Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Volkswagen Passat B6. De doua ori.
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14
bgdrenault
Ia fa rapid un programel , cu un grafic, sa vedem, cat polueaza un E4 benzina cu 1700 km pe an si un diesel E6 cu 100000 km pe an.
Putem oare? biggrin.gif

Nu mai fiti asa stresati, hai, maine vine mosul, ce naiba
marksman
QUOTE(bgdrenault @ 23 Dec 2021, 08:33)

Eu as pune impozit pe nr de km facuti.

*


Există deja: acciza pe combustibil, taxa de drum, taxa de...
bgdrenault
Ai si tu dreptate, combustibilul consumat
xmisterx
Pai conform astora de aici diessel-ul polueaza mai mult.
https://www.promotor.ro/masini-noi/opinii/e...oastre-14730864
einstein1984
am auzit una faina pt dezghetat parbrizul, apa calda intr-o punga ziplock, tre sa incerc si eu candva.
Ah, si vine de la unul cu masina electrica faza.
tomageorgian
Eu torn direct apa calda
bgdrenault
pana crapa
psychoo
Eu apas butonul de degivrare electrica si las motorul sa mearga pana dau jos zapada si/sau gheata de pe geamurile laterale cu racleta.
In acest timp incalzitorul PTC baga aer cald in habitaclu, deci nu trebuie sa astept sa se incalzeasca motorul, iar uleiul apuca sa se plimbe pana ma pun in miscare
bgdrenault
cati pinguini morti si la tine!
wolfin
Ve noroc pe voi ca puteti folosi racleta

dry.gif
tatabobu
Tu nu poți? De ce nu?
wolfin
Pai...am folisit...dar le am aruncat...ca se zgaria parbrizul.
Aveam dungi paralele chiar in fata mea.

Ciudat ca si asta nou pus...am...saintgobain...s a zgariat de la o pietricica plus stergator. Macar zgarietura asta pe toata cursa e pe mijloic si nu ma enerveaza

Rahaturi
psychoo
Pe parbriz nu pun racleta si nici pe luneta.
Dar sa stii ca zgarieturile sunt din cauza prafului dintre racleta si geam. Plasticul nu e mai dur decat sticla smile.gif
wolfin
Asta stiu...dar la precedentele nu am avut problema asta.

Bine..le spalam si mai des.
cj98czh
QUOTE(tomageorgian @ 23 Dec 2021, 15:15)
Eu torn direct apa calda
*



hai incearca la -10 grade 🤣🤣
dandobre
QUOTE(psychoo @ 23 Dec 2021, 15:19)
Eu apas butonul de degivrare electrica si las motorul sa mearga pana dau jos zapada si/sau gheata de pe geamurile laterale cu racleta.
In acest timp incalzitorul PTC baga aer cald in habitaclu, deci nu trebuie sa astept sa se incalzeasca motorul, iar uleiul apuca sa se plimbe pana ma pun in miscare
*



Ce e ăla încălzitor ptc? Am și eu?
psychoo
Rezistenta electrica pe traseul aerului. Deci incalzirea se face cu aceasta in loc de radiatorul cu antigel.
cj98czh
cea mai buna si comoda dezghetare era la Megane 1 cu Webasto ... fie il porneam din telecomanda, fie seram ora de pornire ... ajungeai la masina, zapada/gheata topita, in masina cald, motorul cald ... porneai motorul direct cald .... dar nu era eco ... ca ardea motorina .... deci murea pinguinul ..
dandobre
Aha, mulțam.
Nu cred că am că bagă căldură destul de greu...
wolfin
QUOTE(cj98czh @ 23 Dec 2021, 15:44)
hai incearca la -10 grade 🤣🤣
*




pariu ca nu se sparge.

bine geamul trebue sa fie C1SA sleep.gif
cj98czh
QUOTE(psychoo @ 23 Dec 2021, 15:48)
Rezistenta electrica pe traseul aerului. Deci incalzirea se face cu aceasta in loc de radiatorul cu antigel.
*



are si Vagonul ... in cateva minute baga cald bine, chiar daca apa si uleiul nu ai nici macar o liniuta din sase .. teoretic avea si meganul si passatul dar acolo dura mult mai mult pana simteai ca vine ceva ..

23 Dec 2021, 15:55:
QUOTE(wolfin @ 23 Dec 2021, 15:51)
pariu ca nu se sparge.
*



nu pun pariu si nici nu sunt dispus sa incerc ..

https://youtube.com/shorts/rwkvuyY6CKY?feature=share
wolfin
pai ala e geam de ford neon

eu ziceam de astea tongue.gif
Raduchu
QUOTE(psychoo @ 23 Dec 2021, 16:19)
Eu apas butonul de degivrare electrica si las motorul sa mearga pana dau jos zapada si/sau gheata de pe geamurile laterale cu racleta.
In acest timp incalzitorul PTC baga aer cald in habitaclu, deci nu trebuie sa astept sa se incalzeasca motorul, iar uleiul apuca sa se plimbe pana ma pun in miscare
*



Criminalu-le. mad.gif


QUOTE(cj98czh @ 23 Dec 2021, 16:52)
are si Vagonul ... in cateva minute baga cald bine, chiar daca apa si uleiul nu ai nici macar o liniuta din sase ..


Confirm pozitiv, si troacele din batatura baga cald dupa cateva minute.
tomageorgian
QUOTE(cj98czh @ 23 Dec 2021, 15:44)
hai incearca la -10 grade 🤣🤣
*



Incercat la -5. Torn pe plafon si cand ajunge pe parbriz e deja calduta, cand ajunge la baza parbrizului e deja rece.
cj98czh
daca este doar inghetat usor un spray din ala de dezghtare face minuni, daca esre zaoada inghetata ... si frig este inutil ala .. dar tu nu ai prea des zapada ... si intre -5 si -10-12 ... este un pic de diferenta, meu persinal nu as pune apa calda ..
Raduchu
Comandat ulei si filtre, pentru ca ne apropiem de 8k km de la ultimul schimb.

Ulei - Valvoline SynPower XL III C3 5W30 4L - 169 lei
Filtru aer HENGST - 35 lei
Filtru, aer habitaclu KNECHT - 27 lei
Filtru ulei MAHLE ORIGINAL - 19 lei
Filtru combustibil MAHLE ORIGINAL - 64 lei

Total - 314 lei. Piese cumparate de pe autoeco.ro .

Si daca tot m-a simtit ca-i iau piese pt revizie, tigaia mi-a aprins ieri spirala si a intrat in limp mode. Am oprit-o, am repornit-o si a fost ok, merge cum trebuie, trage de toti caii.

Am pus VCDS-ul pe ea azi-dimineata si avem urmatoarea eroare:

001027 - Ventil recirculare gaze evacuare (N18)
P0403 - 000 - defect functionare - intermitent

Adica pe romaneste, partea electrica a EGR-ului incepe sa scartaie. O sa iau un EGR nou (Valeo), costa undeva la ~650 lei. Probabil o sa dau jos si admisia sa o curat, sa fie treaba treaba. Dar asta doar cand o sa mai zica o data ca o doare, pana atunci sa fie sanatoasa.

Sau pot sa-i fac EGR OFF, DPF OFF si toate cele... cool.gif .
Aleex
Care e diferenta de pret dintre un Valeo si unul OEM?

Valeo pe A4 B8, 2.0 TDI CAGA, nu a tinut prea mult dpdv al kilometrilor (in jur de 30-40k) desi s-a mers preponderent extra-urban si nu subturat (nu stiu cata relevanta are, picandu-i tot partea electrica), poate a fost pur si simplu ghinion, dar..zic si eu.
MyKe89
Ăla original e tot Valeo? Atunci merge. Altfel aș pune ce e deja.
YRX
La mine EGR-ul OE e Pierburg. Care fac piese bunicele.
Raduchu
QUOTE(Aleex @ 6 Jan 2022, 19:55)
Care e diferenta de pret dintre un Valeo si unul OEM?

Valeo pe A4 B8, 2.0 TDI CAGA, nu a tinut prea mult dpdv al kilometrilor (in jur de 30-40k) desi s-a mers preponderent extra-urban si nu subturat (nu stiu cata relevanta are, picandu-i tot partea electrica), poate a fost pur si simplu ghinion, dar..zic si eu.
*



Cam 500 lei diferenta, asa la o prima cautare.

QUOTE(MyKe89 @ 6 Jan 2022, 20:06)
Ăla original e tot Valeo? Atunci merge. Altfel aș pune ce e deja.
*



Am cautat si pe forumul marcii, am postat si pe topicul cu aceste probleme si EEXCALADE a zis de Valeo. Si daca nici el nu mai stie ce sa recomande.. unsure.gif

@YRX si la Pierburg m-am gandit.

edit: Valeo e cel original. Deci alegerea e simpla.
MyKe89
Într-adevăr, căutând după 03L131501K, Valeo este.
Raduchu
O sa mai fac undeva la 5-600 km in zilele care vin si sa vad daca mai gafaie. Oricum, ideea e ca are inceput de sfarsit, dar nu-l schimb pana nu plange iar, pt ca nu am cand..

Piese frantuzesti, deh.. tongue.gif .
Aleex
QUOTE(Raduchu @ 6 Jan 2022, 23:59)
Piese frantuzesti, deh.. tongue.gif .
*


Te rog frumos… laugh.gif
Raduchu
Glumeam si io. biggrin.gif

psychoo
Inainte sa dai bani pe unu nou, de ce nu incerci sa il cureti pe asta?
Dai jos capacul ala negru si vei vedea mult praf de carbune de la periile motorasului electric. Acest praf, in conditii de umiditate si temperatura favorizeaza conductivitatea -> eroare
Cureti frumos cu spray de contacte, ungi cu vaselina siliconica angrenajele din plastic si ar trebui sa mai tina destul
Agrig
Praf negru se vede insa de la periile motorasului...cam greu, ala este capsulat, cel putin asa pare.
Mai repede plasctic de la angrenaje, la astea cu plastic cam asa ceva se intimpla in timp.
Acuma la contactele alea rotative de pozitie nici ala nu-i bun, izoleaza.
In general curatat oglinda cu spray contact si totul trebuie sa mearga daca nu-s uzate lamelele sau ceva la rotorul de plastic de confirmare a pozitiei, cursorul , "potcoava" rezistiva ca ala potentiometru pare acolo.
Raduchu
QUOTE(psychoo @ 7 Jan 2022, 10:01)
Inainte sa dai bani pe unu nou, de ce nu incerci sa il cureti pe asta?
Dai jos capacul ala negru si vei vedea mult praf de carbune de la periile motorasului electric. Acest praf, in conditii de umiditate si temperatura favorizeaza conductivitatea -> eroare
Cureti frumos cu spray de contacte, ungi cu vaselina siliconica angrenajele din plastic si ar trebui sa mai tina destul
*



Pe forumul marcii toti recomanda inlocuire. Au mai incercat altii sa-l "reconditioneze" si degeaba, nu a tinut mult..

Acuma, sincer, pt 600 lei ar merita o piesa noua. Tinand cont ca soft-ul de dieselgate forteaza destul de tare EGR-ul, ma gandesc ca-i ajunge si lui atatia ani.

De obicei se cam strica rotitele de plastic, cum a zis si @Agrig.

Ce bine ca nu am EGR-ul care vine cu tot cu racitor, ca ma scuturam de ~2000 lei de urgenta.
psychoo
Ala e praf de carbune.
Motorasele respective au carbuni care se uzeaza. Nu vorbesc fabule, am facut operatiunea la A4 2.0 si la clapeta de admisie, swirl si la EGR acum 2 ani si inca tin.
Cazuri de roti de plastic uzate exista cand ai depuneri mari si este functionare fortata a clapetei, la o clapeta curatata periodic dintii de plastic arata perfect.
Motorasul capsulat se poate desface si reasambla. Eu am facut-o ca sa vad cat carbune mai exista, deoarece la audi era mult mai mult praf decat in pozele de la ford si chiar generau short to gnd sau short to bat la rece/umiditate. Daca era uzura exagerata inlocuiam cu totul, dar nu a fost cazul
Nu mai tin minte ce era asta din poza, posibil clapeta admisie aer. Nu am poza cu praful de carbune din pacate...
Agrig
Cu rotile dintate din plastic este o mica problema, in fapt materialul este bun si angrenajele sint fiabile in timp daca sint construite asa cum trebuie insa economia...
Modul corect de constructie a lor implica la cele care au si moment mai mare bucsarea alezajului cu lagar de bronz altfel apare joc la arbore.
In general bucsa se foloseste doar la pinionul final cel cu moment mare, secundarul se vede si in foto deja nu mai calca bine pe pinionul primar al motorasului, cauza fiind in uzura alezajului pinionului, aia se rezolva prin bucsarea lui cu bronz sau alama.
Uzura apare in timp deoarece se mai intepeneste si EGR-ul dupa citiva ani de functionare.
Materialul pinioanelor este POM, rezistent in timp, mai cunoscut este ca Derlin.
Am citeva la care le-am bucsat alezajul si se comporta bine.
Daca motorasul este capsulat n-ar trebui sa apara praf de perii mai ales ca astea n-au ventilatoare.
La dumneavoastra se vede ca motorul acela este bine capsulat si nu are pe unde sa scoata praf de perii.
Materialul pinionului este posibil policarbonat (PRL) ? armat cu cu 30% fibra de sticla si 15% adaos teflon antiuzura.
Raduchu
Eu am eroarea direct pe EGR. Nu am treaba cu admisia, tu ai curatat si EGR-ul daca tot ai dat jos clapeta de pe admisie (cea de sub EGR), ma gandesc.

Cum am spus, pe forumul marcii toata lumea recomanda inlocuire in cazul erorii mele (P0403). Prima oara iti da o eroare, cum am primit si eu, urmand ca mai apoi sa fie din ce in ce mai des intalnita eroarea asta -> schimbare.

Sincer, m-ai pus pe ganduri acum. Parca ar merita un 50-60 lei garniturile si 1/2 spray-uri de curatare. Problema e ca timpul de afara nu e cel mai prietenos pt surubarit la masina, iar eu garaj nu am, din pacate. sad.gif
YRX
Aia din poza lui Psichoo e clapeta de shut-off, la EGR mecanismul e mult mai simplu, e o cama cu excentric care trage de piston in sus si in jos, am curatat-o eu de curand pe a mea si cred ca si 2.0 are cam la fel. Senzorul de pozitie e un ax care urmareste cama.
Ce zice Psihoo cu praful de carbune e adevarat, am experimentat la yale, dupa ce am curatat colectorul nu mi-a venit sa cred ce turatie si ce putere a capatat motorasul ala. Carbunele depus scurcircuita infasurarile.
Raduchu
Some goodies. Au ajuns foarte repede.

psychoo
QUOTE(Agrig @ 7 Jan 2022, 12:21)
[...]
In general bucsa se foloseste doar la pinionul final cel cu moment mare, secundarul se vede si in foto deja nu mai calca bine pe pinionul primar al motorasului, cauza fiind in uzura alezajului pinionului, aia se rezolva prin bucsarea lui cu bronz sau alama.
[...]
Daca motorasul este capsulat n-ar trebui sa apara praf de perii mai ales ca astea n-au ventilatoare.
La dumneavoastra se vede ca motorul acela este bine capsulat si nu are pe unde sa scoata praf de perii.
[...]
*


Chiar nu vreau polemici, dar motoarele electrice nu sunt inchise ermetic la nici un fel de mecanism vazut de mine pe vreo masina.
Exista gauri de ventilatie, incercuit in poza. Pe acolo iese praful de carbune si este plimbat prin tot spatiul disponibil.
Apoi calcatura este perfecta. In foto motorasul nu are suruburile de fixare. Pinionul metalic al motorului actioneaza roata din mijloc pe coroana exterioara. Aceasta are o coroana interioara de diametru mic care actioneaza roata mare din dreapta. Pe aceasta in capat este un magnet pentru senzorul cititorului de pozitie de pe capac, sub ea fiind arc de readucere pe pozitie si legatura mecanica cu clapeta, axul de iesire din corp.
Agrig
Am avut de lucru cu multe astfel de motorase, peste suta la actuatoarele de pozitie pentru antene satelit cu montura polara, inclusiv cu pinioane distruse din cauza ca cedeaza prima data alezajul arborelui care duce la uzura danturii in ritm rapid.
Sint capsulate dar nu sint ermetice insa nici nu intra si nici nu iasa atita praf de la perii ca in foto.
Acel suport de perii incercuit nu lasa sa iasa tot praful in afara motorului si sa faca depunerea aia ca in foto. Exista destule care au orificii de racirea colectorului insa nu in acest caz.
La fel, mai exista mitul ca scurtcuiteaza periile colectorului, bine nu face insa diferenta dintre valoarea rezistentei bobinei si a prafului depus intre perii este mare, bobina este pe la 0,3-0,6 ohmi la motorase de genul acesta, praful este mult mai mult.
Probleme apar la motoarele de tensiune si putere mare care folosesc perii cupru-grafit, scinteiere peste colector desi infasurarile sint bune, fara scurt.
De mers motorasele dupa curatare merg mult mai usor, tot din cauza prafului de perii insa care intra in lagare, alea trebuie bine spalate si in nici un caz unse cu ulei sau vaselina, aia aduna praful si se uzeaza prematur.
Puteti face ca pe timpuri la lagarele din bronz sinterizat, le fierbeti in ulei de transmisie si apoi sterse bine de tot, asa se mai facea la motoarele de puteri mai mari si lagare bronz sinterizat, am vazut procedeul dar n-am facut-o nici o data.

Aici aveti motoras cu orificii de ventilatie, nu locasul suportului periilor.
[attachmentid=1628134913]
[attachmentid=1628134914]
Raduchu
@Agrig ati lucrat/lucrati in telecomunicatii?

In alta ordine de idei, am dat comanda azi de EGR nou (643 lei) VALEO, garnitura clapeta acceleratie (Elring) si un spray de frane. Piesele le-am luat tot de pe autoeco.ro. La mine in sat, la un magazin de piese de unde imi mai iau eu una-alta era ~800 lei. Adaosul pacii..

Vad ca aplicatiile meteo spun ca n-ar ploua marti/miercuri si taica-meu a zis ca se ofera sa schimbe EGR-ul. Evident, o sa fie curatata si clapeta de acceleratie, spalat totul pe cat posibil.

Am tot citit ieri seara pe net, si treaba cu curatatul doar amana inevitabilul. Poate se rezolva si mai tine 1 luna, 1 an, poate nu. Plus ca nu sunt curios de limp mode in vreo depasire, de asta mi-e cel mai frica. mellow.gif
psychoo
Sa nu arunci egr.ul vechi
Poti sa il cureti si sa il pastrezi ca piesa de rezerva cand praful de carbune o sa il faulteze si pe ala. Astfel doar inlocuiesti o piesa cu alta.
Curatarea o poti face cand te plictisesti prin casa, fara sa fii presat de timp si vreme.
Din experienta mea, calitatea la aftermarket e sub oem, posibil sa te lase mai repde decat cel de fabrica
Raduchu
Nu-l arunc. Chestia e ca azi m-am benoclat mai atent pe la el si se vede ceva transpiratie de ulei in spatele lui, fix pe la partea electrica. Cum o fi ajuns ulei acolo, Dzeu stie.

Sper sa tina si acesta aftermarket, macar cat mai tin eu masina. Nu am pretentii sa mai duca 240k km cat are acum, dar macar un 100k.

Oricum, de cand cu home office-ul, km au scazut binisor (sub 20k pe an). Din cauza asta ma tot bate gandul sa o dau si sa-mi iau ceva pe benzina, un hot hatch ceva cum a avut colegul MyKe89. Insa nu sunt 100% convins ca merita miscarea asta acum, la cum sunt vremurile actuale. Plus c-au crescut preturile la SH-uri destul de mult in ultimele luni. Chiar anul trecut in toamna am avut o "oferta" pt masina, chiar mai mult decat am dat eu pe ea, dar parca imi pare rau s-o dau acum, mai ales ca am aranjat-o estetic cum am vrut eu si mecanic cat am putut de bine. biggrin.gif
Agrig
QUOTE(Raduchu @ 8 Jan 2022, 16:52)
@Agrig ati lucrat/lucrati in telecomunicatii?




Da, vreo 31 de ani in radiocomunicatii, 1 an sistem/software developer, ma rog, ASM80 prin `86 si inca 5 in telecomunicatii plus service sisteme satelit overtime.
Raduchu
Frumos, felicitari. smile.gif

Si eu lucrez in domeniu, dar din pacate toata interactiunea mea fizica cu echipamentele se intampla local, in site-ul nostru. Colegii "veterani" au prins vremurile in care se pleca prin strainatate (Europa, Asia, America de Nord/America de Sud). Ce n-as da sa ma plimb si eu..
Agrig
Asta este cind totul este pe platforma, mai plictisitor insa mai odihnitor.
Da, cei mai veterani au prins si deplasarea cu vaporul in America de Sud!
radmasa.gif
E pe bune, nu-i nici o gluma, prin anii de gratie 2000 s-a intimplat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.