelope, printre care si cele pe 18. Me happy
Speedy
22 Nov 2016, 13:00
Sa trecem la probleme mai serioase.
Am citit pe forumul posesorilor de insignii ca ar fi ceva probleme cu motoarele de 2l produse de italieni. Și anume după un timp nu se mai face ungerea corespunzătoare a motorului prin urmare se ajunge la calare acestuia.
Vinovat de problema cică ar fi un amarat de oring ce asigura etanșarea intre pompa și sorb. Materialul din care e confecționat, în timp, se degradează. Prin urmare m-am hotarât sa îl schimb.
Costul intervenției ajunge undeva la 500 de lei, o nimica toată în comparație cu ce dezastru ar putea sa producă. Majoritatea posesorilor au primit mesaj de avertizare pe bord, dar au fost și cazuri când nu s a întâmplat.
MyKe89
22 Nov 2016, 13:20
Toate sunt așa? Poate a fost doar un lot problematic pe Insignia. Ce oring pui? Să nu faci mai rău...
Speedy
22 Nov 2016, 13:29
Motoarele sunt identice.
Până acum au fost probleme la cele 2009 2011, dar cu trecerea timpului au aparut și ceva cazuri la cele 2012 +
Se pare ca nu s a modificat nimic la motor, cu toate ca Opel știa de problema. Codul pieseu respective apare și la modelele mai noi.
Am făcut și asigurarea pe un an, la B8 m-a costat 540 de lei. Cel mai probabil mâine o sa iau numerele.
LE: Numerele le voi lua abia peste o saptamana
O saptamana dureaza sa iti scrie un amarat de talon si 2 placute de inmatriculare.
Mi'ash
stolniceanulucian
23 Nov 2016, 17:17
Unii de pe club opel zic ca este indicat sa schimbi acel oring o data la 2 ani pentru ca este aproape de filtrul de particule si este expus la caldura in timpul regenerarilor si de aceea imbatraneste accelerat cauzand presiune mica a uleiului si ungere necorespunzatoare.
Speedy
23 Nov 2016, 18:22
Da, am citit si eu, dar nu mi se pare plauzibila explicatia.
Nu exagerez sa il schimb la 2 ani, mai ales ca masina nu va fi folosita urban. Probabil nici acum nu era nevoie dar better safe than sorry.
Italienii, sa nu-i iubesti?
In rest ce sa mai zic? Masina sta in parcare de o saptamana si va mai sta inca una, multumita "simplei" procedurii de inmatriculare. Macar a fost ieftin..Cu totul, m-a costat in jur de 1800 de lei. Tinand cont ca doar asigurarea la nemti costa 500 de euro, las ciocul mic.
lillejhon
2 Dec 2016, 17:57
Sa te bucuri de masina, 500 euro costa in cel mai fericit caz, eu la megane plateam 800 euro si eram cu 5 ani fara daune.
Multumesc!
Azi am vrut sa o pornesc dupa 2 saptamani de stat pe bara, cat a durat procesul cu inmatricularea, dar bateria era moarta. Am incercat sa ii dau curent dar degeaba. Pana nu am pus alta baterie n am putut sa plec.
La intoarcere am prins si ceva zapada pe asfalt, nu foarte mult, dar suficient incat sa se faca haos pe DN1A intre Cheia si Valeni. Multe TIR-uri oprite pe carosabil, vreo 3-4 masini prin santuri, coloana de masini, din fericire pe sensul opus.
Revenind la masina, s-a comportat foarte bine, am avut ocazia sa ma joc putin si cu ESP ul pe serpentinele spre Muntele Rosu, dar inca suspin dupa frana de mana manuala.
In continuare cred ca cel mai mare plus al acestei masini este motorul, chiar si cu ciudateniile pe care acesta le are (o-ring&shit). E silentios, destul de puternic si foarte economic, in afara orasului ce-i drept.
De sistemul bixenon nu prea sunt convins, cred ca ar necesita un reglaj. La revizie m-a mancat undeva sa ii spun mecanicului ca mi se pare ca farurile lumineaza cam sus pe faza scurta. A luat repede un imbus si l-a coborat pe cel din stanga iar cel drept a ramas la fel, adica a facut o varza si acum lumina e execrabila. Oricum mi se pare o tampenie sa reglezi manual faruri care au reglaj automat. Chiar si daca le-a decalibrat ala, normal ar fi fost sa se regleze singure.
Cand pornesc masina ele se misca stanga-dreapta-sus-jos, dar revin in pozitia gresita.
Tehnologia asta...
LE: Cica "pozitia pe care o stabiliti din surubul de reglaj va fi pozitia de referinta pentru autoleveling".
MoneyTalks
2 Dec 2016, 21:20
QUOTE(Speedy @ 2 Dec 2016, 19:55)
Oricum mi se pare o tampenie sa reglezi manual faruri care au reglaj automat. Chiar si daca le-a decalibrat ala, normal ar fi fost sa se regleze singure.
Cand pornesc masina ele se misca stanga-dreapta-sus-jos, dar revin in pozitia gresita.
Wrong! Farurile revin in pozitia CORECTA, si anume cea definita de... dorel
Te-a mincat undeva sa ii ceri lui dorel sa iti fixeze ceva care mergea perfect. Acum taci si inghite. Totul functioneaza perfect. Intreaba-l pe dorel, el iti va confirma!
Nu mergeau perfect pentru ca bateau prea sus. Solutia simpla ar fi sa il aduc in pozitia initiala pe cel modificat de Dorel, dar asta nu rezolva problema. Se vede clar ca farul din dreapta, care nu a fost modificat, bate mult prea sus. Ar trebuie sa fac un reglaj la cineva care chiar se pricepe, dar oare cine?
MoneyTalks
2 Dec 2016, 21:33
Farul din dreapta trebuie sa bata mai sus decit cel din stinga. Explicatia? Sa vezi pietonii si biciclistii pe timp de noapte. Si eventual alte obiecte de pe marginea drumului
Ai explicat exact ca Dorel
Stiu si eu teoria asta, dar diferenta de nivel intre stanga si dreapta este acum foarte mare
QUOTE(Speedy @ 2 Dec 2016, 21:31)
Ar trebuie sa fac un reglaj la cineva care chiar se pricepe, dar oare cine?
La orice service autorizat sa faca ITP. Au un aparat pentru asta. Chiar daca ai xenon, tot se pot regla.
2 Dec 2016, 21:47:Sau asa:
http://kitbixenon.ro/StreetLegal/reglare-faruri-tutorial/
Muttley
2 Dec 2016, 22:22
Da, pozitia de referinta e cea facuta de Dorel, apoi se autoregleaza functie de incarcare. Are o tija pe puntea spate care intra intr-un fel de reostat.
Solutia - perete drept. Se va vedea foarte clar cutoffu' ala si readuci stangul la nivelul celui drept "minus oleaca".
Cand am luat Stiftul eram dezamagit de faza scurta ca batea prea jos. La prima revizie, cu aparat de reglaj, mecanicul mi-a explicat (din amintiri povestesc) ca am nivelul la 1, si ar trebui sa fie la 3. Am insistat sa-l lase la 2, de proba si verificare.
Rezultatul - lumina in copaci, desi, repet, conform aparatului ar fi trebuit si mai sus. Asa ca le-am dat eu mai jos cu peretele.
Concluzia - aparatele alea de reglaj sunt complet pe langa, in cazul meu as fi orbit pe toata lumea daca m-as fi bazat pe aparat. Regeleaza-ti-le singurel.
IRONICK
2 Dec 2016, 23:20
Verificarea si reglarea farurilor este simpla: 1%
Adica la 10m distanta de zid trebuie sa fie mai jos cu 10cm fata de nivelul farului. Amblele faruri la acelasi nivel.
Ok, multam de sfaturi!
O sa incerc sa le reglez singur.
R19/16v
3 Dec 2016, 08:45
1% nu e general valabil
Scrie pe far procentajul.
Dar, la perete, liniile trebuie sa fie la nivel. Pata de lumina o da oglinda, nu faptul ca tu un far reglat sa bata mai sus si unul mai jos, ele trebuie reglate la acelasi nivel.
farurile nu se regleaza auto singure dupa stele, ai senzori pe fiecare colt de suspensie, care trimit pozitia masinii la un calculator care regleaza intotdeauna perfect farurile, daca senzorii aia sunt decalibrati, potis a reglezi pana nu mai poti, si tu si dorel.
Argoane esti pe langa subiect. Ai citit mai sus? De unde si pana unde senzori decalibrati? Cum se calibreaza un senzor?
Daca nu erai multumit inainte sa umble dorel, nu e logic ca undeva e o problema? Cu calibrarea e valabil daca seamana sistemul cu Renault, unde dupa fiecare interventie la suspensie trebuie calibrati cu clipul, teoretic. Cu masina pe loc drept si fara incarcatura..
Problema e la pozitia de referinta, aia pe care o stabilesti manual din suruburile de reglaj, nu la senzori si autolevel.
mergi la orice atelier sau statie itp ce are aparat din ala de faruri, si le faci brici, nu dupa urechea lu dorel.
Am terminat azi și cu schimbarea o-ring ului distrugător de motor.
S-a dat baia jos, s-a curățat, cică nu ar fi găsit șpan sau alte minunății pe acolo.
Damage final: 500 de lei, dar acum stau liniștit 4 ani (presupunând că țin mașina atât).
[attachmentid=1628049172] [attachmentid=1628049173]
Ai fost cumva la servce-ul ala dedicat in special pt. Opel de pe Pallady? Daca da, imi spui te rog cum lucreaza, ca o sa am ceva de facut la Corsa din semnatura si mecanicosul meu nu s-ar baga...merci
Speedy
19 Dec 2016, 10:24
ODO 154xxx km.
Motorul porneste foarte bine si pe temperaturi negative.
O chestie nasoala este ca inginerii nu au gandit si ei vreun martor sa te anunte cand se regenereaza FAP-ul si astfel sa tii motorul pornit pana isi termina ciclul. Turatia motorului ramane neschimbata, poti doar sa iti dai seama din consumul instant care creste la ralanti de la 0.7 cat e normal pana pe la vreo 2l/h.
Problema e ca atunci cand parchezi se activeaza senzorii de parcare si displayul cu consumul instant dispare.
[attachmentid=1628050202] Poza cu botoane
AndreiMR
19 Dec 2016, 10:26
Nu cred ca exista vreo masina la care sa se aprinda vreun martor cand se regeneraza DPF. Iti dai seama dupa alte chestii...consumul creste, se schimba tonalitatea motorului (la unele), relantiul sta o idee mai sus, daca ai indicator de presiune in turbina nu mai sta la 0 la relanti...
ursul_bipolar
19 Dec 2016, 10:29
QUOTE(Speedy @ 19 Dec 2016, 11:24)
[attachmentid=1628050202] Poza cu botoane
Moama cate are
mircea_aq
19 Dec 2016, 10:43
Cand te gandesti ca puteau sa fie si mai multe...
Sport si Confort pe primul rand de sus.
Urmatorul rand alea doua negre mari blank sunt pentru eco respectiv pentru side assist.
Jos stanga e pentru incalzirea in volan.
Chiar si asa masina are multe dotari.
Dupa ce le inveti le operezi fara sa te uiti la ele, surprinzator ergonomia e ok.
Estetic dezaprob alegerea celor de la opel.
QUOTE(AndreiMR @ 19 Dec 2016, 10:26)
Nu cred ca exista vreo masina la care sa se aprinda vreun martor cand se regeneraza DPF.
Tocmai ca pare ca nu e o coincidenta ma face sa ma intreb care este ideea, de ce s-a decis impotriva unui martor.
cj98czh
19 Dec 2016, 10:48
Chiar nu stiu .... eu vreau sa leg un led de incalzirea oglinzilor ... la Vagon cand este in regenerare porneste automat dezaburirea oglinzi si luneta ... si nu este foarte greu de realizat operatiunea ... doar un pic de vreme mai calda trebe ..
ursul_bipolar
19 Dec 2016, 10:54
Nimeni nu explica absenta acelui led sau ce o fi desi poate ar fi unul dintre cei mai importanti in cazul unui dizel.
Speedy
19 Dec 2016, 10:55
Pai simplu..se strica mai repede si trebuie sa il inlocuiesti. Mananca si gura lor o paine.
Noroc ca suntem un popor inventiv si unii au descoperit ca atunci cand se face regenerarea, porneste dezaburirea lunetei si oglinzilor. Prin urmare au montat un led cu o rezistenta pe traseul firelor ce duce la una din oglinzi, astfel ledul se aprinde cand porneste dezaburirea. Ma gandeam sa fac si eu manevra...
Botoanili desi sunt multe, nu prea le folosesc, ma descurc cu ce am pe volan, doar cel pentru incalzirea scaunului il mai ating din cand in cand.
AndreiMR
19 Dec 2016, 10:55
Probabil ca niste oameni au facut niste studii de marketing si au ajuns la concluzia ca un astfel de martor ar reprezenta un stres pentru sofer si o eventuala bila neagra pe care soferul o acorda masinii.
Un DPF nu crapa daca l-ai oprit in timpul unei regenerari...cel mai probabil nu iti vei da seama ca o face si o va termina la urmatorul drum cu masina, fara urmari neplacute. Altfel, daca ajungi si tu acasa dupa o zi de munca si ti se aprinde martorul in bord, in mod cert te va indemna sa mai dai o tura doua de cartier, injurand de mama focului inventatorul DPF-ului cu gandul la mancarea care te asteapta.
Altfel, putem cadea in extrema conspirationista si sa spunem ca nu pun un astfel de martor fix ca sa stricam noi mai repede DPF_ul si sa il schimbam pe banii nostri
Ceea ce nu e adevarat, niciun constructor nu isi mai permite sa se joace cu fiabilitatea masinilor cu buna stiinta, fiindca in ziua de azi informatia circula repede si efectele unei probleme de imagine legate de fiabilitate s-ar putea sa coste mai mult decat beneficiile pe care le are prin inlocuirea de piese prematur
QUOTE(AndreiMR @ 19 Dec 2016, 10:55)
Probabil ca niste oameni au facut niste studii de marketing si au ajuns la concluzia ca un astfel de martor ar reprezenta un stres pentru sofer si o eventuala bila neagra pe care soferul o acorda masinii.
Oare chiar toti producatorii au ajuns la aceeasi concluzie? Nu cumva e mai degraba o intelegere la nivelul celor care le dezvolta soft-urile si sistemele de depoloare?
AndreiMR
19 Dec 2016, 11:29
Sincer, nu stiu...dar inteleg logica de a nu pune asa ceva. Majoritatea posesorilor de masini nu sunt foarte interesati de cum functioneaza masina, de aspectele tehnice...mai ales prin Vest unde masina se schimba mai des decat la noi. Iti iei masina noua, inveti unde se pune combustibilul, eventual lichidul de parbriz, si in rest te duci la service pentru absolut orice.
Cum aprinderea unui martor in bord e de cele mai multe ori asimilata cu un defect, n-ar face decat sa streseze inutil soferii care nu sunt chiar priceputi. Stiu ca ma repet, dar in conditii normale, la un mers cat de cat echilibrat urban/extraurban, nu se intampla nimic daca opresti motorul in timpul unei regenerari. Cred ca toti au ajuns la concluzia ca beneficiul e prea mic.
La Peugeot 407 si Mazda CX-7 pe care le-am avut pe mana, masini cu DPF, nu am avut nicio problema cu DPF_ul, era ca si cum nu exista pe masina...nu s-a aprins niciodata martorul de filtru colmatat, n-a fost necesara regenerare fortata, si nici nu mi-am batut capul sa imi dau seama cum se regenereaza. Singura manifestare a unui sistem de depoluare cu probleme am avut-o la CX-7 cand a murit pompa de AdBlue, eroarea pe bord era de filtru colmatat dar la diagnoza s-a vazut ca de fapt pompa nu mai facea presiune. Ambele masini mergeau in timpul saptamanii pe distante mici prin oras, niciodata nu ar fi apucat sa se regenereze filtrul...dar cam o data pe saptamana faceau un drum Bucuresti-Pitesti.
QUOTE(AndreiMR @ 19 Dec 2016, 11:29)
mai ales prin Vest unde masina se schimba mai des decat la noi. Iti iei masina noua, inveti unde se pune combustibilul, eventual lichidul de parbriz, si in rest te duci la service pentru absolut orice.
Cu ajutorul reteleor de socializare vezi atat de multi "car guys" incat nu prea mai poti crede mitul strainului neinteresat.
QUOTE(AndreiMR @ 19 Dec 2016, 11:29)
Cum aprinderea unui martor in bord e de cele mai multe ori asimilata cu un defect, n-ar face decat sa streseze inutil soferii care nu sunt chiar priceputi.
La Focus II, stai toata iarna cu martori aprinsi - galben intre 4 si 0.5 Celsius si rosu de la 0 in jos. Nu par sa ii fi stanjenit regula asta.
cj98czh
19 Dec 2016, 12:08
Si la 3 la fel ... si chiar mi se pare fara rost .... martor rosu ... puteau foarte bine sa clipeasca gradele ceslius, sau sa dea un warning la pornire si dupa aia sa clipeasca gradele .... martor rosu nu are ce sa fie aprins in bord ..
danutsb
19 Dec 2016, 12:35
La Opel-ul meu, Zafira 2009, in manualul de utilizare scrie clar: la a treia regenerare ratata, sau omisa, se aprinde martorul de bujii pentru avertizare ca nu mai trebuie oprit motorul pana la regenerarea completa.
...deci scrie ceva in manual.
MoneyTalks
19 Dec 2016, 12:49
QUOTE(Speedy @ 19 Dec 2016, 09:24)
[attachmentid=1628050202] Poza cu botoane
Ai putea da si la altii din butoanele alea
bgdrenault
19 Dec 2016, 14:20
QUOTE(cj98czh @ 19 Dec 2016, 12:08)
Si la 3 la fel ... si chiar mi se pare fara rost .... martor rosu ... puteau foarte bine sa clipeasca gradele ceslius, sau sa dea un warning la pornire si dupa aia sa clipeasca gradele .... martor rosu nu are ce sa fie aprins in bord ..
Mai enervant ar fi sa clipeasca decat sa ramana rosu sau galben permanent.
La multi ani!
[attachmentid=1628051455] (600km facuti pe autostrada)
Speedy
19 Jan 2017, 15:54
Pana punem rotile de vara, bagam poze cu interiorul
[attachmentid=1628052584]
Cred ca ma lasa incalzirea din scaunul din stanga. Dupa putin timp de la pornire se dezactiveaza singura si trebuie apasat bunonul de 3 sau 4 ori pana ajunge scaunul sa se incalzeasca. Dupa ce s-a incalizit scaunul, se pastreaza activata pe treapta 2 sau 3 (cea mai slaba). Mai sunt cateva chestii enervante, de exemplu stropitoarele de parbriz nu arunca in stanga jos si in coltul acela raman pe parbriz urme de la stergatoare. Se pot regla, dar evident trebuie o cheie speciala. Altceva..cand ploua, cu clima pe auto, se abureste putin parbrizul.
In afara de chestiile astea, mai mult sau mai putin enervante, numai cuvinte de lauda la adresa ei.
QUOTE(Speedy @ 19 Jan 2017, 15:54)
Altceva..cand ploua, cu clima pe auto, se abureste putin parbrizul.
Interesante unghii.
Legat de aburit, si eu patesc la fel pe auto. Este din cauza ca odata ajuns la temperatura setata, sistemul da ventilatia pe cea mai mica treapta de viteza, deci nu se ventileaza toata umiditatea din respiratia pasagerilor.
Porneste A\C, sau da pe o treapta mai inalta de viteza.
Speedy
19 Jan 2017, 16:14
Am uitat sa le dau cu lac
Exista un buton pentru dezaburirea parbrizului, dar odata oprit, in scurt timp parbrizul se abureste la loc. De aceea, la fel cum ai zis si tu, ies de pe Auto si dau o treapta in plus la ventilator. Oare la apasarea butonului de dezaburire parbriz, porneste si AC?
Ai degivrare electrica? Daca da, nu vad de ce.
Daca nu ai degivrare electrica, ar trebui sa duca tot fluxul de aer in aeratoarele de parbriz, sa porneasca A\C si sa traga aer de afara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.