Eu tot „vitezoman” am rămas, vre-o 200.000 km mai târziu. Amenzi de radar am 2 la activ, în aprox. 700.000 km nu fac gaură-n buget.
Față de acum 3-4 ani, lumea s-a mai cumințit nițel pe drumurile naționale. Din păcate, autostrăzile care se vor deschide în curând vor face noi victime, pentru că nu avem nici cea mai mică educație vis a vis de rulatul pe autostradă.
Puțină poveste. Se deschide în iarnă autostrada Deva-Sibiu, în realitate cu un mic detur la Cunța, dar așa s-a anunțat la știri. Împreună cu un bun prieten mergeam spre capitală. Intrăm pe autobandă la Șoimuș, dat fiind că era o idee de ceață și asfaltul cu potențial dubios datorită umidității ridicate din atmosferă, am decis că nu merg peste 140 kmh.
Mergem noi ce mergem, plin de mașini de italia / spania care mergeau cu ~ 100 kmh, majoritatea în grupuri de 2-3, mult prea aproape una de alta. Relativ aproape de Cunța, simt în volan că pe jos nu-i chiar coșeră treaba. Trecem pe lângă un Pemfe serie 5, care făcuse tete á queue. În spate aveam deja o Hondă Accord și mai una, nu mai țin minte ce anume. Nu trec 10 minute și vedem în față ceva, parcă-s multe mașini. Punem avariile, ridicăm gazul iar la 120 încep să frânez, după ce-am văzut în retorvizoare că și Honda avea avariile puse. Frânez mediu, ABS activ pe puntea spate, pe lângă noi trece cu cât avea ( aprox 100 probabil) Golful argintiu din poze. Cum puii mei nu vezi 3 mașini cu avariile puse, care merg mai încet decât tine pe banda de viteză ? ? ? ? ?
La momentul respectiv aveam aprox 80 kmh. Tanti din Golf franează, bruschează direcția și intră în derapaj amplu. Eu frânez maxim, ABS cântă liniștit și ne oprim mult mai rapid decât am crezut.
Golful, cam la 45 de grade intră pe sub colțul spate al unui TIR oprit regulamentar pe banda de urgență, este decapotat complet și se înfige într-un Opel Astra care stătea ca fraierul cu avariile puse pe banda de urgență, cu pasagerii și șoferul lângă mașină !
[attachmentid=1627949860] [attachmentid=1627949861] [attachmentid=1627949863]
Între timp, eu intrasem rapid în fața TIR -urilor parcate pe banda de urgență, puțin mai în față, la adăpost.
Din spate vine un moldovean cu o Mazda 6 și ratează Golful, deși i-a rupt ușa stângă spate, care era deschisă, iar femeia îșiu desfăcea fetița din scaunul special, pus în stânda (noroc dumnezeiesc) și face complet praf Opelul Astra, tamponat și de Golf.
Datorită intervenției inexiste a Miliției Rutiere, accidentele au mai continuat cca 10 minute.
Pe scurt, femeia întreagă, copilul la fel, apoi plecat în față pe jos să văd dacă mai sunt victime. Găsit una bucată Merc C-Class, cu o bunicuță pe scaunul din dreapta, cu capul la o palmă de șasiul remorcii. Oarecare traumatism, constientă, simțea / mișca mâini / picioare. Scos parbrizul de pe fața ei, acoperit cu o haină să nu facă hipotermie și așteptat SMURD -ul, care o dată ajunși, au avut o atitudine total neprofesională ! [attachmentid=1627949862]
Deci, mă calific drept vitezoman periculos așa cum am impresia că mă cataloghează mulți ?
Chestii care dau de gândit, 90% rulau probabil cu ~100 kmh, dar fără atenție sporită la drumul cu potențial periculos, la cei veniți de afară oboseală cumulată . . . etc [attachmentid=1627949866] [attachmentid=1627949865] [attachmentid=1627949864]
La întoarcerea de la Bucale, ceață cumplită pe București - Ploiești, mers maxim cu 80 kmh, stop de ceață aprins, probabil una din cele mai lente mașini, mereu cu ochii 64-n retrovizoare să dau drumul și la avarii când apărea câte-un viteaz mai rapid din spate
LE > de ce are lumea treabă dacă X sau Y merg cu cât duce mașina atâta vreme cât nu-și pun în pericol decât viața proprie și personală ?