Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Galerie evacuare fisurata
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3
IRONICK
Parca schimbati o piesa la o nava spatiala.

radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
bygy007
alea de inox nu sint bune? ca sa stiu sa imi fac rost de citeva....
user123

Nu prea, se decalesc si se vor desface la fel de greu.....dar in lipsa de altceva....

La voi a durat ceva pana sa o fisurati, eu am rupt 3 pana acum.....
Kojak
Dracu stie de cand e fisurate si a mea, probabil de peste 1 an si daca nu citeam topicul asta, nu băgăm de seamă până nu se sectiona cu totul.
IRONICK
Am dat scutul jos sa modific ceva, am observat ca imi lipsea un surub de la galerie (din alea doua de prindere). Cand am dat ecranul jos, galeria crapata.
YRX
Am eu piulite de inox A2 la ecranul termic. Rezista de ani buni si se desfac foarte usor. La galerie nu stiu ce sa zic, 25 Nm ar tine si A2-ul fara probleme.
Kojak
Am comandat prezoanele si piulitele de la galerie, in cateva zile ajung.
Agrig
QUOTE(IRONICK @ 10 Feb 2019, 23:10)
Parca schimbati o piesa la o nava spatiala.

radmasa.gif  radmasa.gif  radmasa.gif
*



Pai o pregatire teoretica extensiva si sufleteasca buna conduce la reusita lucrarii!
radmasa.gif

Uzual se gasesc suruburi si piulite A2 si A4, codificarea fiind pentru inox 304 si 316, ultimul mai ales in aplicatii marine este util.
Inox pe otel merge bine, la inox pe inox apare fenomen de gripare daca nu este folosita vaselina pe baza de Cu.
Nu m`as fi asteptat la asta pina n`am dat jos ceva ansamblu de acest gen cu flex-ul ca instalatorii nu au folosit pliculetul respectiv, cine se astepta sa se intimple asta la inox, noroc ca scria in documente.
A2 in general inseamna A2-70, asta insemnind rezistenta la rupere de 700N/mmp si la intindere de 450N/mmp.
Nu`s deloc slabe, se apropie de suruburile 8.8, 800N/mmp si 560N/mmp
Avind coeficienti de dilatare diferiti, inox si otelul se reduce tendinta de gripare a lor.
bygy007
QUOTE(YRX @ 11 Feb 2019, 10:46)
Am eu piulite de inox A2 la ecranul termic. Rezista de ani buni si se desfac foarte usor. La galerie nu stiu ce sa zic, 25 Nm ar tine si A2-ul fara probleme.
*


pai ala e cuplul la care sint folosite sint mai dure decit cele de otel , arata ca alea lu Kojak, alea lucioase
sobolan
exagerati cu piulitele,e cel mai ok de inox dar si pe alea vechi daca le freci cu o perie si dai un jet de degripant iti faci treaba,mai tin 10 ani,duceti masina la remat cu ele bune,sau mai rau,cand vor aia sa vanda galeria de pe ea isi rup unghiile p-acolo radmasa.gif
IRONICK
Normal ca exagereaza, nu au mai discutat de o reparatie de luni bune!!!
Intorc problema pe toate fetele, tot sa mai discute de ceva. Nu vezi ca-s toti cu ochii beliti pe topicul tau cu Golful?
sobolan
radmasa.gif super-tare rolleyes.gif
bygy007
Pentru mine cind o fi le pot procura ușor de aia am întrebat
Kojak
Operatiunea schimbare galerie evacuare, realizata!
Victorine
Fain! Ai gasit pasta de cupru biggrin.gif
sobolan
am si eu vaselina de aia ,e scumpa rau dar tine la temperaturi mari si merge cu succes la lagare supra-solicitate !
Kojak
Dap...foarte scumpa, cca. 60 lei cu tot cu trasnsport.
Oricum, o s-o folosesc si la culisele de la etrieri, si oriunde sunt temp. mari.

RazvanF
Culisele de la etrieri se ung cu vaselina pe baza de silicon. Daca pui vaselina de cupru in timp se va strica cauciucul care protejeaza culisa si totodata culisa se poate bloca.
Vad ca urmatoarea operatiune este caseta de directie.
Kojak
QUOTE(RazvanF @ 14 Feb 2019, 22:21)
Vad ca urmatoarea operatiune este caseta de directie.
*



Daca te referi la mine, nu vad legatura.
psychoo
Ai o caseta de directie noua in poza cu galeria
user123
QUOTE(RazvanF @ 14 Feb 2019, 21:21)
Culisele de la etrieri se ung cu vaselina pe baza de silicon. Daca pui vaselina de cupru in timp se va strica cauciucul care protejeaza culisa si totodata culisa se poate bloca....
*



Vezi ca este exact invers....se foloseste vaselina cuprata tocmai pt temperatura ff mare la care rezista fara sa curga si fara sa se blocheze......vaselina siliconica protejeaza burduful de cauciuc intradevar dar dpdv al temperaturii e mai buna cea cuprata.....

In practica poti pune si vaselina ordinara care nu va ataca nimic si nu va bloca nimic, cum are batranu meu la prestige.....si care face misto de vaselina cuprata care am folosito eu...
YRX
Pentru vaseline speciale vedeti cand mai baga la Lidl Baufix, am luat eu cupru, hi temp si dielectrica la vreo 15-20 de lei tubul. Arata ca tubul lui Kojak.
La culise etrieri nu bagati cupru, se foloseste una de inalta temperatura dar mai fluida, fara particule metalice.
Frumos lucrat nenea Kojak, lambda a iesit usor din aia veche?

Apropos de ce apare in poze, mie-mi place bucata de lemn. Cand cautam procedura de inlocuire amortizoare hayon la Touareg am gasit o discutie pe forumul englez. Descria omul procedura si sculele folosite printre care "a piece of luber" cu care se sustine hayonul pe durata interventiei. Toata lumea a crezut ca e vreun SDV pana s-au lamurit ca e "lumber". De atunci la toti le recomandau sa nu uite sa faca rost de "The Luber"... biggrin.gif
Uite ca si la galerii se foloseste.
RazvanF
QUOTE(user123 @ 15 Feb 2019, 00:36)
Vezi ca este exact invers....se foloseste vaselina cuprata
*


Nu vreau sa fac offtopic. Am folosit odata vaselina pe baza de cupru la etriere si le-a blocat la ceva timp, era neagra si se sfarmita. Cu vaselina siliconica nu patesti asa ceva si se gaseste vaselina siliconica pentru culisele etrierelor.
@kojak in una din pozele postate pe fundalul ei se vede parte dintr-o caseta de directie. De aici am tras concluzia ca urmeaza sa o schimbi.
Agrig
La culise se pune vaselina normala.
Pe spatele placutei se pune vaselina avind continut de cupru.
Nu este necesara vaselina de inalta temperatura la culise, nu se incing atit de mult, au burdufe de
cauciuc, s`ar topi alea rapid la sute de grade unde este utila cea continind cupru.
Kojak
Domnilor...ce ochi de vultur aveti! biggrin.gif
Caseta de directie era pregatita ptr. un Duster. A mea e inca in toate mintile.

Lambda mi-a facut figura!
Desi ma asteptam la surprize neplacute, insa din partea prezoanelor si/sau a piulitelor, n-au fost deloc probleme la desfacerea lor. Imbibate fara zgarcenie timp de 2 zile consecutiv cu WD40, s-au desfacut excelent. Nu am lucrat eu la masina, insa cine a facut-o a lucrat f. ok, meticulos si fara graba. S-a respectat inclusiv ordinea de strangere a prezoanelor, s-a curatat cu lama de cutter suprafata de contact etc.

Problema a aparut la desfacere, la lambda. Desi am dat din belsug in zona de infiletare in galerie, cu WD 40, f.f. greu s-a lasat desfacuta.
Dupa toate astea, am plecat cu eroare in bord la martorul poluare...si un consum "de vis". Am zis ca pate isi revine dupa cativa km. Nu si-a revenit, m-am intors si mi-a fost stearsa eroare din bord, cu mentiunea ca lambda e bulita si nu mentine temperatura (dadea ceva cu rosu gen avarie, pe laptop - cica trebuie sa fie portocaliu sau verde, daca nu sunt probleme). Am plecat cu martorul stins, insa dupa 15 min iar s-a aprins si aprins a ramas.
A urmat inca o stergere a erorii martorului prin mufa obd....insa a ramas stins tot cca. 15min, dupa care s-a aprins din nou.
Asa ca, m-am scos cu un bonus de 500Lei si am luat una noua (OEM). Montat, sters eroarea, totul ok acum. Acu' mai lipseste sa se duca draq si aia de langa catalizator...

Cam mare gaura in buget (si) cu galeria asta...toata lumea ma intreaba cat mai am de gand sa tin cazanu'... biggrin.gif

Va multumesc inca o data, tuturor, pentru tips & tricks! cheers.gif
IRONICK
Aaaaaa, am uitat sa iti zic. huh.gif
A desfacut sonda cu tubulara speciala pentru fire? Are o gaura in lateral sa scoti firul.
Kojak
Nu, a folosit o inelara pe care a bagat-o prin partea cu mufa neagra.

<span class='edit'>15 Feb 2019, 17:21:</span>
Sonda veche si ambalajul de la sonda noua:
YRX
Si ca sa avem ce discuta peste wekend... icon_mrgreen.gif
Nu s-o fi dus naibii de la WD? Ca cica ar fi sensibile la antigel, carburant nears etc.
Kojak
Tot ce e posibil...recunosc ca eu am fost cel care a insistat si i-am dat "sa zaca", mustea de atata wd, ptr. ca nu se lasa desfacuta.
IRONICK
Io zic ca este de la fir. Sa o masori.
Agrig
Incet, incet ma tot gindesc sa o sudez pe pozitie...
Nu de alta da dintr`o fisura, ma rog, doua fisuri ajungi sa depasesti mia de lei!
Numai sa intre biaxul acolo!
IRONICK
La mine nu s-a defectat sonda.
user123

Mai exista si dezmembrari.....eu am luat 2 din dezmembrari cu 50 lei si m-au tinut cam 200 000 fiecare, rezonabil..... icon_mrgreen.gif ....


@ Kojak : si eu am desfacut lambda cu o inelara, incape mufa la fix....dar nu am stricat-o, la mine s-a dus din alte motive....

Aia din aval poti sa o anulezi din soft, oricum mare fas nu face.....
Kojak
Mda...nu stiu ce sa zic, probabil era pe duca oricum.
Daca stau acum sa ma gandesc, de cateva luni incoa', cam din toamna parca, la prima cheie, dimineata, se aprindea pret de cam 2 sec martorul poluare. Asta dupa ce puneam contactul si lasam sa se stinga toti martorii din bord. N-am luat in seama dar acum ma gandesc ca poate deja nu mai lucra la parametrii optimi, sonda vietii.
sobolan
biggrin.gif sa vezi ce greu iese sonda aia de pe unele masini ,am dat cu autogenul pe o sonda lambda la un golf4 blink.gif
Agrig
QUOTE(IRONICK @ 15 Feb 2019, 18:53)
La mine nu s-a defectat sonda.
*



Da, in mod normal nu se intimpla nimic cind o desfaci, n`ar fi prima ce o desfac, daca e "incapatinata" exista brenerul cu gaz.
In fapt daca o sudez nici macar nu trebuie data jos, se poate suda cu ea pe galerie.
Ideea e ca simplfic montarea si demontarea de pe motor a galeriei.
Totul e sa am loc sa bag biaxul si bormasina acolo, electrodul incape el cumva.
IRONICK
Eu zic sa dai motorul jos, asa nu mai ai probleme de loc si spatiu.
Agrig
Nu`i chiar o idee rea, l`as putea pune pe balcon sa lucrez mai comod la el!
tongue.gif

[attachmentid=1628100255]
IRONICK
Nope, altitudinea-i prea mica pebtru biax. Nu ai si tu un prieten de la etajul 5 in sus?
Ar mai fi o solutie, sa sudezi galeria prin teava de esapament.
Agrig
Da, crescind altitudinea creste eficienta biaxului da nu se merita, mai bine cresc 0,1Bari si am rezolvat turatia.
Sa sudez prin esapament? nu! imi declin competenta, nu`s medic genicolog!
Doar aia is in stare de performante de acest gen!
tongue.gif
Totusi cred ca renunt la biax, folosesc asta:
[attachmentid=1628100273]
[attachmentid=1628100274]

Bucati il fac, mama lui de esapament!
user123

Ala nu e din Lidl? E bun de ceva? biggrin.gif
Agrig
Ala e.
Cred ca da, acolo is citeva bucati taiate de 3mm si 6mm.
Taie onorabli si 8mm, chiar bine.
Am taiat si alu de 3mm si a mers OK.
Acuma e tare micut si usor, nu stiu inca cum e facut in interior dar mai vedem...
Alu:
[attachmentid=1628100280]
Durata activa data la 10 min, 2min activ 8 min pauza la 40Adc sau 100% activ la 16A
[attachmentid=1628100281]

Tot ce`i taiat acolo e la 40Adc doar viteza difere, la 3mm taie 30 cm cam in 15-20 sec!

sobolan
parkside fac scule bune,am un flex de 125 cu variator de turatie de la firma asta,am tras de el rau tare,o singura data i-am inlocuit rulmentii cu altii skf....si tot merge....bosch am avut si e gunoi pe langa asta,sincer ! am si o bormasina parkside,chinuita rau,a prins joc radial la ax,nedesfacuta,merge stas....
user123

@ agrig : dar rezista in timp, adica nu se supraincinge repede si sa porneasca supra protectia? biggrin.gif


Sobolane, tu lucrezi industrial cu scule hobby icon_mrgreen.gif ......ai stil !
Agrig
Inca n`am reusit dar am taiat putin cu el.
Daca crapa, crapa, e 3 ani garantia la el si cu Lidl nu`s probleme.
Doar de joi il am si abia azi am ajuns la casa sa`l pun in teste.
Pare OK, la vara insa vede el pe gaia pe caldura, nu la 10C!
Oricum cele mai ieftine is pe la 1200lei si nu bag mina`n foc ca ar fi mai grozave ca asta.
Poat ajung sa`l desfac miine.
sobolan
QUOTE(user123 @ 16 Feb 2019, 23:10)
Sobolane, tu lucrezi industrial cu scule hobby  icon_mrgreen.gif ......ai stil !
*



am flex mare Bosch albastru dar e made in Germany si nu Spania cum is astea de prin brico....am avut un gunoi mic de 115 Bosch si a crapat in 3 luni,era nou dar nu avea garantie wink.gif ....m-am lecuit...
Daca si eu mai lucrez industrial inseamna ca aia la service is ca la uzina sau cum ? Man,eu lucrez ca pensionarii,incet si sigur laugh.gif
Sunt firme de care nici nu auzim si-s performante...de toolcraft ai auzit ? am eu o trusa de scule marca asta si tot ce e in ea e peste IUS...si acum stim ca IUS e firma buna.....
Iar aparatul ala il poti gasi identic ca "interior" in alt loc dar cu alt brand,lidl nu face scule,are contract cu cineva si lor le livreaza sub marca asta...dar astea le stii...
Am un vecin care aduce scule ok din Germania,is diferite marci facute la ei,nu chinezarii,nu-s firme auzite dar majoritatea is foarte ok la chinuiala....iti pun eu niste poze maine pe privat,sper sa nu uit....am un biax masterkraft,l-am omorat rau prin fiare,merge stas si asta....eu trag de ele cand trebuie,asta e....
Bujor Stefan
Am avut și eu treaba prin zona evacuării și am mi-am zis sa scot și ecranul de la evacuare sa văd ce se mai intampla pe acolo. La demontare am auzit ca a căzut ceva în scut, am pipăit pe acolo și am găsit prezonul de la cilindrul 1 evacuare.
Acum vine partea interesanta în care mă gândesc cum sa scot ciotul rămas în chiuloasa.
O sa încerc azi sa îl găuresc și sa îl scot cu un extractor de suruburi.
Nu am observat fisuri în galerie, dar mă gândesc ca dacă au început sa cedeze prezoanele nu mai e mult pana se fisurează și galeria și nu mai am răbdare sa lucrez de 2 ori acolo, așa ca as schimba tot balamucul.
Kojak, îmi spui te rog cât au costat șuruburile și piulitele pentru galerie?[attachmentid=1628100352]
sobolan
daca nu ma inseala memoria la modelul ala de logan prezoanele de la galerie comunica cu "apa"....oricum e greu tare de scos corect...
Adrian Frigo
E putin(mai mult)Futing S.R.L sa scoti ciotul ala,te-ai scos...
Bujor Stefan
La demontarea galeriei am observat ca era foarte fixa pe prezoanele de prindere, fortandu-le spre interior. Gaurile din galerie aferente bratelor din exterior sunt mai largi iar cele 3 din interior sunt fixe, asa ca ma gandeam ca după ce se încinge, se folosește de jocul ăla ca sa se departeze brațele de centru.
Nu ar fi utila ungerea suprafeței de contact intre galerie și chiuloasa cu un strat subțire de vaselina grafitata, bisulfura de Mo, pasta de Cu, precum și montarea unor șaibe sub piulitele de strângere a galeriei? Mă gândesc ca altfel aluneca la dilatari piulița pe saibă fata de cum aluneca pe fonta rugoasa a galeriei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.