Merced
29 Nov 2018, 11:09
QUOTE(Ov @ 29 Nov 2018, 09:55)
Din ce stiu benzina cu cel mai mare nivel de etanol e E85 si nu exista in romania. La noi o sa fie E10 si nu cred ca a aparut inca pe undeva
Ba da, este la Petrom Podul Viilor Pitești. Cel puțin la una dintre pompe. Și e frumos pus un mesaj în care explica trecerea iminenta, ca asta e legea, etc. Eu am băgat și n-am văzut diferențe. Bine, nu într-o Dacie sau alt old-timer ce-i drept.
bucatzel
29 Nov 2018, 11:13
Cosmine, ala-i Mol Evo 100, are tot 5% etanol ca si restul de benzine de pe piata. Cu de-ala alimentez jumate din cazuri, cu benzina de 100 alimentez oricum. N-are cum sa mearga mai prost decat oricare benzina de 95, inclusiv daca nu reglezi avansul pentru ea. N-o sa scoti tot potentialul benzinei daca nu le relgezi, dar mai prost n-are cum sa mearga.
La tine, mai degraba as crede ca s-au desprins ceva mizerii de pe fundul rezervorului si acum ar trebui sa mai sufli si tu prin jigler.
@einstein. Imporpriu consumului uman e si spirtul medicinal, dar asta nu-i impiedica pe unii sa petreaca o seara cu Mona.
QUOTE(Merced @ 29 Nov 2018, 10:09)
Eu am băgat și n-am văzut diferențe. Bine, nu într-o Dacie sau alt old-timer ce-i drept.
Ce ai bagat? E85? Si mai merge masina aia?
Nu de alta, dar toti care fac ciuning bi-fuel schimba cam toata instalatia de alimentare - conducte, pompa, pentru ca cele stock nu rezista la e85. Pe langa asta trebuie si harti noi de ECU pentru ca altfel nu stie ce sa faca cu E85 ala.
Merced
29 Nov 2018, 11:28
QUOTE(MuciX @ 29 Nov 2018, 11:15)
Ce ai bagat? E85? Si mai merge masina aia?
Nu de alta, dar toti care fac ciuning bi-fuel schimba cam toata instalatia de alimentare - conducte, pompa, pentru ca cele stock nu rezista la e85. Pe langa asta trebuie si harti noi de ECU pentru ca altfel nu stie ce sa faca cu E85 ala.
E10 bre. Ca
Ov zicea ca n-ar exista inca. Uite azi ma duc sa mai bag un pic si fac o poza pompei. Sper ca n-am visat eu. Bine, pana sa citesc pe aici nici n-am stat sa ma gandesc prea mult ce implicatii ar fi, e la pompa, eu bag.
iustin_uap
29 Nov 2018, 20:06
QUOTE(Merced @ 29 Nov 2018, 11:28)
E10 bre. Ca
Ov zicea ca n-ar exista inca. Uite azi ma duc sa mai bag un pic si fac o poza pompei. Sper ca n-am visat eu. Bine, pana sa citesc pe aici nici n-am stat sa ma gandesc prea mult ce implicatii ar fi, e la pompa, eu bag.
A aparut deja, din cate-am inteles. Mi-a zis un prieten de la Cluj ca a alimentat cu noua minune. A trebuit sa refaca reglajele dupa.
Alt prieten mi-a zis ca a cumparat o motocicleta din Ungaria, unde banuiesc ca e de mai mult timp "sortimentul" asta. Cica avea benzina de cateva luni in rezervor si nu mai era buna de nimic. Imbucurator!
L.E.: Am vorbit cu cineva din Germania si mi-a zis ca acolo E10 se comercializeaza pe piata in paralel cu celelalte tipuri de cel putin 7 ani, fiind o benzina mai ieftina. S-ar putea sa ne fi hazardat.
sobolan
1 Dec 2018, 12:55
In moldova e benzina normala....azi am bagat un plin in megane !
einstein1984
3 Dec 2018, 08:53
benzina ecto98 de la lukoil e E10, sambata am observat.
Și eu am observat ca la Petrom e doar mesajul ca se va trece la E10, dar pe pompa încă are scris E5. ECTO98 nu am mai băgat de vreo luna, dar atunci nu mi-a sărit în ochi atunci nimic. Bine, eram și prin Curtea de Argeș.
einstein1984
3 Dec 2018, 09:39
scrie mare E10 pe pompa, de cand cu semnalizarea conform cu regulile UE.
Stefan.alex78
3 Dec 2018, 13:43
In acest articol Dacia declara ca toate vehiculele sunt compatibile cu E10 (dar nu cred ca au luat in calcul si cele pe carburatie). Pe cand Renault a declarat ca toate vehiculele de dupa 01.01.1997 sunt compatibile cu cateva exceptii.
http://www.automarket.ro/download/modele-i...benzina-E10.pdfLa fel de bine problema introduceri benzinei E10 dateaza inca de prin 2011 (din ceea ce am gasit pana acum). De atunci s-a mentionat faptul ca se va comercializa si benzina E5 sau cea standard pana in 2013 sau chiar mai mult timp, in functie de vechimea parcului auto din tara respectiva.
Deci totul va tine de cei de aici, cu privire la cat timp vom mai avea benzina cu un procent mai mic de etanol sau nu.
Pe de alta parte daca pana acum masinile au mers cu benzina E5 sau standard (care si aia ar avea un procent cuprins intre 0 si 5% etanol) nu cred ca vom avea mari probleme cu benzina E10.
Eu personal voi lua in cursul saptamanii o astfel de benzina (E10) si voi pune in ea membrana de la pompa, cat si membrana de sprit (din fiecare cate una noua si una folosita deja) pentru a vedea daca pot aparea probleme.
Parerea mea este ca sunt singurele puncte vulnerabile, altfel cu un filtru mai dichisit de benzina (schimbat mai des) si cu putina atentie la alimentare, astfel incat sa nu ne ramana in rezervoare benzina nefolosita mult timp, se vor putea diminua problemele.
einstein1984
3 Dec 2018, 14:02
inmoaie si un carb vehi in ea, sa vedem coroziunea, daca ai.
Stefan.alex78
3 Dec 2018, 14:27
O sa pun si un carburator vechi, in cel mai rau caz eu cred ca o sa-l curat de mizerie.
Intr-o postare anterioara, bucatzel ne-a pus la dispozitie un articol de cercetare a unor profesori de la diferite facultati din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti. Dumnealor, din cate am observat, sunt foarte bine pregatiti in domeniul auto, dar si al chimiei si materialelor, deci ne pot raspunde la intrebari cu certitudine. Astfel am sa incerc sa iau legatura cu dumnealor sa vedem parerea pe care o au la noua benzina E10.
P.s: tot in acel articol este mentionat faptul ca au analizat performantele benzinei cu o concentratie de 20% etanol (E20) pe un motor 810-99, fara sa mentioneze aspecte distructive la motor sau anexe.
einstein1984
3 Dec 2018, 14:34
eu cred ca nu alcoolul din benzina ar produce coroziune, ci apa atrsa de alcool.
QUOTE(einstein1984 @ 3 Dec 2018, 08:53)
benzina ecto98 de la lukoil e E10, sambata am observat.
De-aia am in rezervor, cred ca 60-70%, restul de 95 de la Petrom. Bine ca stiu, data viitore o sa belesc ochii mai bine, nu mai bag decat de 95.
QUOTE(Stefan.alex78 @ 3 Dec 2018, 13:43)
In acest articol Dacia declara ca toate vehiculele sunt compatibile cu E10 (dar nu cred ca au luat in calcul si cele pe carburatie).
Pe de alta parte daca pana acum masinile au mers cu benzina E5 sau standard (care si aia ar avea un procent cuprins intre 0 si 5% etanol) nu cred ca vom avea mari probleme cu benzina E10.
Parerea mea este ca sunt singurele puncte vulnerabile, altfel cu un filtru mai dichisit de benzina (schimbat mai des) si cu putina atentie la alimentare, astfel incat sa nu ne ramana in rezervoare benzina nefolosita mult timp, se vor putea diminua problemele.
Iti dai seama ca pe ei nu doar ca-i doare-n pwla de vechiturile noastre pe carburatie, dar ar fi f. fericiti sa renuntam la ele in favoarea unui plastic gen logan, sandel sau duster.
Pai e o problema, ca de la simplu la dublu.
Nu cred ca filtrul retine alcoolul, poate doar impuritatile.
QUOTE(Stefan.alex78 @ 3 Dec 2018, 14:27)
O sa pun si un carburator vechi, in cel mai rau caz eu cred ca o sa-l curat de mizerie.
...profesori de la diferite facultati din cadrul Universitatii Politehnica din Bucuresti. Dumnealor, din cate am observat, sunt foarte bine pregatiti in domeniul auto, dar si al chimiei si materialelor, deci ne pot raspunde la intrebari cu certitudine. Astfel am sa incerc sa iau legatura cu dumnealor sa vedem parerea pe care o au la noua benzina E10.
P.s: tot in acel articol este mentionat faptul ca au analizat performantele benzinei cu o concentratie de 20% etanol (E20) pe un motor 810-99, fara sa mentioneze aspecte distructive la motor sau anexe.
E posibil ca efectele sa fie mai putin vizibile, eventual daca ai putea ca dupa teste sa si montezi carburatorul ala, sa vezi in ce masura mai functioneaza corect.
Aia-s teoreticieni, iti dai seama ca nici unul nu conduce o dacie pe carburatie, nu stie cu ce se mananca.
@ einstein: posibil sa ai dreptate, dar cum nu le-am avut niciodata cu chimia, habar n-am care ar putea fi efectele asupra zamacului.
Stefan.alex78
3 Dec 2018, 15:02
Peste tot pe unde am cautat informatii despre etanolul din benzina, spunea clar ca el ataca polimerii (cauciucul, plasticul etc), el ataca zamac`ul sau compusii din Al la modul general si tot el atrage apa din incinta de unde este depozitat, avand ca urmare oxidarea tuturor componentelor feroase (de la rezervor, pana la internele motorului).
Deci nu apa este punctul cheie, pana la urma avem apa in carburanti (in proportii mai mari sau mai mici, depinde de "furnizori") de cand au iesit masinile astea pe piata si inca functioneaza!
Necunoscuta majora in acest topic, chiar si in literatura de specialitate este procentul de etanol din benzina, pana la care nu se vor produce toate aceste efecte.
Mai clar, nimeni nu spune nimic despre procentul de etanol maxim, pana la care nu incep sa apara problemele.
einstein1984
3 Dec 2018, 15:04
Gasoline. Zinc-aluminum alloys totally immersed in gasoline and gasohol do not corrode significantly when water-free. In hydrated fuel mixtures corrosion products do form on zinc alloys and may, in some cases, interfere with the functioning of fuel systems. In water containing fuels voluminous white corrosion products will form at the fuel/water interface.
Alcohol. Pure alcohols are considerably less corrosive than water, but mixtures of water and alcohol are more corrosive than water alone. As a result, zinc-aluminum alloys are not recommended for alcohol-water mixtures, such as found in various beverages.
Stefan.alex78
3 Dec 2018, 15:14
@maho: un filtru fin, mai mic de 10microni (cu gaurile mai mici de 10um), ar separa apa din carburant. De asta am spus ca daca folosim un filtru mai dichisit si schimbat mai des am elimina aceasta problema. Deci el nu va separa alcoolul ci apa.
Iar in legatura cu profesorii respectivi, eu zic ca merita sa incercam. Pana la urma oricat de practici am fi noi, acum ne lovim de o problema teoretica cu eventuale posibilitati practice.
Am mai cautat pe ici-colo:
Astia cica etanolul ar fi usor coroziv (dar in cazul asta ar trebui sa ne ingrijoreze cand bem o tuiculita).
Aici cate ceva despre aliajele zincului, mai spre sfarsit despre zamak (Zn-Al-Cu).
ydaniel
10 Jan 2019, 09:29
Ceva noutati pentru 2019?
A testat cineva noile benzine?
De vreme ce nu-s chiar asa de "noi", iti dai seama ca au fost testate mai mult sau mai putin. Cat am avut plinul facut cu Ecto 98 (care-i din categoria E10) mi-a mers mai prost masina (a trebuit sa desfund de 2 ori jiclorul de ralanti, deci e vorba de mizerii). Acum ma uit doar dupa E5, CO95.
einstein1984
10 Jan 2019, 15:02
si mizeriile alea sigur erau din benzina, nu din masina?
Sigur. Odata golit rezervorul si bagat de 95 de la Petrom, a mers brici.
Dar ai curatat si jiglorul intre timp, nu?
einstein1984
11 Jan 2019, 11:02
eu zic ca un injector de benina are orificii mai fine decat un jiclor de carbleitor, si cum loganul nu are filtre de benzine ca dacia 1300 (doar sita din sorb), ma gandeam ca infundam un injector 2 pana acum daca avea benzina ceva.
De-aia am si specificat, ca sa nu se inteleaga ca problema s-ar fi datorat etanolului crescut. Faptul ca am desfundat jiclorul de doua ori (cand rezervorul era plin - prima oara - si pe jumate - a doua oara), dar cand am ajuns cu benzina cam la 1/4 din rezervor am facut plin cu CO95 si n-a mai avut nimic, ma face sa afirm ca mizeriile nu erau de pe fundul rezervorului (oricum nu stau niciodata "pe drojdie" - la mine "golit" inseamna ca mai e cam 1/4 din el).
@einstein: sunt convins ca la mine a fost caz particular (locatia si data/ora cand facusem plin cu ecto).
einstein1984
11 Jan 2019, 11:10
dar ai si filtru de hartie pe traseu, nu?
Am, dar probabil ca la 2-3 lei cat e unul, nu mai e nici hartia ce era pe vremuri. S-o cere schimbat (chiar, tre' sa vad cand am facut-o ultima oara...). Daca problema nu s-ar fi rezolvat odata cu desfundarea jiclorului, as fi suspectat apa, dar asa...
ydaniel
15 Jan 2019, 14:13
Noutăți?
Merced
15 Jan 2019, 22:11
In Petrom-ul din care alimentez eu pe pompele de 95 clasica scrie tot E5, nu E10. Pe alea de 99+ nu m-am uitat. Cand trebuia sa apara peste tot doar E10?
eu cred ca e deja E10 peste tot, doar ca n-au mai schimbat ce scrie pe pompe
einstein1984
16 Jan 2019, 11:27
aia ar fi nasol...
DACIOTUL_97
19 Jan 2019, 02:08
La benzinariile LUKOIL de la mine din judet (Arges), benzina la pompa are acel indicativ E10.
O sa ma uit de curiozitate si la celelalte (am un feeling ca e la fel si acolo)..
ydaniel
26 Feb 2019, 21:05
Ati alimentat cu E10?
xmisterx
26 Feb 2019, 21:45
Pai se mai poate alimenta cu alt tip?? Eu alimentez numai de la rompetrol si de la inceputul luni ianuarie se gaseste numai E10 95 si 98. Am un fiesta din 2000 mot. 1.3 60 cp. nu am simtit nici o diferenta fata benzina veche.
sobolan
26 Feb 2019, 22:03
Dupa ce am mai vorbit si eu cu unii/altii la injectie multipunct nu sunt probleme,la monopunct/carburatie depinde de materialele din cere-s facute piesele,de regula ce e plastic e sfant in cazul asta,restul nu stiu,totusi nu cred sa pateasca dacia nimic de la e10...
wolfin
29 Mar 2019, 11:14
ferice de cei care stau langa granita cu RMoldova sau Serbia. aia au inca 92 sau 95 regular/sandard.
CN3Matte
14 Apr 2019, 23:39
Cand vine apocalipsa ecologica ne vom lua toti cobre diesel sa le alimentam cu ulei de floarea soarelui probabil
N-am mai vazut pe nicaieri altceva decat E10, deja am vreo 2 plinuri (CO 95) la activ si nu simt vreo diferenta, motorul merge la fel; cu prima ocazie o sa verific de curiozitate bujiile.
Dar nu mai exista niciun sortiment E5 pe piata? Unde alimentez eu ai E10 (CO 95), restul, inclusiv una de CO95 sunt E5.
Am pus in Onesti, Slatina si Bv (Petrom, la altii n-am cautat) nicaieri nu era decat E10.
In .ro nu mai exista decat E10
Pana acum am alimentat proaspat doar 2000-ul (nu se pune, ca are aprindere full electronica, isi regleaza singura avansul) si break-ul, n-am simtit nicio diferenta, e drept ca am folosit si placebo, pardon, aditiv de "stabilizare"
Problema va fi in timp cand se va apuca etanolul sa "manance" diverse.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.