Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Discutii pe teme feroviare - Despre trenuri !
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Laurentziu83
Eu ma refer la salariatii care umplu maxi-taxi-urile, nu la meseriasii cu scule.

De la Budapesta incolo merge lumea de behaie cu trenurile suburbane, numa' la noi nu se poate decat cu masina. Si de asta la noi sunt pline trotuarele de masini parcate, de trebuie sa ocolesti pe carosabil.
einstein1984
la viena sau berlin trenul suburban are mai mult de o gara in oras.....
Si chiar si maxi taxiul ala te poate lasa in mai multe locuri in oras
dizzy
Nu se poate pentru ca nu este, nu te duce la orele la care ai nevoie, nu exista cadenta, nu exista calitate, nu exista disponibilitate.
Am vrut sa ma duc la Galati - aveam treaba 5 ore si apoi intoarcere.
Pur si simplu nu se poate realiza asta cu trenul in conditii civilizate.
Bagat piciorul, bagat motorina, mers cu masina.

Ora de sosire era prea tarzie, cea de plecare inapoi nepotrivita, apoi trebuia sa ajung casa-gara si gara-destinatie c anu ma vedeam cu aia in gara.

In plus, pretul cam mare plus deranjul m-a facut sa aleg masina.

In Austria, cand am ajuns in gara Patarlagele a Austriei erau trenuri din 40in 40 minute catre Munchen de unde trebuia sa iau avionul.
Unele ma puteau lasa direct in aeroport.
gibonu
QUOTE(Laurentziu83 @ 12 Feb 2021, 22:15)
Vin destui din satele de la sud de Bucuresti care ar putea sa ia un autobuz pana la o statie de cale ferata (sau sa parcheze masina acolo, pe modelul Videle) si de acolo trenul, fara sa-si mai bata capul cu aglomeratia din oras.


Modelul Videle de parcat masina langa gara se aplica si la Ploiesti Vest.

In aprilie 2019, intr-o sambata, am facut o plimbare cu bicicleta prin Prahova si Dambovita iar pana la Ploiesti Vest am mers cu trenul. Mi-am baut cafeaua (de 2 lei, de la automat) cu taximetristii din fata garii. Ei mi-au spus ca in timpul saptamanii, pe tot platoul din fata garii Ploiesti Vest (care este destul de mare) "n-ai loc sa arunci un ac" din cauza masinilor parcate, ale caror posesori iau trenul spre Bucuresti sau Campina.

Si probabil acest model s-ar putea aplica si in multe alte locuri, cu conditia ca trenul sa aibe o viteza decenta de deplasate. De la Ploiesti Vest la Bucuresti Nord trenul IR face 40 min, fara nicio oprire. Merge cu 120 km/h dar are bucati pe care poate ajunge si la 140 km/h/.

15 Feb 2021, 15:36:
QUOTE(tatabobu @ 12 Feb 2021, 22:46)
Dezvoltarile urbane de la sud de Bucuresti nu-s in satele de pe calea ferata.


Posibil ca si din lipsa caii ferate functionale sa nu existe acele dezvoltari urbane. In momentul in care vei avea o cale ferata functionala, cu trenuri care merg regulat si cu o viteza acceptabila, este foarte posibil sa apara si dezvoltari urbane in acele sate.


QUOTE(tatabobu @ 12 Feb 2021, 22:46)
Din 1 Decembrie - Adunatii Copaceni pana la gara Progresul faci probabil cat ai face pana la gara din sat, si ajuns cu trenul la Jilava.


Se spune ca ar fi existat un proiect de cale ferata la vest de 1 Decembrie, de la portul de pe Canalul Dunare - Bucuresti pana in centura feroviara a Bucurestiului.
Nu stiu cum se prezinta azi acel proiect sau daca a depasit vreodata stadiul de proiect.

Insa, avand in vedere ca UE s-a aratat de cateva ori interesanta in finantarea finalizarii Canalului Dunare - Bucuresti, s-ar putea sa apara si acesta cale ferata.
Plus viziunea coanei Ursula ca in mandatul sau sa reduca cu 70% ponderea transportului de marfa pe sosea carte naval si feroviar. E drept, azi o incurca putin covidul, dar viziunea exista.

Revenind, o cale ferata intre port si centura fevoriara a Bucurestiului ar putea prealua mare parte din populatia din 1 Decembrie, Adunatii-Copaceni, Calugareni, etc. Adica ar mege cu masina / autobuzul pana la gara, apoi cu trenul unde au treaba in Bucuresti (cam greu de crezut ca toti ar lucra in zona garii Progresu).


15 Feb 2021, 15:41:
QUOTE(Laurentziu83 @ 12 Feb 2021, 23:01)
Asta pentru ca parcarea in Bucuresti e momentan moka.
Atunci cand o sa coste, nu va mai fi asa rentabil sa vii cu masina in oras.


Pana la costul parcarii trebuie rezolvat problema mobilitatii in Bucuresti / a celor care vin in Bucuresti. Iar pentru asta se poate folosi centura feroviara existenta (si bineinteles reabilitata) si cuplarea ei la transportul in comun din oras (metrou, tramvai, autobuz).

La un pret al parcarii de 5 Lei pe ora (ca sa fie matematica mai usoar) se ajunge la 40 Lei pe zi si 800 Lei pe luna, plus pret combustibil.
Asta combinat cu 575 Lei / Luna abonametul pentru o distanta de 100 km la CFR Calatori, tren IR (cel mai scump).


15 Feb 2021, 15:46:
QUOTE(DragosP @ 13 Feb 2021, 09:52)
Curent nu dar tensiune aproape sigur, da.


Corect. Am uitat de panourile pe care scrie "nu atingeti firele cazute la pamant".

Insa presupun ca se poate implementa o solutie de siguranta astfel incat sa nu mai existe tensiune in acel fir ajuns la pamant dupa ce cade o masina pe el.
Am povestit aici despre solutia aia jmekera inventata de Alstom prin care tramvaiul se alimenteza prin sol (segmente sub tensiune doar cand tramvaiul este deasupra lor) ca sa nu strice peisajul urban cu stalpi si fire.
einstein1984
Nu stiu ce sa zic, am dormit o noapte sau 2 la un hotel langa S bahnul berlinez si nu cred ca as vrea csa prea aproape de calea ferata. SI NB ca aia nu aveau goarne si treceri la nivel cum ar fi in sat.
dizzy
Cand ceva nu e rentabil, fortam rentabilizarea prin cresterea preturilor la altele.
Asta ti se pare, desigur, corect.
Cel mai probabil e ca or sa-si lase masinile pe unde pot sau nu mai vin deloc.
Cand la bani nu mai renteaza fie or sa ceara leafa mai mare si cafeaua de 2 lei va fi 10, fie nu va mai fi deloc.
Pana una alta, gvernul Cutu ne-a cam anuntat ca si anume bani mu este si probabil nu or sa faca nimic.
gibonu
QUOTE(IRONICK @ 13 Feb 2021, 20:51)
Normal, este mai bine intr-un taxiu slinos.


Nu cred ca mai sunt taxi-uri slinoase la Otopeni, la terminalul de sosiri. Pentru simplul motiv ca acolo nu poate ajunge orice taxi, ci doar cele inregistrate la aeroport, care stau intr-o parcare special amenajata pentru taxi si sunt chemate de dispacer in functie de lungimea cozii de taxi din fata terminalului.
Ca a fost nevoie de peste 20 de ani ca sa se implementeze solutia asta, e alta problema.


QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Feb 2021, 23:21)
Sau in 783-ul in care nu ai unde sa arunci un ac si cu care mergi alaturi de papornitarii din Otopeni.


Acei papornitari sunt probabil niste oameni cu posibilitati limitate de deplasare. Nu cred ca-i veun milionar excentric care isi lasa bolidul de lux langa piscina vilei proprii si ia niste papornite de rafie sa le plimbe prin 783.


QUOTE(dizzy @ 14 Feb 2021, 00:03)
Acum nah, nici perioada asta nu e cea mai buna pt tren


Corect, este prea devreme ca sa putem face o evaluare a trenului spre aeroport. Plus nebunia generat de covid.

Insa intervalul de 40 minute intre trenuri existent acum (m-au uitat la CFR Calatori) este prea mare. Majoritatea celor care au bani de avion sigur vor gasi cateva zeci de lei ca sa plateasca taxi-ul si sa nu stea 40 de minute dupa tren. Daca ar fi intervalul la 20 de minute, alta ar fi fost treaba.

Se pare ca se poate rezolva asta. Eu zic 20 de minute, nu 10 minute:
https://www.construim-romania.ro/2020/09/17...-cadenta-de-10/

Plus niste greseli din faza de proiect, pentru care nu se pot gasi scuze:
https://www.construim-romania.ro/2020/10/21...logie-din-1930/

15 Feb 2021, 16:28:
QUOTE(einstein1984 @ 15 Feb 2021, 10:49)
Autobuz-tren-Autobuz sau tramvai... in 2 ore ajung unde au treaba. Daca merg la tencuit un apartament cu scule dupa eie sigur or sa si lase opelul astra H in parcare ca sa faca asta.....


Cam greu de crezut ca toti cei care vin zilnic la munca in Bucuresti, adica miile (daca n-or fi zeci de mii) de masini care se inghesuie la intrarea in Bucuresti sunt pline doar cu zugravi.


15 Feb 2021, 16:30:
QUOTE(einstein1984 @ 15 Feb 2021, 11:45)
Si chiar si maxi taxiul ala te poate lasa in mai multe locuri in oras


Pai ideea este sa nu mai bagi maxi-taxi in oras, sa aglomereze in trafic deja supra-aglomerat.
Ideea este sa inlocuiesti maxi-taxi cu trenul acolo unde este posibil sau sa ajunga maxi-taxi doar pana in centura feroviara a orasului si de acolo pasagerii sa ia trenul sau transportul in comun din oras.


15 Feb 2021, 16:34:
QUOTE(dizzy @ 15 Feb 2021, 12:00)
Am vrut sa ma duc la Galati - aveam treaba 5 ore si apoi intoarcere.


Aici vorbim despre distante de aprox. 100 km in jurul Bucurestiului (Campina, Rosiori, Giurgiu, Oltenita, Lehliu, Urziceni, etc).

Ca sa ai navetisti din Galati in Bucuresti iti trebuie tren de mare viteza, care merge cu peste 250 km/h. Este alt film, mult timp de acum inainte SF in RO.
Realitate este de exemplu in Franta, am tot povestit de parizienii care s-au mutat la Bruxelles si fac zilnic naveta cu TGV-ul (Thallys), adica o ora jumate intre cele 2 orase, non-stop.


15 Feb 2021, 16:36:
QUOTE(einstein1984 @ 15 Feb 2021, 15:55)
Nu stiu ce sa zic, am dormit o noapte sau 2 la un hotel langa S  bahnul berlinez si nu cred ca as vrea csa prea aproape de calea ferata. SI NB ca aia nu aveau goarne si treceri la nivel cum ar fi in sat.


Nici eu nu stiu ce sa zic. Dar sunt zone in centrul Berlinului (ti le indic daca vrei) pe unde S-Bahn-ul si alte trenuri trec pe deasupra strazii, pe langa blocuri de locuit. Adica din S-Bahn te uiti in casa neamtului de la etajul 3.


15 Feb 2021, 16:41:
QUOTE(dizzy @ 15 Feb 2021, 15:58)
Cand ceva nu e rentabil, fortam rentabilizarea prin cresterea preturilor la altele.


Mai exact ce nu este rentabil? Un transport feroviar contemporan care sa iti scoata mii (daca nu zeci de mii) de masini din oras?

Crezi ca este mai ok situatia de acum, in care bagi bani gramada in sistemul medical ca sa tratezi bolile cauzate de poluare?

Ca sa nu mai vorbeste de randamentul pe care il da individul la munca, indiferent unde lucreaza.
Intre unul care vine relaxat cu trenul + transport in comun vs unul care sta 2 ore in trafic + juma de ora cauta loc de parcare, care crezi ca va fi mai productiv?

Sa inteleg ca in Europa civilizata, unde trenul este perfect integrat in transportul public, se forteaza rentabilizarea?
dizzy
Sistemul actual de cale ferata NU este rentabil.
Ca sa intelegi, orice chestie care ARE subventie, NU este rentabila per se.
RADET nu este rentabil.
CFR calatori nu este rentabil.
Daca le iei subventia, au decalotat-o urgent.
Asta cu poluarea, masinile, e vrajeala buna de primarul tau.

Faza cu Galatiul e ca sa intelegi ca in conditiile suventionarii substantiale a calatoriilor cu trenul precum si a transportului in comun, tot face cu greu fata nevoilor simple ale unui cetatean care avea treaba intr-o zi la Galati. Si care era chiar hotarat sa se duca cu trenul, ca sa dau randamentul ala nemaipomenit.
Asta excluzand jegul traditional din chefereu, din tramvaie si autobuze.
La fel ti-am explicat si cu vacanta la Oradea, tot ignori ce nu-ti convine.
Cand imi ceri pe transportul cu trenul a doua-patru persoane mai mult zdravan decat ma costa masina pe acelasi traseu, nu prea inteleg unde e avantajul meu.
Avantajul e la toti sinecuristii din sistem, la mine nu e, deloc.
marksman
QUOTE(gibonu @ 15 Feb 2021, 14:26)
Nu cred ca mai sunt taxi-uri slinoase la Otopeni, la terminalul de sosiri. Pentru simplul motiv ca acolo nu poate ajunge orice taxi, ci doar cele inregistrate la aeroport, care stau intr-o parcare special amenajata pentru taxi si sunt chemate de dispacer in functie de lungimea cozii de taxi din fata terminalului.
*


Acu' vreo doi ani am iesit din aeroport cu gand sa iau un taxi. Erau 4 taxiuri cu soferii langa ele in parcare. Aveau toti niste figuri bronzate si niste tatuaje care te trimiteau cu gandul ca acolo e o reuniune a valutistilor si proxenetilor.

M-am indreptat spre automatul de la care se spunea ca poti chema un taxi. Defect. Am luat bilet la 783, parca, si am coborat dupa podul Baneasa, de unde am luat Uber pana pe Dorobanti. Urmatorii doi ani am navetat Tm-Buc-Tm la fiecare doua luni. Aceeasi reteta: 783, pod Baneasa, Uber daca era vorba de zona Dorobanti sau pe jos prin Herastrau cand aveam treaba pe Sos. Nordului.

Am citit ca in sfarsit au bagat trenuri, dar circula mai mult goale. Pe dos fata de alte tari, unde trenurile si metrourile catre aeroport sunt pline, iar cu taxi/masina circula ori aia grabiti, ori aia cu dare de mana.
gibonu
QUOTE(dizzy @ 15 Feb 2021, 17:16)
Sistemul actual de cale ferata NU este rentabil.


In mare masura nu este rentabil pentru ca in ultimii 30 de ani s-a furat si capusat cat s-a putut mai mult. Sunt analize care spun ca CFR (Marfa, Calatori, Infrastructura, etc) a fost una dintre cele mai capusate companii ale statului roman.

QUOTE(dizzy @ 15 Feb 2021, 17:16)
Asta cu poluarea, masinile, e vrajeala


Am inteles. Mai urmeaza sa ne spui ca traficul auto chiar ajuta la purificarea aerului si ca un cazan cu sute de mii de km dati peste cap si IPT luat cu 100 Lei este cea mai buna solutie pentru deplasarea urbana.

Asa, de curiozitate: cum iti explici faptul ca Europa civilizata (adica inclusiv Ungaria spre vest) investeste masiv in calea ferata si in material rulant? Oare sunt toti batuti in cap si nu au realizat ca viitorul deplasarii umane il reprezinta masina cu motor termic?

QUOTE(dizzy @ 15 Feb 2021, 17:16)
Faza cu Galatiul e ca sa intelegi ca in conditiile suventionarii


Din pacate ai avut treaba la Galati, pe o cale ferata pe care nu s-a mai investit de multi ani in reparatie si reabilitare. Am un prieten care a stat multi ani in Braila si imi povestea ca pe la jumatatea anilor '90 cand s-a introdus in RO notiunea de InterCity, trenul facea in jur de 2 ore jumate pana la Braila.

In schimb, daca ai fi avut treaba la Craiova, Brasov sau Constanta ai fi putut merge foarte bine cu trenul. Pentru Craiova si Brasov vorbesc din experienta personala, am mers acolo cu trenul, cu treaba, vreo 4-5 ore maxim. As si putut merge si cu masina firmei, insa am preferat sa am cateva ore in care sa pot citi ceva in loc sa ma tin de volan.
Iar la Constanta am fost de multe ori in ultimii ani, insa la ture cu bicicleta, nu cu treaba.

QUOTE(dizzy @ 15 Feb 2021, 17:16)
La fel ti-am explicat si cu vacanta la Oradea, tot ignori ce nu-ti convine.


Am spus cel putin odata pe topicul asta ca este o rusine nationala ca un tren sa faca 600 km in 13 ore. Cred ca nici zborul Bucuresti - New York nu dureaza 13 ore.

QUOTE(dizzy @ 15 Feb 2021, 17:16)
Cand imi ceri pe transportul cu trenul a doua-patru persoane mai mult zdravan decat ma costa masina pe acelasi traseu, nu prea inteleg unde e avantajul meu.


Cred (n-am verificat) ca peste tot in lume 4 insi in masina iese mai ieftin comparativ cu 4 insi in tren. Daca mai pui si costurile de parcare (aproape inexistente in RO) s-ar putea sa fie putin diferit.

Nu stiu cum se face, insa cand m-am plimbat cu trenul de mare viteza prin Europa civilizata (TGV si ICE) tot timpul vagonul in care am stat (n-am verificat tot trenul) era plin, nu era niciun scaun liber. Si, datorita pretului mai scazut si fiindca era in vacanta, am mers in timpul saptamanii, in afara orelor de varf (plecat din Paris la ora 09:00, plecat de la Reims la ora 19:00). Asadar, cei din tren nu pareau a fi navetisti.
dizzy
Marksman, trenurile merg acum goale pt ca:
1) Numarul curselor a scazut foarte tare; numai cine are cu adevarat treaba vine. Chestia asta se va imbunatati, odata ce trece pandemia.
2) Taximetristii de aeroport Otoepeni erau o mafie in sine - e mult de povestit aici
3) Autobuzul merge decent
4) Trenul ala, desi util, e cam putin. Zona Otopeni ar avea nevoie de metrou dar cin' sa-l faca.
Metroul ar fi putut si folosit atat pentru Aeroport cat si pentru restul orasului.
Tranul e one trick dog
gibonu
QUOTE(marksman @ 15 Feb 2021, 17:47)
Acu' vreo doi ani am iesit din aeroport cu gand sa iau un taxi. Erau 4 taxiuri cu soferii langa ele in parcare.


E clar, ceva nu se lega.
Ma deruteaza mult cuvantul "parcare" pentru ca coada de taxi-uri este chiar langa usile de iesire din terminal si nu are nicio legatura cu parcarea.
Cred, nu garantez, ca mai sunt niste pietari (mai ales ca spui ca erau bronzati) care pur si simplu vin cu masina in parcarea publica a aeroportului si de acolo ii racoleaza pe fraieri. Pe principul arde 2-3 intr-o zi cu cate 50 de euro si s-a scos.

Ultima data cand am venit cu taxi-ul de la aeroport a fost in martie 2018. Pur si simplu m-am urcat in primul taxi din coada, i-am spus unde merg si aia a fost. Soferul era foarte ok, un tip pe la 60 de ani.

Avantajul cozii (pentru client) este ca taximetrisul nu mai poate veni cu textul clasic "prea aproape, prea departe, ma retrag in Berceni, etc". Daca refuza comada, pleaca gol de acolo si nu cred ca ii convine.

QUOTE(marksman @ 15 Feb 2021, 17:47)
Am citit ca in sfarsit au bagat trenuri, dar circula mai mult goale. Pe dos fata de alte tari, unde trenurile si metrourile catre aeroport sunt pline, iar cu taxi/masina circula ori aia grabiti, ori aia cu dare de mana.


Cum spunea, deocamdata este prea devreme pentru o evaluare obiectiva. Trenul ala are abia 3 luni de cand circula. Plus ca suntem in pandemie, cand transportul aerian s-a prabusit peste tot in lume, nu doar in RO.

Daca nu se face ceva sa se reduca frecventa macar la 20 minute (3 trenuri pe ora) sanse mari de succes nu prea sunt, pentru simplul motiv ca nu sta nimeni sa astept 40 de minute cand are autobuz sau taxi la indemana.

Partea buna la acel tren este ca te poti baza pe el la drumul spre aeroport. Stiu cazuri de oameni care au plecat de acasa cu 4 ore inainte insa au pierdut avionul din cauza de accident nasol pe DN 1 in Otopeni, trafic blocat complet, etc.
Laurentziu83
QUOTE(einstein1984 @ 15 Feb 2021, 14:55)
Nu stiu ce sa zic, am dormit o noapte sau 2 la un hotel langa S  bahnul berlinez si nu cred ca as vrea csa prea aproape de calea ferata. SI NB ca aia nu aveau goarne si treceri la nivel cum ar fi in sat.
*


Nu stiu cum e S bahn-ul berlinez, insa la 200 de metri de calea ferata ce pleaca de la gara Deli din Budapesta e destul de liniste, se aude cate un vajait cand trece un tren si gata. Si trec mult mai multe trenuri pe acolo decat prin Gara de Nord de la noi.
Comparativ, in Bucuresti e mult mai deranjant cand trece noaptea vreun motociclist fara toba sau latra un caine de la vreo curte a vreunui tampit.
marksman
QUOTE(gibonu @ 15 Feb 2021, 16:38)
E clar, ceva nu se lega.
Ma deruteaza mult cuvantul "parcare" pentru ca coada de taxi-uri este chiar langa usile de iesire din terminal si nu are nicio legatura cu parcarea.
Cred, nu garantez, ca mai sunt niste pietari (mai ales ca spui ca erau bronzati) care pur si simplu vin cu masina in parcarea publica a aeroportului si de acolo ii racoleaza pe fraieri. Pe principul arde 2-3 intr-o zi cu cate 50 de euro si s-a scos.

*


Pai am iesit de la sosiri interne. Ma uit stanga, nimic, dreapta autobuze. Ma asteptam sa fie taxiuri imediat ce ies din terminal.
Ma uit peste drum, in parcarea aia sau ce era acolo, 4 taxiuri galbene, parcate una langa alta, cu soferii langa. Restul povestii l-am zis. Vreo doi ani dupa episodul ala, cat am mai mers la Bucuresti, 783 si Uber.
Oricum, drum la copitala nu mai am, deci daca s-o fi schimbat ceva, in bine sau in rau, nu stiu, in afara de aparitia trenurilor.
tatabobu
Taxiurile erau un etaj mai sus. Tot acolo erau si chioscurile galbene de la care poti comanda un taxi cu pret "de Bucuresti". Ultima oara m-a costat vreo 40 de lei sa ajung acasa din OTP.
dizzy
QUOTE(marksman @ 15 Feb 2021, 21:57)
Pai am iesit de la sosiri interne. Ma uit stanga, nimic, dreapta autobuze. Ma asteptam sa fie taxiuri imediat ce ies din terminal.
Ma uit peste drum, in parcarea aia sau ce era acolo, 4 taxiuri galbene, parcate una langa alta, cu soferii langa. Restul povestii l-am zis. Vreo doi ani dupa episodul ala, cat am mai mers la Bucuresti, 783 si Uber.
Oricum, drum la copitala nu mai am, deci daca s-o fi schimbat ceva, in bine sau in rau, nu stiu, in afara de aparitia trenurilor.
*


Așa e la sosiri interne.
Taxiurile mai cusher sunt sus la sosiri externe.
Daca nu ai bagaj mult, ia liniștit autobuzul.
Daca nu e ora de trafic maxim, merge ok autobuzul.
La Casa Presei (fosta statuie Lenin, acum sunt Aripile Pierzaniei) schimbi cu 335 sau 331 și te lasă la Dorobanți.
Pe urmă, după ce termini treaba te urci in 335 și mă suni , îți zici unde sa cobori sa bem o 🍺🍻🍺

București Brașov din fața blocului până unde am eu treabă fac zdravăn mai puțin cu mașina, daca aleg eu ora plecării și ziua.
La tren e 6.00 dimineață, că sa fiu acolo la 6 când pleacă trebuie sa ies din casa la 5.15 , până vine tramvaiul, etc.
Ajunge la 8.38 și de acolo mai fac o juma de ora cu taxi cel puțin.
Așa mă trezesc la 6, la 6.45 sunt in mașină și fără să-i rup capul sunt la 10.00 acolo.

București Craiova 3,5 ...4 ore cu mașina, de obicei 6-10. Nu-mi place drumul ăla, nu îl fac cu plăcere.

Bucuresti - Constanta pe testatelea, maxim 3 ore din fata blocului sunt pe plaja; sigur nu plecare vineri la ora 16 sau duminica la ora 16 inapoi.

Nu știu cum îți iei tu ITP-ul, eu l-am luat corect acu o lună. Totuși repar-o daca e varza, iei ITP pe naspa, te păcălesti pe tine.
Daca vrei sa propui trenul că soluție atunci trebuie sa îmi creezi un avantaj, nu sa îmi pui bete in roatele mașinii. Așa putem sa inventam tot felul de penalizări pt cei cu mașini.
Trebuie sa fie călătoria mai rapida, mai confortabila, mai ieftina decât cu mașina.
In Romania NU e mai rapida, NU e mai confortabila, NU e mai ieftina.
Mașina mea nu e in nici un caz vreun model ultra-ecologic sau economic dar daca îmi propun sa calculez, se poate să nu fie cu mult mai neecologica pe aceeași rută.
gibonu
QUOTE(marksman @ 15 Feb 2021, 22:57)
Pai am iesit de la sosiri interne.


In completare la ceea ce au spus @tatabobu & @dizzy, acum se leaga, m-am lamurit ce era cu acei bronzati.
Oricum, odata pus in functiune trenul, le mai da putin la temelie pietarilor.
einstein1984
@gibonu, nemtii de care zici tu au avut intai blocul acolo si apoi a aparut Sbahnul. Daca faci treb in camp prin comunele din sudul bucurestiului, valoarea terenurilor la vreo 100-200 de metri de linie scade brusc, stii si tu de ce.
gibonu
@einstein1984
Din pacate gandesti la o scara foarte mica.

Pe cei 100 - 200 de metri liniari de pe lateralul caii ferate poti planta padure, de exemplu se salcam care creste repede si nu este pretentios. Vei avea astfel perdele forestiere, care ajuta in primul rand agricultura din zona prin retinerea zapezii de peste iarna si cresterea coeficientului de apa din sol. Adica mai putin bani dati pe irigatii (acolo unde exista). Plus ca intr-o anumita masura padurea atrage ploaia, insa asta este alta discutie.

Iar prin zona locuita pe unde trece trenul se pot monta panouri fono-absorbante pentru diminuarea zgomotului. Ca sa nu mai vorbit de faptul ca linia ar trebuie modernizata la standarde contemporane, care prespun mai putin zgomot cauzat de teresament si de tren.

Apoi, la peste 200 de metri liniari de calea ferata, pana la o distanta de 10 km (ca sa fie matematica mai usoara) valoarea acelor terenuri va creste. Atunci cand vei avea certitudinea ca la cativa km de casa ta circula un tren cu orar fix, care te poate duce in cateva zeci de minute la centura feroviara din Jilava sau la gara Progresu, cu siguranta vor fi dezvoltari imobiliare in toate acele localitati azi cam uitate de lume.

Plus ca s-ar putea sa apara si dezvoltari industriale, pentru ca acel tren la fel de bine poate aduce oameni din Bucuresti care sa lucreze in hale de productie amplasate in localitati din sudul Bucurestiului. Iar angajatorul le va plati abonamentul la tren si le va asigura un autobuz care sa-i transporte cativa km de la gara pana la hala de productie.

Autoritatea locala poate infiinta o linie de autobuz de cativa km care sa duca oamenii la gara, poate face o parcare langa gara si nu in ultimul rand poate face piste de bicicleta ca oamenii sa poate veni cu bicicleta de acasa pana la gara, pe o distanta de cativa km. Plus o cusca langa gara pentru lasat bicicleta.

Acum, fa un exercitiu de imaginatie: cum ar fi sa pedalezi cativa km pana la gara, dimineta pe racorea prin padure, in ciripit de pasarele, lasi bicicleta in gara, iei trenul si in cateva zeci de minute ajungi in Bucuresti de unde continui alergarea cu un transport public bine gandit. Comparativ cu 2 ore de stat in blocaje de trafic si juma de ora cautat loc de parcare.
dizzy
Hai sa facem si un exercitiu de revenire la realitate:
- Pune macar o haita de caini in povestea ta, o serie de rahati pe strada,
- o groapa nou-nouta;
- o gashca de trogloditi care dau cu pietre;
- niste mazga pe strada de la utilajele care nu-si curata rotile ;
- niste balega eco de la caruta cu cai
- niste hotisori care ciordesc bicicletele legate in gara, sub privirile aprobatoare ale militienilor si ale celor din gara (nu ai zis nimic de cusca)
- ajungi in gara de unde afli ca nu mai merge tramvaiul ca tocmai se schimba sinele si 10 ani nu mai avem tramvai
- iei un autobuz cu care te tarasti prin trafic in rand cu masinile.
- la destinatie constati ca ciordeles te-au usurat de un telefon sau un portofel
- ai ascultat toata opera lu' Guta si Vijelie la maxim in autobuz, esti deja expert, iti rasuna toata ziua " Toata lumea se distreaza in Zanzibar" in cap
- ajungi tracasat, obosit, jefuit, o jumate de ora mai tarziu fata de colegul care a venit cu masina, stand in aer conditionat vara sau caldura iarna, radio, cafeluta in masina.

Dar cate probleme rezolva trinurile astea, zici ca-s panaceul universal; rezolva si world hunger, molime, Covidul , etc.
Intre timp, au pus batista pe tambal, nu se face nimic, sina care era numai buna de utilizat anul trecut in campania electorala, e de fapt inexistenta sau foarte degradata. Si n-are nici fir pe deasupra.
Ar fi amuzant daca nu ar fi foarte trist.
einstein1984
vazusem niste norvegieni care traversau tara cu trenul.... dura 7 ore; Dar aveau vagon cu loc de joaca pentru copii si cu masina dura cam tot atat sau mai rau (functie de viscol). Aia plateau si in plus la tren pentru confort.
@gibonu, crezi ca tu expropriaza cineva atat de mult teren sa faca SI pedele forestiere pe care nu le taie nimeni? In Romania ma refer. E bine sa visezi, imi place si mie.
gibonu
[quote=dizzy,16 Feb 2021, 12:35]
- o gashca de trogloditi care dau cu pietre; [/quote]

In ultimii 10 ani am facut ceva ture cu bicicleta prin RO, din Banat pana in Dobrogea si nu a dat nimeni cu pietre dupa mine

[quote=dizzy,16 Feb 2021, 12:35]
- niste mazga pe strada de la utilajele care nu-si curata rotile ; [/quote]

Exista obligatia legala de a curatata rotile utilalelor atunci cand intra pe asfalt. Vezi cazul unor santiere din Bucuresti (din pacate nu toate) unde la poarta sta unul cu WAP-ul si curata rotile camioanelor care ies din santier. Se poate rezolva cu amenda.

[quote=dizzy,16 Feb 2021, 12:35]
- niste balega eco de la caruta cu cai [/quote]

Am spus piste de bicicleta. Adica locuri pe unde nu trece caruta.

[quote=dizzy,16 Feb 2021, 12:35]
- niste hotisori care ciordesc bicicletele legate in gara, sub privirile aprobatoare ale militienilor si ale celor din gara [/quote]

Am spus cusca in care sa lasi bicicleta. Si in care are acces, contra cost, cel care plateste o suma modica lunara. Accesul se poate face cu cardul, sau, mai jmeker cu un numar de telefon la care suni si se deschide usa automat. Exista in Bucuresti la bariere de acces in parcare de complex rezidential soricaria asta

[quote=dizzy,16 Feb 2021, 12:35]
- la destinatie constati ca ciordeles te-au usurat de un telefon sau un portofel [/quote]

Este vina ta daca ciordeles te-a lucrat in autobuz. Stii ca telefonul si portofelul nu le tii in buzunarul lateral al ruscacului din carca.
Ciordeles sunt peste tot in lume. La Paris, in metroul ala jmeker care merge singur (fara deservent) la fiecare statie se face anuntul "grija mare la ciordeles" in franceza, engleza, germana si chineza.

- ajungi tracasat, obosit, jefuit, o jumate de ora mai tarziu fata de colegul care a venit cu masina, stand in aer conditionat vara sau caldura iarna, radio, cafeluta in masina. [/quote]

Asta suna identic cu mesajele pentru creduli ale dezvoltatorilor imobiliari, alea cu "doar la 7 minute de centrul orasului"

[quote=dizzy,16 Feb 2021, 12:35]
Dar cate probleme rezolva trinurile astea, [/quote]

Ai dreptate, nu se rezolva nicio problema cu trenul. Acum, dupa ce vorbesc cu tine, cred ca trenurile alea de navetisti care vin pline de la Rosiori, Ploiesti, Fundulea sau Oltenita sunt de fapt o facatura, pasagerii sunt figuranti platiti de operatatorul feroviar.

16 Feb 2021, 14:53:
QUOTE(gibonu @ 15 Feb 2021, 18:21)
Asa, de curiozitate: cum iti explici faptul ca Europa civilizata (adica inclusiv Ungaria spre vest) investeste masiv in calea ferata si in material rulant? Oare sunt toti batuti in cap si nu au realizat ca viitorul deplasarii umane il reprezinta masina cu motor termic?


@dizzy
Poate, cand ai timp, ma lamuresti si pe mine referitor la ce te-am intrebat mai sus. Nu-i graba.


16 Feb 2021, 15:01:
QUOTE(einstein1984 @ 16 Feb 2021, 13:55)
vazusem niste norvegieni care traversau tara cu trenul.... dura 7 ore; Dar aveau vagon cu loc de joaca pentru copii si cu masina dura cam tot atat sau mai rau (functie de viscol). Aia plateau si in plus la tren pentru confort.


Discutatabil daca plateteau in plus. Sau daca plateau foarte mult in plus.
Pret combustibil, pret taxa de drum (daca o exista in Norvegia), pret parcarea la destinatie este posibil sa fi iesit mai mari comparativ cu pretul biletelor de tren.

Ca sa nu mai vorbesc de confort. 7 ore de facut ce iti place (citit, vazut filme, jucat jocuri, etc) vs 7 ore tinut de volan.

In Norvegia au loc de joaca in tren, in Ungaria au compresor pentru umflat rotile la bicicleta. In RO, astea sunt SF.

QUOTE(einstein1984 @ 16 Feb 2021, 13:55)
@gibonu, crezi ca tu expropriaza cineva atat de mult teren sa faca SI pedele forestiere pe care nu le taie nimeni? In Romania ma refer. E bine sa visezi, imi place si mie.


Se poate reglementa asta. I se poate explica proprietarului terenului ca perdelele alea il ajuta in primul rand pe el. Dar asta este alta problema.

dizzy
Imi place asta cu : E vina ta daca te-au furat hotii! Tine-o asa. Si femeia violata e de vina ca are fusta, in opinia ta?
Si Gigel batutul e de vina ca nu stie karate?

Asa cum ti-am mai explicat, in tarile cu apa calda, de la Tisa -ncolo, dezvoltarea se face cu mult mai mult cap ca la noi.
Aia au deja de 50-100 de ani autostrazi; Adica, daca nu era clar, autostrazile exista si se dezvolta in continuare, vezi Viena, Budaesta;
Dezvoltarea CF vine in completare, nu in loc de auto
Au de mult tren, metrou, tramvai, autobuz, avion.

Din vizitele facute, e adevarat - ca turist, NU ai nevoie de masina in Paris - ba chiar te incurci in ea, pt ca transportul public EXISTA si ESTE civilizat.
Au volume de pasageri si marfa care justifica investitiile ENORME in traficul CF.
La noi nu e de nici unele.

La noi ai cateva fabrici gen Dacia si Ford care au cu adevarat nevoie de tren; restul se descurca pe auto.
Tu vrei sa ii treci pe CF din ambitie nesustinuta tehnico-economic, nu ca ar fi NEVOIE.
Tu vrei sa folosesti ceva ce exista pe alocuri in mintea ta: trenul la noi e scump, prost, incet, jegos prin comprataie cu cel e la Tisa incolo.
Am folosit trenul in strainatate si o sa il folosesc in continuare - Tren luat din aeroportul Munchen - Munchen schimbat cu trenul de aveam eu nevoie ; zdranga zdranga pana pe langa Passau, m-a lasat la 300 m de Hotelul unde aveam intalnirea. Zero manelisti, zero ciorditori, controlorii politicosi dar fermi. Nu a mers repede, chiar destul de lent dar a a fost ok.
La intoarcere am plecat din alt loc, am incurcat trenul, am mai povestit faza.
Zice aia : Problem!
- Munchen?
Ja ja aber problem...
A zis ca : Grgrgrgr Mussen sa zahlen ceva...
Zic: Ok zahhlen, ce plm sa fac, ca ma da asta jos la Caracal.
Face aia cr cr crc rc rpe computerul ala de-l are de gat si zice:
OK, si imi da biletele
Zic : Zahlen?
Nein ist ok...
Zic Saru'mana conita !
Pleaca la treaba ei.
Cre'ca am luat alt tren...ca nu-mi explic

Ca sa intelegi, NU sunt impotriva transportului public ci impotriva irosirii BANULUI public.
Solutia intr-un oras mare se numeste metroul ( ala de sub pamant) nu trenuri pe linii gasite prin maidane, pe trasee care nu au populatie, care leaga nimic de nicaieri.
S-bahn, dupa ce faci metroul pana la Sbahn, nu in loc de metrou.
Cand o sa-l vad pe presedintele KWJ ca ia trenul sa se duca la Sibiu, ca ajunge in 3 ore, o sa te cred;
Si pe ministrul Bode ca vine cu trenul de la Salaj nu cu Tauregul cu 180 km/h

Eu vad situatia asa:
Ai la dispozitie 10 ani si cateva miliarde de euro de cheltuit , ca administrator de oras:
- preferi de banii astia sa faci o linie de metrou sa zicem Otopeni- Pipera - Centru
- preferi sa faci linia de tren Jilava -Ferentari-Cotroceni?
einstein1984
eu vad ambele propuneri la Misterul transporturilor nu la primarie....
dizzy
Primarele se lauda cu ele in campanie, deci la el e trenul si metroul.
Ca face nu stiu ce protocol, ca aia aia.
gibonu
QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 16:10)
Imi place asta cu : E vina ta daca te-au furat hotii! Tine-o asa. Si femeia violata e de vina ca are fusta, in opinia ta?
Si Gigel batutul e de vina ca nu stie karate?


Te adaptezi realitatatii in care traiesti, nu astepti sa te lucreze ciordeles si apoi sa plangi ca te-au lasat in kuru' gol. Cand iti pui portofelul in buzunarul exterior al rucsacului si rucsacul este in carca, asta se numeste invitatie la furt.
Din pacate Politia nu prea are ce sa faca. Furtul trebuie dovedit prin flagrant (sa-l prinzi pe ala cu mana in rucsacul tau sau cu portofelul tau in buzunarul lui).
Ciordeles stie asta foarte bine. Are mana fina, iar odata extras portofelul dat mai departe, in 10 secunde ajunge in capatul tramvaiului. Profesionistii lucreaza in echipa, numai fraerii lucreaza pe cont propriu.

Sau iti faci Casco la masina, nu stai sa plangi ca ti-a cazut pe masina copacul putred sub care ai parcat si pe care primaria nu l-a taiat.

Frantuzoaicele nu defileaza in fusta mulata pana la kur noapte prin ghetoruirle de negrii si arabeti.

QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 16:10)
Dezvoltarea CF vine in completare, nu in loc de auto


Tare asta.
D-aia isi bate capu' Europa civilizata cu trenuri de mare viteza care merg cu peste 300 km/h. Ca sa vina in completarea autostazii, nu sa incerce sa dea oamenii jos din masini si sa ii urce in tren.

D-aia este in proiect o magistrala feroviara de mare viteaza de la Paris prin tot sudul Germaniei pana la Viena. Ca sa completeze autostrada.

QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 16:10)
Au volume de pasageri si marfa care justifica investitiile ENORME in traficul CF.
La noi nu e de nici unele.


Daca ar exista infrastructura feroviara la nivel contemporan, ar fi si la noi volume de pasageri si marfa.

QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 16:10)
Tu vrei sa folosesti ceva ce exista pe alocuri in mintea ta: trenul la noi e scump, prost, incet, jegos prin comprataie cu cel e la Tisa incolo.


Este asa, in majoritatea cazurilor, pentru ca nu a exista nicio viziune de dezvoltare a caii ferate, doar s-a furat si capusat cat s-a putut.

Cat despre jegos, aici este in totalitate vina calatorilor. Trenul vine curat din depou. Vorbesc inclusiv de trenul Regio care pleaca din Gara Obor la Constanta, tren in care este unsor de banuit ce fauna este.
Daca vrei, iti pot spune cum mi-a povestit o doamna nasa despre femei nesimtite care isi arunca tamponul in WC-ul de la Sageata Albastra si astfel WC-ul se infunda, pentru ca nemtii nu l-au gandit pentru romani.
Sau vrei sa-l dotam pe nas cu matura ca sa indeparteze dunele de coji de seminte lasate de romanii civilizati care merg cu trenul?
marksman
QUOTE(dizzy @ 15 Feb 2021, 22:51)
Așa e la sosiri interne.
Taxiurile mai cusher sunt sus la sosiri externe.
Daca nu ai bagaj mult, ia liniștit autobuzul.
Daca nu e ora de trafic maxim, merge ok autobuzul.
La Casa Presei (fosta statuie Lenin, acum sunt Aripile Pierzaniei) schimbi cu 335 sau 331 și te lasă la Dorobanți.
Pe urmă, după ce termini treaba te urci in 335 și mă suni , îți zici unde sa cobori sa bem o 🍺🍻🍺
*


Cand o trece pandemia si 'oi mai avea drum la Bucuresti, o sa profit de ocazie.

Mai demult aveam treaba si la Piata Presei, o data pe an. Tot cu otobuzu' am mers de la aeroport si retur.

@gibonu: legat de liniile ferate existente in orase, majoritatea sunt foste linii industriale. Cum industria a fost scoasa din oras, respectivele linii au devenit de prisos. La mine-n urbe exista o linie care ajunge destul de aproape de centrul orasului, recte traverseaza Complexul Studentesc si deserveste (deservea inca la inceputul anilor 2000) Fabrica de Bere. Acum fabrica e aprovizionata cu TIR-urile si pe linie cresc balarii.
(Re)Folosirea ei e improprie, desi te plaseaza destul de aproape de centru.
gibonu
QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 16:10)
Solutia intr-un oras mare se numeste metroul ( ala de sub pamant)


Asta-i solutia ideala, orice oras si-ar dori sa aibe metrou pe sub fiecare strada. Este ca si cum azi ti-ai dori sa arati asa cum aratai la 20 de ani. Insa din pacate, nu prea se poate, din motive de costuri si de criterii tehnice.

In plus, traim in RO. Vezi cat a durat metroul din Drumul Taberei, cum au trait oamenii aia ani de zile pe santier.

QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 16:10)
nu trenuri pe linii gasite prin maidane, pe trasee care nu au populatie, care leaga nimic de nicaieri.


Asa ti se pare tie, ca strada Liniei nu este populata? Sau ca pe fosta calea ferata de la Gara Progresul la strada Progresului este doar camp, nu se vede nicio casa pana la linia orizontului?
Misto logica asta a ta: nu facem nimic, lasam in continaurea maidanele pline de vegetatie si gunoi si visam ca ce bine ar fi sa avem metrou.


QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 16:10)
- preferi de banii astia sa faci o linie de metrou sa zicem Otopeni- Pipera - Centru 


De dragul discutiei, merge pe idee ta. Maine, prin magie apare linia de metrou Otopeni- Pipera - Centru.
Cu ce il ajuta linia asta de metrou pe cel care sta in Giurgiu si lucreaza in Militari? Sau pe cel care sta in Videle si lucreaza la gara Progresu?

Nu ar fi mai eficient un tren la standard contemporan care sa mearga pe centrura feroviaria a Bucurestiului, in sensul si contra sensului acelor de ceas?
Si acesta linie sa fie conectata cu transportul public din oras (metroul, travai, autobuz)?

Nu ar fi deservi pe toata lumea, de la cel care vine de la Ploiesti pana la cel care vine de la Giurgiu?



16 Feb 2021, 18:33:
QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 16:10)
- preferi sa faci linia de tren Jilava -Ferentari-Cotroceni?


Gara Progresu - strada Progestului ai fosta cale ferata, azi maidan plin de gunoaie si vegetatie, poate fi facuta foarte bine linie de tramvai prin sant, sub nivelul strazii.
Strada Progreseului - bd. Timisoara ai tramvai.
Mai poti face o linie de tramvai care sa plece la bd. Timisoara si se se continue pe maidanul de pe str. Liniei pana la centura feroviara, prin sant, sub nivelul strazii.

Astel, vei avea o legatura rapida intre sudul si vestul orasului, care va fi cuplata cu centura feroviara.

Azi, ai doar maidan pe buna parte din legarura asta. Cine are de castigat din existenta acelui maidan?


16 Feb 2021, 18:48:
QUOTE(marksman @ 16 Feb 2021, 18:11)
@gibonu: legat de liniile ferate existente in orase, majoritatea sunt foste linii industriale. Cum industria a fost scoasa din oras, respectivele linii au devenit de prisos.


Corect ce spui. Doar ca terenul, amprenta la sol a acelor linii poate fi folosita azi pentru a face un transport urban eficient.
Ca o fi tren, ca o fi ceva similar cu S-Bahn-ul din Berlin, ca o fi tramvai de 36 metri lungime, asta sunt detalii. Ideea de baza este material rulant, electric si care sa fie cat mai mult separat de traficul rutier.

Din motivul asta spun ca un sant coborat la aprox. 6 metri (sau cat o fi de la teresament la firul de contact) imi pare cea mai eficienta solutie. Iar investita este infinit mai mica comparativ cu metroul.
Plus santierul mai putin invaziv, fundul si peretii santului pot fi facuti din elemente prefabricate, aduse noaptea pe santier (trafic redus in oras) si montate ziua.

QUOTE(marksman @ 16 Feb 2021, 18:11)
La mine-n urbe exista o linie care ajunge destul de aproape de centrul orasului, recte traverseaza Complexul Studentesc si deserveste (deservea inca la inceputul anilor 2000) Fabrica de Bere. Acum fabrica e aprovizionata cu TIR-urile si pe linie cresc balarii.
(Re)Folosirea ei e improprie, desi te plaseaza destul de aproape de centru.


Ma refer strict la Bucuresti, nu cunosc realitatile din alte orase.
De curiozitate, despre ce oras povestesti? (nu-s bautor de bere, nu cunosc unde sunt fabricile).
marksman
Timisoara
dizzy
Ma retrag, ai dreptate in tot si toate, nu pot imbunatati cu nimic planul tau.
Sper sa le vezi in functiune pe toate.
Recomandare: poate studiezi si cam tot ce implica ideile tale , nu numai ce ti se lauda politicienii.
gibonu
QUOTE(marksman @ 16 Feb 2021, 18:52)
Timisoara


Mersi.
Din ce vad pe harta (poate ma insel) Timisora nu are o centura feroviara continua, asa cum exista la Bucuresti

QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 19:25)
Recomandare: poate studiezi si cam tot ce implica ideile tale , nu numai ce ti se lauda politicienii.


Ideea este sa avem o discutie bazata pe argumente. Sau eu cel putin asta am incercat sa fac. Am argumentat tot ceea ce am sustinut, nu am spus niciodata "asa e bine ca asa zic io".

Asadar, in ideea unei discutii constructive, ce implica ceea ce am spus eu astfel incat sa nu fie realizabil?

Mersi.
dizzy
Tramvaiul/tren prin sant e o idee gresita: ori avem tramvai, care merge pe deasupra, caci avem sinele si totul la dispozitie, ori daca te apuci sa sapi, sapa cat e nevoie si fa-l metrou.
Vehiculul de metrou, rama, e mai scunda
uite ce scriam mai demult:

Tramvaiul normal care ruleaza in Bucuresti are 4,2m inaltime cu pantograful coborat, deci iti trebuie o dimensiune pe inaltime de macar 4,5m , as zice ca sa mearga poate chiar 4,8, zi 5m.
O rama veche de metrou, Astra are 3,6m inaltime , si nu are pantograf, are alimentarea jos in lateral

Deci daca tot sapi 6 m pe adancime, pune-i naibii capac la sarcofag si baga rame de metrou pe acolo.

Locomotiva de tren EA 060 are vreo 4.5m pe inaltime, cu pantograful coborat. Mai pui 1m minim si pt ala, ajungi la 5.5m. Si aia merge alimentata pe la 25.000 V.
Daca iti cade vreun nefericit in sant, si se atinge de cablul cu tensiunea aia, se intampla ca in cazul de il vezi acum cu amaratul electrocutat si trimis in Belgia.

Apoi, daca ploua, ce faci cu santul ala? Se aduna apa in el, cum o evacuezi? Zapada cum o scoti?

Prin alte tari, s-ar putea sa mearga solutia, am vazut in Spania tunel pe sub oras prin care vine trenul d-ala mare, Dar era Barcelona, un oras mult mai mare si bogat ca Bucurestiul.

Ai facut o fixatie cu centura si trenuletul in jurul orasului. Pai, sa-l faca, sunt si eu curios de unde iau banii aia, ce iese si care e rata de utilizare.
Cum sina e in stare buna, mai le trebuie doua trenuri si sa traca la treaba.
einstein1984
@marksman, dar o parte din problemele de trafic ale timisoarei stiu ca ar veni de la liniile de tren d eprin oras, ca se gatuie la traversarile lor. Daca imi zici ca liniile sunt si neutilizate....
marksman
Neutilizate sunt fostele linii industriale. Singurele probleme pe care le pun e ca trebuie sa incetinesti. Daca treci pe Eroilor prin Complex ca sa iesi catre Lugoj, o sa dai de linia care deservea Fabrica de Bere. Ultima data am vazut un tren pe acolo prin 2003/2004.
In oras mai ai treceri la nivel cu CF la "Padurea Verde" x 2, pe Baader/Demetriade, la Gara de Est si inca vreo doua inainte de Gara de Nord. Asta din amintiri. Gatuiri apar la Padurea Verde si Gara de Est, posibil si pe Baader/Demetriade.
O alta linie industriala e intre Tm si Mosnita. Acolo sa vezi cozi, din cauza traversarii cu gropi sau cu diferente de nivel. De fapt aia e ramificatia din magistrala CFR si aia ajunge pana la Fabrica de Bere.

QUOTE(ratt.ro/forum)
Căile Ferate Române au construit o rută ocolitoare, în partea de sud a orașului, lângă platforma industrială, o linie de tren industrială neelectrificată, în lungime de aprox. 7 km, din halta Semenic, aflată pe ruta Timișoara - Buziaș, până în spatele Intreprinderii Detergenți, acolo construindu-se o stație de triaj. Din această stație de triaj s-a continuat o cale ferată industrială care traversa Cl. Buziașului, încruțișându-se cu linia de tramvai nr. 8 lângă Intreprinderea de Autoturisme, în intersecția dintre stațiile opuse de tramvai Intreprinderea Mecatim, apoi s-a continuat cu aceasta până pe Str. Cerna, unde se afla vechea linie industrială operată de intreprinderea de transport din Timișoara, fiind construite două linii de transfer al vagoanelor la Str. Dr. Aurel Păunescu-Podeanu. De aici vagoanele C.F.R erau preluate de locomotivele electrice industriale, L2 și L3, și remorcate la intreprinderile Guban, Banatul și Fabrica de Bere. Pentru intrarea în Fabrica de Bere s-a construit o linie ferată din continuarea celei aflate pe Str. Guttenberg, de-a lungul Str. Nicolinț pentru a intra în partea de sud a Fabricii de Bere, linia cu intrarea din nord, din Str. Ștefan cel Mare, fiind scoasă. De asemenea s-a suprimat și linia către ce deservea Abatorul. Cu ocazia liniei CFR industriale, Intreprinderea Tehnometal a primit o nouă conexiune la aceasta, fiind posibilă remorcarea vagoanelor direct de locomotivele Diesel. De asemenea s-au conectectat și companiile Spumotim și Petrom.

Deoarece transportul de marfă nu s-a mai efectuat pe rețeaua de tramvaie, locomotivele electrice nr. L2 și L3 au utilizat, ca linie de garare, linia industrială din incinta Garajului de Autobuze. Locomotiva L1 a fost mutată în Dâmbovița la Fabrica de Vagoane Timișoara, i s-a demontat tampoanele, noul serviciu acesteia fiind manevrarea vagoanelor noi construite Timiș 2, în interiorul fabricii. Linia industrială de legătură din Gara de Est cu racord din linia de tramvai și linia CFR a fost scoasă din uz, totuși Cariera de Piatră de lângă Str. Baader a funcționat în continuare, ca o companie independentă, păstrând linia industrială a acesteia care traversa Str. Baader conectându-se la CFR, până în anii '90.


Iaca si un link unde exista si poze.
gibonu
QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 20:20)
Deci daca tot sapi 6 m pe adancime, pune-i naibii capac la sarcofag si baga rame de metrou pe acolo.


Pe fostele cai ferate industriale din Bucuresti (str. Liniei, gara Progresu - str. Progresului) o poti rezolva cu tramvaiul, prin sant.

Din cate stiu, adancimea medie la metrou in Bucuresti este aprox. 12 metri (cea mai mare adancime este la Unirii 2, 20 metri). Asadar, ca sa faci metrou trebuie sa sapi 12 metri, adica dublu comparativ cu cat ai sapa pentru un tramvai prin sant.

La o cautare rapida, un tramvai la standard contemporan este Seimens Avenio, inaltime 3,55 metri. Nu spun eu, spune producatorul:

[attachmentid=1628125308]
Sursa: https://assets.new.siemens.com/siemens/asse...o-munich-uk.pdf

La astia 3,55 metri mai adaugam aprox. 1 metru pantograful si ajungem la 4,50 metri. Pana la 6 metri iti mai ramane 1,5 metri pentru grosimea soselei care va trece pe deasupra santului, ca sa suporte in TIR de 20 de tone, tulumba de pompieri plina cu apa, etc.

Plus ca printr-un plan inclinat al tramvaiului poti avea 7-8 metri in zona in care santul este traversat de sosea, in caz ca este nevoie.

In plus, santul ajuta la diminuarea zgomotului daca este facut cum trebuie si dotat cu panouri fono-absorbante.
Ma gandesc ca au aparut case si blocuri pana in buza terenului fostei cai ferate si ca acei oameni ar putea fi deranjati daca le trece tramvaiul la juma de metru de geam.

QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 20:20)
Locomotiva de tren EA 060 are vreo 4.5m pe inaltime,


Omule, ce legatura are locomotiva EA 060 in transportul public urban?
Cine a spus vreodata ca prin oras vor circula trenuri tractate de o EA 060?

<span class='edit'>17 Feb 2021, 19:55:</span>
QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 20:20)
Si aia merge alimentata pe la 25.000 V.
Daca iti cade vreun nefericit in sant, si se atinge de cablul cu tensiunea aia,


Cum ajunge acel nefericit pe linia de tramvai? Santul ala va avea o margine, un parapet, nu-i lasat fara.
Cati nefericiti ajung zilnic in Bucuresti pe linia de tren care trece pe sub podul Grant si pasajul Basarab?

Sau, se poate folosi sistemul APS (Alimentation Par le Sol) al lui Alstom.

"APS uses a third rail placed between the running rails, divided electrically into 11-metre segments. These segments automatically switch on and off according to whether a tram is passing over them, thereby eradicating any risk to other road users"
Sursa si mai multe detalii: https://en.wikipedia.org/wiki/Alstom_APS

Am vazut sistemul asta la Reims in iunie 2019, am mai povestit despre el aici pe forum, plus poze.

QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 20:20)
Apoi, daca ploua, ce faci cu santul ala? Se aduna apa in el, cum o evacuezi? Zapada cum o scoti?


Intreaba-i pe engelzi cum fac la Londra unde au zeci de km de cai ferate prin sant, sub nivelul strazii. Sigur au gasit ei o solutie, ca la Londra ploua mai mult ca la Bucuresti.

Gasesti aici mai multe detalii. Cauta dupa Bishop's Bridge.
https://www.contributors.ro/gara-centrala-s...in-bucuresti-i/

Cu siguranta exista o solutie si pentru zapada. Ca sa nu mai vorbim ca la cat ninge in Bucurest si la cat va mai ninge in viitor avand in vedere incalzirea globala, s-ar putea sa ne se mai puna problema de zapada.

<span class='edit'>17 Feb 2021, 20:03:</span>
QUOTE(dizzy @ 16 Feb 2021, 20:20)
Ai facut o fixatie cu centura si trenuletul in jurul orasului.


Nu am facut nicio fixatie, incerc doar sa iti arat utilitatea unei centuri feroviare functionale.

Si nu trebuie sa ma crezi pe mine. A inceput deja lucrarea pentru prelungirea M2 de pana la centuara feroviara (Berceni) unde este in plan si un park and ride de 600 de locuri.

https://clubferoviar.ro/statia-de-metrou-tudor-arghezi/

Si cu video: http://stiri.tvr.ro/metroul-corporati--til...77570.html#view

Asta ca sa spuleberam miturile ca primarul de la partidul X nu primeste bani pentru ca Guvernul este de la partidul Y.

Sper sa apara un proiect similar si la celalat capat al lui M2, adica de la statia Pipera la calea ferata spre Constanta, parte si ea din centura feroviara.
dizzy
E clar, perfect, succes la treaba.
gibonu
Din campania "Statul la stat" azi despre ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară):

https://www.digi24.ro/special/statul-la-sta...d9c3cc&__grrn=1
gibonu
Pentru a evita discutii inutile, ma refer strict la proiectul caii ferate urbane de pe strada Liniei si nu la cine il implementeaza.

Asadar, o cugetare de mare angajament: "Nota bene, se intersectează și cu câteva străzi și ar fi nevoie de bariere"
Sursa: https://clubferoviar.ro/trenul-metropolitan-bucuresti-2/

Beton cugetarea asta. Barierele de cale ferata erau exact ceea ce lipseau traficului din Bucuresti.

Dupa mintea mea, singura optiune pentru calea ferata urbana de pe strada Linei si aletele similare este coborarea trenului intr-un sant sapat sub nivelul strazii. Am detaliat mai sus despre asta. Cu ocazia asta s-ar rezolva defitiv si conflictul intre traficul feroviar si cel rutier.

Iar pe deasupra santului se poate face un spatiu urban, cu banci, locuri de joaca, iarba, pista de bicicleta, etc.
Adica pe un spatiu viran pe care azi stau doar gunoaie ai avea o cale ferata si un spatiu urban. Pe aceiasi amprenta la sol.

Si inca ceva. In functie de nevoie de trafic, trenul urban cred ca poate fi inlocuit si cu un tramvai contemporan, low-floor, de cateva zeci de metru lungime.
Aerius
Si nu-ti iese metrou in cazul descris de tine?
dizzy
Sau, in limbaj feroviar, cum sa o intorci ca la Ploiesti, in functie de ce zice primarele useristo-pelenist!
Cand ii spuneam si eu si ceilalti ca barierele sunt daunatoare si ca trebuie tramvai sau metrou... NUUUU tren tren tren tren sa alerge cu 100 km/h printre case.
Acu e tramvai ingropat, incet, incet se va transforma in ce trebuia sa fie: metrou

Consider ca strada Liniei ar arata mult mai bine fiind pietonala, parc , piste de biciclete etc
Laurentziu83
Avem metrou pe Iuliu Maniu, avem tramvai pe bvd. Timisoara ce poate fi transformat in metrou usor. Avem metrou in Drumul Taberei.

Mai potrivit mi s-ar parea un parc pe fostul amplasament, ca nu prea sunt in zona, comparativ cu alte cartiere.

Daca e nevoie de transport in comun suplimentar, se poate prelungi bvd. Timisoara pana in centura si tramvai cu banda dedicata pana acolo care sa se lege la linia feroviara de centura a capitalei.

Ar mai fi utila si prelungirea metrou Preciziei pana la linia de centura, statie intermodala cu linia de centura si Park and Ride pentru cei ce vin din afara orasului ca sa-si lase masina acolo, sa nu-si mai bata capul cu traficul din Bucuresti.
cj98czh
plm ... astia nu is in stare sa faca o centura demna de o capitala .. si tu visezi avioane cu costuri exorbitante .... fonduri europene nu ii intereseaza cum se practica in alte orase ca este msi greu cu furatul ...
gibonu
QUOTE(Aerius @ 13 Apr 2021, 11:06)
Si nu-ti iese metrou in cazul descris de tine?


La o adancime de 6 [sase] metri nu prea are cum sa iasa metrou. Am pus mai sus fisa tehnica a lui Siemens Avenio.


<span class='edit'>14 Apr 2021, 00:40:</span>
QUOTE(dizzy @ 13 Apr 2021, 11:12)
Sau, in limbaj feroviar, cum sa o intorci ca la Ploiesti,


Asa este. Plus ca atunci cand "ploo" ramane apa in sant.


<span class='edit'>14 Apr 2021, 00:45:</span>
QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Apr 2021, 12:02)
Avem metrou pe Iuliu Maniu, avem tramvai pe bvd. Timisoara ce poate fi transformat in metrou usor. Avem metrou in Drumul Taberei.


Asta este realitatea de la care plecam:

"Astăzi sunt 1,7 milioane de autovehicule înmatriculate în București, dintre care 1,4 milioane sunt autoturisme. Dintre ele, doar vreo 300.000 circulă zilnic prin oraș, lor adaugându-li-se zilnic în trafic încă 150.000 de vehicule din afara Bucureștiului. Există deci, în orice moment, o rezervă de 1.1 milioane de autoturisme care deabia așteaptă să se mai construiască o bandă, un pasaj sau o penetrație pe undeva, ca să intre în trafic și să-l blocheze.

În fapt, dacă la noapte, în mod magic, toate bulevardele din București (384km) s-ar lărgi brusc cu o bandă pe sens, deabia s-ar face loc în trafic pentru încă 150.000 de mașini din cele 1.1 milioane. Adică 12% !!!

Iar dacă toate străzile din București (fiecare străduță dintre blocuri, fiecare fundătură, fiecare petec de asfalt public, în total 1821 km) s-ar lărgi brusc la noapte, mâine dimineață deabia ar încăpea în trafic încă 728.000 de vehicule, adică 50% din cele în așetptare. Așadar, chiar și dacă la noapte s-ar demola sute de case și zeci de blocuri, s-ar desfința trotuare și spații verzi și s-ar cheltui 100 de miliarde de EUR pe exproprieri și pe construcții de drumuri, mâine dimineață n-ar încăpea în trafic nici măcar toate autoturismele înmatriculate în București astăzi!
"
Sursa: https://www.contributors.ro/gara-centrala-s...in-bucuresti-i/

Astfel, avand in vedere cifrele de mai sus, orice forma de transport pe sina este absolut necesara pentru a incerca reducerea traficului rutier. Altfel, ne vom gaza reciproc in continuare, asa cum o facem acum.

14 Apr 2021, 00:59:
QUOTE(Laurentziu83 @ 13 Apr 2021, 12:02)
Ar mai fi utila si prelungirea metrou Preciziei pana la linia de centura, statie intermodala cu linia de centura si Park and Ride pentru cei ce vin din afara orasului ca sa-si lase masina acolo, sa nu-si mai bata capul cu traficul din Bucuresti.


Corect. Cu completarea ca ar fi utila prelungirea pana la statia intermodala de pe centuta si a liniei de tramvai / tren de pe strada Liniei [a iesit si o rima].

-------------------------------------------------------------------------

Vad ca niciun proiect nu vorbeste despre repunerea in functiune a centurii feroviare a Bucurestiului, cu linie dubla [existenta si azi, in paragina, pe unele portiuni] si trenuri care sa mearga in sensul si contra acelor de ceas. Dupa minte mea, asta ar trebui sa fie baza proiectului trenului urban.

Si "inteparea" transportului urban in linia ferata de centura. Un inceput bun exista, respectiv lucrarea de extindere a M2 de la statia Berceni la centura.

15 Apr 2021, 00:54:
QUOTE(gibonu @ 13 Apr 2021, 01:00)
In functie de nevoie de trafic, trenul urban cred ca poate fi inlocuit si cu un tramvai contemporan, low-floor, de cateva zeci de metru lungime.


Cam asa arata un tramvai de 40 metri lungime, compus din 7 segmente care poate transporta 240 de pasageri [pe scaune si in picioare].

[attachmentid=1628127182]

Si, suprinzator pentru RO, te poti urca si cu bicicleta in tramvai.

[attachmentid=1628127183]

Poze de mai sus sunt facute la Berlin in septembrie 2019.

Tramvaiul este un Bombardier Flexity Berlin. Mai multe detalii:
https://en.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Flexity_Berlin

Asadar, daca prin Berlin poate circula un tramvai de 40 m lungime prin Bucuresti de ce nu ar putea circulat un tramvai similar? Chiar si prin sant, deoarece inaltimea tramvaiul este de 3,45 m [fara pantograf].

Sper ca nu dezbatem cum intoarce la capat tramviul cu posturi de conducere la ambele capete.
dizzy
Pai, e buna linia pentru asta?
Că anul trecut ne explicai că întâi trebuie schimbata toată sina din oraș.
Chiar , unde sunt tramvaiele noi de la Astra? Că încă nu am văzut vreunul.
Laurentziu83
In Budapesta de exemplu, toate tramvaiele au posturi de conducere la ambele capete, nu mai exista sa intoarca vreunul, deoarece capetele nu mai permit asa ceva.

Centura feroviara e obligatoriu sa fie pusa in functiune cu tot cu dublare si electrificare, insa costul electrificarii este de 750 de mii de euro/km.

Referitor la cele 1.7 milioane de masini inmatriculate in Bucuresti, autorul articolului este in eroare, in sensul ca ia in calcul si masinile in leasing imprastiate prin toata tara si care figureaza ca inmatriculate in Bucuresti, desi ele n-au vazut Bucurestiul nici macar in poze. In consecinta, sunt mai putine masini in Bucuresti decat se speculeaza, insa organizarea traficului e de epoca de piatra, alte orase cu mult mai multe masini au organizat eficient traficul in tot orasul de asa natura incat sa nu se mai formeze dopuri aiurea. Ar fi utila si la noi o astfel de organizare, cu o firma de management al traficului care sa o faca la nivel de oras, dar la noi inca se castiga alegeri prin suspendarea ridicarii masinilor...

Problemele din trafic vin de la inexistenta unui transport in comun decent, in afara de metrou, Bucurestiul nu are transport in comun decent, de aceea si toate anunturile de inchiriere specifica distanta pana la metrou. Da, mai sunt tramvaiele 41, care vine repede, tramvaiul 1 care macar are banda proprie, dar in interior sunt mizerabile, odata din cauza celor ce le folosesc si apoi din cauza celor care le intretin. De autobuze nu mai vorbim, cat timp n-au banda dedicata, stau in trafic la fel ca masinile.
gibonu
@dizzy
Am spus ce am avut de spus depsre liniile de tramvai din Bucuresti. Am pus si poze. Daca vrei sa intelegi, bine. Daca nu, asta e.

@Laurentziu83

Ma bucur sa vad ca nu sunt singurul care sustine utilitatea si mai ales necesitatea centurii feroviare functionale a Bucurestiului.

Cat despre masinile in leasing, partial ai dreptate. Insa cate astfel de masini exista? Mie greu sa cred ca numarul lor ar influenta semnificativ cele 1,7 milioane de masini.
In plus, exista, intr-un numar mai mic si situatia inversa: acum multi ani am lucrat la o firma care avea sediul central in Bucuresti, sediul social in judetul X iar masinile erau luate de la o firma de leasing din judetul Y.

Poti sa aduci si mama firmei de managemet al traficului. Pur si simplu sunt prea multe masini. Singura solutie este dezvolatarea transportului public, in special al celui cu material rulant.
dizzy
Și mai ales sa fie din vorbe, fara fapte.
Atunci când aduci in discuție un număr de mașini, ar fi de bun simț sa le numeri corect.
1,7 milioane mașini înmatriculate în București din care rulează pe aici x,y mașini.
Că pe cele înmatriculate în altă parte , le-a numărat autorul.
Câți metri de sina de tren și câți metri de sina de tramvai s-au reparat in ultimele 4 luni? Că iarna a fost ușoara, se putea lucra.
Că sunt niste kilometri de reparat.
Tranca-tranca, vremea trece!
Laurentziu83
QUOTE(gibonu @ 16 Apr 2021, 00:14)
Insa cate astfel de masini exista? Mie greu sa cred ca numarul lor ar influenta semnificativ cele 1,7 milioane de masini.
In plus, exista, intr-un numar mai mic si situatia inversa: acum multi ani am lucrat la o firma care avea sediul central in Bucuresti, sediul social in judetul X iar masinile erau luate de la o firma de leasing din judetul Y.

Poti sa aduci si mama firmei de managemet al traficului. Pur si simplu sunt prea multe masini. Singura solutie este dezvolatarea transportului public, in special al celui cu material rulant.
*


M-am uitat putin pe ce am gasit pe net referitor la vanzarile de masini noi aici: https://www.1asig.ro/Ce-masini-s-au-vandut-...3,193-62069.htm (la o prima cautare).
In septembrie 2019, de exemplu, s-au vandut 16253 de masini noi. In primele 9 luni din 2019, s-au vandut 127251 masini noi. Dintre acestea, cam 3 sferturi au fost pe firma/leasing. Din proprie experienta iti zic ca rareori isi cumpara o persoana fizica masina noua de clasa mai sus decat Renault Megane/Skoda Octavia.
Estimez ca pe Bucuresti sunt aproape 500 de mii de masini inmatriculate in leasing, masini care circula in toata tara, inclusiv la Baia Mare daca te duci, vei vedea o groaza de masini de B care sigur nu sunt acolo in delegatie. De regula le deosebesti prin vechime, rareori vei vedea masini in leasing mai vechi de 5 ani.

Revenind la managementul traficului, ma refeream aici la reorganizarea din temelii a traficului bucurestean, pe modelul capitalelor din Vest. Vorbim aici de semafoare inteligente, daca prinzi unul pe verde le prinzi si pe urmatoarele (ceea ce n-am fost in stare sa implementam pe Iuliu Maniu, de exemplu), benzi suplimentare in zonele in care lumea vireaza la stanga, marcaje intuitive, amenzi grase pentru cei ce opresc pe banda 1 pe avarii, etc.
In opinia mea, acest sistem ar trebui licitat de primaria generala si aplicat la nivel de municipiu, pe toate strazile principale si secundare.
Referitor la tramvaie, trebuie ca majoritatea sa aiba banda proprie, in regim de metrou usor si sa acopere o arie cat mai mare a orasului, nu gen tramvaiul 5 care pleaca de nicaieri si ajunge nicaieri; poate in viata asta vom vedea legarea lui cu tramvaiul 32, pe modelul de aici: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?post...28JTesho2ZmeJeU
dizzy
Degeaba reorganizezi traficul auto, daca nu faci un sistem de transport public decent
In opinia mea, sa iei trenul din Gara de Nord ca sa te duci la AFI e tampenie cu frunze, cand ai tramvaiul 1 care face acelasi lucru. Probabil au fumat chestii mucegaite.

Idea de a baga tramvaiul prin Piata Unirii am mai criticat-o in trecut.
Consider ca e inestetica si in plus strica fie Parcul fie fantanile.
Am si cronometrat cat fac pe jos intre cele doua terminale. Prea putin, cat sa nu merite.
Laurentziu83
Din poza lor nu rezulta ca ar strica fantanile, cel mult o bucata din parc. Insa poti implementa green track, ceea ce nu mai e asa rau. Insa o linie de transport care sa lege SV Bucurestiului cu NE este mai mult decat necesara, iar piata Unirii e cea mai potrivita ca nod intermodal.
Nu imi dau seama cum de ti se pare putin sa mergi intre capatul tramvaiului 32 de la Unirii si capatul tramvaiului 5/16 de la Sf. Gheorghe, mie mi se pare enorm de mers pe jos, mai ales cand ploua si cu atatea treceri de pietoni, cred ca minim 20 de minute (da, stiu ca maps da 11 minute pe 800 de metri, dar nu ia in calcul cat stai la fiecare semafor la trecerea de pietoni). Iar capetele de la Sf Vineri si Sf. Gheorghe sunt departe de gurile de metrou. Se pot face parcuri aici care sa compenseze.
Plus ca ai lega linia 32 si cu linia 40, cu acces catre Pantelimon si cu tramvaiul 21 catre Obor-Colentina si cum am mai zis cu 5/16 catre Baneasa/Pipera.
Nu cred ca e atat de mare paguba stricarii unei mici bucati din parcul de la Unirii daca asa descongestionezi o buna parte din Bucuresti.

Referitor la ideea de a pune tren pe fosta linie industriala, si mie mi se pare o tampenie, cat timp zona respectiva sufera de lipsa unui parc, dar ca transport sta foarte bine, cu 2 linii de metrou si o linie de tramvai (8,25,35) pe acolo.
[attachmentid=1628127239]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.