Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: De la vorbe la fapte
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Diverse - Dacia Sandero
cd10dc
Dupa testele de rigoare pe masina, am adunat toate cele 3 module pe o singura placa de textolit simplu placat.
Modulul vine fixat pe capacul superior al medianavului, partea inferioara a acestuia, prin intermediul a 4 distantieri alama cu surub M3.... (totul vine interior in medianav)
Cum majoritatea nu au tunerul DAB in interior , exista o gaura practicata prin care voi trece mufa cu cablurile aferente catre OBD-II.
Pentru faptul ca nu am mai avut rabdare sa astept comanda din China a celor trei module( sunt comandate....arduino 2.49$....MCP2515 ...2.63$/bucata), am cumparat de pe OLX cu 35 ron modulul Arduino + 35ron pentru fiecare MCP......3,50 ron placa de textolit, ...1....ron socket-ul de fixare.
3 ore de munca.

Cam asta a rezultat:



dizzy
Și ce face?
cd10dc
Temperatura motorului pe media-nav.
einstein1984
nu zic ca medianavul e automotivgrade ca si componente, dar macar o avea ceva lac pe ele. astea rezista la frig, condens din astea?
psychoo
Nici macar pe componentele functional safety din habitaclu nu se mai pune lac.
La media ti.ai gasit...
einstein1984
ba la ECU airbag se pune. Bine, o merge si fara, dar se pune. Insa ala e si testa la -30 si +85 d egrade
psychoo
La airbagul facut de conti nu se pune.
Nici la reno, nici la psa, nici la dacie, nici la daimler, nici bmw, nici vag, nici volvo.
La volvo se punea pe unele prin 2013. Probabil erau suv
cd10dc
Testele au fost facute cu modulele conectate doar cu fire, fara suport PCB.
Temperatura exterioara era undeva in jur de -6grade C.
Am asteptat cu motorul pornit pana temperatura lichidului de racire a atins 60grade C, ca timp --undeva la 15-20 minute cu tot cu conectare pe alimentare ...magistrale CAN.
Nu am observat nici un fel de probleme.

Dar, dupa ce asamblati totul, doua trei puf-uri dintr-un spray cu lac se pot da pe tot modulul!
einstein1984
QUOTE(psychoo @ 23 Jan 2020, 10:41)
La airbagul facut de conti nu se pune.
Nici la reno, nici la psa, nici la dacie, nici la daimler, nici bmw, nici vag, nici volvo.
La volvo se punea pe unele prin 2013. Probabil erau suv
*


radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif dar macar alea au componente automotive grade
psychoo
Trebuie doar sa ai grija la electrical characteristics sa functioneze si sub 0 grade.
Componentele uzuale nu prea respecta treaba asta (0-80 temperatura de lucru), iar in masina sunt si cazuri de -20 grade.
Atunci in cel mai fericit caz nu functioneaza, in cele mai nefericite poate sa scape fumul si sa iti distruga montajul si poate si ceva prin imprejurimi...chiar si foc.
Daca montajul ramane alimentat permanent se mentine o temperatura pozitiva intern in controller, dar mai ai piese anexe.
Vezi in datasheet ce varianta are plaja intre -25 si 115 grade (sau pe acolo) si ai grija sa stea pe langa traseele de ventilatie ca sa primeasca racire vara, ca unitatea media va emana caldura, iar impreuna cu soarele pe bord sa nu puna probleme
cd10dc
"Datu cu parerea e un sport national"

Aveti poza mai jos care va lamureste daca este sau nu lac pe placa electronica a medianav-ului.

Legat de alimentare, am precizat clar in unul din posturile anterioare: ...contact pe +la bricheta, care bricheta primeste 12+ dupa prima pozitie a cheii in contact.
Ca este sau nu automotive-grade ramane de vazut.
Pe vremea lui "87 lucram in IRUC-Bucuresti doar cu componente militare, si tot se defectau.
Asa ca .......va las pe voi sa trageti concluziile

PS:
Oricum tot ansamblul manaca in gol 63mA, iar in sarcina(nivel de comunicatie CAN H, CAN L) 85mA, alimentare 5V


Help yourself and others !
psychoo
Exemplu, regulatorul de tensiune:
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/tl1963a.pdf

8.3RecommendedOperatingConditions
TJ Recommended operating junction temperature range –40 125°C

Un regulator foarte utilozat pentru indoor http://pdf.datasheetcatalog.com/datasheet/...or/DS009063.PDF
LM317 0°C < TJ < 125°C

cd10dc
Final.

Nu folosesc sursa in comutatie din motive lesne de inteles.
In mediul de radiofrecventa sursele in comutatie produc numai neplaceri

Help yourself and others !
RazvanF
Nu am desfacut unitatea pana acum, dar are modulul DAB. In acest caz, am loc in unitate pentru aceasta operatie?
alfabit
Ceea ce am făcut eu dacă tot postăm la de la vorbe la fapte se poate vedea aici :

http://www.daciaclub.ro/Temperatura-motor-...av-t314026.html

uite acum se fac deja 2 ani de funcționare ireproșabilă, ' by the way ' am folosit alimentare cu un banal 7805 cu filtrare 2x100µF cu +12v apc, (consum 35 mA nesemnificativ) din odb existent, tot de acolo și bus-urile CAN/CANmm într-un montaj separat pus cutiuță de plastic 50x80x30mm prinsă sub bord

Chiar dacă faceți montajul în interior la MediaNav, vă recomand cu insistență să aveți posibilitatea de a deconecta (repede) modulul de la busurile CAN ( un conector ceva acolo, știți voi ) în caz de probleme, eu am pățit cu un bluștuț chinezesc care a băgat tot CAN-ul in bălării, citeam temperatura motorului pe telefon și indicatoarele/LED-urile din tabloul de bord au luat-o razna, eram pe drum, am oprit, am scos din OBD pe bluștuț să revină situația la normal.
cd10dc
Update..

Concret, totul functional.

Da, exista loc suficient de trecere cu bas-ul de 6 fire si daca exista tunerul DAB.(RazvanF)

Eu am utilizat o mufa recuperata de la o placa video de tipul PCI-E ,cele care folosesc si alimentare separata, ( mufa mama), iar cea din poza 2 (mufa tata),legata de CAN-urile respective, plus firele de alimentare.

[6pini] +12v( alimentare pe firul galben de la bricheta)
-masa( fir negru tot de la bricheta)
Can H pin6 Magistrala CAN motor
CAN L pin14

CAN H pin13 Magistrala CAN medianav
CAN L pin12
cd10dc

Help yourself and others !


Pentru cei care vor afisare pe media nav a temp.exterioare, temp. lichid racire motor si tensiune baterie,
este necesar completarea montajului cu acest mic addon (1) si rescrierea modulului arduino cu acest script.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.