Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mazda 3 G120 AT Attraction
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3
MuciX
QUOTE(testike @ 20 Nov 2019, 08:11)
Masina a primit recent o resoftare, asa ca ar trebui sa aiba undeva in jur de 165-170 CP, cu benzina de 100. [...]
Cuplul a crescut doar foarte putin 5-10 NM
*


Ai macar niste date teoretice? Niste curbe tinta de cuplu si putere? Ca mie nu prea imi pusca astea 2.

Crestere de 45-50cp cu doar 10 Nm in plus? La ce turatii?
AR-18-MOS
QUOTE(MuciX @ 20 Nov 2019, 10:29)
Crestere de 45-50cp cu doar 10 Nm in plus? La ce turatii?
*


Doar cu benzina de 100, n-auzi? Cu MOL Racing Fuel 102+ probabil ajunge pe la 200cp... rolleyes.gif
MuciX
Sa zicem ca ii da avansul la 0 si ca s-ar autoaprinde una cu CO mai mic. Dar numerele alea tot imi par ciudate.
AndreiMR
Nu e nimic ciudat...baietii de la Brasov au gasit metoda ca sa elimine gatuirea artificiala a motorului pe care au aplicat-o Mazda. G120 de la Mazda, cu benzina de 100, are de fapt, pe masurate, spre 140 cp. La motorul asta e diferenta intre benzina de 95 si cea de 100 fiindca are raportul de comprimare foarte mare si ECU e setat sa se adapteze la CO ca sa nu apara detonatii.

Insa G120 e fix acelasi motor ca G165, varianta cu acelasi cuplu dar 165 de cai de la mama lui, practic potentialul real al motorului de 2.0 litri. Singura diferenta intre ele e de la 4000 rpm in sus, unde G120 nu prea mai trage si unde G165 continua sa livreze. E un topic foarte bogat si foarte bine argumentat pe forumul marcii, cu masuratori si tot ce trebuie...nu e nimic SF in resoftare si castigul ala de cai nu e de fapt un castig ci eliminarea unei limitari. Daca pe dyno masina are 170-175 cp, ala e de fapt castigul fata de cei 160-165 ai motorului ne-gatuit. Ceea ce e perfect rezonabil pentru un aspirat, unde remapul nu ajuta la mare lucru.

Intr-adevar, motorul de 120 se comporta putin ciudat fiindca la peste 4000 rpm nu ai acea crestere de putere pe care o astepti de la un aspirat...si care apare la varianta de 165 cp.

20 Nov 2019, 11:03:
Sper ca nu se supara nimeni ca am luat din partea cealalta imaginile cu rezultatele pe dyno dar:

Masuratoare pentru motor stock:

[attachmentid=1628111645]

Masuratoare dupa resoftare:

[attachmentid=1628111646]


Cum ziceam, la peste 4000 rpm masina stock se plafoneaza
MuciX
Asta e salesman-talk si nici macar nu m-am referit la asta.

1. Orice motor care foloseste knock-sensor stie sa se adapteze la CO in anumite limite. Ce masuri poate sa ia depinde de motor si scopul lui.
2. Ceea ce mi-a atras atentia este ca s-au castigat 50 de cp cu o crestere de doar 10 Nm. Deci de unde vine puterea aia, ca din moment de cuplu, e clar ca nu.

Ori a crescut si cuplul mai mult, ori a crescut puterea mai putin.
testike
>Ce taxe scazi?

Sotia e cu contabilitatea, asa ca nu stiu detalii.
Din cate am inteles, unele taxe nu trebuie platite la PFA daca te incadrezi sub o limita ~25 mii RON (sau 12 salarii minime, asa ceva).

20 Nov 2019, 11:14:
QUOTE(MuciX @ 20 Nov 2019, 11:04)
Asta e salesman-talk si nici macar nu m-am referit la asta.

1. Orice motor care foloseste knock-sensor stie sa se adapteze la CO in anumite limite. Ce masuri poate sa ia depinde de motor si scopul lui.
2. Ceea ce mi-a atras atentia este ca s-au castigat 50 de cp cu o crestere de doar 10 Nm. Deci de unde vine puterea aia, ca din moment de cuplu, e clar ca nu.

Ori a crescut si cuplul mai mult, ori a crescut puterea mai putin.
*



Castigul vine din faptul ca motorul este identic cu cel de 165 CP de pe alt model, trage identic cu el pana la 4500 CP unde are 120-130 CP, iar apoi este limitat din soft.
Resoftarea in principal inlatura limitarea asta, si poate adauga mici imbunatatiri.
Am atasat inca o data graficul dyno de pe prima pagina. Pe forumul Mazda se gasesc o gramada de alte grafice de la cei care si-au facut resoftarea.


MuciX
QUOTE(AndreiMR @ 20 Nov 2019, 09:50)
Cum ziceam, la peste 4000 rpm masina stock se plafoneaza
*


Mersi de grafice, asta cautam.

Interesante curbe.

Stiu ca Tesla foloseste aceleasi practici, cam toate masinile sunt la fel dpdv hardware, dar le limiiteaza "ei". Spre exemplu, colegul cu Model 3 cica a primit 5% putere in plus cu ultimul update.

L.E. chiar imi amintesc cand am testat mazda 3 in vara ca mi s-a parut ca G120-ul tragea ok pana intr-un punct, dupa aia parca era galagie in plus, doar.

Oare or fi adus X180 intre timp la pedalat? nedumerire.gif
testike
L-au adus.
einstein1984
Uite o chestie ciudata, intr-un grafic de dyno puterea si cuplul se intersecteaza mereu la aceiasi turatie (relatiae matematica si depinde daca folosesti KW, CP si NM sau ftlb etc)in graficele lui Andrei MR nu e cazul .... intersectie s emuta de la un grafic la celalat.
AndreiMR
L-au adus dar pare putin dezamagitor din ce spune presa auto. Toate reviewurile spun ca motorul se simte destul de lent in prima parte a plajei de turatii si in treptele mici, masuratorile pe zeperfs sunt departe de cifrele din specificatii...nu pare o chestie deosebita dpdv al performantelor. Ce-i drept, consuma putin pentru un motor de 180 cp insa caii aia nu par sa fie toti la datorie. E extrem de apropiat de performantele lui G120 de generatie anterioara, ba chiar mai slab pe anumite reprize:

http://www.zeperfs.com/en/match5867-7858-8107.htm




<span class='edit'>20 Nov 2019, 11:54:</span>
Alea sunt niste grafice pe un run facut cica la Racing Code. Asta e grafic facut la tunerul brasovean:[attachmentid=1628111648]
MuciX
Dodged that bullet then. Eram pregatiti sa punem avans, dar ideea de precomanda la o masina cu un motor aflat la prima generatie, care se lauda cu tehnologie care nu a mai fost folosita niciodata pe o masina...
Intre timp ne-au convins cunoscutii sa ne orientam catre ceva sehaș
eagleking95
https://www.youtube.com/watch?v=69qiTlpsFJ4

Review foarte detaliat cu noul skyactive-x
testike
Ma tenta si pe mine Skyactiv X-ul.
Am ales in final modelul vechi, pentru ca nu prea are probleme - a fost si motivul pentru care i-am facut resoftare.
Initial ma gandeam ca poate voi face un upgrade la Skyactiv-x la 1-2 ani dupa ce apare, si eventualele probleme initiale au fost rezolvate , dar dupa ce am vazut datele tehnice, si tinand cont si de diferenta mare de pret, cred ca in final nu voi mai face.

Astept pana devin mai ieftine electricele.
O masina mica electrica ar fi foarte buna in oras. Am luat de ceva timp o trotineta, si in zonele unde merg de obicei ajung de 2-3 ori mai repede, cu un cost de 100-200 ori mai mic.

Apropos, modelul nou de la Mazda e singurul la care imi place mai mult varianta hatchback decat sedan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.