Buna, fiind un pasionat inrait al marcii renault, am achizitionat o masina clasa superioara care se aproprie de anii retromobilului.
Este vorba de un renault 25 versiunea baccara cu motor de 2849 cmc, v6, cutie automata in 4 trepte, abs, clima, tempomat, sacune full electric, piele, plastice interior imbracate in alcantara, sinteza vocala, foarte multe dotari pe care momentan nu mi le amintesc, revin pe parcurs cu detalii.
Saptamana acasta incep reconditionarea ei, masina se afla in stare impecabila a tablei, vopseaua originala, nu s-a intervenit la tabla, vopsea sau interior, totul este original.
Masina este din 11.1990, din 1995 la acelasi proprietar, patron in germania, masina tinuta in garaj, iar din 2003 pusa la conservare in garaj.
Las pozele sa vorbeasca de la sine.
In ce va consta reconditionarea? Scapa cu vopseaua originala daca nu are probleme la tabla?
Interiorul in ce stare e?
Raduchu
2 Dec 2016, 11:43
Ceva frumos
.
Asta da masina. Puteai sa o pui totusi curata la pastrare.
Buna, la tabla nu trebuie umblat, in primavara vreau sa-i dau un strat de antifon pentru siguranta, vopseaua ramane cea originala, nu necesita vopsire are foarte mici defecte care sper sa iasa la polisare. Reconditionarea consta in dejmembrare, inlocuire suruburi ruginite, sablare si vopsire piese care au ruginit la suprafata( brate, table de pe la motor), demontare complect partea mecanica si montare dupa reconditionare, reconditionat motor pe partea de garnituri si semeringuri, sablare si reconditionare capace, maruntisuri motor, traseu esapament nou, revizuit instalatia electrica, cuple, bride si cleme de prindere.
In principiu vreau sa iasa ca iesita de pe usile fabricii.
Interiorul este in stare buna, eu zic nota 9, trebuie doar curatat si dat un tratament la piele.
Lucrul la masina a inceput.
Bratele alea de suspensie probabil si-au trăit traiul. Merita si ele pensionate de banii pe care ii dai pe sablat + vopsit.
Succes la reparatii, pare o baza buna.
Raduchu
3 Dec 2016, 18:32
Cati km ziceai ca are?
R19/16v
3 Dec 2016, 19:07
Varsta le-a srricat, nu rulajul.
MoneyTalks
3 Dec 2016, 22:24
Tinind cont de vechimea masinii, arata intr-o stare foarte buna
Volanul a fost refacut ?
Pentru binele masinii, o curatenie la interior, curatata pielea, rehidratata, chiar daca va mai sta pe tusa o vreme. Pielea uscata se crapa si nu mai ai ce sa-i faci atunci
Pare foarte bine pastrata masina si ar fi mare pacat sa se strice ceva din cauza unor lucruri simple
Multumesc de aprecieri.
Volanul e original, nu s-a umblat la el, pielea si interiorul va trece prin curatare profi.
Bratele sa vad cand le desfac cum arata, la prima vedere sunt oxidate la suprafata.
Bucsile par in regula pe toata masina la prima vedere.
Pe parcurs in functie de cum se prezinta la demontare hataram ce schimbam si ce reconditionam.
M-am gandit la cateva variante si va cer parerea:
- sa montez piese noi si cele vechi care merg reconditionate sa le tin de rezerva?
- se merita investit intr-o masina donatoare de piese tinand cont ca la prima inspectie am nevoie de partbriz, ornament bata fata, oglinzi electrice, ceva butoane la scaunul din dreapta? Ma gandesc ca un v6 de piese ar fi mai util decat sa iau piesele pe rand, pe partbriz, ornament bara si oglinzi mi s-a cerut 120E, ce parere aveti?
Eu votez pentru ăla vechi, dacă-i original și ireproșabil. Sunt rezonabile prețurile.
Slabe sanse.
Farurile, iarasi, posibil sa fie cam invechite. Stiu ca era colegul de la brasov, cu volvo 244 care le recromase, poate iese mai ieftin decat un set nou.
Polish pe restul lampilor, cele pe policarbonat.
Dar astea dupa un inventar al pieselor si starii lor.
Nu stiu daca merita luata o alta masina, poate daca pica la vreun pret derizoriu si multe piese de "delicate" si scumpe sunt inca in stare buna - capitonaje, butoane, chedere, etc.
Farurile, stopuri, sunt impecabile, necesar pe moment, oglinzi, partbriz si cateva butoane la scaune, ornament bara, posibil la demontare sa mai apara si altele, vedem, idea e ca in loc de 150e pe 5 piese mai bine o masina donatoare si ce nu e nevoie revandut sau reconditionat pentru rezerva.
Daca gasesti una in mintile ei, merita luata de piese. Eu pe cea rosie pe care am luat-o de la tine am taiat-o si am pus la pastrare piesele de care pot avea nevoie in viitor. Unele le am in trei sau patru randuri, sa fie si peste 50 de ani...
andri1940
7 Dec 2016, 00:58
On topic: masina e intr-adevar deosebita, interiorul este incredibil, mai ales fotoliile alea! Sa o stapanesti sanatos!
Fain, foarte cool, uitasem ca renault fabrica masini, comenzi pe volan in 83...
Multi kmp!
QUOTE(vyp75 @ 6 Dec 2016, 20:33)
Farurile, stopuri, sunt impecabile
Din pozele facute de tine, cel putin, semnalele fata si proiectoarele cel putin sunt cam pa.
Nu vreau sa te jignesc, dar am vazut cam ce inseamna in unele cazuri impecabil pe piata sehas si nu am fost impresionat.
Pana la urma e treaba ta la ce nivel de detaliu vrei sa o refaci, dar parerea mea este ca unele repere nu merita puse sehas.
Aici pun si parbrizul pe care il mananc daca nu e polizat. Iar ala tine de siguranta.
felicitari pentru masina, rara si frumoasa (am observat pe acest forum o mana de oameni care au mereu ceva de comentat la orice proiect, ei insisi neaducand plusvaloare forumului iar in cazul improbabil in care aduc, nivelul e cel putin indoielnic), cum e cutia de viteze?
OVIDIUS
7 Dec 2016, 09:21
Bravo. O achizitie beton. Superba. Sa o stapanesti cu placere.
Laurentziu83
7 Dec 2016, 17:40
Parbrizul cam trebuie nou si de calitate. Pana nu il pui pe masina si nu ai soarele in fata nu vei vedea cat e de sablat de la mizerie. Nu mai vorbim de conditiile indoielnice de pastrare ale unei piese SH: daca la o aripa nu-i o problema ca se zgarie, ca oricum o vopsesti, altceva e la un bord, un scaun, un volan, etc.
Multumesc de pareri, si eu sunt de parere ca partbrizul e recomandat nou, problema e ca nu gasesc nicaeri unul nou, solutia la indemana e unul sh cat mai impecabil, daca nu ramanem cu acesta si vedem pe viitor, acesta este ok, fara ciupituri, zgarieturi, doar plesnitura din dreptul lamelelor care din masina nici nu se vede.
Pozele nu sunt prea reusite, semnalele si proiectoarele nu trebuie schimbate, arata ca noi dupa o curatare de rutina.
Daca ma poate ajuta cineva cu achizitionarea unui partbriz, ultima oferta primita pentru un sh la 70e zic ca e putin maricica.
cj98czh
7 Dec 2016, 22:06
linkurile cel putin asta de pilkington ie pacaleala, si daca bagi o giulia din 63 apare ca au geamuri, stiu asta pentru ca reconditionez un audi typ 4C (fau acht) si a fost o aventura sa gasesc un parbriz, bineinteles pe netul rromanesc apareau multe oferte inexistente.
Adrian Frigo
7 Dec 2016, 22:40
Felicitări,să o stăpânești sănătos!Cu cutia cum te împaci?
QUOTE(comanr @ 7 Dec 2016, 22:19)
linkurile cel putin asta de pilkington ie pacaleala
De la cei catre care ti-am pus link am cumparat eu parbriz si sunt super ok. Da un telefon, ca nu stii niciodata.
Mod edit: sters impreuna cu mistourile degeaba-n tramvai.
Să revenim la mașină, mie mi se pare bestială. Aș bibili întruna la ea.
Incet si cu rabdare se gasesc si piese, parbrizul astept sa il primesc pana la urma sh dar in stare buna, daca gasim unul nou la un moment dat am sa iau de rezerva.
cj98czh
12 Dec 2016, 22:22
Cele mai comode si mai ok scaune din cate am condus le-am avut pe Renault-urile 25 ..
Frumoasa masina, mi-ai trezit niste amintiri placute
Buna, pentru cei care au avut renault 25, am o intrebare, in opinia voastra se merita reconditionat un 25 baccara in starea originala sau e mai ok un renault 25 cu motor in 12v si cu interiorul si toate extrasele de pe baccara.
Va intreb din punct de vedere al masinii ca vehicol istoric daca in timp ii creste valoarea sau o pastreaza si merita tinut in starea originala sau din pasiune tinuta o masina cu taxe mai mici si configuratia ideala zic eu cu acel motor de 12v si optiunile de pe baccara?
Astept opinii, multumesc.
corbex
16 Dec 2016, 09:32
Restaurare inseamna aducerea masinii in starea initiala. Deci care era intrebarea?
cj98czh
16 Dec 2016, 09:37
De acord cu corbex.
b06fcn
16 Dec 2016, 10:43
Colegul cred ca se gandea sa puna motor de 2 litri pe 25 si sa il faca 2.0 Baccara, ceea ce il afecteaza apoi la atestarea ca autoturism istoric, dar care, totodata, ii permite sa il inscrie in circulatie de pe acum fara plata unor impozite si taxe neserios de mari, generate de motorul V6.
Eu ca purist al marcii nu m-as baga sa fac asemenea modificare, mai ai trei ani de asteptat cu masina in garaj pana sa o faci istorica de la inceput, cu scutire de la plata impozitelor, cu RCA ieftin si alte avantaje...
bucatzel
16 Dec 2016, 11:12
O data, original e original.
In plus, sa renunti la un v6 mi se pare al naibii de gresit.
Mai curand as inmatricula-o 3 ani in BG, decat sa ii fac "de-tune swap".
Te intelegeam daca ii puneai v6 turbo direct, dau daca ii puneai vreun v8, mai stiu eu ce, dar sa dai inapoi?
Daca nu vrei sa iti iei costurile pe cap, fa-o si vinde-o, sau vinde proiectul cuiva dispus sa il termine asa cum trebuie.
P.S. daca as decide catre restomod, probabil m-as indrepta in directia masina "de show", design "clean", low and slow. I-as pune perne de aer, jante mari si cam atat. Eventual "shaved engine bay", ar arata bine v6-le ala.
Dar cum la fel ca multi altii de aici sunt "purist" nu m-as atinge de starea originala, mi-ar placea mai degraba sa vad masini modificare, dar sa fie ale altora.
cj98czh
16 Dec 2016, 13:30
Motorul 12v este 2.2 si 125 cai ... l-am avut pe primul R25 ..
BLUE R 19
16 Dec 2016, 14:10
QUOTE(b06fcn @ 16 Dec 2016, 11:43)
, mai ai trei ani de asteptat cu masina in garaj pana sa o faci istorica de la inceput, cu scutire de la plata impozitelor, cu RCA ieftin si alte avantaje...
Atestatul nu opereaza retroactiv la scutirea impozitului, tot trebuie sa plateasca
...ma cuc pe ea de lege.
Pai colegul zicea sa o scoata de la fiscal, sa o repare linistit si peste 3 ani sa o ateste si sa o puna in circulatie. Cine a zis de scutire retroactiva?
2.2 am eu pe "dacia" mea 2000, se misca decent. Am mers si cu V6-le de pe R30 si in afara de sunet nu mi s-a parut diferenta colosala, totusi n-as modifica nici mort R25-ul asta
P.S. la aia de la pilkington am gasit din greseala uitat pe stoc si parbriz pt a mea, ca sa nu zic ca intamplarea a facut sa fie chiar original (nu scrie pilkington pe el ci renault si rombul) asa ca nu strica un telefon
corbex
16 Dec 2016, 16:41
Tu ai vrut o masina de colectie, el vrea o masina careia sa-i creasca valoarea. Nu stiu de ce.
bucatzel
16 Dec 2016, 17:40
QUOTE(Ov @ 16 Dec 2016, 15:33)
in afara de sunet nu mi s-a parut diferenta colosala
Pai ala-i jumate din placerea unui v6. Ar mai fi faptul ca 6 cilindri is mult mai echilibrati decat 4 => mai putine vibratii
b06fcn
16 Dec 2016, 17:58
Eu am inteles ca masina e venita de curand de afara si nu a avut tangenta cu actele romanesti, deci nu e inscrisa la fisc. De aceea poate astepta fara probleme atestarea.
Pe de alta parte, a mai fost un motor de 12V de 2 litri montat pe 25, cel putin in Franta. Stiu sigur asta pentru ca am avut pe mana un R 25 din asta.
Raduchu
16 Dec 2016, 18:12
A mai fost un motor de 2 litri, benzina, de 140 cai montat pe facelift.
Nu te apuca de facut tiganii cu ea, lasa-i V6-le de la mama ei si mai ai rabdare cativa anisori sa scapi de taxe..
WTF? Tu acuma te-ai gandit la asta?
Daca vrei sa o evreiesti, ia un numerele de pe un 25 cu motor mic deja inmatriculat si circula asa...
b06fcn
16 Dec 2016, 20:13
Asta e din ciclul cum sa ne scarpinam cand nu ne mananca derierul...e penala toata ziua, concurs de infractiuni, circulat cu masina neinmatriculata pe de o parte, plus fals si uz de fals prin folosirea numerelor de pe alta masina...numa' bine, cand iese o poate atesta direct, fara alte probleme...
Muttley
16 Dec 2016, 21:40
16, uneori zici ca esti braindead...
andreist
16 Dec 2016, 22:05
Nu-i mai scumpa inmatricularea pe BG si alte nebunii decat pe romania, tinand cont ca e sub 3L si acum se inmatriculeaza fara taxa ?
comanr
16 Dec 2016, 23:24
poate pe luna...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.